543 visninger
|
Oprettet:
Muslimske kvinder og tørklæder {{forumTopicSubject}}
1. Bliver du provokeret af en muslimsk kvinde bærer tørklæde ?
2. Synes du at det er kvindeundertrykkende at danske muslimske kvinder bærer tørklæde ?
Mig selv :
1. Nej
2. Nej
Men ligger da helt klart mærke til det når jeg ser en muslim med tørklæde komme gående og er hurtig til at putte dem i en bestemt boks. Hvilket irriterer mig lidt...
På visse punkter er jeg dahalvracistisk som mange danskere er det og mange muslimer er det mod danskere..
Men jeg kan altså virkelig ikke forstå når folk synes at det er forkert at nogle muslimske kvinder bærer tørklæde... *G*
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 254
2. Nej
JEg kan ikke forstå at et stykke klæde kan ophidse så mange..Det der ophidser mig er holdningerne... Det der kommer ud af munden på enten en muslim ELLER en kristen...
Ekstremisme hidser mig op uanset HVOR den kommer fra......Om det er et Jehovas vidne der forsøger at overbevise mig om, at den eneste rette vej er via vidnerne....
Jeg mener tro er en personlig sag.Og jeg tror på det jeg nu tror på, og lader andre tro det DE tror.....
Når tro bliver en undskyldning for at myrde, terrorisere og lave ballade, hvad enten det er for Allas skyld, Gud eller fandens, så er det ansvarsforflygtigelse ad rang......
Fx når Bush snakker krig i guds navn.......pfffffffffffffff................Sådan noget pladder.....
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
så længe det er tørklæde, når de bliver dækket fuldstændigt, så kun øjnene er fri, mener jeg, der er en lang række job de fx ikke kan bestride og så syntes jeg det kan virke undertrykkende.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Er bare nysgerrig *G*
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 728
2ja meget
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Noget helt andet hvis vi taler om burka
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
Min mand sad ved PC'en i går og kiggede på kraner - ja okay, det er det, han synes er spændende GGGG - og så fortalte han mig, at der er et firma, som bygger de her kraner, som ved en ordre var nødt til at bygge et bederum oppe i kranhuset .... Personligt ville jeg nu hellere ha' et toilet (måske der allerede er et - det ved jeg ikke), men alligevel .... Er man på arbejde eller er man på arbejde ?
jun 2007
Det er noget kvinderne selv vælger ( undtagen i kvindeundertrykkende ekstremer grene af den muslimske verden, der er der intet valg ) og en del af deres religion..
Men nu er jeg selv ikke den mest kristne i verden så religion er noget jeg har svært ved at forholde mig til....
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
2 ja.
Desuden mener jeg at det er et tegn på dårlig integration, og manglende vilje til at integrere sig i det danske samfund.
Det er lidt det samme med deres -Vi må ikke betale renter- så nu er der banker der er ved at lave en form for lån uden renter. hvis de skal kunne låne penge uden at skulle betale renter, så skal det være muligt for os alle...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.260
Jeg ved godt at det forlyder at kvinderne selv vælger... Men det er i langt de færreste tilfælde... Som regle er det først deres far og senere deres mand der bestemmer...Eller familien manipulere dem til at tro at det er deres valg. Og jeg ved at nogle ligefrem tvinger deres koner og døtre til at bære tørklæde . Men der er også dem , der tvinger Kvinderne til IKKe at bære tørklæde, og ligefrem finder lede ved tørklæder og burkaen.
Jeg skal måske lige fortælle at jeg , har en stor del venner / kollegare blandt indvandre
jan 2008
Skik følge eller land fly !!!!
jun 2007
Hvis jeg var i et muslimsk land hvor kvinder bærer tørklæde, ville der altså ikke gå noget i stykker i mig, fordi at jeg lige tog et tørklæde på...
Men hvad har det med at muslimske kvinder der går med tørklæde med det at gøre i realiteten...
Hvad sker der med vores kristne tro eller hvad modstrider et tørklæde i kristendommen ?
Ikke noget i mine øjne i hvert fald...
Kan ikke se at der er andre grunde end at nogen synes at det er f.eks kvindeundertrykkende, men det har i mine øjne ingenting med desrespekt mod kristendommen at gøre...
dec 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 148
Men deres Burka bryds jeg mig ikke om.
jan 2008
Jeg ER kristen - er døbt - konfirmeret - gift - er medlem af folkekirken - har en salmebog - en bibel - deltager i hjælpearbejder o.s.v. Så det med at være troende ... Tjah jeg betragter mig som afslappet kristen - d.v.s. at jeg tror på Far Gud og Moder Jord, idet jeg har brug for en balance - men jeg går normalt ikke rundt og skilter med det.
Jeg føler at tørklædet - hvis jeg virkelig skal gå i dybden og samtidig prøve at passe på ikke at blive frosset - at det er afvigelse, når man ser en person med det på.
Og den der med at det bliver på mode med tørklæder på de danske piger igen - jeg er nu temmelig sikker på at detnok ikke kommer så langt ned i panden og så mange gange rundt om halsen med tilhørende flagrende skørter SS
Nej jeg har ikke noget imod at pigerne bærer tørklæder - men det er fordi jeg gerne selv vil have mulighed for selv at vælge mig religion - og derfor kan jeg ikke tillade mig at blande mig i deres. Ret skal være ret.
Jeg kan kun håbe på, at det er frivilligt - men når børn gør noget, som deres forældre vil blive stolte af, så kræver det vel heller ikke så megen overtalelse eller hvad?
okt 2007
Jeg kender ikke selv svaret.. Men ved at de fleste der er heroppe , selvf. med undtagelser , oftes kommer fra provinser ,hvor de næppe kan læse.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
okt 2007
Man behøver ikke at tage til London for at se unge pige iført tørklæde og iøvrigt modernet tøj... om ikke ander stedre så er de i hobetal her i Roskilde....
okt 2007
Mon ikke det lidt afspejler den splittelse de unge piger er i , imellem deres tro , og det samfund de bor i ?
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
2. Nej - det er deres liv, deres valg ;D
Muslimske kvinder og tørklæder