{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.963 visninger | Oprettet:

Løs snak 10.0 {{forumTopicSubject}}

Se hvem der er flyttet ind hos os i fredags smiley
Sally, Rose og Lady. De er simpelthen bare så cool og nysgerrige. Rose er megakælen og vil så gerne gnubbes bag ørene og strigles og klappes. Sally er en smule mere tilbageholden, men har man lige en lækker lille håndfuld korn så vil hun også gerne nusses. Lady er kalven og hende er der lige lidt mere arbejde i at overbevise om at vi ikke er farlige (Rose er hendes mor). Avler kom med dem fra Fyn i stormvejret i fredags. Vi fik billeder undervejs fra overvågningskammeraet i traileren. De så ud til at tage det rimeligt cool. De stak hovederne i græsset og guflede så snart de var ude af traileren smiley Begge køer er konstateret drægtige så til december - om alt går vel - skulle vi gerne få to nye små kalve smiley
Penny synes køer er nogle jævnt farlige dyr (det er sikrest at holde sig på god afstand og så sige 'vif') og Clinton skal lige lære at han ikke bare skal rende ind og hilse på. Penny bliver trænet i at ignorere dem og her til morgen fik hun så faktisk lov at løbe løs noget af vejen rundt på marken fordi jeg efterhånden føler mig ret overbevist om at hun ikke render ind til køerne og jagter rundt med dem. Vi har haft strøm på hegnet de sidste 14 dage for at få lært hundene at hegnet er AVS inden køerne kom. Clinton - den lille drønnert - har fundet ud af at man bare skal dukke sig så får man ikke stød og han vil så gerne ind og snuse til køerne. Så han må finde sig i at være i snor til køerne er lidt mere vant til ham. Og hilseriet skal være kontrolleret med Clinton på den rigtige side af hegnet og ikke bare dinglende fjoget rundt inde hos køerne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 10.0
  • #374   22. maj 2023 Er der noget værre end løse hunde?
    Det skulle da lige være nogle hundeejeres selvretfærdige tilgang dertil.
    Nogle mennesker er bange for hunde - andre er bange for edderkopper.

profilbillede
  • #376   22. maj 2023 Anne, du skriver, at det sker både med og uden snor.

Jeg er enig med Bodil og Martine her, det er no-go, at ens hund(e) render hen til fremmede mennesker uden tilladelse.

Jeg kan egentlig godt forstå, at hundeejere efterhånden et ret upopulære. Der findes mennesker, der er bange for hunde, så er det sgu ikke fedt at få en stor (eller lille) hund i hovedet.

Mig ville det ikke røre, men jeg kender mennesker, der vIlle blive temmeligt arrige, fordi de er bange for hunde.

• #377   22. maj 2023 Jeg ved bare, at jeg ikke har lyst til at skrabe Conor ud af hjulkasserne på en BMW tre femogtyrker, og det er den slags, man opsøger ved ikke at have styr på sin hund.
    Selvfølgelig kan uheld ske, men . . . . . .

• #378   22. maj 2023 Og så overlever jeg nok at rende ind i en sur madamme og en skideballe - men oddsene for at det liger bliver på dine kanter, Martine, er ret små smiley Og jo, du ér et übermench, hvis du aldrig laver fejl smiley

Læs nu hvad jeg skriver smiley

Og nej, jeg er ikke übermensch eller fantastisk .. jeg passer bare på, at mine hunde kun laver samme fejl én gang smiley

Men af nysgerrighed - hvad ville man få ud af at stå og bræge løs på én, der har sagt undskyld og fået styr på sin hund? Er det ikke nok at sige noget i stil med "husk lige at have styr på din hund fremover" eller noget i den dur?

Igen Anne - læs nu hvad jeg skriver smiley

men om I så smilede afværgende, venligt, fra øre til øre, etc .. så ville det ikke rykke noget hos mig, hvis det var min hund, jeres røg ind i hovedet på.

Hvis folk siger "undskyld" er det jo noget andet end bare stå og smile åndssvagt .. "undskyld" .. og situationen er en anden.

Hvis ikke folk kan gøre sig den lille ulejlighed - så åbner de 7 porte fra Helvede lige i deres bøvede smilende fjæs .. sorry, jeg accepterer det bare ikke.

Men nu et returspørsmål .. når du nu VED at din hund kan "finde på at gøre det" .. hvorfor tager du så ikke bare nogen forholdsregler, som batter ???

• #379   22. maj 2023 Isabelle

Nu skriver Anne jo selv, at der teknisk set godt kunne være en hund med sit menneske i snor, med, når hendes hund render hen til mennesker smiley

• #380   22. maj 2023 Eller ved et hushjørne, hvor begge vel teknisk set er skyld i at man render sammen, for ingen af os har superevner og kan se om hjørner smiley.

Aj hold nu smiley

Skal man have superevner og kunne glo rundt om hjørner for at undgå en situation som den du beskriver der ?
    Det er da bare at tage hunden i kort snor, træde ud til venstre side og have dig selv imellem eventuelt modgående, og din hund.
    Sværere er det sqda ikke.

Prøv at skru ned for sarkasmen og forstå, at fordi DU ikke synes det er et større issue, er der andre, der gør.

• #381   22. maj 2023 Move to strike ... undskyld !

Jeg har i min iver og indignation overset, at I begge to skriver "stikker en undskyldning og et smil" ...

Beklager .. der var jeg sq for hurtig smiley

• #382   22. maj 2023 Når jeg gør løs med Coco, stopper jeg hende inden hushjørner og lign. Netop fordi man ikke ved hvad der kommer rundt om. Så går jeg frem og hvis der er "fri bane" får hun et lille vink med hånden og så går vi videre:)

• #383   22. maj 2023 Man siger da ALTID undskyld, når man kvajer sig (og også nogle gange, selvom man teknisk set ikke kvajer sig, men andre bliver forskrækkede eller andet).

• #384   22. maj 2023 Jeg har ompottet min Aloe Vera til en større potte (sammen med et par stykker af dens "babyer")

Min datter var på besøg og hun foreslog den skulle have et navn..

Jeg fandt så nogle navne jeg kunne lide og så fik hun lov til at vælge smiley

Så nu hedder min Aloe Vera Agate smiley

profilbillede
  • #385   22. maj 2023 Åh, hvor jeg glæder mig til at komme ned i sommerhuset. Det er næsten et år siden jeg har været der smiley

En forlænget weekend med lange ture ved stranden, besøge min bror og ungerne og hvalpetræf ved opdrætter smiley Jeg har taget fri torsdag og fredag, så endelig får jeg et par dage, hvor jeg faktisk kan holde fri. Bortset lige fra en tur i retten med min bror fredag smiley

• #386   22. maj 2023 God ferie Anne, og pøj, pøj med på fredag smiley

• #387   22. maj 2023 Agate passer godt til sådan en Aloe Vers

• #388   22. maj 2023 Øv altså. Endelig havde jeg fundet en anden bil, og så bliver den solgt lige for næsen af mig. smiley

• #389   23. maj 2023 Knægten er på studietur hele ugen. Hvor er her bare roligt. smiley

• #390   23. maj 2023 Anni, skal jeg bede min bror kigge efter noget til dig? Han er mekaniker, og kan hjælpe med at finde en god og billig bil.

• #392   23. maj 2023 Isabelle, er det en indhegnet hundeskov?

I en skov, vi kom i, var der også "hundeskov", men den var ikke indhegnet og den var en del af den almindelige skov, så er det svært at undgå hundene.

Men uanset hvad, så skal man ikke slippe sin hund, hvis man ikke kan stoppe den i at læbe hen til andre, mennesker og dyr.

Som sagt er jeg personligt ligeglad, men da vi havde Anton blev der ballade, hvis en løs hund forvildede sig hen til os.

• #395   23. maj 2023 Apropos møde med andre hunde...
    Da jeg var færdig med skovturen i går, og på vej hen til bilen, så jeg, at der var én der havde parkeret lige ved siden af, med åben bagsmæk og en rampe klar, og jeg ville kun kunne komme hen til min bil, hvis jeg passerede forbi med under 1m afstand. DET ville jeg ikke udsætte hverken egne eller de fremmede hunde for.
    Jeg råbte hende an, og spurgte, om hun var klar til at tage dem ud, for så ville jeg lige trække op af en tilstødende sti, for at give hende plads.
    Jeg fik et lidt surt (sådan opfattede jeg det ihvertfald) svar tilbage om, at hun ihvertfald ikke skulle have sine hunde ud af bilen, så længe jeg var der...
    Jeg tog en dyb indånding og spurgte så pænt, om hun ikke ville være sød og lukke bagsmækken - for så skulle jeg nok snige mig forbi, og få flokken trygt af vejen i bilen.

Hun lukkede - jeg fik hundene ind i god ro og orden - og så faldt vi ellers i snak.
    Hun stod selv med to store hunde, hvor den ene var unghund - og den anden var gammel og småskadet, så hun tog naturligvis sine forholdsregler, og havde åbenbart flere gange oplevet løse hunde i den skov, så hun var liiidt edgy.
    Men vi endte med at have en rigtig hyggelig sludder om hunde, hensyn, gode tursteder osv. Skønt! smiley

• #396   23. maj 2023 Anne, jeg har erkendt min fejl mht min kommentar til dig og Isabelle .. skal jeg krybe lidt for dig også, eller ...

Iøvrigt stillede jeg dig et spørgsmål, som du ikke har svaret på - ved ikke om du måske overså det ?
    Men ellers kommer det her igen .. så kan du se om det er noget du gider kommentere på

Men nu et returspørsmål .. når du nu VED at din hund kan "finde på at gøre det" .. hvorfor tager du så ikke bare nogen forholdsregler, som batter ???

• #397   23. maj 2023 Jeg er nok lidt enig med alle i debatten om hunde, der kommer for tæt på andre mennesker.

Selvfølgelig skal man have styr på hunden, både med og uden snor.

Går man tur i en hundeskov, må man vel forvente, at hunde er løse og fjoller rundt. De skal dog stadig komme, når ejeren kalder.

Utilsigtede hændelser kommer vi nok ikke udenom, hverken med hunde, børn, teenagere eller andet godtfolk. I så fald skal man selvfølgelig undskylde, og påtage sig ansvaret, hvis der er sket en skade.
    Og så må man sørge for at noget lignende ikke sker igen.

Nu er jeg på ingen måde bange for hunde, men må indrømme, at den oplevelse, som jeg havde for kort tid siden med en løs 1-årig totalt ustyrlig hormonbombe af en måske malle/schæferblanding nok kunne tage pusten fra de fleste.

Egentlig er vi nok alle enige om, at vi skal have styr på/kontrol over vores hunde smiley

Jeg glæder mig til min portugiser, som generelt er en venlig hund, men som ikke er specielt opsøgende smiley

• #398   23. maj 2023 Anne, jeg har erkendt min fejl mht min kommentar til dig og Isabelle .. skal jeg krybe lidt for dig også, eller ...

Haha, nej! Det var såmænd bare et forsøg på at vise, at jeg er enig med dig i, at man altid skal undskylde, når man fucker up smiley

Iøvrigt stillede jeg dig et spørgsmål, som du ikke har svaret på - ved ikke om du måske overså det ?
    Men ellers kommer det her igen .. så kan du se om det er noget du gider kommentere på

Fordi det så ville kræve, at jeg enten kun går totalt øde steder, eller at mine hunde går i 50 cm snor. Når jeg fx går på stisystemer, kan de ske at der kommer en ud fra en sidevej, og hvis vedkommende går ud lige når min hund er på højde med sidevejen, så kan det ske, at min hund er ganske tæt på vedkommende. Heldigvis reagerer mine hunde prompte når jeg kalder, så det kræver "bare" at jeg er ekstra OBS. Og det er jeg 99% af tiden, men så er der dage hvor jeg er træt, syg eller på anden vis bare ikke er tip top, og hvor jeg reagerer lige et splitsekund langsommere end normalt.

Og vi HAR slået fast, at jeg begår fejl, og at jeg derfor ikke burde færdes ude med mine hunde. Og det er taget ad notam smiley

• #399   23. maj 2023 Isabelle, det ER angstprovokerende for de af os som efterhånden har haft så mange dårlige oplevelser med løse hunde at bare synet af en uden en ejer i nærheden sætter pulsen op:/ Derudover er der faktisk mange mennesker som er meget bange for hunde generelt, for dem tænker jeg heller ikke at det er super lækkert at rende på løse hunde (uanset om der er en ejer eller ej...)
    Jeg kan ikke se på din besked om du er ironisk, men det håber jeg da ikke... Det er mit indtryk at du har en meget laissez faire tilgang til det her med løse hunde og det kan jeg til dels godt forstå når du altid har haft nemme og venlige hunde, men du er også som regel med empatisk, og hvis du sætter dig i andres sted, fx en som mig med en lille hund der er blevet angrebet SÅ mange gange i løbet af hendes 10-årige liv, så tror jeg du ville forstå, hvorfor folk herinde nogle gange lyder sippede ift det med løse hunde. Det er vitterligt med hjertet oppe i halsen for mig, når en stor hund (til tider også små) kommer løbende hen til min uden at nogen har spurgt om det er ok...

• #400   23. maj 2023 Og vi HAR slået fast, at jeg begår fejl, og at jeg derfor ikke burde færdes ude med mine hunde. Og det er taget ad notam

Hmm .. her sad jeg og læste dit indlæg og syntes det lød vældig fornuftigt … og så slutter du det med det der smiley

Der er såvidt jeg kan læse mig frem til INGEN, der så meget som antydet det du skriver … hvorfor skriver du så sådan?

• #402   23. maj 2023 # 390
    Anne, tak for tilbudet, har selv to mekanikere der også holder øje for mig.

• #403   23. maj 2023 Øh Indica, jeg kan godt den dag smiley Jeg ville SÅDAN ønske at jeg havde evnerne til at lave wienerdej, men jeg har verdens ringeste tålmodighed med bagværk smiley

• #404   23. maj 2023 Martine, jeg erkender skam bare, at jeg begår de samme fejl flere gange, og at jeg ikke befinder mig i en situation, hvor jeg 100% kan sikre, at mine hunde aldrig render ind i andre. Når det sker, og det gør det, så siger jeg undskyld - også selvom det ikke er min skyld. Og når du så forlanger svar på, hvorfor jeg ikke bare sikrer mig med forholdsregler "så det batter", sådan som dig, der "kun begår fejl én gang", så er vi der, hvor vi bare bliver enige om, at du kan en hel masse ting, som jeg ikke formår.

Og når andre skriver, at der jo er god grund til at hundeejere er så forhadte, så tager jeg den gerne på mig, og erkender, at jeg HELT sikkert er en af de forfærdelige hundeejere, som af og til begår fejl. Og endda de samme fejl flere gange.

Og for visse folk herinde kræver det jo helst at man går hjemme på fuld tid, og at man samtidig har adgang til at lufte sin hund på sit eget private område, før man sådan rigtigt er en god hundeejer. Altså én af dem, som ikke gør, at man er grunden til at hundeejere er så forhadte. Og jeg kan ikke honorere bare en smule af det, så jeg erkender bare stille og roligt, at jeg ikke lever op til kravene for at blive betragtet som en god og hensynsfuld hundeejer smiley Og det lever jeg med.

• #405   23. maj 2023 Oooooog lige en sidste (hurra for telefonkø til Familieretshuset) smiley

Anne, du skriver, at det sker både med og uden snor.

Det er, ud fra hvad jeg lige kan huske, sket én gang uden snor. I fredags kl. 5.45, for at være helt præcis. Fredag var lukkedag de fleste steder, men jeg havde noget jeg skulle på arbejde, så kørte min vanlige morgenrutine. Gik på en blind vej op langs min spormark, og så at landmanden var igang med at sprøjte marken. Der holdt en bil i siden af vejen, lige ved en lille lund som tilhører en virksomhed. Jeg tænkte, at bilen tilhørte den landbrugshjælper, som sad i traktoren. Ud af krattet kommer en mand i grønt (bukkejagten gik ind i tirsdags), umiddelbart uden gevær. Ellie er under 2 meter fra stedet hvor manden kom ud, og jeg når lige præcis ikke at vende hende, inden hun får kontakt med manden.

Manden viste sig at være jæger, men at han kun var ude for at kigge på solopgangen og dyrene. Og han var svært begejstret for mine hunde smiley Og heldigvis for det, for det havde været virkelig træls hvis han var bange for dem.

Situationen havde i øvrigt været præcis den samme, hvis hundene havde været i flexline. Jeg ville ikke have haft tid til at stoppe dem. Heldigvis har jeg hunde, som bare bliver glade for fremmede mennesker, der popper ud af en busk.

Og det samme kan helt sikkert ske igen, fordi jeg prioriterer, at mine hunde kan løbe fri (hvilket de i øvrigt gerne må i min kommune). Og de er under kontrol forstået på den måde, at de reagerer prompte på indkald, uanset om der er mennesker, andre hunde, katte eller vildt.

Og jeg undrer mig over, at andre kan undgå nogensinde at rende ind i andre mennesker, hvis man bevæger sig uden for sin matrikel. Og måske tænker jeg også, at nogen pynter lidt på egne meritter i den henseende smiley

• #407   23. maj 2023 Martine, jeg erkender skam bare, at jeg begår de samme fejl flere gange, og at jeg ikke befinder mig i en situation, hvor jeg 100% kan sikre, at mine hunde aldrig render ind i andre. Når det sker, og det gør det, så siger jeg undskyld - også selvom det ikke er min skyld. Og når du så forlanger svar på, hvorfor jeg ikke bare sikrer mig med forholdsregler "så det batter", sådan som dig, der "kun begår fejl én gang", så er vi der, hvor vi bare bliver enige om, at du kan en hel masse ting, som jeg ikke formår.

Det er jo også fair nok, at du ser sådan på det .. og at du accepterer, at dine evner ikke rækker til at sikre, at din hund ikke render hen til mennesker hvis .... sæt selv ind ...
    Jeg accepterer fuldt ud, at der er ting som Mia Skogster kan med en hund, som jeg IKKE kan .. men dermed ikke sagt, at jeg skal udelukkes fra deltagelse i konkurrencer.

Det, der generer her er, at du bliver sådan lillepige fornærmet .. og tager mig, bl andet, til indtægt for noget, jeg på ingen måde har udtalt ..... det er sq for barnligt !

• #408   23. maj 2023 Anne, hvad i alverden har dette at gøre med om man går hjemme eller ej?

Gid du ville lade være med at blive så smækfornærmet, når nogle ikke er enig med dig. smiley

Jeg anfægter ikke, at alle begår fejl, men i fx dine første skriv virker du enormt tilbagelænet omkring dét faktum, at dine hunde KAN finde på at drøne hen til andre, både med og uden snor, og det er dén holdning, jeg anfægter. At man bare accepterer det, stikker en undskyldning og et smil uden at gøre en indsats for, at det ikke sker.

Jeg har gået med mine hunde i centrum af Kolding i mange år, og helt ærligt, aldrig er de stødt sammen med andre hunde/mennesker omkring hjørner, buske eller andet, de kom i kort snor og jeg gik forrest - sværere er det ikke.

• #409   23. maj 2023 Og nej, jeg forlanger ikke svar - vi er i en debat og jeg stiller et par spørgsmål. Om du gider svare på dem, er da fuldstændig op til dig selv.

Som jeg faktisk også skriver i #396

så kan du se om det er noget du gider kommentere på

• #410   23. maj 2023 Gid du ville lade være med at blive så smækfornærmet, når nogle ikke er enig med dig.

Helt enig her ... det er der sq ingen grund til at blive ..

• #412   23. maj 2023 Pjevs smiley

profilbillede
  • #413   23. maj 2023 Min mand er ved at rydde op i det næsten tomme værelse. smiley Så er det snart klar som killingerum. smiley Det glæder jeg mig til. På sigt skal det laves i stand og blive vores soveværelse igen.

• #414   23. maj 2023 Bodil, der sidder et stykke hund fast på dit ukrudt.

• #415   23. maj 2023 Kun et lille stykke Søren smiley

• #416   23. maj 2023 vi grinede af den her. Ved legeland.

man må kun rydde op og vaske hænder.

endelig nogle regler for de unger. lol

datteren reaktion på foto...

men gå nu ind og ryd op med dig. lmao

profilbillede
  • #417   23. maj 2023 Jeg anfægter ikke, at alle begår fejl, men i fx dine første skriv virker du enormt tilbagelænet omkring dét faktum, at dine hunde KAN finde på at drøne hen til andre, både med og uden snor, og det er dén holdning, jeg anfægter. At man bare accepterer det, stikker en undskyldning og et smil uden at gøre en indsats for, at det ikke sker.

Og ikke desto mindre, koger I en masse suppe på, at hverken Isabelle eller jeg undskylder, for dét vil gøre en forskel. Nå ja, indtil man opdager, at dét tekstafsnit man selv har citeret, beskriver en undskyldning og et smil. Så er det galt, at man efter det understreger, at man selvfølgelig undskylder.

Og jo, jeg tager alle forholdsregler. Men mine hunde skal ikke leve et liv med mundkurv og 50 cm line eller kun luftes på egen matrikel. Og så NÆGTER jeg at tro, at ingen af jer har haft en unghund, der har opsøgt et menneske. I så fald, synes jeg det er virkelig, virkelig sært smiley Den eneste hvor jeg rent faktisk tror en smule på det, er Martines Tjab, som efter eget udsagn end ikke accepterer det andet menneske i huset. Det er så for ekstremt på en helt anden måde for mig, men det hverken kan eller vil jeg blande mig i. Hvis Martine trives med det, er det jo sådan det er, og det er dejligt.

Og nej, jeg bliver ikke tøsefornærmet. Men jeg bliver såååååå træt, når der koges så meget suppe på noget så småt.

• #418   23. maj 2023 Og i den ånd, så blev dagen krydret med endnu en “interessant” oplevelse smiley

Jeg gik i min gamle skov, hvor jeg gerne går tur en gang om ugen. Ser en politibil på skovvejen, og tænker at de er ude for at lufte hunde. Forkert. De er ved at rydde en “lejr” i et af de mere afsides liggende sheltere. De stopper mig og spørger om jeg er lokal, hvilket jeg bekræfter. De fortæller at de har fået flere anmeldelser om at her har boet nogen i flere uger, og jeg fortæller, at det nok er rigtigt. De fortæller, at de også har været oppe ved hytten lidt oppe af en tilstødende vej, og den så også beboet ud. Det bekræfter jeg også.

De spørger om jeg ved hvem de mennesker er, og jeg fortæller, at det i de 15 år jeg er kommet i skoven, har været normalt at nogle veteraner flytter ud i skoven sommeren over. Jeg fortæller at jeg ved det, fordi min eksmand kender en af de veteraner, der tidligere boede i skoven. De spørger om jeg kender andre steder i skoven, hvor de overnatter, og jeg siger, at de flytter sig, så det er ikke til at vide. De er løgn - de har deres faste pladser, og de generer ingen.

Dengang Lisbjerg var en lille flække, var folk søde og hjælpsomme. Stillede mad og vand op til de forskellige steder, og lod dem være i fred. Nu er byen vokset med masser af nye udstykninger og etageejendomme, og så er det et problem, at nogle veteraner med smadrede sind finder fred ved at bo i skoven smiley

Og nej, mine hunde opsøgte ikke politierne smiley

• #419   23. maj 2023 Så nuttet han kan være når han sover smiley

profilbillede
  • #420   23. maj 2023 #417

Det der - det er eddermame da en lang klagesang smiley
    Jeg beklagede at jeg LAVEDE EN FEJL !!! - det må jeg indrømme, DEN fejl begår jeg ikke igen. Du har tilsyneladende urimeligt svært ved at lade være med at tvære rundt i det, hvorfor ved du garanteret langt bedre end jeg gør ??

Og jo, jeg tager alle forholdsregler. Men mine hunde skal ikke leve et liv med mundkurv og 50 cm line eller kun luftes på egen matrikel.

For det gør alle de hunde, der ikke drøner hen til fremmede mennesker uden at være indbudt / fået lov af ejeren?
    Prøv at undlade at lade din egen utilstrækkelighed i dette her tilfælde, gå ud over andre, der godt kan få tingene til at fungere uden kort snor / mundkurv.

Og så NÆGTER jeg at tro, at ingen af jer har haft en unghund, der har opsøgt et menneske. I så fald, synes jeg det er virkelig, virkelig sært

Det er der jo ingen, der har skrevet at de ikke har. Alle mine hunde - pånær en aussie jeg havde - har været interesseret i mennesker. Men de er blevet bremset i det (snor på), og lært, at med mindre jeg sagde "hilse", så var det no-go bare at drøne hen. Det er ren og skær træning .. om man gider gøre sig ulejligheden / evner at gøre det, er jo individuelt - men det kan godt lade sig gøre.

Den eneste hvor jeg rent faktisk tror en smule på det, er Martines Tjab, som efter eget udsagn end ikke accepterer det andet menneske i huset.

Tjabs eget udsagn ? Vidste ikke, han havde en profil herinde smiley
    Tjab elsker Brian - men lystrer ham ikke (ret meget) .. men når alt kommer til alt, så er der mht opsøgning af andre mennesker INGEN forskel på hvordan Tjab og Esh gebærder sig. De har begge lært, at andre mennesker er ligegyldige og ikke noget, som de skal forholde sig til.

. Det er så for ekstremt på en helt anden måde for mig, men det hverken kan eller vil jeg blande mig i. Hvis Martine trives med det, er det jo sådan det er, og det er dejligt.

Martine har desværre intet valg .. eller jo, det har hun i grunden. En tur til dyrlæge med Tjab og en af de her sprøjter, som får hunden til at sove for tid og evighed.
    Det synes jeg nu bare er ret uretfærdigt overfor hunden - og som sagt, mine hunde lærer i et tidlig alder, at de ikke skal opsøge mennesker.
    Men indrømmet - det er TUSIND gange nemmere, med de tre andre maller vi har, som ikke har denne ulyst og modvilje imod fremmede.

Og nej, jeg bliver ikke tøsefornærmet. Men jeg bliver såååååå træt, når der koges så meget suppe på noget så småt.

smiley
    Kommer sq da lidt an på om det er dig, det "går ud over" .. ellers er din ihærdighed og devaluering af anderledes tænkende da tilsyneladende utrættelig .. så jo, du blir sq tøsefornærmet smiley

• #421   23. maj 2023 Jeg tror at man er enten dum, ny eller har et dødsønske, hvis man er en af dem, der gider blive ved med at diskutere med dig, Martine. Jeg har erkendt min fejlbarlighed. Det kunne klæde dig til tider at gøre det samme i forhold til det virkelige liv smiley

• #422   23. maj 2023 Øv, jeg kommer til at savne Mike's Mor herinde. smiley

• #423   23. maj 2023 Er hun gået? smiley

• #424   23. maj 2023 #423 Ikke frivilligt. smiley

• #425   23. maj 2023 Susanne - Okay smiley

• #426   23. maj 2023 What! Er Mikes mor blevet smidt ud eller hvordan?

• #427   23. maj 2023 #426 Åbenbart. smiley

• #428   23. maj 2023 Eh hvorfor? o.O

• #429   23. maj 2023 hvorfor er Mike´s mor ude ? troede faktisk ikke der var nogle HA´ere mere, så hvem smider ud ??

@ Anne ... da jeg var næsten heeelt ny på HG i forbindelse med at jeg fik Nova (hun var voksen og rolig) og Ipsen ( hun var en humørbombe på 9 uger), begge i 2011 berettede jeg med glæde om min ture med dem og specielt om Ipsen der bare gerne ville hilse på alt og alle så de kunne se hvor lækker hun var/er, jeg fik hurtig smidt begrebet "hilsetosse" i hovedet ... og det var ikke positivt ment ...

det dæmpede min fortæller lyst en tid, man bliver bare lidt mere hårdhudet med tiden ..

• #430   23. maj 2023 Big admin kan vel smide ud?

• #431   23. maj 2023 men Susanne su må jo vide noget, siden du ved det ikke var frivilligt ... hvilken tråd det evt hat baggrund i ...

• #432   23. maj 2023 Jeg ved ikke hvorfor. Jeg er ikke big admin. smiley

• #433   23. maj 2023 Men hvor har du fra at hun er smidt ud? Hun kan vel være gået selv?

• #434   23. maj 2023 #433 Fra Mike's mor.

• #435   23. maj 2023 Hokus pokus
    Susanne er i fokus
    smiley

• #436   23. maj 2023 og så har hun vel sagt noget om det er med baggrund i en tråd/diskussion hun er ude ...

• #437   23. maj 2023 Hvorfor skal alt, hvad jeg skriver anfægtes, bare fordi man kan?

Hun ved det ikke. smiley

I kan sku selv spørge.

OAO.

• #438   23. maj 2023 Susanne - Kan du ikke bede hende skrive til big admin og spørge?

Det må da være en fejl, Mikes mor plejer da at være sød og rar..

• #439   23. maj 2023 #435 .... Kom med en nyhed .

• #440   23. maj 2023 Anne, dit sidste indlæg er nærmest opvisning i manglende selvindsigt .. på flere end et plan smiley

Du bliver tøsefornærmet hvis folk ikke giver dig ret i alt hvad du siger .. og dine skyts imod mig bliver støt og roligt mere og mere patetiske i dine forsøg på, at ramme ..

Men tjek ... det er mig, der er den mærkelige her og du Anne, den forfulgte uskyldighed der aldrig aldrig ALDRIG kunne finde på at opføre dig nedladende, devaluerende eller sarkastisk overfor nogen herinde.

Godt så smiley

• #441   24. maj 2023 Hvorfor er hun smidt ud? Hende vil jeg godt nok savne!

Og hendes dejlige foto fra gåture

• #442   24. maj 2023 Jeg havde det præcist som i #399, derfor reagerer jeg i denne tråd.

Anne, det er ikke småting at lade sin hund løbe over til andre uden tilladelse, i hvert fald ikke for den, den løber over til. Eller det KAN det være, men er det bestemt ikke altid.

Det sidste års tid af Antons liv var jeg bange for at gå med ham bestemte steder, som vi ellers havde gået meget og som vi begge nød. Men dumme oplevelser med løse hunde gjorde, at jeg fik ondt i maven.

Begge mine hunde er blevet jagtet og bidt af løse hunde, og det sætter sig altså i én. Anton har jeg gudskelov kunne nå at få løftet op hver gang, men Hannibal nåede at blive bidt 3 gange på hans knapt 7 leveår. Det er SÅ respektløst ikke at have indkaldet i orden, når man slipper sin hund.

Nu skriver du, Anne, at det sker, når du ikke er opmærksom nok, men hvis indkaldet er i orden eller du har snor på hende, er det vel bare at korte snoren ind, altså stoppe hende, inden hun når hen til andre eller kalde? Jeg havde kun Anton løs steder, hvor jeg havde det fulde overblik, aldrig nogensinde på stier/steder, hvor andre kunne dukke op rundt om hjørner eller bag buskads fx, så kom han i snor. Generelt var han ret dygtig i sit indkald, men jeg vidste, at især andre hunde/vildt kunne tænde noget i ham, og derfor turde jeg ikke slippe ham.

Det er hele din og Isabelles retorik i #362 og #364. Det er fint med en undskyldning, men I får det til at lyde som om, at bare man stikker dem en undskyldning og et stort smil, så går det nok - hver gang. Gør nu bare alt hvad I kan for, at det IKKE sker igen, så er det slet ikke nødvendigt at undskylde, og ingen har haft en (måske) træls oplevelse.

#395 var min drømmehundeejer at møde, respekt og sympati for både egne og andres hunde, og ingen har en dårlig oplevelse.

• #444   24. maj 2023 er man ikke kun i fryseren, som det hed en gang ?

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #445   24. maj 2023 Mikes mor er slettet ved en fejl fra Bazooms side. Hun skulle slettes fra andet sted end HG men det har de så ikke lige forstået. Hun er så stadig på det sted hun ville slettes fra, men man kan håbe at de kan genskabe HG profilen med de gamle hunde på, for Mikes skyld smiley

• #447   24. maj 2023 Tak for forklaring, så vidste hun godt hvad der er sket ... håber alt kan genskabes og hun hurtigt er tilbage...

• #448   24. maj 2023 Men hvorfor så kører en stemning op? Selvfølgelig ved man da hvorfor man er blevet slettet, og det var jo også tilfældet her.
    Håber snart hun er tilbage igen og at alt indhold kan genskabes.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#449   24. maj 2023 Måske lidt som der nævnes i #435

• #450   24. maj 2023 Update på #361
    Den uvildige bygningssagkyndige har været her, sammen med den sagkyndige, der udarbejdede den oprindelige tilstandsrapport, og skadeschefen fra firmaets forsikringsselskab.

Jeg har været noooget "på stikkerne" hele morgenen, og kunne rapporten forfra og bagfra, og havde helt styr på, hvordan jeg ville kommunikere omkring de forskellige punkter.

Og min opfattelse er, at det faktisk gik virkelig godt.!

Som afslutning ville den oprindelige byggesagkyndige gerne lige gøre opmærksom på, at han havde gennemlæst den tilstandsrapport, som blev udarbejdet forrige gang huset blev solgt, og dengang havde der heller ikke stået noget om de forhold, som jeg mener, de burde have medtaget.

Den uvildige bygningssagkyndiges svar var: "Man er ikke forpligtet til at gentages andres fejl".
    HAM kunne jeg godt lide smiley

• #451   24. maj 2023 Stoppestedet er grundet trafikale udfordringer flyttet til
    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1320328-loes_snak_11_0

• #452   24. maj 2023 Jeg kan kun skrive, hvad jeg ved. Og når hun skrev, at hun ikke vidste, hvorfor hun var slettet fra HG, kan jeg næppe dyppes i tjære for at skrive det.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#453   24. maj 2023 Vi har fået det samme at vide.

• #454   24. maj 2023 Cookie vist ikke helt. Men du tror mig jo ikke uanset. smiley

• #455   24. maj 2023 Hvis man har fulgt med i Landmand søger kærlighed, og ved hvem Jack fra Haderslev er.

Så vil jeg bare fortælle han er afgået ved døden smiley

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0sMKrBVD1Kn7k2m3ebiQ2YFJqjKszdFaxFHaD7uLhGEM7UMhniBPCQ9GKbR1K5Vj8l&id=100020797097270

Jeg kender ham lidt fra da jeg havde hest opstaldet hos ham.

• #456   25. maj 2023 Kendte ham også.

• #457   26. maj 2023 Så er freden forbi. Sønnen er kommet hjem fyldt med nye oplevelser. smiley

Vi har leget kattepasser nogle dage, da han har en boende i sit værelse. smiley

• #459   26. maj 2023 det da ikk´ så ring´ Isabelle, mine er som regel et af de færdigkøbte ...

• #460   26. maj 2023 Hvorfor skriver i ikke i den nye løs snak 11?

• #461   26. maj 2023 Jeg ville gerne til Oldtimer løb i morgen. smiley

• #462   26. maj 2023 @ Anni ... ja ... jeg skriver vist begge steder

• #463   27. maj 2023 Sønnen var hjemme og spise i dag. Hyggeligt.

• #464   30. maj 2023 Det var vist den ferie. Nu kommer sommerferien snart. smiley

• #465   30. maj 2023 Man kan ikke hindre at ens børn lider nederlag, men man kan gribe dem under armene og rejse dem op igen. smiley smiley smiley

• #466   30. maj 2023 og lære dem at det ikke er et nederlag at lide nederlag ... man lærer ofte mere af nederlag end af succés på succés

• #467   30. maj 2023 Tja sygdom er man ikke herre over. Om man kan lære af det? Måske. Men ændre på det er svært

• #468   30. maj 2023 Man kan ikke styre ret mange ting her i livet men jeg tænker det der menes også er at man kan lære at styre ens indstilling til det smiley

• #471   8. jun 2023 Så har jeg bagt til i morgen. En dag der blot skal overstået. Vi talte med bedemanden i dag.

Kommentér på:
Løs snak 10.0

Annonce