{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.952 visninger | Oprettet:

Løs snak 10.0 {{forumTopicSubject}}

Se hvem der er flyttet ind hos os i fredags smiley
Sally, Rose og Lady. De er simpelthen bare så cool og nysgerrige. Rose er megakælen og vil så gerne gnubbes bag ørene og strigles og klappes. Sally er en smule mere tilbageholden, men har man lige en lækker lille håndfuld korn så vil hun også gerne nusses. Lady er kalven og hende er der lige lidt mere arbejde i at overbevise om at vi ikke er farlige (Rose er hendes mor). Avler kom med dem fra Fyn i stormvejret i fredags. Vi fik billeder undervejs fra overvågningskammeraet i traileren. De så ud til at tage det rimeligt cool. De stak hovederne i græsset og guflede så snart de var ude af traileren smiley Begge køer er konstateret drægtige så til december - om alt går vel - skulle vi gerne få to nye små kalve smiley
Penny synes køer er nogle jævnt farlige dyr (det er sikrest at holde sig på god afstand og så sige 'vif') og Clinton skal lige lære at han ikke bare skal rende ind og hilse på. Penny bliver trænet i at ignorere dem og her til morgen fik hun så faktisk lov at løbe løs noget af vejen rundt på marken fordi jeg efterhånden føler mig ret overbevist om at hun ikke render ind til køerne og jagter rundt med dem. Vi har haft strøm på hegnet de sidste 14 dage for at få lært hundene at hegnet er AVS inden køerne kom. Clinton - den lille drønnert - har fundet ud af at man bare skal dukke sig så får man ikke stød og han vil så gerne ind og snuse til køerne. Så han må finde sig i at være i snor til køerne er lidt mere vant til ham. Og hilseriet skal være kontrolleret med Clinton på den rigtige side af hegnet og ikke bare dinglende fjoget rundt inde hos køerne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 10.0
  • #1   8. maj 2023 Og lige et billed mere smiley

profilbillede
  • #2   8. maj 2023 Og et til - udsigt fra den nederste havelåge smiley

profilbillede
  • #3   8. maj 2023 Tre billeder og ingen af Clinton. Det er en ommer.

• #4   8. maj 2023 Nøj hvor er de dejlige, tillykke med dem ?? ??
    Sam synes også køer er lidt for spændende, dem vil han gerne jagte og gø af samtidig, jeg har også jævnligt trænet 'ignorere', når vi har gået tur forbi køer.

• #5   8. maj 2023 Altså, det er jo de særeste ting, man kan blive glad for, når man er over 40. Jeg er så heldig, at være i den gruppe, som får en udvidet undersøgelse, når der laves celleskrab. Det er en prøveperiode, hvor en del af kvinderne bliver testet for forskellige ting, ud over at der "bare" bliver kigget på cellerne. Og nu har jeg fået dette svar:

"Prøven er negativ for High risk humant papillomvirus typerne 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56, 58, 59, 66 og 68. "

Så med andre ord, har jeg IKKE nogle af de typer HPV, som kan give livmoderhalskræft. Dét kan man sådan set godt være ret begejstret over på sådan en mandag smiley

• #6   8. maj 2023 Vi har, indtil for nylig, haft Limousiner. smiley

profilbillede
  • #7   8. maj 2023 smiley

profilbillede
  • #8   8. maj 2023 Fine kødmuhbasser smiley

• #9   8. maj 2023 Nå, men om igen så. Her er et billed af Clinton og hans langbenede lillesøster smiley

profilbillede
  • #10   8. maj 2023 Jeg vil også være med på ko-billeder - selvom han er en stud. smiley

Ivar i dag. smiley

profilbillede
  • #11   8. maj 2023 Bliver Ivar egentlig klippet om sommeren? Eller er pelsen "varmeafvisende"? smiley

• #12   8. maj 2023 Ivar fælder vinterpelsen og er korthåret om sommeren.
    Her i august sidste år.

profilbillede
  • #13   8. maj 2023 Ivar , sidste år tidligt på sommeren, hvor han manglede at smide den sidste vinterpels.

profilbillede
  • #14   8. maj 2023 Hvor fint smiley

• #15   8. maj 2023 Han er godt nok flot ham Ivar. Sikke nogle horn han har og sikke lange ben smiley Mine damer er Hereford af canadisk afstamning dvs. de er lidt mindre og har lidt kortere ben end de kæmpestore engelske Herefords. Til gengæld er de designet til at skulle kunne klare sig ude året rundt også i canadisk klima og til at være temmelig selvkørende hvad angår kælvninger og pasning af kalvene. De var rimelig lådne da jeg så dem første gang for ca 1 måned siden. De fælder meget nu og jeg striglede store mængder hår af Rose og det nød hun. De er begge snart helt sommerkorthårede på halsen. Vi har købt et læskur til dem og det gik de allerede ind og sov i første nat smiley

• #16   8. maj 2023 Mette hold da K*** de er lækre!! og det er endda sagt på en helt uden bearnaise og fries måde...

Dem kan jeg godt forstå du er rigtig glad for smiley suk jeg gad også have nogle nussekøer... smiley

• #17   8. maj 2023 Er der nogen der ved om, hvis man som jeg, har fået tildelt hjemmevejleder og rengøring i eget hjem (den mindste pakke) og man flytter kommune, om man så skal søge om det igen?

Og hvis man skal søge, kan de så afvise en?

Jeg overvejer nemlig at flytte tilbage til fødebyen, især nu hvor jeg er single og nu hvor datteren skal på efterskole på Als, så har jeg ikke rigtigt noget at hænge her i byen for.

Plus min far ikke kan gå ret godt, så vil gerne kunne se ham mere.

• #19   8. maj 2023 Tænker også at du skal søge igen.

• #20   8. maj 2023 Okay, tak smiley

• #21   8. maj 2023 Sikke et skønt vejr i dag. håber på lidt sommer snart smiley

• #22   8. maj 2023 Frk. Jensen Det er noget med det kommer an på hvilken paragraf det er bevilget efter...

Men ring til din kommune og hør, det kan de svare på ret hurtigt, for der er klokkeklare regler på området. smiley

• #23   8. maj 2023 Har lavet den fineste ælling. I aftegn altså. smiley

profilbillede
  • #24   8. maj 2023 smiley

profilbillede
  • #25   8. maj 2023 åh hvor kær smiley

• #26   8. maj 2023 #24..

Det burde være ulovligt at vise den slags billeder... Nu vil jeg også have ænder, for hold nu da k*ft den er nuttet den der.... smiley smiley

• #27   8. maj 2023 nej hold da op! Den er for kær

• #28   8. maj 2023 Den og dens søster eller bror, er desværre solgt. Men hun har lovet at sende billeder løbende, så jeg kan se farveudviklingen. smiley
    Jeg har 3 damer der ruger og rugemaskinen fyldt op med æg, så I siger bare til. smiley

• #29   8. maj 2023 hvis der er noget der kan gøre mig "glad" for min alder, altså mht det faktum at jeg er i den sidste 1/3 af mit liv, så er det ord som : ChatGBT (?), Kunstig Intelligens og MyAL ... hold kæft det er en skræmmende kold og upersonlig verden set fra mit udsyn ...

• #30   8. maj 2023 Mit arbejde har været et regulært røvhul i dag. Så jeg nåede ikke til træning, hvilket egentlig ikke er en katastrofe, for vi trænede igår. Men jeg trængte til at koble af, så jeg gik et spor med Ellie smiley Og på vej hjem fra sporet, gik vi forbi Tops, som er Ellies allerbedste lille kæreste smiley Tops bor bag et hegn smiley

profilbillede
  • #31   8. maj 2023 Han er det mest bedårende lille væsen smiley

profilbillede
  • #32   8. maj 2023 også kaldet SnudeBillen smiley smiley

• #33   8. maj 2023 Gad vide hvorfor min stavekontrol nægter at skrive Topsy, men ændrer det til Tops? Men snudebillen hedder nu altså Topsy smiley

Han ligger og klynker og kigger ud under hegnet, og Ellie lægger sig på den anden side, og så ligger de og kysser under hegnet smiley

• #34   9. maj 2023 En ældre mand har cyklet forbi vores hus dagligt i 6-7 år. Nu er han begyndt at råbe "kykkelikyyyyyy" hver gang han kører forbi vores hæk smiley

• #35   9. maj 2023 Rikke, prøv at råbe "BOOOOOOOKÆÆÆÆÆÆÆG" tilbage smiley

• #36   9. maj 2023 Han bruger høreværn (med radio i går jeg ud fra), så han hører det ikke, hvis vi råber tilbage smiley

• #37   9. maj 2023 Jeg har igennem flere år haft problemer med, at en person på Sjælland giver mit nummer til alle mulige instanser. Jeg blev f.eks. kontaktet af en kommunal sagsbehandler for et par år siden, som simpelthen troede jeg var fuld af løgn, da jeg sagde, jeg ikke hed Betina og i øvrigt heller ikke havde børn. Jeg har også fået et have af sms'er fra alle mulige butikker, biblioteker, læger, frisører osv. I øjeblikket får jeg en masse beskeder fra en omsorgstandklinik eller sådan noget, der beder om at der bliver bestilt tid til røntgen og behandling. Altså den person, som har givet dem mit nummer.
    Jeg er simpelthen så træt af det, men man kan intet stille op. Jeg kan kontakte dem der bruger nummeret til at få fat i den person, men de må jo ikke give mig hendes informationer smiley
    Jeg har haft mit nummer i over 20 år, og jeg har sådan set også hemmeligt nummer. Jeg tænker det er fordi vedkommendes eget nummer er tæt på mit, men det er da utroligt hun giver det forkert til så mange.

• #38   9. maj 2023 Jeg har et råd til dig, Betina. Du kan blokere de numre, som uønsket ringer til dig. Så får det vel en ende på et tidspunkt.

• #39   9. maj 2023 Politiet har ringet én gang til Betina (mit nr). Hvis jeg blokerer dem, bliver jeg nok ikke populær, hvis de skal have fat i mig en anden gang smiley

• #40   9. maj 2023 Haha, det er ellers alligevel ret sjovt. Når man altså ikke er hverken dig, Rikke, eller hende Betina - bortset fra, at det lyder som om Betina slipper for en masse lort, fordi hun bruger dig som skjold smiley

• #41   9. maj 2023 @37: Hold op hvor irriterrende smiley På min arbejdsplads blev der for nogle år siden ansat en der havde stort set samme navn som mig. IT satte et eller andet forkert op da de opsatte hendes printmuligheder så jeg fik al hendes print. Hun var mellemleder og derfor fik jeg også en hel masse personalerelateret og lidt mere følsomt print. For pokker det var irriterrende. Det løste sig faktisk først helt da hun forlod virksomheden igen efter et par år. IT formåede aldrig at få rettet det op smiley

• #42   9. maj 2023 Den kender jeg Mette. sidst gav de mig adgang til alle deres konti og lønudbetalinger ved en fejl....

jeg åbner det aldrig men det er meget lidt smart...

• #44   9. maj 2023 Yeeees! Så kom den nye havetraktor smiley

*Havregrød resten af måneden* smiley

profilbillede
  • #45   9. maj 2023 Meeeeen det er nu også lidt sjovere at slå græsset med sådan en fætter smiley

• #46   9. maj 2023 Præcis smiley

• #47   9. maj 2023 Så mangler du bare et støjdæmpet headset, så du kan høre musik eller podcast til arbejdet. Jeg bruger også mit, når vi går i skoven. Conor har sjældent noget fornuftigt at "sige".

• #48   9. maj 2023 Jeg elsker at køre havetraktor så meget, at jeg ikke behøver underholdning smiley
    Jeg har overvejet, om jeg bare skal køre ud og tage vores 3 HK græsmark, men det kan godt være, at hestene bliver lidt triste, for så er der ikke noget wrap til vinter smiley

• #49   9. maj 2023 Ø-kuller? smiley
    Eller er du en 12-årig knægt?

• #52   9. maj 2023 Hvis pakkeshoppen ikke er så stor kan det være derfor de ikke tager alle pakker smiley

• #54   9. maj 2023 Airconditionen i min bil er begyndt at larme helt urimeligt meget efter min bil var til service i sidste uge. Har først opdaget det i denne uge, fordi jeg grundet sygdom slet ikke har kørt i sidste uge.
    Jeg ved ikke hvad det er, for jeg ved intet om biler, men det kunne ud fra en hurtig google søgning godt lyde som om at kompressoren ikke er så glad mere. Men er det ikke noget, man burde have opdaget til et serviceeftersyn?
    Uanset hvad må jeg have fat i min mekaniker igen, igen... De havde også glemte at skifte et af kørelysene, der var gået, så de har ikke mange point i min bog pt... smiley

• #55   9. maj 2023 Aircon er normalt ikke med til et service, og det lyder som om din aircon skal renses og eventuelt have fyldt væske på.

• #56   9. maj 2023 Hvis der skal fyldes kølemiddel på, så skal utætheden først findes. Det er i øvrigt dyre og meget forurenende sager. 10-15 kr/g og hvert g forurener som en køretur på 5-10km, men det er en helt anden historie smiley

• #57   9. maj 2023 Okay, så giver det mening. Synes bare det er pudsigt at det kommer lige efter service. Der var ingenting før. Men tak for svar, så blev jeg så meget klogere. Må se hvad mekanikeren siger i morgen smiley

• #58   9. maj 2023 Søren, aircon skal have fyldt kølemiddel på cirka hvert 4.-5. år, og ikke fordi det er utæt, men fordi det fordamper. Det er helt normalt, ligesom rens af aircon er helt normalt. Overholder man ikke rensning af aircon hiver det en masse skrammel med ind i kabinen, som man kan blive syg af. Som regel er første tegn dog, at det larmer.

Værkstedet har altså intet gjort forkert, tjek af aircon er en service, man skal købe ved siden af.

• #59   9. maj 2023 Men vel sagtens billigere end at købe en ny bil? smiley
    Kan man ikke bare udskifte noget fremfor at finde utætheder? Igen, jeg ved intet, så mine spørgsmål er derefter smiley

• #60   9. maj 2023 #58:
    Ja okay, og jeg har ikke rigtigt fået ordnet aircon i de 3,5 år jeg har haft bilen, så det er måske ikke så underligt hvis det trænger til kærlighed smiley
    Bare man kan gøre noget ved det, så skal det nok gå fint smiley

• #61   9. maj 2023 Kølemidlet befinder sig i et lukket kredsløb med et højt tryk. Det fordamper kun i fordamperen, som er en del af det lukkede kredsløb. Hvor ofte skifter du kølemidlet på dit køleskab?

• #62   9. maj 2023 Søren, vi har været afsted med Peugeot, Opel, Renault og Citroën, så jeg véd, at noget af det fordamper over tid. Nyt på, rens og du er kørende igen.

• #63   9. maj 2023 Ok

• #64   9. maj 2023 Jeg kan nu også læse flere steder at aircon anlægget taber kølemiddel over tid. Satser på at det kan fikses ved at få fyldt væske på smiley

• #65   9. maj 2023 Jeg har aldrig mistet kølemiddel i mine biler med aircon/klima de seneste over 20 år. Forskellen mellem bilens aircon og køleskab kan kun være de vibrationsdæmpende gummislanger, som tydeligvis lækker kølemiddel.
    Hvis jeg var mekaniker, ville jeg også hellere sælge dyrt kølemiddel i stedet for billige slanger.

• #66   9. maj 2023 Søren, stop nu. Det koster ikke ret meget at få fyldt på, og så skulle 4 forskellige værksteder have oplyst forkert. smiley

• #67   10. maj 2023 Jeg ødelægger lige den gode stemning med endnu et havespørgsmål smiley

Ude foran mit hus er der et lille græsstykke på ca. 5x10 meter. Der er græs og mælkebøtter. Og nu opdagede jeg i går, at der er ca. 1 kvm inde i midten, hvor der vokser jordbærplanter. Jeg gætter på at det er skovjordbær, og jeg aner ikke hvordan de er kommet. Jeg plejer bare at maje græsset ned med plæneklipperen, når det er blevet for højt.

Men kan de skovjordbær kvæle græsset? Hvis jeg nu den næste tid slår græs uden om bærplanterne? Jeg ville ELSKE hvis der var skovjordbær i stedet for græs smiley

• #68   10. maj 2023 er der ikke nogle der mangler en god lille træningsmakker? Skal lære at være alene men det skal alle hunde i et nyt hjem. se hende lige... så skøn!

https://www.facebook.com/100064591756460/posts/pfbid02sTej5nZxdGd9YjgPy5S7ewTYHATsDbjV1Bn6NnW7yjbMn5ZndbzmsAnGkPzVmFq4l/?sfnsn=mo

• #69   10. maj 2023 Min veninde har fundet en ny kæreste efter at hun har været single i et par år.

Hun er SÅ glad, SÅ forelsket og hendes liv kører bare på skinner .. man kan jo overkomme alt, når man er nyforelsket.
    Jeg er super glad på hendes vegne, det er en enormt sød mand hun har mødt .. MEN !!!

Jeg kan bare ikke lade være med at blive en lille smule misundelig, for den der følelse hun har lige nu - den kommer jeg aldrig til at opleve, resten af mit liv, hvis jeg altså bliver sammen med kæresten ..

Det er sq lidt ambivalens, et eller andet sted smiley

• #70   10. maj 2023 Jeg har nu heller ikke oplevet at bilerne (VW) med aircon har tabt kølemiddel. Bortset fra da der på den jeg har nu var en eller anden dims, der flækkede sidste sommer så kølemidlet rendte ud.
    @67: Der hvor vi boede før havde vi noget der hed 'guldjordbær' som 'bunddække' ved bækken. De groede meget voldsomt og kvalte alt på deres vej - incl græs smiley Så tænker at det kan skovjordbær da nok også hvis du gør livet lidt lettere for dem ved kun at slå græsset smiley

• #71   10. maj 2023 @ anne ... joe men all things pass ... det bliver også hverdag når rusen er dampet af, det er jo først der det skal stå sin prøve ... på den anden side har du så meget mere overskud til det der virkelig tæller, hundene smiley smiley smiley .... tænk hvis du skulle bruge al den tid sådan en ny-forelskelse tager ..

Jeg har nu hørt at der kan skulle væske på air-con, ikke fordi den taber, men netop at der er en vis fordampning ...

Nu har jeg har til morgen skulle være i kontakt telefonisk med kollega, mand og et firma, har siddet og råbt Hallooo, ja jo kan du hæøre mig, ja jeg kan høre dig, nå ikke mere hallooo alle 3 gange ...haft telefonen tændt og slukket et par gange og bandet af den møg telefon og Apple´s nærmest monopol lignende tilstande ... tænder så for TV for at dampe af for så at læse at alle kunder på Telias netværk har problemer ... det er så bl.a. mig

• #73   10. maj 2023 Aha! Min nabo ringede og vi legede også....HALLO, HALLO, HALOOOO....kan du høøøøre mig? Bib bib bib.....vi prøver igen.....Jaaaa....nu kan jeg høre dig!
    "Argh!....Nu har jeg glemt, hvad jeg skulle" sagde naboen smiley

• #74   10. maj 2023 Er ved at vaske tøj og lider af akut vaskekælder angst smiley

der må grines men hold op jeg synes den ligner noget fra en gyser...

normalt gør min mand det altid men han har corona nu .. iiiih

• #76   10. maj 2023 jeg kan lige skyde et foto senere... total creepy

• #77   10. maj 2023 Har I oplevet sjove ting med jeres efternavn? Vi er færdige herhjemme. har fået et brev hvor jeg hedder Helle Lidtsjov :)))

En jeg kender - Starup, har egen virksomhed og han bliver kaldt Startup. den er altså også sjov

• #78   10. maj 2023 kælderen brrrr

profilbillede
  • #79   10. maj 2023 Bilen skal på værksted torsdag. Den skal have skiftet forhjulsleje. Den var dernede den 1. Maj for at få det gjort, men de reservedele han havde fået, de passede ikke. Lige netop vores model skulle have dele hjem fra England.

Jeg kan huske ved vores Toyota, da skulle kølervæsken også skiftes jævnligt. Den vi har nu har ikke noget så fint. smiley

• #82   10. maj 2023 Sønnen har vaskerum i stuen lige ved indgangen og ikke langt fra ham. Den er der heldigvis ikke noget uhyggeligt ved. smiley

• #83   10. maj 2023 @80: Tillykke med Luka smiley Men for pokker da beslaglæggelse lyder dælme da ikke særlig rart smiley

• #85   10. maj 2023 Mit arbejde er stadig max røvhul!! Så jeg har arbejdet og arbejdet og arbejdet. Og nu er 2 ud af 3 opgaver afleveret til godkendelse. Så jeg har bevilget mig selv 30 minutters lydbog og en kop kaffe i solen smiley

• #86   10. maj 2023 @ Mikes ... og hun er da noget så smuk ..

• #87   10. maj 2023 Det bekymrer mig, at så mange bliver snydt, når de har bilen til service, men deri ligger måske også et lille strejf af darwinisme, som nok altid vil være at finde rundt omkring.

• #88   10. maj 2023 Pyh fik luftet cyklen og besøgt en veninde her i byen..

Nåede også hjem inden det regnede alt for meget (det var begyndt at dryppe)

• #89   10. maj 2023 Og det lykkes mig endelig at tage mig sammen til at blive meldt ud af folkekirken smiley

• #90   10. maj 2023 Hvilken slags jordbær er gode at have indenfor i krukker? Jeg vil gerne have nogen der giver store søde bær smiley

• #91   10. maj 2023 Endelig på benene igen smiley
    Keder mig grelt når jeg er syg.

• #92   10. maj 2023 Det pisser ned her.. men patienten skal jo holdes i gang.. heldigt regn ikke genererer ham smiley

profilbillede
  • #94   10. maj 2023 Indica - Tak smiley

• #95   10. maj 2023 Halløj fra Kalle.

profilbillede
  • #96   10. maj 2023 hahaha hoppede lige en gang, Kalle smiley

• #99   10. maj 2023 en Batman smiley

• #101   11. maj 2023 haha.. somom

profilbillede
  • #102   11. maj 2023 Her krydses der fingre. smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 608
  • #104   11. maj 2023 Aircon taber kun, hvis de er utætte. Man er nødt til at sætte sig ind i, hvordan tingene fungerer. Skal der fyldes på, så skal der foretages en trykprøvning(min. 30minutter) og lækagesøgning. Alt andet er sjusk, som kun tjener det formål at hæve lette penge.
    Jeg har KMO-certifikat, men er ikke i branchen for tiden.

PS! Nej, vent. Jeg er ligeglad, hvem der snydes. Over and out

• #105   11. maj 2023 Bade tid smiley

profilbillede
  • #106   11. maj 2023 Jeg lever i en boble i disse dage smiley

profilbillede
  • #107   11. maj 2023 Ej tillykke Danielle smiley

• #108   11. maj 2023 Tillykke Danielle. smiley

• #109   11. maj 2023 Har nusset lidt på hvalpe i dag på arbejdet smiley

profilbillede
  • #110   11. maj 2023 Tusind tak! smiley alt det kliché, man hører, er fuldkommen sandt, når det kommer til stykket smiley

• #111   11. maj 2023 Stort tillykke, Danielle. Det er en fantastisk boble at være i smiley

• #112   11. maj 2023 Kæmpe stort tillykke Danielle!

Sikke en lille lækkerhed, der ligger der smiley

• #113   11. maj 2023 Stort tillykke Danielle smiley

• #115   11. maj 2023 Tillykke Danielle, åh hund og baby intet er skønnere ...

• #116   11. maj 2023 Tusind tak alle sammen smiley smiley

• #117   11. maj 2023 Åh, min hund er så meget en idiot smiley

Den sidste uge har hun været 100% uden hjerne, og jeg er lige ved at tude!! Hun gør ALT det, hun ved er forbudt - graver huller i haven, stjæler stiklinger og rusker dem, stjæler alt sko der ikke er gemt væk, driller Dorit, driller katten, driller mig og hundrede andre ting smiley

Til træning kan hun heller ingenting, som kræver at hun samarbejder med mig. Med mindre altså jeg belønner hende med bold for alt, der er antydningen af arbejde. Men så fik hun lov at lave feltsøg. Formanden havde lavet et elitefelt - 70x70 skridt og 4 genstande. Ellie brugte de første 2 minutter på bare at spurte og spurte, slog så snuden til og kom med de 4 genstande på et par minutter. Og da træningen var færdig, og en genstand ude på baglinjen ikke var fundet (og formandens elitehund måtte give fortabt), ræsede Ellie ud og fandt den på under et minut smiley

Og lige netop dét skal jeg huske, når hun er en byld i røven resten af tiden smiley

• #118   12. maj 2023 Bisættelse af min ex-svigerfars kæreste/kone idag, hun døde kort før min datters konfirmation af kræft..

Hun kom på hospice selvom hun ikke ville, hun var til det sidste overbevist om at kemoerne nok skulle hjælpe smiley

Jeg kan ikke lade være med at tænke tilbage til dengang min farmor døde af kræft, hun ville dog ikke have kemo og var allerede i sit livs efterår.

Jeg syntes personligt det er svære at skulle sige afsked med en der ikke var klar til at dø, end en der havde affundet sig med det smiley

udover min ex-svigerfar efterlader hun en voksen søn. (som min svigerfar heldigvis har overskud til at hjælpe igennem sorgen)

• #119   12. maj 2023 Tænk at noget så småt, kan betyde så meget. smiley

profilbillede
  • #120   12. maj 2023 Jeg er godt nok træt af det hele lige nu. smiley
    Indenfor 14 dage døende min plæneklipper, min støvsuger, min tandbørste og min bil, som det ikke kan betale sig at syne smiley smiley smiley
    Og dume dummet mig havde næsten lige tanket

• #121   12. maj 2023 Gentages flere gange dagligt: Jeg skal ikke have en hundehvalp. Jeg sagde: Ikke nogen hundehvalp...

profilbillede
  • #122   12. maj 2023 øv Anni ... den slags kommer altid i klumper ... vi har lige repareret bil for en formue, og Ipsen koster også lige nu, og alle vores hårde hvidevarer på nær emhætte er fra fra mlm 2011 (alt i køkken) og 2014 ... så vi nærmest venter på "omgangen"

• #123   12. maj 2023 Datteren ville gerne hjem i hendes egen seng her efter bisættelsen, og jeg ved ikke om jeg ser hende inden søndag, så jeg fik min mors dags gave i bilen smiley

profilbillede
  • #124   12. maj 2023 Så har vi fået en tid hos dyrlægen på tirsdag.

• #127   12. maj 2023 Åh øv, Anni smiley Håber der er nogen der kan fikse lidt af det for dig, så du ikke skal købe nyt af alt.

Fru C, der er mange der har det rigtig, rigtig stramt lige nu smiley De fleste kom ok igennem vinterens høje varmeregninger, ved at spare og sælge ud. Men nu er reserverne tømt, og mange har bare ikke penge til uforudsete udgifter. Det må være forfærdeligt, at have behov for at tigge smiley

• #128   12. maj 2023 Jeg har haft den mest crazy uge på arbejde, og har hængt i med det yderste af neglene smiley Så jeg lukkede pc’en kl. 15 sharp, og kørte i skoven for at gå med veninden. Dorit gad så ikke med, som i overhovedet ikke. Så hun fik lov at blive hjemme, og Ellie fik givet FULD skrue med Sully smiley De to er så gode venner, og leger lige vildt og larmende smiley

Da jeg kom hjem, sad Dorit og ventede og krævede alenetur, så vi trissede afsted på en “Dorit bestemmer”. Vi sluttede af med at gå over fodboldbanen, hvor hun fik sig nogle gode rullere og så skete det bedste i hele verden! Vi løb ind i 4 drenge, hvoraf den ene er en af dem, der kiggede efter hundene, da Ellie var hvalp. Dorit satte sig, drengene slog ring om hende og så sad hun og lod sig nusse, imens de fortalte hvor sød hun er smiley En af drengene lagde sig i græsset, og Dorit gik over til ham og lagde sig i ske smiley Jeg havde nær ikke fået hende med hjem igen smiley

Hun er simpelthen det mest fantastiske lille væsen smiley

profilbillede
  • #130   12. maj 2023 Facebook har åbenbart en glitch hvor den sender en venneanmodning til folk hvis profil man bare kigger på...

Det blev en semi akavet oplevelse fra mig i dag... så jeg advarer lige andre smiley

profilbillede
  • #131   12. maj 2023 Idioten har taget en selfie smiley

profilbillede
  • #132   12. maj 2023 Haha, Obster, taget med fingrene i kagedåsen smiley Men tak for advarslen - jeg tjekker jævnligt vores borgere på sociale medier, for at lure på forhånd om de er stakler eller psykopater.

• #133   12. maj 2023 Jeg har købt både ny støvsuger, plæneklipper og ny tandbørste.
    I morgen skal jeg ud og se på et par biler.
    Bliver jo nød til at have en, ellers kan jeg ikke se til min søster.
    Havde jeg ikke haft hende, havde jeg ikke haft brug for en bil

• #134   12. maj 2023 Haha det var heldigvis ret uskyldigt (denne gang) omend forfærdeligt og nærmest dobbelt akavet.

Men jeg ser en kvinde tæt på mit arbejde der minder så meget om en gammel veninde jeg ikke taler med mere og det blev da i hvert fald afsluttet med hun slettede mig for flere år siden. Nå men anyway får jeg da smilet og stirret lidt for længe på denne kvinde. Før jeg får tænkt..måske er det ikke hende..

Slår op på fb. Det bliver tydeligt det ikke er hende. Og bedst som man ikke tror det kan blive mere pinligt på en dag får man så en "accepteret venneanmodning" smiley

Ikke så meget andet at gøre end at krybe til korset og indrømme man var forbi profilen og hvorfor..

Utroligt nok ku jeg sagtens have fundet værre ting jeg kunne være blevet "busted" i smiley

• #136   12. maj 2023 Jeg har fået 2 nye venner i dag jeg ikke har bedt om. Nu ved jeg hvorfor ..

• #139   13. maj 2023 Haha nå ja... I går kunne vi fejre 5år sammen. Kæresten og jeg. Vores første date var på den blå planet hvor vi begge var lidt for spændte til at spise. Så vi delte en portion nuggets med pommes smiley siden har det været en fast tradition... I går blev de indtaget på Holbæk Havn. Med en lækker burger og efter årets for mit vedkommende første tur bagpå "knallerten"...derefter lækker frisklavet is i en lille skovkros ishus ikke så langt herfra. Det var skønt....men!!

Fandme ikke så skønt som at se Maggie med hendes nye Kong Bold signatur som i hjalp med at identificere - heldigvis! For hun gjorde den anden væk i onsdags.
    Ingen tvivl om det er lige den slags bold der rocker hendes båd.. smiley
    Så tak særligt til Cookie smiley

profilbillede
  • #140   13. maj 2023 For hun gjorde den anden væk i onsdags.

Sønderjysk smiley

Det er ikke mere end en håndfuld år siden, at det gik op for mig, at “pusser” ikke er et udtryk alle bruger smiley

• #141   13. maj 2023 Haha mam siger åbenbart heller ikke "her sidste dag" "hvad klok kører bussen" eller at en cykel er platset smiley smiley men jeg siger det stadig... og glemmer konstant andre ikke altid forstår hvad jeg mener smiley

• #143   13. maj 2023 Isabelle - Ja, det gør :p. At en cykel er platset betyder, at dækket er fladt. smiley

• #144   13. maj 2023 Isabelle ja det gør... hvis du vidste hvor mange gange jeg er blevet rettet med "det hedder forleden" smiley

• #145   13. maj 2023 Haha, det er så først nu at jeg lærer, at “her sidste dag” ikke er gangbart smiley

Den flok jeg træner eftersøgning med, har lært hvad “japgaf” betyder, fordi jeg bliver irriteret over at de står og ævler, og jeg så kalder dem en flok japgaffe smiley

• #146   13. maj 2023 Jeg forstår virkelig ikke folk der kan holde alle overflader fri for rod.. Hvor har de alle deres ting?

Hvordan ved de hvilke af børnenes ting der skal gemmes og hvilke der ikke skal?

Og hvordan har de lært dyrene ikke at rode?

• #147   13. maj 2023 jeg bliver totalt stresset hvis der er noget her og der og alle vegne ... så jeghar ikke meget nips .. og så er kunsten at få smidt ud/give til genbrug, og lade være at købe ting man egentlig ikke har brug for ... det eneste sted jeg har for meget er i klædeskabet, når str i tøj og sko stort set har været konstant i mange og jeg alligevel af og til vil have noget nyt ...

men det er pt på bedding at der skal ryddes op, helst indenfor de kommende uger ...

• #148   13. maj 2023 Hos os kan man godt se, at der bor dyr. Der er legetøj overalt. smiley

• #149   13. maj 2023 Vi har været til hundevæddeløb

profilbillede
  • #150   13. maj 2023 Lige et af 'Huset' også. smiley

Følger med. Hvem vinder.

Jeg er mest overrasket over staff! kæft de små hunde kan løbe!

profilbillede
  • #153   13. maj 2023 Hos os roder det, jeg får ordnet alt hver. 14 dag når der kommer et rengøringsfirma, men ofte roder det hele allerede dagen efter;) jeg er et rodehoved, det har jeg altid været;)

• #157   13. maj 2023 Jeg har lidt nips, men ikke vildt meget. Men jeg roder!! Og når jeg har rodet den ene ende af mit spisebord til (med ting fra arbejde), laver jeg en bunke og sætter det ind på kontoret - som roder HELT vildt smiley

• #158   13. maj 2023 Jeg har aldrig været pjattet med kyllingeburgere, men så var der en der lagde en opskrift op på hjemmelavede “kyletter” i en glutengruppe for lidt tid siden. Havde tilfældigvis nogle mega gode burgerboller, og med noget stærk bbq-sauce og hvidløgsdressing, var det himmelsk smiley

• #159   13. maj 2023 Lyder lækkert .
    jeg har set en lave hjemmelavet kyllinge nuggets, de så i den grad lækre ud ifht det man ved om de færdigkøbte ...

• #162   14. maj 2023 Hanne, jeg laver også af og til nuggets. Eller altså, kyllingeinderfilet vendt i æg, knust cornflakes og så stegt i airfryer. Eller bare kyllingelår tilberedt på samme måde smiley

Jeg eeeeeelsker min airfryer. Ud over at den sviner begrænset, bliver tingene bare lækre sprøde smiley Uden tvivl det bedste jeg har “arvet” fra mine forældre smiley

• #163   14. maj 2023 Med vores sære forhold til nuggets har vi også lavet hjemmelavede flere gange... smiley

• #166   14. maj 2023 altså dem I har, er det sådan nogen med en skuffe, eller er det dem hvor det nærmest drejer rundt ... jeg har en af de sidste og det eneste vi har lavet er pommes frites, jeg tænker hvis det drejer rundt så falder fx panering af ?

• #168   14. maj 2023 Vores fryser ryger nok til genbrug. Den er brugt 1 gang. Aldrig mere.

• #170   14. maj 2023 Nok et dumt spørgsmål, men jeg er ikke særlig god til at lave mad.
    Jeg har også købt en airfreyer, for tror, at det lige er mig, men har aldrig brugt den.
    Men hvordan ved i, hvor lang tid det i laver skal have og ved hvor høj varme ?

• #171   14. maj 2023 @ indica ... ok det er de nyere med skuffer ... vores er 6 år gammel og anderledes, tror ikke den kan bruges til helt det samme som de nyere .. det må blive et kommende ønske

• #172   14. maj 2023 Jeg er lidt stolt af mig selv, selvom jeg er så svimmel jeg ikke kan stå op pga stress har jeg næsten ryddet mit stuebord.

Den røde kasse og paptingene skal væk.

Dog er mange af tingene røget over i sofaen og på gulvet, fordi de skal andre steder hen, men har fået sorteret dattens ting og affald fra, og forsøgt at tynge ud i de ting jeg gemmer fordi jeg ikke rigtig ved om de skal ud eller ej.

profilbillede
  • #173   14. maj 2023 smiley

• #174   14. maj 2023 Hanne, jeg har den fra Tefal, med “spaden” det kører rundt. Jeg har så den med 2 lag, så jeg kan lave pomfritter i den nederste og kød i den øverste. Men ellers tager jeg bare “spaden” ud, og bruger den nederste del - så falder paneringen jo ikke af smiley

• #175   14. maj 2023 Det er nemlig smart, at man kan fjerne spaden.
    Det er en kæmpe fordel, når man fx bruger den til at bage boller smiley smiley

• #176   14. maj 2023 I dag har jeg overgået mig selv. Jeg gik ud i køkkenet, hældte vand og bønner på maskinen, trykkede på '2' og 'espresso', ventede i lidt over et minut, tog glasset og gik helt selv ind i stuen. Så ringede den satans tlf, og jeg glemte espressoen, som nu er blevet kold.
    Den slags skulle nogen fanme gøre noget ved.

PS! Jeg har sparket ud efter Conor, men han tror, at jeg vil lege med ham.

• #177   14. maj 2023 #146 færre ting smiley ryd op inden det bliver uoverkommeligt og så er vores sofabord sådan et man lige kan smide ting ned i hvis der kommer gæster smiley

Dyrenes ting bliver ryddet op løbende... de har ikke så meget legetøj for de kan ikke administrere det sammen. Så det er når de er hver for sig smiley

• #178   14. maj 2023 smiley smiley smiley smiley smiley

• #179   14. maj 2023 Det er hårdt at være missekat smiley

profilbillede
  • #180   14. maj 2023 Fra Datterens overgangsfest (Som det blev til 2 dage før der skulle have været konfirmation).

profilbillede
  • #181   14. maj 2023 Jeg har en meget ihærdig brumbasse, som har bygget bo lige over min terrassedør. Hvilket så betyder, at alle dens små arbejdere, forvilder sig ind i huset med deres tykke ben fulde af nektar til Big Mama. Det bliver en lang sommer smiley

• #182   14. maj 2023 Vi skal en tur til Kerteminde i Kr. Himmelfartsferien. Er der nogle særlige steder, I kan anbefale at tage hen, når man rejser med en snart 3-årig og to mopser? Særlig gode gåsteder/legepladser/spisesteder mm.

• #183   14. maj 2023 Jeg kan ikke huske om hunde er tilladt på Fjord og Bælt, men tror den 3 årige vil elske det smiley

• #184   14. maj 2023 Var lige inde og tjekke.. Kun servicehunde er velkomne hvis deres vacciner er up to date.

• #185   14. maj 2023 Ok tak, Frk. Jensen. Den skal vi lige se på. Vi har snakket om at tage i Odense Zoo (hundene kan være på hotellet imens evt.)

• #186   14. maj 2023 #181
    Jeg ville nok finde en netdør. Sådan en kan købes for ca 100 kr i bla Silvan, Jysk osv.
    Den.med magnetlukning virker for de fleste hunde, men om den virker for Ellie smiley

Humlebier er normalt fredelige, men irriterende, og hvis hundene snapper efter dem, så stikker de.

• #187   14. maj 2023 #185
    Odense zoo er rigtig hyggelig. Mit barnebarn på 2 år elsker det.
    Vær OBS på, at der kan være gode rabatter, hvis man har årskort til andre steder

• #188   14. maj 2023 #185
    Hvis vejret et godt, så er der grusgravene ved Davinde og Årslev.

• #190   14. maj 2023 Tusind tak for tips, Lise-Lotte smiley

• #191   14. maj 2023 Jeg kan også anbefale Odense Zoo .

Hvis i ikke har noget imod at kører over lillebælt til Fredericia er der Madsby Legepark med gratis mini zoo og en masse forskellige legepladser smiley

Jeg ved hunde må komme der, jeg har selv haft både hund og kat med dernede (katten dog uden for sæson) smiley

• #192   14. maj 2023 Vi skal faktisk til Fredericia også, så super godt tip, Frk. Jensen

• #193   15. maj 2023 Haha, Lise-Lotte, forestiller mig ikke at Ellie kan lade sådan en netdør være smiley

Her til morgen har hun været fjollet og fuld af narrestreger, og da hverken mig eller Dorit gik med på det, begyndte hun at hapse mælkebøtter. Altså dem som er blevet hvide. Gæt hvordan en idiotschæfer ser ud med munden fuld af sådan noget smiley smiley

• #194   15. maj 2023 Ida - velbekommen smiley Jeg bor i byen hvis i mangler en mopserne må være hos mens i laver hundefri ting smiley

• #199   15. maj 2023 Vognmændene truer med, at vejafgifter blot bliver givet videre til os forbrugere. Surprise, sådan har det da været til alle tider med enhver merudgift. Ligesom det øgede miljøaftryk bare gives videre til vores børn.

• #200   15. maj 2023 Jeg forstår ikke hvorfor vognmændene skal gøre så stort nummer ud af det. Som erhvervsdrivende er det vel helt naturligt at få sine udgifter dækket af sine kunder. Det er vel nærmest en del af konceptet smiley

• #201   15. maj 2023 Jeg synes mere det virker som en magtdemonstration .... muligvis på foranledning af en eller anden form for mindreværdskompleks...

Særligt kløgtigt finder jeg det i hvert fald ikke...

• #202   15. maj 2023 Isabelle, er du flyttet til Hornbæk? smiley
    Sam og jeg bor jo i Tikøb, meget tæt på Hornbæk, så hvis dine hunde mangler en at gå tur/lege med, er Sam klar smiley

• #203   15. maj 2023 @ Indica, hvor længe har du boet der ? Er spændt på om der i år er kommet styr på sommerens gaderæs dernede, eller det bliver som de forgangne somre hvor de fastboende har været noget generet ...

• #205   15. maj 2023 Mit hoved er ved at eksplodere smiley Lavede en formandsbesutning (jeps, det hedder det nu i min butik smiley ) i formiddags, og der er bunkevis af administrativt arbejde, der følger efter sådan en.

Hastede hjem fra arbejde, åbnede pc’en og arbejdede en time mere, smed hundene i bilen, gik en lille tur, trænede med Ellie (som havde taget sin hjerne med), hjem og fodre hunde og mig selv, gå en lille tur mere, arbejde og NU er jeg færdig. Med knaldende hovedpine og en hjerne der er grød.

Godt der kun er to dage mere i den her uge, og at jeg fik sneget mig udenom at være dén der skal møde i børn og unge-udvalget fredag morgen smiley

• #207   16. maj 2023 Mit liv peaker !!!

Jeg har sidste aftenvagt efter 6 i træk, i aften.
    Naturligvis har vi været underbemandede alle vagterne.
    Jeg har p ondt i halsen, spiser Strepsils, som jeg KUN kan spise, når jeg har ondt i halsen.
    Jeg har hovedpine.
    Jeg må IKKE blive mere syg, for torrsdag aften kommer en tysk DMC figurant, som vi skal have kursus med fredag, lørdag, søndag og det er nu engang bedst, hvis jeg ikke fejler noget.
    Jeg har et hus, der skal ordnes inden - han overnatter her - og man tilbyder ikke overnatning, med mindre det hus man tilbyder overnatning i er HELT rent.
    Min kæreste tog min hund i det lange (den der modprøve, hvor hund og figurant løber imod hinanden og som til konkurrencer vel er en 30 meter +), på ca 10 meter, og min lille 30 kgs hund fik rykket min adskilligekgmereend30 kgs kæreste et par meter bagud, så kæresten er i krise og mener ikke at den figurant jeg har bestilt til d 29 (prøve hernede) kan gribe Esh uden at Esh slår sig, for han har kun løbet for schæferhunde og de kommer bare ikke ligeså friskt ned af banen .. og derfor har ringet til en jysk figurant og forsøger at få ham over ....

Men på positivsiden så GLÆDER jeg mig til det kursus - fantastisk figurant er Stefan og de (fleste) smiley af de mennesker der deltager er skidesøde og det bliver et super kursus.
    Ugen efter kører vi til DMC i Tyskland hvor hele TO af Esh´s brødre - hvoraf den ene bor hos en 3-dobbelt (hedder det "tre-dobbelt" ??) verdensmester - skal deltage.
    Jeg skal bare se HUND HUND HUND, hilse på folk jeg kender fra VM´er og kurser, drikke lidt tysk ØL .. og ellers se at komme lidt ned i tempo ..

DET bliver godt smiley

• #208   16. maj 2023 Martine
    Jeg håber, at du når at blive rask, ellers får du lige min mors 'skidtmadskur'. Sådan lige inden sengetid laver du en kop "the" på friske timianstilke. Lad det trække ca 10 min, tilsæt lidt honning og drik blandingen. Ifør dig et par sæt skiundertøj eller lignende og gå i seng.
    Næste morgen er du som genfødt. Metoden er afprøvet flere gange af undertegnede, men "The Lancet" har dog endnu ikke valgt at bringe mit råd smiley

• #209   16. maj 2023 Søren tak for tippet, som jeg har prøvet i den stil for mange år siden - og ja, det virker smiley

Men nok kun svært foreneligt med hedeture om natten desværre smiley
    Og dog …

Prøvede engang, hvor jeg foruden joggingbukser og trøje, skisokker og hue smiley havde lagt mig i en sovepose smiley smiley smiley

Jeg vågnede om natten og var ved at smelte - og soveposen havde drejet sig så jeg ikke kunne nå lynlåsen smiley smiley smiley
    Det grinede jeg meget af - bagefter smiley smiley

Men dagen efter - frisk som en fisk, og kunne køre med på motorcykel rundt på Sjælland.

Tak for tippet smiley

• #210   16. maj 2023 ·
    Hundeejere: Hejsa, min hund trækker i snor og jager rådyr ind i skoven, når jeg lader ham være uden snor.
    Okay. Hvad er racen ?
    Ejer: Siberian Husky blandet med Coonhound.
    Træner: Okay, så du har en kører med en jagthund?
    Ejer: ja.
    Træner: Ok, hvad er disse racer avlet til?
    Ejer: Godt halvdelen af hunden skal slæbe og den anden halvdel skal løbe ind i skoven og jage.
    Træner: Flot. Og dit problem var?
    Ejer: Han trækker i snor og jagter dyreliv.
    Træner: Ja, det ser ud til, at du har en hund, der er beregnet til at slæbe og jage.
    Ejer: ja, det er rigtigt. Kan du træne hunden?
    Træner: har du nogen interesser?
    Ejer: ja sikker. Jeg kan godt lide at male og se film
    Træner: Kan du overveje at stoppe det?
    Ejer: nej, jeg tror ikke, jeg kan. Men hvad har det med hundetræning at gøre?
    Coach: Ville du gøre noget anderledes, der ikke giver dig den samme glæde, som du får af at male og se film?
    Ejer: Jeg mener, jeg kan helt sikkert gøre andre ting, men det er ikke så sjovt.
    Træner: Ok, og hvad kan man tilbyde en kørevogn, der nyder at trække, og en jagthund, der nyder at jage?
    Hundeejeren er stille for en stund.
    Ejer: Dette er et godt spørgsmål. Jeg ved det ikke.
    Træner: Heller ikke mig.
    Ejer: Måske skulle jeg have købt en PlayStation?
    Træner: Haha ja, hvis du ikke kan lide at jage eller træne med at være udendørs meget, er denne hund måske ikke noget for dig.
    Ejer: Ja, måske skulle du læse mere inden du får hund. Men han er nuttet som bare fanden!
    Træner: Ja, det forstår jeg.
    Ejer: Han sætter også en masse hår, min mand går amok med al den pels.
    Træner: Hmmm, det er noget, du skal arbejde på.
    Ejer: Ja, der var endda hår i gryden i går aftes.
    Træner: Ja, det er ikke usædvanligt.
    Ejer: Men gæt hvad? Jeg mødte en slædehund, da jeg var 12. Det var så smukt. Jeg har altid ønsket mig en lige siden.
    Tainer: Ærgerligt, at du ikke ramte PlayStation i stedet.
    Ejer griner: Okay, tror jeg begynder at forstå, at det ikke er hunden, der har problemer, det er mig.
    Træner: Haha, intet stort "problem. "Det, du siger, er meget almindeligt. Mennesker med beskyttende hunde bliver sure, når deres hund knurrer ad fremmede. Folk med gråhunde er frustrerede, når deres hund kommer hjem med en kaninunge. Folk ved ofte for lidt, når de får en hund.
    Ejer: tak for chatten. Jeg lærte meget på 10 minutter.
    Træner: Held og lykke i fremtiden. Vi kan gøre meget for at hjælpe dig med din hundetræning. Men hunden vil altid have et behov og en fornøjelse til at slæbe og jage.
    Ejer: Ja, det kan jeg godt forstå nu.
    (Ukendt forfatter)

• #212   16. maj 2023 Den var god Anni smiley

• #214   16. maj 2023 jeg bliver mere og mere glad når jeg læser dine beretninger fra Mælkevejen ... når/hvis du en gang skal skifte skal det dælme været noget godt der viser sig ..

Hvordan går det med datter og svigersøn ..

• #216   16. maj 2023 Isabelle, måske har hundene ikke været god til alene hjemme i kineserhuset fordi det har været sundhedsskadeligt på grund af skimmelsvamp.

Kan godt forstå et du er glad for Mælkevejen, har man først boet i kineserhuset, så er man vel glad for hvad som helst.
    Men kan godt forstå, at du er glad for Mælkevejen, det ser rigtig hyggeligt ud, og de ender måske med, at du slet ikke vil derfra igen. smiley

• #217   16. maj 2023 Mangler vi ikke en løgnehistorie i dag? Her er, hvad Conor har oplevet indtil videre:

Der var engang en lille hund ved navn Conor, der boede i en hyggelig landsby ved navn Gistrup. Conor var en livlig og eventyrlysten hund, altid klar på nye oplevelser. Han havde en pels så blød som silke og øjne så gnistrende som diamanter.
    En dag, mens Conor legede i parken, hørte han en svag og desperat piben. Han fulgte lyden og fandt en forladt og forkommen kattekilling ved navn Fluffy. Conor kunne ikke ignorere den lille kat og besluttede sig for at tage sig af den.
    Conor tog Fluffy med sig hjem og de to blev uadskillelige venner. De legede og snoede sig rundt i Gistrup, og intet kunne stoppe dem. Sammen udforskede de skove, bjerge og endda hemmelige huler.
    En dag opdagede Conor og Fluffy en skjult indgang til en magisk verden. Det var et land fyldt med farverige blomster, dansende feer og snakkende træer. De blev mødt af en venlig fe ved navn Luna, der fortalte dem, at de var blevet udvalgt til at løse en vigtig opgave.
    I den magiske verden var der en ond troldmand ved navn Morbicus, der havde kastet en forbandelse over hele landet. Ingen kunne smile, le eller være lykkelige. Luna bad Conor og Fluffy om at finde de tre magiske juveler, der kunne bryde forbandelsen.
    Conor og Fluffy drog ud på deres vigtige mission. De gik igennem farlige sumpområder, skjulte grotter og snedækkede bjergtoppe. Undervejs mødte de skabninger af alle slags - venlige og fjendtlige. Men med deres mod og venskab overvandt de enhver udfordring.
    Til sidst fandt Conor og Fluffy de tre magiske juveler. De blev mødt af Morbicus, der forsøgte at stoppe dem. Men Conor brugte sin snuhed og Fluffy brugte sin listighed til at narre troldmanden og stjæle hans magiske stav.
    Med juvelerne og staven brød Conor og Fluffy forbandelsen. Solen brød igennem skyerne, og landskabet blev fyldt med farverige blomster og glæde. Alle i Gistrup og den magiske verden fejrede og var taknemmelige over deres mod og modstandsdygtighed.
    Conor og Fluffy blev æret som helte og fik deres eget monument i Gistrup. De fortsatte med at udforske og hjælpe andre, altid sammen og altid parate til nye eventyr. De lærte, at venskab og mod kunne overvinde enhver forhindring, og deres historie blev fortalt generation efter generation som et symbol på håb og styrke.

• #219   16. maj 2023 Sikke en sød historie Søren, jeg tror ikke at det er en løgnehistorie, men at det er sandt

• #220   16. maj 2023 Nu bliver ting jo ikke nødvendigvis sande af at blive skrevet i et indlæg her på siden. Men måske . . . smiley

• #222   16. maj 2023 Jeg kommer aldrig til at give 8000+ for en blanding uden test af forældrene, og selv da ville jeg ikke.

Men der må være et marked

• #225   16. maj 2023 Jeg har altid lært at nødder var no go.

måske er der forskel...?
    har aldrig undersøgt det

• #226   16. maj 2023 Indica, havde du ikke en corgi/bernerblanding tidligere?

• #227   16. maj 2023 Min bror er ikke uden humor smiley

I 4 år har min far været temmelig svingende kognitivt, og for tiden kan han åbenbart nogenlunde betjene sin telefon. Han plejer ellers at ringe, og for tiden ringer han mellem 5 og 15 gange om dagen, og kræver at vi kommer forbi med læbepomade. Det kan også være tandpasta, bananer, Underberg eller Matadormix smiley

Nå, men min bror sendte mig det her screendump smiley

profilbillede
  • #228   16. maj 2023 Lens, hvad med 13-14000 for en blandingshvalp?? smiley

• #230   16. maj 2023 Men det gik da også “ud over” racen. Fænomenet bredte sig - jeg har mødt en del af den blanding…. Og who cares, om de har et designernavn? En blanding er en blanding, og det “går ud over” racerne der er brugt.

• #233   16. maj 2023 Nu har jeg to katte på medicin. Æv.

Balder havde en blodfyldt noget på benet i dag. Men det ser ikke ud til at være betændt heldigvis. Godt nok er jeg glad for min dyrlæge meeeen......

• #234   16. maj 2023 Har været til henna fest for en kollega her til aften. Det var godt nok noget af en oplevelse! smiley
    På fredag skal vi til bryllup, og det er bare et lille bryllup med 5-600 mennesker smiley Men jeg glæder mig til at opleve et muslimsk bryllup! smiley

• #235   17. maj 2023 Forventet regning på bilen ca. 3000. Faktisk regning over 5700. Pffft. Godt at den snart skal skiftes ud. smiley

• #236   17. maj 2023 Eek tror Katten er ved at lære sig selv at åbne vinduet

profilbillede
  • #238   17. maj 2023 Den kat er nogen gange for klog til hans egen sikkerhed..

• #239   17. maj 2023 Kender I det - at man faktisk kan blive helt glad for folk, der brokker sig? smiley

Jeg har (stadig) håndværkere rendende rundt derhjemme, og så sent som i går, da jeg kom hjem, fik jeg en langvarig beklagelse over, hvor kedelige hundene var, fordi de nærmest ikke gad hilse, og så ellers bare lå og sov hele dagen smiley

• #240   17. maj 2023 Hvad får man for 10.500 kr i døgnet? En plads på en sikret institution. Men ikke bare dét, for hvis man har behov for det, kan man bare tilkøbe en ekstraydelse til 8.000 kr. I døgnet smiley

Og derfor er kommunerne på røven smiley

• #241   17. maj 2023 #239 ------ Det kommer sandelig an på , hvad folk brokker sig over .... Der er "glad " brok. smiley
    Og så er der den evige brok over alting ---> DET er irriterende brok . smiley

• #242   17. maj 2023 Nittib, jeg har en veninde, som a-l-t-i-d brokker sig over vejret. Så regner det, og det er træls. Så blæser det, og blæsten er kold. Så er det varmt, men for varmt. Der er aldrig "tilpas" vejr. Og nogle gange har jeg lyst til at råbe, at hun for h...... må tage sig samme og lave en Mette Frederiksen - lev med det!!!!!

Jeg forstår ikke konceptet med at bruge bunkevis af energi på noget, som man ikke kan ændre på smiley

• #243   17. maj 2023 #224 Frk Christensen, har en veninde der ikke tåler nødder, men godt mandler, så tror ikke mandler er allergene ...

• #245   17. maj 2023 #242 - på et kursus i Konflikthåndtering talte vi meget om det her med "meningsløs brok". Som det hele generelt er at brokke sig over ting, der under ingen omstændigheder kan ændres (vejret fx.) Eller over forhold, der måske godt kan ændres, men hvor man godt ved, at det ikke kommer til at ske (fartbegrænsninger, indkomstskat, aflyst tog osv, osv)

Konklusionen var, at man selv skulle lære - og meget gerne inspirere andre til - at kunne skelne.
    Ting der IKKE kommer til at ændres er et vilkår.
    Lev med det - eller flyt dig smiley

Oj, den har jeg brugt meget.
    Som i "Kæft det her er p....irriterende. Kan jeg gøre noget ved det? Nej? Så må jeg trække på skuldrene og acceptere det" smiley

• #246   17. maj 2023 @ Isabelle, det er da nok kineseren der har meldt dig for et eller andet ... smiley

@ Karina, at lære at bruge "skidt pyt" knappen, og aldrig brokke sig over ting der er et vilkår, er en trænings-proces ... og jeg tror man kan nå langt, men næppe nogensinde helt dertil at man aldrig lader sig gå på af de ting .... hvis jeg fx har et eller andet stort planlagt udendørs der er vejr afhængigt og det så pisser ned, så tror jeg godt nok aldrig jeg vil lære ikke at brokke mig ...

• #247   17. maj 2023 Nu er jeg spændt på, om sønnen får tilbudt en bolig.

• #248   17. maj 2023 Hanne, Jeg forestiller mig, at det er kineseren selv, der har skrevet stævningen.

• #249   17. maj 2023 @ Lene ... nåe ja da, selvfølgelig ... dette rakte min fantasi slet ikke til smiley

• #250   17. maj 2023 Jeg kan afsløre, Isabelle, at skulle man modtage en stævning, bliver den forkyndt af Danmarks Domstole i e-boks. Det er scam smiley

• #251   17. maj 2023 Jeg skal *indsæt hele rækken af bandeord* møde i børn og unge-udvalget på fredag (på en feriedag) smiley Jeg overvejer om jeg skal
    1. Ryge en rigtig cigaret (jeg stoppede teknisk set med at ryge for 5 år-ish siden)
    2. Drikke alkohol
    3. Slå græs

Et eller andet skal jeg gøre, for at få mit raseri ud af kroppen smiley

• #252   17. maj 2023 #251

For at citere fra Lykkevej og Birthe Neuman … “.. så løb dig en tur ..”

• #253   17. maj 2023 "Mandler indeholder fosfor, som menes at kunne forårsage blæresten hos hunde. Bittermandler er de værste, da de indeholder det giftige stof cyanid."

Så jeg ville undlade dem med mandelmelet ...

Brok er genialt.. jeg elsker at brokke mig,... det skal jo ud et eller andet sted - og jeg tror det er bedre end der falder en spydig bemærkning -måske til rette modtager men i helt forkert situation smiley

• #254   17. maj 2023 mandel er ikke en nød, men en stenfrugt. smiley

• #256   17. maj 2023 smiley

profilbillede
  • #257   17. maj 2023 Ih hvor jeg håber jeg i næste uge finder ud af at jeg HAR råd til at flytte "hjem" til Haderslev..

Har fundet en lejlighed, (har ikke skrevet på den endnu), som er nabo/underbo til min storebror smiley

Køkken, bad og soveværelse er i stueplan (Under min brors lejlighed) og stue på 1. sal (lige op af min brors soveværelse)..

minusset er den stejle trappe, og det er noget gammelt lort, fordi det er en fredet bygning i de gamle gader smiley

den er beskrevet som "En spændende lejlighed" smiley

• #258   17. maj 2023 Men Frk Jensen, synes brormand om at bo så tæt sammen..? smiley

• #259   17. maj 2023 A-S Ja jeg har naturligvis spurgt ham smiley

I min familie kan vi godt finde ud af at bo tæt smiley

Fx boede min far som overbo til hans storebror, mens deres lillebror var min fars overbo smiley

• #260   17. maj 2023 Martine, I wish smiley

Jeg røg en cigaret, slog græs, holdt pause, drak en sjus og slog resten af græsset smiley

• #261   17. maj 2023 Min horisont er virkelig blevet udvidet af Netflix. Det er fx gået op for mig hvem Meghan Markle er smiley Ved at se Suits, ikke ved at se de der udsendelser om hende og prinsen smiley

• #262   17. maj 2023 To jobsamtaler på vej.

• #263   17. maj 2023 Held og lykke med det, Lens

• #264   17. maj 2023 Tak har haft samme job i 12 år så glæder mig til at prøve noget nyt. nu eller senere men jeg skal finde noget nyt

Jeg savner udfordringer af andre slags smiley

• #265   17. maj 2023 Det har vi oplevet i dag, og alt er helt rigtigt. Selvklart!
    En kold vinterdag i Lundbykrat var hunden Conor ude at gå tur med sin megarare ejer. Conor var en utrolig snedig hund med en særlig evne til at opdage skjulte skatte.
    Mens Conor og hans ejer gik langs en snoet skovsti, opdagede Conor noget, der fangede hans opmærksomhed. Han begyndte at grave voldsomt i sneen med sine poter. Til hans ejers overraskelse dukkede der pludselig et gammelt skatkort frem under sneen.
    Conor var overbevist om, at dette var starten på et fantastisk eventyr. Han trak i snor for at føre sin ejer i den rigtige retning. Efter at have fulgt kortets instruktioner gennem den frostklædte skov og over en frossen flod, nåede de til sidst frem til et forladt hus dybt inde i skoven.
    I huset opdagede Conor og hans ejer en gammel bog med hemmelighedsfulde noter og mystiske tegninger. Conor studerede dem nøje med sin snude, mens hans hale logrede af begejstring. Han kunne næsten lugte skatten, der var lige i nærheden.
    De fortsatte deres jagt og fulgte kortets anvisninger om at klatre op i et træ og hoppe ned i en dyb grotte. Conor viste sig at være en ekspert i at klatre, og han sprang frygtløst ned i grotten. Men da hans ejer prøvede at følge efter, blev han fanget i en snedækket busk og måtte give op.
    Conor, der ikke ønskede at opgive sin mission, forsøgte at finde vej gennem grotten alene. Efter at have kæmpet sig igennem en labyrint af snævre gange og mørke kamre, nåede Conor endelig frem til det skjulte kammer, hvor skatten skulle være.
    Forventningen fyldte Conor, da han så en glimtende kiste midt i rummet. Han satte sig op på bagbenene og begyndte at gø af glæde. Men da han åbnede kisten, var den fyldt med knogler og gamle stykker papir. Skatten var ingen skat, men blot en hundemadspose, som nogen havde gemt der for længe siden.
    Conor følte sig både skuffet og lettet på samme tid. Selvom han ikke fandt nogen rigtig skat, havde han alligevel haft en fantastisk oplevelse og vist sin ejer, hvor eventyrlysten og modig han var.
    Fra den dag af blev Conor kendt som den legendariske skattejæger i Gistrup. Folk kom fra nær og fjern for at høre hans spændende historie og lade sig inspirere af hans mod og snuhed. Og Conor fortsatte med at udforske verden og opdage skjulte skatte, både i virkeligheden og i folks fantasi.

• #266   17. maj 2023 @ Søren, måske Conor er ved at være klar til at udgive sine meritter i børnebøger , hvs du spørger pænt må du måske være med ... overskuddet vil han næppe dele

• #267   17. maj 2023 Hvis nogen har et blødt punkt for (gode) historier med ægte grin og hunde, så gå på fb i Welsh corgi Tosserne og find historierne om Bodil og Patungen Petra smiley smiley

• #268   18. maj 2023 Ellie stod op kl. 5.15, altså til normal tid. Bortset fra at jeg ikke umiddelbart havde tænkt mig at stå op. Først tullede hun rundt en times tid, drillede katten, flyttede rundt på tæpper og puder i sofaen og så ville hun ud. Stod op, lukkede hende ud og gik i seng igen. Da jeg stod op kl. 7 kom hun glad ind.

Nu har jeg så lige opdaget, at hun har “beskåret” et udefinerbart træ ude på forsiden af huset. Det er et meget, meget grimt træ, og nu hvor det er “beskåret”, er det om muligt endnu grimmere smiley Hun har dog kun gravet én jordbærplanter op.

Jeg tror måske at vi skal have lagt et spor i dag, så hendes 2 hjerneceller kan få noget fornuftigt at tage sig til smiley

• #269   18. maj 2023 #268

Anne, jeg har fattet, at du beskriver ALLE de ulykker Ellie laver, bare for at afskrække mig.
    Men helt ærligt, så kan en portugisisk vandhund vel ikke være værre end Ellie - eller kan den?

Jeg kan læse mange skrækhistorier om portugiseren på nettet, men bilder mig selv ind, at det må være folk uden hundeerfaring, der har anskaffet sig en portugiser.

Jeg er forberedt på det værste, og håber på det bedste, og jeg glæder mig helt vildt til min lille bandit smiley smiley

• #270   18. maj 2023 Lise-Lotte, du må gerne låne Ellie lidt for at forberede dig smiley

Hun var slem som hvalp, men hun var i det mindste nuttet smiley Nu er hun bare forfærdelig smiley Jeg er godt nok spændt på om vi kan komme i mål og være klar til prøven om en måned, og første konkurrence til september smiley

• #271   18. maj 2023 #270

Flot tilbud, men ellers tak, Ellie er vist noget af en mundfuld smiley

Selvfølgelig er I da klar til prøven om en måned, og Ellie sparker da r** til september smiley

Lige nu er jeg ved at splatte helt ud, jeg havde 4 kapillærkasser i udestuen, kasserne står nu i haven og skal spules. Hønsene fik myreboet, som var i den ene kasse. Bladene er fejet sammen, så om lidt kan kasserne flytte ind igen, plantesækkene blive smidt på, og tomater og krydderurter kan flytte ind. Skoleagurkerne får måske også lov til at komme ud.

Hvis jeg ikke skulle på plejehjemmet senere, ville jeg nok pimpe lidt portvin - bare for at glæde mig lidt mere til min portugiser smiley

• #273   18. maj 2023 Øv, mig og Katten fandt en død solsort-han i vejkanten.. Jeg ved ikke om han er blevet taget af en kat (ja der er nogen idioter der lader deres katte gå frit heromkring) eller om han bare ikke har fået halefjerene med sig, når han er fløjet over vejen..

Jeg har hvertfald puttet ham i bioaffald.

• #274   18. maj 2023 smiley smiley smiley

Det høflige (for naturen) havde været at vippe liget af fuglen ned i grøften, og lade et andet dyr få en nem aftensmad smiley

• #275   18. maj 2023 Vi er vel ankommet til Kerteminde - her er godt nok hyggeligt! Og hundene har fundet sig til rette smiley

profilbillede
  • #276   18. maj 2023 Anne - Herinde i byen har vi ikke sådan noget fint noget som grøfter smiley

• #277   18. maj 2023 Overvejer en tur til European Dog show i Herning.

Er der nogle der ved om der sker noget andet end udstillinger? Opvisning mm?

Har en hundegal datter. smiley

• #278   18. maj 2023 Lens: Der er mulighed for at se/prøve en lille K9 Biathlon bane udenfor, mener jeg. Der er både voksne og børn med hunde.

• #279   18. maj 2023 Og jeg mener at have læst noget om Dog Dancing ...

• #280   18. maj 2023 Jensen, men en hæk eller busk har I vel?
    Der kunne en masse insekter og smider have fået et godt og nærende måltid. smiley

• #281   18. maj 2023 Yorkie - Ikke medmindre rotterne skal have den smiley Eller robotplæneklippereren får fat i den smiley

• #282   18. maj 2023 Robotplæneklipperen kører vel ikke ind i hækken?!

Men enig med de andre, det er spild af mad til andre dyr og insekter at smide den ud, også selvom man bor i byen. smiley

• #283   18. maj 2023 Jeg går altså ikke ud og hiver den op af biospanden smiley

• #284   19. maj 2023 Min ene kat burde tage næsten 2 kilo på. Krydser fingre for at hun snart er rask igen.

• #285   19. maj 2023 Min venindes kat, som har voliere, fanger på næsten daglig basis gråspurve, som den tager med ind i huset og gemmer bag køleskabet smiley

De døde fugle bliver brugt til madding til mårhunde.

Frk Jensen, folk reagerer bare på at du smider noget ud, som naturen har et langt og effektivt system til at tage sig af. Selvfølgelig skal du ikke tage den op af skraldespanden, men en anden gang skal du lade fuglen ligge. Og et ps. En kat dræber ikke en solsort og lader den ligge i hel stand. Den trækker som minimum fjerene af den, og spiser som regel også af fuglen. Så det er nu nok en bil eller en rovfugl med dårligt sigte, der har været på spil.

• #286   19. maj 2023 Hver morgen går mine katte fra at være søde ved hinanden til at være kampkatte smiley

Ej, de stopper når den anden piver, bruger ikke klør og der er ikke pels der flyver rundt smiley

profilbillede
  • #287   19. maj 2023 Jeg stod op klokken alt for tidligt, gjorde klar til at køre og pakkede tøj, så jeg kunne skifte når vi var færdige i børn og unge-udvalget og køre i skoven med hundene. Altså bortset fra, at Dorit pure nægtede at komme med. Så hun skred ind i sofaen, og så kunne jeg smide Ellie i bilen og køre uden Dorit smiley

Vi fik overstået mødet, og fik (selvfølgelig) medhold smiley Ellie kom med ind på kontoret, så jeg kunne skifte tøj, og det er åbenbart en helt særlig fest at køre i en elevator med et kæmpe spejl smiley Og så tog vi til Fussingø og gik en lækker tur, hvor hun fik lov at være idiot uden hele tiden at få skæld ud for at drille Dorit smiley

Og nu ligger jeg på sofaen og spiser snolder med Dorit, imens Ellie trækker torsk i land ude i haven smiley

• #288   19. maj 2023 Jeg traf én af mine lidt for regelmæssige dårlige beslutninger på gåturen i dag.

Jeg har en ufattelig dum tendens til liiiiiggeee at skulle se, hvor et knap synligt hjulspor i skoven fører hen.
    99 ud af 100 gange er det en virkelig uhensigtsmæssig indskydelse.
    Så igen i dag drejede vi ned af et ok synligt hjulspor, som selvfølgelig førte ned til et jagttårn.
    Med lidt god vilje fortsatte det videre frem, dog i en noget mindre genkendelig, og til gengæld noget mere tilgroet form. Der gik ca. en halv time, før vi ramte en ordentlig sti igen.
    Til gengæld havde vi både sprunget over grøfter, kravlet over væltet træstammer og kæmpet os igennem gren-bunker, der spærrede "stien"...
    Fordelen ved de der offroad ture er selvfølgelig også, at man er beskræftiget resten af dagen - med at pille flåter af hundene.

Jeg lærer det aldrig smiley smiley

• #289   19. maj 2023 Sikke en oplevelse jeg har haft i dag ved middagstid, som jeg stadig ikke er kommer mig over, og som gav mig helt våde øjne.
    Jeg fik startet el - scooteren og trillede hen til Lidl.
    Fandt mine varer og kørte til kassen for at betale. Varerne var kørt igennem og jeg skulle betale, og så var der ved at gå panik i mig, for mit dankort var der ikke. smiley
    Det var ikke andet at gøre end at give varerne tilbage, køre hjem, lede efter dankortet og evt lukke det.
    Bag mig i køen stod der en ung mand først i tyverne. Han spurgte kassedamen hvor meget jeg skulle betale, og så betalte han mine varer. som kostede 59 kr. smiley
    Jeg ville overføre pengene til ham på mobilepay, men det ville han ikke høre tale om. smiley
    Jeg er vild imponeret af den unge mand og meget taknemlig. smiley smiley
    Og jeg vil selvfølgelig også gøre gengæld og hjælpe et andet menneske som kommer i nød en dag. smiley

Dankortet lå hjemme ved siden af pc'en, plejer ellers altid at lægge det på plads når jeg har brugt det.

• #291   19. maj 2023 Hold op der er mange sjældne racer i Herning. Rigtig sjovt at se alle de hunde smiley

• #292   19. maj 2023 Anni, sikke en fin gestus af den unge mand smiley

• #293   19. maj 2023 Isabelle, det er vist ikke skoleeleverne der har puttet diverse "isenkram" i karamellerne, man mener at det er sket hos producenten, men Caletti er tavs og vil ikke udtale sig.

Anne, den unge fyr fortjener så meget ros. Jeg håber, at han får et virkeligt dejligt liv.

• #294   19. maj 2023 Anni, hvorfor i verden skulle producenten dog gøre det ? Det ville da være en meget kortsigtet strategi. Jeg tænker, de ville tabe mange kunder, hvis det var rigtigt og det kom frem.

Fra hvad jeg kan læse mig til, beskyldes Carletti for at foreslå unge influencere at fylde stærke krydderier af forskellige slags i karemellerne. Det kan være galt nok, men der er trods alt langt fra grim smag til glasskår m.m.

• #297   19. maj 2023 De (firmaerne) har opfordret til at “ordne” karamellerne med diverse ting på de sociale medier. Godt nok “kun” stærke krydderier eller at fryse dem ned, men alligevel. Det er dæleme ikke ok.

På min nieces skole i Herlev fik et antal elever leveret en håndfuld karameller personligt af nogle af afgangseleverne. I disse var der vist lidt af hvert i - og uegnede til at spise.

Jeg synes simpelthen det er dybt grotesk og så vanvittigt at putte nåle, tegneserietegner og glasskår i sådan en karamel. I min verden tangerer det ikke kun som narrestreger eller lidt tankeløst sjov. Nej det er simpelthen idioti og uacceptabelt!

• #299   19. maj 2023 Jeg forstår slet ikke hvorfor der skal gøres noget ved karamellerne.. Heller ikke de "skal" fryses, sådan en firkantet karamel er hård nok at få i knolden uden den er hård som sten

• #300   19. maj 2023 Frosne karameller blev meget brugt på Handelsskolen engang. Men de er i det mindste ikke farlige, og det går ikke ud over små børn.

• #301   19. maj 2023 da jeg gik i skole fik vi tyret frosne karameller i hovedet...

Derefter forbød lærerne ar de blev frosset med og man måtte ikke kaste med over-hånd..

• #302   19. maj 2023 Flere børn har fået øjenskader ved, at de er blevet holdt nede og fået tvunget barberskum ind i mund og øjne ...
    Hvornår er fejring af sidste skoledag blevet til tortur af yngre elever?
    Hvor er personalet henne?
    Førhen blev de ældste visiteret for frosne karameller etc., inden de fik adgang til fejringen. Det stoppede det pjat, i en periode.
    Men at åbne karamellerne og pille ved dem forud for udkastningen er sygt og vammelt.

• #304   19. maj 2023 nogen gange er en, en for mange ... forstår ikke hvornår en glædes dag er blevet til en dag hvos man skal genere nogen som helst ...

• #305   20. maj 2023 Ellie sov daaaaaajligt i nat efter en dag fuld af lange ture i går. Så i dag var det Dorit der insisterede på at stå op kl. 6.30, for man får altså morgenmad kl. 6.45, punktum smiley

Det er altså hårdt at være B-menneske og have en meget frisk unghund og en gammelnok, som kender sine spisetider smiley

• #306   20. maj 2023 Datteren passer Welch cobs og jeg bliver mere og mere vild med den race

fra nettet men se lige nogle gode øjne. det er sådan en rar pony simpelthen

profilbillede
  • #307   20. maj 2023 Her er Barbie. Ja det skulle hun jo hedde... suk! lol

hun er stadig føl

racen er fantastisk synes jeg. Utrolig rolig omkring en.

jeg kan ikke stå for det lille pelsfjæs:)

jeg skal ikke have pony.
    jeg skal ikke have pony
    jeg skal ikke have pony

profilbillede
  • #308   20. maj 2023 Vi skulle lave en plan over aktiviteter på sidste skoledag. Vi afholdte derefter et møde med skoleinspektøren for at få planen godkendt. Og da blev der kraftigt understreget, at enhver uønsket adfærd ville lukke for festlighederne. Og jo, det var sket før, at der blev slukket for det sjove, fordi nogle gik over grænsen. Jeg synes, at vores skole håndterede det fint. Det var forbudt at tryne de helt små, og på dagen var det tilladt at blive i klasseværelse, hvis uroen blev for meget. Klasseværelserne var et "helle". Det fungerede fint.

• #309   20. maj 2023 Det er en mærkelig forråelse der præger nogle unge i dag. Jeg undrer mig over hvad den kommer af.

noget andet
    Jeg overvejer om jeg skal gå selvstændig i stedet. Måske kombineret med et deltidsjob... Jeg må virkelig mærke efter. Men jeg vil ikke arbejde i avisbranchen mere. Det er simpelthen blevet for stramt med alt.... så noget sker der. Det er helt sikkert.

jobsamtale 1 gik godt. Har en nummer 2 samme sted i juni. Og har to andre på vej. måske tre. Men jeg har brug for at mærke efter hvad jeg skal. Måske tager jeg en ny uddannelse i forbindelse med skiftet.... Den tager et års tid.

• #310   20. maj 2023 Jer der har mig på fb må lige bære over med mig.

Vi var i skoven for at træne, og da sidste hund skulle igennem, var jeg “trækker”. Nede i bundet af skovstykket, er jeg så ved at træde på en lille klump. Jeg får veget uden om, løber et godt stykke frem og hunden sluttede hos mig i det kommende udslag. Jeg fik kaldt på en af de andre, som er jæger, og fik hundeføreren til at kalde hunden hjem i snor.

Jægeren forsikrede mig om at bambi lå trygt og godt og havde det fint, og at den bare skal ligge og trykke sig og vente på mor. Det var kun lige synligt, at den trak vejret.

Men sikke en lille skønhed smiley Kun få dage gammel, vurderede jægeren. Og når folk synes at det er sært, at jeg træner så meget hund, og sætter så stor pris på at være ude i naturen, så er lige præcis dét her et af argumenterne for, hvorfor jeg elsker det så meget smiley Jeg var aldrig faldet over den her lille sag, hvis ikke det var for hundetræningen.

profilbillede
  • #311   20. maj 2023 hvor er den smuk .... håber aldrig jægeren får ram på den ... eller andre ... ja ja jeg ved bestanden skal reguleres, men jagt som hobby er en ting jeg aldrig kommer til at forstå .. at være i naturen, at følge dyrene, en tidlig morgen, ja .. men at skyde dem, for fornøjelse nej det forstår jeg ikke

• #313   20. maj 2023 De skyder den i hvert fald ikke når den er så lille smiley

Ham der ejer marken, der ligger lige ude foran mit hus, er flittig jæger. Men af den slags, som kun skyder, når han mangler kød i fryseren. Vi har en lille flok på 3 dyr, som bor her fast. De plyndrer haver, og plejer at stå i min have tidligt om morgenen, når jeg lukker hundene ud smiley Ejeren af marken har overvejet at skyde bukken, men som han siger, så er det en fin lille flok, og han kan finde nogle andre at skyde, når behovet er der. Han har også en mark nede langs en natursti, og den lader han stå urørt, så vildtet kan søge derhen og få fred - de bliver nemlig ikke skudt på lige netop dén mark smiley

Jeg bryder mig desværre ikke om smagen af vidt, men der er da 1000 gange mere etik og dyrevelfærd i vildt, end i kødet i køledisken.

• #315   20. maj 2023 Jeg skal giftes om 5 uger og 6 dage... Min brudekjole skal tilpasses om 2 uger, så jeg burde ha stress over vægten ..

I dag? smiley

I dag skal jeg spise pizza, hvidløgsbrød og toppe det af med Ben & Jerry is... Og nøj hvor jeg glæder mig smiley

• #316   20. maj 2023 nu er det ikke folk som din nabo som både plejer vildtet og regulerer bestanden .. men ellers mener jeg man har folk med forstand på den slags, folk som ham, skovfoged osv..

dem jeg ikke kan klare er de der "smart i en fart, jagt er hipt" folk der er kommet de senere år, og så når man ser "eliten" af dansk erhvervsliv o.lign når de mødes med de kongelige til den årlige "et eller andet jagt" ....

• #317   20. maj 2023 Jeg kender heldigvis kun den slags jægere, som går på jagt med respekt for naturen. Jeg mødte én tidligt fredag morgen, som bare var ude for at nyde solopgangen og dyrelivet. Han havde ikke engang geværet med.

Ja, der er da nogle som går på jagt for prestigens skyld, men det er sgu ikke rådyr de skyder - de kan på en god dag ramme en tam fasan smiley

• #319   20. maj 2023 Den her lille spilop mager imponerede “hendes” neonatal læge for et par uger siden smiley

Vi er stadig tilknyttet børneambulatoriet, da hun er i OBS for at skulle have væksthormon, hvis ikke hun vokser som hun “skal”.

Til kontrollen viste det sig HELDIGVIS, at hun var vokset hele smiley 8 cm og nu endelig er indenfor højdekurven, og indtil videre ikke skal have væksthormon smiley

Far var heldigvis med til kontrollen, for hun strøg lige ind i undersøgelsesrummet og op i ribben, undersøgte alt og ævlede som, om hun fik penge for det smiley

Vi fik en ny tid om et år…lægen vil ikke helt slippe os, fordi vi vil få rigtig svært ved at komme ind i systemet igen via egen læge.

Selvom jeg gerne så, at vi efter næsten 4 år, snart vil blive “løsladt”, så er jeg også glad for, at vi ikke bare bliver afsluttet, før de er helt sikre på, at min lille spilop mager er helt, som hun skal være smiley

profilbillede
  • #321   20. maj 2023 Min datter har simpelthen været guld værd her til aften..

Næsten uden brok hjalp hun mig ud med MEGET pap smiley

imorgen skal vi over med flasker, og så får hun nogle af de penge som tak for hjælpen smiley

• JT
    JT Online Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 308
    #322   20. maj 2023 Rådyrbestanden i DK er halveret inden for de sidst år, har jeg læst.

• #323   20. maj 2023 Frk. Jensen, hvad synes datteren om at du vil flytte til Haderslev ?
    Det bliver jo mere bøvlet når hun skal besøge dig.

• #324   20. maj 2023 Anni - Hun har det fint med det, hun skal 3 år på efterskole på Als.. Desuden går der stadigvæk busser til Haderslev smiley

• #325   21. maj 2023 Killinger i Juni. Det bliver SÅ godt. Måske også i Juli. smiley

Vi var på loppemarked i dag. Som altid var det hyggeligt, og vi fik lidt med hjem. Jeg elsker genbrug. smiley

Balder var så dygtig i dag og kunne gå forbi en huskyhvalp ved fod. Hvalpen vil så gerne lege, men hans hyper energiniveau bliver for meget for Balder, der reagerer med at blive sur i stedet. Han er ved at være god til at ignorere. smiley

• #329   21. maj 2023 Bukkejagten er gået ind smiley

profilbillede
  • #330   21. maj 2023 Isabelle: Jeg læste i en gruppe, at mange jægere graver de døde fasaner ned. Så ikke engang ådselsædere får gavn af dem, når de er plaffet ned, og stadig insisteres der på, at de sættes ud. Der er ikke meget jagt i det ...

• #332   21. maj 2023 # 326
    Rævehvalpe må også skydes lige foran deres hule. Samt at voksne ræve også må skydes i juli og august, hvor der stadig kan være diegivende ræve.
    Pudsig nok, så var der ikke en eneste jæger som brokkede sig over det og ville have ændret den nye lovgivning og ville have den afskaffet igen.

Ingen dyrebørn burde skydes, hellere ikke krondyr og ræve.

• #333   21. maj 2023 Så fik vi afleveret flasker smiley Datteren fandt en hun kendte og de rendte rundt sammen..

Hun valgte en icetea smiley

Jeg fandt en plante spand/kurv til min store aloe vera, der trænger til plads og til at komme væk fra alle sine mange babyer smiley

• #334   21. maj 2023 Katten fandt min Ikea-pose smiley

profilbillede
  • #336   21. maj 2023 smiley En fra hendes tidligere skole smiley

• #337   21. maj 2023 Har været på syrisk familiebesøg og spist syrisk mad. Det var godt nok lækkert!

• #338   21. maj 2023 Første forsøg med hjemmelavede forårsruller…og bestemt ikke sidste forsøg smiley

Nøj de smagte godt smiley

profilbillede
  • #339   21. maj 2023 De ser sgu lækre ud. Jeg laver dem også ind i mellem, men snyder lidt og køber dejen færdig i sådan et asiatisk marked.

• #340   21. maj 2023 Samme her smiley Jeg er trods alt ikke helt hard core ud i hjemmelavet forårsrulle dej smiley

• #341   21. maj 2023 Gør som Søren men enig i det er meget bedre med eget fyld i
    Vi snyder dog ofte med dumplings og køber dem frosne med fyld... vi er for dovne til at lave flere slags fyld...

• #342   21. maj 2023 Fyld: Hakket okse, spidskål, alm. løg, mild chilipeber og måske edamame. Jeg kan ikke finde ud af det der østerssauce. Duften/stanken giver mig lidt kvalme smiley

• #343   21. maj 2023 I mine er der hakket kalv/flæsk, gulerødder, spidskål, hvidløg, ingefær og glasnudler. Det hele blev smagt til med sweet chili, soya og østerssauce smiley

• #344   21. maj 2023 Jeg savner forårsruller!!! Jeg har prøvet at lave dem fra bunden én gang, men den dej er simpelthen så svær at have med at gøre. Har prøvet med rispapir, men det er noget skrammel, synes jeg smiley

Forårsruller, wienerbrød, blødt franskbrød, friskbagte håndværkere, københavnerbirkes, rullekebab (helst imens man har en promille på omkring 1,5), hotdogs fra en pølsevogn, curly fries, labre larver, jordbær stænger, finsk lakrids og lakridskonfekt savner jeg heeeeelt vildt!!

• #347   21. maj 2023 Mine forårsruller er som regel: Svin, finthakkede rejer (hvis kæresten ikke skal spise med), shitakesvampe, gulerod, fint snittet spidskål, og tynde glasnudler. lidt ingefær, koriander (hvis det kun er mig og kæresten smiley ) en smule stødt spidskommen, peber, og indrømmet nogle gange lidt msg. og så sesamolie og svampesoya.

• #348   21. maj 2023 Kan anbefale samosa også.

• #349   21. maj 2023 Kast den bold! nu nu nu nu nu!

halen er en propel
    smiley

profilbillede
  • #350   21. maj 2023 lige et foto fra nettet af samosa

smager himmelsk.

profilbillede
  • #351   21. maj 2023 Lige et sidste madfoto fra nettet af disse jeg fik i dag hos den syriske familie. De er virkelig gode!

profilbillede
  • #353   21. maj 2023 Det må egentlig være lidt fantastisk at møde en flaske fra sin tidligere skole smiley

• #354   21. maj 2023 For en måneds tid siden mødte jeg en dåse fra min gamle klasse. Så det sker altså.

• #355   21. maj 2023 Hvis nogle døjer med lus på ungerne så virker den her simpelthen.

Jeg fortæller alle om det nu for hvor er det bare nemt!

Den tager æg også

fandeme fucking endelig noget der virker mod de lortedyr lol

profilbillede
  • #356   21. maj 2023 For en måneds tid siden mødte jeg en dåse fra min gamle klasse. Så det sker altså

smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #358   21. maj 2023 Fate blev opereret for OCD I hasen for snart et år siden, og det var noget af et sats, fordi kirurgen var egentlig ikke sikker på, at det ville være en success, men jeg syntes, hun skulle have chancen. Vi var meget, meget lang tid om at genoptræne (jeg var sikkert FOR forsigtigt, men sådan er det), og hun er stadig haltfri og gladere end nogensinde. Hun har inden restriktioner mere, og håber på at få hende tilbage på får her i løbet af sommeren OG med på løbeture. Jeg er SÅ glad for, at jeg fulgte min mavefornemmelse, og gav hende chancen! smiley

profilbillede
  • #361   22. maj 2023 Kryds lige fingre for mig på onsdag. Der kommer "Syn&Skøn" på huset i forlængelse af, at jeg har indgivet klage over den tilstandsrapport, der var udarbejdet forud for, at jeg købte det.
    De har leveret noget værre SJUSK, og jeg håber i den grad, at den uvildige skønsmand/bygningssagkyndige er bare lidt enig med mig smiley

• #362   22. maj 2023 Isabelle, mine kan godt, både med og uden snor, komme til lige at suse hen til folk og sige hej, hvis jeg ikke er opmærksom nok og ikke har opdaget mennesket.

Fx gik vi i går forbi en lang række parkerede biler, og jeg havde ikke lige fanget, at der i den ene bil sad en ung mand med åben bildør, som blev en smule forskrækket over, at der pludselig stod en Ellie og smilede fra øre til øre. Jeg plejer at stikke folk et stort smil og en undskyldning, og sige at jeg simpelthen ikke var opmærksom nok. Det virker altid smiley

Generelt har folk VIRKELIG svært ved at skælde ud, hvis man bare smiler stort nok smiley

• #363   22. maj 2023 Jeg arbejder hjemme i dag, og skulle have en telefonsamtale, som var en af dem, man bare skal have overstået. Jeg ville lige sikre mig at der var styr på hundene, så i sekundet inden jeg ringer op til borgeren, lukker jeg terrassedøren. Jeg registrerer en meget sort røgsølje der stiger til vejrs, cirka oppe ved "vores" lille skov.

Under samtalen kan jeg høre at der kommer mange udrykningskøretøjer. De kører ikke op ad min vej, så det er ikke oppe i den lille skov, men må være oppe på landevejen, som løber parallelt med skoven.

Nu tjekkede jeg lige nyhederne, og det er en landejendom, som ligger på samme side som skoven, bare lige en halv kilometer længere ude ad vejen. Ejendommen er noget værre skrammel, og har stået til salg længe. Ejer er på plejehjem, så ingen er kommet til skade. I artiklen står der, at anmeldelsen om branden gik ind kl. 13.40. Jeg kan se at jeg ringede op til opkaldet kl. 13.41, så det var da en meget ny brand, da jeg så røgsøljen smiley

• #365   22. maj 2023 Anne og Isabelle

Hate to be the partykiller ... men om I så smilede afværgende, venligt, fra øre til øre, etc .. så ville det ikke rykke noget hos mig, hvis det var min hund, jeres røg ind i hovedet på.

.. og .. så undrer det mig lidt hvis "den godt kan finde på det".. at man ikke endnu mere er opmærksom, så den ikke kommer til at gøre det.

Og nej, jeg er ikke übermensch eller fantastisk .. jeg passer bare på, at mine hunde kun laver samme fejl én gang smiley

• #366   22. maj 2023 Mine hunde har endnu aldrig opsøgt en løs hund. Det her er når mennesker pludselig befinder sig steder, hvor jeg nok ikke lige forventede det. Men omvendt kunne de mennesker jo teknisk set godt have en hund med.

Og så overlever jeg nok at rende ind i en sur madamme og en skideballe - men oddsene for at det liger bliver på dine kanter, Martine, er ret små smiley Og jo, du ér et übermench, hvis du aldrig laver fejl smiley

Men af nysgerrighed - hvad ville man få ud af at stå og bræge løs på én, der har sagt undskyld og fået styr på sin hund? Er det ikke nok at sige noget i stil med "husk lige at have styr på din hund fremover" eller noget i den dur?

• #367   22. maj 2023 Datteren har allerede smadret hendes mobil.. hun har ikke engang haft den i en uge smiley

• #368   22. maj 2023 #365 .... Martine... Nu havde damen ( hvis ben hunden snusede til ) ... altså slet ikke nogen hund med . smiley

• #369   22. maj 2023 Undskyld er sku lidt for sent hvis først hunden har opsøgt nogen, jeg forstår slet ikke at det kan ske, man går da ikke med hunden løs hvis den kan finde på at opsøge andre, gør man???

• #373   22. maj 2023 Bodil, når mine hunde opsøger andre, er de skam i snor smiley Og så er det fordi jeg ikke har forudset, at der kunne være et menneske, fx på bagsædet af en parkeret bil med åben dør. Eller ved et hushjørne, hvor begge vel teknisk set er skyld i at man render sammen, for ingen af os har superevner og kan se om hjørner smiley

Ingen af mine render hen til andre hunde, så jeg må være svar skyldig på, om “man” lufter uden snor, når ens hund vil opsøge andre. Men hvis man altid kun lufter uden snor på egen matrikel, er det også nemt at være hellig smiley

Kommentér på:
Løs snak 10.0

Annonce