{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 9,9999999
  • #1   28. apr 2023 Kæft en uge på arbejde smiley smiley

Heldigvis har jeg nogle enormt dygtige og gode kolleger. Og jeg håber vi kan slutte ugen i samme gode stil - nu har jeg i hvert fald medbragt kage i dag smiley

• #3   28. apr 2023 Flot Lizette. Lad os få fuld ligestilling.
    Ironi kan forekomme.

• #4   28. apr 2023 Jamen dog. Det er helt sikkert, at unge mænd er vildt interesseret i sådan en trunte med nikotinteint. Lige så interesseret som de unge kvinder er i en panikket Jon Stephensen. med mellemlederfrisure.

• #5   28. apr 2023 Patetisk er et af de ord, der kommer ind hos mig ...

Seriøst - der er sq da INGEN unge mennesker der går efter at ha sex med en gammel tosse på +50 - er der ?
    Og nej - mennesker på den alder er IKKE attraktive for majoriteten af unge mennesker sq da !

Fuck, et eller andet sted er det faktisk til at grine højt og længe af .. og bare de unge dog også kunne gøre det ..

• #7   28. apr 2023 Jeg bliver så ked af det når jeg læser sådan noget her.
    Når man er på plejehjem ved man at det er sidste station og at man kun kommer derfra i en kiste.
    Hvorfor i alverden skal man så tage det ene og det andet fra beboerne, hvorfor skal de pludselig kun have sund mad, hvor kaffen er rationeret, saftevand fjernet og det samme med den fede brun sovs, grøntsagerne er kun blancheret osv. osv....

Lad dog de gamle beholde deres saftevand, lad dem drikke alt det kaffe de kan slubre i sig, og lad dem nu spise som de altid har gjort, om det er sund eller ej.

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/kommunes-beslutning-fjerner-saftevand-fra-de-%C3%A6ldre-%C3%A5rsagen-v%C3%A6kker-stor-vrede/ar-AA1asQY2?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=e7899363d0224d2ffd9f1c4849d2312c&ei=19

• #8   28. apr 2023 På min mands plejehjem står der en automat med flere slags køligt saftevand, de holder bare glasset under, og hvis de ikke selv kan hente, får de det bragt smiley
    Kaffe er altid til rådighed, og er kanden tom, bliver der lavet mere smiley

Der er også kage til eftermiddagskaffen, og har de gamle lyst til en is, så får de det smiley

Det er nok et af de bedre plejehjem smiley

• #9   28. apr 2023 Ja, det er jo dømt til at gå galt i en 'krammekultur' hvor alle partour skal kramme alle hele tiden - uanset hvor lidt eller meget man egentlig kender hinanden. Hvornår vare et kram for længe og bliver til en krænkelse istedet smiley
    Det er mig en gåde at ALLE offentlige personer, som fx politikere, ikke på nuværende tidspunkt for længst har fattet at for dem er dydens sti altså ekstra super smal. De skal ikke have nogen som helst fysisk kontakt (et kortvarigt håndtryk er vist der deres grænse går) med andre mennesker og de skal ikke skrive nogensom helst sms'er til andre mennesker, der bare kan indeholde bare antydningen af en sexuel undertone.

• #10   28. apr 2023 Har lige været til møde, iført en jakke med syntetisk pels ved manchetterne.
    Vores - nye - konsulent, som sad overfor, udbrød pludselig "Hold nu op, hvor ser det bare blødt ud" og strøg henover pelsen med en finger.

Jeg tror, jeg bliver nødt til at overveje, om jeg bør føle mig krænket... smiley smiley

• #11   28. apr 2023 #10 ..... Det bør i alt fald undersøges hvad vedkommende TÆNKTE .... da fingeren strøg hen over pelsen . smiley .... ----> det er vigtigt. smiley smiley smiley

• #15   28. apr 2023 #12 ... Allerede da jeg arbejdede på plejehjem for 40 år siden ... gik man fra kage til eftermiddagskaffen .... til 3-4 billige småkager p.ga. besparelser. såååå ??

Så de weekender jeg var på arbejde ,havde jeg hjemmebagt med på arbejde .

• #17   28. apr 2023 Er på Fur og interviewer folk på øen om forskellige ting.... sidder og griner i min bil fordi jeg forestiller mig, hvis jeg krammede alle kilder jeg mødte... Det tror jeg mange ville synes var lidt mærkeligt, især hvis det er en kritisk artikel lmao

• #18   28. apr 2023 Det er ikke alle, der har "mod" til at sige fra over for den slags - og fordi der kan være rigtig meget i klemme. Man kan være bange for konsekvenserne. Hvem vil de tro mest på? Og er man måske bare lidt sart så - "det var jo bare for sjov". Så bliver man den, folk ikke vil have på arbejdspladsen, fordi man er den sarte..

• #19   28. apr 2023 # 12 - 15
    Samfundet kan ikke være bekendt at behandle vores ældre sådan.
    Det er dem vi kan takke for at vi har det godt i dag.
    Som tak for det, bliver de sparet væk og bliver mange steder behandlet svinsk.

• #21   28. apr 2023 #20 ... John .... Tillykke med dit spændende liv ..... men er du mere "vild" med vinduespudseren .... end du er med konen og nabokonen .

• #25   28. apr 2023 Utroligt hun ikke mistede jobbet.... det er vist en ommer

• #26   28. apr 2023 Jeg har fået nyt job for 2 måneder siden.
    Det er sindsyg hårdt, og jeg hader virkelig at være ny, men det skal nok blive bedre med tiden, når jeg kender mine arbejdsopgaver mere end det jeg gør nu.

Det giver også lidt oplevelser udover det sædvanlige smiley

Og ja, det er en havvindmølle jeg står ovenpå smiley

profilbillede
  • #27   28. apr 2023 Fårk det er sejt!

kan mærke min højdeskræk ikke er helt kureret smiley

• #28   28. apr 2023 Vi står faktisk i en relativ ny og uvant situation med Lizette R. Det er mig bekendt første gang, at krænkelseskulturen backfirede. Kvinder er ikke kun ofre.

• #29   28. apr 2023 Lens: Tak, det var en vild oplevelse smiley
    Det blæste også en del den dag, så møllen svejede lidt i vinden smiley

• #32   28. apr 2023 en gang advarsel, flergang ud af klappen ..

men ja jeg er nok sær, men jeg fatter ikke lige den der "jeg er bange for min karriere eller andet" sig dog FRA ... skulle det give bagslag fordi "krænkeren" ikke kan tåle det, så gør som Linde, fortæl det ...

men jeg kan også se en "svær" balance/viden ... for som Lizette selv siger "grænsen sættes af den krænkede, føler vedkommende sig krænket så er det sådan, og den er ikke længere" ... det kan man vist ikke være uenig i MEN, hvad nu når man nu så har så forskellige parametre at måle på ... det der er et tæt venskabeligt kram for en, er helt sikkert et FOR tæt kram for en anden ...

Klap i røven, strygen over ryg/lænd, osv det er i min optik åbenlyst, men der er andre berøringer der ikke er så entydige ..

• #33   28. apr 2023 Lige præcis Linde gjorde først og fremmest det, at mange uskyldige blev mistænkt. Det var ikke noget sympatisk træk. Ikke al feminisme er lige kønt at opleve.
    Lidt for lidt essens og lidt for meget 'SE MIG'.

• #37   28. apr 2023 Jeg er en af de få som absolut ikke er imponeret af Linde! Jeg tror simpelthen det handler mere om “ se mig” for hende! Jeg bryder mig bestemt ikke om hendes facon ;( og er ærligtalt i tvivl om hvor meget der egentlig er i hendes historie!

• #40   28. apr 2023 Jeg er ligeglad med, hvis valg det var. Vælger man at deltage, så må man også satse. Det andet er for tyndt. Det er gift med de løse beskyldninger. Jeg er sikker på, at en eller anden mellemledertype har overtrådt nogle grænser ift Linde, men der er givetvis flere, som ikke har. Kan du se det?

• #44   28. apr 2023 jeg har ikke skrevet jeg er fan af Lindes måde ... men at hvis man nu hvor Mee Too har kørt nogen tid stadig ikke kan få en magtperson til at tage et "fingrene væk" uden at det koster på ens karriere, muligheder mm ... så må man jo fortælle om hvorfor man måske pludselig forbigås i diverse fremtidsmuligheder .. hvorfor man evt går fra at være inde i varmen til at være ude i kulden hos en magtperson ..

Jeg synes bestemt Linde skulle have sat navn på, som så mange andre efter hende gjorde, eller mere eller mindre følte sig tvunget til ..

• #47   28. apr 2023 jeg tror det var svært før Mee Too ... men efter så burde det ikke være svært at fortælle andre hvis en magtperson der har fået et Nej Tak misbruger det ...
    jeg er ikke og har aldrig været så autoritets tro, man skal bare kommunikere ordentligt og til de rette så tror jeg såmænd på at selv unge mennesker vil kunne ...

og egentlig så ser jeg faktisk unge mennesker som mere modige end som så, tror måske hvis det endelig skal være kan være sværere for de lidt ældre at sige fra for de er vokset op med en arbejdsmarkeds kultur hvor flere til var ok og almindelige ...
    Da jeg var ung arbejdede jeg i diskoteksbranchen, der var det bestemt mere reglen end undtagelse at chefen morede sig med de unge piger til morgenfesterne .. dengang gik chefen sgutte hjem ...

• #49   28. apr 2023 Shit, så fordi Linde hiver op i sin kjole, så er det lige med at hun skal have proppet en p** ned i halsen smiley

• #52   28. apr 2023 Hiv et tilfældigt udsagn ud af røven, så der er noget at snakke om. Er det der, vi er?

• #53   28. apr 2023 @ Isabelle, nej den ged er ikke barberet ... der er altid tilfælde der er anderledes, og der er altid, viser det sig jo med al tydelighed, plads til forbedring .. jeg siger ikke at det ikke kan være svært at gå videre med en klage over en magtperson, men jeg tror stadig i lyset af Mee Too så tages det mere seriøst når nogen gør andre opmærksom på at der foregår noget, jeg tror det er blevet nemmere at blive troet på ...

• #54   28. apr 2023 @ Isabelle ... men apropos min tidligere leder, så bekræfter det faktisk min opfattelse, hun havde huseret et andet sted netop med fx at trække medarbejdere tilside og overfuse, samt bruge kommunikation med underforståede trusler osv ... da hun så fik "os" som højt italesatte hvad vi oplevede, samt efter de første negative en til en oplevelser derefter nægtede at mødes med hende om den fælles situation med mindre vi alle var der, så kunne hendes enevælde ikke længere opretholdes .. så jo jeg tror på hvis man har en sag, og sine eksempler/beviser i orden så bliver man hørt længere fremme i diverse systemer .. ikke at det er hverken kønt eller nemt, og det kan koste, men det kan lade sig gøre ...

• #58   28. apr 2023 . Jeg synes stille og roligt bare, at John udtrykker ret meget kvindeforagt (gerne forklædt som "humor").

Det synes jeg ikke, jeg synes at hans humor er rigtig fin. Er det så mig eller dig der er forkert på den Isabelle?

Og hvordan ved du at John er kvindeforagter?
    Kunne det ikke være, at det virkelig er hans form for humor uden grimme bagtanker?

• #59   28. apr 2023 #56, Isabelle, nej det er jeg da enig i, at ikke alle kan/tør ... men chancen for at blive troet på, hørt er efter min mening alt andet større i dag end for få år siden ..

@Anni ... der er vel ikke nødvendigvis rigtig eller forkert, vi opfatter jo forskelligt og har forskellig humor ... den eneste der ved hvordan et indlæg/udtryk er ment er jo afsenderen ...

• #61   28. apr 2023 At hun ikke selv kan se hun bare skal skynde sig ud af vagten. Det kommer bag på mig.
    Det høre sig ingen steder hjemme. Og når man opdager man har skidt i nælderne og indrømmer at det har man. Så ved man også godt man skal ned af sin stol og lave noget andet fremover.

• #62   28. apr 2023 tjo ... det ligger så til nogle personlighedstyper, åbenbart, at de ikke kan se det ...

• #63   28. apr 2023 Vi har bestilt en havetraktor, og det er faktisk Johns skyld! smiley

• #64   28. apr 2023 Kunne man ikke arrangere et møde mellem Lizette og Jon? De er for gamle til at forplante sig = win win smiley

• #66   28. apr 2023 Hva' så, John....skal du med hjem og se min havetraktorsamling? smiley

• #67   28. apr 2023 Get a room

• #68   28. apr 2023 Jeg savner min havetraktor smiley Men min nuværende have er teknisk set for lille. Måske skulle jeg købe en af de der olde-havetraktorer, som egentlig bare er en plæneklipper med en stol ovenpå smiley

• #69   28. apr 2023 Anne, hvad er det for nogle plæneklippere med en stol ovenpå?
    Det kunne være noget for mig.

• #70   28. apr 2023 Anni, den mindste jeg kan finde er en Texas Rider. Den har en klippebredde på 76 cm, så den burde kunne komme rundt alle steder.

Edit: Stiga har en på 66 cm, men den er lige tand dyrere smiley https://www.stiga.com/dk/2t0070481-st2-combi-166.html

• #71   28. apr 2023 Isabelle: Tak smiley Det var en fed og lidt skræmmende oplevelse at stå deroppe, men udsigten og vejret var fantastisk:-)

• #73   29. apr 2023 Anne tak

John, jeg har igår købt en hybrid Ryobi, skal lige havet samlet den i morgen.
    Og i den tid, hvor jeg ikke havde en plæneklipper er græsset blevet så højt at en plæneklipper ikke kan tage det.
    Så jeg har også købt en trimmer, så må den æde sig igennem det.

• #75   29. apr 2023 Jeg købte en Texas plæneklipper, da jeg flyttede fra eksmanden. Det er 6 år siden, og den kører endnu, på trods af at jeg har kørt den på adskillige træstubbe, en enkelt sten og jeg er virkelig dårlig til at skifte olie på den. Så jeg kommer næppe til at købe andet - det er billigt, og så virker det bare.

Anni, jeg synes ret tit at jeg ser Texas Rider brugt til salg. Fordi det netop er sådan én ældre mennesker køber, og så bliver den solgt når de skal på plejehjem smiley

• #77   29. apr 2023 Åh gud, unghunden er virkelig i idiotalderen smiley Hun har altid været meget begejstret for at vise mig hundelorte, både egne og andres. Hun kan bedst lide at skide i haven (eller det er i hvert fald der hun oftest skider). Kigger ud i haven, og hun står og skraber i græsset med snuden hen imod en frisk pølle, som for at grave den ned. Og så lavet hun et badutspring lige op i luften og spurter væk med flagrende ben og har en fest. Kommer tossende tilbage til pøllen og starter forfra.

Gad vide hvad der foregår inde i sådan et hoved? smiley

• #78   29. apr 2023 På vej til Ballerup.
    Normalt har jeg det sådan “bliver spændende hvor mange points vi hiver hjem” - idag har jeg det “bliiver spændende om vi består”.

Esh ER ikke klar og gennemarbejdet nok, så det bliver et sats.

Havde dommer og figuranter bare været i omvendt rækkefølge til udtagelserne i juni og august, så jeg ikke havde behøvet at forcere min træning på den måde.
    Det giver sjældent et godt resultat.

Men interessant om ikke andet - DET bliver det smiley

• #79   29. apr 2023 Anne... intet... der foregår absolut intet....eller alt samtidigt? smiley

Martine -Pøj pøj! smiley

• #80   29. apr 2023 Pøj pøj, Martine smiley

• #82   29. apr 2023 Pøj pøj Martine, i skal nok klare den. smiley

• #84   29. apr 2023 knæk og bræk ikke noget Martine ... eller pøj pøj

@ Anne "Gad vide hvad der foregår inde i sådan et hoved?" det er jeg ret sikker på man helst er fri for at vide, det vil give endnu flere grå hår smiley

• #85   29. apr 2023 Jeg er blevet gammel...
    Steady as she goes har altid stået for mig som det absolutte mareridtsbillede af en der har givet op på lidt og er blevet "sat" (settled) gys og gru...

Så slog vi os ned i et hus... med have... I en lille bitte by langt ude smiley og jeg elsker det.

Jeg elsker haven... roen... og for fanden hver fredag drømmer jeg om at få min FRIHED... så jeg kan komme hjem på min sofa og måske en lur smiley
    I aften skal jeg mødes med to gamle kollegaer fra mine år på Reden og jeg glæder mig så meget til at se dem. Spise god mad og hygge! Men jeg glæder mig også til at komme hjem til mit lille vakuum...
    Til at nulre i haven (gisp og få beskidte hænder) ...og det der med bare at være... uden at tænke på noget..særligt andre mennesker smiley

profilbillede
  • #86   29. apr 2023 Hvos jeg var en bundt af energo no når jeg engang er færdig på arbejdsmarkedet (og det kan jo ske endnu) så drømmer jeg lidt (sammen med så mange andre ting) om at læse noget på Folkeuniversitet ... Filosofi, Sociologi eller Psykologi ... specielt de to sidste har altid interesseret mig, og jeg er en der "summer" meget, tænker meget (desværre også m natten) ... men jeg vender og drejer ting og sager i hovedet stort set 24/7...

Morgenens summen har gået lidt på alder .. (der har været lidt om det i Sygejournal tråden, men dette er ikke med det helbredsmæssige ), men med det med at være på vej mod udgangen og ikke indgangen til livet ...
    Det er sådan med Lizette og Jon jeg tænkte .. og det er IKKE fordi jeg ikke forstår det, men man må/kan ikke flirte med de unge, man ser måske lidt latterlig/patetisk ud på de der festivaller, eller i det hele taget hvis man skulle forvilde sig ud i nattelivet , man er ikke attraktiv for arbejdsmarkedet (selvom politikkerne gerne vil have det til at se sådan ud) ... man er ikke så attraktiv for samfundet generelt, indtjeningen falder = vi betaler mindre i skat, omkostningerne til os stiger, sundhed, hjælp, pleje, tænder, medicin .. for slet ikke tale om efterløn og pension..
    Nogle, nok en del alt efter hvor vi er aldermæssigt, og fx har beskæftiget os med, men får svært ved at følge med i det tempo den digitale udvikling tager, nogle ting lærer vi måske aldrig ,
    Mange ting man kan fordrer det der gode helbred, har man det ikke er der begrænsninger der kan være svære at sluge ...
    Jeg synes limboet her i 60' erne er en svær ting .. nu er mine forældre ikke længere, men nogle skal have overskud til at passe/støtte gamle forældre, de skal arbejde, og de skal helst støtte de unge med fx at kunne passe syge børnebørn så de unge ikke får for meget fravær osv ... og ja så samtidig med at mange andre ting peger på => UDGANG..

det er sådan set ikke "mørke" tanker, mere sådan konstaterende ... nå !!!

• #87   29. apr 2023 @ Obster ... vi har skrevet samtidig ... hvor jeg forstår dig, sikke dejligt det lyder .. jeg har lige af 2 omgange været ude der hvor kragerne er vendt ... i efteråret på Als og nu her i Thy, sikker en RO, jamen ubeskriveligt at kunne høre stilheden, og jeg Ælsker når natten bliver mørk, som i kulsort, uden byområders lys, uden den evige susen af bare lidt trifik døgnet rundt
    Det er for mig en drøm at prøve at bo sådan nogle måneder, ½ år eller ?? jeg ved det ikke, alle siger "nej det kan du ikke" Jamen det ved jeg jo ikke, har aldrig prøvet .. jeg tror jeg kan, men kan jo ikke vide .. manden min vil finde det helvede på jord, den der uge af og til er nok, sidst på bliver han rastløs..
    Her i Thy tænkte jeg bare ordet Simpel Living .. for mig er det ikke sent i seng, bøger, op når jeg gider, håndmadder, kaffe foran morgen TV, lange gå ture, pille lidt ukrudt (hvis jeg gider), mad foran TV og evt en aftentur .. et spil, igen at læse .. rydde lidt op osv men i SLOW ... gæster er fint, men dejligt når det er ovre .. at købe ind og lave mad til mange nix gider ikke ..

• #89   29. apr 2023 uhhh, Isabelle har du hørt der stadig kan komme nattefrost .. jeg har prøvet at få nye planter "brændt af" i nattefrost omkring 1. maj ...

Jeg håber godt nok alle fordelene ved Mælkevejen opvejer de ulemper der ved afstanden.. orden på tingene, fred og ro og, lyder det til søde naboen ..

• #90   29. apr 2023 Lorterøvbananpis smiley

Efter spor, som var helt ok - en virkelig flot lydighed - en blæret rondering - super flugt - og så …. ikke mere smiley

To ekstrakommandoer slip til trods, holdt kræet solidt fast i ærmet - disk ar en realitet.

Men som Franz Berkeley fra hengangne Gasolin sagde “det går op og ned i showbizz” … og kæft en fed hund Esh da er smiley smiley

• #93   29. apr 2023 Øv Martine, hvor træls, ved slet ikke hvad jeg skal sige.
    Synes du tager det fint.

• #94   29. apr 2023 Anni - hundene bliver ikke bedre end vores indlæring jo smiley

Esh er meget flov, siger han … eller noget smiley smiley smiley

profilbillede
  • #95   29. apr 2023 I tager den næste gang Martine smiley

Gad vide om det her gør noget ved de der rygter om at du var en "sikker vinder".... ?

• #96   29. apr 2023 Gad vide om det her gør noget ved de der rygter om at du var en "sikker vinder".... ?

Det gør de - alle kan jo se, at den ikke dur, hvis figuranten ikke hjælper den smiley smiley smiley smiley

• #97   29. apr 2023 #94 - blikket (hundens, ikke menneskets): “jeg bed i manden, gjorde jeg, og det var feeeeeedt” smiley

Øv, Martine! Har du en ny i kikkerten? Prøve, altså, ikke hund smiley

• #98   29. apr 2023 #96

fucking hell!! smiley smiley smiley smiley smiley

• #99   29. apr 2023 Jeg kørte hjemmefra kl. 9.30 i morges, og er lige landet hjemme igen. Først eftersøgning i skoven. Ellie er så pisse fantastisk, at jeg slet ikke fatter, at det er MIN hund smiley

Dorit fik selvfølgelig også lov at løbe, og løb med sin vanlige “nu skal jeg satme vise jer, hvordan det skal gøres”-attitude smiley Jeg ELSKER den hunds kæmpe ego smiley

Videre ned i PH og træne lydighed. Vi var kun 4, og var på enkeltvis, og det gik bare pisse godt. Vi skulle bl.a. lave apport, og vi er ikke helt der, hvor jeg synes vi bare kan gå ind på banen og lave øvelsen. Men jeg forklarede tankerne bag min “forberedelse” af øvelsen, og så gik vi i gang, og hun ramte den lige i røven smiley Resten gik også lækkert, så jeg skal åbenbart bare lige have hende til at gasse krudtet af på en eftersøgning først smiley

• #100   29. apr 2023 #92, Jeg har plantet frugttræer på min mark, 20 blandede smiley desuden er der nogle selvsåede birk og ahorn smiley

• #101   29. apr 2023 Og så kan man jo tage en skraber, imens mor laver mad smiley

profilbillede
  • #103   29. apr 2023 Nå jeg SKULLE have været i KBH i dag... men det ene kræ har åbenbart så voldsom diarre at man ikke kan nå hverken at sige til eller holde sig ud af døren.
    Og det er synd... og jeg pylrer om hende...

Men jeg synes nu godt man lige kan nå at hoppe ned fra sofaen før man sætter sig i skidestilling! smiley

Godt ...SÅ godt at kæresten også arbejder med bl.a. at rengøre biler helt i bund. Så nu er sofaen renset i dybden og desinficeret... for nu.. smiley

• #105   29. apr 2023 Isabelle ja... han måtte tidligere op og er nu på aftenvagt.. den sidste det her sted. Han starter nyt arbejde på mandag. Jeg ku godt have undet ham at sove længere... smiley

• #106   29. apr 2023 @ Anne, det der benene op af gerne en væg det er Ipsen også god til ..

@ Martine, øv, men tænk hvis det nu var perfekt det hele, hvad skulle I så lave, nu får du lov at arbejde mere med Esh ... det er da WIN

@ Isabelle, nej måske man ikke kører en time for en kop kaffe, MEN hvis det er en ½ time hver vej så er det da ok ... ellers er der jo mulighed for at krydre med enten frokost eller aftensmad og så en gåtur i de dejlige omgivelser ... så kan de fleste da lokkes ..

• #107   29. apr 2023 Esh skal ikke være flov.
    Han ville gøre det såååååå godt og han ville give det en ekstra tand, men då gik der kiuder i det smiley
    Jeg er sikker på, at han gør det bedre til DM smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #108   29. apr 2023 I forhold til prøver. Hvorfor er der så mange som tager deres prøver på hjemmebane,egen figurant og "dommer"?.

Man har en mulighed for at komme rundt og give hunden erfaring. Det koster måske nu og her.

Men omvendt. Her ser man ofte,at de hunde,som har taget gode prøver hjemme,falder igennem ude.

Måske jeg overser noget?.

• #109   30. apr 2023 Så er Lizette gået. Det var en kort orlov:-)

• #110   30. apr 2023 Måske jeg overser noget?.

Ja, det tror jeg faktisk du gør.

IGP idag er langt sværere end det var, for bare 10 år siden. Kravene bliver højere og højere, og det bliver sværere og sværere at komme igennem en prøve.

Mange mennesker vil bare ha det sjovt med deres hund - de træner måske en gang eller to om ugen .. og for dem er den en stor ting at bestå en IGP1 bare.

Hvis de derudover skal tage udenbys og de i forvejen er mega nervøse, så er det bare ikke realistisk at forvente, at det er den løsning de vælger.

Det er iøvrigt de absolut færreste, der "har egen dommer" .. så den del af det, tror jeg ikke nogen går sådan rigtigt efter smiley

• #111   30. apr 2023 Var til fremvisning med politihundeforeningen. se lige hvalpene smiley

Den lille pelsbold ville lege med snoren og ikke træne smiley

profilbillede
  • #114   30. apr 2023 Kørte i mit gamle hood og luftede hunde. Et lækkert ådalsområde hvor hundene kunne være hunde, og jeg kunne nyde roen og de dejlige vejr smiley Og vi skulle selvfølgelig ned til åen. Ellie sprang rundt og havde en fest, og Dorit besluttede sig for, at hun også ville bade. Og valgte det helt forkerte sted, og sad uhjælpeligt fast i tykt mudder smiley Så jeg måtte kravle 1 meter ned af en mudret åbred og skovle hende op, alt imens Ellie sprang rundt om os og syntes det var pisse sjovt.

Mig og Dorit var SMURT ind i mudder fra top til tå, så om lidt står den på fællesbad smiley

• #115   30. apr 2023 Har fået en Nilfisk støvsuger og man skal godt nok ikke have noget lignende på gulvet medmindre det skal med ud. smiley

Fjern katten!

(med fugle er vi nødt til at have en industri støvsuger)

• #116   30. apr 2023 Haha! der er det altså lidt træls at være Corgi... man sidder godt fast! smiley

Jeg tror ikke vi nogensinde kommer til at kunne slippe Maggies snor i nærheden af vand... havde hun været fri i dag var hun smuttet til Sverige smiley
    Minion har altid troet han ville gå i opløsning hvis han blev våd.... man er vel lavet af det pureste sukker smiley

• #117   30. apr 2023 Dorit var uskyldig!

#reddorit

(hun er altid uskyldig,)

• #118   30. apr 2023 A - Du ved det godt....uden billeder har det ikke fundet sted! smiley

• #119   30. apr 2023 Rikke, jeg har desværre kun en film, og man kan ikke lægge film op herinde smiley

• #120   30. apr 2023 Anne, man kan trække billeder ud af filmen smiley

• #121   30. apr 2023 Når man skal finde ruten:)

profilbillede
  • #123   30. apr 2023 Jeanette, og det er en underdrivelse smiley

Det er også muligt at hun ryger i bad i morgen, hvis ikke hun får rendt det sidste mudder af sig på morgenturen smiley

• #124   30. apr 2023 Anni, hvordan?

• #125   30. apr 2023 Anne, du kan fx tage et screenshot af pågældende moment i videoen.

• #126   1. maj 2023 Jeg ved godt at jeg kan tage screenshots, men jeg ved ikke hvordan man “trækker billeder ud” af filmen smiley

• #127   1. maj 2023 #126

Mon ik det er det, der menes smiley

Jeg hørte at dansk politi igen er begyndt at benytte maller i tjenesten. Dem, der fortalte det, var ret insisterende (og iøvrigt sch-folk), men jeg tror stadig ikke helt på det.

Nogen, der ved noget om det ?

• #128   1. maj 2023 Martine, i forbindelse med sagen med den 13 årige pige, var der et billede af en malle, der deltog i …. noget. Jeg forsøgte at zoome, men kunne ikke se om det var en politi’er, der gik med den. Det kunne teknisk set også være en hjemmeværnsbørge.

• #129   1. maj 2023 Hjemmeværnsbørger deltager da ikke i politiets eftersøgninger, gør de ?

• #130   1. maj 2023 Jo, Politihjemmeværnsbørger bliver brugt til eftersøgninger, hvis politiet beder om det.
    Altså menneskerne - jeg aner intet om deres brug af hunde.

• #131   1. maj 2023 Rikke - okay smiley

Jeg har bare aldrig set at der var hj.værnsbørger i brug, på de lejlighedsvise indslag i Nyhederne om eftersøgning af mennesker.
    Der er det altid Politiet.

Så ny info - tak for den.

• #132   1. maj 2023 Anne, jeg kan kun tage billeder af en video på telefonen. Det står under billedets menu hvad man skal gøre.'

Martine, der var en Malle med til at søge efter den 12 årige, den så ret ung ud, så det kan ikke have været en af dem der var tilbage fra den gang de havde Maller på prøve.
    Fatter hellere ikke, at de ikke vil bruge dem i politiet. De kan bruges i hele verdenen, bortset fra Danmark, hvilket er mærkværdig.
    At de ikke blev ved med at blive da man havde dem på prøve, skyldes måske, fordi 2 betjente har kenneler hvorfra de fleste politihunde kommer fra

• #133   1. maj 2023 Jeg har været til det 3-årige 20.000 km eftersyn, bedre kendt som celleskrab. Som i sig selv er ubehageligt og akavet, og som jeg synes bliver MERE ubehageligt og akavet med årene.

Nå, men meget, meget sød sygeplejerske, som grundigt fortæller hvad der skal ske, og så bliver HELT stille, da jeg smider bukserne. Hun peger på mine blå mærker på lårene, og spørger helt chokeret, hvad der dog er sket. Jeg lyver så det driver, og siger at det er fordi jeg er træner på et hold (sandt), hvor mange hoppede op af mig i weekenden (løgn). Jeg orkede ikke at fortælle, at det igen (eller stadig) er Ellie, der har givet mig blå mærker. Heldigt at jeg havde lange ærmer på, for på en ene overarm har jeg et gigantisk blåt mærke - efter en svirpende gren, ikke Ellie smiley

• #134   1. maj 2023 Jeg søgte lidt, og jeg tror det billede med mallen var et arkivfoto. Men det er en politi’er, ikke en hjemmeværnsbørge.

https://images.app.goo.gl/fMgWcQZYh1VaJYwt5

Edit: Den er sgu god nok - https://www.tv2east.dk/slagelse/soeger-med-hunde-droner-og-helikopter-efter-13-aarig

• #135   1. maj 2023 Jeppe Kofod forlader folketinget. Hans konsulentvirksomhed mærker stor efterspørgsel, så for at kunne honorere disse krav må folketingsarbejdet overlades til endnu en afløser.
    Hvem havde troet, at så mange ville rådgives i at score nykonfirmerede piger og samtidigt slippe afsted med det smiley
    Jon Stephensen skulle være at finde i kundekartoteket, fortæller en anonym kilde. Og hvem ved mht Lizette - sådan et gyldent million-håndtryk må brænde i lommen.

• #136   1. maj 2023 Jeppe Kofod sad ikke i Folketinget, han blev ikke valgt ind ved sidste valg.
    Han var der kun som afløser

• #138   1. maj 2023 Anni
    Det er faktisk derfor, at jeg skriver endnu en afløser.

• #140   1. maj 2023 Kan du ikke kopiere det ind her?

• #143   1. maj 2023 Min bedstefar døde sidste sommer, og nu er huset endeligt blevet solgt, så vi har ryddet de sidste ting ud. Min mor faldt over nedenstående, som jeg tænkte måske kunne give et smil på sådan en mandag aften - jeg vover i hvert fald pelsen og minder om, at min bedstefar nok har fået det længe før disse krænkelsestider smiley

profilbillede
  • #144   1. maj 2023

profilbillede
  • #145   1. maj 2023 ulv i Vejle? okay....

ligner et industriområde. Men det er næppe godt... måske de stadig fodres af velmenende mennesker.... for det må man nemlig ikke af en årsag

profilbillede
  • #146   1. maj 2023 Lens: Det er nede på havnen. For et par uger siden var den på vej ind i et villakvarter.
    Den nusser rundt, og generer ikke nogen, der ikke generer den.

• #147   1. maj 2023 Der er masser af kaniner/harer og råvildt i nærheden og affald fra fuglene.
    Den skulle være på vej ud og lede efter nyt revir. Muligvis en enlig ulv fra Tyskland (ikke dansk GPS), umiddelbart.

• #148   1. maj 2023 #142 ... Anne med ...

profilbillede
  • #149   1. maj 2023 se lige den her hehehe

profilbillede
  • #150   1. maj 2023 Hvis vi er heldige er ulven i virkeligheden en hund der hedder Max ...
    Kilden er dog lidt problematisk, men mon ikke det snart be/afkræftes?
    Hvis det er en ulv overlever den ikke det had, der spredes

• #151   1. maj 2023 Anni - der går så mange historier om, hvorfor det danske politi ikke bruger (brugte ?) maller, og jeg ved ikke helt hvad man skal tro.
    Den med kennelen har jeg også hørt.

Tak for info, Anne - interessant, at de åbenbart har taget dem ind igen, efter alt det man har hørt om dem smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #152   2. maj 2023 Max ejes af en mand der arbejder hos naboen.

profilbillede
  • #153   2. maj 2023 ligner det samme hund? jeg er lidt usikker

profilbillede
  • #154   2. maj 2023 måske.

det ville give mere mening

profilbillede
  • #155   2. maj 2023 Lens, en vildtkonsulent har bekræftet, at det er en ulv, i hvert fald den første.

• #156   2. maj 2023 Ja men se Cookies indlæg.

• #157   2. maj 2023 .

profilbillede
  • #158   2. maj 2023 Jeg synes ikke det ligner den på foto men ejeren må da vide det

profilbillede
  • #161   2. maj 2023 Synes heller ikke rigtigt det ligner, men ejer burde jo vide det, og "ulven" på billedet ser noget rundere ud, end den gennemsnitlige vildtlevende ulv, men det ville da være nemt at finde ud af - ejer kunne jo holde sin hund hjemme hvor den hører til. Bliver der så stadig set en ulv rende omkring er den jo nok god nok.

• #162   2. maj 2023 For mange år siden, arbejdede jeg i et call-center, hvor vi bl andet svarede for Telia.

Hver gang regningerne var sendt ud, endte det i det rene kaos, for dengang var der virkelig rod i regnskabet hos Telia.

Når man havde siddet i en 5-6 timer og blevet svinet til gang på gang - nogle af svinerne var VIRKELIG .. øh .. farverige ... kunne man godt blive lidt træt smiley

En aftenvagt med en virkelig god kollega, fik jeg verdens omtrent bedste ide - syntes jeg ihvertfald lige der.

Jeg tog et kald og sagde "Velkommen til Telias kundeservice, alle linier er desværre optaget, du er i kø som nr .. pause ..36."
    Noget i den stil.
    Så slog jeg fra, så jeg stadig kunne høre hvad der blev sagt i den anden ende, men de kunne ikke høre mig.
    Det var en mand, der sad og brokkede sig vildt og inderligt til konen .. "sådan et lortefirma, de har kraftedeme ikke styr på en skid, jeg siger fanme mit abbonement op ..." han var IKKE glad smiley

Jeg lod ham sidde i et stykke tid og slog så kaldet til, så han kunne høre mig igen.
    "Alle linier er stadig optaget, du er i kø som nr .. pause ... 73" - og så slog jeg fra igen, så han ikke kunne høre mig.

Han eksploderede FULDstændigt .. "hvordan fanden kan jeg gå fra at være i kø som nummer 36 til 73 .."- og så en hel masse eder og forbandelser.

Vi var FLADE af grin, hold K... det var morsomt.

Jeg er et dårligt menneske smiley smiley smiley smiley

• #163   2. maj 2023 smiley smiley smiley

jeg tænker tit på de stakler der får folk igennem der har været i "vente-møllen" det er jo ikke deres skyld at systemet er sådan ...

men det er fandme et træls system .. ligeledes "tryk-selv" systemer med 10 valgmuligheder ... man er jo lost ved den 3. ...

næh de gode gamle telefon"damer" og den gode service, det var dage ...

• #164   2. maj 2023 Jeg sidder i sådan en kø hver gang jeg bestiller transport til Odense, der er altid en lang kø på ca 30 andre, uanset på hvilket tridspunkt jeg ringer.
    Jeg har prøvet at ringe et minut før de åbner for telefonen, så bliver den ikke taget, og ringer jeg præcis når de åbner, så er der allerede små tyve andre foran mig. Jeg fatter ikke, hvordan det kan lade sig gøre.

Nå men jeg tager en kop kaffe, åbner computeren, sætter mobilen på højtaler og så kan jeg lige kigge ind på HG eller facebook imens jeg venter.

• #165   2. maj 2023 I forbindelse med salg af sommerhus i Sverige skulle jeg i kontakt Skatteverket. Må tilstå at jeg blev en smule depri da jeg fik at vide at jeg var nr 27.000- agtigt i køen smiley De må så have haft vildt mange medarbejdere - eller en telefonkø med en lidt bizar form for humor - for jeg endte ikke med at vente i mere end ca 20 min smiley
    @26: phewwww - bare at se på billedet giver mig et sug i maven. Jeg er lider af seriøs højdeskræk (forsøgt kureret flere gange på forskellige måder uden success). Jeg har en handicap-parkeringsplads på min arbejdsplads fordi vores ellers meget fine og nye P-hus og jeg slet ikke var kompatible. En kollega fandt mig grædende på 7 level, hvor der ganske vist var en ledig plads, men jeg turde simpelthen ikke stå ud af bilen smiley Det føltes
    simpelthen så pinligt og nedværdigende. Heldigvis har jeg en fantastisk chef, der sørgede for at jeg ikke skulle kører op i P-huset igen smiley
    Nå, men week-enden brugte jeg som sporlægger i B-klassen til vores kredskonkurrence. Opsætning lørdag og lægge sporene søndag. Jeg følte jeg var slidt ned til knæene søndag eftermiddag. ALLE hunde kom igennem sporene på trods af temmelig meget vind. Og langt de fleste hunde gik faktisk rigtig flot og der blev givet nogle velfortjente 10-taller smiley Det er fedt at være sporlægger når man ser så meget fint hundearbejde smiley
    Igår var jeg til træning med vapserne. Pennys hold gik spor. Penny gik et virkelig fedt spor smiley og vi fik megameget ros af vores træner - som ikke ligefrem er generøs med sin ros smiley

• #168   2. maj 2023 Ro på. De har allerede en afløser klar, er jeg sikker på. Der findes et anseligt arsenal af privilegieblinde medlemmer i det firma.

• #169   2. maj 2023 med firma går jeg ud fra du mener Folketinget ..

• #171   2. maj 2023 #162

Det er bare god humor smiley

Har i dag talt med den irriterende robot Josefine hos Yousee.
    Det var ikke fordi ventetiden var lang, men jeg var oppe i det røde felt efter min samtale med den fattesvage robot.

• #172   2. maj 2023 Socialdemokrater er blindt loyale. Sådan har det altid været. Sammenhold med ligestillede, hvilket dog udelukker flertallet af deres vælgere.

• #173   2. maj 2023 Tja, der var nu ikke mange Socialdemokrater der var indbut til holde første maj taler.
    Men de datter nok ikke budskabet, og hvad befolkningen mener er de jo bedøvende ligeglad med.

• #176   2. maj 2023 Isabelle, har du set billedet af den første ulv?

• #179   2. maj 2023 for soc dem er de eneste der er privilegieblinde i Folketinget .. det bliver jo så dejligt den dag de ryger ud, så er der kun regelrette med moralen og dømmekraften i top tilbage ..

• #181   2. maj 2023 Ja Isabelle, ved det godt, vi er gevaldig på´en ..... smiley

men næste gang kommer VanOp og Paven nok til magten så bliver alt "rent" ..

• #183   3. maj 2023 Hænger i " Tak for din tålmodighed " ... startede dog KUN som nr 18 ved Øre-Næse-Halslæge ... er nu nr 3 jubiiii de er så ikke så langsomme, det har kun taget ca 40 miniutter ...

men for hulen, de stakler der har ondt, og eller grædende barn på armen og ikke sovet hele natten ..

• #185   3. maj 2023 Frk Jensen ... det kan lejes ..

ellers havde jeg spurgt i omgangskredsen

nu er jeg nr 2 ... puha dem lige før mig har taget tid ..

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#186   3. maj 2023 Fru, møder op i lejet smoking eller bliver væk.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#187   3. maj 2023 Var lige inde og lure på lejepris af smoking. Ca 1000 kr for den billigste smiley smiley smiley
    Så kunne man da ligeså godt investere i en kjole eller blot blive væk.
    Fine kjoler til god pris og vil tro de måske endda også har smoking, fåes hos Lili-marleen.dk

• #188   3. maj 2023 måske kan man finde en i genbrug ... evt på DBA ...

• #190   3. maj 2023 Selvfølgelig er en kjole da ikke et must.
    Selv til hofballerne er der jo kvinder, der møder op i jakkesæt, buksedragter o.lign smiley

Jeg ville nok kigge på Trendsales? Er sikker på, at du kan købe noget lækkert der, til langt under de 1000 kr.

• #192   3. maj 2023 undskyld Isabelle, men er du så ikke henvist til specialist ... man skal da hverken have underlivssmerter, eller infektionstal der uforklarligt stiger ...

jer med smart-phone, fik I advarsels-hyl i den her kl 12 ? Jeg gjorde ikke

• #193   3. maj 2023 Mine kolleger gjorde oppe til frokost - kvikke mig havde efterladt begge telefonerne på mit skrivebord... På stillerumskontoret... Men der lå en "alert" på min private, om at alarmen havde været der. Der var ikke noget på arbejdstelefonen.

• #194   3. maj 2023 Jeps, der var mobilalarm her. Vi bor langt ude, så det skal være særdeles vindstille, hvis vi skal kunne høre sirenerne. Jeg plejer at gå ud i den nederste del af haven og lytte efter, hvis jeg husker det. I år kunne jeg høre det svagt i det fjerne. Det var da også på høje tid, de fik indført alarm via mobilen, så har vi andre også en chance - altså hvis man har en nyere smartphone.

• #196   3. maj 2023 Fik ikke varslet på hverken min private eller min arbejdstelefon. Min gamle mor og min lige så gamle svigermor fik heller ikke på deres. Alle 4 er iphone 7, men styresystemet er så ikke nået til iOS 16.4 på nogen af dem (gad vide om det mon gør det?).
    Jeg bor så jeg kun kan hører sirenerne hvis det er vindstille og jeg er udendørs. Gad vide om beredskabsstyrelsen har overvejet at de jo findes en del ældre mennesker ude på landet, som fx min svigermor, der ikke sådan lige suser ud og køber en ny mobil, når den gamle stadig virker. Jeg har nu altså heller ikke tænkt mig at købe en ny så længe den gamle virker (ja, jeg er nærrig og går samtidig lidt op i klima og miljø smiley )

• #198   3. maj 2023 Mette, alle gamle mennesker hører radio eller har tv'et tændt, så beredskabsmeddelelser skal nok nå frem. Det smarte ved telefonvarslingen er, at man får den i dét område, man befinder sig. Det er jo teknisk set ligegyldigt for mig, at der er et varsel hjemme på min bopæl, hvis jeg sidder nede i sommerhuset. Omvendt er det ret rart at få varslet i sommerhuset, hvis det er dernede den er gal smiley

• #199   3. maj 2023 Næhhhhh, nu er den her lille bandit snart på vej til mig smiley

profilbillede
  • #200   3. maj 2023 Men.... Er måske lidt forelsket i den blå smiley smiley

Fedt at være så gammel, at man skal vælge farve på sit hjælpemiddel smiley

profilbillede
  • #201   3. maj 2023 Den blå er så fin;)

• #202   3. maj 2023 klart blå ...

• #204   3. maj 2023 Jeg lå med stængerne oppe hos gynækologen, så jeg havde slukket mobilen smiley
    Men der kom en melding, da jeg tænkte for mobilen igen.

• #205   3. maj 2023 Min mand blev ræd over alarmen. Jeg havde glemt at sige at det er en øvelse på mobilen også lol

jeg fik kun en popup. havde glædet mig til lyden så er mega skuffet ??

• #207   3. maj 2023 @ Isabelle ... ja du må¨undskylde, jeg ved mange er glade for deres læge ... men jeg har det efterhånden sådan at man nærmest selv skal komme med en plan ... min læge er da også enormt sød, men når man står i stampe med et problem så synes jeg bare ikke det er patienten der skal sige " nå ok, og hvad er så planen nu, næste skridt, for det kan jo ikke passe at ..... " men det er det jeg hører og oplever efterhånden ...

Det er for ringe ...

• #209   3. maj 2023 nej det er ikke i orden ... hos "min" læge kan man nærmest ikke få hurtig tid ved de faste læger, det kræver tidsbestilling uger frem ... der er så altid en del praktikanter, på forskelligt trin af uddannelsen, eller i gang med speciallæge udd. man ved trods alt hvem man får tid hos. MEN hvis nu ens behov er at der følges noget igangværende, eller følges op på fx hvad der skal ske, så er det fandme træls ikke at blive fulgt af ÈN ...

• #210   3. maj 2023 Alle går ind for vindmøller - ingen vil have dem i baghaven. Er det ikke lidt symptomatisk?

• #211   3. maj 2023 #210

Jeg gør ikke smiley

• #212   3. maj 2023 Nej, men hvad med dine hunde? smiley og tøhø

Det ville ikke være en rigtig far-joke, hvis jeg ikke spændt forventede et bifald og ved manglen på samme fristedes til at forklare den. Men det sker ikke.

• #213   3. maj 2023 Jeg har skrevet om jeg kan få den i blå. Så matcher den også mit royale porcelæn smiley

• #216   3. maj 2023 John - ikke umiddelbart. Mine forældre har dem i "baghaven", og efter at have boet der en periode til jeg kunne flytte ind hvor jeg bor nu, kan jeg sgu godt forstå de er trætte af dem - de står sådan, at hver eneste gang der er vestenvind (og de bor trods alt i vestjylland, hvor det sker ret hyppigt), så kan du falde i søvn til lyden af vindmøller... de LARMER... og det ville sgu bære træls uanset om der blev kompenseret - penge kan jo ikke rigtigt fjerne genen.
    Der er så åbenbart en grænse for, hvor meget sådan nogen maksimalt må larme, så når de er værst kan man så ringe og få nogen ud at måle... de kommer gerne 3-4 uger senere på en helt vindstille dag smiley

Nå de kører som de skal er de til at leve medog ikke noget der forstyrrer hverken udeliv eller nattesøvn. Det gør de bare meget ofte ikke, og det har så ikke nogen konsekvenser overhovedet, det er sådan noget de lige kigger på, når de har tid engang om x måneder.

• #217   3. maj 2023 For nogle uger siden bed Ellie sig i tungen, og jeg fik hende til at smide sine bolde i en spand vand og tage dem op igen, så hun kunne få skyllet munden for blod (inden jeg vidste, hvad der var sket). Jeg roste hende selvfølgelig for at smide sine bolde i spanden, og dét er en fed leg. Som i dag er udvidet til “Jeg stiller mig og graver i min vandskål” smiley

11 måneder. Tæller SÅ meget ned til hun får en hjerne smiley Min idiotunge smiley

profilbillede
  • #218   3. maj 2023 Vindmøllerne var en slags metafor, men lad os snakke lidt om vind.

John, du har ret. Penge er nøglen til mange ting. Du kan også sælge halal-kød til DF'ere. Lad det være det billigste smiley

• #220   4. maj 2023 .

profilbillede
  • #223   4. maj 2023 smiley

profilbillede
  • #225   4. maj 2023 Du deler ordet efter over = over-achiever.

Og det betyder en som overpræster.

• #227   4. maj 2023 Isabelle - at få ville være "recieve" smiley

• #229   4. maj 2023 en rigtig klassens duks stræber border collie smiley

• #230   4. maj 2023 Isabelle - achieve er faktisk ganske rigtigt = at opnå og ikke at præstere (som nok ville være "to perform").
    Men det er jo bare ikke alt der kan oversættes direkte, vi siger jo nu engang ikke "hun er sådan en overopnå'er" på dansk, selvom der ville være den direkte oversættelse smiley

Minder mig om da jeg gik på gymnasiet. Jeg har en tysk far, og selvom vi altid har talt dansk hjemme, og min far taler rigtig godt dansk, så er der bare nogen ord og vendinger jeg er vokset op med og som gav helt fin mening i mit hoved, men som jeg i løbet af skoletiden lærte, ikke fandtes på dansk.
    På tysk kan man diskutere noget "unter einander" - altså man snakker med hinanden om det. Jeg var så 19-20 år, før nogen midt i en tysk oversættelse fortalte mig, at man altså ikke på dansk kan snakke om noget "under hinanden" smiley

Noget der heldigvis ikke hang ved længere end til omkring børnehaveklassen var "en lidt" - på tysk hedder det jo "ein bisschen", og det er faktisk kun få år siden vi endeligt fik vænnet min far af med det udtryk - som jeg faktisk synes er lidt sødt og derfor savner lidt smiley

• #231   4. maj 2023 To the lab smiley

profilbillede
  • #232   4. maj 2023 Lækker træning i dag smiley Vi gik spor på helt nysået jord, og det er 1000 år siden vi sidst har gået på ren jord. Ellie var SÅ sej, omend det blev lidt svært på skrå i sidevind smiley

Da jeg kom tilbage til bilen, var formanden ude at gå sit spor, og jeg så at han bil var punkteret. Som i HELT flad. Så vi fik ringet efter autohjælp, og den stakkels unge fyr har vist aldrig haft så mange tilskuere til at lappe et hjul smiley Ellie fik lov at hoppe op på ladet på hans bil og gå på ustabilt og rungende underlag. Det var åbenbart bare virkelig fedt smiley

Da vi kom hjem gik Ellie ind af hoveddøren og direkte ud på badeværelset for at drikke af toilettet smiley Idiotunge smiley

• #233   4. maj 2023 Stop nu Anne, når jeg læser om Ellie, overvejer jeg, om jeg skal aflyse min aftale med en portugisisk vandhund i næste uge.
    Hinden forventes at få hvalpe sidst på året smiley

• #234   4. maj 2023 #233
    Hinden = hunden smiley

• #235   4. maj 2023 Lise-Lotte, kan sådan en portugiser drikke af toilettet?:D

Sidst på året er lige om lidt smiley Hvor bliver det dejligt for dig smiley

• #236   4. maj 2023 Jeg er sikker på, at den både kan drikke af toilettet og lave alverdens andre ulykker smiley

Nu skal vi foreløbig mødes i næste uge, så må vi se, hvordan det hele arter sig.

Men som jeg har sagt til portugiserens slave, så skal jeg have en hvalp indenfor det næste år, ellers bliver jeg sgu for gammel til et hvalpemonster smiley

• #239   5. maj 2023 Isabelle, eller bare nutidens “stræber” smiley

Elsker helligdage i forlængelse af weekenden smiley Jeg skal have gjort mit bed færdigt - flyttet de sidste blomster, sat de sidste skovjordbærstiklinger og sået ærter. Og så må jeg ligge brak på sofaen resten af dagen smiley Jeg GLÆDER mig til det bliver højsommer, og jeg kan proppe mig med jordbær, hindbær, moreller og nu også ærter smiley

• #241   5. maj 2023 Jeg skal til forundersøgelse .. på Nykøbing F sygehus (F står for noget der er engelsk og ordet er meget brugt i den almindelige befolkning .. )

Jeg er SÅ i tvivl om jeg skal tage derned og undersøgte også, om man kunne komme andre steder hen. Det kunne man - Roskilde - men der var så ventetid på omkring 14 mdr smiley

Jeg har tænkt og tænkt og tænkt ... og har besluttet mig for at jeg kører afsted, og så må jeg se hvem det er, der skal foretage denne her forundersøgelse (som vist kun er mundtlig og for at finde ud af, om jeg skal opereres) ... og så tage den derfra.

Jeg AFSKYR Nyk F - det er et virkeligt øv-hospital og folk dør som fluer ..

Jeg skulle opereres for et par år siden, havde været til undersøgelse og fået tid til operationen, men afviste i sidste øjeblik, og fik den istedet foretaget på Næstved.

Pisos ...

• #242   5. maj 2023 Det er godt nok nogle vilde typer der står bag kritikken af Onkel Reje, når man render over deres profiler og ser hvad de ellers er imod og ikke mindst for...

et herligt mix af de yderste højreekstremister, anti waxere, transfober, homofober, foliehatte, flat earth tilhængerne og modstandere af alt fra abort og månelandingen til en tro på at Putin er uskyldig......

Vildt nok. Rejer eller ej. Jeg har ikke behov for at de beskytter mit barn. Jeg beskytter mit barn selv, og også mod deres slags.

Jeg er egentlig mest overrasket over at denne gruppe flytter denne store fokus på dem selv. De plejer at ønske at agere skjult.

Jeg tror det viser sig som et fejlskud. Alle journalister sidder jo og trevler deres profiler igennem nu.

Det tror jeg ikke de har gennemtænkt. Nogle af dem har nogle virkelig vilde ting liggende, herunder opfordringer til forskellige oprør og angreb på samfundet, ting som næppe er gennemtænkt før det er postet.

Vi ser ikke Onkel Reje. Jeg har ikke en mening om ham, men jeg tror denne gruppe har undervurderet, hvad denne store fokus på dem selv, kan få af konsekvenser

Det bliver spændende at følge de kommende uger

• #244   5. maj 2023 Isabelle -

Christina er lige blevet løsladt faktisk smiley

Jamen det er bare svært, for det er ikke noget presserende eller farligt og jeg KAN godt vente med at få det fikset ... det er bare VIRKELIG irriterende .. jeg skal tisse KONSTANT !! (næsten) - og det er ret generende, så måske man kan gøre noget ved det ??
    Pas, jeg ved det ikke, men det ville være fedt, hvis det kunne holde op.

Og ja, her kan man godt tale om et middelstort dilemma smiley

• #245   5. maj 2023 Du har jo frit sygehusvalg Martine, så er der det ikke nogen (evt længere væk) der kan se dig hurtigere end Roskilde?
    Nå, men man kan jo altid tage til forundersøgelsen ig se hvad de siger og så tage den derfra smiley
    Forstår dig godt, fik jeg behov for operation ville jeg også gøre ret meget for at undgå det nærmeste sygehus her.

• #247   5. maj 2023 #246

Wauw !!!!!!!

Der står i indkaldelsen, at hvis man bor i Region Sjælland og det er det man skal undersøges for, så er det enten Nyk F eller Roskilde.
    Har ikke undersøgt det nærmere, men nu ser jeg i første omgang hvad lægen siger idag .. hvis jeg da kan forstå det smiley

• #248   5. maj 2023 #241

Hvis det ender ud i, at du skal opereres, og du helst vil i Roskilde, så ring og spørg, om de har en afbudsliste.

Sidst jeg skulle have lavet en speciel skanning, var der temmelig lang ventetid. Jeg ringede for at høre, om jeg kunne komme på en afbudsliste. Der var lige kommet to afbud, det ene var allerede samme dag, og det tog jeg smiley

• #249   5. maj 2023 #248

Tak for tippet smiley

• #250   5. maj 2023 Martine - de skriver formentligt de to afdelinger, fordi det er dem de har i regionen, der kan løse opgaven. Men ift frit sygehusvalg, så må du faktisk godt vælge et sygehus udenfor din egen region. De kan sige nej, hvis ikke de har kapacitet, men har de plads til dig, kan du såmænd blive opereret hvor som helst i landet, du har så bare ikke ret til kørselsgodtgørelse, når det er efter eget valg smiley

Du kan søge på ventetid ud fra behandling her: https://www.esundhed.dk/Emner/Patienter-og-sygehuse/MitSygehusvalg

• #254   5. maj 2023 I forbindelse med at jeg skulle lægge vores numre ind i telefonbogen på min mands nye mobil, opdagede jeg en fantastisk funktion. Ved at aktivere denne funktion, kan min mand kun modtage opkald fra de numre, der er oprettet i hans telefonbog smiley

Det er en perfekt funktion for fx demente. Slut med fupopkald og smarte sælgere smiley

Den kunne også indstilles, så man bare åbner klappen, når der kommer et opkald, og lukker klappen, når samtalen er færdig.
    Ikke noget med at fumle med diverse knapper.
    smiley :-) smiley

• #255   5. maj 2023 Jeg kan sende et brød med indbagt fil når du bliver fængslet Isabelle smiley bare send adressen smiley

• #257   5. maj 2023 HOLD da op jeg tog fejl !!

Ingen problemer overhovedet, supergod behandling og en læge, der talte fuldstændig dansk med en lille accent - formentlig var han fra et østland, men han var kompetent og jeg kunne FORSTÅ hvad han sagde. Han var dygtig til at forklare og sygeplejersken, der assisterede sød og venlig.

og .. nå ja, ingen operation til mig YES !!!

Så 5 stjerner til Nykøbing F herfra - fantastisk at tage fejl, når det bare går den vej smiley

• #259   5. maj 2023 Martine, når du ikke skal opereres, hvad gør de så for at afhjælpe problemet

• #260   5. maj 2023 For en uge siden var jeg ved at miste min elskede pony. Det gav en masse bekymringer, et par dage uden nærmest at få noget søvn og en krop i ekstremt stressmode. Jeg er stadig i stressmode og ser spøgelser over alt - også selvom pony er rask igen og ikke har fået nogen mén.
    Jeg glæder mig til, at min krop langsomt vil slippe det her og blive normal igen. Jeg er træt af bekymringer...og at være træt. Og så er jeg selvfølgelig stadig sur på pony over, at blive syg. Det kunne han virkelig ikke være bekendt.. smiley

• #261   5. maj 2023 Skal bamseblod mon sorteres som tekstikaffald? RIP Kaj-dukke smiley smiley

• #262   5. maj 2023 tyrkisk hundeven fra Istanbul med svigerinde ( en af svigerinderne:))

profilbillede
  • #263   6. maj 2023 Inspiration til hg:)

profilbillede
  • #264   6. maj 2023 Anni -

Det hører til i sygetråden, og der er jeg ikke smiley

• #265   6. maj 2023 Noget af trådhegnet i det ene hjørne af haven, har set bedre dage. Det står inde i noget krat, og uden for hegnet er der meget tæt krat, så det er næppe en realistisk flugtmulighed for hundene. Jeg tænkte at jeg alligevel lige ville smide nogle grene og kviste derind, som jeg har savet og klippet af et træ. Det gjorde jeg i går. Her i løbet af morgenen har Ellie flyttet ALLE kvistene fra krattet i hjørnet og op på terrassen smiley

Til gengæld har hun (endnu) ikke gravet alle mine stiklinger op, som jeg har sat de sidste par dage smiley

• #266   6. maj 2023 Jeg bor ved siden af det gamle fattighus, som i dag er museum. I dag er der en eller anden fejring, og man kan komme forbi og få en pølse. Det betyder at der er en heftig gående trafik forbi bagsiden af mit hus og hen til museet.

Ellie har siddet derude den sidste time, og når der kommer folk gående, logrer hun og hvis de hilser, er hun lige ved at eksplodere af glæde. Går de forbi uden at hilse, siger hun sit hyl (vovvov-wuuuuuuuuuhuuuuu-voooooovuuuuuuu) smiley

Man KAN da heller ikke gå forbi det her fjæs, uden at sige hej smiley

profilbillede
  • #267   6. maj 2023 jeg ville aldrig nå længere end Ellie

• #268   6. maj 2023 Ellie spørger om du ikke lige kommer forbi, Hanne? smiley

• #269   6. maj 2023 smiley smiley

nu er jeg ikke royal ...med derudover, jeg synes sådan en gang for mig "tegneserie" opsætning for at få en krone på hovedet og endelige den off titel af konge .. jeg synes det er så ude af trit med den moderne verden .. ligeledes da mor blev begravet .. jamen i min verden sikke et spild af penge ...
    jeg ved godt der er mange der går op i den slags og mange briter nærmest så hende som en landsmoder .... men nej jeg forstår det ikke, og nej jeg ser det kun lige fordi jeg lige skulle spise ...

• #271   6. maj 2023 tror desværre længe, måske man som ung har haft andre ideer med da de jo nærmest er mere end middelalderende når det bliver deres tur, så tror jeg de er nået til at den tur vil de også have når nu de har måttet vente så længe ..husker da William som em med lidt gang i, nu er han jo da noget så kedelig både af udseende og udstråling ...

• #273   6. maj 2023 det er godt gået ....

• #274   6. maj 2023 John, og med hjælp fra diabetesmedicin, som er godkendt som vægttabsmedicin, ikke?

Hvorfor er der egentlig aldrig nogen der roser folk, som ikke har ædt sig en pukkel til? Folk der taber sig er ihhhh og åhhhh så seje, og det er såååååå flot at de taber sig. De kunne sgu da bare have ladt være med at tage så meget på i første omgang.

Bøvs!!!! Spiser en romkugle, så jeg kan blive fed, tabe mig og få anerkendelse smiley

• #275   6. maj 2023 jeg ville ønske der var mere fokus på sundhed og velvære i den krop man har fremfor vægt .... at have lidt på sidebenene er ikke lig med man er usund, at være slank er ikke lig med man er sund ...
    Der skal være en en balance mellem vægt og sundhed, JA., men der er imo alt for megen fokus på vægt som sådan ...

• #276   6. maj 2023 Hanne, selvfølgelig skal der tages hensyn, men er man svært overvægtig (BMI over 35), så ér det en alvorlig sundhedsrisiko. Men man kan ikke måle direkte ud fra BMI - der er masser af mennesker meden BMI højere end 25, som er sunde, raske og i god form. Ligesom der er masser af mennesker med en “normal” BMI som ingenlunde er sunde.

Men at hylde folk i flæng, fordi de har spist for meget og er blevet overvægtige, og nu taber sig ved hjælp af medicin? Dét er dæleme også et skråplan! Alt godt til dem, der taber sig, det er dejligt for dem og deres kære. Men at forvente at folk falder på halen over det, er for meget. For mig, altså smiley

• #278   6. maj 2023 Fik et billede på nethinden af 28 af disse pakker stablet ovenpå hinanden hvilket svarer til hvad jeg har tabt i vægt på 5 mdr blot ved bla at æde mindre

Blot ved at æde mindre. Fordi du får medicin, der gør at du “æder mindre”. Jeg hørte Hella Joof fortælle, at man gerne må pynte sig med lånte fjer, hvis ikke man selv har pæne fjer smiley

• #279   6. maj 2023 jeg har det dybest set sådan at jeg ønsker alt støtte til dem der har et behov, og en motivation til at komme ud af dårlige vaner der har taget overhånd, spisning, alkohol, rygning, stofmisbrug ...

men nu læste jeg så lige om de enorme udgifter fx Wegovy/Ozempic har for samfundet, og jeg tænker bare TÆNK hvis de penge fx gik til differentieret moms, at de ting man beviseligt ved er gode og fornuftige at indtage blev enormt billige og for min skyld måtte de andre ikke så gode gerne stige, nogle få endnu flere afgifter ... øl, vin, spiritus, røgvarer, slik, chips osv ... mindre pris på de fedtfattige produkter fremfor de fedtholdige ... og ja så kunne man måske omvendt give en støtte til de der i perioder fx i forbindelse med anden sygdom måske skal spise lidt mere fedt (det sker jo også ) ...

• #280   6. maj 2023 Der er mange der siger , at de tager på bare de drikker vand .... smiley

Det gør jeg da også -----> ... Hvis jeg drikker ½ liter vand ... og vejer mig LIGE bagefter .... så har jeg da taget 500 g. på .... smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #281   6. maj 2023 Går de forbi uden at hilse, siger hun sit hyl (vovvov-wuuuuuuuuuhuuuuu-voooooovuuuuuuu)

Jeg ser sådan i tankerne et par arme naboer med hver sit skilt - "hils nu på den skide hund - PLEASE!" smiley smiley smiley

• #282   6. maj 2023 Jeg tror ikke, at det der med vægten er så ligetil.

Diabetikere kan have besvær med at styre vægten, og så er det da fint, at man nu har en diabetesmedicin, som kan hjælpe dem. Er dog skeptisk, når ellers raske mennesker bruger diabetesmedicin til vægttab.

For nogle år siden så jeg en udsendelse om overvægt/vægttab.
    Blandt de medvirkende var 3 søstre (amerikanere), de fyldte godt i landskabet, og sad og prøvede på at overbevise hinanden og alle andre om, at det var uforståeligt, at de tog det ene kg på efter det andet. Mens de sad og snakkede, skovlede de chips og slik ind i ladeporten. Man skulle vist ikke være professor i noget som helst, for at kunne gætte, hvor de mange kg kom fra.

Min afdøde Faster kæmpede hele livet mod vægten, og jeg er sikker på, at hun tog på, bare hun drak et glas vand.

• #283   6. maj 2023 Martine, jeg var så bange for at hun ville være sådan en, der stod og brægede løs i haven, men hun snakker heldigvis “kun” når der kommer folk forbi på den blinde vej, og Ellie synes de skal hilse smiley

Nå ja, og så synger hun, når hendes kæreste, en lille westie, står og synger til hende tværs over vejen smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #285   6. maj 2023 Videoklip med dyr. Hvor er dyr dog fantastiske. Hvordan de kan knytte bånd imellem andre arter. Hvad de kan lære. Hvordan de kan beskytte og have empati for andre osv.

• #286   6. maj 2023 da jeg genoptrænede efter By Pass i 2018 var løbe/gå bånd det eneste jeg om ikke faldt for så dog ikke hadede ... i et eller andet black-out kom jeg til at byde på et på en net auktion for nogen uger siden. jeg troede jo IKKE jeg fik det ... smiley
    Det gjorde jeg, så sønnen måtte hente det på Sjælland og hjælpe med at løfte det op på 1. sal (det vejer en krig " ... nu er det så endelig blevet samlet og jeg har selvtortureret mig i 67 minutter ... udover der er så mange andre genetiske forskelle så må der altså også være en mht det der med at elske motion der får en til at svede som et svin ...

• #287   6. maj 2023 og så er der jo lige Onkel Reje ... emnet ??

• #288   6. maj 2023 Hanne, tillykke med dit nye løbebånd smiley Jeg skal igang med crosstraineren, når min BLÅ knæskinne kommer smiley

• #289   7. maj 2023 Så lige mødre og fædre. Meget god film men også lidt spild af tid før der sker ikke rigtig noget....

• #290   7. maj 2023 Okay smiley fra Twitter. hold nu op hvor kær!

profilbillede
  • #291   7. maj 2023 Jeg har et ældre parketgulv, som er temmelig slidt lige på det ene sted, hvor en spisebordsstol står. Der har stået en stol der i mange, mange år, og lakken er slidt helt af, og gulvet under er ujævnt og misfarvet. Og så samler det jo skidt. Resten af gulvet er lakeret i en halvmat lak.

Igår skurede jeg det skadede område, og bagefter tænkte jeg at det ville være pisse smart at give det lidt hvidpigmenteret olie, for at udjævne farveforskellen og for at give det lidt modstandskraft. Nu er det så meget lyst i forhold til resten smiley Det lyse forsvinder over tid, når gulvet bliver brugt og vasket, så jeg er med på at det bliver bedre smiley

Er der nogen der har erfaring med at slibe og lakere et lille bitte stykke gulv? Det er under 1 kvm.

Og ja, hele gulvet skal slibes og lakeres, men jeg kan ikke blive enig med mig selv om det er noget jeg vil bruge penge på. Når jeg forhåbentlig får lov at købe skidtet, skal gulvet alligevel brækkes op (og der skal laves en masse andet).

• #292   7. maj 2023 Anne kom til at tænke på din pelsbold smiley

profilbillede
  • #295   7. maj 2023 Isabelle, man kan få rigtig mange "terasserensere" til el, både med ledning og uden.
    Min nabo har sådan en, og det tager ham ikke særlig lang tid at rense mellemrum mellem fliserne, og han behøver ikke engang bøje sig ned.

Jeg har også lige købt en ny plæneklipper, det er en hybrid, som både kan køre på batteri og med ledning.

• #296   7. maj 2023 vi havde for nogle år siden sådan en lille handy ukrudtsbrænder ... det var sådan set nemt, men det skal jo bare svitses af så ligger det og dør helt og så fejes væk efter en tid ... min mand var glad for det, men jeg gad heller ikke se på det afbrændte til det kunne fejes væk .. så nu har jeg en stang med en stov børste og en spids studs, så skraber jeg, og fejer der væk med det samme ... men JA det er træls ... som jeg talte med en veninde om forleden, der er ting man kæmper for at få til at gro, men uanset hvad man gør (af ikke giftige ting) for at mos og ukrudt ikke skal gro så virker det kun uendelig kort tid .. og der er ikke noget med om der gror i sol, eller halvskygge eller andet, nej det gror OvERALT

• #297   7. maj 2023 Vi skal i cirkus kl 15. Jeg glæder mig mere end barnet smiley

• #300   7. maj 2023 Personligt er jeg glad for at de ikke længere har elefanter smiley

• #301   7. maj 2023 Har været til skovtræning, og er så stolet af min lille smiley Vi skulle kun træne “find manden og bevogt”, og hun tog alle 3 “mænd” og bevogtede så fint smiley

Bagefter gik vi spor, og lagde spor til hinanden. Som ventet var der ingen problemer med det.

Og så meddelte instruktørerne os, at vi skulle sætte kryds i kalenderen den 17. juni, for der skal vi til første prøve. Det er en lille uofficiel prøve, som bare skal vise at hunden har anlæg for programmet, så det er der ingen ben i. Men jeg glæder mig allerede til at skulle i “konkurrence” smiley

Nu er Ellie gået i seng, så jeg deler min frokost med Dorit, inden mig og Dorit smutter ud på en alenetur sammen smiley

• #303   7. maj 2023 Dygtig lille Ellie smiley

Jeg har I øjeblikket lidt hyppigt besøg af min mors lille ruhårede JRT, Max. Max er 5 år og ikke trænet i noget som helst ud over "sid pænt" og "rul rundt". Men nu hvor han er her så ofte, har jeg bestemt at han også må arbejde lidt fir føden. Det skulle jeg have gjort for længe siden - han er jo mega sjov og ret sej, nu hvor han har regnet ud, at man kan lokke mad ud af damen på anden vis end bare ved at sidde pænt smiley
    Nu overvejer jeg lidt, om man skulle give den en skalle og se om man kunne få ham klar til en lille begynder-rally eller LP. Havde helt glemt hvor sjovt det er et træne med en hund der gider det.
    - nu mangler jeg så lige et tip til at lære en lille dræber-JRT at slippe belønningslegetøjet uden at det dør først smiley smiley

• #304   7. maj 2023 Isabelle, jeg er jo ikke royal smiley Så ja, “mig og Dorit” smiley

• #305   7. maj 2023 #303

Jrt er den fedeste lille hund smiley

Da jeg var til prøve, kom en tidligere træningskammerat, der er gået fra schæfer til jrt og bruger dem prof som rottefænger, forbi med sine to.

Der er så meget HUND i dem - de har _osser på størrelse med kokosnødder og er tilsyneladende kyssekolde overfor de schæferhunde, der var på stedet.

Fed lille race smiley smiley

• #306   7. maj 2023 Max er sjov - han havde en lidt træls start på tilværelsen før min mor fik ham, så han er lidt usikker på andre hunde og den slags, men træningsmæssigt har han SÅ meget ja-hatten på, og det er sgu lidt en opgradering fra det jeg selv har.... jeg holder så vældig meget af Sten, men det er lidt sjovere når vovse bare kaster sig over opgaven smiley

Nå ja, og så er det jo lidt en luksus bare at behøve holde et stykke legetøj ud, så gør vovse resten, når man belønner... og har legetøjet pels på, må man så selv finde ud af, hvordan man får afmonteret vovsen igen smiley

Jeg har faktisk sådan oprigtigt fået lidt lyst til at prøve, om ikke han kan blive startklar i LP - bare for sjov og ballade smiley

• #307   7. maj 2023 Ipsen fylder 12 år den 3. juni ... hun har været lidt sær/mut de sidste dage, i går da hun skulle spise aftensmad sitrede hendes bagkrop, men så spiste hun og var normal, gik fin aftentur .. spiste til morgen, men her til aften snuser hun til den, kom lidt spegepølse i, det er væk men resten står smiley
    Hun har slidgigt i hofter, men ellers ikke andet, hun er steriliseret ... gad vide hvad der er på vej smiley smiley

• #308   7. maj 2023 Er alene med hunde og barn denne weekend, mens manden er på fodboldtur til Italien. Vi havde en skøn gåtur i Vallø Slot uden alt for mange udfordringer, som kan følge med når man har en knap 3-årig med egne meninger om tingene smiley

profilbillede
  • #309   7. maj 2023 Det var altså sjovt!

profilbillede
  • #310   7. maj 2023 Hanne, de kan godt sitre hvis de er lidt spændte i muskulaturen. Jeg ved du er glad for Magtor. Jeg ville tage ud og få tjekket om der er lidt der sidder og spænder, eller også bare en omgang massage smiley

• #311   7. maj 2023 Vi har været på legepladsen smiley

Oppe ved den ene skole, er der et legeområde med 2 små trampoliner, noget klatreværk med sådan nogle “hængebroer”, der er monteret på noget ret stram stålwire, så de ikke er så ustabile, og en masse andre ting.

Ellie elsker at spurte hen over trampolinerne, og så laver hun en leg hvor hun hopper over alle legeredskaberne med sig selv. Dorit har i dag gået med bagenden på trampolinen og forenden på den faste kant, og øvet at gå sidelæns både højre og venstre. Ellie trænede at sidde bamse på trampolinen. Dorit fik trænet først at hoppe frivilligt op med forbenene på den laveste “hængebro” (den er MEGET lav), og bagefter kom hun op og stå på den, og syntes selv at hun var ret så sej smiley

Vi gik forbi åen hjem, og der blev badet og fanget mus under de der store blade som ligner rabarber (aner ikke hvad de hedder). Og Ellie fik spurtet fuld smadder på engen, imens Dorit skruede helt op for charmen og gik fint med swung i forbene og glad hale smiley

ELSKER solskinsforårsdage smiley

• #312   7. maj 2023 de er også fantastiske ... har fået brugt en del træbeskyttelse ...

vi har hentet nyt hundemad, stadig spiste hun ikke, så smurte jeg en rugbrød med vådfoder og håndfodrede hende, den røg i den grad ned smiley ... hun er jo tandopereret efterhånden for nogen tid siden, Fredag den 24. marts .... jeg ved sgu ikke om det kan være noget fra dengang ... hun sitrede mens hun spiste de første hapsere men det aftog ...

HOLD nu kæft jeg er i vildrede ... og ja jeg har bare et mega stramt program i næste uge på arbejde ... røv

• #314   8. maj 2023 Det med at sitre synes jeg ofte, man kan opleve, med de ældre hunde, uden det har den store betydning. De bliver hurtigt "overanstrengt", eller mister så meget muskelmasse, at bare det at skulle stå stille oprejst for at spise, kan være en belastning.

Men madleden ville jeg være ret obs på, hvis hun ellers generelt er madglad.

Det kan være tænder, som du selv nævner, men der er jo også et væld af andre ting, der kan give det som symptom (orm, nedsat nyrefunktion mv.)

Jeg ville nok se, om det ikke kunne lade sig gøre, at få et dyrlægebesøg passet ind i kalenderen så hurtigt som muligt smiley

• #315   8. maj 2023 Fårk corona..... har den ledeste kvalme og mage ondt i hovedet

• #317   8. maj 2023 @ John ... helt enig ..og ude af trit med et moderne samfund ..

Har været ved dyrlæge, ingen objektive fund, spændt mave eller lignende .. (hun havde haft aff inde i dag dag jeg kom fra job, det er ikke normalt) .. hun fik sin Librella og andet smertestillende hun skal have i 28 dage for at se om det er smerter fra slidgigt i hofter, fik kiropratisk behandling for spændinger .. en kvalmestillende og Zoolac til nogen dage ..
    Håber hun bare er træt for hun vil heller ikke spise nu her smiley
    hun havde forøvrigt tabt sig fra 9.5 til 8.9 kg fra den 24. marts og til nu, det er noget på en lille hund .... det er lidt rigelig i frisk erindring at Nova også bare tabte sig uanset hun spiste inden vi måtte aflive i oktober, det var nyrerne ...

• #319   12. maj 2023 nej det har jeg hørt i dag ... må indrømme jeg har opgivet MGP for nogle år siden .. og med DR sparerunder så synes jeg de skulle stoppe med at bruge penge på det ...

Kommentér på:
Løs snak 9,9999999

Annonce