Hundehandler i Lemvig området {{forumTopicSubject}}
Hey - Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde denne mand ? Jeg har købt min kære hund Tarzan i februar sidste år ved en hundehandler.. Han havde omkring 75-100 andre hunde + diverse andre dyr på denne gård. Desværre måtte jeg indse at min hund ikke var til at redde, og tjente bedst med at sove sødt... Det har været en hård tid - men nu skal denne mand bare nakkes.. Der er ikke nogen der fortjener det samme som jeg har været igennem.
Derfor har jeg en lille bøn til jer, hvis i evt kan hjælpe mig med at finde nogen info omkring ham..
Gården ligger somsagt i lemvig området, og han har rigtig mange hunde i bure til at gå der..
Nogen der kan hjælpe med info `?
10000 Tak og Tarzan R.I.P
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Hunde: 7 Emner: 95 Svar: 999
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
aug 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 156
Majbritt H>> Ved desværre ikke noget om ham, men held og lykke i søgningen. Håber der kommer bid.
R.I.P Tarzan
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 82
det er sådan nogen som dig han leve af...
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
Men det er selvfølgelig trælst det du har været udsat for, held og lykke med at "nakke ham".
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
aug 2006
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
Nej selvfølgelig havde den ikke det, og jeg forstår også godt hvad du skriver og mener...
Min pointe er bare, at jeg er sikker på, at Maibritt har lært det på den hårde måde og måske ikke lige har brug for, at blive dunket endnu mere oven i hovedet....
Jeg ser sådan på det, (hårdt for Maibritt), men at hunden havde en god tid det sidste stykke tid ved Maibritt og fik fred i tide, det havde den formentlig ikke fået, var den blevet ved den hundehandler *S*....
Selvfølgelig er det (undskyl) uvidne mennesker denne mand lever af og det er noget møg, det ændre bare ikke på det skete....
aug 2006
Jeg ska nok holde øje med ham, kigger dagligt på overstående steder, netop efter sådan nogle som ham.
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 882
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
RIP Tarzan
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 571
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 143
Kan du huske lidt om gården? Der ligger jo urimeligt mange af dem derovre. Kan du måske huske noget af adressen?
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 109
Det er ikke første gang jeg prøver at opsøge ham... Det har ikke v;ret ret nemt.. Jeg har pr'vet p[ DBA og diverse andre sider.. Men desv;rre ingen held...
Jeg h[ber virkelig at vi kan f[ stoppet ham da jeg ikke er den eneste der har v;ret udsat for dette..
Jeg har kontakt med en der muligvis kan rykke i nogen
tr[de / men lad os nu se.. Der er bare overhovedet ingen der skal uds;ttes for denne slags v;rken mennesket selv eller hunden.. Det er umenneskeligt
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 109
Hundehandler forhindret i at drive forretning
Efter flere års ihærdig indsats er det lykkedes Dyrenes Beskyttelse lokale kredsformand Jørgen Jensen fra Ørnhøj, at få sat en foreløbig stopper for en hundehandler fra Vorgod. De mange politianmeldelser og henvendelser til myndighederne synes nu at bære frugt.
Hundehandleren er kendt for de ekstremt dårlige forhold, hundene opdrættes under og har været i mediernes søgelys i flere omgange. Mange kunder oplever nemlig, at hundene er syge eller er psykisk skadede af deres første tid hos Johnny Thomsen, siger Jørgen Jensen.
- Politiet har netop blankt afslået at give hundehandleren ret til erhvervsmæssig handel med hunde, selv om ansøgningen var indsendt i konens navn. Politiet kender godt til adressen - og det er ikke for det gode. Det glæder mig meget, at det ser ud til at vi kan stoppe denne skruppelløse hundehandler, siger Jørgen Jensen, lokal kredsformand for Dyrenes Beskyttelse i Trehøje.
Dyrenes Beskyttelse omtalte i december i medlemsbladet Dyrevennen, hvordan en Border Collie, der var købt hos Johnny Thomsen, er blevet skadet for livet af sin første tid under de forfærdelige forhold hos hundehandleren. Border Collien, har stadig store psykiske problemer, og har flere gange været hos hundepsykolog og dyrlæge. Katja og Tonni, der ejer Border Collien, har foreløbig ofret mere end 10.000 kr. på regninger til dyrlæge og psykolog.
Den lille hunhund sad sammen med 20 andre hunde i en hundegård på ca. 15 kvadratmeter. Hele bagpartiet var indsmurt i afføring, der var så indtørret, at hunden knapt kunne gå. Hunden var radmager og sad helt stille i et hjørne og trykkede sig. I dag er den 10 måneder gamle hund stadig voldsomt angst og har meget svært ved at slappe af.
- Når køberne kommer og ser de kummerlige forhold, hundene går under, tager de ofte en hund med hjem af medlidenhed, selv om det holder gang i hundehandlerens forretning. Det er forståeligt, men desværre må vi råde folk til at lade være alligevel, siger Jørgen Jensen.
Ofte har vi oplevet, at folk der køber hund, hos en af de mange uautoriserede hundehandlere, i bedste fald kommer af med mange tusinde kroner, i dyrlægeregninger. I værste fald, dør hundehvalpen, inden for kort tid, på grund af de mange sygdomme de har fået, under opholdet hos hundehandlerne.
Der bliver nærmest drevet rovdrift på hundene, hos mange af de kyniske personer. Der bliver avlet så meget på hundene, at de får hvalpe, flere gange om året, ligesom der foregår ganske meget indavl. Foderet der bliver serveret for dem, er for det meste, at en meget dårlig kvalitet, og der er tale om regulær fejlernæring.
De fleste af disse hunde, er aldrig blevet undersøgt af en dyrlæge, har fået loppe - og ormekur, eller er blevet chippet og vaccineret.
Dyrevennen fortæller også om, hvordan en lille chihuahua-hvalp fra Johnny Thomsen var syg og angst, da den kom til sin nye ejer. Dens betændte øjne løb og den hostede slim, den var ikke vaccineret eller chipmærket som lovet, og sundhedsbogen, der fulgte med, så noget hjemmelavet ud. Hvalpen ryster af skræk og turde i starten ikke gå ud. Den lille hund er højst sandsynligt importeret fra udlandet og handlet videre.
Over de sidste tre år har Johnny Thomsen formodentlig solgt hundredvis af hunde. Det får han noget sværere ved nu, hvor ham reelt kun må have "køkkenopdræt", det vil sige at han kan sælge et til to kuld hvalpe om året.
Hvis nogen har købt hunde fra Johnny Thomsen, som har været syge eller skadede hører Dyrenes Beskyttelse gerne om det.
Det samme gør sig naturligvis gældende, hvis folk har købt hunde hos andre af de kyniske hundehandlere, der desværre driver deres lyssky virksomheder, over hele landet.
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 108
Hundehandler i Lemvig området