{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.620 visninger | Oprettet:

Erstatning {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Min søster havde lagt sine hører telefoner i stuen, så har min hund så bidt lidt i dem, og hun mener nu at jeg skal gi hende 1200 kr. Pga det. Hun vidste udmærket den kunne finde på det da det kun er en hvalp. Så nu spørge jeg jer. Ville i mene hun godt ku forlange at jeg skulle gi hende 1200 kr?!

et andet spørgsmål!:)

Min søster lånte en bog af en veninde, som min hund har spist forsiden af. Kan hun/de kræve at jeg gir dem en ny eller 350 kr da det jo var min søster der lånte bogen af hende der med hendes ansvar at levere den tilbage i god behold.? ??

God mandag til jer! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erstatning
  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #1   9. mar 2015 Bor I hjemme?
    Bor en af jer der?

Bor hun der ikke, så dækker hundens forsikring.
    Bor I der begge, så er det Bad Luck - 'så ka' I lære det! smiley

• #2   9. mar 2015 Har i samme bopæl?

• #7   9. mar 2015 Så må hun snakke med dine forældre, du er under 16 og må slet ikke eje et dyr....

• #8   9. mar 2015 Det er jeres hjem, så rent lovmæssigt skal du ikke erstatte, og det vil hundens ansvarsforsikring heller ikke gøre..

Rent moralsk ville jeg købe nogle nye høretelefoner, men ikke til den pris smiley

• #10   9. mar 2015 Hvis I begge bor der - Så nej. Så må hun passe bedre på sine ting. smiley

Men du kan jo give halvdelen for at holde god stemning smiley

• #13   9. mar 2015 Okay et andet spørgsmål!:)

Min søster lånte en bog af en veninde, som min hund har spist forsiden af. Kan hun/de kræve at jeg gir dem en ny eller 350 kr da det jo var min søster der lånte bogen af hende der med hendes ansvar at levere den tilbage i god behold.? smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#16   9. mar 2015 Dine forældrenes hundeforsikring skal dække bogen.

Det skal være nu!

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#17   9. mar 2015 Og så må du lade være at være børnehaveagtig og se at få dine forældre i tale - hvis de altså ved noget om det her?? Eller skal du aflevere hunden, hvis du fortæller om ting den ødelægger?

Det er virkelig børnehaveagtigt det her - men det er jo nok din alder, der afgør det

• #20   9. mar 2015 Mine meninger.... Hva du nu hedder. Hva fan*** snakker du om! Børnehaveagtigt at jeg spørge om hun kan forlange det?! Hun er 22 år! Min hund har ret til at være i vores hjem! Det Squ ik noget min søster skal bestemme! Undskyld min tone men så noget der kan gøre mig SÅ sur!..

Og eftersom det er MIN hund så nej så det ik min mors problem! Men mit..

Min søster valgte selv at flytte hjem,
    Da jeg havde min hund..

• #21   9. mar 2015 Hmm Maj-britt du har ret, gad vide hvor jeg har fået den ide fra...nå sorry.

Men så synes jeg faktisk TS at hvis du er gammel nok til at eje en hund, og har valgt at få en.

Så er du også gammel nok til at erstatte hvad den ødelægger. Nu er hun så også delvist skyldig i at lægge dem indenfor rækkevidde. Så at slå halv skade synes jeg er rimeligt smiley

• #22   9. mar 2015 Hvor gammel er hvalpen? smiley

• #23   9. mar 2015 Obster det har ik noget med at erstatte det at gøre det ik mit problem? Men jeg synes ik det fair at hun forlanger det.. Så derfor Ville hører jeres meninger om det.. smiley

• #24   9. mar 2015 8 måneder men det et godt stykke tid siden det skete.:)

• #26   9. mar 2015 Lisette og jeg synes det er fair hun beder om det? det er din hund ikke? så er det også dit ansvar at den ikke ødelægger noget smiley Ja man må regne med en hvalp ødelægger ting....men hvis man ikke selv har anskaffet sig hvalpen -så har man ligesom heller ikke indvilliget i risikoen for at få sine ting ødelagt.

Jeg kan da godt forstå du er dødærgerlig for det er virkelig mange penge...og det må man også godt være, det er virkelig en træls udgift.

Men det er fair nok....det er jo din hund der har ødelagt dem, og dermed dit ansvar smiley i hvert fald til dels smiley

• #27   9. mar 2015 Forsikringen dækker ikke når det er i eget hjem
    Jeg ville sige til din søster, at så må lægge hendes ting på hendes værelse ,hvis hun vil være sikker på, at hunden ikke æder det
    Jeg ville ikke betale ,hun vidste hunden er der

• #28   9. mar 2015 Et eller andet sted synes jeg at en 22-årig er gammel nok til at vide bedre.

Så egentligt synes jeg ikke du skylder hende noget, men i dit sted havde jeg tilbudt hende et tilskud eller sådan noget til et par nye... altså ikke fuld pris, men hvad du synes er rimeligt for et par høretelefoner. For altså.. hvis man har betalt så meget for et par høreluffer, så forstår jeg ikke at man ikke passer bedre på dem.

• #29   9. mar 2015 Okay, så er du da forhåbentlig snart ovre ødelæggelses tiden smiley

Men hunden er jo dit ansvar... Samtidig bør en 22årig vide beder end at lade vigtige ting ligge og rode, når der er en hvalp/unghund.

Hvis jeg var dig, ville jeg tilbyde at deles om omkostningerne.

Hvad siger jeres forældre?

• #30   9. mar 2015 Til jer der forslår det med at jeg gir noget til nogen nye. Hun har nogen andre dyre hørertelefoner så det ik fordi hun vil gå ud og købe nogen nye for pengene, hun vil bare ha pengene for at bruge dem på hva hun nu lige har lyst til.

• #31   9. mar 2015 Kan dine forældre ikke lige forklare hende ,at hun må selv holde styr på hendes ting ,så det ikke ligger og flyder ,så hunden kan få fat på det
    I skal være der dig og din hund ,og hun må være der

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#32   9. mar 2015 En bog lånt, er ikke en bog i eget hjem, som hvis det er egen bog i eget hjem. Så derfor mener jeg bestemt, at den dækker - forsikringen.

Og lille du TS, sådan er det at ville være voksen. Så må man også tage de voksnes regler med. Og de er - din hund, dit ansvar.

• #33   9. mar 2015 At ville være voksen, hva mener du? Så fordi jeg har valgt at få en hund som 15 årig betyder jeg vil være voksen? Det var ik lige hva mit grundlag var for at få den smiley

• #34   9. mar 2015 Det er voksent at tage sig 100 procent af et andet levende væsen

• #35   9. mar 2015 Du ville have hunden, ergo ville du have ansvaret...IK?!

• #36   9. mar 2015 Jeg tjekkede ud med min forsikring, da min åd noget meget dyrt, vi havde lånt - Den dækkede ikke.

• #37   9. mar 2015 Inger, hvor får du den ide fra at Lisette og hund har mere ret til at være der end søsteren ?

Hvis det udelukkkende er Lisettes hund, skal hun være glad, hun må holde hund i familiens hjem, og selvfølgelig er hun ansvar for hvad den ødelægger.

Jeg synes Lisette som minimum skal erstatte bogen.

• #38   9. mar 2015 Lene det var fordi jeg forstod ,at ts bor der jo med hendes 15 år og, at søsteren var flyttet hjem igen som 22 årig ,og hvor søsteren ved der er hund

• #39   9. mar 2015 Hvis storesøster er bekendt med hundens særlige "evner", og hun så ikke træffer de fornødne beslutninger - ja så må hun selv betale. Alt andet ville da være helt til grin. For mig ser det ud som, at storesøster har problemer med modenhed og ansvar.

• #40   9. mar 2015 Ja Søren ,så må hun sørge for, at hendes ting ikke ligger, så hunden kan få fat i det

• #41   9. mar 2015 Selfølgelig har jeg ansvaret for min hund, ingen tvivl om det!

Men at min søster vælge at lægge sine ting på et fjernsyns bord lige i hunde højde når hun ved den ødelægger det synes jeg ik er fair, så kan hun jo blive ved?!

Og ja det min hund men det jo for hel*** ik bare en jeg har anskaffet uden at få lov. Og nej min søster bestemmer ik om jeg skal ha hund det min mor der gøre det og eftersom min mor sagde ja har jeg min ret til at ha min hund, der er ik nogen der tvang min søster til at flytte hjem igen hvis hun ik kan med min hund.

• #42   9. mar 2015 Enig Lisette

• #43   9. mar 2015 Det er ikke en RET at have hund.. Det er et privilegie smiley

At hunden stjæler ting fra bordene er din fejl, ikke din søsters..

Ville du virkelig hellere have din søster bor på gaden end at du sørger for din hund ikke ødelægger ting?

• #44   9. mar 2015 Beltana Søsteren er 22 år Kunne hun ikke fjerne hendes ting

• #45   9. mar 2015 "Ville du virkelig hellere have din søster bor på gaden end at du sørger for din hund ikke ødelægger ting?"
    Beltane - det er simpelt hen noget munddiarre.

• #46   9. mar 2015 Hun har lagt bogen væk på et bord.. Selv som 22 årige skal man da have lov til at bruge et bord uden at hunden splitter det ad..

• #47   9. mar 2015 Ok en bog eller høretelefoner altså

• #48   9. mar 2015 Søren - Næ, hun skriver søsteren ikke er tvunget til at bo hjemme.. Må gå ud fra hun bor hjemme fordi hun af penge mæssige årsager ikke har råd til eget sted at bo..

Hvis jeg flyttede hjem og min mor eller andet familie medlem havde fået hund, ville jeg gerne kunne være der alligevel, da det så ville være mit hjem også..

• #49   9. mar 2015 Beltane - så kunne man spørge: " Vil du rydde op i dit lort, eller vil du bo på gaden. Vi har en hundehvalp, der ikke kan mandsopdækkes 24/7"

• #50   9. mar 2015 Har ik noget at gøre med hun ik har råd til et sted at bo?

Men man kan da lad være med at lægge sine 1200 kr dyrer hørertelefoner lige for hundens næse når hun ved den ik har lært at holde sig fra det endnu.

• #51   9. mar 2015 Ja jeg er sku enig med Søren

• #52   9. mar 2015 Og har ik sagt hun ik må være der? Men så må hun jo lægge sine ting ind på værelset eller finde sig i det blir spist.. Ellers kan hun jo os bare blive ved med at lægge ting som hunden kan spise fordi hun tænker jamen så kan jeg lige få nogen penge ik? Altså...

• #53   9. mar 2015 Vi kan vel godt gå ud fra, at søsteren har fået lov at flytte hjem, altså er det lige så meget hendes hjem.

Hvis man spurgte moderen eller forældrene, hvis de begge er der, hvem der havde førsteret til at bo der søsteren eller hunden, tror I så virkelig, at der ville blive peget på hunden ?

Selvfølgelig skal søsteren lære at passe på sine ting, men stadigvæk, når man har hvalp, så har man altså et ansvar for at holde øje med hvad den foretager sig. Der er vel næppe mange hundeejere, der bor så rydeligt, at aldrig bliver lagt noget fra sig.

• #54   9. mar 2015 Var det min datter der kom hjem her, og lagde alt muligt fra sig, og en af mine hunde tyggede på det ,ville jeg da sige til hende om ,at lade være med at lægge det hvor hundene kunne komme til det

• #55   9. mar 2015 Lisette, så bliver det vist heller ikke mere barnligt. En bog, hun har lånt, er hun nødt til at erstatte, det er jo ikke fordi, hun så får flere penge til sig selv.

• #56   9. mar 2015 Lene, hvis de skulle vælge mellem hunden og min søster ku de lige så godt sige mig eller min søster skal hunden væk, kan de lige så godt glemme at jeg skal bo der mere smiley

• #57   9. mar 2015 Lene det var princippet.

• #58   9. mar 2015 Enhver kan digte om hvem, hvad og hvis. Som det er fremlagt her, giver jeg Lisette ret. 100% endda smiley

• #59   9. mar 2015 ...det skader ikke at lære voksent ansvar som 15 årig, især når man selv har påtaget sig det ansvar..Ja søster skal også lære ansvar og lade være med at ligge sine ting i snudehøjde.

Men det fratager altså ikke dig dit ansvar for hunden. Det er nemlig heller ikke fair. Ydermere har du et ansvar for at din hund ikke render og æder ting der er farlige for den. Om de så skal erstattes eller ej...

Ingen siger søster er uden skyld...men det ville klæde folk ikke bare at lægge deres del af ansvaret væk...

• #60   9. mar 2015 Og Lene hun må gerne bo her for min skyld det ik det. Men kan hun ik indordne sig efter at min hund er der, kan jeg ik indordne mig efter at hun er der.

• #61   9. mar 2015 Lisette, det var det også for mig.

Fint hun kan lære det ved at have bidskader i sine høretelefoner, men en lånt bog er hun formentlig nødt til at erstatte, og det synes jeg du bør gøre. Din hund, dit ansvar.

• #62   9. mar 2015 Obster har ik lagt mit ansvar væk, egentlig spurgte jeg bare til råds herinde. Men synes det er en win win? Så synes ik det fair jeg skal betale for alt hva de smider rundt omkring, når de ved hunden ik var ret gammel og stadig ik havde lært det smiley

• #63   9. mar 2015 ...Det er jo ansvarsfralæggelse...

Hvad hvis hunden æder noget der sætter sig fast, eller skærer den op indeni? Er det ikke dit ansvar at holde øje med din hund? det mener jeg altså det er.

Og havde du holdt øje med ham -så havde han vel ikke spist de ting...medmindre du er umanerligt ligeglad...

• #64   9. mar 2015 Enig Lisette

• #65   9. mar 2015 Lisette - du skulle have startet tråden med at sige, at du ville betale for ødelæggelserne. Så ville svaret være, at det skulle du ikke.
    Sådan er hg - festligt og alligevel forudsigeligt. smiley

• #66   9. mar 2015 Haha ja åbenbart ;D

• #67   9. mar 2015 Nu er det sån at jeg sad lige på mit værelse og min hund var nede ved de andre uden at de så åbenbart havde set det havde han taget dem og bidt i dem, dagen efter hvor jeg kom hjem fra skole opdagede jeg det så.

• #69   9. mar 2015 Jeg syntes ikke det er det samme Ida

• #71   9. mar 2015 Du skriver at hvis din hund har gjort noget i dine forældres hjme ville du erstatte Ja det ville jeg også
    Gæster i dit hjem ville du også erstatte .Det ville jeg også
    Men nu er det altså den 15 årig som bor der sammen med sin mor ,hvor så den 22 årig søsteren ,vælger at flytte hejm ok men hun ved der er en hvalp i huset ,så må hun passe på hendes ting ikke

• #73   9. mar 2015 Har jeg et voksent barn, der af en eller anden grund må flytte hjem, så må det indordne sig under de regler, som er gældende. Det er jo ikke morens eller Lisettes ting, der ødelægges, men storesøsteren der mod bedrevidende lader ting ligge og flyde.

• #75   9. mar 2015 Nemlig Ida smiley

• #77   9. mar 2015 Isabelle jeg er ik sur? Faktisk er jeg i mit bedste humør smiley men selvom folk har delte meninger hvilket er helt okay for mig! smiley gider jeg ik sidde og blive kaldt barnlig og alt muligt? smiley

Og isabelle hvis du er træt af at kigge på det, så lad være med at gå ind og læse mine tråde. Hvor svært kan DET være? smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#79   9. mar 2015 Du er da virkelig moden og klar til et nsvar med hund på gaden, når du kan udtale, at du da bare må væk hvis ikke alle andre indordner sig efter din uopdragne hvalp.

Så smut du ud på gaden, søde skat. Døren er åben. Husk det stadig kan blive under frysepunktet om natten smiley

• #80   9. mar 2015 Det var da dumt sagt? Okay så fordi en hvalp jeg næsten lige havde fået bed i et par hører telefoner så den uopdragen? Hvem siger jeg skal bo på gaden bare fordi jeg ik kan bo ved min mor? Nogen gange skulle du måske overveje at lad være med at åbne munden før du kender til hele situationen. smiley

• #81   9. mar 2015 Og hvis du ville finde et nyt hjem til din hund fordi den ødelægger en ting så er du da godt nok moden hold da op!

• #86   9. mar 2015 #82 Enig

• #87   9. mar 2015 Det mine meninger siger er jo ikke at fordi hvalpen bider ting i stykker, så skal folk flytte.

Han pointerer bare at det ikke er skide modent at true med at flytte hjemmefra fordi man får noget at vide man ikke bryder sig om, eller at ting ikke lige drejer sig efter ens egen næse.....og det har han altså en pointe i smiley

• #88   9. mar 2015 Det forholder sig således, at vi som hundeejere har det man kalder objektivt ansvar. Sagt på en anden måde "ansvar uden skyld". Det betyder derfor, at vi som ejere/besiddere af hunden, skal erstatte den skade hunden måtte have forvoldt, dette værende tingsskade såvel som personskade. Det sjove ved juraen er, at der altid findes undtagelser, og jeg har ikke studeret hundeloven og dommene nok til, at kunne give dig et præcist svar. Jeg er forholdsvis sikker på, at du skal erstatte bogen - uagtet om det er dækket af forsikringen, hvilket jeg ikke har styr på om det er -. I forhold til høretelefonerne er jeg lidt mere i tvivl, da det må afhænge af hvor uagtsomt din søster har handlet.
    Jeg tror næppe din søster og hendes ven hiver dig i retten for hhv. 1.200 kr. og 350 kr., men som så studieskadet som jeg er, så tager jeg alligevel forbehold for ovenstående.

Derfor vil jeg mene, at det langt mere er et etisk spørgsmål, fremfor juridisk. Der er i realiteten ikke den store forskel på bogen og høretelefonerne, såfremt de lå de samme sted, da den hund ødelagde dem. Hvis det er tilfældet, så burde din søster vide bedre ved ting nr. 2. Derfor burde i etisk set bare betale halvdelen hver. Din søster burde være "stor nok", til at gå med på en sådan aftale. Det er der i hvert fald ingen tvivl om at jeg ville, hvis det var min søsters hund, og det ikke drejede sig om mere end det. Du kan selvfølgelig også vise dig som et godt eksempel, og bare betale det hele. Fortælle hende, at hun skal passe bedre på sine ting, da din hund desværre har nogle dumme tendenser til at bide i ting som den ikke må, og du derfor ikke mener at du skal erstatte det næste gang det sker. Dernæst fortælle dine forældre hvad der er foregået, så er de forhåbentlig på din side, hvis hun skulle handle dumt igen, eller måske lade hendes ting være med vilje, bare for at hun kan få nogle flere penge.

Hvis du ønsker, at være mere sikker på det rent juridiske, så kan du bare sige til, så skal jeg nok lade spørgsmålet gå videre til nogen, som har bedre forstand på det end jeg.

Håber det kan være dig en hjælp smiley

• #89   9. mar 2015 Hvis retten har tid til at beskæftige sig med et par ødelagte hovedtelefoner 2 hjemmeboende søskende i mellem, har jeg fundet et sted, hvor vi kan skære ned på de offentlige udgifter. smiley

• #90   9. mar 2015 MHL hvis juraen siger at bogen skal erstattes af hundeejeren og ikke den der har lånt bogen , så skal forsikringen betale.
    Men jeg er ret sikker på at det er låneren der har det juridiske ansvar overfor ejeren.
    Om den ene eller den anden søster har ansvaret for det hunden har ødelagt, må være forældrenes ansvar at løse

• #91   9. mar 2015 Hvis min hvalp ødelagde noget ville jeg erstatte det, uden at stille spørgsmål. Om det så var hjemme eller hos andre.
    Simpelthen bare for at undgå dårlige situationer. Det kan jo ende med at din søster får et rigtigt dårligt forhold til dig pga hunden.
    Hun har sikkert ikke tænkt over det med hunden da hun smed høre bøfferne på bordet, eller bogen.
    Hvis jeg var dig ville jeg slå halv skade.
    Og gi så din hund noget andet den kan gumle på smiley

• #92   9. mar 2015 Obster jeg truer ik med at flytte hjemmefra fordi min hund bider i ting, jeg sagde valgte min mor at enten havde min søster eller hunden størst ret til at være der og de valgte hunden skulle væk, smuttede jeg også! Da jeg ik sælger min hund fordi den ødelægger et par dumme hørertelefoner og er folk villig til at skulle gå af med sin hund fordi den ødelægger noget ville jeg ik mene man skulle ha den i første omgang smiley

• #93   9. mar 2015 Lisette...samme kunne siges om "hvis jeg ikke er villig til at tage ansvar for min hund når den ødelægger noget" så skal man ikke have hund i første omgang....

• #94   9. mar 2015 Har aldrig sagt jeg ik ville betale, jeg spurgte jer bare til råds herinde.. Men okay.. Det kan jeg så hører man ik skal gøre en anden gang.

• #95   9. mar 2015 Lisette det er dine forældre du skal spørge. Vi herinde kan ikke vurdere de vilkår de har sat for jeres hundehold.

• #96   9. mar 2015 Søren - det er jo muligt at føre småprocessager, som gerne er civile sager med krav uden økonomisk værdi eller krav med en økonomisk værdi af højest 50.000 kr., så det kan da godt være et sådant søgsmål kan føres. Det vil højst sandsynligt ikke kunne svare sig, da der er mange udgifter forbundet med en retssag. Ville du mene det var anderledes, såfremt det havde været to naboer imellem?

Housebuster - Jeg vil ikke udelukke at du har ret, men jeg tror nu stadig mest på at det objektive ansvar spiller ind

• #97   9. mar 2015 Min søn på 13år smadrede en tallerken i forrige uge. Jeg vidste ikke, at jeg kunne have sagsøgt ham. Dum som jeg var, sagde jeg: "Skidt pyt - pas nu på ikke at skære fingrene, når du samler op". Godt der intet skete. Havde han skåret fingrene, havde jeg måske mistet forældreretten.
    Eller sagt med andre ord, så håber jeg ikke, at vi får amerikanske tilstande.

• #98   9. mar 2015 Jeg forstår slet ikke hvordan man kan mene at man ikke behøver at erstatte de af andre folks ting ens hund ødelægger - uanset om den anden er en del af husstanden eller ej. Det er da ikke andres skyld at ejer ikke har formået at lære vovse at den ikke må tage ting fra bord og hylder.

Vi er tre i husstanden, min kæreste, vores roomie og jeg, hunden er valgt af min kæreste og jeg imens vores roomie altså hverken har valgt hun skal være her eller har noget ansvar i opdagelsen. Hvis hunden ødelægger noget af min kærestes så er det bare surt for ham - men ødelægger den noget af vores roomies så vil jeg SELVFØLGELIG undskylde OG erstatte, min roomie skal da selvfølgelig kunne have sko stående i på gulvet i gangen, og have ting liggende på borde og hylder - han bor her jo ligesom også, og det vil da aldrig skulle være hans hovedpine hvis hunden der ikke er hans synes det er sjovt at destruere ting i hans hjem. Helt ærligt, det er sgu da en belastning hvis man ikke engang kan ligge ting på et bord.

• #99   9. mar 2015 Søren - nu er det jo sådan, at bare fordi man hiver nogen i retten for at få erstatning, at man bare sådan lige får ret. Ingen tvivl om at folk hiver hinanden i retten for de mest mærkelige ting, og det er set at et barn hev sine forældre i retten, men jeg kan ikke huske hvad det omhandlede. Desuden er der også en 3-årig - vist nok en dreng - der havde kastet en sten i hovedet på et andet barn omkring samme alder, han blev erklæret erstatningsansvarlig.

Jeg går heller ikke ind for amerikanske tilstande, men der er jo en grund til at der findes så ekstremt mange love, og retsprincipper osv.

• #100   10. mar 2015 Jeg må indrømme at ville erstatte de ting min hund ødelagde, ligegyldig hvad.

Som hundeejer lærer man hurtigt at der ikke skal ligge ting og flyde som små hvalpe kan få fat på og tygge i stykker, men mennesker som ikke selv har hund, tænker ikke altid den tanke, netop fordi de ikke selv har hund.

• #101   10. mar 2015 Lisette
    Hvad mener din mor der er mest fair at gøre?

• #103   10. mar 2015 Han var ikke meget ældre end 12 uger da han gjorde det, det var lidt efter jeg havde fået ham.

• #104   10. mar 2015 Er det først nu din søster reagere på det eller har I været uenige siden dengang ?

• Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
    #105   10. mar 2015 Hvis jeg har forstået det korrekt, så har din søster lagt sine høretelefoner på tv-bordet?
    Og der kan hunden nå dem, så derfor mener du han selv er skyld i at de er spist?

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvor i så har gjort af tv-et? For det ville jo være uforsvarligt at lade det stå på tv-bordet, for der kan hunden nå det og hvis den så æder det, er det din mors egen skyld for hun kunne bare have flyttet det et sted hen hvor hunden ikke nå det?

Eller kan du godt nu høre at det lyder lidt dumt?

Det er din hund, derfor er det dit ansvar at den ikke ødelægger andres ting.
    Det er vel helt normalt at man lader sine hørebøffer ligge på tv-bordet, så de er der når man skal bruge dem næste gang, derfor mener jeg at du uden videre bør erstatte dem.

Du må jo ikke have været tilstede da hunden åd dem, for så havde du vel stoppet den?
    Så derfor burde du vel have flyttet tingene den kunne nå, inden du lod den være selv i et rum med ting der ikke er dine egne.

• #106   10. mar 2015 Hvis søster først nu, efter SÅ lang tid, er kommet i tanke om at hun vil have erstatning så ville jeg sige "Ikke tale om søs".
    Med mindre i, som #104 er inde på, har være uenige lige siden.

• #107   10. mar 2015 Som jeg har skrevet før, var jeg på mit værelse og hunden. Var nede ved mine søstre og mor, og uden de så har lagt mærke til det har han taget dem og bidt i dem. Og jeg spurgte dem om de holdte øje med ham og ja det gjorde de, men så åbenbart ik..

• #108   10. mar 2015 Lisette K

Jeg må indrømme jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved at mod argumentere for at du ikke skal erstatte de høre telefoner??? Synes du skal mane dig op og vise ansvarlighed og erstatte dem, det er ting der sker når man har hund og det høre altså med og så må man bare betale ved kasse et, længere er den vel ikke.

• #109   10. mar 2015 Det mener jeg så ikke hun skal ,søsteren kan sørge for, at hendes ting ikke ligger og flyder ,så hunden kan få fat i det Hun viste jo, at der var en hvalp i huset ,og samtidig havde sagt, at hun og moren, nok skulle holde øje med den

• #111   10. mar 2015 Jeg havde lige fået hunden! Det skulle svært at lærer en hund ik at ødelægge ting som. Man kun havde nogen uger da det skete og ik var meget mere end 12 uger :)??

• #113   10. mar 2015 Nej okay så.. Til jer der har sprugt hva min mor siger, hun sagde at hun synes min søster godt ku ligge tingene på sit værelse når hun vidste hvapsen var her smiley og de har os haft mange af deres ting/tøj til at ligge og smide rundt på gulvet i vores lille stue.. smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#115   10. mar 2015 Det var dine egne ord, søde skat. (Du ser nok ikke dette - du er nok puttet i seng smiley )

• #117   11. mar 2015 Mine meninger hvad fanden er det for en provokerende måde og skrive til en 15 årige pige på mon ikke at du selv skulle hoppe ned fra din høje hest og put dig selv i seng smiley

• #120   11. mar 2015 Jaa rynke forfærdelig hundejer smiley

• #123   11. mar 2015 Mine meninger... Hva er mine egne ord? Hvis det er til det jeg skrev min mor havde sagt så ku jeg ik se hvorfor jeg skulle lyve? Men du må da gerne få en snak med hende, men så skal du nok til at mande dig op, er ikke sikker på hun gider snakke med en på 38 der opfører sig som en på 12 smiley

Du ser nok ikke denne besked, for nu er DU nok puttet i seng smiley

• #126   11. mar 2015 Altså når man bor sammen med en hvalp, så må man ogaå finde sig i at alt i hvalpehøjde bliver massakreret.

Jeg advarede min kæreste med det samme jeg opdagede at vi havde fået en lille skofetist. Ingen sko i gangen mens det står på!
    I stedet stillede jeg et par mølædte kondisko et par strategiske steder, så fetisten kunne tages på fersk gerning.

En uge senere finder jeg kæresten dyyyyyre eccosko i kurven. Skoen er i live - men sålen var hevet op og... Ja det var i hvert fald ikke en sål længere smiley

Kæresten fik skam selv lov til at bruge 120 kr på en ny sål - han var advaret om vapsens tilbøjeligheder.

Jeg ville helt klart erstatte bogen. Nu er 1200kr for hørebøffer helt hen i vejret i min optik, men jeg ville mødes midtvejs og give søster 600kr.

• #127   11. mar 2015 Når din mor har sagt som hun har, så det selvfølgelig sådan det er, din mors hus, hendes regler!!
    Dog vil jeg mene at du eller din mor (evt forsikring hvis den dækker) bør dække bogen, da den tros alt ikke er din søsters.

Min egen mening er dog ikke helt som din mors.
    Jeg vil mene at stuen er et fælles rum, altså et rum alle skal kunne være i, og have lov at ligge ting på et bord/hylde osv uden at frygte for at midste det. Der burde i ha holdt øje med hunden, nu den jo ikke har/havde lært at bordet er no go. Og der siger du jo netop selv at du var på dit værelse og lader din hund være et andet sted, uden du kan holde øje med den. Jeg syntes jo netop det er dit ansvar at lære hunden den ikke må tage fra bordet, og i og med den endnu ikke har/havde lært det, burde du netop have holdt øje med den, så du også havde kunne sige noget til den, idet den prøvede at tage fra bordet. Netop der er det jeg mener, din hund dit ansvar.
    Havde hun smidt dem på gulvet, eller dit værelse ja så havde det været en anden snak, men i fælles rum, og på fx et bord som bør være no go for en hund, ja der bør man kunne ligge noget uden at frygte for at det bliver ødelagt.

Men igen din mor har talt, og hende hus hendes regler. smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#128   11. mar 2015 117/118 slap dog af, hvor er I selvretfærdige. Tøsen starter selv ud med at skrive på den måde hun gør, så må hun - på en voksenside - tage tingene, som en voksen og bør ikke pakkes ind.

TS - køl ned og talt pænt til de voksne. Så møder du ikke disse langsommelige, langtrukne tråde, hvor du aldrig vil få ret og aldrig vil få de svar du ønsker, når du 'taler' som du gør.
    DU skrev, at du da bare ville flytte hjemmefra, hvis du ikke fik din vilje, Ikke med de ord, men samme betydning.Led og find!
    Så DU skal ikke korrekse mig, lille skat.

• #129   11. mar 2015 For det første skal du ikke kalde mig for søde skat.

Og for det andet så sagde jeg JA at jeg ville finde en andet sted at bo hvis jeg ik måtte ha min hund der. (Som det lyder) ville du åbenbart gerne sælge din hund hvis du ik ku ha den der hvor du boede? Men det betyder Squ ik jeg ville gøre det!.. Men hver vores holdning hvis det er det du vil så skal du da bare ha lov til det!...

• #130   11. mar 2015 Har aldrig sagt jeg ville ha ret! Jeg spurgte netop herinde for at få råd, jeg kom bare med min mening og hva min mor havde sagt! Men forstår Squ egentlig ik hva det her forum skal være her for, for der kommer altid folk som dig, der lige pludselig skal vende op og ned på det hele..

• #131   11. mar 2015 Og som du nok ku se startede du selv det hele ved at hak ned på min alder, så hvem var der startede med at snak sådan? Det tror jeg vidst nok lige var dig SØDE SKAT!!

profilbillede
  • #132   11. mar 2015 Jeg ville godt nok blive lidt træt af min familie hvis de mente at det var mit ansvar hvis min søsters dyr gik på bordet for at ødelægge mine dyre ting. Og så er det da ligegyldigt om andre kan forstå at man køber dyre kvalitets høretelefoner eller ej.
    Som ejer af et dyr så er det altså en der må stå til regnskab for dyrets handlinger. Og har man ikke råd til at erstatte de ting dyret ødelægger må man jo gøre sit for at fjerne muligheden for at dyret ødelægger andres ting.

• #135   11. mar 2015 Enig rynkedyret

• #137   11. mar 2015 rynkedyret - men det er jo en sag i mellem hundeejer og ejer af ødelagte ting, så jeg synes egentlig ikke at det gør nogen forskel hvilke aftaler den enkelte har med moren, men mere om hvem der har ansvaret for hvad der er gået i stykker, og det er i mine øjne TS.

Måske er jeg farvet af at komme fra et hjem hvor det ikke ikke er meningen af man skal rode i stuen, men at en bog eller et par høre telefoner på bordet ikke anses som rod - man skal jo altså også kunne leve der, og det at folk alligevel roder ikke er en undskyldning for ikke at passe på de andres ting. Og at man som 15 årig er gammel nok til at tage ansvar og løse konflikterne selv.

• #139   11. mar 2015 Nu skriver TS udtrykkeligt at det er hendes hund, så det må man jo gå ud fra. Og jeg har da godt aldrig hørt at en 15 årig ikke må eje en hund?

• #141   11. mar 2015 Jeg ved det som sagt heller ikke, jeg har bare ikke hørt om at det ikke skulle være tilladt.
    Og jeg synes da det er en ærlig sag hvis en 15 årig ikke lige har 1500 kroner på lommen, men så kunne man jo måske tale sig frem til en aftale af en art. F.eks. afbetale over en længere periode, slå halv skade, rydde op på den andens værelse en tid, eller måske få/låne pengene af forældrene - alt efter hvor man kan mødes henne.

• #143   11. mar 2015 Det har du nok ret i så smiley

• #144   11. mar 2015 Rynkedyret, hvor slår du det op??? For rent juridisk er man jo først myndig som 18 årig, og vil da mene at man derfor ikke kan gøres erstatningspligtig før man er myndig??? Mener da heller ikke man rent juridisk kan eje noget når man ikke er myndig?
    Ved ikke for meget omkring jura, så det jeg skriver er ud fra egen tro.

• #146   11. mar 2015 Så vi enige, netop at det er forældrene der bliver gjort erstatningspligtige.
    Men netop også derfor jeg ikke troede man kunne eje/stå som ejer før 18. Så undrede mig over den med 16 du skrev?

• #147   11. mar 2015 Børn er nu erstatnings pligtige smiley

http://www.familieadvokaten.dk/emner/381.html

• #148   11. mar 2015 Foxy: der kan man bare se, det troede jeg bestemt ikke.
    Men det var så også derfor jeg skrev at det var hvad jeg troede, netop for at gadere mig hvis jeg tog fejl. smiley

• #149   11. mar 2015 Hvor vil du lige finde et sted at bo, hvor man uden indtjening har råd til at betale husleje og hvor der også er tilladelse til hund? Sådanne steder med tilladelse hænger ikke på træerne smiley

• #150   11. mar 2015 Hvorfor skal hele skylden lægge tungt på enten den ene eller anden? Jeg synes på nogen måder i er lige gode om det, TS. Jeg kan sagtens forstå at det er irriterende, hvis din søster lader sine høretelefoner ligge og flyde uden at tage hensyn til hvalpen, men det lyder til, at hun bare har lagt dem på et bord (?).
    Jeg ville satme også være træt af at skulle punge ud med så mange penge, og det var jo et uheld - men nogle gange må man bare sige øv bøv, sådanne ting sker, hér har du pengene til at købe et par nye, og skulle vi så ikke aftale at du tænker over hvor du lægger tingene og jeg opdrager min hund til ikke at æde i alt smiley

Jeg synes virkelig ikke at du behøver at gøre det til nogen større konflikt end at det var et uheld, skylden behøves ikke placeres på et individ før man er tilfreds, for sådanne ting sker bare smiley

• #151   11. mar 2015 Beltane, det jo så mit problem, ik andres smiley

Funke jeg finder en løsning. Tak smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#152   11. mar 2015 Hahahaaaa, der er nogle, der er 15 år. Og så er der de andre, der er FEMTEN år!

• #153   11. mar 2015 Uha du kæphøj var? smiley

• #154   11. mar 2015 Jeg spørger dig ad.

• #155   11. mar 2015 Det os helt i orden? Men igen det mit problem, jeg skal nok klare mig smiley

• #156   11. mar 2015 Uden penge? Hvis du kan det og samtidigt have mad til dig og hund plus forsikring så er jeg ret imponeret

• #157   11. mar 2015 Igen det mit problem.

• #158   11. mar 2015 Beltana Hun har jo fået en aftale med hendes mor ikke

• #159   11. mar 2015 Lisette det er dit problem at jeg ville være imponeret?

Inger - nu er det ikke det der snakkes om her

• #160   11. mar 2015 Mente at det var mit problem med penge osv. Og kan egentlig ik se hva det skal komme HG ved og folk jeg ik kender. Skulle det gå hen og ske finder jeg en løsning det behøver i andre ik sidde og spekulere over smiley

• #161   11. mar 2015 Jeg ville nu gerne vide hvordan man overlever uden penge. Ikke for din skyld, men for min egen.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#162   11. mar 2015 Det må du ikke spørge om Beltane. Du kender ikke TS og må ikke blande dig... ;0

• #163   12. mar 2015 Er det nu os et problem jeg ik gider at dele mit liv med en masse folk jeg ik kender?

• #164   12. mar 2015 Dit liv? Jeg spørger til hvordan man overlever uden penge, ikke til dit liv da du jo bor hjemme lige nu

• #165   12. mar 2015 Det os fint nok..

• #167   12. mar 2015 Mon ikke blot at Lisette gav udtryk for hvor meget hunden betyder for hende. Hvis hunden skal ud vil hun også. Der er langt fra tanke til handling. Og selvfølgelig sker det ikke.

Lisette Hvad blev dig og søster enige om mht bogen hunden tyggede lidt i ?

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#169   12. mar 2015 Charlie, når en skriver, som der skrives om at smutte uden job, indtægt og levned, så er det da klart, at man spørger ind til, hvordan vedkommende gør det, for det er da værd at lære om.

At leve med en hund uden job/indtægt, uden sted at bo - det er vist kun ganske få 'forundt'.

• #171   12. mar 2015 Uden at sige for meget.. Men HVEM siger jeg ik har arbejde osv?..

Men synes i to skal søge på nettet eller snak med jeres kommune eller bank, de har nok svaret på jeres spørgsmål.. I øvrigt var det slet heller ik det den her tråd handlede om.. smiley

• #172   12. mar 2015 Jeg har ikke snakket om min økonomi smiley

Lisette kan man som 15 årige have et arbejde hvor man tjener mere end 10000 før skat om måneden ?

• #174   12. mar 2015 Beltane igen det er ik det tråden går ud på, og hvis det skulle ende sån har jeg hjælp at hente, hvis du vil vide det, må du spørge din bank eller kommune.. Mit liv/penge osv skal andre ik blandes ind i:)

• #176   12. mar 2015 Velkommen til 1.b!! har Squ skrevet flere ansøgninger så det skal du nok se jeg er klar over.. Det er virkelig at gå i for små sko det der, måske du skulle overveje at gå et par størrelser op!?..

• #180   12. mar 2015 Ved godt hvordan man staver det rigtig, har bare altid haft lidt min egen måde at skrive på smiley

• #182   12. mar 2015 Hahaha tror du har ret Charlie smiley

• #186   12. mar 2015 Jamen hva er problemet så? ;D

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#188   12. mar 2015 Og så hedder det 'sgu', da det er en sammentrækning af 'sågu', men det er du SLET IKKE gammel nok til at vide, så hvorfor skulle du også stave det korrekt...?!

• #189   12. mar 2015 Det var da vildt som du skal kritiser min stavning, men bliv du bare ved, hvis du for det bedere med dig selv af den grund! Jeg kan godt klare det smiley

• #191   12. mar 2015 Charlie godt forsøgt ,Ts tag og stop tråden ,folk har allerede fået hedeslag

• #192   12. mar 2015 Og igen kan man undre sig over at voksne kvinder kan sidde og skrive som de gør.

Men disse brugere er der kun når de kan rive og flå i folk uden egentlig relevans.

• #195   12. mar 2015 Øv vores mikroovn brændt af.. Vil os ha popcorn ;O

• #200   12. mar 2015 Men tænk sig, det må være lidt a la:

"Jeg keder mig godt nok meget, eller også har jeg bare for lidt indhold i livet, for nu logger jeg sgu på HG og skaber lidt irrelevant ravege. Endnu bedre hvis det er mindreårige piger som godt kan tåle et slag eller to på selvtilliden. Alt jeg lukker ud er bullsh*t, men nu har jeg det til gengæld lidt bedre og kan fortsætte min irrelevante hver dag uden indhold. Over and out. XXX. PS: Håber ikke at folk opdager min alder, for så er det godt nok lidt pinligt."

• #201   12. mar 2015 Okay nu er det mig som keder sig, men jeg har også min 3. fridag og det dur jeg bare ikke til smiley

• #202   12. mar 2015 Så det godt du kan få lidt underholdning ved at glo på kommentarerne i den her tråd ;p

• #205   12. mar 2015 Hehe jeg er ik så let at knæk smiley

• #207   12. mar 2015 Haha ja det kan jeg se smiley

• #209   12. mar 2015 Jeg er altså nysgerrig Isabelle. Hvad underviser du og hvor henne? smiley

Altså ikke det specifikke sted, har ikke tænkt mig at opstøve dig, haha creepy. Mere om det er folkeskole, gymnasie, uni eller hvordan? smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#210   12. mar 2015 Charlie, se at blive arbejdsløs, så du finder ud af, hvad dét vil sige. For du har da ganske givet ikke særlig meget indblik i, hvad det er den unge fløs har gang i.
    Sprog og attitude indbyder simpelthen til at mudderkaste den anden vej. Der er jo slet ikke indblik i voksenverden fra TS' side.

I øvrigt hedder det dansklæreR

Og lad nu være at insinuere, hvilke folk - ledige, som arbejdsomme - der sidder derude. Det lyder pissegrimt at skrive, med ord eller mellem linjerne, at de er snotdumme, trolls osv. Det er når een finger peger ud, så kommer der ti tilbage - og de peger ALLE mod dig nu... smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#212   12. mar 2015 45?? *suk* Tænk hvad vi lukker ud i samfundet i dag...

• #215   12. mar 2015 Det er når een finger peger ud, så kommer der ti tilbage - og de peger ALLE mod dig nu

Mutanthånd? smiley

• #216   12. mar 2015 Mine meninger du må VIRKELIG og jeg mener Virkelig have et problem med dig selv siden du har så stort et behov for at tryne en 15 årige hjælp dog pigen istedet for at sidde og spil gammel klog

• #218   12. mar 2015 Og man kan faktisk godt klare sig selv i en alder af 15-16 år jeg flyttede selv hjemmefra som 16 årig med hund job og lejlighed

• #221   12. mar 2015 Åh Isabelle hvor ser det skønt ud .Nu savner jeg igen at bo på landet smiley

• #223   12. mar 2015 Af alle de gange 'mine meninger' har skrevet i en tråd har jeg aldrig og jeg mener virkelig aldrig set noget konstruktivt eller noget skrevet på en pæn og modtagelig måde.

Det siger vist mest om hende og ingen andre.

Det ser skønt ud Isabelle og sikke da også mange timer du har lagt i det. Puha siger jeg bare smiley

• #224   12. mar 2015 Isabelle du skulle da ha behodt det smiley

• #226   12. mar 2015 Det ser virkelig SMUKT ud Isabelle smiley

• #227   12. mar 2015 Ja Isabelle tiderne skifter ,jeg savner da også min går ind i mellem ,meeeeen ja man bliver jo ældre ,og jeg magter ikke selv at holde det smiley

• #228   14. mar 2015 Jeg er ret sikker på min bank ikke gider have jeg ingen penge havde smiley jeg spørger ikke til din økonomi, men går ud fra du ikke aner hvordan man lever gratis siden du ikke gider svare på det, men istedet leger sej

• #229   14. mar 2015 Beltane, nu er det sådan at jeg aldrig har snakket om at bo gratis og jeg har aldrig snakket om at være sej, egentlig så tror jeg det dig der leger lidt smart nu?..

• #230   14. mar 2015 Du behøver ikke snakke om at lege sej smiley din attitude i denne tråd siger mere end rigeligt.

Jeg spurgte hvordan du vil klare dig uden penge, hvortil du svare "jeg klare mig" jeg spørger hvordan man kan det uden penge, hvortil dir svar er "det er mit problem" jeg spørger ikke om dine penge eller økonomi (og skriver intet om min) men om hvordan man klare sig uden penge.

• #231   14. mar 2015 Så prøv og læse hva du selv skriver før du åbner munden over for andre..

Jeg ved godt hvordan jeg skal klare mig? Men det betyder ik det rager hele HG af den grund?..

• #232   14. mar 2015 Åh Beltane, stop dog dig selv.

Der er sgu gået lidt mundlort i den

• #233   14. mar 2015 Beltane den eneste der spiller sej i den her tråd er dig og du må åbenbart få et eller andet sygt kick ud af det siden du bare bliver ved og ved

• #235   15. mar 2015 Jeg er totalt forarget over du kan snakke om din egen søster på den måde, og jeg er totalt forarget over Ingers holdning.

Hvordan i alverden kan man sidde og sige at den ene datter SKAL være der og at den anden datter MÅ være der bare fordi hun er over 18?

Godt jeg har forældre der til ENHVER tid altid ville sige at både mig og min bror SKAL være her, og det er selvom jeg er næsten 25 år og ikke bor her til daglig.

Personligt så havde jeg givet min bror halvdelen af beløbet hvis det var min hund der havde ødelagt noget dyrt af hans, fordi det er min hund og det er min brors ting det er gået udover.

Men det handler om at jeg respektere min bror og værdsætter ham så jeg ville altid finde en løsning der passede os begge. Men sådan er vi jo forskellige.

• #239   15. mar 2015 Isabelle - Men det er der jo ingen af os der ved noget om. Jeg fortæller bare hvad jeg tænker, og jeg ville blive enormt ked af hvis min bror talte sådan om mig på nettet.

Min bror og jeg har ALDRIG haft et godt forhold da vi var mindre, men det er blevet markant bedre efter vi begge er blevet ældre.

Jeg mener at når man er 15 og selv mener man er voksen nok til at have hund, må man også både være voksen nok til ansvaret hvis den ødelægger ting, samt voksen nok til at respekterer sin ældre søster nok til at finde et kompromis som begge kan leve med. Ligesom søsteren burde være gammel nok til det samme.

• #240   15. mar 2015 Rynkedyret - Ved ikke hvor du har den info fra. Selvfølgelig må man eje en hund selv som 15 årig. Hvorfor skulle man ikke måtte det? Det tror jeg endda også Maj-Britt har sagt længere oppe i tråden.

• #244   15. mar 2015 På forhånd undskyld til trådstarter, men jeg bliver lige nød til at kommentere på denne tråd. Nu har der været tråd der handler om, om folk bærer nag og tråde om at der er en kerne der bryder ind i tråde bare for at skabe sig og hakke på en ts.
    Og efter min mening er det hvad der igen er sket i denne tråd.
    Det er utroligt at folk kan blive så ubehagelige over noget der burde være en bagatel der hurtig og nemt kunne besvares, men der skal benbart drama ind i billedet for nogles vedkommende, for h..... hvor er det tragisk.

Tilbage til Ts. Jeg synes din situation er lidt svært fordi det er jeres fælles hjem og åbenbart din hund. Jeg ville selv erstatte det min hund ødelage, og så ville jeg sørge for at hunden ikke kunne komme i den situation hvor muligheden for at ødelægge de andres ting, var der. Men håber i finder en løsning som i alle kan leve med.

• #245   15. mar 2015 I øvrigt skulle man da mene at Stue er et fælles areal og derfor BURDE søsterens ting have ret til at kunne ligge der i fred uden risiko for at blive gumlet i stykker af DIN hund,

• #247   15. mar 2015 rynkedyret - Vi bliver ikke enige. for jeg er rimelig sikker på man godt må eje hund selv, også når man kun er 15.

• #257   15. mar 2015 Linket til vi med hunde undrer mig lidt.
    Citat fra vi med hund (fra dyreværnsloven):
    "Dyreværnsloven findes der faktisk en bestemmelse, hvoraf følgende fremgår: § 19. Dyr må kun overdrages til børn under 16 år, hvis forældremyndighedsindehaveren samtykker. Børn kan således, selv om de er umyndige, godt erhverve et dyr for egne midler, men skal alligevel have forældremyndighedsindehaverens godkendelse."

Det der med at børn som er umyndige kan med samtykke købe en hund, er jo fint nok, men er man ikke også stadig umyndig fra de 16-18??? Mente da bestemt man først blev myndig som 18-årig??

• #259   15. mar 2015 rynkedyret: Jo det rigtig nok, men det jo bare mærkeligt at man skriver at er man under 16 skal man ha samtykke, for lad os være helt ærlige, om du er 17 eller 15 gør vel næppe den store forskel, for forældre skal jo stadig samtykke, i hvert fald hvis man vil ha den hjemme. smiley så det var egentlig mest det der med under 16 og de kalder det for umyndig, for et eller andet sted, kunne man så ud fra teksten konkludere at man er myndig som 16 årig. smiley Så ja det er formuleringen jeg finder underlig.

• #261   15. mar 2015 Netop, teksten havde været mere retvisende hvis de havde skrevet under 18, for alt andet lige, er man under 18, eller egentlig nærmere hjemmeboende, så skal man jo alt andet lige have lov af ens forældre, også selvom loven siger man bare skal være 16 for at må få hund uden sammentykke. smiley

Når ej formuleringen er jo ikke rigtig det tråden handler om, så det blev lige sidste skrivelse i forhold til formuleringen. smiley

Mit syn på TS spørgsmål, har jeg svaret på længere oppe, dog uden nogle har kommenteret, så det må jo være fordi folk netop ser det som min mening, og uden behov for at modargumentere. XD

Kommentér på:
Erstatning

Annonce