{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.622 visninger | Oprettet:

mad til 30 års fødselsdag?? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg jo ikke omvandrende millionær... DESVÆRRE!! Så hvad kan jeg finde på at lave af mad til en 30 års fødselsdag...? Har overvejet at bestille et bjerg pizza, men det virker bare lidt for plat. Havde også tænkt på noget buffet, men så er jeg næsten tvunget til at have en til at hjælpe i køkkenet, og fylde fade op osv... Hvad har i af forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mad til 30 års fødselsdag??
  • #2   11. mar 2008 Jeg ville også hælde til noget tag-selv-bords frokost med en masse forskelligt. Det behøver jo ikke blive så dyrt.

• #3   11. mar 2008 Helstegt pattegris... Ja det kunne smage godt, men det kræver jo noget hjælp, og det bliver for dyrt. Kokken og jomfruen, arrangerer de det hele så det bare er til at smide ind på bordet? Vil hellere bruge tiden med gæster end i køkkenet

• #4   11. mar 2008 ja vil også sige kokken og jomfruen - godt og til rimelige penge. ellers er det bedste jo helstegt pattegris... uhm :o)

• #5   11. mar 2008 ja det kommer i fade, som lige skal varmes afhængig af, hvad det er. kan ikke huske om man selv skal skære stege for. men det kommer i fade og skåle, så det er ret nemt

• #6   11. mar 2008 kommer jo an på hvad slags fest du vil ha.. hvis de bare skal være en drukfest, er pizza jo fint nok, og vil vædde på ingen vil klage. .

• #8   11. mar 2008 Hvis du vælger kokken og jomfruen så hold øje med kødet. Tjek det ud før de kører igen. Min søns konfirmation blev næsten spoleret af deres over krydrede seje kød.. det skulle være kalv stegt som vildt. det var skosåler med krydderi. Det var dejlig og billig engang.. men det rene L... nu. Bare min mening sammen med 40 andre

• #9   11. mar 2008 Ost og pølse-bord med noget godt brød. Det kan gøres rimeligt billigt, og det kan de fleste lide.

Ellers kan man få kinesisk buffet fra mange af de kinesiske restauranter, og det er absolut heller ikke dyrt smiley

• #10   11. mar 2008 Har selv prøvet dette:

I indbydelserne skal i bede gæsterne om at tage en madpakke med, der skal afleveres i døren. Der skal altså stå en og tage imod madpakker.
    Nåe så gæsterne er kommet og i får en lille drink til at starte festen med, ja så er der et par stykker der går i køkkenet med lukket dør, og pakker alle madpakkerne op og sætter på fade. I kan evt bytte lidt rundt på pynten, så det ikke er så nemt at finde sin ejen mad som selvfølgelig ikke er på samme fad.

Det var flotte madpakker de kom med, og kun en der havde et par fluets med.

Et godt grin er godt at starte festen med smiley

• #11   11. mar 2008 Vi holdte 30 års fødselsdag sidste år. Vi var 90 mand samlet. Vi serverede rejecoctail til forret. Det havede vi selv lavet. Til hovederet fik de helstegt pattegris. Dem der kom med grisen havede alt tilbehør med til som var flødestegte kartofler og salat og flute.
    Til dessert havede jeg selv bagt chokoladekage med is til. Vi serverde øl og vin og vand og kaffe. Stærker drikkevarer måtte folk selv tage med.
    Vi havede lejet en forsamlingshus til festen. Musikken havede vi lejet en jukeboks.
    Vi havede to damer til at klarer køkknet. Dem der kom med grisen klarede at skære for.
    Natmaden klarede vi selv som var hotdogs.
    Vi brugte i alt 16000 kr.
    Det syntes jeg ikke var dyrt.

• #12   11. mar 2008 Har du et par gode venninder, søskende og forældre.måske har de nogle gode råd og pizza er dyrt, så for du mere udaf at lave lidt selv..

Nu ved jeg ikke hvor mange der kommer og om det kun er til aftensmad ,men en god steg ,med salat, flyte , evt bagekartofler evt sauce, evt til desert, billig is til ca 12- 15 kg som man kan få i liter is , evt anrettet i små isklas hvis du har det,med lidt frisk frugt som pynt,måske et strefj af chocolade , måske vafler til ...

Evt kaffebord senere eller rouladekage med flødeskum , evt fyndt med frugt eller Krymmel

• #13   11. mar 2008 pyndt skulle der stå

• #14   11. mar 2008 Kineser mad var hvad jeg havde bestilt hjem da jeg skulle overraske min mand til hans 40 års fødselsdag, og så købte jeg is og vafler hos hjemis-bilen til dessert, så folk stod selv og lavede deres gammeldags vafler.

Jeg brugte samlet 20 min i køkkenet den dag...

• #15   11. mar 2008 jeg skal holde 30 års om 1½ måned

jeg har spurgt en ven, som tilfældigvis er kok om han gider stå for maden, så det er stort buffet bord, havde han sagt nej, havde en veninde og jeg evt lavet chili con carne, eller hjemmelavet pizzaer, noget der kunne laves dagen før, og bare lige skulle have det sidste

kokken og jomfruen ville jeg aldrig bestille fra, syntes det er virkelig ringe mad de laver, og alt for dyrt i forhold til kvaliteten

• #16   11. mar 2008 der skulle stå 12- 15 kr - holda ferie hvor jeg dog staver

• #17   11. mar 2008 Og hov jeg kom ialt af med knap 4000,- til 35 personer. Ogdet er inklusiv kaffe, the, chips og drikkevarer.

• #18   11. mar 2008 nå ja, kan da lige sige at jeg har inviteret 30 til mad, og har sammen med min ven sagt max 1500 kr for maden

der får vi så 2 slags stege, 2 forskellige slags kartofler, salatbord og brød + forret og evt dessert, alt efter hvad jeg selv finder på

• #20   11. mar 2008 Heidi, HVORNÅR skal festen holdes og hvor......

Jeg kender en der laver det mest fantastiske mad......Men jeg ved hun har travlt ......

• #22   11. mar 2008 jeg har også kun positivt at sige om kokken og jomfruen... vi har også brugt det nogle gange efterhånden

• #23   11. mar 2008 Karin P.: Det er i maj, og det skal holdes i Hinnerup(tæt på Århus)

• #24   11. mar 2008 Den med kinesermad lyder rigtig god.. det tror jeg lige jeg vil undersøge. Der hvor festen skal holdes er der ikke rigtig mulighed for at lave helstegt pattegris, da det jo skal laves udenfor. Der er så mange unger der render rundt og leger, så det duer ikke.
    Mange tak for de gode råd alle sammen... godt at man kan regne med jer...

• #25   11. mar 2008 Den med madpakken er også ret sjov.

Kommentér på:
mad til 30 års fødselsdag??

Annonce