{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 26
  • #2   11. dec 2023 Jeg starter ferie idag - har raskmeldt mig og skal have første vagt på næste mandag - med mindre endnu en operation venter, hvilket jeg får at vide torsdag.
    7 uger væk fra jobbet - som en skolesommerferie, dengang jeg var barn.

• #3   11. dec 2023 jeg har en arbejdsdag tilbage på torsdag og så holder jeg hhv ferie/arbejde hjemme frem til Mandag den 08. januar ...

• #4   11. dec 2023 Da jeg stod ved fodgængerfeltet over til kontoret her til morgen, kom indsatslederen (som holder til på mit arbejde) drønende med blå blink, satte sirenen til og kørte direkte over på den anden side af vejen. Hvor der er en byggeplads, og ellers bare en sti ned til åen og en bro hen over åen. En kollega og jeg stod og syntes det var lidt underligt. Sekundet efter kommer 2 vagter spurtende ud fra kommunen og over på den anden side ad vejen.

Der var så sket en arbejdsulykke https://amtsavisen.dk/randers/grusbunke-vaeltede-ned-over-mand-under-arbejdsulykke

Nogle andre kolleger havde set da manden var blevet trukket op ad hullet. Han er heldigvis ok!

Puha, tænk at stå i et hul, og pludselig begynder det at styrte sammen og man kan ikke gøre en skid, ud over at håbe på det bedste smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 89 Emner: 24 Svar: 2.599
    #5   11. dec 2023 - Og selvfølgelig stifter Paludan en teatertrup, når man fremover kun må brænde koraner af, hvis det sker i forbindelse med noget teater/kunsterisk smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#7   11. dec 2023 Hundene, min datter og jeg gik en dejlig og lang tur i skoven - og mødte en kvinde med to gryntende bulldogs - old english. Jeg bliver RASENDE indeni, når jeg møder mennesker med disse hunde (franske eller engelske) uden snuder - inkl. her på HG. Hvordan pokker kan nogen finde deforme hunde charmerende?

• #8   11. dec 2023 #7 ... Isabelle .... ??? ... smiley ... Tak .. smiley smiley ..... den må vel også være til mig så ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#9   11. dec 2023 Hmmm, Nittib - ja - men nej, jeg har svært ved at blive rasende på dig smiley men det gør så ondt i mig at se/høre hunde hive efter vejret. Jeg har KOL, så jeg VED, hvor belastende det er ikke at kunne trække vejret frit.
    Der er helt sikkert mange mopser og franske, der har en OK vejrtrækning, men ved at have disse racer, der bevidst er avlet deforme, støtter I, synes jeg altså, avlere der laver hunde, der ikke har.

• #10   11. dec 2023 Min veninde havde en fransk .. rasende blev jeg ikke, rystede bare på hovedet og fattede aldrig hendes valg .. gør stadigvæk ikke.

Det der med ikke at kunne trække vejret .. jamen en livslang forkølelse uden Otrivin. Hvorfor vil man udsætte nogen for det ???

• #11   11. dec 2023 Man har ondt i rø*** af blandingshunde ??? ... man har ondt i rø*** af kortsnudede hunde ... men man anbefaler rask væk Tavlehunde og DKK ....

Men glemmer man ikke , at det er Tavlehunde fra DKK , der er avlet ud fra det , som Dommeren på en udstilling har valgt -----> som BEDSTE hund ???

Jeg siger det bare ... smiley .... men dukker mig lige mod kast med rådne tomater ... smiley

• #12   11. dec 2023 Hellere en fornuftig kombi end en kortsnuet anytime.

Er det en blanding der giver mening ., så ser jeg ikke problemet.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #13   11. dec 2023 Du er ikke alene NITTIB, herhjemme tæller hundeflokken med korte snuder 6 stk.s smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#15   11. dec 2023 Nu ved jeg ikke, hvem "man" er - men jeg har ikke ondt i røven. Jeg bliver bare rædsomt frustreret på hundes vegne, når de er avlet deforme - fx nærmest uden snuder, og jeg stemmer i med Martine - SÅ meget hellere end sund blanding end en usund racehund.
    Nedenfor har vi en Fransk Bulldog, der IKKE er fra i dag. Tænk, hvis alle FB'er, Mops'er ol. blev avlet med snuder a la den smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#16   11. dec 2023 Jeg taler ikke om kort snude, CM. Jeg taler om hunde, der stort set ingen snude HAR - som fx mopsen på billedet her smiley

profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#17   11. dec 2023 Godt Isabelle, at vi fik det på plads (Hvad du mener konkret)

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#20   11. dec 2023 "Jeg er kortsnude-fan. Ikke dem der har svært ved at få vejret.. men der findes eksemplarer der ikke har problemer"

Har du tænkt over, om du måske støtter avl af hunde med vejrtrækningsproblemer, fordi du er "kortsnude-fan", Pernille?

• #21   11. dec 2023 Så er den ukrainske hund, der løb væk i Kolding endelig indfanget ved hjælp af fælde. smiley

Uanset hvad man mener om import af hunden, så er det alt andet lige bedre for hende, at hun nu ikke skal løbe rundt og være kold, sulten og rædselsslagen.

Hun har det efter omstændigheder tilsyneladende godt, ingen brækkede knogler efter påkørslen i sidste uge, men skrammer på krop og sjæl, som de skriver.

Ejer, der har hentet hende op har indvilliget i, at hun skal til et andet hjem, hvor man åbenbart har erfaring med tjekkiske ulvehunde. smiley

• #22   11. dec 2023 dejligt det fik en ende på den ene eller anden måde .. håber hunden får lidt fred, ro, varme og god mad nu ..

• #24   11. dec 2023 John, ja, det kan man frygte. smiley

• #25   11. dec 2023 Jeg blev blokeret i en amerikansk fb-gruppe for nogle måneder siden, fordi jeg debatterede korte snuder - med en anden dansker. Som var harm over at der i DK tales om at følge i de norske fodspor, og kræve en vis længde snude. Og jeg var varm fortaler for at tænke sundhed først. Men sådan noget går ikke ustraffet hen i de amerikanske grupper smiley

• #26   11. dec 2023 Har bagt vaniljekranse (og åbenbart også spist vaniljekranse til aftensmad), og har pakket ned til at tage med til anbringelsesteamet i morgen. Og så lige et par stykker til nogle kolleger, som arbejder hjemme i morgen, men som eeeeeeeeelsker mine kager, som altid er baseret på mandelmel.

Som belønning for at stå i køkkenet hele aftenen, er jeg gået igang med at høre “En fortælling om hr. Roos”, som er et af mine yndlingsbøger i hele verden smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#27   11. dec 2023 Isabel, du spørger godt nok Pernille D om dette: Har du tænkt over, om du måske støtter avl af hunde med vejrtrækningsproblemer, fordi du er "kortsnude-fan", Pernille?

Men håber at det er okay, at jeg svarer smiley

Har du overvejet Isabel, at man også kan bruge hundeweb til at tjekke op på racerne som f.eks. : Naturlig parring/naturlig fødsel ? Der også kan give et hint om racens "sundhed" og egen formåen udi at formere sig.

Udover det, er der en hel del andre ting man selv kan undersøge, når man nu gerne vil begive sig ud i at blive ejer af en brachychephale race. Det første må være, hvad helt præcist brachychephale syndrom er, for det handler ikke kun om snudelængde og vejrtrækning.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#28   11. dec 2023 Jeg er negativ smiley Har ligget syg siden fredag aften, gået glip af bl.a. julefrokost, juletræsfældning og nu kan jeg ikke finde et godt sted, at tilbringe flere timer sammen med en veninde på hygge tur, hvor der "bare" skal være plads til hyggeligt samvær, så munden kan få afløb smiley samt hvor der er noget til gane og mave

• #29   11. dec 2023 Vi har slagtet hanekyllinger - to idag - de var for store og virile til vores høns, så de måtte af med pelsen.
    Kæresten slagter og jeg er med til at plukke.
    Herefter skærer han benene af dem .. og ... så får Esh og Tjab dem .. bare lige kold fra kassen !!! .. og hundene ELSKER det !!

De hugger dem i sig og det går bare stærkt.

Jeg er sq lidt sart for selvom jeg køber tørrede hønseben og bruger på sporet, så er de jo altså det - tørrede - og de her er HELT friske og, ja, det er en smule klamt, synes jeg smiley

1,8 og 2,3 (forskellige racer) var de to fra idag smiley

Og CM - dine hunde er imo IKKE fladsnuder og kan da bestemt trække vejret som de skal - som jeg ser det.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#31   11. dec 2023 "Har du overvejet Isabel, at man også kan bruge hundeweb til at tjekke op på racerne som f.eks. : Naturlig parring/naturlig fødsel ? Der også kan give et hint om racens "sundhed" og egen formåen udi at formere sig."

Har jeg nævnt noget om parring og fødsel? Er der et problem her - altså udover, at de fladsnudede hvalpe KAN have problemer med at die - og hunde med for store hoveder i forhold til resten af kroppen KAN have problemer med at føde selv?

"Det første må være, hvad helt præcist brachychephale syndrom er, for det handler ikke kun om snudelængde og vejrtrækning."

OK - men jeg HAR nu aldrig hørt om brachychephalt syndrom hos hunde med normal snudelængde. Har du, CM?

"Brachycephalt syndrom hos hunde er en fællesbetegnelse for hunde med forkortet kranie. Det vil sige en hund med et kort og fladt hoved – også populært kaldet en fladsnudet eller kortsnudet hund. Det kan eksempelvis være racer som mops, fransk bulldog, boxer, shih tzu, engelsk bulldog og pekingeser."

https://www.anicura.dk/for-dyreejere/hund/fakta-og-rad/brachycephalt-syndrom-hos-hund/

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#32   11. dec 2023 Og CM - dine hunde er imo IKKE fladsnuder og kan da bestemt trække vejret som de skal - som jeg ser det.

Martine: Ikke desto mindre, er de kortsnudet og en brachychephale race.

Isabel: OK - men jeg HAR nu aldrig hørt om brachychephalt syndrom hos hunde med normal snudelængde. Har du, CM?

NEJ, men jeg kender flere brachychephale racer, der ikke udvikler brachychephalt syndrom ! Når man skriver kortsnudet/fladsnudet og brachychephale racer i flæng, så indikerer man, at alle racerne har det, hvilket ikke er tilfældet !

Det er mig, der nævner parring og fødsel, da disse informationer kan findes på hundeweb og give et hint om, hvorvidt racen er sund eller ej ! Man kan ikke finde informationer om hvorvidt hvalpene har haft problemer med at die selv.

• #33   11. dec 2023 Ikke desto mindre, er de kortsnudet og en brachychephale race.

Der er så mange ting, der "er noget" ... det spekulerer jeg ikke så meget i.
    Jeg har selv haft kortsnuede hunde, men de kunne trække vejret .. kan de det, så kan snuden være den længde den har lyst til.

• #34   12. dec 2023 #29
    Er man lidt sart smiley

Når jeg slagter hanekyllinger, står Emmily (malteser) og venter på et ben.
    Når benet er væk, får hun gerne en vinge, med fjer og det hele. Sådan en vinge er ret holdbar til en malteser smiley

• #35   12. dec 2023 Vi har en boxer i klubben, angiveligt af brugslinjer. Skøn hund, men den kan ikke samle godbidder op fra jorden, fordi dens snude er kortere end kæben smiley Den trækker vejret fint, og har (for typen) store næsebor. Men det er altså sært, at den er så flad i snuden, at den fx ikke kan spise mad af en almindelig skål (eller tage godbidder og samle flade genstande op på et spor).

• #36   12. dec 2023 #34

Ja lige der er jeg altså smiley smiley smiley

• #37   12. dec 2023 Noget perifer familie har to franske bulldogs. De er uden tavle og supposedly kan de trække vejret fordi de har længere snude. Jeg må tilstå at det forekommer mig at være absolut minimalt længere snude. Og trække vejret frit kan de ikke. De lyder temmelig astmatiske når de bevæger sig. Mine hunde reagere temmelig meget på dem og Penny er nærmest bange for dem når de 'grynter' og 'snorker'. Ejerne ser ganske enkelt ikke at det er problematisk at hundene lyder somom de har astma når de bevæger sig og voldsom søvnabnø når de sover smiley
    Og ellers så går jeg rundt og kigge på ko-bagdele nu og håber at der snart står to små kalve på marken. Jeg har her til morgen fået en sms fra mine køers opdrætter om at nu har de fået årets første kalv her til morgen. De gik med tyr sammen så any day now smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#38   12. dec 2023 Hvor SPÆNDENDE med kalve, Mette smiley smiley smiley

"Når man skriver kortsnudet/fladsnudet og brachychephale racer i flæng, så indikerer man, at alle racerne har det, hvilket ikke er tilfældet !"

Jeg kan altså ikke helt se det forkerte i at kalde en race det, den er - kortsnudet/fladsnudet - brachychephal. Dejligt, at ikke alle har vejrtrækningsproblemer. Trist, at så mange har det. Grumt, når man bevidst avler syge dyr.
    Hvis din race ikke har problemet, er det ikke den, jeg taler om, CM smiley

• #39   12. dec 2023 #29 Martine ... lyder til de mistede mere end pelsen smiley

• #40   12. dec 2023 vedr de fladsnudede og fx billeder i #15 og #16 ... jeg synes den med mere snude er langt mest charmerende ..
    Jeg har jo skrevet om den der mulige nye hund jeg måske skal have en gang og hvad det kunne være hvis ikke det skal være skotte igen ...
    Man kan blive så dejlig afklaret, og jeg passer jo i disse dage 2 ældre Mops, og jeg vil gerne understrege at de er noget så søde, MEN fladsnudet skal jeg ikke have, og de er flade som i billede #16, jeg mangler simpelthen noget i udtrykket når jeg ser på deres ansigter, jeg mangler snuden derude for enden ... så så blev jeg da så klog .. det er jo dejligt at afklare inden man måske dummer sig og ender med noget man ikke skulle have haft ..

Jeg er i det hele taget lidt frustreret over de der ikke køber hund med fornuften .. har 2 eksempler i omgangskredsen der overvejer hund, den ene snart og de andre en gang ..men jeg kan næsten ikke holde ud at høre på det ... den ene er en dame på snart 70, og ja de kan være raske og rørige, men det er hun IKKE .. og hun vil gerne sove til op af formiddagen og hun elsker ikke at gå ture ... hun mistede for lnapt 2 år siden sin 11 årige cavalier, der jo var så stille og rolig og var blevet gammel i takt med hende, hun er jo så blevet 13 år ældre siden hun havde hvalp og ja har diverse gener der gør hun ikke bevæger sig så godt alle dage og hun vil have hvalp ... jeg får helt ondt af hunden på forhånd ..
    De andre er børnefamilie som bare gerne vil have et familiemedlem, de ture der ni kan passe ind i en travl hverdag og så længere ture til skov og strand når det passer, træning er jeg sikker på der ikke bliver noget af, og de har forelsket sig i den brune Lab ... jeg har de senere år oplevet 3 tilfælde af, igen ældre damer, der har købt labrador, og jeg har set 3 utilpassede vilde hunde smiley smiley ... Den ene trækker afsted med ejer, den anden splittede hjemmet, og hos den trejde kommer barnebarnet ikke da den vælter hende omkuld og ejer gør intet, så sønnen har sagt de må mødes andet sted ....

sorry ...
    Hvorfor er folk så urealistiske .. det er hunden det går ud over ..

• #41   12. dec 2023 kunne faktisk være fedt med en folder "sådan giver du hunden det gode liv" en folder der kunne differentieres både til racer, men også til aldre, og så skulle den læses inden man køber .. så folk skulle forholde sig til ikke alene om racen passer, men også om man er indstillet på at det typisk er et 10-12 årigt forhold med henover årene forskellige behov der skal tilgodeses .. her tænker jeg nok mest på om folk ved hvad det indebærer at have hvalp, unghund og aktive år .. vi har jo alle læst "min hvalp bider" osv og ikke mindst set annoncer for ret unge hunde til omplacering, ja der kan være mange grunde, men en del er nok fordi hund er købt på et ikke oplyst grundlag ..

• #42   12. dec 2023 Nu var det absolut ikke med min gode vilje, at manden fik lov at få egen hund, og selv bestemme racen , men opdrætter fik jeg viljen med.
    Allan er FB fra molosshuset, har næse, åbne næsebor og fri vejtrækning, en krop der ikke er presset sammen og deform.
    Han har ingen begrænsninger og kan snildt tage 10 km offroad tur og spæne rundt med de store drenge og lege.
    Det er sådan avlen burde sigte mod.

profilbillede
  • #43   12. dec 2023 Og fuld smadder i sneen med mit "barnebarn" galgoen Flapper

profilbillede
  • #44   12. dec 2023 Prøv lige at se hvor sød han er den lille prop smiley

Fundet udenfor, dumpet

Nogle skal vel på juleferie...

Anyway, han hedder Pier nu :)))

profilbillede
  • #45   12. dec 2023 Har min månedlige hyggeaften med et par tidligere kolleger, og den aften er hellig! De arbejder heldigvis begge i lignende jobs, og i dag var der brug for deres tilgivelse. Vi nåede akkurat at gå igennem gaden med julelys, og lige som vi skulle hente pizzaer, begyndte min telefon at bimle. Akut sag, snakkede med den ene og anden og tredje, fik lagt en plan, hentede pizzaer, spiste og snakkede i telefon de første 10 min. Så fik vi lidt ro, inden jeg lige skulle læse noget materiale igennem. Trods afbrydelser og forstyrrelser hyggede vi os, og fik vendt verdenssituationen smiley

Jeg elsker mit fag, og jeg véd jo godt at jeg a-l-t-i-d skal stå til rådighed. Men hvor er jeg taknemmelig for mine forstående veninder smiley

• #46   12. dec 2023 Jeg har haft en kaotisk dag.

Startede med at køre ud til min mand på plejehjemmet.
    Han havde det ikke godt, han havde meget slimm i luftvejene. Akutteamet havde været der, men kunne ikke finde noget.
    Aftalen blev, at han fik noget der kunne løsne slim.
    Akutteamet skulle kontaktes ved forværring, og de ville under alle omstændigheder kigge til ham igen sidst på eftermiddagen.

Mens jeg var der, fik min mand det hurtigt værre. Det lød som om han trak vejret i en spand vand.
    Der blev ringet efter akutlæge og ambulance.
    Da min mand blev kørt på OUH, hentede jeg mit barnebarn i børnehaven, og da hans mor kom hjem, kørte jeg på OUH.
    Min mand havde det ikke bedre, og pludselig gik det stærkt. Jeg ringede efter vores fælles børn og min mands børn.
    Det var kun den ene af vores drenge, der nåede at komme, inden min mand lukkede øjnene for sidste gang.

Nu sidder jeg her og summer lidt over livet og døden.

• #48   12. dec 2023 kondolerer Lise-Lotte smiley

• #49   13. dec 2023 Tak Mette.

• #50   13. dec 2023 Kondolerer

profilbillede
  • #51   13. dec 2023 Tak NITTIB, også for det fine lys.

• #52   13. dec 2023 Mange tanker til dig Lise-Lotte

• #53   13. dec 2023 Jeg kondolerer, Lise-Lotte. smiley

• #55   13. dec 2023 Mange tanker til dig Lise-Lotte

• #56   13. dec 2023 Tak Bodil.

Tak Skrigehunden.

Tak Jeanette.

Tak Inge.

• #57   13. dec 2023 Åh, Lise-Lotte, hvor er det forfærdeligt smiley Mine dybeste kondolencer smiley

• #58   13. dec 2023 Tak Anne.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #59   13. dec 2023 Kondolerer Lise-Lotte smiley

• #60   13. dec 2023 Tak Cookie.

• #61   13. dec 2023 Det gør mig ondt, Lise-Lotte.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#62   13. dec 2023 Det gør mig ondt, Lise-Lotte.
    Jeg håber, du har jeres børn tæt på dig - fysisk eller telefonisk, så I kan støtte hinanden og mindes.
    Mange varme tanker til dig smiley smiley smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#63   13. dec 2023 Kondolerer Lise-Lotte

• #64   13. dec 2023 Jeg kondolerer smiley

• #65   13. dec 2023 Kondolerer ??

• #66   13. dec 2023 Det gør mig ondt Lise-Lotte. Varme tanker til dig smiley

• #67   13. dec 2023 Kondolerer Lise-Lotte, håber du er så nogenlunde, det lyder som en lidt voldsom oplevelse at det gik så stærkt, var det bare ud af det blå eller har han været syg ?

Livet og døden er vist et af de uendelige emner vi kan summe over, det er både godt og også, synes jeg lidt skræmmende ...

• #68   13. dec 2023 Kondolere Lise-Lotte smiley
    Det må have været en forfærdelig oplevelse og en kæmpe tomhed lige nu.
    Sender dig de bedste tanker og kram

• #70   13. dec 2023 Kondolerer.
    Voldsomt for jer at det gik så stærkt

• #71   13. dec 2023 De varmeste tanker og kram herfra til dig Lise-Lotte smiley

• #72   13. dec 2023 Kondolerer, Lise-Lotte

• #73   13. dec 2023 Tusind tak til jer alle.

Det var en hård omgang, og det gik faktisk helt uhyggeligt hurtigt.
    På den anden side var det selvfølgelig godt for min mand, at det ikke skulle trække ud.

Jeg er forholdsvis afklaret med det, jeg mistede jo faktisk min mand for flere år siden, i forbindelse med at hans parkinson og lewy body demens løbende blev forværret.

Det er hårdt for børnene, for selvom de godt var klar over, at deres far var syg, så kunne de jo ikke se ham gennem mine øjne.

• #75   13. dec 2023 Kondolerer

• #76   13. dec 2023 kondolerer Lise-Lotte smiley

• #77   13. dec 2023 Kondolerer Lise-Lotte. Mange tanker til dig og familien smiley

• #78   13. dec 2023 Jeg bliver indimellem ramt af den frygteligste angst for at miste. Og det er nok ikke så underligt. En nær relation har fået konstateret stadie 4 lungekræft, der har spredt sig.. der køres livsforlængende behandling, men statistikken er ikke på personens side ud fra det, jeg kan læse mig til.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#79   13. dec 2023 Det er i dag, 10 års dagen for askespredning af mine forældre smiley blev forældreløs med 7 dages mellemrum smiley

• #80   13. dec 2023 Puha Ida, det genkender jeg smiley

• #81   13. dec 2023 Tak JT ,Ziva og Ida.

• #82   14. dec 2023 I dag var jeg lige forbi plejehjemmet.
    Det var fantastisk at opleve, hvor søde og rare de fantastiske ansatte er.
    Alle der var med i min mands forløb i går kom og gav nærvær, mens jeg var der smiley

De var rystede over, at det pludselig var gået så stærkt, og de ringede faktisk til sygehuset, da de var sikre på, at beskeden om, at min mand var gået bort, ikke kunne passe.

Som de sagde, så kom de til at savne min mand, men de kom også til at savne mig (og mine kager, og mine små overraskelser i alle min mands medbeboeres julestrømper) smiley

Da jeg var forbi plejehjemslederen, sagde hun også, at jeg ville blive savnet, især på min mands afdeling. Hun jokede med, at de gerne ville have mig som frivillig på plejehjemmet smiley
    Jeg takkede nej, men lovede at kigge forbi med min hundehvalp - og kage - efter nytår ??

• #83   14. dec 2023 Her til aften er min farbror sovet ind, kun 1 måneds tid efter min far.

Nu må det være nok!

• #84   14. dec 2023 Kondolerer Yorkiebanden.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#85   14. dec 2023 Dejligt, at du er sådan en glæde-spreder, Lise-Lotte smiley smiley smiley

Det gør mig ondt for dig og din familie, Louise smiley

• #86   14. dec 2023 Yorkie kondolerer for begge tab

• #87   14. dec 2023 Kondolerer Yorkiebanden
    Tanker til dig smiley

• #88   14. dec 2023 Kondolerer Yorkiebanden

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#89   14. dec 2023 Kondolerer Yorkiebanden smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#90   14. dec 2023 Kondolerer

• #91   14. dec 2023 Det gør mig ondt Yorkiebanden smiley

• #92   14. dec 2023 Lise-Lotte -

Du lyder som nogenlunde det rareste menneske jeg nogensinde er løbet ind i .. sikke et tab for det plejehjem smiley

Jeg kondolerer Yorkie.

• #93   14. dec 2023 kondolerer Yorkie ... det er som om de dårlige ting af og til kommer i klumper...

jeg har en sur og negativ dag ... håber det går over ...
    Forleden kom det frem at 10 familier i Aarhus har kostet ca ½ MILLIARD i primært sociale foranstaltninger som man må konstatere ikke har hjulpet ... i dag er der terror-aktion i Gellerup ... og i morges i nyhederne omtaltes sager med kriminelle udviste der når de ikke kan udvises skal melde sig på Kærhovedgård hvilket nogle ikke gør, tværtimod fortsætter de deres kriminelle aktiviteter ... sådanne dage kan jeg have svært ved at bevare min rummelighed ...
    og så har jeg en veninde der trods det hun forsikrer mig gang på gang hun gerne vil mødes ofte aflyser ... det er ikke så meget for min skyld vi mødes faktisk så nu er jeg ved at opgive ..
    Og ja julen er bare ikke noget for mig, der er alt for megen hvem skal ses hvornår med hvem bøvl i vores familie, ikke mindst efter der jo også er kommet svigerfamilier til og en fødselsdag 2. juledag ... må med skam melde det er mine døtre der ikke kan finde forståelse for hinandens ønsker .. sidste år blev jeg så ked af deres konflikt så jeg sagde at næste år, som jo så er nu der kunne de sige hvor vi skulle komme hvornår og hvad vi skulle gøre/holde , men processen dertil ville jeg intet have med at gøre ..alligevel skal jeg høre på de der små imellem sidebenene sure bemærkninger ..
    Jeg drømmer af og til om et lille hus på landet, helt for mig selv og en hund ..at trække stikket ...

undskyld

• #94   14. dec 2023 Så kom jeg hjem fra Haderslev med mine yndlings julegaver.
    Går ud og laver en kop varm cacao, fedtkagerne tæt på, og hygger med cacao, kagerne og bogen, det er til at holde ud.

• #95   14. dec 2023 Mit liv er så crazy lige nu, at jeg nogle gange tænker, at jeg må befinde mig i et alternativt univers. Vi har SÅ mange vanvittige sager på arbejde, og bare i denne måned har vi lavet 3 akutte anbringelser smiley Jeg arbejder nærmest i døgndrift i disse dage, og tirsdagspizza med pigerne er den eneste gang jeg indtil videre har fået aftensmad i denne uge.

Ved siden af det, er min eksmand blevet sindssyg. Sådan rigtigt. Sådan at hans nylige ekskæreste har involveret politiet for at få sine ejendele fra huset, og at jeg er HELT sikker på at ender med at slå minimum sig selv ihjel. Jeg har vendt hans gakkethed med genboerne nede fra sommerhuset (psykiater og psykolog), og de er helt enige i at han er totalt brændt af i hovedet. Problemet er bare, at man ikke sådan lige kan blive indlagt på røde papirer, før der faktisk ER nogens liv der er i fare.

Jeg hader ham for at opføre sig sådan, både over for hans ekskæreste, men også over for mig, fælles venner og hans egen familie. Og samtidig er jeg bare inderligt KED af at han er så syg. For han er slet ikke sådan smiley

• #96   14. dec 2023 Sidste besøg på Slagelse Sygehus idag - kirurgen var tilfreds, såret på fingeren er næsten væk så jeg smører bare de næste 14 dage og så burde det være helt væk.
    Genoptræning må der til - jeg kan ikke bøje ring- og F-finger nok, til at jeg kan holde på en gaffel !! - men .. jeg har klaret mig igennem forløbet uden infektion, og jeg tænker at ergoen kan gøre noget, så fingrene kan blive bedre .. håber ihvertfald ..

Og så må jeg gå i bad uden at skulle ha en plasticpose om hånden .. dvs at jeg kan VASKE HÆNDER !!!
    Tror jeg, siden den besked, har vasket hænder en 10-15 gange .. nøj, det er utroligt at en sådan ting, som man jo "bare gør", kan skabe SÅ meget glæde smiley

Syv uger er det siden, imorgen - sikke en omgang - næste gang, lader jeg dem bare æde hinanden tror jeg smiley smiley

• #97   14. dec 2023 god creme til sårpleje er Traumeel ... jeg har det flotteste næsten usynlige ar fra min By Pass, det blev behandlet med hhv Traumeel Creme og Aloe Vera spray ..

• #98   14. dec 2023 Hanne

Det er ikke sårpleje - det er noget creme til brug når et
    sår hypergranulerer jeg smører med smiley

• #99   15. dec 2023 Min mand gik jo bort tirsdag aften.
    De sidste 3 nætter har jeg haft en hund, der har været ked af det. Hun har gøet og pebet, jeg har været oppe og lukke hende ud mange gange. Hun har været meget interesseret i min mands tøj, som jeg havde med hjem fra sygehuset.
    I nat ved 2-tiden, var jeg parat til at kvæle hunden, men så tænkte jeg, at jeg kunne prøve at tage min mands undertrøje og lægge den i hundens kurv.
    Hun gik hen i kurven og lagde sig, og jeg hørte ikke en lyd mere.

Det er sgu da underligt, for hun har ikke reageret på, at manden har været på plejehjem siden marts.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#100   15. dec 2023 "der når de ikke kan udvises skal melde sig på Kærhovedgård hvilket nogle ikke gør, tværtimod fortsætter de deres kriminelle aktiviteter"

Så er det, at man kan få helt lyst til at følge Mettes idé om en lejr langt pokker i vold - men for at det ikke skal gå ud over nogle, kunne det være på indlandsisen smiley

Din stakkel, Hanne. Sådan er det vist i en del familier, og jeg forstår ikke, hvorfor man ikke kan lave et simpelt regnestykke: X antal familier vil frygtelig gerne holde noget i julen. Vi har fire dage (juleaften + 1. 2. og 3. juledag). AT tlldele hver familie en dag - og dem, der ikke får én i år, får én til næste år.

"Jeg drømmer af og til om et lille hus på landet, helt for mig selv og en hund ..at trække stikket ..."
    Jeg håber MEGET, at du gør din drøm til virkelighed en dag smiley

Det gør mig virkelig ondt for din ex, Anne - og alle jer, hans sygdom rammer smiley

Fedt med fingeren, Martine. Jeg husker en af mine hvalpekøbere, der havde skilt sine to hunde ad og dagen efter kom til eurasiertræf med en hånd og en arm gipset ind smiley

PS. Mht juledagene holdt min daværende mand og jeg altid 1. juledag hellig = INGEN arrangementer. Jeg huskede nemlig fra min barndom, hvor meget jeg elskede denne dag - kunne lege med gaver og ikke skulle ud af døren eller have gæster. DET ville jeg gerne give mine børn, så det fik familien besked om smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#101   15. dec 2023 Hvor er det rørende, Lise-Lotte smiley smiley smiley

• #102   15. dec 2023 #101
    Ja, men hvorfor pokker kunne jeg ikke se, hvad problemet var smiley
    Tror simpelthen, at det er fordi jeg er træt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#103   15. dec 2023 Der er ikke noget at sige til, at du er træt, Lise-Lotte - og som du selv skriver, har din mand jo ikke været hjemme den seneste tid, så jeg forstår godt, at du ikke lige koblede hundens uro med din mands død.

• #104   15. dec 2023 Iiihhh altså stadig intet nyt op kalvefronten smiley Nu må de to madammer altså gerne snart 'poppe'. De ser begge meget grydeklare ud, men nææææh de drysser bare rundt og græsser, står og gumler wrap ved foderhækken eller ligger og tygger drøv i deres læskur. Og iiiihhhh jeg vil bare så gerne så hvad de gemmer på smiley Håber jo på mindst en kviekalv som jo så skal blive her.

• #105   15. dec 2023 Du drømmer ikke om, hvor meget jeg glæder mig til at se fotos.
    Der er altså bare noget ekstra skønt ved kalve. smiley

• #106   15. dec 2023 I kan få et billede af Ivar til ventetiden. smiley
    På foto var han lidt over et døgn gammel og 25-30 kilo.

Nu er han 6 1/2 år og små 800 kilo. smiley smiley smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#108   15. dec 2023 Åhhhhhhhhhhh de øjne, Louise smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#109   15. dec 2023 Fanden hytter sine, John smiley

• #110   15. dec 2023 Lise Lotte, kondolerer og sender et stort kram. smiley

Vores hunde kan reagere på så utrolig meget som vi ikke kan se og ikke forstå, og de kan sørge lige som os mennesker.
    Hvis jeg havde "hørt" efter Gaddafis reaktioner i sin tid, så var det nok ikke gået helt så slemt med mig.

Håber, at det lille dyr snart falder til ro og holder op med at sørge.

• #111   15. dec 2023 Tak Anni.

Min hund faldt helt til ro, da hun fik min mands undertrøje i kurven.
    Det var bare dumt, at jeg ikke reagerede lidt hurtigere.

• #112   15. dec 2023 Ja det er helt hen i vejret med de skattelettelser.. men nyd når du er på arbejdsmarkedet du får, dem der har opbygget og bidraget får intet. Min mand har været 47 år på samme arbejdsplads, og inden da havde han fritidsjob.. hvis han stopper som ønsket er det 49/50 år, men var han nu folkepensionist fik han intet og det er nok ikke ændret til den tid ..

Og ja det er jo helt sort at flere regioner må nedlægge sengepladser og ikke genbesætte stillinger fordi dexskal spare, mens der gives skattelettelser .. jeg er træt i mit hovede af alt det jeg ikke fatter foregår ...

• #113   15. dec 2023 #100 Isabelle, det med julen fungerede faktisk, men nu er der jo så et barnebarn der har fødselsdag den 26. og mor insisterer på der skal være fødselsdag den dag, det er jo ikke så nemt når der kun er 2 dage til den klassiske julefrokost som alle de andre gerne vil holde, og 1. juledag er optaget af andre familiers traditioner...

Afleverede plejehundene i går ... det har faktisk haft den effekt vi må sande at livet uden hund godt nok er nemt ... smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#114   15. dec 2023 DET lyder kompliceret - og stakkels barn, der har fødselsdag den 26. og risikerer at blive en del af et større drama.
    Min ældste søn har fødselsdag 3. januar. Det gav lidt rod mht. nytår, men ikke så slemt som det kan risikere at være med fødselsdag en af juledagene.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#115   15. dec 2023 "vi må sande at livet uden hund godt nok er nemt ..."

Jeg har lige afleveret hunde til min exmand - og jeg savner dem allerede og glæder mig til at få dem tilbage på mandag smiley smiley
    Dog: I morgen og søndag VIL jeg nok nyde ikke at SKULLE i skoven smiley

• #116   15. dec 2023 min niece har fødselsdag 31. dec, vi var altid til morgenmad, men det var ikke så svært som det er i juledagene ..

vi har et hold venner hvis ene søn har fødselsdag 24. dec, og for det så ikke skal være løgn har hans søn den 31. dec ....

Det er sikkert noget andet når det er ens egen hund, men jeg er notorisk ikke glad for kulde, og slet ikke at komme op om morgenen når det er koldt og mørkt ...så på den måde nyder jeg det ... skotterne kunne godt nok godt holde sig til ved 9-10 tiden hvis de fik en sen aftentur ..

• #117   15. dec 2023 Hanne - Du skal have en whippet, jeg måtte næsten sparke tøserne ud klokken 11 i dag, de blev luftet 23.30 smiley

• #118   15. dec 2023 Mens bedste- og oldeforældre var levende havde vi fødselsdage 22., 23., 24.,26.,28. og 30. december så kommer begrænsningerne helt af sig selv, for det var simpelthen umuligt at nå alle smiley

• #119   15. dec 2023 @ Kirsten, det var da også en hulens dårlig planlægning ... vi har Walter den 18/12 og Philip den 26/12, det er rigeligt oveni julen ... noget andet er jeg synes næsten det er lidt synd for ungerne, alle gave ting overstås næsten på en gang ..

• #120   15. dec 2023 jeg lærer aldrig at forstå man flygter fra lande med konflikter og krig/vold og så at man tager konflikterne med til der man flygter/rejser til ... det giver ingen mening .. hvos man vil vold, terrorgerninger og konflikt så bliv væk smiley

• #121   15. dec 2023 Se nu lige en mandelgave jeg vandt i dag!! smiley
    (Tror mine svigerforældre syntes, at vi trængte til lidt forkælelse ovenpå den sidste måneds tid.)

Der var nemlig tænkt på både min mand og mig - og hunde og katte.

Der er alverdens snolder, 2 lækre bøffer til nytårsaften, drikkelse, kage, snacks til hundene, julekalender til kattene og en masse yorkie-tingeltangel, en mobilholder samt den fineste "lille" skål og store skål og det smukkeste fad.

Heldige mig! smiley smiley

profilbillede
  • #122   16. dec 2023 Dorit blev overfaldet i går smiley Vi gik alenetur uden Ellie, og gik op omkring en eng, hvor der er højt græs og masser af mus. Der er krat hele vejen i kanten af engen, og Dorit gik et par meter fra krattet og gravede mus. Det var lige blevet mørkt, Dorit havde sit lyshalsbånd på og jeg stod lidt væk og fumlede med min nye pandelampe.

Ud af krattet kom et dyr og angreb Dorit. Hun skreg og jeg kunne se at hun først forsøgte at slippe væk, og så blev væltet omkuld. Jeg råbte og løb imod hende, og dyret forsvandt. Dorit haltede og var tydeligt påvirket. Vi skyndte os hjem, ind i bilen og afsted til dyrlægen.

Hun fik barberet et stykke af halsen for at vurdere et hul (som heldigvis er mindre voldsomt, end det så ud i den hvide pels), og så har hun rifter og huller i ørerne og ved øreindgangen. Og ondt i ryggen smiley

Nu er hun på penicillin og smertestillende i en uge, og så skal hun afsted igen, hvis hun ikke er ok.

Det eneste jeg så, var at det var hvad jeg troede var en mellemstor hund i en mørk farve. Men der er bare aldrig løse hunde lige dér. Og jeg synes at jeg efterhånden kender alle hunde her i området, og ingen af dem kunne gøre sådan noget smiley Dyrlægen mente at det måske kunne være en ræv. Jeg ved det sgu ikke.

Dorit er stadig påvirket og særligt sårene i ørerne klør og generer hende. Nu venter vi på at det bliver lyst, før vi lister ud på en lille tur.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#123   16. dec 2023 Stakkels Dorit.
    Det lyder mærkeligt med en ræv, synes jeg. Kan sådan en finde på at angribe udenfor yngelsæsonen?
    God bedring til Dorit smiley

• #124   16. dec 2023 Jeg aner det ikke smiley Det var muligvis bare dyrlægen, der tænkte højt, fordi jeg blev ved med at sige, at jeg kender alle hunde i byen, og at der ikke er nogen af dem, der kunne finde på at reagere sådan.

• #125   16. dec 2023 Øv for en oplevelse, stakkels Dorit.

Plejer ræve at angribe hunde?

• #126   16. dec 2023 Nå, jeg googlede det, og det sker, at ræve angriber hunde, det er dog ikke noget der sker tit.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#127   16. dec 2023 Jeg tror virkelig, at det hører til sjældenhederne, at en (ikke-rabies syg) ræv finder på at angribe en hund af Dorits størrelse. Men 100% utænkeligt er det nok ikke.
    For nogle år siden læste jeg om ræveangreb på små hunde.

• #128   16. dec 2023 Stakkels Dorit, rigtig god bedring med hende. smiley smiley

• #130   16. dec 2023 Tak smiley

Vi gik en lille tur, og mødte 4 andre hundeejere på tur. Ingen af dem kunne forestille sig at det var en hund her fra kvarteret. Den ene sagde, at hendes mand (som er jæger) siger at der er mange mårhunde på den eng. Mon det kunne være sådan en?

I hvert fald er Dorit ok med andre hunde, og ud over at hendes ører generer hende rigtig meget, virker hun ok. Glad for både sine menneskevenner og deres hunde smiley

• #131   16. dec 2023 Mårhund var faktisk også min første tanke. Medmindre det er en fremmed hund der er på besøg i byen.
    God bedring til Dorit.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#132   16. dec 2023 Mårhund er pænt sandsynligt. Også i betragtning af det var mørkt.

• #133   16. dec 2023 øv for en oplevelse, men godt hun har mod på turen i dag .. håber hun kommer sig uden mën ..

• #134   16. dec 2023 Mårhunde er nogle bæster....

• #135   16. dec 2023 Dorit er typen som tydeligt viser, hvordan hun har det. Og som ikke bare bliver ked af det, men som ryster over hele kroppen, når hun er ked. Det er så synd for hende, at det skulle ske for hende smiley

På en måde vil jeg hellere at det er en mårhund eller ræv, end en hund fra kvarteret. Så var det bare sort uheld, og ikke en eller anden træls køter (med en træls ejer) vi kan rende ind i igen smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#136   16. dec 2023 Nogle gange læser man noget, der bare ikke kan slippe:

"Hver 13. minut dør et barn i Gaza. Se ikke væk." smiley

Politiken i dag

Hvor længe varer det mon, før Israel når sit mål - har ryddet Gaza - på den ene eller den anden måde?
    "Lebensraum" har fået en helt ny betydning. Det er så ufatteligt og så trist.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #137   16. dec 2023 136. Enig. Jeg læste at små 20000 dør om dagen af sult. Det er ikke let at forholde sig til.

Det værste er at det ikke har nogens opmærksomhed. Det bare sådan det er. Alt imens at klodens befolkningstal forsætter med at stige.

• #138   16. dec 2023 Isabel

Genre er måske ikke dig men teksten rammer mig dybt

https://youtu.be/JMqLBbko0OU?si=2DGkF1XrstwHLXfA

Og teksten

https://genius.com/Lowkey-long-live-palestine-lyrics

• #139   16. dec 2023 Ang musik

Jeg er helt vild kæmpe fan af Ren
    Er der andre der har opdaget ham?

https://youtu.be/a4R9Vk5_CbU?si=0sgHJq0uNzouON3u

• #140   17. dec 2023 Jeg har lige opdaget noget, som andre garanteret har vidst altid smiley Vidste I godt, at all in one-opvasketabs i teorien betyder, at man ikke skal bruge salt og afspænding? Altså bortset fra, at det skal man, hvis vandet er hårdt, og det er det åbenbart over hele landet. Jeg er faldet i med begge ben i markedsføringstricket, og har troet at all in one er et udtryk for kvalitet, sådan generelt. Det er store tanker en søndag morgen smiley

• #141   17. dec 2023 Anne, det med hårdt vand passer så ikke helt med virkeligheden. Vi har blødgøringsanlæg og skal stadig bruge både afspændingsmiddel og salt. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#142   17. dec 2023 "jeg lærer aldrig at forstå man flygter fra lande med konflikter og krig/vold og så at man tager konflikterne med til der man flygter/rejser til ... det giver ingen mening .. hvos man vil vold, terrorgerninger og konflikt så bliv væk" (#120)

Svensk/somalisk kvinde, hvis brødre og venner er i kriminelle bander:

"Forældrene er fraværende, lyder kritikken ifølge Faysa Idle ofte fra politisk side, når man skal finde forklaringer på, hvorfor unge helt ned i folkeskolealderen ender med at blive rekrutteret til bander.
    Men den kritik er endnu et eksempel på manglende indsigt, siger hun.

»Hvad gør vores mødre? De agerer politi, de er politikere, de er sygeplejersker, de er psykologer. De er 10 personer i én. Og hvis I ikke kan håndtere os i samfundet, hvordan tror du så, de kan?«.

»Og hvor mange fædre er ikke gået hen til dem, der bærer automatvåben, og har bedt dem om at lægge dem fra sig? De er klar til at dø for det, men de får ingen løn eller anerkendelse«.

Politiken i dag

Jeg er lidt chokeret. Det er åbenbart ikke forældrenes opgave at holde deres børn ude af kriminalitet - hjælpe dem til at finde sig selv i et nyt land. Det er samfundets - som så skal hvad? lønne forældrene for at opdrage deres børn?
    Forfatteren er i øvrigt født i Sverige. Hendes bror har været et par år, da han kom til landet.

Det er ikke tilladt at forskelsbehandle på baggrund af køn mv. men det KUNNE nu være ganske rart, hvis fx de somaliske mænd blev i Somalia smiley

• #144   17. dec 2023 jeg kan mærke jeg får lyst til at lege struds ... der er 2 teknologiske ting der "stresser" mig lidt fordi jeg ikke orker ....Airfryer og El-bil smiley

for maaange år siden da jeg arbejdede i Gellerup var det bestemt ikke nogen sjælden tanke at integrationen var gået meget bedre og nemmere hvis ikke mændene fra de forskellige etniske familier var tilstede ... den mandlige dominans i de familier har lagt deres hindringer ...

• #145   17. dec 2023 ....kalvehalerødbedesuppe sat over. Nu skal den bare passe sig selv. Mens jeg igen tager arbejdet frem.

Jeg skulle have lavet julebag, men det må udskydes. Jeg fik lige en ekstra opgave oveni alt det andet jeg har. Og udover et par timers pause i går - fordi to af nevøerne holdt fødselsdagsfest. Så ligner det her endnu en weekend med "interesse"timer.

...og jeg der hader skriftligt arbejde smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#146   17. dec 2023 Kan man få en opskrift på de brunede airfryer-kartofler, John?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#148   17. dec 2023 Mange tak, John. Det må prøves. Jeg elsker brune kartofler i december - men kun da smiley smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#151   17. dec 2023 Brød i airfryer kommer jeg ikke til at lave. Intet slår "verdens bedste (OG nemmeste) brød" - lavet i ovnen smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#153   17. dec 2023 Jeg har prøvet at bage brød i airfryer, John. Det tog en evighed og blev ikke halvt så godt som det, jeg laver i ovnen. Ingen besparelse hér. Men men - jeg finder muligvis en dag ud af, HVOR jeg kan spare ved at bruge min fryer smiley

• #154   17. dec 2023 Hanne

Jeg får først en elbil den dag, der ikke er andre muligheder - og jeg tror så ikke, at det på den lange miljø bane er nogen fordel med de biler.

Men en airfryer lyder smart og nem .. så det kan da sagtens være smiley

• #155   17. dec 2023 #151

Opskrift ??

• #156   17. dec 2023 DKK er potentielt ikke helt uden selvironi...

https://www.dkk.dk/webshop/hundedamernes-krimi-klub

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#157   17. dec 2023 Verdens bedste brød

½ liter vand
    625 gram mel
    gær - sådan cirka svarende til en stor ært
    et skvæt salt

Rør rundt, til alt mel er vådt (ingen æltning - bare rør rundt med en grydeske).
    Lad dejen hæve et lunt sted natten over.
    Slå dejen ned (ingen æltning - bare lidt "klask sammen") og lad den efterhæve i to timer.
    Forvarm ovn til 250 grader.
    Læg dejen i en stegeso med låg og sæt i ovn.
    Efter en halv time fjernes låget, og der skrues ned til 230 grader.
    Giv brødet 15 minutter mere.
    Lad det køle af på bagerist.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#158   17. dec 2023 PS. Brødet kom UD af stegesoen, da billedet var taget smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#159   17. dec 2023 #156
    Enig. At udgive sådan en bog MÅ være for sjov og ironisk ment - samt skrevet af et barn smiley

"Det var et sus, der gik over i en kollektiv råben, som øjeblikket efter blev til hvinen og skrigen. Og gøende hunde. For hunde er gode til at fange menneskelige stemninger."

smiley smiley smiley

PS. Jeg kommer til at tænke på en stil om sport, jeg engang fik fra en pige i femte klasse:
    "Der er også svømning. Det laver man i vandet. Ud ind ud ind." smiley

• #160   17. dec 2023 @ Martine ... der må ihvertfald komme et giga problem med bortskaffelse/opbevaring af brugte batterier en dag ... desuden er jeg lidt bil nørd, som I jeg læser om biler (er ud af bilfamilie) ... det tyske FDM har lavet nogle tests på biler a la syn herhjemme ... Tesla 3 dumpet stort på fx bremser og andre essentielle ting ifht andre mærker ..

Nogen The Crown seere herinde ? Er ved at se de nye afsnit, kan slet ikke forene min opfattelse af Charles som far med den person han fremstilles som i serien ..

• #162   17. dec 2023 What Dreams May Come ... ???

• #164   17. dec 2023 Når man har løbet så stærkt, at pagen kommer helt i uorden smiley

profilbillede
  • #165   17. dec 2023 Jeg spekulerer på hvorfor jeg ikke købte sådan en pyntepudel for flere år siden smiley
    Hun er altså sød og sjov, Knirke 6 måneder smiley

profilbillede
  • #166   17. dec 2023 smiley smiley

profilbillede
  • #167   17. dec 2023 Isabelle - tak smiley

• #168   17. dec 2023 der burde være en egnethedstest for at blive valgbar til politik ...

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/hjertelaege-haengt-ud-af-df-profil-jeg-blev-vred/10063308

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#169   17. dec 2023 I så fald ville DF vist blive mindst halveret smiley

• #170   17. dec 2023 Tilsyneladende er mine hjemmebagte vaniljekranse SÅ lækre, at mine hunde kan ALT, bare de får en krumme. Hvis ikke de var så besværlige (både at lave og transporte rundt), havde jeg fundet den perfekte træningsgodbidder smiley

• #171   17. dec 2023 hvordan går det med Dorrit ... har hun gået tur i mørke siden ?

• #172   17. dec 2023 Vi gik en lille tur i skumringen i morges, og her til aften helt i mørke, og hun er heldigvis ok smiley Hun vralter dog meget, så ryggen er ikke helt god. Jeg må ud forbi Jacob på Nordre med hende i det nye år. Hendes sår heler rigtig fint, og man kan slet ikke se den barberede plet på halsen, fordi hun både har flæskehals og tyk pels smiley

• #173   17. dec 2023 Anne - Dejligt at det går fremad med Dorrit. Jeg tænker også mårhund, dem har jeg set nogle stykker af i området mellem Hinnerup og Grundfør og de virkede ikke specielt sky. Jeg gik ofte ture ved 3-4 tiden om natten/morgenen, da vi boede i området.

Med hensyn til vaniljekranse, så var den traditionelle slags bagt med hvedemel, min afdøde Ghinis livret og de blev altid brugt som belønning, når vi udstillede. De skulle være hjemmebagte og med ægte vanilje. Købekager med vaniljesukker vrængede hun på næsen af og spyttede ud smiley

• #174   18. dec 2023 Jeg synes min ex lidt er en nar. Sagen er den at da vi gik fra hinanden beholdte han Thor og jeg tog Hera med.
    Nu er Thor så blevet 9 år og nu kan det jo pludselig gå stærkt. Ex og jeg har så aftalt at gå en tur med hundene. Vi talte om det i oktober og siden har mine beskeder stået ulæst. Ind til han skrev og ønskede mig tillykke med fødselsdagen i starten af december. Jeg spørger så ind til gå tur, og igen står mine beskeder som ulæste.

Vi er mig bekendt ikke uvenner, og jeg har heller ikke spammet ham med beskeder.
    Jeg ved godt at jeg ikke har krav på en skid. Jeg ville bare gerne nå at se Thor igen....

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#175   18. dec 2023 Det er tarveligt, Anne Julie smiley smiley

• #176   18. dec 2023 Att. Mette! Er der noget nyt på kalvefronten?

• #177   18. dec 2023 Jeg troede ikke, jeg var helt vågen, da jeg så dette syn her til morgen.
    Alle mine hunde må gerne være i møblerne, men det er godt nok sjældent, at huskyerne går op, og så bliver de kun så længe, der leveres intensiv nusning.
    Men Luf er åbenbart ved at blive magelig smiley

profilbillede
  • #178   18. dec 2023 Ja, det synes jeg jo også Isabel. Men jeg havde ikke specielt høj prioritet mens vi var sammen, så er det nok for meget at forlange at blive prioriteret flere år efter vi er gået fra hinanden. Men jeg synes det er træls. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#179   18. dec 2023 Hvis han ikke føler for at gå tur med dig, kan du måske spørge, om du må låne Thor en times tid.

• #180   18. dec 2023 Synes Isabel har et virkelig godt forslag

Jeg er heller ikke helt overbevist om jeg havde lyst til at bruge min sparsomme fritid på at gå tur med en ex, for at h'n kunne se hunden. Jeg ville finde det meget bedre i kom og gik turen selv. Jeg ville jo vide fra vores fortid sammen, at i er gode for hinanden.

• #181   18. dec 2023 @176: Nej, stadig ikke. Men OK 10 dec var så også det tidligst mulige iforhold til hvornår de gik med tyr. Begge var blevet konstateret drægtige da vi fik dem 5 maj. Dvs. der kan jo i princippet et par uger endnu. Men især den ene har sat yver og ser lidt hævet ud bagtil og de ser også sådan lidt 'hvis man trykker på dem flyver der en kalv ud'-agtige smiley

• #182   18. dec 2023 180. : Ja. Det er et godt forslag. Det kræver bare at han læser beskeden...

• #183   18. dec 2023 Anne Julie, du kunne også ringe frem for at sende beskeder .....

• #184   18. dec 2023 en sjælden ting, jeg er enig med Pernille V :

https://ekstrabladet.dk/underholdning/dkkendte/langer-ud-efter-pitzner-hendes-egen-skyld/10065412

• #185   18. dec 2023 Anne Julie, det lyder som om det var virkelig godt at du slap af med den fyr smiley Jeg håber du får lov at se Thor alligevel smiley

• #187   18. dec 2023 og jeg tænkte på om eksen har en ny kæreste det måske ikke er helt med på at der skal gås ture med eksens eks ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#188   18. dec 2023 Hvorfor skulle Thor dog ikke være i live, Jeanette?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#191   18. dec 2023 "#188- siden hun ikke må se ham"

Det lyder ikke helt sådan på Anne Julie - og heldigvis da, for hvorfor skulle ex'en ønske at få Thor - for så at aflive ham?

• #192   18. dec 2023 Altså jeg ved jo ikke om Thor er død. Men det håber jeg da ikke...

• #194   19. dec 2023 Anne Julie øv for en lortesituation at stå i smiley og du har ret, du har selvfølgelig ingen "krav". Men uanset kunne man måske håbe at eksen havde pli nok til at lade dig se Thor en sidste gang.
    Det er dælme også en sær adfærd udover det sædvanlige at ignorere dig -men så alligevel synes man skal ønske dig tillykke smiley

Håber du får lidt fred i sindet på den ene eller anden måde smiley

• #195   19. dec 2023 #194 : Det synes jeg jo også. Og vi har jo haft kontakt hvor vi har givet hinanden updates på hundene mv.

Men nuvel han kan være stresset, der kan være knas i hans nye parforhold. Der kan være alle mulige årsager til han opføre sig som han gør...

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#196   20. dec 2023 For filan, hvor er jeg bare træt af sygdom smiley

De sidste 3 uger er det bare gået op/ned med manden og jeg smiley De sidste dage på job før ferie blev klaret på panodil og de første 3 dage af juleferien, er gået med at ligge på langs, nu er jeg så forkølet smiley Symptomerne har haft stukket i alle retninger, så ikke i tvivl om det er virus, men hvor mange forskellige kan man lige rage til sig ? ......... smiley

Vores hjem bærer præg af det smiley Så jeg sætter stor pris på, at vi ikke skal lægge hus til juleaften, det har vores yngste datter sat sig for smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#197   20. dec 2023 Stakkels jer, CM. Jeg håber virkelig, at I er raske lige om et øjeblik - og SENEST på lørdag, så I er klar til søndagen smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#198   20. dec 2023 Tak Isabel smiley

• #199   20. dec 2023 Føler med dig CM, og god bedring. smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#200   20. dec 2023 Tak Anni smiley

• #201   20. dec 2023 god bedring ... her frygter jeg det er på vej .
    Yngste barnebarnet skulle have haft fjernet polypper i dag, men snot og feber i morges udskød det ...
    Mellemste barnebarn fik høj feber i går og hoste ..
    jeg har været sammen med begge og har lidt ondt i hoved og hals ..

Skal ikke holde 24. men julearr den 26. men er gider næsten ikke købe al den mad hvis de fleste eller jeg selv er syge ...

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#202   20. dec 2023 Tak Hanne smiley Øv smiley med barnebarnet. Håber ikke at det udvikler sig, så i ikke kan holde julekomsammen den 26/12 smiley

• #203   20. dec 2023 Ferie smiley Jeg føler mig som en punkteret badebold smiley Halvdelen af kollegerne på min gang er syge med corona, og jeg HÅBER at jeg er sluppet fri for det. Det værste vil være, hvis jeg ikke kan smage noget hen over julen smiley

God bedring til jer, der er syge. Jeg håber I snart er friske igen, og kan få lov at nyde lidt af julen smiley

• #205   20. dec 2023 Han må gerne komme og holde jul sammen med mig smiley

• #206   20. dec 2023 Kæresten og jeg plejer at være alene juleaften, men i år har jeg inviteret min far. Min fars kæreste skal op til sin ældste søn, men han og min far er åbenbart ikke verdens bedste venner …

Min far kommer så herned, men da han er gammel - 90 år - der er langt og p mørkt, vil jeg ikke ha han selv kører.

Så det er Præstø-Virum-Præstø-Virum-Præstø …

Men hva - det er ikke sikkert, at han er her næste år og jeg er glad for at køre bil smiley

• #207   21. dec 2023 Er der nogen der kender navnet på en knude, der strammer sig selv? Eller har link til video/beskrivelse?

Nej, jeg skal hverken hænge mig selv eller andre. Jeg skal bare sætte snor på en bold smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#208   21. dec 2023 Du kan jo prøve et kvælerstik smiley

https://knobogknuder.dk/kvaelerstik/

• #209   21. dec 2023 Hvis du skal have en løkke i enden, så er det et pælestik:

https://dansksejlunion.dk/viden-og-vedligeholdelse/knob-og-stik/paelestik

• #210   21. dec 2023 Jeg endte med at lave en trekvart-halv-dobbelt kællingeknude med ekstra rundtom og dobbelt forvirring smiley

• #211   21. dec 2023 Lyder rigtig holdbart smiley

• #212   21. dec 2023 ...og dobbelt aksel! smiley

• #213   21. dec 2023 Jeg tænker, at det kræver et foto smiley
    OG en video-tutorial smiley

• #214   21. dec 2023 Jeg giver en øl til den, der kan gøre den knude efter smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#216   21. dec 2023 Tidligere HA'ere fik strittet de mest engagerede debattører ud - og så døde debatterne stille og roligt ud.
    Kæft, her var sjovt engang smiley smiley

• #218   21. dec 2023 Ihhhh ... hvor jeg savner de "gamle dage" på HG .

• #219   21. dec 2023 @Nittib ... det må være vores egen lille Mee Too kampagne ... ja det kunne være for meget, men her er nu også lidt tamt ... debatterne savner jeg, ikke når det blev personhetz ...

hvad var det den profil hed der var herinde en længere periode hvor vi diskuterede, den var her samtidig med IkkeSom deltog meget på politik, samfund ..

• #220   21. dec 2023 #219 ... Hanne M ..... Prøv at se i mine Album .... Der ligger masser af billeder jeg lavede dengang, med de "gamles" billeder af deres hunde ... ( med navn på både hundene og også nogen navne af deres mennesker . smiley

• #222   21. dec 2023 Hanne, mener du Holly? Ham racisten med terrieren? Som tilbød kys og “sushi” til alle de yngre kvinder? smiley Holly-bolly-bøhmand smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#223   21. dec 2023 "debatterne savner jeg, ikke når det blev personhetz ..."

Hvis tre mennesker var enige om at være uenige med en fjerde, blev der råbt PERSONHETZ - og så kom der fluks en HA'er og truede de tre med fryser mv. Debat og uenighed var meget meget farligt og skulle standses STRAKS.

Søren og dig, John, blev altså også feteret en del, fordi I var de eneste hanner - udover ham den underlige (Holly?) smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#224   21. dec 2023 Jeg kan huske, da alle brugere erstattede deres navne med numre - fordi nogen havde brokket sig over - såvidt jeg husker - at en bruger kaldte sig dronning et eller andet. Først skiftede vi navne til dronning, prinsesse, kejserinde mv. og så blev det til 27, 85 og 1314 osv smiley
    Det var meget forvirrende - og ret sjovt smiley

• #225   21. dec 2023 Der var flere mænd herinde dengang ... ikke kun John og Søren
    Der var også Babetts ejer ... husker ikke hvad han hed.

Her er billedet af hans hund jeg lavede i 2008

profilbillede
  • #226   21. dec 2023 Og her et billede af Pablo og Saba ... jeg lavede i 2008 ...

profilbillede
  • #227   21. dec 2023 Her er ejeren af Pablo og Sabas ejer .... også et billede jeg lavede ... ha ha .. med Tatoo
    Husker ikke hvad han /ejer hed

profilbillede
  • #228   21. dec 2023 Der var også Zera .... tror ejer hed noget i retning af --- Dansker M ... en rigtig pastasalat . ?

profilbillede
  • #229   21. dec 2023 synes ikke han hed Holly ... og tror slet ikke han havde hund oprettet ...

• #230   21. dec 2023 OG .... der var mange flere mænd på HG dengang .... jeg har flere billeder liggende end dem jeg har sat ind .... smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#231   21. dec 2023 Det må så have været FØR, jeg kom på HG, Nittib smiley Jeg kan ikke huske et eneste af de navne/billeder, du nævner/poster.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#232   21. dec 2023 "Her er ejeren af Pablo og Sabas ejer"

Menneskehandel? smiley
    smiley

• #233   21. dec 2023 #232 ...Isabelle ... Tjaaa ... Der er jo nogen , der hopper ud af HG , men kommer tilbage igen ...... ( Jeg kan ikke huske hvornår du første gang var på HG ) smiley

• #234   21. dec 2023 kan huske en Michael der var aktiv en tid, og Steffen ... og en der havde en Staffordshire ..

tænker ofte på Minion .. gad vide hvordan hun har det og ja der er jo så mange andre ..

• #235   21. dec 2023 #234 .. Hanne M ... Måske Michael og Dorte .... hunden hed ---> Bertram ... ?

profilbillede
  • #236   21. dec 2023 Og nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu begynder min juleferie endelig. Kan den begynde på nogen som helst bedre måde, end en god lang tur med hundene ved Skovtårnet? smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#237   21. dec 2023 Pablos far hed The Dogfather

Michael og Tine var her også. T&M

• #238   21. dec 2023 Jeg synes nu at der er godt gang i modbydelighederne herinde endnu smiley Men det er sjovt at følge hvordan stemningen skifter, og tidligere ærkefjender nu nærmest giver hinanden kærlighedserklæringer smiley

Jeg kan huske at på et andet forum, skete der på et tidspunkt en fejl, så pb’er kunne læses af alle brugere (i en ganske kort periode). Dét kunne være sjovt, hvis det skete herinde, for så er der HELT sikkert nogle af de der numsekyssere der ville blive blege smiley

• #240   21. dec 2023 #239

Enig - man skal være urimeligt tyndhudet, for at føle sig intimideret efterhånden smiley

Jeg kan huske de RIGTIGT gamle dage i Dog-inn .. eller var det Dog-in ?? Der blev der godt nok svinet igennem og givet gas !

NITTIB - Mogens hed ham med den schæferhund du har lavet billede af. En gammel PH-tosse og schæferhundefan, men i bund og grund uskadelig. Tror han er død - han boede i nærheden af mig, og jeg ser ham aldrig i bybilledet mere, som jeg gjorde tidligere.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#241   21. dec 2023 "Der er jo nogen , der hopper ud af HG , men kommer tilbage igen"

Ja - og?

Er der nogen af de "gamle" HG'ere, der er kommet tilbage med andre navne?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#242   21. dec 2023 "Men det er sjovt at følge hvordan stemningen skifter"

Helt enig - hold kæft, hvor fx du og Martine var nogle stride koner overfor hinanden for ikke SÅ længe siden. Det er I ikke mere smiley

• #243   21. dec 2023 #241... Isabel ??? .... Nu med andet navn ... smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#244   21. dec 2023 Jeg skiftede navn fornylig, fordi jeg var ret træt af at blive kaldt IsabellA. Når mit navn nu udtales "Isabel" valgte jeg at droppe "le". Jeg var ikke ude af HG af den grund smiley

• #245   21. dec 2023 I dag er det årets korteste dag. Det bliver kun bedre fra nu smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#246   21. dec 2023 Det er min mormors fødselsdag - men hun er død, så jeg gider ikke hejse et flag - har i øvrigt heller ikke nogen flagstang.
    smiley

• #247   21. dec 2023 Vi har bisat min farbror i dag; bare 1 måned og 5 dage efter min fars bisættelse.

I morgen skal jeg til samtale på jobbet om opstart (efter plejeorlov og sygemelding) efter nytår og når jeg kommer hjem derfra, håber jeg, at julestemningen indfinder sig - bare en smule.

• #248   21. dec 2023 @ Anne... må skuffe dig, i år er den korteste dag 22. december altså først i morgen .. det skifter faktisk mlm 21. og 22. december ...

den Michael jeg tænkte på havde schæfer er jeg ret sikker på ...

mht til gang i den er det diskussionerne og emnet .. de der person ting er her jo stadig on and off ...

Er jeg den eneste der undrer sig over hvorfor der lige nu kommer så mange 1000 kr sedler frem, og hvorfor ?
    Mener ved godt der stadig er folk der hæver, men den mængde der gør det er jeg sikker på supermarkederne er vant til at håndtere ...
    Ja "fordom" kommer nu, men er der nogle sorte penge der skal indløses, eller penge man har tjent på ikke lovlige varer osv ... synes det er sært .. og endelig kan folk sgu da finde et pengeinstitut og bede dem veksle til mindre sedler .. det er selvfølge træls at skulle dertil flere gange hvis man har mange, og kommer man med mange kan man vel risikere ar skulle gøre rede for dem ...

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#249   21. dec 2023 Hanne den Michael er nok Michael (og Tine) som jeg nævnte. De havde Schæfer og fik så Hollandsk Hyrdehund i stedet.

Altså det er vel andre end mig der sparer op hjemme og derfor har 1000 kr sedler liggende. Dog forstår jeg ikke panikken om at de skal bruges nu og her når de først udgår i 2025.

• #250   21. dec 2023 #249... Cookie ..... ha ha ha ..... det billede jeg sender nu ... var et billede jeg tog af forskellige ting fra mit hjem i 2008 eller 2009 .... det var et billede som Michael ( og Tine ) så .
    Michael var helt vild med mine 2 bogstøtter som var på billedet ... så jeg sendte dem til ham ... og han sendte et billede tilbage hvor de stod på hylden i deres badeværelse .... smiley smiley

profilbillede
  • #251   21. dec 2023
    Godt nok langt ude, at der straks skal tænkes at hvis man har 1000 kr sedler, så er man kommet ulovlig til dem.
    Men er der ikke noget der hedder tyv tror hvermand stjæler ?
    Jeg er en af dem der også sparer op her hjemme.
    Og de penge jeg har her hjemme er hverken sorte penge eller tjent på andre ulovligheder.
    Kender flere andre end mig som også sparer op hjemme og derfor har 1000 kr sedler hjemme.

Jeg kan så hellere ikke forstå panikken med at der kommer så mange frem lige nu.
    Selv efter 2025 kan man stadig få dem byttet.

• #252   21. dec 2023 Hanne smiley

profilbillede
  • #254   21. dec 2023 John nej, men jeg kan lave et skattekort til dig, så kan du gå på jagt. smiley

• #256   21. dec 2023 altså det der med tyv tror .... jeg har ikke kontanter liggende .. og opsparingen foregår i banken .. nu er jeg så ikke den eneste der tænker sådan for så vidt jeg husker er netop penge i kriminalitet et af argumenterne for afskaffelsen ...

@ Anne smiley
    " Hvornår er den korteste dag 2023?
    Klokken 04.27 den 22. december 2023 dansk normaltid er det nemlig vintersolhverv. Vintersolhvervet falder i år, så det gør fredag til årets korteste dag og den forudgående nat til årets længste.for 2 dage siden"

• #257   21. dec 2023 Haha, det er sgu ikke nemt. Godt jeg har ferie smiley

Uanset hvad, så kan vi forhåbentlig blive enige om, at dagene heldigvis hurtigt bliver længere smiley Måske får vi endda også den der gule lyskugle på himlen at se igen smiley

• #258   21. dec 2023 Min moster er sådan en gammel tumpe, der har penge gemt over alt. Af og til finder hun uventet et par tusinde gemt i en skuffe smiley

Jeg har sagt til hende, at hun er nødt til at lave en liste og gemme i mormor-kassen, hvor hun skriver alle de steder der er penge. Det er mig der skal tømme hendes lejlighed, når hun en dag ikke er her længere, så hun er sgu nødt til at hjælpe mig lidt på vej smiley

• #259   21. dec 2023 jeg har ALTID troet den 21. dec var korteste dag, sagde lige forleden til en veninde, nu bliver det snart lysere på torsdag er det den korteste dag ... nej svarede hun det er den 22. så på fredag, for hendes mor havde fødselsdag på den korteste dag og det var den 22. så var det vi googlede og fandt ud af vi begge havde ret og uret ... at det simpelthen ikke er samme dato hvert år ....

som skrevet ved jeg godt der altid er nogle der hæver og betaler med kontanter, og ja nok en del i den ældre end mig generation, men den mængde tænker jeg dagligvarebutikkerne er vant til ... det er næppe heller ikke de mennesker der nu køber en pk tyggegummi og 1 liter mælk eller andet for en meget lille beløb der og betaler med 1000 kr seddel ..
    Jeg synes det er synd for butikkerne og ikke mindst de ansatte at den beslutnings konsekvens nu nærmest ender med at de skal ligge inde med en større kontant beholdning, samt svines til når de måske rent faktisk ikke kan give tilbage på dagens nr xx 1000 kr seddel ..
    En del af tidligere tideres røverier er netop taget af fordi butikkerne ikke længere har så mange kontanter ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#260   21. dec 2023 Al jeres snak om kontanter minder mig om, at jeg skal se at få hævet nogle - har helst 3-500 kr, men dem har jeg brugt smiley smiley

• #261   21. dec 2023 Anne, min oldemor gemte også penge overalt.
    Det opdagede vi halvvejs igennem tømning af lejligheden, så vi måtte have fat i viceværten og få låst op til skakten, så vi kunne tjekke det vi havde smidt ud af marmeladeglas, pålægspakker (uden pålæg i) pakker med karklude, mælkekartoner m.m. (jo dengang i 90erne smed man alt i skakten).

Så husk at tjekke ALT når den tid kommer. smiley

• #262   21. dec 2023 Yorkie, det er PRÆCIS som min moster smiley Hun fortalte at hun havde været i genbrugen med bøger, og var så kommet i tanke om lige at bladre dem igennem, og sørme om ikke hun fandt en 1000 kr seddel smiley

Nu har jeg forbudt hende at gemme penge i bøger, eftersom hun så tit skifter dem ud smiley

• #263   21. dec 2023 Så blev det endelig jul på matriklen smiley

Glæder mig til at se lillefisens ansigt i morgen, når hun ser træet smiley

Det er ikke stort, men det er fint og hyggeligt - fyldt med minder i hver et stykke pynt smiley

profilbillede
  • #264   22. dec 2023 Jeg havde også en moster og onkel, der gemte penge overalt. De havde legetøjsbutik i Hobro, mens de var erhvervsaktive og blev boende på adressen efter butikken var lukket, så der var butikslokale, 4 værelses lejlighed, stort loft, gammelt vaskehus og et baghus i 3 etager, der havde fugeret som lager og værksted, som skulle tømmes, og der var intet smidt ud i ca. 60 år, da begge var væk.

Vi fandt godt 100.000 gemt de nævnte steder smiley I bøger, madrasser, kaffedåser, gamle æsker med silkepapir, under gulvtæpper osv. Jeg svor at jeg aldrig ville gemme penge på den måde og at jeg skulle rydde op i alt mit l... løbende, så mine efterkommere ikke skal igennem samme omgang, når jeg stiller gummistøvlerne smiley

• #265   22. dec 2023 Jeg er en af dem som altid har kontanter liggende, jeg betaler også altid kontant;) men jeg har altså kun et gemmested smiley smiley

• #266   22. dec 2023 Hanne, var det ikke dig der spurgte til noget med The Crown, og om Charles virkelig er sådan som han fremstilles? Så er der måske svar her: https://underholdning.tv2.dk/royale/2023-12-18-er-the-crown-fiktion-eller-fakta-dansk-instruktoer-giver-et-smugkig-bag-kulisserne

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#267   22. dec 2023 Svaret i artiklen er "både og" smiley

I naboens have og klods op af min lille have står et kæmpe fyrretræ og svajer i stormvejret. Jeg håber skisme, det bliver stående smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#268   22. dec 2023 Jeg tror, jeg har fundet på noget nyt - altså for mig, for det er gammelt nyt:
    Da folkepensionen er temmelig lav, tænker jeg på, om jeg mon kan blive influencer. Det er der jo så mange, der er - men de er vist unge eller ihvertfald yngre. Måske kan jeg blive en af de første gamle influencere?
    Jeg er bare lidt i tvivl om, hvor man gør det, og hvordan man gør - og hvem jeg skal influence. I dag er jeg nok mere influenza, men i morgen eller i næste uge........
    smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#270   22. dec 2023 Sgu ikke af mig selv, John smiley

Men jeg kan give hundene noget tøj på, som de så kan smide - og SÅ tager jeg nogle billeder!!! smiley

• #271   22. dec 2023 @ Anne .. jo eller jeg skrev nok mest at den fremstilling jeg ser af Charles i serien er meget mere empatisk end jeg har opfattelse af manden er ...

uhhh Isabelle imo opfattelse af influencere så er du da vist for intelligent til den verden .. jeg fatter ikke nogen kan leve af det og synes det er sørgeligt at så mange har brug for at se op til og spejle sig i andre frem for at finde værdien i sig selv og det man er ... for år tilbage kan jeg huske nogle restauranter og hoteller forsøgte at lille oprør, at nogle af dem meldte ud at der spiste og sov man altså ikke gratis bare fordi man havde så og så mange følgere ... jeg håbede sådan det var starten på en bølge, men det er vist nærmere gået den anden vej ...
    Det er nok et forståelses problem fra min side, men jeg undrer mig til stadighed over man kan blive så kendt ved at deltage i realityprogrammer og være influencer ..

ja jeg følger med i noget af den verden, for at følge med men jeg undres ..

jeg har ofte talt fx The Kardashians med mine døtre .. de er dog nogenlunde vidende, har gode uddannelser og job, men de har begge set de udsendelser .. jeg mener jo de er "livsfarlige" (overdrivelse fremmer forståelsen) men ikke desto mindre usunde som forbilleder for alverdens letpåvirkelige unge piger .. osv ..
    Der er sikkert influncere der står for noget fornuftigt, men det har også tiltrukket nogle der ikke er sig deres ansvar bevidst og som derfor får en uheldigt indflydelse ..

Sorry for indlægget, men det er virkelig et område jeg har tænkt en del over smiley smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#273   22. dec 2023 I ønskes alle sammen en rigtig glædelig jul smiley

Det lykkedes mig i går, at tage mig sammen til, at få taget et billede, der lignede et julebillede med hundene.

Familien har i dag bekræftet, at uanset sygdom, så holder vi juleaften sammen smiley Herhjemme er hundene altid en del af juleaften, uanset hvor den holdes, for jeg kommer simpelhent ikke de steder, hvor de ikke er velkomne juleaften og nytårsaften smiley

profilbillede
  • #274   22. dec 2023 I lige måde CM ... de er godt nok søde, fik sådan en tanke om De 7 små Dværge, men nu er der jo kun 6 smiley

• #275   22. dec 2023 Har haft sidste dag på mit arbejde i dag. Fra 2. januar starter jeg nyt job. Det bliver rigtig spændende, og med en masse muligheder for at lære noget smiley
    Men hold nu op, hvor var det hårdt at sige farvel til mine kolleger! Selvom jeg kommer til at holde kontakten med dem, så bliver det godt nok mærkeligt ikke at have dem i min hverdag mere... Men det skal nok blive godt det nye sted, de virker enormt søde! smiley

• #276   22. dec 2023 I dag kl 11.53 fik jeg en SMS fra fysioterapeuten, hvori der står:

"Aflyst pga juleferie.
    Glædelig jul"

Nu er der så bare det, at mit hold starter kl 11.00!
    Jeg havde dog meldt afbud i god tid, da der var så mange ting, som skulle ordnes i forbindelse med min mands bortgang.

smiley smiley smiley

• #277   23. dec 2023 Kan man egentlig slette beskeder, når man er på fra app'en?

Jeg har fået et par stykker fra en dame, der muligvis er fuld, for jeg fatter ikke en dyt.

• #278   23. dec 2023 Er det hende med den allergivenlige german shepadoodle, som aldrig har set en tysk schæfer? smiley

• #280   23. dec 2023 #278: Ja, har du også haft fornøjelsen af hende i din indbakke?

• #281   23. dec 2023 også God Jul og Godt Nytår (eller det kan vi vel nå i næste uge ) herfra til alle ..

• #282   23. dec 2023 Rigtig god jul fra alle os til alle jer smiley smiley

profilbillede
  • #283   23. dec 2023 Anne Julie, nej, men jeg får notifikationer når hun skriver på sin annonce, og så et par notifikationer på kommentarer, som ikke er der længere. Skrevet af hende selv, altså. Hvad skrev hun? smiley

• #284   23. dec 2023 Jeg har skrællet 2 kg kartofler til hvide kartofler, kogt og pillet aspargeskartofler. Og fordi jeg er en idiot, lod jeg de hvide kartofler koge for lang tid, så de blev smattede. Nu er de blevet til kartoffelmos, og jeg kører i Rema efter flere kartofler smiley

Og nej, ingen gider spise hvide kartofler, men de skal blive til brasede kartofler i morgen, som del af min nye tradition med “kun lækre sager på bordet juleaften” smiley

• #285   23. dec 2023 Mig - "gider ik støvsuge sofaen til imorgen, det er kun Teamet, der kommer og de skal jo ik sidde der alligevel"

Også mig, lørdag morgen efter en aftenvagt og efter at have læst Anjas besked (Anja, som blev fejlopereret og derfor er lidt vingeskudt) - Hej, er det OK jeg låner din sofa hvis jeg bliver træt og har behov for at sidde lidt ned - "AAAAAAAAARRRRGGGHHHH !!!"

Findes der seriøst folk, der lever så rent og ordentligt, at de er klar til at håndtere enhver situation mht folk, der kommer "tilfældigt" forbi ???

Jeg er IKKE en af dem ihvertfald smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#286   23. dec 2023 Herhjemme er vi ved, at få styr på det sidste af det vi skal medbringe i morgen smiley

And med fyld
    Rå rødkålssalat
    Kiksekage
    Sunde Romkugler
    Julefad med slik

Mangler kun at lave æbler med gelé (Tænker det kan vente til imorgen)

Anne: Min mand og ene svigersøn, gider godt de hvide kartofler smiley Og jeg selv havde i dit tilfælde lavet noget godt ud af kartoffelmosen f.eks. kartoffelrosetter

-------------------------------------------------------------

Al energien er brugt, hundene og jeg har været på 1 1/2 times skovtur og det var egentlig meningen, at manden og jeg skulle have noget godt, at spise men ingen af os, gider lave aftensmad selv om dagen i dag er 27 års bryllupsdag smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#287   23. dec 2023 Findes der seriøst folk, der lever så rent og ordentligt, at de er klar til at håndtere enhver situation mht folk, der kommer "tilfældigt" forbi ???

Ja, men det er sjældent folk, der er særlig gode til, at slappe af efter min mening smiley

Jeg er god til, at slappe af, så længe her er ryddeligt smiley

• #289   23. dec 2023 Jeg har også en robot, men den støvsuger slet, slet ikke så godt som jeg selv gør det .. den kører dagligt, men jeg er nødt til at lave paneler og hjørner, for der er den altså ikke grundig nok

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#290   23. dec 2023 For filan John.................. smiley smiley smiley Sæt pris på din kone smiley Herhjemme havde du fået støvkluden hveranden dag smiley

• #291   23. dec 2023 Martine, slap af, det er jo ikke fødevarestyrelsen der kommer. smiley

• #292   23. dec 2023 CM, jeg overvejede at lave kroketter, men jeg synes jeg har nok at se til i morgen med and, sovs, flæskesteg, sovs, brunede kartofler, sovs, rødkålssalat, sovs og nu brasede kartofler. Og sovs!!!! Og samtidig holde styr på 3 hunde, en kat og en moster smiley

• #293   23. dec 2023 Ser Juletestamentet smiley Jeg ELSKEDE den dengang den blev sendt. Og jeg er stadig fan smiley

• #295   23. dec 2023 Er der egentlig nogen steder på der tilbyder svømning til hunde? Svømmehallen i Tåstrup lukkede jo for nogle år siden.

• #296   23. dec 2023 Anni - du har ik set vores sofa smiley

• #297   23. dec 2023 Anne Julie
    ¨
    Der ligger en ved Ringsted - men det er jo noget væk, hvis du er tæt på Tåstrup.
    Jeg benyttede AA men den lukkede jo pga forurening og der er vidst ingen planer om genåbning. Drøntræls, for det var med firkantet kar og ikke det der frem og tilbage ...

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#298   23. dec 2023 Svømmehallen i Ringsted: https://fun4dogs.website/

Svømmehal i Dalmose(Firkantet): https://hjortemosegaards.dk/?id=221002

Jeg har kun været i Dalmose, men den ligger nok længere væk fra dig Anne Julie

Ved ikke om denne er tættere på dig: https://www.mhhundemotion.dk/hundesvoemning/faciliteter/

• #299   23. dec 2023 Jeg bor i Valby, men jeg har bil, så det er ikke umuligt at komme til Ringsted. smiley

• #300   23. dec 2023 Martine, du finder da bare et tæppe/sofabetræk, som du lige kan smide over sofaen smiley

• #301   23. dec 2023 Ligger lige og slapper af i mit saunatæppe, det er en skøn opfindelse smiley

Jeg har de sidste 11 dage haft lidt travlt med at ordne diverse i forbindelse med min mands bortgang, bedemand, lægge i kiste, rydde lejlighed på plejehjem, opsige samme, .passe syge børnebørn, lave konfekt til knap 20 personer, lave risengrød til risalamande og pakke julegaver ind.
    Jeg fik også lige lavet en test-portion risalamande, det har min mand og jeg altid spist den 23., men i år måtte jeg spise den alene smiley

Så nu er saunatæppet indstillet til 45 minutters afslapning smiley

• #302   23. dec 2023 puha man bliver helt forpustet af alt det I når ..
    Her skal vi ikke være før 2. juledag .. skal dog lave ris a la til i morgen, skrælle de hvide kartofler og lave en god sovs ..
    OG ANNE, jo der er nogen der gider de hvide kartofler de er langt bedst til at suge den gode sovs og jeg er ikke vild med de brunede ...

• #303   23. dec 2023 Aflæsning af småt brændbart er flyttet hertil https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1343204-loes_snak_27_

• #305   23. dec 2023 Hov…kom til at slette smiley

Man behøver slet ikke kartofler til sovsen. Den skal da bare spises med ske…hilsen Sophia 4 år smiley smiley

Her er der ikke hvide kartofler…vi gider dem ikke og de optaget bare unødig plads i maven smiley Der er kun plads til and, rødkål, brune kartofler, lidt agurkesalat og SÅWS! Og nej…skammer mig ikke over mængden af sovs, jeg skal spise i morgen smiley smiley

• #306   24. dec 2023 Sovsen kan spises med ske, men skeen kan også byttes med de de Meny chips smiley
    Elsker nu stadig mine hvide kartoffel smiley

• #307   24. dec 2023 Vi får ikke brunede kartofler, ingen af os gider dem, men hvide kartofler og meny kartofler til at samle sovsen op med

• #308   24. dec 2023 Er det bare mig, eller er menychipsene ikke blevet meget små...?
    Altså bevare de virker stadig til det med sovs, men alligevel.

• #309   24. dec 2023 @Bodil, lyder lige som en tallerken for mig smiley

@ Anne Julie, sikkert det gør mange varer jo og så bevarer de prisen mens vægten falder og på den måde tjener de mere .. ej jeg ved ikke om der er mindre i også, men hvis ikke giver det jo ingen mening tænker jeg ...

Kommentér på:
Løs snak 26

Annonce