Tarzan R.I.P 01/02-2008 {{forumTopicSubject}}
Hvis nogen vil læse =) Jeg har bare brug for at komme af med min sorg
Efter lang tids overvejelser valgte jeg at aflive min bedste ven min følgesvend mit et og alt......
Han blev lagt til at sove d. 01/02-2008 - og først nu har jeg haft "mod" på at skrive det sidste i hans profil... Med tåre baskende ud af mine øjne..
Som der står i denne profil fik vi ham da han var 5 måneder gammel. Vi købte ham på en gård i Bækmarksbro ved Lemvig. Efter mine ord en rigtig hundehandler.. Men man kunne ikke se på hundene at de var "syge"
Det startede rigtig godt med at lære ham diverse ting... Han følte sig hurtigt meget tryk ved mig og min daværende kæreste
Han var en rigtig dejlig hund tog hurtigt på og blev renlig allerede efter en uge.. Tarzan har aldrig kunnet sammen med fremmede mennesker især ikke med mænd. Hvis vi fik gæster smuttede han hurtigt over i et hjørne begyndte at ryste af angst og ofte tisse på gulvet.
Men for det meste lagde han sig på gulvet og krøb helt sammen indtil gæsterne var gået igen.
Der var en episode hvor jeg legede med ham i haven og jeg trak hans legetøj op over mit hovede og han krøb sammen som om jeg vil slå ham eller udøve vold mod ham...
Efter omkring 10 måneder vi havde fået ham gik mig og min eks kæreste fra hinanden efter 3 år. Mig og min fantastiske hund flyttede ind i en lejlighed med en dejlig stor have.. Det gik egentligt fint nok med at flytte og vende ham til at være det nye sted. Men møder med nye folk blev bestemt ikke bedre.. Mange gange når underboerne kom hjem - kunne han med op rejste hår stå at knore af dem og det har han ALDRIG nogen sinde gjort før.. Han har altid trukket sig tilbage uden at sige noget som helst.. Han begyndte at vise en anden adfærd overfor andre hunde når vi gik i skoven... Men det skal siges at han ALDRIG har vist agresiv adfærd overfor mig eller andre der har været inde for mine døre.
Man kan kun sige at det ikke var et rigtigt hundeliv han havde... Jeg startede os til træning da han var 7 måneder eller sådan noget.. Trænerne sagde at jeg skulle kontakte en adfærdspsykolog da han ikke kunne finde ud af at være i en forsamling med mange hunde og mennesker på en gang.. Den psykolog jeg talte med sagde at vi nemt kunne bruge mange penge på ham, men der var en meget lille sandsynlighed for at han vil blive omvendt..
Men efter langtids overvejelser blev jeg nødt til at indse at det ikke var for hans skyld han levede men for min egen.. Jeg gjorde alt for ham - alt hvad der stod i magt for at min lille engel havde det godt.. Men som tiden gik blev det bare værre og værre med hans psyke....
Til sidst ringede jeg og bestilte en tid hos dyrelægen så han kunne komme til at sove godt og trykt - og leve det hundeliv han fortjente... Det har været den hårdeste beslutning i hele mit liv.. At miste den bedste ven og den som altid er glad for at se en uanset hvilket humør man er i... En som gør en glad bare ved at lave et sjovt udtryk.... Eller ruller rundt som en tosse på gulvet... Hvorfor har jeh spurgt mig selv mange gange - hvorfor få en hund fra et sted man ikke har undersøgt ordentligt igennem inden anskaffelsen... Jeg har dog ikke fortrudt at jeg har fået ham - da jeg har befriet en sjæl fra hans lidelser...
Jeg har kontaktet politiet i midt og vest jylland da jeg vil sørge for at den hundehandler bliver stoppet i sin forretning.. Politíet sagde at jeg langt fra var den første der ringede vedr den bonde mand.. Men de kunne ikke gøre noget. Så jeg har kontaktet dyrenesværn og de er på sagen den dag idag.. Jeg stopper ikke denne her sag før jeg ved at den mand bliver dømt i hans gerninger..
Hård historie.. R.I.P min skat.. Vil altid elske og savne dig
Kys din mor
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 58
aug 2007
Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.545
Synes det er for dårligt af "avleren".
Man får det da helt skidt ..
R.I.P .
Nu har han det godt, et sted uden smerte .. husk det ;O)
Men kan godt forstå du er ked af det ;O(
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.103
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 192 Svar: 926
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Synd for din dejlige Tarzan at han skulle igennem det. Det var godt du indså hvad der var bedst for ham. Har selv prøvet at have en hund for min skyld, og det gør jeg aldrig mere. Men jeg føler mig det, for det er svært at gennemføre,. Det er ens værste mareridt at ens hund bliver syg og må aflives.
Håber I får ram på den idiot.
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
R.I.P Tarzan.
aug 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.185
RIP Tarzan.
Leo og Luca skal nok tage dig godt imod på den anden side
Tarzan R.I.P 01/02-2008