Børn og hunde.... {{forumTopicSubject}}
Hvordan er det hjemme hos jer med hund og børn ?
Vores søn er 12 måneder og kan ikke helt endnu forstå at man skal lade hunden være når den sover eller bare ligger for sig selv....
Laura er 5½måned..
Her lige før stod Malik op af sofaen og boppede hovedet ind i Laura fordi at hun før havde slikket ham i hovedet og det var vældigt sjovt ( :-S .. )
Laura kiggede så over på mig med bedene øjne som om hun spurgte om jeg ikke godt kunne fjerne Junior..
afledte hans opmærksomhed og han kom hen til mig istedet...
Lige nu er han ret obs på hende, det plejer han ikke at være....
Laura tager det pænt, hun er stået op nu og er hende ved ham..
Kan se at hun ikke er helt tilpas.. Små tegn som at hun gaber.. Men hun kan selv vælge at gå..
Vi øver 'ae ae' og det går meget godt. Laura står bare helt stille...
Hun er meget glad for Malik, men jeg har haft stoppet hende mange gange fordi at hendes måde at hilse på er at springe i hovedet på ham og det går ikke... Så kan godt være at hun er lidt usikker på om hun må snakke med ham.. Hun kigger meget på mig og jeg roser hende og siger at hun er dygtig..
Til daglig der er de altid sammen hvor jeg er. Men de leger ikke sammen. Engang imellem går Laura lige fordi og giver ham et hurtigt kindkys og går så videre...
Hvad har jeres erfaringer været ?
Hvornår har jeres børn lært at hunden skal lades være i fred når den sover?
Jeg ved godt at man aldrig skal stole på at børn gør som de har lært og altid holde et vågent øje med dem.....
Som det er nu så enten fjerner jeg vores søn hvis Laura ligger og sover i sofaen, ellers så holder jeg benene sådan at han ikke kan komme hen til hende.... (hvis jeg altså også sidder i sofaen)
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Han gør jo andre ting end voksne og ældre børn gør........hun kan sikkert ikke helt greje ham :o)
Mange hunde har det sådan........nogle viser det måske tydeligere end andre.......men mange har en lille usikkerhed overfor helt små børn........det behøver ikke være negativt.......de behandler bare små børn som noget særligt........hvilket de jo også er :o)
Emma holder sig helst på 2 meters afstand af små børn.........hun har ingen dårlige oplevelser.......men ved ikke helt hvordan hun skal reagere overfor dem.......hun vil gerne snakke, men vil helst have tilladelse til det........lidt som om hun er bange for at gøre noget forkert :o)
jun 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 232 Svar: 2.745
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Min datter på 12 er super til hunde. Hun interesserer sig meget for adfærd og "øver" sig på vores.
Men sønnen på 10...........i guder jeg kunne proppe ham i bur til tider.
Han er meget knyttet til Carlos, og Carlos til ham, så hvor den ene er kan jeg finde den anden. De er som magneter og kan slet ikke lade hinanden være. Krammer og knuger, sover helt ind til hinanden osv.
Det lyder måske meget sødt, og Carlos eeeeeeeelsker det, men en som Effie er ikke til samme form for nærkontakt, så jeg kan kun prise mig lykkelig over han dog er 10 år og selv kan se forskellen på vores hunde, samt respekterer det, ellers kunne det godt ende galt.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Vores børn hjælper med at give hundene mad, og jeg står med et stort øre-til-øre-smil, når Marcus på 2 år kommer gående med en foderskål på størrelse med en opvaskebalje, stiller den i stativet og gir Oscar kommandoen SIT, hvorpå han giver ham en godbid og sir VÆRSGO.
Og Cecilie er med til at træne Oscar i hans ringtræning, og har flere gange været med i barn og hund med ham, hvor han lunter lige så stille og roligt ved siden af hende, selvom han så let som ingenting kunne sige bye-bye og smutte fra hende!
Vores hunde har aldrig følt sig utrygge ved vores børn. Men her tror jeg bestemt at de store hunde har en force i og med deres størrelse!
Selv da Oscar var 8 uger, var han for stor til, at Cecilie kunne bære rundt på ham eller holde ham. Han har altid bare kunne rejse sig, ryste ungerne af sig og gå hen i sin seng, hvis de blev for belastende!!!
Og de store hunde er også mere overbærende med at blive josket over poterne af en lille gut, der lige har lært at gå og måske ikke har heeelt styr på benene...
Jeg siger ikke at de små hunde er mere arrige eller noget, men bare mere skrøbelige. ;o)
Dernæst er der igen stor forskel på de forskellige racer, hvor mange hunde (efter min opfattelse) er mere "vimseglade"!! Det behøver ikke være en dårlig ting, men jeg tror bare tit at børnene kan misfostå det, og komme til at "køre med op".
Hvorimod en hund, der er mere "sloooow" i det; ja, det tror jeg altså smitter af på børnene.
Hverkan Marcus eller Cecilie har været vilde og voldsomme omkring vores hunde, men lægger sig derimod ned til dem på gulvet om aftenen og bare...hygger!!! Og ingen tvivl om, at hundene nyder det lige så meget.
Da Marcus var helt lille og lå på gulvet på sit tæppe, kom HEctor tit hen og lagde sig "rundt om ham", lige som en tæve ligger med sine hvalpe.
Og sidder børnene og leger sammen på gulvet, så er det sikkert og vist, at Oscar på et tidspunkt sniger sig hen til dem!!!
Mille har for meget krudt i måsen til det der hygge-pusse-nusseri....endnu.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Det er meget interessant at høre hvordan det forgår hjemme hos jer .....
Men det var nu mest en alder for hvornår de forstå det at man ikke må lege/røre ved hunden når den ligger i sin seng, eller bare sover generelt...
Regner selv med at Malik han forstår det når han er omkring 2 år, men ved det ikke med sikkerhed..
Indtil videre må jeg bare 'redde' Laura når han synes at hun bliver lidt for sjov lege med...
Smilende Sussi - Laura har aldrig holdt sig tilbage og har altid sprunget rundt på ham, når hun kunne komme til det.. Hun ser ham som en hvalpebror..
Men igen så har han aldrig rigtigt interesseret sig for at pille hende i ørene osv når hun ligger og sover...
Så jeg gætter på at det var den usædvanlige opmærksomhed han gav hende, mens hun var træt som gjorde hende lidt usikker... Men ved det jo ikke ....
Mia - Er det samme jeg gør.. Altså fejer junior op inden han gør et eller andet ved hende..
Men må sige at han aldrig har slået hende som små børn nogengange gør.. Sådan stp med f.eks en klods og slå hunden, fordi at de er små og ikke fatter noget og det er sjovt...
Han vil bare pille hende på tæerne og tage fat i hendes halsbånd...
Pengegrisen - Hvor sødt at han belærer de andre børn i hvordan man skal behandle hundene
Det med kødben så får Laura slet ikke kødben og andre ting der står højt på ønskesedlen indenfor... Så der er ingen chance for at han en dag skulle tage fat i noget højt skattet
Først når han virkelig forstår at lade hende være, vil jeg turde det....
Janie - Tror at jeg selv var en blanding af din søn og datter...
Vidste ret meget om hunde, men nogengange gik der lidt for meget børneleg i den
Malene - Dejligt.. Han lyder lidt som nogen af de katte der er tilknyttet en instituttion....
Er imponeret over at børn bare kan slæbe rundt med dem og de er bare ligeglade..
Mine katte ville få et hjertetilfælde hvis der kom en masse børn og befamlede dem
Manne - Da også underligt at drengen ikke fattede et nej...
Nu gør han det forhåbenligt ikke igen !
jun 2007
Hehe, ej forstår hvad du mener....
Er 100% enig i at der er forskel alt afhængig hvor stor/lille hunden er....
F.eks tog Malik fat i Lauras halsbånd her før og der havde han altså rimelig meget trækkraft.. ( tog halsbåndet af hende bagefter ) .. Men hvis hun havde været et ordenligt brød så havde han ikke rykket hende en tomme *G*
Hvor totalt sødt at Hector lagde sig omkring Marcus !!!
Jamen så er du jo den helt rigtige at sprøge med den Marcus har..
Forstår han nu at nogengange skal hundene ha' lov at være i fred ??
jun 2006
Vi var konsekvente, fjernede hende HVER gang, og så gik der ikke ret lang tid, inden hun forstod det. ;o)
Det kunne da godt smutte for hende en gang imellem, men der skulle ikke andet til end et *host host* fra os, og så kom hun "på rette spor" igen!
Så satte hun sig ved siden af kurven, pegede på Thor og sagde "Råpyyyh råpyyyh" (altså sovelyde, ikk!!! Ikk så nemt at skrive lydsprog!!)
;o)
jun 2007
Men på den anden side ved han udmærket godt hvad 'nej' er for en fætter....
Tror at det har noget med selektiv hørelse at gøre :-|
jun 2006
Ja, han går ikke hen til dem, når de ligger i deres kurv og sover!! Det er nærmere hundene (især Oscar, den skabs-skødehund) der skal lære, at det ikke er for hans skyld, at børnene sætter sig på gulvet. Han tror med det samme, at NU er det tid til lidt TLC...igen!!! Liiige midt i Bamse-og-Kylling-puslespillet!!!!
Nå, nu skal jeg afsted på job. Skal møde her klokken ti, så jeg må hellere få min Matas-uniform" på og komme afsted... ;o)
Go dag ;o)
jun 2006
Han lider altså også af syndromet "PERIODISK VIL-DØVHED"!!!!! (Kender det, kender det!!!!)
Så sidder de der med fingrene liiige på vej ned i pottteplanten, kigger lige op og tjekker om mor eller far ser noget...Jep, og dér står mor og overvåger som en høg.....og så fandme om ikke ungen går i krig i mulden IMENS de kigger uskyldigt på én!!! ;o)
Den stakkel!!! Stine, du må bare prøve at få det bedste ud af den stakkels dreng!! ;o) Glimt i øjet!!!
jun 2007
Det er SÅ provokerende...
Malik øjner f.eks fjernbetjeningen. Han ved godt at han ikke må ta' den.. Så står han prøvende at piller ved den med een finger mens han kigger på en med et meget skjult lille skævt smil..
Siger nej, så holder han op i 2 sekunder og så kommer den lille finger frem igen....
Og sådan er det med alt...
Computeren, planten, standerlampen osv.....
SUUK ... Ved godt at jeg må prøve at få det bedste ud af ham, men det er sgu så svært
Børn og hunde....