9.737 visninger
|
Oprettet:
Løs snak 9 {{forumTopicSubject}}
Nu blev 8´eren for lang, så her en spritny.
Oplevelser fra jobbet idag :
"Nu er han 9 uger, så nu er det på tide at han skal i hundeskov og lære andre hunde at kende"
"Jeg valgte den med den længste snude, for det er nok bedst for den"
Første fra en kollega, der har erhvervet sig en lab-blanding.
Andet fra yndlingskollega, der får sin nye EB x Staffordshire Bullterrier på fredag.
Seriøst - jeg ELSKER (næsten) mine kollegaer, men jeg taler aldrig hund med dem .. eller jo, det gør jeg, men jeg er aldrig helt ærlig
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.287
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
Han er ikke bange for noget, hverken støvsugeren, hundene, fremmede mennesker, kører bil eller at være med udenfor, men han er tilgengæld pisse bange for de 2 ællinger vi har taget ind i et forsøg på at give ham et par "søskende". Han snakker hele dagen, har en kommentar til ALT. Selv når han spiser. Så tager han en bid og siger en lyd, tager en bid, siger en lyd ..
Han er med i sengen om aftenen og ser tv og er ikke til at drive ud i seng og der må derfor lukkes en dør imellem os før der bliver ro. Efter en del minutters højlydt råben og skrigen.
Jeg fik fortalt at sådan en daggammel kylling ville sove 20 timer i døgnet.
Kalle er vågen 20 timer i døgnet.
aug 2008
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 393
Mocca bor hjemme hos mine forældre, da hendes liv er langt bedre dér. Min far elsker den hund + det, at hun ikke har mange år igen, måske lever hun ikke engang 2023 ud +, + det, at mit nuværende liv med fuldtidsarbejde, lille toværelses, lettere trang økonomi og nu med 2 stk marsvin ikke har haft overskuet til at have hende her også....
Så, hvor den virkelig irriterende drøm og bund naive forestilling om en Corgi Pembroke der trisser rundt i lejligheden, og som jeg kunne gå rundt med i området, træne med, nusseputte med i sofaen osv kommer fra, det aner jeg ikke, og det må egentlig godt stoppe.
Også er nettet jo genialt, for der kan diverse youtube-videoer og facebookgrupper inddirekte fortælle mig, at nej, det kommer ikke til at ske, for det er sgi ikke fair at han/hun skal ligge 8-10 timer alene (på de rigtig lange vagter).
Derudover så kan jeg læse, se, høre mig til, at der er noget gø-værk man skal have bare lidt styr på, så naboerne ikke bliver sindssyge ....Jeg tænker heller ikke, umiddelbart, at en seriøs avler ville tænke; "hun skal klart have en hvalp fra mig af!" - så det....
Jeg har også stor rejse jeg skal på her til september, så sæt denne her ekstremt, dumme idé om anskaffelse af hund stadig er der om et halvt års tid, så kan det heller ikke lade sig gøre indenfor og et godt stykke tid efter....
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Så håber jeg den holder
Jeg har også tapet på ydersiden
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.188
Det er da ret godt gået af os
aug 2008
jan 2006
Ironi, beklager.
Det er alle de mere eller mindre idiotiske rygter der altid florerer i vores sport
Jeg vinder, fordi figuranten hjælper mig, hører jeg … hvordan figuranten vil gøre det i spor og lydighed melder historien så intet om
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.756
Selv om det var en "røver", så virkede den alligevel mere troværdig end mange af de historier, der ellers diskes op med her.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.612
Tillykke Martine
aug 2008
aug 2008
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.250
Ps. Mine hunde elsker kalkunskrog. Bare i fald Kalle skal omplaceres når han bliver voksen
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.920
Det var først da jeg lå i min seng, det gik op for mig, hvad hun søgte
sep 2017
sep 2017
https://www.tv2ostjylland.dk/skanderborg/ulv-i-ry-trine-er-ikke-i-tvivl
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.291
Kalkunkyllinger er søde, men voksne kalkunkokke er noget fanden har fundet på.
Da jeg var barn, havde vi 2 høner og 1 kok, og en bedre vagthund har vi aldrig haft - selvom vores schæfere ellers klarede jobbet godt nok.
Tror lige, at Kalle kan være i min ovn
aug 2008
Jeg tænker tit tanken med når Kalle vejer 15 kg, og er ikke rigtig kommet frem til noget brugbart .. Det var svært at få Ib og Arne til at flytte ud i stalden, det ville de satme ikke og derfor tror jeg at det bliver noget nær umuligt at få Kalle ud.
Han kan vel selv åbne døre til den tid.
Ham der har hjulpet med at ruge Kalle ud, siger også at han er klar til ovnen til jul.
aug 2008
Hans far er bronzefarvet og hans mor er hvid. Så vi gætter på at Kalle ville have været gul som kylling hvis han blev hvid, men ærligt, så ved vi intet om kalkuner.
At det er en han, siger vi fordi han har samme farve som hans far, grundet hans store ego selvom han ikke er 2 lorte høj og fordi mine dyr ofte er hanner. Da Ib og Arne (2 moskusænder der også opvoksede indendørs), var små, blev de døbt Ib og Arne og det ER 2 andrikker.
aug 2008
maj 2008
Hvad siger panelet? Spændende "afgørelse", siger jeg.
sep 2017
Hvis damen har fleksjob, fordi hun siger at hun ikke kan koncentrer sig i mere end 15 timer om ugen, men hun ved siden af formår at være (meget) aktiv på sociale medier, så skal hun selvfølgelig ikke være på fleksjob. Det SKAL være forbeholdt folk, som har en nedsat arbejdsevne, som er under halvdelen af fuld tid.
Jeg havde en bekendt, som sagde at hun slet, slet ikke kunne arbejde, og alligevel kunne hun bage brød og kager i timevis hver dag, passe og træne et par hunde, gøre rent og holde hus. Og hun blev skide sur hver gang nogen pippede om, at hun måske kunne bruge noget af sit krudt på at arbejde.
Det er svært nok for syge og for folk med en reelt nedsat arbejdsevne at få lov at få en hverdag, der kan hænge sammen. Og når folk udnytter systemet, skal de sparkes ud af det. Jeanette kan vel passende finde sig et job som SOME-koordinator i en virksomhed.
Bøvs.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.499
Når man kan bruge så meget på de sociale medier, så kan man vel også klare et "stille siddende" job.
Jeg havde en på et af mine træningshold, som ikke kunne noget som helst der hed arbejde, men hun kunne godt moge ud hos sine tre heste, samt lægge ny terasse.
Flexjob skal være til dem, som virkelig ikke kan.
En af grundene at det er blevet så svært at få flexjob er vel også, fordi der har været så mange der har misbrugt det.
aug 2008
Men jeg er enig i at kan hun bruge x antal tid foran skærmen til sjov og ballade, så kan hun også bruge x antal tid foran skærmen i et job og så skal det da være sådan et job hun skal have.
Det er lidt det der med at folk ødelægger det for andre der virkelig har behov.
sep 2017
Det er måske verdens bedste film. Eller den ligger nok og kæmper om førstepladsen med den gamle Top Gun. Og.... Det kan godt være at Tom Cruise er blevet omkring 60 år nu. Men jeg kunne altså godt
aug 2008
okt 2022
Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 608
okt 2010
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Er det nemmere med bobleplast ville jeg klart købe det billigste.
Så længe det ender i genanvendeligt efter brug, så går jeg efter den billigste pris.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.132
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 1.521
Fordi det er så følsomt et emne for mig, vil jeg ikke gå dybere ind i den diskussion, men blot minde om, at tingene ofte ikke er så sort/hvide, som nogle gør det til.
jan 2019
sep 2017
Men ja, det er næppe så sort og hvidt
jan 2006
Men ja, smag og behag - kommenter ham bare, han er (desværre) ikke min
feb 2018
Hvad man laver i sin fritid og ikke mindst er i stand til, afhænger i høj grad af, hvad man fejler. Fx har mine kroniske smerter rigtig mange kognitive følger, så ud over, st jeg er begrænset fysisk, er jeg det også kognitivt. Dét tænker mange ikke over. De tænker heller ikke over, at mange udtrættes af det ene og andet, men ikke det tredje.
At leve med kronisk sygdom HAR mange livsændrende konsekvenser, og er ikke nemt overhovedet, faktisk er det ofte tænderskærende frustrerende, når andre skal kloge sig og udtaler sig fordømmende.
Jeg kender ikke omtalte person, så jeg vil ikke udtale mig om hendes situation; der kan være mange gode grunde til, at hun gør, som hun gør. Det kan også handle om snyd, men jeg aner det ikke.
Jeg har set min del af fuskere, og de gør mig ligeså rasende som dem, der fordømmer. Jeg har mistet en kær veninde på den konto, men jeg kan ikke acceptere fusk og snyd, det er os andre, det rammer.
Isabelle, jeg er helt enig med dig i, at det er problematisk, at det er en indtægt for Jeannette at være på de sociale medier, dét skal der 100% slås ned på!
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 147 Svar: 5.616
Jeg har lige lært, at en flexjobber må arbejde fuld tid, hvis alle skånebehov indfries.
maj 2009
maj 2009
Men han er ikke smukkere end Esh.
Esh har et perfekt ansigtsudtryk.
Hans udtryk lyser af spilopper
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.963
jan 2006
feb 2011
sep 2017
Ellie har ellers fået en kold tyrker (eller kold Kalle) på bold, men i dag var hun nødt til at få sin bold, for ikke at gå helt op i limningen over alle de hilse-situationer. Og så brillierede hun ved at smide bolden ned i en lille bæk, hvorefter bolden forsvandt ind i et betonrør. Men så er det jo praktisk at man er en lille bitte schæfer, og at en tur ind i et betonrør ikke er noget særligt. Så både bold og hund overlevede
Isabelle, jeg føler med dig. Flytning er SÅ drænende Men hvor bliver det dejligt for dig, når det hele er overstået
Og når du er færdig med at pakke ud, kan du give både flyttekasser og bobleplast videre - sådan noget kan klare mange, mange flytninger Så du skal ikke få dårlig samvittighed over noget så småt
okt 2010
jeg regner med 2 lag gavepapir, det nederste sættes fast med gaffa, og det øverste med alm. tape.
maj 2008
sep 2017
Og er det egentlig ikke ligegyldigt hvad andre synes om ens race, så længe man selv elsker dem på godt og ondt?
Min moster synes fx hendes chi/pekingeserblanding er det smukkeste i verden. Jeg syntes den er pissegrim. Who cares?
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
PS : ... Billedet er taget for 14 dage siden .
feb 2011
jan 2006
Jeg tillod blot at more mig over sch folket og deres udtalelser om mallerne.
Det er ligesom en “regel” at schæferen bare ER pænere end mallen og at brugsvarianten iøvrigt er den grimme af schæferne.
Og sådan synes jeg nu ikke helt man bare kan beslutte tingene er.
Men måske beror det i virkeligheden på, at sch-folk generelt går langt mere op i udseende end mallefolk, der generelt koncentrerer sig om sundhed og egenskaber.
Men ja … who cares …
sep 2017
sep 2017
jan 2006
Kun dejligt, hvis det kun er i IGP vi er efter hinanden - måske det var DCH jeg skulle være i så
maj 2009
sep 2017
Og er det ikke kun udstillingsmaller, der kaldes Ikea-schæfere? Hos os hedder de bambier
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.617
Men i morges flyttede mormis og 5 bittesmå killinger ind i terapistalden.
Jeg blev kontaktet af en, der har nogle biler stående til reparation (på "vores" matrikel) og som havde opdaget at en kat havde født i en af bilerne.
Vi har set katten i området i laaang tid, men ingen ved hvor den hører til. Vi bor halvvejs på landet, så ikke mange naboer at spørge og dem der er kender ikke katten.
Den er ikke mærket, men meget tam og kælen.
Jeg skyndte mig at lave en killingegård i stalden og fik flyttet mormis og de små derind.
Der kan de bo trygt og godt og blive forkælet til de små kan få nye hjem om 12 ugers tid.
sep 2017
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Så at det skulle være en IGP ting kan jeg ikke følge. Men når man som Martine,har verdens bedste brugsrace, er der jo heller ikke så meget at føle sig truet af.
jan 2006
Det er ikke helt forkert opfattet
Som sagt, rart at det tilsyneladende er anderledes i DCH.
PH har jeg trænet engang - min opfattelse var en gennemsnitsalder på +60 og en enighed om, at schæferhunden var den eneste der duede.
Men det var ikke ondskabsfuldt - det var bare en samling gamle forstokkede, men stadig vældigt rare, mænd, som tog godt imod mig, selvom jeg kom med en Australian Shepherd, der VIRKELIG var en spand
IKEA-schæfer - den mangler en skrue - er på ingen måde noget, der bør overskride malleejeres grænser. Man kan også være FOR fintfølende
sep 2017
Jeg har indtryk af, at der er mere fnidder i visse grene, men i DcH-programmet er det sjældent, at der er noget, der får lov at "leve" videre. Der er masser af fnidder internt i foreningerne, men det er sjældent noget der kommer videre.
PH har omkring 1600 medlemmer på landsplan. Jeg er i Århus, men træner med 2 andre lokalforeninger også, og har ikke en eneste gang oplevet noget der bare minder om ubehagelig stemning. Tværtimod! Folk er mega søde ved os nye, og der er altid nogle der er klar til at hjælpe. Der er klart flest grå schæfere, dernæst højavl, labrador og så rotter og maller. Og så alle de andre racer, der kommer forbi.
Max, du har da en schæfer, ikke? Hvilken PH gik du i?
feb 2011
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
Hold nu OP, det er altså ikke godt for blodtrykket.
Jeg må hellere gå en lang tur i skoven
sep 2017
Også mig: Regnvejr
Så hver-for-sig-tur bliver fællestur i Dorits tidligere skov (for når man går dér, gør det nemlig ikke noget at det regner)
maj 2009
Jeg havde både en ikea schæfer og en bambi.
Og bambien lignede virkelig en bambi, langbenet, kæmpestor ører og hun var kæmpe stor
Hvis man stillede hende ved siden af et rådyr så kunne man næsten ikke se forskel
Martine, det er blevet lidt bedre i PH, der er kommet lidt flere yngre medlemmer.
Deres træning er gudskelov også blevet moderniseret
maj 2009
Den er heldig at den endte hos dig.
Få nogle p-piller til hende, da hun kan blive drægtig igen om et par uger
dec 2008
jul 2009
Min søn og jeg var på tur med mit barnebarn på 2 år.
På et tidspunkt støder vi på en ung dame med et lille barn i klapvogn og en ret vild unghund. Jeg er ikke helt klar over racen, den var meget lige i bagkroppen i forhold til en schæfer, men havde for meget pels i forhold til de maller jeg har set, måske var det en blanding.
Da vi nærmede os den unge dame, spurgte hun, om det lige var i orden, at hun tog hunden i snor.
Vi blev selvfølgelig stående, så hun kunne få snoren på.
Her begyndte det så at kamme over, hunden nappede damen i benene, sprang op og snappede efter hendes hænder. Der var dog ingen knurren og gøen.
Den unge dame reagerede, efter min mening, uhensigtsmæssigt. Hun virkede bange, hoppede rundt, hænderne op over hovedet, og sagde nej, det må du ikke, og "hvinede".
Jeg var noget i tvivl om hvorvidt jeg skulle gribe ind, og hvad jeg skulle gøre. Jeg var faktisk lidt i tvivl om, hvorvidt jeg kunne få situationen til at eskalere ved at gribe ind.
Det endte dog med, at damen fik snor på hunden, og den faldt noget til ro.
Jeg spurgte om jeg kunne hjælpe, og hun var glad for, at jeg tog klapvognen med barnet, og fulgte dem hjem.
Jeg sagde til hende, at hun skulle prøve at holde sig mere i ro, og at det nok ikke hjælper at sige nej, men NEEEJ.
Jeg tror, at der var blevet leget lidt vildt, kastet med pinde osv, inden vi kom.
På mig virkede det som en hormonbombe, der var godt oppe at køre, og en "hundefører", der ikke var klar over, hvad hun havde i hænderne.
Da jeg senere kørte hjem, mødte jeg den unge dame igen.
Hun havde i mellemtiden været på lægevagten og fået en stivkrampevaccination. Hun sagde, at det ikke kun var blå mærker, men bidsår.
Jeg fik så også at vide, at det var hendes brors hund, og at damen sammen med 2 andre passede hunden, mens hendes bror var på ferie.
Damen havde så fundet ud af, at hunden faktisk også havde "overfaldet" de 2 andre passere, dog knap så voldsomt.
Det var endt med, at damen havde fået en af de andre passere til at hente hunden, da hun ikke mere var tryg ved den.
Desuden havde damen kontaktet politiet. Hvad hun lige ville med det, ved jeg ikke.
Hunden er ca 1 år. Den unge dame var ikke etnisk dansker, det er ikke negativt ment, men jeg må indrømme, at jeg ser lidt for mange voldsomme hunde i hænderne på unge mennesker, som ikke helt er klar over, hvordan en hund skal aktiveres og opdrages.
Mit store spørgsmål, er, kunne jeg have gjort noget, og i så fald hvad?
Det skal lige siges, at jeg er vokset op med schæfere, men havde min sidste schæfer for 40 år siden, og kun har haft små hunde efterfølgende, papillon, malteser etc.
jul 2009
Er ret sikker på, at den unge dame har været hundepasser for sidste gang.
dec 2008
God stil at følge hende hjem. Du har bestemt gjort hvad du kunne.
sep 2017
Vi tog til træning, og jeg tænkte at jeg bare ville lave nogle nemme ting. Vi trænede apport, og idiothunden hoppede op i hovedet med mig med apportbukken i munden. Jeg blev muligvis en anelse hys, og tog lige 4 sekunder før jeg fik kigget på hende. Og så at blodet dryppede ud af munden på hende, og hun stod og så lidt beklemt ud
Jeg fik hende hen til spanden med vand, smed bolde ned og fik hende til at skylle munden. Der var blod overalt på terrassen. Spanden med vand var rød, boldene var fulde af blod og jeg var sekunder fra panik. Jeg fik kigget hende i munden, og hun har et fint hul lige midt på tungen.
Hold nu kæft, en forskrækkelse. Men hun er ok Og måske har jeg krammet hende lige et par gange ekstra her efter vi er kommet hjem, og måske har jeg lovet mig selv, at jeg ikke skal blive irriteret fordi hendes hjerne er ved at blive bygget om
sep 2017
Lise-Lotte, du er simpelthen et godt menneske Wow, et overskud, du viser. Hatten af for dig
jul 2009
Anne, du er nødt til at vænne dig til, at Ellies hjerne er som et puslespil, nogle gange ligger brikkerne i en rodet stak, og giver absolut ingen mening, andre gange ligger brikkerne i et perfekt billede
En unghund minder lidt om en person med demens - hvad hjernen angår
sep 2017
Demente har jeg satme nok af. Og SÅ slem er hun heldigvis ikke
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.258
Nøj, jeg kommer til at få lavet 0 timers arbejde om ugen, når de bliver klar til besøg!
dec 2021
Følger: 10 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 49
sep 2017
Isabelle, er du ved at være igennem det værste af flytningen?
sep 2017
Kørte hjem og gik en tur med hundene, smed dem i bilen, kørte ud og stillede op til konkurrencespor på søndag og så gik jeg en runde i den nærliggende skov med hundene Lige da vi er ved at være retur ved bilen, kom en bil kørende ad skovvejen, og ud hoppede mine gamle genboer. Fra for 6 år siden
Dengang havde de en gammel prut af en schæfer, som elskede Bella og Dorit. Da han døde, gik der et par år, og så fik de en aussie, fordi de er med i et fårelaug Jeg render af og til ind i dem, både med og uden hund. I dag havde de hunden med, og de 3 tumper nåede hurtigt til enighed om, hvem der var bosslady (Dorit), og så rendte de ellers rundt og hyggede sig på en skovlegeplads.
Nu er mine hunde gået omkuld, og jeg kan få lov at se A Star Is Born (og skråle med, for jeg synger pisse godt ).
dec 2012
Følger: 35 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.415
Hmm...
feb 2011
jan 2006
jan 2006
Det har ikke en dyt med mig at gøre, men .. ja, det er jo familie et eller andet sted
Og så glæder jeg mig til til imorgen kl 23, hvor den står på ferie frem til næste tirsdag.
Livet er nådigt
feb 2011
ser fx lige nu "Let it be" indspillet som støttesang i 80´erne, .. hold kæft noget hår nogen af pigerne har ... men fed fed indspilning ...
okt 2010
dec 2021
Følger: 10 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 49
Derudover var hun vant til have, som jeg ikke har lige nu, og så var der også lidt andet, der lige spillede ind. Så jeg må nok hellere vente på, at der er tid og rum til den hvalp en dag.
Heldigvis er det en af familiens bekendte, og de havde også nogle andre med et landsted i overvejelserne, så jeg er sikker på, at hun nok skal komme et godt sted hen.
maj 2009
Tillykke med datteren
okt 2010
sep 2017
Godt jeg har FRI i morgen En HEL dag uden planer overhovedet Man burde få en mini-ferie til at komme sig oven på en rigtig ferie
maj 2009
sep 2017
maj 2008
An Irish Terrier, no calmer,
With a coat of red,
And a big, curly head,
He would run and play with his farmer.
sep 2017
jul 2009
Søren, har du mistet Conor?
maj 2008
Det er et forsøg på at lave limerick'er. Måske lidt dårligt
jul 2009
Fortsæt du bare med at digte, du skriver jo i din profil, at du lyver
Flot fyr, ham Conor
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 753
Du skal bare lige fjerne "and" i fjerde linje, så er den lige på kornet
maj 2008
maj 2008
feb 2011
#111 Conor .... havde man bare overskuddet .... er jo vokset op med Airdalen, og jeg elsker de der større terrier ... synes de er noget så lækre og charmerende ... er han en "graver"
maj 2009
sep 2017
jun 2012
feb 2011
hvor mange km er afstanden mlm Farum og Mælkevejen ... jeg synes godt der ser dejligt ud ...
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 524
Iroh blev passet hos sine hundepassere hele dagen, og jeg er lykkelig for at kunne hente en træt hund, der er blevet luftet, for jeg er død træt i benene og de gør ondt, så det passer perfekt bare at kunne smide benene op
sep 2017
Isabelle, det lyder hårdt. Og dejligt
sep 2017
okt 2005
Jeg er godt nok bange for det ikke ender positivt.
Det er så forfærdeligt!
aug 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
feb 2011
maj 2015
okt 2010
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02LinKSUQrHjxay1nQ2FGodZrDVwFrddGq12yhjBnyjWtW8MeFwmgSKFD1wQeVLN6Zl&id=100064691978546
sep 2017
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.007
okt 2010
https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1316719-13_aarige_filippa_er_forsvundet
sep 2017
Stod op kl. 6, kørte på sporene kl. 8, lagde 7 spor. Skønt vejr og fede sporarealer!!! Varierende kvalitet i hundearbejdet Da reservesporet ikke skulle bruges, gik jeg det med Ellie og fik en bedømmelse af dommeren. Omkring 9-9,5 - lidt fratræk, fordi jeg styrede hende på sidste ben. Hun ville flakke, og det lader jeg hende ikke gøre, så hellere holde hende tilbage Men et da dagens bedste spor - og så af en 10,5 måneder gammel hund. Sporet var vel over en time gammelt, og var selvsagt uden godbidder. Så jeg er fint tilfreds med hende
Hundene var med rundt for at rydde op på marken, og så tog vi en runde i skoven. Og så kørte jeg ind og fik frokost, klappede af vinderne og nu er vi landet hjemme i sofaen
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.958
Dagens bedste gave blev givet af min niece (på næsten 3år), som havde fundet denne fantastiske høne i Spanien og selv hjembragt til Cocos fødselsdag
Dejlig dag!
(Og fantastisk den lille pige er blevet fundet!)
okt 2010
sep 2017
okt 2010
okt 2010
okt 2010
Jeg har kontaktet varmemesteren, men der er ikke meget han må og kan gøre, da mågerne er fredet fugle.
Der hvor de havde reder før er under ombygning, så de søger længere væk fra havet.
Sidste år var der min. 1 rede på næsten alle højhus-tage heromkring, og når ungerne er ude af æggene er de helt ulidelige og begynder så snart solen står op med at skrige..
Gerne noget jeg kan gøre (At klappe hjælper ikke, at åbne vinduet og råbe HOLD KÆFT hjælper i 5 min *lol*)
dec 2012
Det er i sig selv slemt... men jeg kan ikke slappe af...jeg sidder med arbejdscommen ved siden af og prøver at gøre hvad jeg kan -hvilket i sagens kerne ikke er specielt meget...
Jeg kan ikke engang gå en lang tur med hundene og aflede mig selv...
Jeg hader at være sat ud af spil...
sep 2017
dec 2012
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Har lavet folden færdig og sat læ-skuret op og blevet helt klar til damernes ankomst.
Clinton har haft fødselsdag - 7 år. Hold op hvor tiden dog går stærkt. Clinton fejrede dagen i det nordjydske sammen med min lille niece, der fyldte 5 år
Billed af 7-års fødselaren på dagen
feb 2013
aug 2007
feb 2013
sep 2017
Jeg tror ikke at jeg fornærmer nogen, hvis jeg siger at du og jeg har hund på meget forskellig måde, og at der er meget stor forskel på hvor udsatte de er for skader
Oddsene for at min hund før eller siden skal gå med skærm, er ret store. Sådan er det at være en vovse, der bliver brugt. Og så vil jeg hellere at det er noget hun er ok med, i stedet for at hun skal vænne sig til skærmen samtidig med at hun er i smerter eller på anden vis har det ubehageligt. Hun er også vænnet til at gå med sko, just in case
okt 2010
En lille vippende ugle tror jeg ikke skræmmer dem.. Det er jo de store havmåger
sep 2017
aug 2007
Jeg indrømmer blankt, at jeg næsten altid har været for dårlig til at træne "udvidet håndtering/skærm/vaccination/barbering" osv.
Jeg har helt naivt gået ud fra, at hvis det blev nødvendigt, så gik det nok
Men jeg har sååååå stor respekt for jer, der faktisk får det trænet målrettet
aug 2007
Jeg gik en ny rute, der krævede, at jeg gik på landevejen med hundene de sidste 7-800m tilbage til bilen.
Jeg skulle passere ét og kun ét hus undervejs, som iøvrigt lå på modsatte side af vejen, ift. hvor jeg gik.
Men det hus har så åbenbart en stor mastiff som beboer - og en tendens til en åben havelåge.
Så i det jeg gik forbi de biler, der holdt udenfor, så kom den her kæmpe-store og absolut ikke venlige hund ud, og satte kurs direkte mod mig og hundene, med skuldrene trukket godt op, gebisset blottet, og klar til at forsvare sit territorium.
Det var ikke et særligt pænt, roligt eller afbalanceret NEEEEEJ, jeg fik skreget.
Heldigivis fik hele min flok den alligevel til at tøve længe nok til, at ejeren nåede at komme løbende ud, og fik den kommanderet ind igen - denne gang huskede hun, at lukke havelågen.
Giiiisppp, der gik lang tid, før jeg fik pulsen tilbage på "normal".....
sep 2017
Jeg skal nok ikke pudse glorien for meget med det med at træne håndtering. Det kommer sig af, at Ellie allerhelst vil lave noget for sin mad, og at jeg har vænnet hende til, at det er sådan vi gør. Så når jeg nu ikke kan træne øvelser med hende, må jeg træne noget andet. Og eftersom hun skal bedøves i næste uge, tænkte jeg det var praktisk at få trænet barbering af forben, så hun ikke skal holdes fast eller have mundkurv på. Hvilket så er blevet ret nuttet, for så snart hun hører at trimmeren bliver tændt, kommer hun spurtende, sætter sig ned og rækker mig et forben
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.132
maj 2009
Og sikke noget vrøvl jeg kan drømme.
Nogle nætter er jeg på arbejde, så der er ikke noget at sige til at jeg er træt.
Den ene gang havde jeg små alfer i et bur.
De var så nuttede, ville gerne have nogen i virkelighed.
I nat var jeg ud at gå tur over markerne, hvor der kom en dame gående med tre ustyrlige brune Labber med krøller.
Den ene skyndte sig hen til mig og satte sig tæt op ad siden på mig.
Uanset hvad ejeren sagde eller gjorde, så pressede den sig tættere og tættere ind til mig, ejeren kunne ikke få den med
Til sidst blev ejeren, en dame nød til at forære mig hunden inden hun kunne fortsætte men en hund mindre, og jeg var nu ejer af en brun Lab med krøller.
Hunden blev altid ved min side, løb aldrig rundt, snuskede og legede, og så vågnede jeg heldigvis. For jeg er ikke vilde med Labber og slet ikke de brune og sådan en kedelig en som den i mine drømme.
feb 2011
sep 2017
Men ok, smerter er jo nemt at udelukke - og hvis en gang smertestillende til Kenia løser det, er det nok bare det. Hvis det ikke løser sig med smertestillende, ville jeg nok tænke i kællinge-kamp, og så overveje hvilken løsning der er bedst på sigt. Jeg orker næsten ikke at skrive det, men én af dem skal være "dronningen", og den anden skal være nummer 2 (Prins Henrik, om man vil). Og du hjælper dronningen med at være dronning, ved at hjælpe hende til at være den, der bestemmer og sætter rammerne. Det er ikke givet, at det er den ældste, der skal være dronning, omend det som regel vil være det mest naturlige.
Jeg bakker stadig Dorit op i, at det er hende der er dronningen, men jeg tror at jeg kommer til at ændre på det, i løbet af det næste års tid. Jeg tror for så vidt også, at Dorit vil affinde sig glimrende med at vende tilbage til at være den, der gemmer sig bag dronningen. Ellie er bare ikke voksen nok i sit hoved til at være den, der passer på
aug 2008
okt 2005
Hun har en aggressiv kræft, og de har fået 24 timer til at tage afsked med hende
Så i morgen får hun fred. Men hun har givet 12 fantastiske år, og dyrlægerne havde ellers ikke spået hende mange leveår som lille
okt 2010
jan 2006
Der står en fritøse (hedder det det?), en ovn, fryser, vaskemaskine, tumbler, et par skabe med konserves og “den slags”, vores ærmer hænger det, lidt overtøj .. I ved …
Det fungerer samtidig som “vi kommer lige forbi hvis I er hjemme” rum.
Dvs … “shit, her roder - jeg smider lige tingene ud i det der rum”
Jeg har ferie i denne her uge og har sat mig for at NU skal det ordnes !!!
Jeg må indrømme at jeg er ved at fortryde
Tror seriøst aldrig jeg har oplevet SÅ meget spindelvæv, SÅ mange store edderkopper og … ja SÅ meget ROD
Nu er jeg efter et par timer kvartvejs og det SKAL bare lykkes !!!!!
Men jeg skal til 2’er prøve den 29. heldigvis - så har jeg den undskyldning for at stoppe idag og gå op på banen og træne lidt skærme
Elsker - virkelig elsker - hundetræning.
Rengøring .. not so much …
apr 2018
Jeg undgår emnet og vinker på vej ind.
Ikke i dag. Er træt
jan 2009
Og jeg er (surprise, surprise) kommet frem til, at det der giver mig aller mest glæde, det er at lave ting sammen med Iroh. Gåture, træning, putte i sengen, lege. Og det er helt nyt for mig at kunne hvile i, at jeg er sådan her, og de her ting gør mig glad, og sådan er det
Så en lille optur fra noget Iroh-relateret:
Havde nogen spurgt mig for bare ganske få år siden, om jeg nogensinde ville kunne lære Iroh kommandoen "stå", i pladsposition, så havde jeg grinet og sagt nej
Men det kan det lille møgdyr satme nu!
Jeg ved godt at det her for mange er the bare minimum, men jeg fejrer virkelig alle vores succeser!
okt 2010
Nå ja og finde flag til at klistre på
Samt finde ud af at opbevare det uden der går katte i og uden Datteren opdager den
Det er min mors kusine der var sød lige at digte en og det er hende der har fundet billederne på min facebook..
Jeg glæder mig SÅ meget til at se Datteren i hovedet når Katten kommer forbi
sep 2017
aug 2008
feb 2011
dec 2012
feb 2011
jan 2019
aug 2008
Jeg sidder op og er selvfølgelig vågen på billedet, men er ikke så nervøs, han vokser fra dag til dag og bliver mere og mere robust.
Det har aldrig været meningen at han skulle være herinde, ikke så længe eller frit i huset, men sådan blev det da hans 3 søskende døde på et døgn. Så manglede han jo både forældrene og søskende. Kalkunkyllinger er noget skrøbeligt noget, i forhold til kyllinger, ællinger osv.
sep 2017
sep 2017
feb 2011
dec 2012
sep 2017
Og jeg glæder mig HELT vildt til at prøve at gå spor eller træne i skoven uden at få ondt
feb 2011
men som du skriver var der også den samme opførsel fra Kenia, bare slet ikke i så udstrakt grad ... så det bliver jo interessant at se hvordan de kommende dage så bliver når de smertestillende fortsættes ... hvis det så bliver helt 100% godt, så er det vel at stoppe igen og se om opførslen kommer tilbage ..
jan 2006
Tjab har en ting med vand i bilen og maser altid tæpper / træuld, etc ned i skålen … ved ik hvorfor men det gør han altså.
Idag gik det så ud over min Odder … som nu må blive i skålen på hjemturen, da den er helt våd
sep 2017
aug 2008
(Jeg elsker farven!)
sep 2017
Men i eftermiddag burde jeg have en ordentlig bunke romkugler, og glæder mig allerede
jul 2007
jan 2019
Mine hunde har aldrig spurgt
maj 2009
Jeg spørger ikke for at skabe en debat, men fordi jeg er nysgerrig.
jan 2006
Janni, du ved godt at en rigtig hanhund, der ikke har issues om maskulinitet, sagtens kan "færdes" i lyserød
jan 2006
aug 2008
sep 2017
Skal med en veninde ned og kigge på hus, og synes det er en lidt lang køretur, bare for at glo på hus (forstår i øvrigt slet ikke hvordan et hus i Esbjerg kan koste over 2 mio - måske er det den lilla væg, der koster den halve mio )
https://home.dk/sag/7140002864?utm_campaign=boligsiden&utm_source=boligsiden.dk&utm_medium=exitlinks
jan 2006
okt 2010
Når jeg engang imellem tager mig sammen og støvsuge under hynderne i sofaen er der oftest flere krummer end hundehår
feb 2011
jeg følger en profil der hedder Gelato di Natura Danmark ... Kongensgade 9, Esbjerg .. der skal jeg hen en dag jeg kommer forbi Esbjerg ...
@ John, hvis nu du en gang får en Kinesisk Hårløs så er problemet løst
@ Isabelle, ved godt det med afstanden til venner ... men jeg synes sørme dit nye Hood lyder lækkert ... skov, og strand .. ville elske det, men jeg er heller ikke den store socialsammenkomst person ...
@Sofie Radikal ... havde glemt hvor irriterende hendes stemme var indtil jeg hørte den i går ... og nej man skal da ikke ønske at det går nogen dårligt, men hun har sgutte gjort noget godt for nogen ..
sep 2017
sep 2017
Jeg er GLAD for at han er blevet dømt. Men knap 2 år? Vi ser desværre med mellemrum de her sager, og jeg synes det er lige svært hver gang Og jeg har ikke engang børn og de der forældre-følelser blandet ind i det. Hvordan kan man udsætte et spædbarn for sådan noget? 1 år og 10 måneder min bare!!
feb 2011
jul 2007
feb 2011
jul 2007
Men ligefrem sætte det ind på HG .... så bliver jeg sikkert mobbet. ha ha
Eller "moppet" af min Mops ..
apr 2018
okt 2010
Deres korte hår er ikke som andre korthårs hunde, de borer sig ikke ind alle vegne, jeg bliver tit spurgt om jeg skifter tøj lige inden jeg skal ud af døren, siden der stort set ikke er et hår på det og nej, det gør jeg ikke, jeg bruger heller ikke fnugrulle
jun 2012
aug 2012
maj 2009
Godt nok ikke i bikini, men det skyldes at jeg ikke ejer en bikini.
feb 2011
jul 2007
aug 2012
feb 2011
maj 2009
Jeps John, men jeg ruller dem kun op når jeg går i byen.
Og hvis jeg skal skynde mig og derfor løber, så smider jeg dem over skulderen, ellers får jeg ødelagt mine knæ.
jul 2007
maj 2009
feb 2011
jeg er så pis hamrende træt af politkkere der ikke ser på egne goder men kun går efter at forringe vilkårene for de ældre på arbejdsmarkedet ... afskaffe Arne pension og efterløn, mens der lige i går kom en statistik frem om at er man +50 og derover så er det meget sværere at komme i job hvis man bliver ledig, og efter +60 endog meget svært ... så nej man øger ikke arbejdsmængden ved den reform, man generer de der har behov for at få nogle få gode år på en meget lave ydelser ... ikke en ministerpension, eller en lukrativ eftervederlagsordning hvor man har 2 år på god økonomi ...
feb 2011
jun 2012
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-04-18-tre-partier-gaar-sammen-i-ny-alliance-mod-regeringen-vil-afskaffe-efterloen-og
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Jeg hørte også her inden for de sidste dage siden, at når det blev fyret i de statslige arbejdspladser, så var det mest de ældre medarbejdere, det gik ud over. Ikke overraskende, men hvornår mon det går op for mange politikere, at deres snak om det gamle guld som eftertragtet på arbejdsmarkedet ikke helt holder vand i virkeligheden.
feb 2011
Arne er de ude efter fordi den ene og alene kan tilkendes på baggrund af antal år på arbejdsmarkedet og ikke fordrer noget omkring dit helbred ...
ja en gang ment/troede jeg Radikale ville den almene dansker det godt, men det har jeg da revideret de senere år ...
feb 2013
Mit job er godt ikke fysisk hårdt på samme måde som det er at være murer, men jeg kommer ikke til kunne holde til det stressniveau og tempo, som det kræver i 20 år til. Det begynder at tærer nu. Det er ikke ualmindeligt at folk i min branche må ned med stress og nogen kommer aldrig tilbage. Desuden så går det altså heller ikke ubemærket hen over en krop at man sidder/står foran en skærm i 8 timer hver dag. Jeg har fået problemer med nakken selvom jeg virkelig prøver være den 'flinke elev' der får lavet øvelser, der skulle modvirke det skifter stilling ofte osv. Jeg synes også det er ret svært ikke at blive sådan lidt småbuttet med så meget stillesidende (in)aktivitet, selvom man suser rundt når man har fri. Jeg tror politikerne forregner sig når de tror at vi bliver mindst 90 i min generation. Vi er kradset af med livsstilssygdomme længe inden. Men det er selvfølgelig billigere for samfundet på den måde
HJemme er vi begyndt at snakke alvorligt om at hoppe af ræset om ikke alt for mange år og prøver at leve af vores landbrug (som nu heller ikke et landbrug mere fordi vi kun har 8,2 Ha) og hvad vi sådan ellers kan finde på.
feb 2011
Med AL respekt for det fysisk hårde arbejde, så er jeg også administrativ, computer arbejdende, det er som sådan ikke det der har slidt, men til gengæld en evindelig strøm af ændringer i systemer( økonomi, personale, løn, indkøb) der laves om KONSTANT og nogle gange flere systemer på en gang, ændring i organisation, skiftende ledere, det dræner og er mentalt udmattende ...
Så nedslidning er bestemt ikke kun fysisk ...
dec 2008
Som om at det ikke er hårdt nok i forvejen i yderområderne. For ikke at snakke om de konsekvenser det får for naturen som alle ellers snakker om.
For de små landejendomme gør en forskel. Her laves ofte skov,sø,eng osv. Til gavn for naturen.
Nu kan de så sælge jorden til landbrug. I byerne kan man så juble over lidt blomster i en rundkørsel. Det er jo håbløs.
feb 2011
man bliver bare træt ...
okt 2010
Hvis en ejendom har solgt alt dens jord til nabogården, så er det jo ikke en landejendom, men et hus på landet.
feb 2011
sep 2017
Vi kommer så til et sted, hvor stien er ret smal, og der kommer et par unge piger imod os med en tydeligt trykket hund. Pigen der går med hunden kigger lidt stramt på os, og ser ud til at være ret presset over at vi skal passere med 2 hunde, hvoraf den ene springer rundt og skaber sig.
Mande-manden har ikke helt forstået det med at holde til venstre, og pigen med den pressede hund står nu helt ude i sin venstre side med en tube stukket ned i gabet på hunden. Jeg er så’rn lidt ude af træning med det med at omgås mande-mænd, så jeg tænker mig ikke om, men trækker bare flexlinen ud af hånden på ham, siger “jeg tager hende lige” og beder Ellie gå på plads.
Ellie går perfekt på plads og vi passerer i god ro og orden den pressede hund, og pigen kigger lettet på mig og smiler. Hendes hund er helt i ro, og alle var glade. Undtagen mande-manden, som nærmest blev offentligt kastreret lige dér på stien
jan 2009
sep 2017
jan 2009
feb 2011
sep 2017
Glæder du dig ikke bare til at kaste dig ud i singlelivets glæder?
sep 2017
jan 2009
Jeg har heldigvis en lidt mere laid back tilgang til det denne gang, og det er faktisk rart
Men nej, jeg glæder mig ikke, for for pokker, hvor bruger man meget krudt på ingenting
feb 2011
dec 2012
Men der er fordele ved sådan en også...
Så overser jeg bilen (hvorfor fanden er jeg taget hele vejen til Sjælland fra Sønderjylland for at ende med en med en Golf GTI?) Motorcyklen... en kæmpe stor en af slagsen...
Alle bilprogrammerne, softguns, værktøj over alt og og og Nå ja og at min planlagte Griffon blev til en Oeb....
Ham og oeb'en er i træning hos en klikker baseret træner og han er heldigvis også en blødbolle
Jeg tror ikke jeg havde gidet date nr 2 fra "jeg må hellere holde DIN hund, den er jo stærk" typen
sep 2017
okt 2010
(Eller også gider min hjerne bare ikke vågne idag)
Men hvorfor har (nogen?) på tv2 nedlagt arbejdet?
maj 2015
feb 2011
maj 2008
Jeg har googlet nepotisme, men kan ikke finde ud af, hvad det betyder.
maj 2008
feb 2013
Brevet om det kom i sidste uge med 14 dages frist til at sige om man var enig eller ej. Og der er bare så helt ustyrlig mange ubesvarede spørgsmål: ejendommen er jo købt som landbrug med landbrugspligt. Dvs. sælger jeg ejendommen skal jeg betale skat af fortjensten på salget af jorden. Men bliver det mon nu lavet om så jeg skal følge reglerne for salg af villa'er på grunde over 1400 kvm og derned betale skat af hele herligheden ved et salg. Bortfalder landbrugspligten mon? Kan jeg stadig søge tilskud til jorden når det ikke længere er et landbrug? Kan jeg stadig vælge at bortforpagte noget af jorden til en landmand? Kan man stadig have erhvervsmæssigt dyrehold når ejendommen ikke længere er en landbrugsejendom? Der flytter 2 køer og en kalv ind 5 maj og planen er at ende på 6-8 køer. Alle disse spørgsmål er det ret svært at få svar på og jeg kan vist ikke rigtigt gøre andet end at erklærer mig ikke enig i deres vurdering i første omgang.
Jeg kender ejere af fritidslandbrug på mellem 10 og 15 Ha der bliver nødt til at sælge deres jord fordi de ikke har råd til at lægge 20-30.000 kr ekstra om året. Folk der bor på landet i yderområderne er jo typisk ikke specielt velhavende. jeg forstår ikke helt hvad det er samfundet vil med denne her øvelse???
maj 2008
maj 2008
https://www.tv2nord.dk/pipfugl-og-guleroedder/pipfugl-og-guleroedder-mit-liv-med-tourettes-s1e1
jan 2019
Indtil nu har hegnene været et sprøjtefrist område, det vil også være slut, det er ikke kun os som bor her der mærker det her, det kommer til at betyde rigtig meget for Danmarks miljø og dyreliv.
Alle de små landbrug med nogle få stykker kvæg eller heste bliver også ramt, det betyder at lærken, som i forvejen er truet, vil miste deres levesteder. En hel igennem ugennemtænkt beslutning.
feb 2013
I mit tilfælde synes jeg det ville have været rigtig rart hvis brevet også havde beskrevet lidt om konsekvenserne. Måske det i virkeligheden er positivt for mig - men det kan jeg simpelthen ikke nå at få dannet mig et overblik over inden 28/4. Min kære gemal og jeg ejer hver en halvdel af stedet. Jeg fik mit brev i e-boks d.1474. Min mand fik det igår i sin e-boks (19/4) med samme frist som min 28/4
Nå, nok brok fra mig i denne omgang
Igår eftermiddags gik jeg spor med Penne-pigen. Det blæste godt så ville benytte mig af lejligheden til at få trænet modvind-sidevind-modvind-sidevind-modvind. Hun er altså blevet en lille stjerne Næsen dybt i sporet, ikke noget flakkeri hverken i sidevind eller modvind. Og totalt fine knæk; ikke noget med at komme over eller skyde hjørner af. Og for første gang havde jeg lagt en genstand på sporet, som hun glad samlede op og kom med - FEDT Jeg har trænet genstande for sig indtil nu og egentlig ikke særlig meget. Jeg elsker altså at træne med hende
feb 2013
maj 2008
Conor blev trimmet i går. Han er nu rykket op på en delt førsteplads ift at være umulig. Han har nu chancen for at bringe sig alene i spidsen, da den foxterrier, som han deler tronen med er død - æret være hans minde. Okay, hundetrimmeren synes nu, at Conor er sød, men han må helst ikke "nippes" mellem snude og halespids.
feb 2013
maj 2008
Lige nu ligner Conor en politiker, der lige skal kapre de sidste stemmer for at sikre genvalg. Ulastelig er ordet. I går derimod, der lignede han det glemte medlem af ZZ top
jan 2019
Det er ikke så enkelt det hele.
maj 2008
jan 2019
feb 2011
jeg har været i paradis i dag ... Ipsen er nemlig også blevet trimmet, og da vores "gamle" trimmer måtte skifte erhverv grundet skulderskade, har vi nu 3 gange været ved en anden ... hun er opdrætter af Sealyham Terrier ...
Da jeg var barn/ung var der 2 racer jeg ville have Sealyen (Lenette og hendes Grimme hund, serie) og Skotten (sure gamle damer) .. jeg var bare fascineret ..
I dag da jeg kom sagde hun "og når du kommer kan du få lov at hilse på hvalpe" seriøst jeg fik gåsehud ..
2 tæver på 5 uger nussede og puttede, og kløede, og aede og snusede seriøst de var bare så kære ... de er heldigvis solgt ... men for hulen om jeg fatter der er så mange terrier arter der er så få af i dag ...
https://cdn.akc.org/content/article-body-image/sealyham_body_image_2.jpg
https://i.pinimg.com/736x/94/a6/66/94a666d2ec85db3af7ba52f6e28bfd74--terrier-breeds-terrier-puppies.jpg
er sikker på jeg ville være vild med Kong Connor ...
okt 2014
...det er antallet af minutter jeg har brugt på 4 dages transport til og fra det nye arbejde.
Tidligere brugte jeg 180 minutter - om dagen!
Nu er første uge "overstået" og jeg er gået på weekend.
Jeg føler ikke, at jeg kun har været der i 4 dage; følelsen er nok mere "4 år", på den der måde, hvor man bare føler sig hjemme.
Så jo, jeg tænker, at det var den helt rigtige beslutning for nu.
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
Jeg var hos MLA i dag. Jeg huskede at hilse fra dig, og så sagde, jeg at du saaaavnede hende
feb 2011
dec 2012
Så kan jeg holde weekend og endnu vigtigere, være hjemme ved mine tre M'er igen '
(Minion, Maggie og Martin)
Kæft jeg glæder mig!
okt 2010
min ex kører mig, han vil dog gerne til Tyskland også, så han kn handle ind til konfirmationen..
Mit pas er dog udløbet i 2010, så jeg bliver nok bare smidt af et sted i Danmark imens han shopper
feb 2018
Kryds gerne fingre for en "smooth operation".
okt 2010
feb 2018
Jeg fik lavet en koloskopi for lidt over 20 år siden, og husker den ikke som slem-slem, men min mave har også ændret sig siden. Men kan jeg gennemføre gastroskopi flere gange med betændelse i spiserøret uden bedøvelse, kan jeg også klare denne uden "hjælp". Håber jeg!
dec 2008
Men hvis vi bare lige giver lidt mere. Og sådan forsætter det.
maj 2008
Hvem skal vi så stemme på, spørger I så?
- Det må I selv om, men benyt evt. udelukkelsesmetoden. Vi ved, hvem der ikke dur.
Du er så klog.
- Mjaa.
okt 2010
Jeg forstod ikke lige alt hun sagde, men hun snakkede om at min "central-apnø" (tror jeg det var) var højt, men det kunne muligvis være pga min medicin, eller mit hjerte, men siden mit hjerte har det fint, så var det nok medicinen.
Jeg skal til tjek igen om 3-6 måneder.
Jeg fik dem til at flytte mig til Vejle, så vi ikke skal kører helt til Sønderborg (fra Fredericia), det kunne godt lade sig gøre, så nu skal jeg bare vente på en indkaldelse.
Jeg spurgte efter den der maske med en "svamp" på, og det havde de, så jeg glæder mig til at kunne sove uden vaseline i hovedet, og forhåbenligt kan jeg tåle puden/svampen
maj 2008
Kom ikke og sig, at du ikke var advaret
maj 2008
jul 2009
Hvad gør familier med 1-2 blebørn, og hvad med dem der har fx en ældre blebruger.
Mens min mand boede hjemme, havde jeg hver dag en pose fra badeværelset.
sep 2017
Tænk hvis psykiatrien faktisk kunne tage alle de patienter, som har brug for dem. I stedet for at de syltes i det kommunale eller i den somatiske del af sundhedsvæsnet, og medicineres som lappeløsning. Alle de der lappeløsninger og brandslukninger, skubber jo bare problemet foran sig - jf. den udsendelse John skriver om.
feb 2011
det der politik vil jo altid være et problem, jeg ville da gerne stemme længere til venstre, men jeg vil helst ikke stemme et sted hvor de ikke får indflydelse ... jeg mener stadig ikke der kunne have været en bedre statsminister/regering under corona ... at jeg så mener det nu og håbede på at samarbejde over midten kunne have betydet en anden konstellation indrømmer jeg gerne ...
Når jeg ønsker at dem jeg stemmer på med en vis sandsynlighed får lidt indflydelse så er udvalget altså ikke stort ... blå bliver jeg aldrig som i aldrig nogensinde ... der ligger i den lejr en underliggende egoisme jeg slet ikke forstår (efter min mening self)
feb 2011
som indehaver af flere problemstillinger kender jeg alt til dette :
https://www.gigtforeningen.dk/nyheder/2023/1-halvaar/det-hele-menneske-bliver-glemt-i-sundhedsvaesnet/?utm_source=cd&utm_medium=email&utm_campaign=nb200423&utm_content=txtlnk&utm_id=ko&_cldee=CNTNqk889pIrE_2rj4Bzpwxf91ZLg4I_jptfT9lgm1LV1we5k7kJn3brEQsoquXw&recipientid=contact-3745a2ebb552ed11bba2000d3adea730-d6a16d517b4a483bafa0b283dd339581&esid=3863c5ff-00dd-ed11-a7c6-000d3adea0ed&fbclid=IwAR1zJXoNUelLc5ypKlwzDSdCW-imwKULH6UQjMY6KCdEsVq4IiX-mhbMo2A
og udover jeg nok kunne have arbejdet mere idag hvis det var koordinering, så havde jeg nok heller ikke haft så lille i livskvalitet grundet smerter .. og vi er mange ...
feb 2011
maj 2008
Vær nu ærlig. De kom kun forbi for at få de 20 kr, som du stadig skylder i kaffe-/citronmånekassen
feb 2011
feb 2018
De giver som standard smertestillende og beroligende i drop, og heldigvis for dét. Hold nu op, det var smertefuldt og ikke noget, jeg nogensinde ønsker igen. Lægen sagde, at han har hørt kvinder sammenligne det med veer, det aner jeg ikke, eftersom jeg ikke har børn, men det var bestemt ikke sjovt. Jeg er ellers normalt ikke typen, der piver, jeg plejer ikke at sige et kvæk under gastroskopierne, og får altid meget ros, men i dag bad jeg dem stoppe flere gange.
Den koloskopi, jeg fik lavet for mange år siden var åbenbart en anden, der skulle de ikke så langt op, så den husker jeg slet ikke som smertefuld - nu ved jeg hvorfor.
Men nu er det overstået og livet går videre.
feb 2011
feb 2018
jan 2006
Når folk siger sådan til mig, svarer jeg altid
"Nej, jeg er bestemt ikke klog - men når jeg står ved siden af dig, kan jeg godt se at det virker sådan"
jan 2019
sep 2017
"Nej, jeg er bestemt ikke klog - men når jeg står ved siden af dig, kan jeg godt se at det virker sådan"
sep 2017
feb 2018
Jeg fik det lavet hos Aleris Hamlet i Esbjerg og jo, du kan godt få stærkere beroligende og endda komme i narkose, det er ikke et problem. Du skal så bare sørge for at have en chauffør med, jeg må fx ikke køre bil det næste døgn.
Der mindste i dag var sgu at "få noget op i røven", de første cm var piece of cake, de sidste not so much.
Jeg plejer som sagt ikke at være sart, fik taget 5 biopsier af spiserøret med betændelse i, og ja, det gjorde ondt og trak tårer, men det vil jeg hellere end det i dag.
jan 2019
aug 2012
Jeg vil helt sikkert satse på, at det kun er fødsel, jeg skal opleve igen af de tre ting
jan 2006
Det andet ser virkelig fælt ud
sep 2017
sep 2017
jul 2009
sep 2017
Jeg er dog virkelig imponeret over, at jeg ikke kan lugte marken. Min matrikel stopper hvor marken starter, men der er en let vind væk fra huset. Savner ikke de tider hvor gylle blev spredt med en rigtig spreder!
maj 2009
Man skal smøre sig ind i det og lade det sidde i mindst 5 minutter og så vaske det ud.
sep 2017
sep 2017
sep 2017
Åh, flyttekasser Hvor bliver det dejligt, når du er kommet helt på plads
dec 2012
Bare for sjovs skyld Anne... ku du ikke prøve at smøre Kittemittemøgkat ind i ketchup?
jan 2006
jan 2006
Forfærdeligt søde men KORS, de vokser hurtigt !
Helt vildt - og virkelig skrækkeligt at tænke på, at industrierne vokser hurtigere
Jeg har aldrig været klar over, HVOR sød en chikling når den ligger så lang den er og sover
Kæft, de er kære
maj 2009
Jeg er ved at slå græsplæne, og hvor har jeg fortrudt at jeg har ventet så lang tid.
Jeg kan lige tage ti meter og så må jeg hvile i mindst en halv time før jeg kan fortsætte
Men så er der jo også beskæftigelse til mange timer.
jul 2009
Min søn hjælper mig med at klippe hæk og beskære diverse i haven.
Jeg er ikke til megen hjælp, for mit bindevæv klistrer nærmest uafbrudt. Det er nærmest ligegyldigt hvad jeg laver, straks føles det som om jeg har en rustning på, som er mindst 3 numre for lille.
Det er sgu lidt synd for mon søn.
sep 2017
Obster, hvis kittemittemøgkat var sjasket ind i ketchup, gætter jeg på at hun ville gøre præcis, som når hun er gennemblødt. Sætte sig i gangen og SKRIGE, indtil jeg kommer og redder hende
jul 2007
aug 2008
maj 2009
Jeg er ret sikker på at hun ikke returnerer en eneste krone uden kamp.
Men du kan true hende med, at du melder hende til skat for de sorte pe ge du har betalt
okt 2010
Skulle lige afprøve det..
Killingen er så mørkt at han tænder for night vision
okt 2010
apr 2018
sep 2017
Jeg har et bed langs huset (vestvendt), som har stået med roser og nogle blå blomster (aner ikke hvad det er for nogle, blå blomster, cirka 20 cm høje, vokser af løg). Jeg har hjulpet nogle af roserne til at dø. De havde det ret skidt efter at have stået med træflis, og jeg hjalp dem til at dø helt
Jeg gravede træflisen af sidste sommer, og hældte et lag kompostjord fra genbrugen på. Jeg satte nogle hindbærstiklinger derover, og de har det forrygende.
Nu er jeg ved at flytte nogle af de blå blomster, for at gøre plads til flere bær, så jeg har sat både nogle hindbær- og nogle jordbærstiklinger over. Jeg har så opdaget, at der er ret meget ler i det jord (omkring 15 cm nede). Skal jeg lige give heddet et par poser spaghnum eller jordforbedring? Eller kan jordbær godt leve i sådan noget jord af tvivlsom kvalitet?
okt 2010
apr 2018
Den her var en veltrænet og skøn hund
ejeren beskrev racen som rar generelt.
DKK beskriver total den hund vi mødte.
'Selvsikker uden at være direkte udfordrende. Noget reserveret, men i almindelighed nysgerrig og venlig over for fremmede.'
Den virkede sådan lidt ja ja klap mig men nu går jeg her over til min ejer hej hej ish.
Zara så den og 'må jeg snakke med hunden, mor?'
moren: vi kan spørge...
(kæft et hus af en hyrdehund..... vi skal bestemt spørge:) )
ejeren roste os for at spørge... men jeg tror nu heller ikke en tyv bare ville gå ind... rar, absolut, men sådan en stor sort ting der kigger ud på en fra huset virker nok ret forebyggende på indbrud
okt 2010
Jeg har haft jordbær i næsten rent sand og hvor vi bor nu er der næsten ren lerjord, de har givet massevis af bær begge steder
feb 2018
Vi er ved at lave et bærbed og en laaaang skråning (cirka 35 meter lang og 1/2 meter bred), hvor bunddækket skal være skovjordbær.
Ved du, hvor mange planter man pr. meter kan slippe afsted med at sætte, for at opnå et tæt bunddække relativt hurtigt?
Optimalt set skulle det være 6-8 planter pr. meter, men efter at have sat 385 hækplanter magter jeg det ikke
okt 2010
Jeg tør ikke sige, hvor tæt de skal sættes, men de sætter typisk 5-8 udløbere pr. plante, når vi kommer hen i juli/august
feb 2018
Jeg vil forsøge mig med omkring 24-30 i bedet og cirka 4 planter pr. meter på skråningen - det er et hestearbejde på den skråning.
Bruger du dine jordbær i madlavningen eller har du dem til fuglene? Vi kan godt lide tanken om, at der er bær til fuglene, som vi har mange af herude "på landet", men det er også hyggeligt at kunne gå og nippe selv, hvis altså der er nogle tilbage.
okt 2010
jul 2009
Har du ikke en ven, som du kan tage med?
Tag billeder af alt det hun brokker sig over, og tjek så, om du har billeder af disse ting fra du flyttede ind.
Måske har du sms'er eller andet skriftligt, hvor du har påpeget det ene eller det andet.
Hvis du har haft fat i LLO, ligger der måske også noget brugbart?
Måske kan du kontakte LLO inden, og høre, om de har nogle gode råd.
Jeg krydser alt for dig.
okt 2014
maj 2009
sep 2017
sep 2017
Så flytter jeg nogle flere stiklinger over i det bed, og satser på en overflod af bær hele sommeren Jeg har også overvejet at skaffe nogle skovjordbær som bunddække i det bed og 2 andre. Og det lyder til at være en overkommelig opgave ift antallet af stiklinger.
okt 2005
Med det du har og se til, skal du ikke bruge alle de kræfter på den kvinde
maj 2015
Så skal jeg blot have fundet ud af at myresikre bærene
maj 2009
okt 2010
aug 2012
jan 2019
Måske kinesisk hårløs skulle være den næste hund ????
sep 2017
“Skattejagten” er alle de stumper ben, som er for små eller sære, til at de tæller som ben. De bliver gemt rundt om på matriklen, og så er de klatter af leverpostej sat rundt omkring på træer, bænke, havemure m.m.
Så jeg fik lige en lille time til at gøre rent, imens hundene tullede rundt og hyggede sig med at finde lækkerier. Dorit er glad og tilfreds, og vil egentlig gerne bare have en lur. Ellie er sådan mere “hvad skal vi så, hva’, hva’, hva’?”
PS. Hvordan kan der stadig være SÅ meget nullermandspels i alle hjørner, når jeg børster og børster hunde? Og hvordan kan hundene overhovedet have pels tilbage på kroppen?
Løs snak 9