{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.125 visninger | Oprettet:

hjælp! en rigtig god Chokoladekage!! {{forumTopicSubject}}

hej, er der ikke nogen der har en opskrift på en rigtig god mørk og svampet chokoladekage?

det forholder sig nemlig sådan at jeg skal holde nytårsaften og menyen er næsten sat

til forret skal vi have løgsuppe med ostebrød

hovedret er indbagt kalvefilet i champignon cream

og til desert skulle vi så ha haft en blomme is-souffle. MEN, jeg prøvesmagte den lige og den er desværre blevet fuld af iskrystaller og er derfor ikke så god, så tænkte jeg at et stykke lunt chokoladekage med en god vanilieis og friske bær, nok kunne gøre lige så godt, men jeg mangler en opskrift på chokoladekage, som egner sig til is,.... så med andre ord, HJÆLP!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp! en rigtig god Chokoladekage!!
  • #1   30. dec 2007 http://www.opskrifter.dk/119.0.html

Nu ved jeg ikke om linket virker, ellers skal du bare skrive chokoladekage oppe i søgefeltet, så kommer der flere du kan vælge imellem smiley

• #2   30. dec 2007 Er det noget med en fransk nougattærte ? Den er rigtig god ....

• #3   30. dec 2007 det har jeg en chokolade mousse kage

• #4   30. dec 2007 Jeg har seriøst verdens bedste, skal se om jeg kan finde opskriften.... Den er vold lækker og egner sig SÅ godt til is

• #5   30. dec 2007 Fransk chokoladekage

200 g smør
    200 g chokolade
    4 æg
    2 dl sukker
    1 tsk vanilliesukker
    1 tsk bagepulver
    1½ dl hvedemel
    smør og mel til formen
    Pynt:Flormelis

Fremgangsmåde:

smelt smøret. Bryd chokoladen i mindre stykker og kom den i det smeltet smør.rør rundt, til chokoladen er smeltet. Tilsæt æggene et ad gangen under omrøring. tilsæt sukker og vanniliesukker og rør tilsidst bagepulver og mel i til en glat dej. Hæld dejen i en smurt og mel drysset springform,24 cm i diameter.Sæt ovnen i en 200 grader varm ovn i 30 min. tag kagen ud og lad den afkøle lidt i formen. tag den så ud og lad den afkøle helt.drys med flomelis.

• #6   30. dec 2007 den er rigtig god mor bagte den til min oldemor's føsdag

• #7   30. dec 2007 Julie B: Mange tak, lyder godt

Ina, jeg er altid interesseret, hvis du finder den, så send den endelig til mig, evt i en pers. besked

Mette P, vil meget gerne ha den, så har jeg jo nogle stykker jeg kan vækge i mellem

• #8   30. dec 2007 300 g. fineste mørke chokolade
    50 g. af fineste lyse chokolade
    175 g. usaltet smør
    8 store æg delt i blommer og hvider
    100 g. lyst muscovado-sukker(eller farin)
    100 g. sukker
    1 spsk. vanille-ekstrakt
    et nip salt
    1 springform, 23 cm i dia.
    ekstra stræk stanniol

varm ovn 180, sæt kedel vand over.
    beklæd indersiden af springformen med stanniol og pres godt i formens bund til en glat overflade, da det skal forhindre vand fra vandbad.
    smelt chokolade og smørret i mikroovn og køl af. pisk æggene i de to slags sukker, til du har en luftig masse. rør vanille-ekstrakten og salt i og til sidst den afkølede chokolade. pisk æggehvider stive og rør i chokolademassen.
    hæld det i formen som står i en bradepande og hæld kogende vand i bradepanden.
    bag kagen 50 min. til en time. Inden i vil kagen være fugtig og ligne mousse......

den er herregod ;O))

• #9   30. dec 2007 t.j. mange tak, men vil gerne ha en som nogen kan anbefale, jeg har jo ikke så mange dage til at lave en forsøgskage

• #10   30. dec 2007 Mette P, uhmmm, lyder vild lækker smiley

• #11   30. dec 2007 jane B

Var så lidt

• #12   30. dec 2007 jane- det lover jeg dig osse den er ;O))

• #13   30. dec 2007 Chokolade kage
    200 g god mørk chokolade
    175 g smør
    175 g sukker
    3 æg
    2 tsk pulverkaffe (lavet i kaffemaskine)
    125 g mel
    1/2 tsk bagepulver

Tosca
    100 g hasselnødder
    100 g mandler
    100 g smør
    125 g sukker
    2 spsk sirup
    2 spsk mel
    2 spsk mælk
    1 1/2 spsk kakao

fremgangsmåde.

knæk chokoladen i mindre stykker. smelt dem i en gryde sammen med smør. tag grydenn af varmen og køl det lidt af. pisk æg og sukker hvidt og vend ckokoladen i. bland kaffe, mel og bagepulver og rør det i dejen. hæld dejen i en smurt form. bag kagen i ca 25 min ved 175 g på nederse rille.
    tosca; hak nødder og mandler godt. kom resten af ingredienserne i en gryde og kog det op under omrøring. tag gryden af varmen og tilsæt nødder og mandler. bred toscaen ud over kagen og sæt den tilbage i ovnen 8-10 min. lad kagen køle i formen inden den løsnes.. kagen behøver ikke at være helt gennembagt, den må gerne være lidt svampet indeni...

• #14   30. dec 2007 Dette er den bedste chokoladekage! Jeg er uddannet chokolade og konfektureassistent så burde mene at jeg ved lidt om det smiley

300 gr. Margerine
    350 gr. Sukker
    2 tsk. Vanillie
    4 Æg
    350 gr. Mel
    2 tsk. Bagepulver
    8 spsk. Kakaopulver (helst med høj kakao procent)
    1½ dl. Fløde
    1½ dl. kogende vand

Rør smør, sukker, vanillie sammen. Tilsæt æggene et af gangen og rør godt mellem hvert æg.
    Bland bagepulver og kakaopulver i melet og rør det i dejen sammen med mælk og vand.

Bages ved 175 grader

I 30-35 minutter... men ellers stik en strikkenpind i kagen og når der ikke sidder noget dej på pinden så er den færdig!

Skal selv bage den idag og den er bare super lækker

• #15   30. dec 2007 uha, jeg elsker bare chokoladekage, så nu sidder jeg og bliver helt lækkersulten *S*

• #16   30. dec 2007 karina- så ved du med din uddannelse at kakao ikke kan samlignes med rigtigt chokolade ;O)))))

• #17   30. dec 2007 jeg tror jeg gemmer dem alle, så er der altid til nye og spændene chokoladekager i det nye år også smiley

• #18   30. dec 2007 Den chokoladekage jeg har sendt er en super god og rigtig svampet en! Og den bliver bedre jo længere tid den står, så bliver den mere svampet og god. og har man først bagt den en gang så gør man det helt sikkkert igen

• #19   30. dec 2007 Mette P. Hvis du vidste hvad du snakker om så ville du vide at rigtig kakaopulver også kommer fra kakaobønnen når den bliver presset!!! Nu skal du ikke heller ikke bruge det billige fra netto vel?

• #20   30. dec 2007 Karina L: Jeg vil helt sikkert prøve den! om ikke til nytårs deserten, så som noget af det første i det nye år, chokoladekage kan man ikke få for tit!!

mange tak for hjælpen alle sammen, man kan altid regne med HG´s søde brugere!!

• #21   30. dec 2007 Jane B:
    syntes jeg helt sikker du skulle prøve! Den er guld værd og perfekt til is og frugt!

• #22   30. dec 2007 Skal det var fløde?? har nemlig kun mælk og kaffefløde

• #23   30. dec 2007 Du kan også godt bruge det andet, nu ved jeg ikke hviken mælk du har en sød mælk er fks. bedre end en mini mælk! Jo mere fedt der er i jo bedre kommer kage faktisk til at smage, så det er heller ikke en man skal bruge hvis ma er på kur! smiley

• #24   30. dec 2007 Okay har minimælk.. men man ku jo gøre forsøget alligevel:-)

Hehe er helt enig mere fedt=bedre smag

• #25   30. dec 2007 Du kan også bare bruge halv mælk og halv kaffefløde det burde ikke ha det store af sige! Og det kan ikke gå helt galt for der også en del margerine i til noget smag... Ellers kan du altid kommer en lille smule ekstra i af det smiley

Men ja prøv den for den er guld værd:D

• #26   30. dec 2007 Jeg prøver.. smiley

• #27   30. dec 2007 Kæft den opskrift Mette har "smidt" lyder lækker !
    Mums !

Kommentér på:
hjælp! en rigtig god Chokoladekage!!

Annonce