274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Svært ved folkeskolen - hjælp Svært ved folkeskolen - hjælp

Hej HG
Der plejer altid at sidde så mange kloge mennesker bag skærmene så nu tænkte jeg at i måske har noget erfaring.
Jeg har en bror der går i 9 klasse, som har meget svært ved dansk og engelsk. Tilgengæld er han super klog til alt mat, fys, kemi med videre.
Men dansk er så slemt at han dårligt kan samle sig om at skrive en sætning ned. Han er muligvis lettere ordblind.... Dog aldrig blevet testet.

Nu kommer eksamnerne så snart og mine forældre er nervøse for om han overhoved kan bestå. Lærerene mener at det kan han godt for han er "en god dreng, sød, venlig, hjælpsom"
Hvilket han også er, men det får man bare ikke karaktere for.

Derfor vil jeg nu høre om i kender til denne problemstilling med jeres børn, eller søskende, og hvilke muligheder vi har.
Er der nogle "tutere" man kan købe sig til, er der steder man kan gå til, for at få hjælp.
Min forældre er normalt ikke særlig alternertive men er begyndt at overveje diverese ting, da de hele tiden føler de render panden mod en mur. En arbejdskolega har anbefaldet zonoterapi som en løsning?

er der nogen der kender til noget???
Link modtages også med kyshånd.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svært ved folkeskolen - hjælp
  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
    #1   9. feb 2008 Er han ordblind er der jo ikke så meget at gøre. Hvis i kan få stillet diagnosen ordblind, så får kan han få længere tid til at lave opgaverne i til eksamen, men det er også den eneste hjælp han kan få.

Trøst jer med at folkeskole karaktererne egentlig ikke kan bruges til noget.

• #3   9. feb 2008 Lærerne, eller rettere skolen som sådan bør INDEN eksamen sørge for, at han bliver testet......der skal et møde til.......Jeg forstår ikke hvordan det har kunnet køre indtil nu......hans dansklærer må da ha set problemet i de mindre klasser........

Der FINDES muligheder, men det forudsætter, at de sætter ind med en intensiv insats.........Og nu helst........Altså et møde, foranstaltet af dine forældre med hans lærer og med rektor for skolen........

• #4   9. feb 2008 Nej han har desværre nogle rigtig skod lærere. De har siden 3-4 klasse sagt at han ikke er med i dansk og eng, men det går nok for han er sød og hjælpsom og bla bla.....

Modsat ligger han så på gym niveau i de matamatiske fag... Så ungen er jo ikke dum. Har bare vanskeligheder.

Mine forældre har gang på gang bedt om hjælp til ham. i 4 og 5 fik han ekstra undervisning, men det er oppe fra blevet skåret ned så den mulighed findes slet ikke...
    Klasselæreren har nu meldt ud at hun ikke ved hvor han kan få hjælp. eller hvilken.

Så¨det er derfor det er så skide svært lige nu.... For tiden tikker....

• #6   9. feb 2008 I må meget gerne sende alt i mener vi kan bruge til noget.......

• #7   9. feb 2008 Ja tiden tikker......hvis ikke skolen vil hjælpe, må i gå højere op........Direkte til rektor og hvis ikke det hjælper, så skoleforvaltningen i jeres kommune......Man skal altid gå til hovedet ikke til røven, og de har da i den grad svigtet på det groveste........

• #9   10. feb 2008 Charlotte, nu har jeg set din mail. Meget interessant. tak for det. Giver det videre....

• #10   11. feb 2008 Hvad med her til aften?
    Sidder der ikke andre derude, der har oplevet noget lign, der kan komme med gode råd???

Kommentér på:
Svært ved folkeskolen - hjælp

Annonce