{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 14.0
  • #1   13. jul 2023

profilbillede
  • #2   13. jul 2023 Ihvertfald en smiley

• #4   13. jul 2023 Hvad skal du ha ?

• #6   13. jul 2023 Nu kommer jeg til at lyde helt vildt frelst men … jeg er ret fan af deres salatbuffet smiley

• #8   13. jul 2023 så blev der stor sorg i vores lille hjem, ræven har taget alle tre brama høns i nat! åååh de var så tillidsfulde kække og lagde mange skønne æg.

• #9   13. jul 2023 #8

Øv … høns er så kære smiley

• #15   13. jul 2023 Åhhh hvor gad jeg godt at kunne tåle sådan en tallerkenfuld smiley

• #16   13. jul 2023 Lidt grønt er der da at spotte, John.
    Er fruen med i byen smiley

• #17   13. jul 2023 Er der iøvrigt nogen herinde, der ved, om man på nogen måde kan forebygge hot-spot? Tjab får det ret meget om sommeren - jeg barberer ham helt ned på stedet, vasker i klorhexidin shampoo og han får klorhexidin pulver på .. det kræver et par bade og lidt efterfølgende pudring .. så er han fin igen.

Men .. findes der noget der kan forebygge det ? Han ligner efterhånden en omvendt løve .. ikke at jeg tror at det generer ham, men det er jo ikke helt meningen at han skal barberes så tit.

• #18   13. jul 2023 John - der er ALT for lidt sovs på den tallerken der smiley

• #19   13. jul 2023 Hotspot kan hos mange hunde forebygges ved at man sørger for at hunden bliver tør hurtigt efter badning, at den bliver skyllet grundigt hvis den har været i saltvand, at man renser selv små sår grundigt straks og rigtig vigtigt, hvis du bruger tørredækken så skal det bruges i så kort tid som muligt.

• #21   13. jul 2023 John, hvor er det der grønne noget? smiley
    vi bor 200 meter fra en Flammen- de plejer at have masser af det smiley

• #22   13. jul 2023 #11 Vores hedder Günther Grass smiley

• #23   13. jul 2023 Bodil

De ting der - dem synes jeg at jeg gør .. jeg føntørrer ham oveni købet på bringen, halsen og nakken - og han får ikke tørredækken på for tiden.

Jeg var mere ude i, at man kunne gøre noget inden, jeg evt ikke gjorde. Men det kan jeg læse mig til, at det er der nok ikke ...

• #24   13. jul 2023 Vi gentog succesen fra den anden dag. Laurids fandt sit ben. Den blev nydt bag en hybenbusk. Walther var tit nede og kigge om Laurids da ikke snart forlod sit ben. Endelig langt om længe kom Laurids tilbage til sommerhuset og Walther var hurtig nede ved benet og tig det med, for at gemme det igen. Såret på snuden sprang op og det blødte en lille bette smule. Det har fået grisefarven igen

profilbillede
  • #25   13. jul 2023 Martine: husk at barbere et godt stykke udenom hvor han har hotspot. Jeg kan hellere ikke komme i tanke om andre råd end dem Bodil har givet. De to hunde jeg har nu, har kun haft hotspot en gang hver og de bader meget. Har tidligere haft hunde, der fik det oftere.

• #26   13. jul 2023 Mine (gale) veninder fik mig til at se Exit på DR. Kæft, de er crazy smiley

• #27   13. jul 2023 JT -

Tak, men det gør jeg også smiley

Han er jo som en omvendt løve snart .. det ser lidt skørt (men i grunden også ret morsomt) ud smiley smiley

• #28   13. jul 2023 Mine (gale) veninder fik mig til at se Exit på DR. Kæft, de er crazy

Jeg er røget på Gintberg på Kanten.
    Hvis du gider, så se det afsnit hvor han er i Klampenborg - især da han er hos hende der er clairvoyant .. KÆFT, det er sjovt smiley

• #29   13. jul 2023 Min venindes hund døjer med hotspot. Hun vasker hunden i klorhexidinshampoo et par gange om måneden her i sommerhalvåret, blower ham HELT tør og børster ham i bund. Og hvis han har været i saltvand, bliver han skyllet og blowet. Hun giver flydende B-vitamin, som hun synes hjælper lidt.

• #30   13. jul 2023 Hmm .. det var måske en ide mht at vaske ham helt et par gange om måneden.

Tak for tippet smiley

• #31   13. jul 2023 #26 & #28

For et par år siden så jeg en udsendelse på et lokalprogram.
    Jeg mener, at det handlede om hunde, og der var så en ret nedringet dame med kæmpestore forlygter, som blev ved med at bukke sig forover for at klappe/snakke med en fjollet hund.
    Kameramanden magtede ikke at filme det væsentlige, han blev simpelthen ved at filme damens meget bevægelige kavalergang smiley :-)
    Ganske få sekunder fik han filmet hunden, men man kunne ikke være i tvivl om, hvad hans opmærksomhed var rettet på smiley

Det var så hylende morsomt smiley smiley

• #32   14. jul 2023 Jeg har simpelt lige overgået mig selv for 5 min siden: smidt en stor natsværmer ud fra kontoret. Det lyder nok ikke af noget særligt, men jeg har hele livet været rædselslagen for natsværmere og sommerfugle. Ja, sært I know smiley
    Jeg har præsteret at sprinte panisk ud af tropehuset i Zoo, da jeg opdagede at der var løse sommerfugle. Efter at vi er flyttet ud på landet har jeg øvet mig i ikke at panikke når der er sommerfugle og natsværmere - for her er pænt mange af dem. Det er gået bedst med sommerfuglene; dem kan jeg nyde nu. Natsværmerne bliver lige så stille bedre og bedre og nu har jeg simpelthen haft samlet en op og smidt ud og vinduet - og lukket vinduet efter den smiley Det krævede et par dybe indåndinger og et 'nu tager du dig sammen', men jeg gjorde det smiley
    Det er fredag og en fantastisk morgen; fed tur på 4 km i fuld fart på kick-biken med Penny (Clinton tager en mere laid-back cykeltur med 'far'). Hjem og give 3 glade køer en morgensnack og strigle lidt på dem. De kommer løbende, så jorden gungrer, når man kommer med deres slik (=lidt kværnet korn) smiley og de elsker at blive striglede; de står og nyder det i fulde drag smiley

• #34   14. jul 2023 Uh, har fået brev fra AES om, at jeg bliver indkaldt til en speciallægeerklæring smiley Kæææææææææft, jeg glæder mig til jeg en dag kan lukke det kapitel smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.464
    #35   14. jul 2023 Jeg har et kæmpestort kirsebærtræ med store bær. Jeg har spist og spist i 10 dage, men det vil ingen ende tage. I dag besluttede jeg at lave kirsebærsaft. Kææææft det er sgu da besværligt i forhold til rabarbersaft, som jeg plejer. Og det sviner! Opskriften sagde, at der skulle voldmeget sukker i, så jeg puttede kun halvdelen i. Da jeg skulle smage, før den dog var kold, smagte den jo af det rene sukkerstads alligevel smiley
    ÆV! Jeg hader at bruge så meget tid på en fiasko smiley

• #36   14. jul 2023 Kirsebærsaft er da lækkert. Det er ikke så sødt, når det er kølet af smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#37   14. jul 2023 Det håber jeg så, Lise-Lotte smiley
    Jeg er dog glad for, at jeg kun lavede 3 liter.

profilbillede
  • #38   14. jul 2023 Hvis du syntes det er for sødt, så hælder du bare citronskiver i;) et glas kirsebærsaft med isterninger og masser af citron mums

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#39   14. jul 2023 Jeg hældte en masse citron i, da jeg fik sukkertrip af smagsprøven. Så nu er jeg spændt på, hvordan det er endt ud, når den bliver helt kold smiley

• #40   14. jul 2023 De kommer løbende, så jorden gungrer, når man kommer med deres slik (=lidt kværnet korn)

Bortset fra at jorden ikke rigtigt gungrer, så kommer Roy og de andre høns også drønende og tigger slik, når man går ind i deres indhegning smiley

De er godt nok sjove, sådan nogle høns smiley

• #41   14. jul 2023 Kæresten har friweekend. Wohooo!! Vi får gæster i morgen så vi startede weekenden efter jeg landede hjemme... med en køretur ud til nogle heldige svin! Håber de smager lige så godt som min samvittighed har det.. i dag!

profilbillede
  • #42   14. jul 2023 Næste uge er sidste uge inden ferien. Vi er 3 på min lille gang (vi er normalt en 12-14 stykker), og nede i “receptionen” sidder der 2. Så Dorit kommer med på arbejde mandag, tirsdag og torsdag smiley Jeg skal til træning med Ellie de dage om aftenen, og så kan Dorit få en HEL dag i selskab med de mennesker hun helst vil og så få en friaften på sofaen. Hun kommer til at elske det smiley

Verdens sødeste pølsepige smiley

profilbillede
  • #43   14. jul 2023 Vi må ikke have hund med på arbejde…ellers havde jeg taget Svende med smiley

Han ville elske at være med på “eventyr”, selvom vi næsten ingen mennesker er smiley Vi er normalt 27 i enheden…i næste uge er vi 5 smiley

• #45   14. jul 2023 Linda, hun ELSKER at være med på job. Da jeg sad nede i stueetagen, kunne jeg kun have hende med om onsdagen, hvor der er lukket for borgere. Men nu er jeg flyttet på 1. sal, hvor der aldrig kommer borgere, så hun kan tulle rundt som det passer hende smiley Og så har jeg lovet at hun kommer ned i receptionen indtil de åbner dørene kl. 10 smiley

Det er så hyggeligt at have hende med, og hun soler sig i opmærksomheden og er helt lykkelig efter sådan en dag smiley

• #46   14. jul 2023 Svende ville ELSKE det…ligeså mine kolleger smiley

Men direktionen er ikke til at hugge eller stikke i. Ingen hunde med på job. Basta smiley

• #47   14. jul 2023 Vi “må” egentlig heller ikke. Mest fordi det ikke skal hedde sig, at juristen må tage hund med, men andre må ikke. Så hun er med når der ikke er så mange i huset, og så er det en offentlig hemmelighed at hun er der af og til. Og hun er så elskelig, at selv dem der ikke kan lide hunde, kan lide hende smiley

• #48   14. jul 2023 Vi “bor” lige neden under direktionen…og sidder i HR, så det går nok ikke, at jeg ikke følger reglerne smiley

Dorit er en heldig pølse-hund, siger Svende smiley

• #49   15. jul 2023 Der hvor jeg er frivillig pt er der en der har den skønneste Boston terrier med. Det er altså en dejlig og sjov race!

• #50   15. jul 2023 Det buldrer og brager løs uden for, og der kommer det ene lyn efter det andet. Bella var dødsangst for torden, og det smittede af på Dorit. Så ved første omgang tordenvejr arbejdede jeg hjemme for lige at se situationen an, og Dorit var liiiiidt utryg. Ellie var fuldstændig ligeglad.

Nu har det efterhånden tordnet nogle gange her de sidste uger, og Ellies ro er smittet af smiley Begge ligger og snorker, imens uvejret brager smiley

• #51   16. jul 2023 Øv, hvor er jeg træt af det.
    Jeg har fået "rindende" vand i stuen smiley
    Synes godt nok at pengene "fosser" ud af min konto lige for tiden. smiley

• #52   16. jul 2023 Øv Anni, det skal man kun have i køkkenet, på badeværelset og i bryggerset.
    Krydser fingre for at det ikke er alt for slemt.

• #54   16. jul 2023
    Hvor kommer vandet fra?

Isabelle, det kommer oppe fra skyerne, så plasker det ned på mit tag, som åbenbart har en utæthed, hvor vandet kommer ind, og "siler gennem loftet ned i min stue. smiley

• #55   16. jul 2023 Jeg er så glad og taknemmelig for at edderkopper ikke kan flyve smiley

• #58   16. jul 2023 Håber, at der ikke er ventetid på at få lavet mit tag, for det her er godt nok træls. smiley
    Varer det ved, så bliver jeg nok nød til at låne spande hos naboerne. smiley

profilbillede
  • #60   16. jul 2023 ej ØV Anni ... hvad med forsikring ?

er lige hjemkommet fra en uge i varmen ... også til tider for varmt, de der 38 grader i skyggen er i overkanten .... MEN det her pissevejr er sgu heller ikke noget at holde ferie i ..
    Nå men ferien var helt på Philip 1½ år´ præmisser ... så vi fik badet, læst, leget, spist og sovet .. på nær det sidste døgn (transportproblemer hjem) har det været en fantastisk tur, Philip har lært at tumle i vand, og vi har læst om hvordan "dummedaren" fik sin pukkel .. Philip har lært at sige Ola chickas (staves) ... og han er en ren flirt ...

Jeg har ikke fået læst op på alt ... men lige til noget med Erdogan så er jeg da enig at han egentlig ikke hører til hos "os" ... men på den anden side er han egentlig en mand jeg hellere vil have der, end på den anden side ... a la hold dine venner tæt, men dine fjender endnu tættere ... når han nu så gerne vil være med, så er der måske dog nogle ting han afholder sig fra (ikke at det han står for er så rigeligt slemt) ...

• #61   16. jul 2023 Anni
    Hvad er det for en type tag? Og utæt er ikke en type.

• #62   16. jul 2023 Det er sådan et tag

profilbillede
  • #64   16. jul 2023 Det ligner et helt almindelig eternittag. Kan du se revner i bunden af bølgerne? Hvis man kan det, og området ikke er for stort, så kan meget reddes med noget asfaltbaseret koldklæber, en rundet spartel, en tagstige og en yngre person.

• #65   16. jul 2023 Søren, sådan en tur fik det for 5 - 6 år siden.
    Tror, at der skal skiftes et par plader.
    Taget er så gammel at det er asbest.

• #67   16. jul 2023 #62 .... Anni .... Sig "Ja Tak" ..... så kommer Søren U og reparerer dit tag .... Han ved hvordan man gør . smiley

• #68   16. jul 2023 øv Anni, og øv Isabelle at du nu skal bruge kræfter på noget der egentlig bare skulle være et afsluttet kapitel ...
    er der endelig udbedringer kan hun vel ikke bare sætte håndværker på, det kunne jo være der var andre håndværkere du vil bruge ..

• #69   16. jul 2023 Shit Anni, det ser godt nok træls ud smiley

Isabelle, det bliver på en måde kedeligt for alle os der læser med, når kineser-kapitlet lukker. Hun har været sådan en sær (men underholdende) del af HG længe nu smiley

• #72   16. jul 2023 Ellie er totalt i søndagsmode smiley

Vågnede tidligt i morges ved at hun lå på tværs af “sin” side af sengen, med hovedet på min hovedpude og bare puttede sig ind til mig smiley Dorit lå så i øvrigt på tværs i min fodende, så jeg lå egentlig ikke særlig godt smiley

Vi har fået ordnet lidt i haven og i huset, og satte mig i sofaen med en bolle og en kop kaffe for at holde en pause. Ved siden af mig sad Ellie sådan her smiley

Lige nu ligger hun på gulvet imellem mine ben og sover, imens jeg børster hende. Elsker når hun har en “stille dag” og er sød og medgørlig smiley

profilbillede
  • #73   16. jul 2023 Jeg har jo næsten lige fået nyt job, men blev opfordret (temmelig kraftigt) af en dygtig veninde til at søge en stilling, som er indenfor mit yndlingsområde i sundhedssektoren.

Der var mange tanker og overvejelser, men jeg endte med (efter flere dage) at sende en ansøgning.

Jeg blev kaldt til samtale og trods jeg er uddannet indenfor sundhedsområdet og de reelt søgte en pædagog, så blev jeg tilbudt stillingen.

Jeg har virkelig skulle mærke efter, men jeg er kommet frem til, at jeg gerne går på kompromis med afstand, vagtlag og mængden af weekendvagter til fordel for noget nær mit drømmejob.

• #74   16. jul 2023 Hold nu k*ft mand! Den kineser er sgu ikke rigtog rask smiley

Jeg håber snart, du kan lukke det kapitel, Isabelle og uden at blive ruineret.

Shit mand. Tænk at være SÅ ublu smiley

• #75   16. jul 2023 Jeg overdrev måske lidt i foråret, da jeg satte løg smiley smiley Der er lige så mange i bedet ved siden af, som ikke var ordnet, da jeg tog billedet smiley

Vi har vi SÅ mange løg. Er der nogle, der har nogle gode opskrifter på retter med løg smiley ?

Har tænkt at prøve med løgsuppe…meeen det er jo kun en 5-6 løg, jeg skal bruge smiley

profilbillede
  • #76   16. jul 2023 #75 ... Linda ... Måske kan du dele med nogen , der ikke har nogen løg ... smiley

• #77   16. jul 2023 Jow Jow NITTIB, det har jeg skam gjort smiley

“Værtinde-buketterne” er i øjeblikket en pose med lækkerier fra haven smiley smiley

Men derfor er der stadig mange løg smiley

• #78   16. jul 2023 Gad vide, om den kineser virkelig tror på at folk er så dumme at de bare betaler sådan nogle horrible regninger.

Hvis der er nogen med huller i græsplænen, så kan jeg komme og ordne de for halvdelen af det kineseren forlanger.
    Og min pris er inklusiv græsfrø smiley

• #79   16. jul 2023 Kære Linda..

Du må meget gerne komme på besøg hos mig!! smiley smiley
    Vi kan virkelig godt lige spiselige buketter!

Hilsen T smiley smiley

• #80   16. jul 2023 En fra vores team har i denne her weekend været til konkurrence i Sverige.

Jeg har hjulpet hende på sporet, for hun havde en del problemer der - og det har altså været godt. Til udtagelsen scorede hun 98 points (ud af 100) - til konkurrencen i weekenden, 95.
    Hun smed selv en del points, da hun ved de 3 genstande BÅDE roste verbalt OG klappede hunden .. det må man ikke, så alle 3 genstande gik i SG og kostede hende omkring 3-4 points.
    Elsker at hjælpe folk, der hører efter smiley

Kæresten min har også tryllet lidt - sidste konkurrence fik hun 96, der højeste resultat de nogensinde har opnået i den disciplin - denne gang 92 (næsthøjeste resultat - men det var også en tysk dommer, der bare ER dygtigere end majoriteten af danskerne) - og et klart godkendt resultat hos den dommer. Især i betragtning af, at hunden var lidt fræk, og smed lidt points i lydighedsdelen.

Så thumbs up herfra - de bliver nr 3 (ligesom iøvrigt også til udtagelsen), og så er det bare videre smiley

• #81   16. jul 2023 Min hund har udøvet hærværk på skolen, og nu sidder jeg og forfatter en mail til skolelederen hvor jeg undskylder, og skriver at jeg selvfølgelig køber en ny markeringsbøje til dem smiley En gammel hundebekendt sad i skolebestyrelsen på skolen, og hun er helt smadret af grin over det. Mest fordi jeg er virkelig flov - og fordi jeg sgu da ikke troede sådan en bøje kunne punktere smiley

For helvede altså!!

• #82   16. jul 2023 Isabella. Mine naboer er kineserer. Kineserer er mærkelige. Vi fik for år tilbage et firma til, at rense vores fliser for flisepest og alger. Da flisemanden, var næsten færdig, var der ikke mere tryk på vandet, han gik over og spurgte kineseren om han kunne låne lidt vand. Jo det kunne han godt. Men han skulle betale 250 kr for at låne vand i 10 minutter. Præcis 10 minutter senere stod kineseren over hos os. Heldigvis var flisemanden færdig.
    Nu bor jeg på en lille vej, hvor der kun er 5 huse og vi har altid hjulpet hinanden.

Men det er da helt ude i hampen, det du må stå model til.

• #83   16. jul 2023 I fredags mistede jeg min dejlige svigerfar smiley smiley

• #84   16. jul 2023 Jeg synes, at det er fair, at man er utilfreds udlejer, nabo eller noget helt tredje, men hvis tonen kunne holdes lidt mindre racistisk, så ville det være rart.

• #85   17. jul 2023 Kondolerer, JT smiley

• #87   17. jul 2023 Kondolerer, JT.

Jeg har tilbragt weekenden i Sverige. UDEN hunde..
    Er jeg meget underlig, når jeg helt sikkert hellere bare ville have været hjemme på matriklen sammen med dem,og dybest set ærger mig over, at jeg var kommet til at sige ja til at tage derop?? smiley

• #88   17. jul 2023 Det gør mig ondt, JT.

@87: Nej, du er ikke underlig smiley

• #89   17. jul 2023 Det gør mig ondt JT

• #90   17. jul 2023 @35: Sødkirsebær/spisekirsebær eller surkirsebær? Når du spiser og spiser og spiser lyder det lidt som den søde udgave smiley Og hvis må være helt ærligt så duer de altså ikke til saft eller syltning. De duer til at spise - hvilket så tilgengæld er absolut noget af det bedste ved sommeren smiley
    Til saft og syltning bruger man de sure smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#91   17. jul 2023 "Man"....det er der vist ingen regler for, og desuden var opskriften til præcis de kirsebær vi har.
    Saften er ikke noget for mig, men manden og div. gæster er vilde med den. Der er kun en halv liter tilbage smiley

• #92   17. jul 2023 Kondolerer JT ...

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#93   17. jul 2023 Jeg kandiderer kraftigt til førstepræmien i dumhed! Igen! Det er som om vanvittige skader bare er min spidskompetence smiley
    Sidste sommer brækkede jeg 2 ribben, fordi jeg pumpede så kraftigt på vores vandpumpe.
    I går stak jeg så en gaffel ind i tommefingerleddet. Helt ind til knoglen, så jeg måtte trække i gaflen ud igen. smiley

Det er lige som ikke tungt nok til sygetråden, hvor folk virkelig er syge, så se det som jeg egentlig bare flasher mine dumheder. Så kan I fnise lidt over dét smiley

• #94   17. jul 2023 Jeg vågnede meget tidligt i morges. Sad på sengekanten og overvejede om hundene og jeg skulle ud på en tidlig morgentur eller om jeg skulle kravle under dynen igen. Jeg havde besluttet mig for at komme i tøjet og ud og gå, da himmelen åbnede for sluserne og regn og hagl væltede ned og det begyndte at lyne og tordne. Det blev til under dynen igen. Jeg elsker at kigge ud, når det lyner og tordner. Det var så hyggelig, at ligge godt under dynen og kigge ud på uvejrets rasen. Jeg må have været faldet i søvn. Hundene og jeg vågnede først da kl var næsten 10. Uvejret var drevet over og vi kunne gå tur i tørvejr.

• #95   17. jul 2023 Hmmm Rikke. Du minder lidt om én af mine gamle veninder.
    Først brækkede hun anklen - ved at falde ned af en spade...
    Så måtte hun gå med klap for øjet rimeligt længe pga. en skade, som hun påførte sig selv. Med en tandbørste.... smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#96   17. jul 2023 Karina - Det kunne så meget være mig smiley

• #97   17. jul 2023 Jeg melder mig også ind i klodsethedsklubben...

Jeg har formået at skære senen over på min højre pegefinger ved at pakke en kniv ud (er højrehåndet)

Limet mig selv fast til mit køkkengulv med superlim

Givet mig selv to blå øjne fordi noget jeg ikke engang kan huske nu svuppede tilbage i sylten på mig

Og og og ??

• #99   17. jul 2023 Dorit har haft en meget, meget hård dag på job. Først skulle hun underholde pigerne i fronten. Så op på 1. sal og være fodvarmer og heppekor for en af rådgiverne i akut-teamet. Videre op på 2. sal og spise godbidder og kagerester på hvert andet kontor, lige kort afbrudt af at skulle være terapi-/krammehund for en rådgiver, som har en lortesag der driller. Så ned på plænen langs Gudenåen og råbe af nogle grågæs, få en hurtig soppetur og så tilbage op på 1. sal til en lille frokostsnack og en lur.

Mange, mange ture i elevatoren (som cirka er det fedeste i verden), spurteture på de lange gange og mange gange nus gør altså en lille corgi helt træt smiley Så nu kan hun putte imens jeg tager til træning med Ellie, inden dagen i morgen byder på endnu en dag som kontorhund smiley

profilbillede
  • #100   17. jul 2023 #97

Lyder som om jeg skal gå den anden vej, for at sikre fortsat førlighed, når jeg fremover render på dig på gange og kontorer smiley

• #101   17. jul 2023 Er det kun mig, eller ...

Jeg er ved at høre en lydbog af Chris Carter. Han skriver krimi´er og er MEGET beskrivende om offerets skader / hvordan morderen gør mens han dræber / torturerer, etc.
    Jeg har hørt et par af hans bøger, synes de er temmeligt gode, og selvom jeg tænker "fuuuuck, det må gøre ondt det der - det MÅ have gjort ondt det der ..." når jeg hører beskrivelserne, er det ikke noget der for sådan alvor får mig til at spole forbi.

Igår aftes, på vej hjem fra aftenvagt, kom der en passage, der startede noget i retning af "de fik øje på en gammel stray, grå pels, adskillige sår, tynd .. som gik og rodede i skraldet efter noget at spise. En sagde "fang den ... og flokken satte efter hunden ..."

Der stod jeg af .. jeg havde SLET ingen lyst til at høre fortsættelsen så jeg spolede frem, lyttede forsigtigt og da det stadig handlede om hunden .. videre frem .. videre frem ....

Bagefter kom jeg til at tænke på .. "du lytter til malende beskrivelser af hvordan folk bliver tortureret uden de store problemer, men når det handler om en hund, spoler du forbi og er ved at tude ved tanken om at det går ud over den".

Men .. ja, sådan har jeg det altså.

Er det kun mig - eller er der andre der har det der "don´t care who dies in a movie, as long as the dog lives" ...???

• #102   17. jul 2023 Haha
    Jeg er overbevist om , at Cris Carter skriver blændende og ganske malerisk, men jeg kan ikke klare den danske oplæsers udtalelse af navnene Hunter og Garcia. Jeg opgav efter ½ time.
    Jeg hader, når børn er ofre - selv i fiktion. Hunde og mennesker, de kan bare dø langsomt smiley

• #103   17. jul 2023 Hmmm - jeg er ret fan af oplæseren, men han KAN ikke sige "identificere" smiley

Men min favoritoplæser er Dan Schlosser - jeg kan virkelig godt lide hans stemme smiley

• #105   17. jul 2023 jeg klarer også fint at høre når det er voksne det går ud over, men dyr og børn, det kan jeg ikke ... læste for nogen tid tilbage en krimi der startede med beskrivelse af en familie hvor far var voldelig overfor mor og et lille barn, og hvor barnet blev spærret inde i et skur, simpelthen fordi det var der mor kunne beskytte barnet ... det går bare slet ikke ...

• #106   17. jul 2023 #104
    Fantastisk bog - fantastisk mand .. tror jeg har læst den 3 gange og den rører mig lige dybt hver gang.
    Både over hvor stærk han var - men også over, hvor nemt mennesker er at skubbe rundt med ..

• #107   17. jul 2023 Martine... det er soloulykker!! smiley så jeg tror du er sikker smiley Men jeg lover sgu ikke noget!

Og apropos hunde og beskrivelser: jeg tudede (ok der var måske noget PMS indblandet) til et dårligt sappy digt om når hunde skal herfra forleden... men jeg falder dagligt i søvn til true-crime.
    Jeg kan tale med dyssociale med diverse forbrydelser bag sig, og stadig professionel. Men ikke når det handler om dyremishandling. Det er svært for mig.

• #108   17. jul 2023 Chris Carters bøger om Robert Hunter er GENIALE! Jeg ELSKER dem og ligesom dig, Martine, så er jeg også fan af Thomas Gulstad smiley

Hvilken bog er du nået til?

Btw så kan han heller ikke udtale drink og genial smiley smiley smiley

• #110   17. jul 2023 Jeg hader fiktion, hvor dyr kommer til skade eller bliver behandlet dårligt. Børn rører mig ikke.

Men når jeg sidder med sager på arbejde, får det mig knap til at blinke, når det også er beskrevet at et dyr bliver mishandlet - for det er altid i kontekst med børn der bliver mishandlet på groveste vis. Jeg er ellers god til at lukke det ude, men der er enkelte sager der rammer hvor det gør mest ondt smiley

• #111   17. jul 2023 Grin I bare løs:

Jeg har præsteret at lave hul i ganen med en el-tandbørste, fordi min mand kom listende ind på badeværelset, og jeg var sikker på, at han ville kilde mig.

I min studietid skar jeg toppen af højre pegefinger, så den kun lige sad fast ved neglen.
    Det var kort tid før de skriftlige eksamener, og dengang skrev man i hånden.

På et tidspunkt kom mine børn hjem fra skole med nogle hjemmelavede fastelavnsmasker, de manglede dog elastikker. Ikke noget problem sagde jeg, og tog noget elastik og en tynd hæklenål. Pappet var dog lidt genstridigt, og da jeg endelig fik hæklenålen igennem, endte den inde midt i min finger.
    Min mand ville køre mig til lægen - den læge, som i forbindelse med de to førstnævnte uheld nærmest lå på gulvet og skreg af grin.
    Jeg nægtede, og da krogen blev ved med at hænge fast inde i fingeren, skubbede jeg hæklenålen hele vejen igennem fingeren, nappede krogen af med en tang, så jeg kunne få den fjernet.

Det er tilladt at grine smiley :-)

• #112   17. jul 2023 Isabelle - Dem har jeg tudet litervis af tårer over som barn.
    I dag kan jeg godt læse dem uden at tårerne løber, men jeg har alligevel følelsen af ubehag i kroppen.

Hunden ved Stranden:
    „Saa tie dog, Hund, med den evige Gjøen!”

Hunden:

„Ak, ser du ei Skibet derude paa Søen?
    Min Herre, Cap’tainen, har glemt mig iland,
    Nu maa jeg vel løbe og klage ved Strand.”
    Saa løb den og jamred i Nætter og Dage,
    Den vilde ei Æde og Drikke tage.

Til fremmede Lande gik Skibets Vei,
    Den fattige Hund man agtede ei.
    Den døde af Kummer og fik sin Grav
    I Tangen tæt ved det vaade Hav.
    Mig synes den havde saa vel fortjent
    For sin Troskab et hædrende Gravmonument.

• #114   18. jul 2023 Det der med nåle gennem fingrer - også dem på symaskinen (her skal man så bare dreje nålen baglæns op igen og huske at hive sytråden med ud smiley ) har jeg set mange af; min mor er skrædder. Jeg var ved at gå omkuld hver gang. Min mor tog bare et plaster på og arbejdede videre.
    Jeg har engang forstuvet foden ved at fjante med min hund og springe over et 25 cm højt DKK lydighedsspring sammen med hunden. På mystisk vis fik jeg ikke den ene fod med over over og landede lidt småuheldigt. Jeg brækkede en fod to steder ved at slå en kolbøtte på vej ned af en trappe. Jeg er sådan lidt fumlegængeragtigt, snubler ofte over små sten og mit venstre ben ekser desværre nogen gange under mig; det har medført en del styrt. Fx har jeg haft et par temmelig solide blå mærker sådan lige på den øverste del af ballerne efter at jeg røg på ryggen med en apportbuk i baglommen på træningsvesten. Er du svedt det gjorde ondt. Da vi fik lagt jordvarmen ind i vores forrige hus blev hele haven jo gravet op og der var de her 1 m dybe og 30 cm brede (det var den skovlbredde vi lige kunne få) render over det hele. Jeg skulle så lige træde over en af dem, men røg ned i den istedet. Der gik lidt tid før det gik op for min mand og de venner, der hjalp med at grave at jeg faktisk ikke kunne komme op ved egen hjælp. De stod og hulkede af grin smiley Jeg kunne heller ikke selv lade være med at grine - det var strengt taget ret komisk.

• #115   18. jul 2023 Åhåh jeg har det præcis ligesom mange af jer andre, kan jeg høre - ift. at dyr bare IKKE skal dø, efterlades, mishandles osv. i bøger og film. Jeg kan slet ikke have det.

Og jeg hadede bla Jakob Ejersbos "Nordkraft" af den årsag.
    Jeg har også lige hørt en ellers fremragende krimi fra Australien, men jeg kunne slet ikke klare de gange, de omtalte hovedpersonens døde hund! smiley

• #116   18. jul 2023 Hvilken bog er du nået til?

Btw så kan han heller ikke udtale drink og genial

Jeg har hørt et par stykker, men er ikke sikker på at det har været i den rigtige rækkefølge.
    Lige nu er jeg igang med "Bødlen" (det var der passagen med hunden var), og tidligere har jeg hørt Blodig jagt, Krucifiks Morderen og Stalkeren.

Vil prøve at holde øje med de to ord der smiley

• #117   18. jul 2023 Ellie havde så’rn lidt splatmave i nat og vækkede mig et par gange, så stak hende noget canicur i morges og tænkte at det nok skulle gå. Tog Dorit med på arbejde, og hun var lidt træls og kommanderende, så jeg besluttede mig for at køre hjem over middag. Og kom hjem til en splatlort på gulvet, og en ret ked Ellie.

Halleluja for parketgulve smiley Det er gjort rent, hunden har fået lidt mere canicur og er helt i hopla igen. Men vi springer lige skovtræning over i aften (måske også fordi mig og Dorit er helt smadrede efter en nat med afbrudt søvn og en hård arbejdsdag) smiley

• #118   18. jul 2023 Min kæreste har givet mig blomster en 5-6 gange på 18 år - er ikke sådan umiddelbart den romantiske type, kan man måske godt postulere smiley

Men da jeg efter en aftenvagt åbnede døren ind til mit soveværelse og Tjab havde overskidt det hele .. så var han "jeg skal nok klare det" .. og det GJORDE han sq smiley

Det må være ægte kærlighed smiley

• #120   18. jul 2023 Se lige han her der kom på internat i dag

Hold nu op han er sjov

profilbillede
  • #121   18. jul 2023 Lige et mere

profilbillede
  • #122   18. jul 2023 Og lige moren før nogle spørger om det er en racekat

profilbillede
  • #124   18. jul 2023 Isabelle - ikke “næsten” smiley

• #125   18. jul 2023 Ja helt skeløjet smiley

• #126   18. jul 2023 Åh hvor er han dejlig smiley . Ja tænker der er Siameser eller andet masket i. Har dog ikke de skæve øjne som Maidu, men det kan jo sagtens være morens gener. Godt han ikke sidder hernede smiley

profilbillede
  • #127   18. jul 2023 Jeg har nogle stykker i den farve;) de er rigtig fine smiley fx MisMads her

profilbillede
  • #128   18. jul 2023 Super smuk smiley
    Ligner noget Hellig Norma, Ragdoll eller snowshoe med de hvide poter. Dem har Siameseren ikke.

• #130   18. jul 2023 Jegskalikkehaveenkatmere, jegskalikkehaveenkatmere, jegskalikkehaveenkatmere, jegskalikkehaveenkatmere, jegskalikkehaveenkatmere!!!!!!!!!

• #131   18. jul 2023 Colorpoint ?

• #133   18. jul 2023 I morgen skal jeg have lavet speciallægeerklæring, og han har lovet at han skynder sig at sende den ind. Så jeg har lovet sundae med ekstra sauce til kollegerne på min gang på arbejde, hvis forsikringen afslutter min sag inden udgangen af september smiley

• #134   19. jul 2023 Gad vide hvad der mon er gået galt: Gemalen ventede en pakke til et postnord posthus i vores lokale brugs - i Hårlev (4652). Der kom besked om at pakken var leveret og gemalen kørte afsted efter den. På vejen fik han så endnu en besked om pakken alligevel ikke var leveret til brugsen i Hårlev, men til en købmand i 8350 Hundslund (tilsyneladende lidt nord for Horsens). I Hårlev havde de ganske rigtigt ikke pakken. Det er dælme lidt af en køretur efter en pakke: 3½ time smiley Han forsøgte at komme i kontakt med postnord, men det lader til at være umuligt. Jeg foreslog ham at ringe til afsenderen af pakken og få det løst den vej. Nogen der har prøvet noget lignende og hvad gjorde i?

• #135   19. jul 2023 Ring til udleveringsstedet og få dem til at give den retur til Postnord. Og ellers kan man chatte med posten via deres app. Der er lidt ventetid, så det er en god ide at have noget andet fornuftigt at tage sig til i ventetiden smiley

• #136   19. jul 2023 OK- det giver jeg videre.
    Det med appen får jeg nok ikke gemalen til; han lader til at hade når noget skal gøres via en app smiley Han bliver simpelthen så 'clint-eastwood indebrændt' når nogen nævner at man skal bruge en app smiley

• #137   19. jul 2023 Mette jeg var også ude for det før jul, hvor én af mine pakker blev afleveret 50km væk, istedet for lokalt. Det tog noget tid for dem, at få den flyttet, men det lykkedes smiley

Så vidt jeg husker, gjorde jeg opmærksom på det inde på deres Track&Trace?

• #139   19. jul 2023 Jeg elsker når folk er stædige bare for at være stædige smiley Men den app er altså pisse smart. Man kan oprette modtagerflex, købe porto, få et billede, når posten har afleveret en pakke osv. Ja, og så bruge nærboks, så man slipper for at stå i kø ved udleveringen.

Og nej, jeg kan garantere at jeg ikke er lønnet af Postnord, Isabelle eller andre smiley

• #140   19. jul 2023 Jeg ville bare kontakte afsender, det er deres ansvar at du får hvad du har betalt for, min erfaring er også at det går meget hurtigere når det er afsender, som jo har betalt fragt firmaet, som kontakter dem smiley

• #141   19. jul 2023 @139: Jeg har det også lidt sådan 'at kom nu bare over det og få nu bare installeret den app'. Jeg har selv postnord appen og kan ikke helt se det store problem med den smiley
    Min gemal kan godt være sådan lidt stædig bare for princippets skyld engang imellem smiley
    Han bruger apps til alt muligt andet uden problemer så det er lidt fjollet smiley

• #142   19. jul 2023 jeg får nu også lidt APP mig her og App mig der lange løg efterhånden ,,,
    synes fremtiden ser mærkværdig ud med Apps, droner, kunstig intelligens og hjemmearbejde ... den der med os hver især i en lille boks uden det er nødvendigt med særlig megen personlig kontakt ...

blev sgu helt glad da en af nyhederne forleden var at unge (nogle, og ikke dem jeg kender) drosler ned for de sociale medier ...man må da håbe det er en trend der griber om sig ...

• #143   19. jul 2023 Skriver du, Hanne, på et socialt medie smiley

• #144   19. jul 2023 Jeg har, apropos Hannes indlæg, arbejdet hjemme i dag, fordi jeg skulle ud og have lavet den speciallægeerklæring.

Da jeg kom hjem fra lægen, åbnede jeg terrassedøren og Ellie gik ud. Jeg så hun stod om kiggede om bag terrassedøren, og var både lidt nysgerrig og lidt forsigtig. Jeg kiggede, og der sad en solsort i hjørnet inde bag terrassedøren. Den sad bare og puttede sig, og sad og halsede med åbent næb. Jeg kunne ikke umiddelbart se et mærke på ruden efter et sammenstød, og Karla-kat lå på samme sted i sengen, som da jeg tog afsted. Jeg fik samlet fuglen og og hældt lidt vand i næbbet, og satte den over på komposten, så den lige kunne sidde i fred. Da jeg kiggede ud 5 minutter senere, var den faldet død om smiley

Og så blev jeg alligevel i tvivl om den nu var HELT død, så den fik hugget hovedet af - så var jeg da sikker på at den var død smiley

• #145   19. jul 2023 Gider ik oprette en hel tråd for det her ..

I, der fodrer med både vådt og tørt - hvordan regner I ud hvor meget der skal til af "det våde" for at erstatte det tørre ?

Eksempel - Esh får 218 g x 2 dagligt.
    Hvis jeg gir ham ½ dåse vådfoder, hvordan regner jeg så ud, hvor meget af tørfoderet jeg skal fjerne ?
    Og på samme måde når han får råt - 100 g råt eksempelvis - er det så lig med at han skal have 118 g tørt ?

Det er ikke skidevigtigt, for sidst uge op til konkurrencerne får han udelukkende 4800 RC ... men det er mere i det daglige.

Anyone ? Han skal jo helst holde vægten, som det er nu smiley

• #146   19. jul 2023 Dåsemad, kik på dåsen hvor meget de regner med han skal have dagligt, hvis du fx giver ham 1/4 del af hvad han ifølge producenten skal have, så trækker du bare 1/4 af tørfoderet fra

• #147   19. jul 2023 Tjek smiley

• #149   19. jul 2023 Er der nogen der ved, om de “nye” tatoveringsfarver er ok? Siden de gamle blev forbudt i januar?

Min veninde og jeg skal have lavet verdens mest åndssvage tattoo, men den skal være med farver for at være perfekt åndssvag smiley smiley

• #151   19. jul 2023 Jeg vil slet ikke kunne lade være med at vise billeder smiley

• #152   20. jul 2023 Selvom vi endnu ikke har sommerferie, så kan man da godt hygge med friskbagt morgenbrød smiley

Tænker, at jeg har 4 meget glade kolleger senere i dag smiley

profilbillede
  • #153   20. jul 2023 Er sådan lidt i chock, ked af det, ved siden af mig selv idag. Jeg fik en virkelig trist opringning fra min søster i går aftes: en af vores fælles gode veninder er blevet fundet død. VI har kendt hinanden siden vi boede samme på kollegium. Hun var et virkelig sødt og rart menneske, som jeg holdt virkelig meget af. Selvom vi ikke boede lige rundt om hjørnet for hinanden mere så er vi en vennegruppe på 5, der har holdt kontakten ved lige og mødtes nogle gange om året. Hun boede alene og dødsfaldet ser ud til at være et tragisk uheld smiley

• #155   20. jul 2023 Det var da en meget trist besked.
    Kram herfra.

• #156   20. jul 2023 Det var dog en frygtelig besked, Mette. Varme tanker herfra.

• #157   20. jul 2023 Tak. Har lige snakket med en anden af veninderne. Hun er nede i huset sammen med afdødes (uuh det lyder grumt at sige det) bror for at fange kattene og få dem med hjem til sig selv. Hundene (vores fælles veninde var opdrætter) har en opdrætter hun arbejdede sammen med, og som kender hendes hunde godt, fået over.
    Og så er den slags dødsfald jo med involvering af politi osv så det er sådan lidt mærkeligt uvirkeligt.

• #158   20. jul 2023 Åh Mette, det gør mig ondt smiley

• #159   20. jul 2023 Puha Mette, det gør mig ondt. Sender varme tanker

• #160   20. jul 2023 Jeg synes, at det er utrolig, at man ikke kan finde ud af, hvor dyret kommer fra, den er garanteret ikke selv gået hele vejen fra Afrika.
    Måske skulle de lade den være, for den kan måske løse deres problem som de har med vildsvin. smiley

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/politiet-advarer-l%C3%B8ve-er-sluppet-l%C3%B8s-i-berlin/ar-AA1e6L5r?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=d455eeeb4cf44df8888f8ce574c08428&ei=15

• #161   20. jul 2023 smiley Det gør mig ondt Mette

• #162   20. jul 2023 @ Mette hvor trist ..
    Jeg mistede min moster i sidste uge, men hun var 90 og havde ikke haft et godt liv de sidste år så det var helt sikkert tiden ..

@ anni ... ej det er så mærkeligt med den løve ...

• #163   20. jul 2023 Hanne, ja det er, men det er rigtig nok, de har film, hvor den nakker et vildsvin.

• #165   20. jul 2023 Æv-oplevelse Mette smiley

• #166   20. jul 2023 John, og den er garanteret drægtig med mindst 5 unger i maven smiley

• #167   20. jul 2023 #164 ... John ... Ja , den er set syd for Flensborg .... øhhh .. og Berlin ligger syd for Flensborg ... Ikke ?? ... ( Den hopper vi ikke på ) ... smiley smiley smiley
    Jooo .. måske nogen gør .

• #168   20. jul 2023 smiley Syd for Flensborg er jo ikke forkert

• #170   20. jul 2023 Jeg synes Tucker er noget nær en fornøjelse for tiden. Jeg ved ikke om han er blevet mindre kræsen med alderen (snart 11år) eller om det er slankekuren der gør ham sååååh sulten, men pludselig æder han snacks han aldrig har gidet før.
    Jeg testede ham igen i dag med nogle oksesener. Han plejer ikke engang at ville smage, men nu ligger han og tygger godt i dem.
    Det gør i hvert fald ikke mig noget, hvis han fremover er mindre kræsen smiley

• #171   20. jul 2023 "Jeg håber f....... at hundens mennesker fremover holder den hjemme!!!"

...Nu kan den jo være sluppet ud ved en fejl og ikke fordi ejer lader den rende løs.
    Tænk, lige der troede jeg egentlig, at du havde større forståelse.

• #174   21. jul 2023 Jeg så lige på nettet ... at den løsslupne løve i Berlin er fundet i en bager-butik ..... den havde ædt en masse "berlinere" ... smiley smiley smiley smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#175   21. jul 2023 Når vi bare skal en kortere tur i skoven, kører vi hen til et bestemt sted. For nogle dage siden, holdt der en rød bil med NL på nummerpladen. Den holdt på parkeringspladsen, men den holdt lidt sært, så derfor bed jeg mærke i den. Det var efter aftensmads-tid, hvor der sjældent er andre.
    Da vi var der igen i går aftes, holdt den røde bil der stadig. Det så ikke ud til, at den havde rykket sig, den holdt stadig lidt sært.
    Det virker lidt underligt, at en udenlandsk bil holder midt inde i en skov, langt fra shelter eller andet "overnatningssted" i flere dage, så jeg kom til at tænke på, om der kunne være sket en forbrydelse. Jeg tror vi må køre derind efter arbejde og se, om den stadig er der. Hvis den er, så vil jeg give politiet et opkald.

• #176   21. jul 2023 Hvis det er en friteltningsskov eller stor skov generelt, så kan campister godt gå langt inden de slår lejr.
    Min mand kan fx vandre 20 km inden han slår lejr, for så at gå endnu længere væk dagen efter.
    Efter nogle dage vender han retur til bilen og kører hjem.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#177   21. jul 2023 Nej, det er det ikke. Der er et shelter noget derfra, men der var Cykelturister. Man skal gå ret meget i ring, hvis man vil vandre 20 km. i den skov.
    Den kan jo være gået i stykker, og venter på afhentning. Hvis den stadig er der i dag, ringer jeg, og siger det til politiet. Så kan de vurdere, om de vil tjekke op på det, det gør ingen skade.

• #178   21. jul 2023 Mig i mandags: Ja, det er da en PISSE god ide at du kommer forbi på min fødselsdag på fredag, så laver jeg noget mad og vi drikker lækre drinks.

Mig i dag: Fååååårk, endelig ferie (som jo vitterligt er den bedste fødselsdagsgave) smiley Ville bare allerhelst kravle i bløde bukser, spise opvarmet lasagne og stene Netflix smiley

Men se lige hvor sød Ellie kan være smiley

profilbillede
  • #179   21. jul 2023 Tillykke med fødselsdagen smiley

Den der velafrettede hund med flaget, er det virkelig Ellie smiley

• #180   21. jul 2023 Tillykke Anne

• #181   21. jul 2023 Tak smiley

Lise-Lotte, hun er efterhånden helt medgørlig, når det gælder om at sidde stille med noget i kæften smiley

Og Bodil, jeg har fået en fødselsdagshilsen fra du-ved-nok med et billede af lille yndige du-ved-nok-hund smiley TAK! Hun er SÅ lykkelig smiley

• #182   21. jul 2023 Hvor er det dejligt at høre smiley

• #183   21. jul 2023 Tillykke med fødselsdagen Anne

profilbillede
  • #184   21. jul 2023 Hvorfor har Isabelle slettet sig?
    Ærgerligt at trådene slettes når brugeren sletter sig.

• #185   21. jul 2023 Den her synes jeg godt nok er langt ude.
    Det er lige før det er til grin.

https://jyllands-posten.dk/international/ECE16304073/tyrkiet-udsteder-arrestordre-paa-rasmus-paludan-og-ni-andre/

• #187   21. jul 2023 åååh altså håber virkelig Isabelle kommer tilbage, hendes skønne billeder af de to dejlige hunde og gode kommentarer....ja hende vil jeg savne noget så meget!!!

• #188   21. jul 2023 Tillykke Anne smiley

Og jeg synes også tonen har været noget hård i Isabelles retning den senere tid. Som John vil jeg heller ikke gøre mig til dommer, men jeg tænker egentlig det er fint med mennesker der sætter en grænse og trækker sig.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#189   21. jul 2023 Hvad hun har haft med andre i denne uge, ved jeg intet om, men jeg kan 200% stå på mål for de ting, jeg har sagt direkte til hende i dag. Personligt er jeg ærgerlig over, at tråden forsvandt, for jeg har intet at skjule.

Nu er det jo langt fra første gang, hun har slettet sig, så mon ikke hun er retur snart igen.

• #190   21. jul 2023 tillykke Anne ....

what, det havde jeg godt nok ikke set komme, at Isabelle sletter sig .. jeg har ikke været meget på ... er der nogen der evt pb vil fortælle mig lidt om i hvilken tråde(e) hun har fået "klø" mere end normalt ...

hvilken tråd ?

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#191   21. jul 2023 I dag - Paludan/Folkemøde tråden, som hun desværre fik taget med sig i sletningen af sig selv.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#192   21. jul 2023 Hov! Tillykke med fødselsdagen, A smiley

Og så en servicemeddelelse - Der er ret gode prisnedsættelser lige nu på Zooplus - både den danske og den tyske. Der er ekstra procenter på rigtig mange ting, når man krydser af i boksen.
    Jeg har købt hundeguf nok til hele året nu smiley

• #193   21. jul 2023 nå ok ... det var da en gammel sag ... men det blussede vel op grundet Irak (+diverse) reaktioner mod Sverige ... kan stadig ikke helt forstå det kan ende så folk føler de skal slette sig ... men har vel hver især ret til ens holdning og mening .. og at debattere uden det bliver ubehageligt .. men som sagt har jeg jo ikke været på, og ved derfor ikke lige hvordan det er løbet af sporet ...

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#194   21. jul 2023 Og præcis derfor, Hanne, er det hamrende irriterende, at tråden er slettet.
    Hun er ikke et stakkels offer, der blev skubbet ud over kanten.

• #195   21. jul 2023 overordnet er ingen vel "stakkels ofre" hvis de indgår i debatter, eller dvs vi kan vel alle fornemme at nogle er skarpere til debat end andre ... Jeg opfatter bestemt ikke Isabelle som en af de mindre skarpe, men stadig har vi vel alle en form for forpligtigelse til at holde en tone, og et emne på en måde så det ikke bliver FOR ubehagelig for andre ...

nå men jeg må jo vente til hun, forhåbentlig kommer tilbage med at få en forklaring på hvad der lige skete og hvad der var "dråben" ...

• #196   21. jul 2023 Måske har hun bare taget en pause af helt andre årsager

Vi ved jo ikke hvorfor. Umiddelbart skylder man jo ikke en forklaring online for ting i ens liv der kræver mere i perioder eller for altid

Hvorfor så slette ?
    Jamen det bestemmer hun da selv .

RL frist altid tænker jeg. Og det er end eget ansvar ar gøre det som det kræves for at holde ens online space safe. Og hvad der definere det afgør man også selv

Sådan gør vi i det community jeg elsker at være en del af på Twitter og jeg synes egentlig det er en meget respektfuld tilgang de har

• #197   21. jul 2023 Hård uge med nogle aflivninger. Ekstremt syge katte, vilde, grimme sager der kom ind men i det mindste lider de ikke mere

Det bliver bare aldrig rart at rydde op efter andres uansvarlighed men det er jo også det vi gør

Så her et en dejlig glad kat som heldigvis trives og fik nyt hjem forleden

profilbillede
  • #198   22. jul 2023 Åh, av mit hoved smiley Det er det eneste træls ved at have hunde - at de står tidligt op og forlanger noget at æde smiley Og tak for tillykkerne smiley

Øv at Isabelle er væk smiley Håber hun vender retur smiley Hvorfor gik bølgerne så højt i Paludan-tråden?

• #199   22. jul 2023 Anne det var en SKIDE god ide med de fødselsdagsdrinks!! smiley smiley

• #200   22. jul 2023 Jeg har vanskeligt ved at forstå, hvorfor man sletter sin profil herinde, hvis bølgerne går højt. Man kan da bare undlade at deltage i de tråde, man ikke bryder sig om.
    Ytringsfrihed er ikke lig ytringspligt.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#202   22. jul 2023 Jamen, det drejer sig om meget få bølger, men tråden gik jo med ud, så nu kan dramatikken få fuld skrue.

• #203   22. jul 2023 Rikke, det er vist kun dig der snakker om drama smiley

• #204   22. jul 2023 Rikke
    Man bør kunne tåle at smage af den medicin, som man selv deler ud.
    John
    Det har været kendt i årtier, men bedre sent end aldrig smiley

Jeg har netop besluttet, i nært samarbejde med de danske kødproducenter, at udfase kødspisning i år 2050, og planen er, at det skal være fuldt implementeret ved udgangen af det herrens år 2080. Årsagen er, at kød ikke er godt for miljøet.

• #205   22. jul 2023 Hold nu op! Det er simpelthen ikke i orden, først mobbes en person så kraftigt at vedkommende vælger at slette sig, så stop da for pokker med det ævlen videre, detkan da ikke passe at man ikke selv kan se hvor ondskabsfuld den opførsel er! Selvfølgelig er vi ikke altid enige, men når det udvikler sig til, at ligegyldig hvad en person skriver så er det galt! Så er det simpelthen for meget! Lad den nu ligge, at tærske videre når personen har slettet sig er ikke i orden!

• #207   22. jul 2023 Jamen jeg mener også, at kød fedter på køkkenbordet, og det er det, som er det reelle miljøproblem smiley

• #209   22. jul 2023 Det er nemt at lave en liste over , hvem der er de mest "giftige" her på HG ..,... Men det vil jeg undlade. .... ( for jeg tror godt de ved det selv )
    Hvis folk bare ville skrive ... "jeg synes dit eller dat" i stedet for at påstå at ALT det de selv gør er det rigtige .

Jeg synes f.eks. det er tåbeligt at rende rundt med lommerne fulde af godbidder , for at få hunden til at gøre noget . ... Jeg bruger bare ord ... Stop ... gå pænt ... sæt dig ... kom så ... hold mund eller klap i ... o.s.v. ... osv ... og lidt håndtegn .
    Hvad andre gør rager mig en papand ... og det blander jeg mig ikke i .
    Og jeg ville aldrig mobbe nogen , fordi de har fedtede lommer . smiley smiley smiley smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#210   22. jul 2023 Søren - Jeg synes selv, jeg tåler medicinen. Jeg har trods alt aldrig slettet mig herinde. Jeg har heller aldrig blokeret nogen. Men selvfølgelig ville jeg da foretrække at tråden stadig var her.

Man må gerne mene, jeg er et dumt svin, men jeg er ikke et dumt svin, der angriber og mobber uskyldige, og tvinger dem ud over klippen.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#211   22. jul 2023 Hvis nogen husker den forladte røde bil i skoven, jeg skrev om....

Vi var af sted igen, men der var spærret af, så vi kunne ikke komme derind.
    Er der sket en forbrydelse, hører vi nok om det i bornholmernews, men forhåbentlig har den bare været gået i stykker.

• #212   22. jul 2023 Placerer man røven i klaskehøjde, så nænner jeg da ikke at skuffe. Til gengæld fylder jeg ikke panelet med næsten daglige løgnehistorier.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #213   22. jul 2023 Ut har haft slettet sin bruger - Første bruger var fra 2003 mener jeg. Jeg havde kun ændret brugernavnet, men har aldrig været rigtig aktiv, før jeg ophørte med hestehold og stadig kun on/off.

Grunden til at jeg slettede min bruger var, at jeg ikke var sikker på, jeg kunne sidde hårdt nok på mine hænder i forbindelse med en indsamling herinde og hvor der var modstridende informationer på online siderne smiley

Nogen skribenter glemmer indimellem, hvor nemt det er, at genkende dem andre steder smiley Dæleme ikke smart, når "historien" ikke er enslydende smiley

Jeg deltager aldrig i online indsamlinger smiley

• #215   22. jul 2023 Hvem skriver løgnhistorier, Søren?

• #216   22. jul 2023 #210 min kommentar var aldrig rettet mod nogen, og slet ikke dig... jeg nåede ikke at se pågældende tråd og du har i mine øjne aldrig trådt over en grænse over til det ubehagelige.
    Jeg kommenterer ud fra flere ugers diskussioner som Isabelle har været involveret i.
    Og igen gør jeg mig ikke til dommer, jeg synes det er lige så fint at man formår at trække sig fra ting man finder ubehagelige, som det er at man formår at trække sig når man selv går over en grænse.

Man skal have et filter for at have med andre folk og alle de meninger de har at gøre. Det er ikke alle forundt og så er det bedst at man trækker et stik.

Når det så er sagt er det irriterende at den her side er sådan indrettet at alt slettes.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#217   22. jul 2023 #118 - Tak, det var pænt af dig, at sige.

• #218   22. jul 2023 jeg har aldrig slettet mig, har 1 x været i fryseren (hedengange heftige tider) og mener ikke at have nogen på filter ..

overordnet mener jeg at er man på et socialt medie a la dette så skal man kunne rumme, om ikke respektere så dog acceptere alle de forskellige meninger der er, men at alt kan debatteres, og det man ikke ikke ønsker at debattere må man holde sig væk fra ..

dette falder mig dog lidt i øjnene #210 Rikke : " der angriber og mobber uskyldige" rene overvejelser, men skal man egentlig ikke holde sig fra at falde ned på et niveau man kan se er "forkert" selvom man (mener) andre gør det ... er mobning (hvad så definitionen er på det) nogensinde ok ?

Obster du skriver : " Man skal have et filter for at have med andre folk og alle de meninger de har at gøre" ... men skal man/burde man ikke også prøve at have en fornemmelse for hvor langt man selv kan gå ... have en føling for hvor en anden bruger er FOR presset .... ja det er modsigende at jeg mener man skal kunne tåle at være her med alt hvad det indebærer .. som der skrives ytringsfrihed er ikke lig ytringspligt, men er det at man synes andre skriver på en "for meget" måde en ret til så at gøre det samme, eller hvis det er muligt skal man så ikke forsøge at være den lidt mere diplomatiske ..
    Lidt det jeg tænker, man har jo ofte gennem livet forskelligt overskud, vi ved ikke hvad der "dræner" os hver især lige i øjeblikket, jeg ved ihvertfald at jeg har kortere lunte i perioder hvor der er mange udfordringer, mens jeg nok er bedre til at være large når jeg er mere ovenpå .. og tænker det også smitter af på hvordan man er herinde, og hvad man lige tåler ...

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#220   22. jul 2023 Den del til mig, Hanne, det er altså sort. Jeg forstår ikke, hvad du ud af kontekst, vil med den sætning? Du har ikke selv læst tråden, sagde du, men nu mener du, at jeg burde vide, at jeg har gået over stregen? Du har ikke læst tråden, det hænger jo ikke sammen? Tror du virkelig, at jeg ud af det blå har angrebet og sågar mobbet Isabelle, mens hun har siddet i et hjørne som et uskyldigt lam? Skal jeg bare lade det stå usagt at blive beskyldt for at have mobbet hende til at slette sig? Det er jo løgn! Kald mig hvad I vil, men jeg vil blive ved og ved med at stå fast og kommentere på hver eneste gang, du, Bodil og alle andre andre kalder mig mobber eller mere end antyder at jeg har skubbet hende til at slette sig. Hun er en velvoksen kvinde, der i dén grad er ude med riven ofte. Andre nævner, at hun i flere uger har været oppe at toppes med andre, måske kunne det jo tænkes at bare et par fingrer peger i hendes egen retning. Der skal som regel 2 til tango.
    Dit skriv bærer præg af, at du har haft godt i gang i privatbeskederne, så du kan holde gang i gryden.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#221   22. jul 2023 Hvad har du nu købt, John? Vogn til havetraktoren? smiley

• #222   22. jul 2023 jeg kan huske jeg havde nogle samtaler med mine børn da de gik i skole, der var selvfølgelig også situationer hvor de var i konflikter (3 børn gennem folkeskolen) , og den der "jamen mor han/hun startede først, han/hun sagde/gjorde .... osv" ... det jeg spurgte dem om om var (kan ikke huske ordvalget 100%) men a la " og bliver du så mindre idiot ved at gøre som den du mener opførte sig dårligt"

• #223   22. jul 2023 @ Rikke ... jeg har IKKE fået EN eneste privatbesked som i INGEN ... jeg har ikke kontakt til Isabelle andre steder end her ... så nej det skyder du helt ved siden af ..

Ligeledes er din reaktion helt ved siden af, det jeg skrev var ment som helt generelt ... ikke gående på den nuværende situation ... så det der har du taget helt forkert ind ...

ville ønske jeg kunne lave en screen dump, så kan du se mine sidste PB er fra Juni ...

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#225   22. jul 2023 Hanne - Jeg har læst denne del flere gange, og jeg kan ikke tyde det på anden vis end at du mener, jeg har mobbet Isabelle:

"dette falder mig dog lidt i øjnene #210 Rikke : " der angriber og mobber uskyldige" rene overvejelser, men skal man egentlig ikke holde sig fra at falde ned på et niveau man kan se er "forkert" selvom man (mener) andre gør det ... er mobning (hvad så definitionen er på det) nogensinde ok ?"

• #226   22. jul 2023 @ Rikke ... debatten er udsprunget af Isabelles sletning, MEN da jeg som du så rigtigt påpeger ikke har læst i tråden så er mine indlæg at forstå som overordnede/generelle ...

men jeg har fundet hende på FB og har skrevet til hende der, endnu ikke hørt fra hende, ... j

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#227   22. jul 2023 Jeg vidste du var vogntypen, John smiley
    Jeg brugte 10 kr. på et loppemarked i dag, så jeg var rigtigt ude og flotte mig smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #228   22. jul 2023 Vores Husqvarna havetraktor er købt med en motor, der kan trække en havetrailer, så ingen grund til, at købe vogn til den smiley

Den har sågar trukket campingvognen fra parkeringspladsen og ind i haven smiley

• #229   22. jul 2023 hvis jeg var Tour-rytter ville jeg få installeret nogle små vandkanoner (eller værre) jeg kunne fyre at på de der "idiot" tilskuere der mener de har ret til at springe ud i hovedet på rytterne .. om jeg fatter folk kan få sig til det ...

• #230   22. jul 2023 Hun er en velvoksen kvinde

Sorry men ... smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#231   22. jul 2023 Jeg aner ikke, hvad vores nye Husqvarna havetraktor kan trække, men den er stærk nok til, at jeg var ved at flyve af forleden dag fordi den accelerere så kraftigt, og jeg sad lidt skævt i sædet. Men ok, jeg er også en lille fis smiley
    Nogen af jer, der har mosriven der passer til Husqvarna? I den her tørke har vi snart ikke andet end mos, så næste forår må jeg virkelig få taget lidt i bund.

• #232   22. jul 2023 230 håber ikke det er mig der hentydes til smiley smiley smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#233   22. jul 2023 Du har ret, Martine - Helt forkert ordvalg! Nu har jeg googlet det. Sikke skørt.

Det var der én, der sagde til mig engang i brugsen, og jeg vejer altså kun 45 kg., så næste gang skal jeg huske at føle mig krænket! smiley

• #234   22. jul 2023 Haha den var sød! smiley :D smiley Velvoksen smiley

Hanne problemet er at man kan aldrig forvente andre kan/vil/opdager at de skal tage hensyn hint og her. Men man kan tage ansvar for eget humør og omsorg for egne følelser smiley

• #235   22. jul 2023 Synes bare det var sjovt Rikke -lige her midt i det hele smiley

• #236   22. jul 2023 Jeg har lige plukket stikkelsbær - og stukket mig på de der psyco-torne, sådan en busk er udstyret med.
    Fatter ikke at min hund bare står og æder og æder af bærrene - det MÅ sq da gøre ondt på ham ???

Nå, men nu skal jeg lige finde ud af hvad jeg skal gøre med bærrene - syltetøj eller grød. Eller har I nogle forslag ? Der er en stor skål fyldt.

• #237   22. jul 2023 Obster, enig og specielt på et skrevet medie er det nok endnu sværere at opdage hvornår nok er nok ... den der non-verbale kommunikation man kan aflæse i mimik og kropssprog er jo totalt fraværende, eller fornemmelsen af et tonefald ..

• #238   22. jul 2023 @ martine ... grød grød grød smiley ... og så vanillecreme på smiley

• #239   22. jul 2023 Det her går godt til krydret mad, hvis man er til den slags.
    https://www.bolius.dk/opskrift-lav-din-egen-chutney-af-stikkelsbaer-7549

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #240   22. jul 2023 Martine: Stikkelsbærparfait er et hit smiley

• #242   22. jul 2023 Tja, man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus.
    Og så er der lige dem der dyrker meget det der med dobbeltmoralen, og når man fortæller at det er dobbeltmoralsk, så bliver de fornærmet.....

• #243   22. jul 2023 Høsten er i fuld gang, og jeg GLÆDER mig til at have bunkevis af spormarker til rådighed smiley Hundene skal lige vænne sig til den heftige trafik til og fra gården - som går forbi min have. Man behøver ikke nødvendigvis kommentere alle der kører forbi smiley

• #245   22. jul 2023 Skøn tur til Jesperhus hvor datteren blev til Rita

profilbillede
  • Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#246   22. jul 2023 John, din hund er VELVOKSEN, den vejer 5 kg. mere end mig smiley smiley
    Og så har vi næsten samme havetraktor, vores er en Husqvarna R214TC

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#248   22. jul 2023 John - Vi købte den næsten så langt væk som muligt. Christiansfeld Maskinstation havde et meget godt tilbud, og så gad han pakke og sende den til en rimelig pris. Vi sparede 10.000 kr. i forhold til, hvis vi skulle købe den her på Bornholm.

• #249   22. jul 2023 Sophia har i dag haft besøg af Josefine og hendes forældre smiley

Vi og de to tøser “mødtes” på Rigets neonatal afdeling for snart 4 år siden, hvor vi delte stue de første 14 dage. Vi mødtes igen efter en uge på Hillerøds neonatal.

De er født med en uges mellemrum - Josefine er ældst, født 28+4, og Sophia er yngst, født 30+4 smiley

Vi har delt mangt og meget i de første kritiske uger af tøsernes liv smiley Vi har jublet i kor, heppet på tøserne, grint, grædt og glædet os på egne og hinandens vegne smiley

I dag glædes jeg over at se de to piger lege og lave fis og ballade…det er alt jeg turde håbe på og mere til smiley Livsbekræftende, kaotisk og helt igennem vidunderligt smiley

profilbillede
  • #250   22. jul 2023 Linda, sikke en solstrålehistorie smiley Og hvor er det fantastisk at I stadig ses!

• #251   23. jul 2023 Tak, Anne smiley Det er et venskab, vi alle værdsætter!

Vi mødtes på et meget svært sted i livet, og er bundet sammen af de to tøser. De kender til alt det svære, og ved lige præcis, hvad vi har været igennem smiley For de har selv stået der, eller så med fra den helt nære sidelinjen.

De forstår os, som kun andre præmature forældre vil gøre, for de kan også huske alle lydene, lugtene, de søde og de irriterende sygeplejerskerne, lægerne og termerne, for de var der selv.

Man skal ikke undervurdere sådan et venskab smiley

Og så lige et billede af stue 12, på Rigets neonatal Sophia ligger inde i kuvøsen smiley smiley

profilbillede
  • #253   23. jul 2023 Vores havetraktor er brudt sammen smiley Så jeg har brugt 4½ time på at slå græs med motorklipperen smiley
    Sidegevinst, whipperne elsker det, musene rører åbenbart ekstra på sig, når jeg larmer, så whipperne har holdt store ædegilde smiley

• #254   23. jul 2023 Jeg er så misundelig på jer med havetraktorer (ikke lige Kirsten nu smiley ). Jeg er vist nødt til at få købt en lille en af slagsen - min have er ikke særlig stor, og der er mange steder, hvor der ikke er så meget plads til at komme rundt. Men sådan en lille fiks én med opsamler, det skal jeg da ha’ smiley

• #256   23. jul 2023 Linda -tak... smiley sådan et opslag der får en til at smile og tænke livet sgu er helt smukt smiley

• #257   23. jul 2023 Tak, John smiley Det varmer virkelig smiley

Tak, Obster smiley smiley smiley

• #258   23. jul 2023 Anne, i stedet for en havetraktor, så overvej en robotklipper.
    Min nabo skiftede sin havetraktor ud med en robotklipper og jeg må sige, at hans plæne er meget pænere end da han havde havetraktor.
    Med havetraktor skal du stadig ud og klippe plæne, med robotten behøver du overhovedet ikke bekymre dig om plænen, det klarer robotten.

• #259   23. jul 2023 Anni, for ikke at nævne fordelene ved bioklip, det giver en meget stærkere og pænere plæne. smiley

• #260   23. jul 2023 Men husk, lad ikke klipperne køre om natten, der går rigtig mange pindsvin til i det lort!

• #261   23. jul 2023 Bodil, det håber jeg efterhånden er almindeligt kendt, men det er nok for meget at håbe på. smiley

Der er absolut ingen grund til, at de skal køre om aftenen/natten/tidlige morgentimer.

• #262   23. jul 2023 Mine plæneklippere: smiley

profilbillede
  • #263   23. jul 2023 Jeg kan ikke have en robot - dels er der dyr, som den ikke skal køre ind i (hverken Ellie, katten eller pindsvin er robotplæneklipper-sikre), dels får jeg simpelthen ikke fjernet hundelorte hver dag.

Man kan jo stadig køre med bioklip på en havetraktor, så den del er ikke noget der er særligt for robotter.

• #264   23. jul 2023 Anne, min kommentar vedr. bioklip var fordi du skrev en havetraktor med opsamler.

• #265   23. jul 2023 Og jeg bruger opsamler, fordi jeg har to hunde der ræser ind og ud, og jeg gider ikke samle flere kg græssmulder op fra gulvet hver dag smiley

• #266   23. jul 2023 Anne, nu var det ikke en kritik af dig, fordi du bruger opsamler - det gjorde jeg selv inden robotten, så træk bare kløerne ind igen.

Man kan sagtens have en robotplæneklipper og hund(e). Fidusen er, at den skal køre stort set dagligt (vores kører 5 ud af 7 dage), så afklippet er mikroskopisk, og derfor bliver der ikke slæbt en masse græs med ind i huset.

• #267   23. jul 2023 Min genbo har også hund, kat og robot klipper.
    Den kører mens de er på arbejde hvor hunden er inde.

• #268   23. jul 2023 Igen, jeg får ikke samlet lorte op hver dag, så den ville max kunne køre 2-3 gange om ugen, så det er ikke realistisk. Jeg har fået tilbudt en maskine til 1.000 kr. inkl. montering, og måtte (desværre) takke nej. Da jeg fortalte hvorfor, var sælger enig i, at det ville være en dårlig ide.

Det er jo skønt at det fungerer for alles andre, inkl. naboer og genboer, men det kan ikke fungere her. Med mindre én af jer melder sig frivilligt som lorteskovler, og samtidig sørger for at katten er spærret inde smiley

• #269   23. jul 2023 Anne, nu skriver jeg kun om mængden af afklip, som også er en ting, du nævner, men det er altså ikke et problem.

Det er klart, at ligger der lorte er det en dårlig idé, men det gælder jo alle slags plæneklippere.

• #270   23. jul 2023 hader ferie i DK i regnvejr ..

sidder panisk og læser hvor man kan kører hen max 1000-1200 km fra Aarhus og få godt vejr alle dage fra tirsdag til lørdag ... der er sgu regn nogle af dagene alle steder, Sydtyskland, Østrig, Frankrig smiley ...
    1. uges ferie var dejlig, hele sidste uge er gået med sygdom, så nu trænger jeg til at den sidste uge også kan noget ... gerne noget med bjerge, udsigter og små byer ..
    Men INGEN regn .. skidt med det ikke er mega varmt ...

hvor, med hund

• #272   23. jul 2023 Skrigehunden, og præcis derfor er det skide smart (høhø) at jeg slår græs, når jeg har samlet lorte op. Og at jeg kan stoppe undervejs, når jeg støder på en lort, som har puttet sig i græsset.

Jeg nåede at gå en god tur med hundene i næsten-tørvejr smiley Ellie er super begejstret over at alle små pytter er blevet til store pytter, og at alle små vandløb er blevet til brusende floder. Dorit er væsentlig mindre begejstret for alt det vand smiley

• #273   23. jul 2023 Anne, I get it, jeg ville såmænd bare pointere, at bioklip ikke er et problem med hunde. smiley

• #274   23. jul 2023 Harzen, Bayern, Baden Würtenburg osv ... der er enten regn alle dage eller næsten... tager vejrudsigt på de respektive landes vejr ...
    Har kigget Colmar/Alsass, og Innsbruck og andre steder i Østrig, det er det samme stort set over hele linien ..

• #275   23. jul 2023 Har haft en super dag smiley

Først yoga, så tur med Czhaplin, så har jeg gået med buskrydder rundt om vores STORE hønsegård, så der kunne komme strøm på, så trænede jeg Esh i rygransport, så ordnede jeg stikkelsbær og fik kogt til grød, så ny tur med Czhap, så hive tøjet, som jeg havde hængt ud i går, ind, vasket det en kort vask, og hængt op igen, denne gang indendørs, så træning fvf og apport med Esh, så tur til Rema og købe et par småting (som jeg havde glemt igår ...), så hjem og gøre lidt rent, så lidt aftensmad og det nyeste afsnit af Agent, så aftentur med Czhap, så aftentur med Esh, så har jeg lavet dej til de lækreste grovboller som hæver natten over i køleskab så de er klar til at blive bagt 20 minutter i ovnen imorgen ..
    Og alle udendørs aktiviteter iøvrigt udført i silende regn ...

NU gider jeg dæleme heller ikke mere smiley smiley

• #276   23. jul 2023 Randers regnskov i dag og man må sige det regnede udenfor

Lossen har en killing. Noget så kær

profilbillede
  • #277   24. jul 2023 Vores dag var ret besat og ensporet. 10 spande fik vi hentet, og er ikke helt færdig med at omsætte dem endnu. Skulle egentlig have været i bierne, da vi skal have høste sommerhonningen. Men ikke i silende regn. Håber på lidt tørvejr de næste dage.

profilbillede
  • #278   24. jul 2023 Det ser ellers lækkert ud Louise smiley

Jeg bliver helt misundelig, når du skriver bier og honning.
    Da min farfar levede, hjalp jeg ham med bierne. Det er simpelthen så hyggeligt. Den der rolige summen fra bistaderne smiley

• #279   24. jul 2023 Lise-Lotte ja jeg så dem lige i en selvforsyningsgruppe. Det er på Vestlolland og 120 kr/spand og 6 for 600 kr. Der er 8-9 kg i hver spand.
    Ja bier er nemlig super hyggelige. Vi jar kun 6 stader, og de står i haven, hvor vi jo færdes hele tiden. Hver gang vi er ude, skal vi lige hen og kigge på de små samfund smiley

• #280   24. jul 2023 Største ulempe ved havetraktor - man får ALDRIG selv lov til at slå græs. Ihvertfald ikke når man regelmæssigt har københavnere på besøg, der synes, det er det sjoveste i verden smiley

Vi skrev på et tidspunkt om, at vi ikke kunne klare, når dyr blev behandlet dårligt på film. Jeg har nu i næsten 2 timer siddet og lyttet til en strandskade-unge, der kalder på sin mor, og fistrer rundt herude på vores forplads. Moderen er åbenbart ved at "lære" den (eller rettere tvinge den) til at flyve, så hun kommer kun kortvarigt ned til den, og flyver så op på taget igen og kalder på den.

Det værste er, at mine kolleger fortæller, at det var samme forestilling i fredags, så den stakkels unge har løbet ulykkeligt rundt i fire dage nu.

Naturen er OND!!! smiley

• #281   24. jul 2023 Louise

Jeg mangler at plukke 2 buske, en ribs og en solbær - så jeg er da helt misundelig på at dine allerede ER i spande smiley

• #282   24. jul 2023 Hov - apropos Zooplus.
    Der er ikke bare gode tilbud, der er faktisk også en hel del gratis, hvis man bare lige leder lidt efter det smiley

• #283   24. jul 2023 Martine ja og prisen var inklusive spand. Vores buske står i højbede og jeg har ikke vandet.....
    Jeg er SÅ glad for, at jeg opdagede opslaget. Det er ren luksus smiley

• #284   24. jul 2023 Kæft, rådyr er sq urimeligt uintelligente !!

Jeg er så træt af de åndssvage geder og deres "se hvor sød jeg er, jeg er Bambi og nuttekær" .. nej du er ej !!!

Du er derimod fyldt med flåter og / eller tæger .. men det kunne jeg måske leve med, hvis det ikke var ...

At det tåbelige skov-geder ikke for FANDEN kan finde ud af at flytte sig, når de ser man kommer gående med en hund.
    De står langt nede på stien og så er de sådan .. "er det ikke en hund, den der ... joo, det kunne da godt se sådan ud .. eller .. naaaa .. nu blir jeg i tvivl ... " ... alt imens den bare BLIVER STÅENDE !!!
    Lige indtil at man er tæt nok på til at det bælgøjede kræ åbenbart omsider finder ud af at .. jo, det ER sq en hund !!!! - og derefter bliver vaskeægte dramaqueen og spææner afsted.
    Det KUNNE være undgået, hvis den bare var gledet videre - ligeså stille - da den første gang fik øje på os.

Ligesom her til morgen.
    Jeg skulle lige lufte Esh og tjekke hønsene og går op til hønsegården og siger "hej Gokkelokker" ... står der lidt imens Esh snuser rundt.
    Så går vi tilbage og LIGE DA VI NÅR OP TIL HÆKKEN .. så SPRINGER der et rådyr ud. Seriøst, vi er 3-4 meter fra den.
    Ingen havde set den - den kunne bare være blevet stående, men næ-nej !!!
    Drama drama drama .. åndssvage lorte-ged.

Nej, jeg er IKKE til de søøøøde Bambier .. æj smiley smiley smiley

• #285   24. jul 2023 Bambier er MEGA cute smiley Også selvom det er en blanding imellem dumme og provokerende smiley

Vi har en lille flok på 2 damer og en herre, som holder til her i området. De er tit i min have om morgenen, og hopper over hegnet når jeg lukker hundene ud. De har fået et kid (kalv? lam?), og den er nu et par måneder gammel. Jeg ser den tit sidde i kornet og putte sig - så titter de store ører op over kornet, den kigger, gemmer sig, titter op igen lidt efter smiley

Min eksmand kørte en gang på en af de små veje, og en buk sprang ud foran bilen. Han bremsede selvfølgelig, og trillede stille frem, hvorefter bukken vendte om, gik hen og gloede ind af sideruden og begyndte at stange bilen smiley

• #286   24. jul 2023 Nej Anne - det er de ikke smiley

Men den der buk - den lyder ok sej alligevel smiley

• #287   24. jul 2023 Rådyr får rå-lam smiley Vi har også nogle stykker gående og de har for længst lært at hundene ikke kan komme efter dem, så de genere sig ikke for at ligge og slabbe af under det store bøgetræ lige uden for porten selvom der står to hunde få meter væk bag ved porten. Har dog efterhånden fået lært hundene at tage en chill-pil og lade rådyr være rådyr. Så meget at Clinton har præsteret her i maj at hilse meget pænt på et meget nyt rå-lam der stod og så sådan lidt 'hvad laver jeg her'-agtigt ud under vores postkasse og komme fint ind igen da jeg kaldte på ham. Pt er der et af årets rå-lam der står og kigger ind til os nærmest hver aften. Det er meget hyggeligt, hvis det ikke lige var fordi Penny flegner helt ud hver gang hun ser den. Indtil hun opdager at det bare er rådyret..... smiley

• #288   24. jul 2023 Kørte engang et rålam ned smiley

Ringede 1812 for det løb videre - fik nummeret til en scweis (staves) hf som kørte ud og søgte ved min markering.
    Han ringede efter en time og fortalte, at han havde aflivet det - det var desværre for skadet.

Undrede mig over hvor de pludselig kom fra - der var to lam og jeg havde ikke set en mor til dem ?
    Kørte kun omkring 30 km/t, det var lige efter et skarpt sving - så formentlig derfor den kunne løbe videre.

Er glad for at han kom så hurtigt - selvom de er lorte-geder, skal de IKKE lide smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#289   24. jul 2023 Karina
    Yes, jeg har netop lige modtaget mine13 kg. fra Zooplus. Det er længe siden de har haft så gode tilbud. Så nu er guflageret fyldt godt op smiley
    (Dog ikke 13 kg. guf - købte også lidt andet smiley )

• #290   24. jul 2023 #284 jeg sidder her og skraldgriner af kontrasten til min egen oplevelse af at gå tur med kræene langs pynten og se rådyr tæt på - der selvom hundene var med tog det cool...

Jeg var i idyl-himlen smiley smiley smiley

• #291   24. jul 2023 Jeg kan simpelthen ikke stå for Therkel

profilbillede
  • #292   24. jul 2023 #290

Jeg tror også jeg er ret ene om det der .. men det gør det ikke mindre rigtigt jo smiley

Synes de er _øvtrælse smiley smiley

• #294   24. jul 2023 .. katte skyder man da .... smiley

• #295   24. jul 2023 Jeg tror mine hunde fik fat på naboens kat smiley Den gik foran os på turen oppe fra naboens gård, og fortsatte lige forbi mit hus og ind i en busk ved genboen. Men lige som jeg satte mig med maden, røg begge hunde ud i haven og i røven på lille åndssvage kat, som traskede rundt i min have smiley

Ellie kom ind med lidt grå totter i munden smiley Dorit gik rundt og var sådan lidt “jeg kunne godt have nakket den hvis jeg gad, men jeg gad ikke”.

Har skrevet en besked til naboen at de lige skal tjekke lillemis, men de har 3-4 trefarvede for tiden, så de ved af gode grunde ikke hvilken af dem det er.

• #296   24. jul 2023 Vores gamle nabokat smuttede ind ad Vores kattelem en dag, den havde vist ikke fået memoet om at der kun er 1 kat i verden Pixie ikke vil æde ved først mulige lejlighed.
    Der måtte jeg også lige have fat i naboen og forklare at det var ret meget på egen risiko at lave det nummer smiley

• #297   24. jul 2023 Min kat er en lort, og kan åbne en kattelem med chip (altså dem som katten ikke selv er koblet op på), og jeg er så bange for at hun en dag gør det et sted, hvor der enten er en hund eller en sur kat smiley

• #298   24. jul 2023 Øv smiley vores ene lille fugl Sandie er kommet til skade med benet. Ifølge dyrlægen skal han se det an til i morgen og så aflives hvis ikke bedre.

Vi er bare så glade for ham. Har haft han helt fra start af avlen af goulds og han er så tam

For pokker de små ben. smiley

Nu håber vi på godt nyt i morgen!

Hvor vi skal en tur til Fur, fordi det rimer smiley

• #299   25. jul 2023 Skal dyrlægen aflives?

• #300   25. jul 2023 Øv Lens, håber den bliver ok smiley

Naboen har fået tjekket alle missere, og den ene mangler rigtig nok en tot pels på baglåret, men der er ingen huller eller ridser, så den den slap billigt smiley

• #301   25. jul 2023 Nogen af jer, der ser udsendelserne - tror der er 3 - om Politihunden Ivan ?

Jeg har lige set dem og faldt over en ting.

Politimanden siger på et tidspunkt, at de "altid køber deres hunde fra samme kennel, for så er de sikre på, at kvaliteten er iorden"
    Sideløbende med det har vi så Ivan - som ikke bed ret godt og iøvrigt havde løse hofter ved forfotografering. Så løse, at dyrlægen anbefalede waterwalk, som fik ham PM til at ytre, at alle hunde - eller ihvertfald politihunde - burde dyrke waterwalk ..

Anyways, det endte så godt - Ivan kom igennem og blev rigtig politihund - men det fik mig til at spekulere.

Hvis man bare blindt køber hund fra samme kennel .. og så skrotter dem, hvis de ikke fungerer, hvilket politiet jo ER nødt til .. så kommer der sjældent hunde ind fra andre kenneler, som måske har endnu bedre materiale.
    Der er en del der har spurgt mig, hvorfor politiet ikke bruger maller f.eks - jeg har hørt MASSER af teorier, oftest fra folk der ikke kender racen, men alligevel er de ægte eksperter på den .. men jeg ved det ikke, og jeg er også sådan .. don´t care.

Men men .. hvis der sidder en eller anden kennelfatter / mutter, som har fået politiet til at tro på, at deres schæferhunde er liiige det lidt bedre end de andre, så er det da ret smart - og holder andre sch-opdrættere ude - og iøvrigt også mallerne, som jo bare ikke dur til dansk politiopgaver .. eller ...??

Bille Ruwahl - dyrlæge med ret dårligt ry - udtalte engang, at hvis politiet skiftede schæferhundene ud med maller, ville han være nødt til at sælge sin Mercedes og købe en Fordi istedet. Det tog sch-folket jo naturligvis ilde op .. men hva nu hvis ????

Det er da en OK forretning for den kennel - og hvis man bare siger en løgn tilstrækkelig mange gange, så - ja, så bliver den jo til en sandhed smiley

Men se udsendelsen - den er meget hyggelig

• #302   25. jul 2023 Mit indtryk fra, hvad man hører både her på siden og ude i virkeligheden, er, at ganske mange schæfere foruden de fysiske udfordringer også står lidt forkert i tændingen. Men gamle vaner og nepotisme er vanskelige modstandere smiley

• #303   25. jul 2023 Det er muligt at dén politigård eller dén hundefører køber fra samme kennel hver gang, men der er jo viiiiiiirkelig mange opdrættere, der sælger til politiet. Så muligvis skal man ikke helt tro det sagte smiley

Jeg synes at huske at vi i forbindelse med sagen med den kidnappede pige var omkring dét med maller i politiet, og der var et billede af en politi-malle. Så brugt bliver de, omend måske i meget lille udstrækning. Jeg tror måske man får det bedste svar på dét spørgmsål, ved at spørge politiet.

Og så er det jo som det er med alle andre offentlige myndigheder - spørger man om fx hvilke opdrættere de køber hund fra, får man svar. Og det har man ret til at få, uanset hvem man er. Så det er vel egentlig bare at spørge smiley

• #305   25. jul 2023 Hurra, så kom tømmer for at lave mit tag.
    Dejlig at de kunne komme inden det regnede igen.
    Pap taget over køkken og badeværelse venter til efter ferien.

Hvis andre har problemer med "rindende" vand i stuen, så har jeg en masse spande der kan lånes. ??

• #306   25. jul 2023 godt at få det ordnet, det ser ud til at blive den vådeste Juli i mands minde, så du har da været udfordret ...

@ ANNE, du skulle en gang til Esbjerg, kom du på det der GelatoNoget, og var det et besøg værd

• #307   25. jul 2023 Hanne, vi kom aldrig afsted. Veninden købte et andet hus i stedet. Men jeg har hørt i cøliaki-grupperne at det er mega lækkert smiley

Har været på løbetur i skoven med Ellie. Hun er sgu lidt en kegle at have med, og vi skal nok lige have arbejdet på det med at man bare skal løbe fremad (og ikke pludselig lave begejstret hop til siden, fordi der ligger en grankogle, en grankogle og …. en grankogle smiley ). Kommer til et sted hvor vejen bliver til en smal sti på en meters penge, og Ellie løber så fint. Der kommer to ældre (80+) mennesker gående imod os, og de stiller sig i hver sin side af stien. Damen ser mere og mere bange ud, jo tættere vi kommer på, og råber så “VI ER BANGE FOR HUNDE”. Jamen super, kunne I så måske stå i SAMME side af stien, så jeg kan passere med bedst mulig afstand mellem hund og jer? smiley Det kunne de altså ikke, for jeg kunne jo nok se at de var ældre og ikke så godt gående smiley Nogle mennesker, altså… smiley

• #308   25. jul 2023 Det er muligt at dén politigård eller dén hundefører køber fra samme kennel hver gang, men der er jo viiiiiiirkelig mange opdrættere, der sælger til politiet.

Aha, så når Ivans ejer siger "vi køber altid fra den samme opdrætter fordi vi her ved, at vi får hunde i den rette kvalitet", så er det kun "muligt" at det er sådan det hænger sammen ? Og det ved du, Anne, fordi ... hvad .. du træner i PH ???
    Interessant alligevel.

Jeg synes at huske at vi i forbindelse med sagen med den kidnappede pige var omkring dét med maller i politiet, og der var et billede af en politi-malle. Så brugt bliver de, omend måske i meget lille udstrækning. Jeg tror måske man får det bedste svar på dét spørgmsål, ved at spørge politiet.

Jamen så må du gøre det jo.
    Som jeg skrev jeg har hørt MASSER af teorier, oftest fra folk der ikke kender racen, men alligevel er de ægte eksperter på den .. men jeg ved det ikke, og jeg er også sådan .. don´t care ...

Og så er det jo som det er med alle andre offentlige myndigheder - spørger man om fx hvilke opdrættere de køber hund fra, får man svar. Og det har man ret til at få, uanset hvem man er. Så det er vel egentlig bare at spørge

Igen .. you do that.. jeg har ikke interessen i det, selvom du jo formentlig har "konkluderet" dig frem til, at det i virkeligheden er det jeg mener.

Jeg lavede i virkeligheden bare et indlæg om Politihunden Ivan ... og om, at jeg studsede over den der med at de altid købte hunde fra en bestemt kennel ..
    Du kan virkelig få noget ud af tingene smiley

Lige til denne her

Så muligvis skal man ikke helt tro det sagte

DET behøver lige netop du heller ikke bekymre dig om, at jeg gør, Anne smiley

• #309   25. jul 2023 Eller Martine, kunne det tænkes, at jeg VED (ja, ved - sådan som at det er faktum, som selv rødkløver-overdoseret-dame-fra-Præstø ikke kan skyde ned), at min opdrætter netop har leveret hvalpe til politiet. At Ann Larsen har, Bayogi og Smedebakken har. Inden for det sidste år.

Så du må tænke, tro, rakke ned og himle alt det du overhovedet orker (I know, det er væsentlig mere end gennemsnittet), men at stole blindt på noget som én mand siger på tv, er bare ….. dumt.

• #310   25. jul 2023 hold da op i marked, en GD der har fået 12 hvalpe , de må nu da have fyldt lidt derinde ..

• #311   25. jul 2023 Hold da op, Anne-pige .. der er godt nok noget indestængt imod min person, som du forhåbentligt endelig fik luft for smiley smiley smiley

At din opdrætter har leveret hvalpe til politiet er jo vældigt .. men KUNNE man forestille sig, at Ivans far er i en anden politikreds ??
    Jeg tror det ...
    Hvad skulle iøvrigt være incitamentet for ham politimanden til at sige, at de udelukkende køber fra en kennel, hvis det ikke passer. Har du tænkt på det ?

Og Anne - at stole mere på en PH-udøver, der har kontakt til en opdrætter der har leveret lidt hvalpe til politiet .. end på en, der ER betjent og derfor har fingeren noget mere på pulsen .. DET ville være dumt smiley

Gjorde det virkelig SÅ ondt på dig, at jeg gennemhullede dine "tips" mht at få en hund til at gide lege med føreren ?? Prøv at være lidt ydmyg, når du bliver præsenteret for viden .. så kan det være at også DU lærer noget smiley

• #312   25. jul 2023 @ Martine... når der siges/skrives at de altid køber fra samme opdrætter, så er det jo svært at vide for andre om der menes i kredsen , i landsdelen eller i hele landet ...

derudover så får I fandme et surt opstød fra en gammel kxxxxxx .... hvor taler/skriver I dog nedladende og grimt, er det virkelig nødvendigt ...

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#313   25. jul 2023 Jeg kan i hvert fald sige, at dét der, er vildere end mig og Isabelles uoverensstemmelse smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#315   25. jul 2023 Jeg tror din kone lyver.

• #316   25. jul 2023 jeg synes der skal være plads til uenigheder, og vrede og sure opstød og egentlig "du er en idiot" (selvom det er grimt) .... men jeg lærer aldrig (og vil heller ikke ) at forstå dem der åbenbart tror man bliver et større/bedre (end de andre) menneske af at kommunikere nedladende til andre ..

• #317   25. jul 2023 . når der siges/skrives at de altid køber fra samme opdrætter, så er det jo svært at vide for andre om der menes i kredsen , i landsdelen eller i hele landet ...

Så KUNNE man jo spørge ind til smiley

Seriøst - jeg er tæt på at fortryde at jeg lavede indlægget for pointen er i den grad røget hen over hovedet på et par stykker ... men sådan er der så meget.

Jeg påtager mig det fulde ansvar - overdoseret af Rødkløver som jeg åbenbart er. Troede i grunden kun det var læger, der kunne afgøre den slags, men der tog jeg igen-igen fejl .. og må blot erkende, at megalomani og egenlogik også hersker i fuld flor på den anden side af dørene smiley

• #318   25. jul 2023 Nu er der ved at være jul. smiley
    Billig Blomst er fyldt med julepynt.

• #319   25. jul 2023 Jeg kan i hvert fald sige, at dét der, er vildere end mig og Isabelles uoverensstemmelse

Nu så jeg ikke jeres uoverensstemmelse, men du fører trods alt .. jeg mener, du fik Isabelle til at melde sig ud .. sry .. dårlig humor smiley

• #320   25. jul 2023 smiley ... smiley ... smiley

profilbillede
  • #321   25. jul 2023 Jeg tænker, at nu sker der endelig noget i tråden, så gider vi fanme ikke at høre på folk, der er utilfredse med dét. Fuck af med jer, hvis ikke tonen passer jer - sådan diplomatisk udtrykt.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#322   25. jul 2023 Ja, det siges der...
    Den bliver svær at slå, selv for dig, Martine smiley

• #324   25. jul 2023 Rikke -

Ja, det svider sq lidt .. smiley smiley smiley smiley

• #325   25. jul 2023 Søren

Ny tråd please ... nu skal der "bladres" og det er _øvirriterende ...

• #326   25. jul 2023 Jeg har bare ventet på, at emnet voksede sig til to sider. Det plejer da at være ved #300 - thank you, Isabelle smiley

https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1326429-loes_snak_15_0

• #327   25. jul 2023 Gjorde det virkelig SÅ ondt på dig, at jeg gennemhullede dine "tips" mht at få en hund til at gide lege med føreren ?? Prøv at være lidt ydmyg, når du bliver præsenteret for viden .. så kan det være at også DU lærer noget

Nej Martine, jeg beklager hvis jeg var utydelig. Jeg svarer dig som jeg gør, fordi du er et ubehageligt menneske og en træls person, når du er i dit “Mr. Hyde”-hjørne, hvor dit eneste formål er at være nedladende og lave stank. Og det rager mig noget så langsomt hvad du synes om det ene og det andet - når du er i det hjørne. Jeg lader tvivlen komme dig til gode, og tilskriver det primært dine gakkede hormoner. Men nej, det er ikke fordi du har “pillet mig ned”, det er slet og ret fordi du har en rigtig skidt personlighed, når du er sådan der.

14’er over and out smiley

Kommentér på:
Løs snak 14.0

Annonce