{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Hjælp til at vælge kamera.. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg ENDELIG fået råd, og jeg vil have nyt kamera, da jeg ikke synes mit Canon som jeg købte sidste år, længere er up-to date...

Jeg var egentlig fast besluttet på at jeg skulle have et Canon EOS 400D.. Men så kom jeg forbi en forretning en dag, og fik lov at "lege" lidt med en Olympus E-510, og NU er jeg i tvivl!

Udover de tekniske specifikationer så som megapixels, er der jo kun foreskel på en smule, men så sandelig prisen..

Hvad hvad siger I som kender kameraerne godt, hvad vil I råde mig til at købe af de 2 typer, og HVORFOR?

Olympus E-510
(link fjernet)

Canon EOS 400D
(link fjernet)

På forhånd tak..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at vælge kamera..
  • #2   1. okt 2007 vi har et sony men hvis vi skulle ha et andet ville jeg vælge canon

• #3   1. okt 2007 ¤ Team-Hopla ¤ DK kommer til at savne dig ¤
    Sådan sagde jeg også før, jeg havde leget med Olympus'en, for jeg er VILD med Canon's bruger-venlighed... Og jeg har altid haft Canon...

Men som "kamera-manden" sagde, så er Canon et naturligt første valg, fordi det er det som alle har, og det er mest kendt, mest fordi at journalister har kontrakter med Canon, og alle fortæller videre og sådan..

MEN, ved Olympus kan jeg ligeså godt sige ærligt, brugervenligheden mht. funktionerne synes JEG er bedre.. -Men jeg har ikke så meget forstand på optikken.. -Dog kan jeg jo læse at jeg for næsten 1000 kr mindre, får et optik MERE med, hvis jeg køber Olympus... smiley

• #4   1. okt 2007 Lisbeth: Hvorfor ville du vælge Canon? smiley
    Har du prøvet andre end Canon? Er det fra andre som du har hørt om Canon, og hvad kan du godt lide ved Canon? smiley

• #5   1. okt 2007 Jeg vil til enhver tid vælge Canon, da jeg har haft 2 forskellige, og synes at det tager rigtig gode billeder. Det jeg har i øjeblikket er et powershot S2IS, så det er omrking 2 år gammel, men det er jeg meget glad for. Og jeg er sikker på, at næste gang jeg skal have kamera bliver det også et canon.

• #8   1. okt 2007 Lykke J: Det er samme kamera som jeg har.. Canon Powershot S2IS PRO. - Men det kan du SLET ikke sammenligne, for er ikke et spejlrefleks... Har du prøvet at stå med et af de 2 spejlrefleks som jeg nævner? smiley *Ss*

¤ Team-Hopla ¤ DK kommer til at savne dig ¤
    Der er ikke den vilde foreskel, bortset fra at Olympus's Kamera har billedstabilisator, aotumatisk rengørring af linse ved optik skifte, og brugermenuen er bedre, da hver eneste funktion bliver illustreret vha. billeder, så man kan se "Åh, det er dén funktion jeg skal bruge hvis jeg skal tage billeder i børnehøjde" f.eks... Og så er der et objektiv mere med for 1000kr mindre... smiley

• #11   1. okt 2007 ¤ Team-Hopla ¤ DK kommer til at savne dig ¤
    Glemte også, alle objektiver fra bl.a. canon passer også på Olympus's E-510.. smiley
    Flotte billeder, men jeg tror ikke jeg er i tvivl nu.. smiley Det skal være Olympus.. smiley

• #12   1. okt 2007 Nej, jeg har ikke haft de 2 kameraer i hånden, men har som sagt altid været tilfreds med Canon, mine har ikke været i stykker på noget tidspunkt + at de tager super gode billeder. Men jeg synes da klart at du skal tage det kamera hvor du får mest for pengene, eller det du hælder mest til. Som sagt ville jeg selv vælge canon.

• #13   1. okt 2007 oiiiiiii... er du her også????

ved du hvad så? så inviterer jeg dig lige til min foto-gruppe, så kan du spørge nørderne =)

• #14   1. okt 2007 Altså så vidt jeg ved kan du ikke bruge de samme objektiver....

• #15   1. okt 2007 Lykke: Jeg hælder mest til Olympus'en.. Men er i tvivl pga. min loyalitet til Canon, da jeg ligesom du har være mere end tilfreds.. smiley -Jeg har jo så PRO udgaven fra sidste år.. smiley Tror ikke din er PRO når den er 2 år gammel, har hef ret? smiley

Nina: Mange tak, jeg har accepteret.. smiley

René: Jo Olympus E-510 er lavet så huset passer med alle Canon's linser/objektiver.. Sidder med katalog her.. smiley

• #16   1. okt 2007 I det fælles katalog jeg har fået til four thirds optik, der er det olympus, panasonic og sigma der er objektiver fra....

Men kan da være jeg er helt fejl infomeret.....det skal jeg slet ikke kunne afvise

• #17   1. okt 2007 Kører olympus og canon ikke 2 forskellige formater ?

• #18   1. okt 2007 Jeg bruger ofte mit camera og jeg er helt klar fan af Canon's eos serie. Har selv et 350D. Du kan jo kigge Anton's fotos og se hvad det kan. 400D er samme kamera bare opdateret med flere funktioner.

• #19   1. okt 2007 Kirsten Marie H: Super flot, elsker det med strudsen! smiley

Prøv lige at smutte forbi mit nye fotoalbum.. smiley
    http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=11351

René: Ikke det sidste her, E-510.. Nu citerer jeg lige fra kataloget her:
    "Det er den første og indtil nu, eneste åbne D-SLR standard. dvs. et standardiseret teknisk system der understøttes af flere fabrikanter, bl.a. Canon. Fordelen for fotograferne er åbenlyse, alle systemets huse og optik, er kompatible, uanset fabrikant"
    -Det er direkte fra kataloget.. smiley

• #20   1. okt 2007 Jeg har lige købt et Olympus E-510! Har ikke prøvet et Canon sååå kan ikke sammenligne.

Har ikke styr på det med objektiverne endnu....

• #21   1. okt 2007 Som sagt kan det godt være mig der er fejlinfomeret......kan bare se canon ikke er repræsenteret i kataloget med objektiver.

Indtil jeg har sparet lidt op, klarer jeg mig med kittet der fulgte med

• #22   1. okt 2007 Vi har et Canon EOS 30D og er superglade for det. Synes pengene er godt givet ud. Har endnu ikke styr på lukketider og sårn, men på standardinst. tager det superbilleder

Den der foto-gruppe, er det en man kan få lov at være med i?

• #23   2. okt 2007 Er lige kommet hjem.. Puha da da.. Det blev sent igår! smiley Det blev olympus'en.. Jeg kom på lynkursus, og valget stod klart efter det!

Jeg fortæller og viser gerne mere imorgen, men guuuud hvor er jeg træt.. smiley *GG*

Nat nat.. smiley

Kommentér på:
Hjælp til at vælge kamera..

Annonce