Sygejournalen Sygejournalen
Jeg er helt med på, at Søren synes at der er for meget sygdom i løs snak tråden, og jeg er enig.
Og fordi der er så mange ynkelige skravl her inde med alverdens dårligdomme lige fra livstruende sygdomme til en bulen finger, så kom med det her.
Og selvfølgelige må alle sunde og raske også deltage her.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.727
På grund af at jeg har fået diabetis er jeg jævnlig hos øjenlæge.
Og shit man, øjnlægen kunne godt forstå at jeg ikke ser så godt, fordi jeg har fået grå stær.
Så det skal jeg opereres for til august
Og jeger lige ved at skide grønne grise af angst. Det er lige før at jeg hellere vil have kræft igen frem for at der er nogen der skal operere i mine øjne.
Men ok, skal man se det lyse i situationen, så var det da godt at jeg ikke havde nået at købe nye briller
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 256 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.598
Men jeg kan sagtens forstå din skræk for det.
maj 2009
Jeg køber ikke sofa efter hvor god man sidder i den, men hvor god man ligger i den. Sidder jo aldrig i sofaen, men i min lænestol
Hvis du kan komme op og ligge i sofaen kan du vel også kommet il at ligge i sengen. Sofaer og senge er jo lige høje.
maj 2009
Men så er man ved fuld bevidsthed, kun lokal bedøvet, det er jeg ikke megat for. Det lyder uhyggeligt.
Men jeg er garanteret den det går galt for.
okt 2005
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.447
Min mand har fået opereret begge øjne, det gik vældig fint.
Han kunne dog ikke forstå, hvorfor han ikke så særlig godt med brillerne på.
Jeg var ved at knække sammen af grin, da jeg sagde, at han jo var blevet opereret, og derfor ikke havde brug for brillerne
Din operation skal nok gå rigtig fint, der er garanteret ikke mere træls sygdom til dig.
maj 2009
Den er sjov.
Det er godt, at det er lang tidtil august
maj 2009
Få en seng nedenunder og vupti problemet løst.
Eller få en sovesofa
maj 2009
Jeg forstår det ikke rigtig.
Du skriver selv at du sover på sofaen hvilket du er træt af.
Når manså foreslår at fåen anden sofa, så kan du pludseligt ikke sove i stuen, fordi huset ligger ud til vejen, og fordi hele familien render gennem stuen hele natten, samt at det ikke er muligt at købe en ny sofa.
Det passer jo ikke sammen for du modsiger jo dig selv
Jeg opdrættere katte i små tyve år og jeg havde både gardiner og persienner, det havde de opdrættere jeg kom sammen med også.
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 1429 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 8.018
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.362
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 466 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.584
Jeg er ikke færdig endnu.
Sidst glemte de at scanne nogle vigtige punkter i hjernen, efter kontrastvæske var givet.
Så jeg skal igennem en ny scanning i morgen.
Den tidligere scanning af ryg og nakke viste dog knapt så opløftende resultater.
I nakken er der 2 diskusprolapser, spondylartrose og osteokondrose. Dvs der er ingen brusk overhovedet imellem mine hvirvler og hvirvlerne er så degenererede, at det er smuldret mere eller mindre væk. På scanningsbilleder ligner det grus.
I lænden er der 1 enkelt diskusprolaps og også spondylartrose.
Dertil forsnævret blodforsyning og forsnævret plads til nervebaner i både nakke og lænd.
Så jeg kan godt forstå jeg ind i mellem har lidt ondt..
Tænker stadig ikke at jeg har sclerose, men bliver godt at få det afklaret.
Mht det ovennævnte, så er jeg gået lidt i tænkeboks om jeg kan varetage mit arbejde i sundhedssektoren de næste 25-30 år.
27 år i faget allerede har da sat sine spor.
Men hvad dælen skal jeg så... Jeg har arbejdet med mennesker siden jeg var 18, så det er dét jeg kan.
Bliver spændende hvad fremtiden bringer; jeg tager det som en udfordring.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Det var det. Så kommer der ikke mere jammer herfra.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.158
@ Mike´s er de der gigtsmerter ikke altid værst om vinteren ... mine muskel og ledsmerter er ihvertfald og denne vinter, som måske ikke har været hård, men på en eller anden måde lang, der er det helt tosset lige nu...
Anni, jeg har også begyndende stær, men øjenlægen siger den ikke er skydeklar endnu
Jeg bruger i perioder, tager åbenbart ikke ved lære, men mok fordi man hele tiden håber at finde DET der lige hjælper en.. enorme mængder kosttilskud ..
Pt udover medicin for Diabetes (3 slags), stofskifte (2 slags), blodtryk, LDN for smerter fast, så tager jeg Glukosamin og Collagen for led, noget for tørreslimhinder i mund, øjne og på hud, Magnesium for muskler og søvn, Active Liver for at hjælpe leveren, selen og D vitamin .. i perioder også c vitamin..
Derudover bruger jeg formuer på akupunktur og massage ..
jeg ved ikke hvordan jeg skal komme igennem dagen uden jævnlig massage fx, har smerter i hofte/lænd, ben og ikke mindst fødder, så frygter den dag både manden og jeg er udenfor arbejdsmarkedet, kan slet ikke se hvordan der skal blive råd til det..
I dag skal jeg have en blokade i hånden i håb om at det er det der skal til for at få funktionen tilbage i højre hånd efter en pt mislykket springfinger operation ..
Min læge vil have noget af min diabetes medicin omlagt til Ozempic, den som bruges som slankemedicin, prøvede i 2019 men måtte stoppe grundet bivirkninger, nu får det chancen igen, men er virkelig bekymret for bivirkninger...
jeg glæder mig til det bliver varmere, de år vi har været sydpå i 2 uger har mine smerter været så meget mindre ...
maj 2008
Det er da ikke så heldigt. Så er du da lige netop den slags, som fylder mest i sundhedssektoren, hvad angår krav om snart sagt alt mellem himmel og jord.
maj 2009
Og hvor er det uretfærdig at man ikke kan nøjes med en ting, men altid skal have en hel række af elendigheder.
Du har i hvert fald taget din del, så håber at du liver forskånet for sclerosen.
Det eneste positive ved sclerose er, at scleroseforeningen virkelig er gode, de bakker op og hjælper når man har problemer med myndigheder, sygehuset læger m..
Jeg synes at du er sej, at du både kan klare heste, hunde og dit arbejde med den ryg du har.
Varme tanker til dig.
maj 2009
Vi ender kan få medicin til de meste af vores skavanker.
Desværre findes der ikke noget der kan hjælpe dig.
maj 2009
Og har du prøvet fysio og akupunktur?
maj 2009
Man er godt nok en del invalideret når der er noget galt med ryggen.
maj 2009
Hvordan er det gået med svigersønnen?
Håber, at de har fået det hele ud.
maj 2009
Synes godt nok du er sej siden du synes at det har været hyggeligt med lokalbedøvelse.
De må gerne skære i mig, men jeg vil ikke selv overvære det.
Og mine øjne er jeg godt nok pylret med.
Hvis der er noget der går galt med dem, så kan jeg lige så godt springe i havnen med en stor sten om halsen
maj 2008
Men nok om min skavank. Jeg er glad og tilfreds med livet sådan overordnet.
maj 2009
Men du har ret, jeg kender ikke til dit sexliv, og det interesserer mig hellere ikke. Det var dig der kom med det, og jeg kan kun forholde mig til det du selv har skrevet mange gange i de sidste par år, nemlig at du hverken kan stå, gå eller ligge ned med dine frygtelige smerter.
Og når man har det sådan, så er det godt nok svært at have et sexliv.
Og Susanne, man kan jo godt have sex både i stuen, badeværelse mm.
Og når nu huset overhovedet ikke er egnet til en handikappet, så sælg da huset og få en handikap enlig bolig.
Det hjælper ikke at man konstant jamrer over sin situation, men at man ikke gider at gøre noget som helst selv for at ændre på situationen.
Prøv engang at sætte dig ned og spørge dig selv, hvad du selv, og ikke det offentlige kan gøre for at lette din situation.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.962
okt 2014
okt 2014
I mit tilfælde hjælper aktivitet til at opretholde en fornuftig muskulatur, hvilket er med til at mindske de smerter alt det andet kan give.
Jovist, jeg bliver hurtigt træt, men det er jeg efterhånden vant til, så det er bare som det altid har været.
Min cyste i hjernen har ikke rørt på sig siden november, så den hører jeg forhåbentlig ikke mere til nogensinde.
Håber det bedste for dig.
maj 2009
Jeg har slidgigt i ryggen, plus at min rygrad er skredet efter alt det binyrebark jeg har fået. Så jeg ved hvor ondt det gør.
Så jeg er virkelig imponeret over at du passer det arbejde du har.
Man kan godt vænne sig til smerter, men det kan godt blive så slemt at man nærmest er invalideret af dem.
feb 2011
Kender I det når man er bedøvet fra tandlægen og ikke kan mærke fx varm kaffe der render ned af hagen ? Sådan er min fck finger på højre hånd lige nu, tror man kan save i den uden det mærkes
maj 2009
Jeg er ellers ikke sart, men det behøver jeg ikke opleve.
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 161 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.061
Jeg blev opereret i knæet i 20, det er så begyndt at drille rigtig meget igen (brusken er smadret samt knæskallen flækket)
Jeg var sendt til røgten og så har lægen henvist det forkerte knæ. Lidt op af bakke med megen overtagelse tog de billeder af det rigtige knæ. Meldingen er "alt er fint"
maj 2009
Hvordan kan alt være fint når der er smerter?
Måske du skulle undersøges en gang mere.
Jeg undrer mig også.
Jeg har jo den her tube hvor jeg trækker vejret lige nem.
Den vil jeg jo gerne af med, hvilket jeg ikke kan, fordi jeg ikke kan ånde ud.
Jeg er scannetflete gange i både Vejle og Odense.
I Vejle fortæller de mig at det er på grund af at luftrøret klapper sammen når jeg ånder ud.
I Odense siger de at det ikke er rigtig
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.136
For en måned siden blev jeg opereret i kæben, i begge sider, da de var bange for, at mine bruskskiver var flækkede.
I højre side fandt de så en blokering ved leddet, som de fjernede.. I venstre side fandt de ikke andet, end sygt meget grums. De har skyllet begge sider igennem.
..Jeg sidder nu med endnu flere smerter, en kæbe der knækker og låser mere i venstre side end nogensinde før, og det gør ondt. Min højre side er nogenlunde ok, den gør bare ondt.
Ifølge kirurgerne skal jeg være glad- for jeg kan åbne munden mere.. At jeg så har endnu mere ondt, og det knækker og låser, det er bare musklernes skyld.... kan det ikke fixes ved at få løsnet musklerne, så er det bare ærgerligt. Jeg føler mig røvrendt. Og overhovedet ikke lyttet til.. Jeg har talt med min osteopat og min kiropraktor, som på ingen måden er enig med kirurgerne omkring musklerne, og som begge mener de har lavet noget forkert i venstre side, eftersom en skylning ikke kan give så mange problemer efterfølgende.....
Det er så fedt.....
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Yorkie : Min far mangler også brusk en eller steder i ryggen, og har fået at vide den kan falde sammen i morgen , om 10 år eller aldrig nå det, men han bliver lam hvis den falder sammen. Men han har haft virkelig god gavn af massage og øvelser hos en fys , altså det har gjort ham mere mobil, han gik fra at have elscooter , gå med stok og have en minibus med lift fordi de forventede han snart ville få brug for det, til nu at have en ganske alm bil dog med automatgear og handicap p kort og han har ikke brugt stok de sidste 6-7 år . Så din fornemmelse af at aktivitet hjælper, er helt sikkert korrekt. Altså min far har stadig mange smerter, men han kan meget mere. Så overvej evt en fys som ekstra hjælp ??
feb 2011
@ And ... øv og røv, det er så frustrerende at gå noget igennem for så at komme ud med et dårligere resultat ... det er ikke til at bære, og hvordan beviser man at der er gjort noget galt ... har du forøvrigt prøvet akupunktur, ved ikke om de evt kan noget ..
det er svært når man skal op imod dem der er autoriteter på området ..
okt 2014
Jeg har godt vidst at min ryg var dårlig, bare ikke at den var SÅ dårlig.
Jeg har gået til massør og fys de seneste mange år efterhånden (så sent som i dag massage og cupping), så lige den del er der helt styr på.
Det eneste jeg ikke rigtig gør er varmtvandsbehandling, men det er fordi jeg hader vand. Jeg er dog begyndt at kigge badetøj, hvis jeg skulle finde på at gå i bassinet.
aug 2013
Jeg håber virkelig for dig at du på den ene eller anden måde kan opleve lidt lindring ( skaderne kan jo ligesom ikke blive bedre ) , eller du i det mindste ikke oplever forværring, det er satme ikke et fedt sted at have slid og skader !
aug 2013
Nåh ja så var jeg på hudafdelingen til et af mine rutinetjek igår , de mener min medicin mod den ene hudsygdom har forværret min psoriasis , og den oplagte løsning er at tilføje andet medicin mod psoriasis, MEN hvis jeg har lupus må jeg ikke få min medicin mere da det kan udløse og forværre lupus, og skal så skifte til noget andet som måske ikke virker så godt på den ene hudsygdom, så nu afventer vi udredningen er færdig. Lægen sagde jeg var lidt af en mosaik med alle mine diagnoser, og en af de mere svære at behandle , fordi meget medicin mod den ene sygdom ikke må gives hvis man fejler noget af det andet.
Nå men altså det positive er at jeg pt kan mærke jeg er i live, Henning nyder ekstra putning på sofaen med mig og dynen, og vigtigst af alt så er min leversygdom i ro og velbehandlet , og min fibroscanning i næste uge har derfor forhåbentlig ingen forværring fra sidst
jul 2008
Jeg har ikke prøvet akupunktur nej, men har overvejet det. Jeg går fast ved kiropraktor og osteopat, da jeg spænder op i hele kroppen af det lort.. Skal muligvis have massør ind over, da de her ekstra smerter bare får mig til at spænde mere..
Men hvis vi skal se positivt på det - min gigt I kæben er i bero..yay..
sep 2017
Følgere: 538 Emner: 152 Svar: 10.718
Anni, jeg forstår godt din skræk for den øjenoperation. Jeg kender mange der har fået lavet den eller noget lignende, og alle siger at det er da bare lige bla bla bla. Jeg ville gå HELT i panik over sådan en operation, og det er sikkert svært at forstå for folk, der ikke har samme skræk
And, kan du ikke presse på for en scanning, der må kunne vise hvad der driller derinde? Bare være vedholdende og blive ved med at klage over generne. Eller simpelthen lave en patientklage, og så prøve at komme igennem den vej rundt?
Rikke, du er sgu også hårdt ramt
Til gengæld sidder jeg og klukker over, at sygejournalen blev de grå sider om Susannes sexliv
aug 2013
Ej men altså det er snart tragikomisk med mit helbred, igår gennemgik min hudlæge og jeg lige mine diagnoser i forhold til medicin og de ændringer der skal ske alt efter hvad led og bindevæv kommer frem til, er oppe på 15 uden den grå stær , og ender jo i hvert fald med en mere snart .
Det er sgu nok meget heldigt mine forældre ikke fik flere børn sammen , ahahaha.
aug 2013
maj 2008
Hvad siger kæresten? Er det godt eller skidt, at du må hvile kæben lidt? Kaaaaa - tjing!
maj 2009
Kan godt forstå at du føler dig røvrendt, Sådan føler jeg også.
De lovede at jeg kun skulle have tuben i 6 - 8 uger.
Den 15 april har jeg haft den i to år.
maj 2009
Ingen mennesker og da hellere ikke dyr burde fejle så meget forskelligt som invalideret en.
aug 2013
Det sidste år HAR dog været ekstra hårdt, både fordi jeg har fået stress pga det evige rend til diverse læger og sygehuse, men også fordi min moster jo begik selvmord i juli , at skulle se dem man elsker i så stor sorg , vrede mm, samtidig med man jo også selv har har de følelser har satme heller ikke været nemt ! Ville ønske min moster havde kunne se alt det gode hun havde i livet, og ville ønske jeg kunne tage min mor og mormors smerte væk, AV det har gjort ondt hver gang de er brudt hulkende sammen.
Ind imellem er det bare rart lige at få luftet ud for ens tanker og frustrationer, så man netop kan vende tilbage til de positive tanker .
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.471
maj 2009
Og uanset hvad, så må man få det bedste ud af situationen, selvmedlidenhed hjælper ikke, tværtimod
aug 2013
Da jeg fik konstateret min leversygdom for 5 år siden lærte jeg virkelig hvor stor en gave livet er . Jeg går ikke til dagligt og tænker over at jeg måske en dag skal have en ny lever, men jeg tror at det i underbevidstheden fylder med at få det bedste ud af livet og nyde selv de mindste ting .
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.149
Jeg kæmper igennem systemet for at få noget afklaring, men der sker sq ikke så meget...
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.149
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 234 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 994
Jeg har gennem flere år lidt af voldsomme hovedpiner, og har haft et rigtigt, rigtigt grimt sygdomsforløb pga sygehusvæsenet - fik blandt andet at vide af en læge, at jeg led af münchhausen. Til trods for at 11 MR skanninger af hjerne sagde noget andet. Det har ødelagt mine 20ere, og har derfor sat mit liv på pause, men jeg fik en ny neurolog, som sammen med et par neurokirgurger fandt min daignose. Jeg bliver langt om længe taget seriøst! De skal ind og rette en masse blodkar i hjernen, som blandt andet trykker på synsnerven og giver mine smerter.
Selvfølgelig er det ikke fedt at skulle opereres, men jeg glæder mig til at komme i gang med livet igen, deltage i ting med familie og venner, få uddannelse, rejse og hyrde! Jeg savner at være det aktive menneske, jeg var, inden jeg blev syg.
J0g ved ikke, om det er naivt, men jeg satser på at operationen fixer alt, og at jeg bare er klar på livet bagefter. Jeg håber i hvert fald, at jeg har ret i det.
feb 2011
øv alle andre ... og xxx Kathrine for at operartion bliver løsning på alle dine udfordringer..
maj 2009
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 24 Svar: 313
Mange af mine venner er blevet bedsteforældre. Det kan jeg godt misunde dem. Men jeg har et godt liv Idag. Livet gik ikke som jeg havde forestillet mig. Savnet og sorgen vil altid være der. Min lille pige lever i mit hjerte og hun har gjort mig til det menneske jeg er idag. Det er jeg taknemmelig for.
okt 2014
Den elsker jeg. Den bliver nemlig rigtig varm.
I dag skal jeg til MR scan igen, så de kan få scannet det hele en gang til og forhåbentlig husker det hele denne gang.
Så må vi se hvor lang tid der går før jeg får svar.
Da jeg fik scannet hovedet i november, gik der 2 måneder før jeg overhovedet fik indkaldelse.
Jeg ringede og ringede, men fik blot svaret at jeg stod på venteliste til at få en indkaldelse pga underbemanding.
sep 2017
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 262
jeg var også rædselsslagen for at nogen skulle rode i mine øjne, og ventetiden gjorde det ikke bedre.
Men det jeg skriver nu er ikke for at trøste, men sandheden omkring min operation.
Det var "ingenting" som i ingenting, det mest ubehagelig var faktisk alle de dråber som kom i øjet lige inden.
Det tog ca. 20 min, fra jeg kom ind og til jeg var ude igen.
Fik opereret begge øjne med 14 dages mellemrum. (hos en øjenlæge)
Nu er der gået de 6 uger efter operationen - så nu kan jeg se mig efter et par nye briller.
(synet forandre sig meget i de 6 uger)
Hold op hvor farverne blev klare, så nu skal mine "forvaskede" bluser ikke smides, for farverne er nu klare, som da de var nye
jul 2008
Rikke - det er røv surt, man føler sig virkelig snydt.. Og også lidt ved, at man får følelsen af, at de smider alt ansvar fra sig og giver skylden noget andet.
Søren - hahaha, kæresten er ikke tilfreds. Han synes jeg piver for meget..Mere end hvad jeg plejer at gøre
Anni - det lyder altså også bare hårdt med den tube, du har. Kan de give nogen grund til, hvorfor det ikke er lykkedes at lade dig slippe af med den?
jul 2008
feb 2011
jeg overvejer selv at bliver min finger ikke bedre at se om jeg skal søge patientklage ... hvis ikke den bliver bedre har jeg noget dårlígere funktion end før operation ..
jul 2008
Jeg krydser fingre for, at din finger bliver bedre og det ikke bliver nødvendigt at gå den tunge vej - det er sgu lidt træls, at man bare bliver sluppet løs, uden at nogen tager hånd om noget.
maj 2009
And, jeg kan ikke komme af med tuben, da jeg ikke kan ånde ud uden tuben.
Er opereret i halsen flere gange og så sent som i mandags var alt i orden i halsen.
Jeg kan ikke forstå, at der ikke er en eneste der kan give en forklaring på det.
Jeg har kun et luftrør, og når det kan komme ind burde det jo også komme ud igen.
Angående patientklageværn, så går der godt nok lang tid før der kommer en afgørelse. Jeg overvejede det også, fordi min læge lod mig gå med symptomer på kræften i små to år uden at gøre noget.
Men opgav på grund af at lægen gik på pension og fordi det var for besværligt og at det tog for lang tid inden der kom en afgørelse på klagen
jul 2008
Ja, at det går så langsomt med patientklagenævnet, er også noget der holder mig tilbage. Men på den anden side..De skal ikke slippe afsted med det..
Nu ved jeg jo, at du også bor i Kolding- hvilken læge var det, hvis jeg må spørge?
Synes gode læger i den her by hænger lidt på træerne.. Har for nyligt skiftet lægehus igen. Da jeg skulle have fjernet sting efter operationen, oplevede jeg at mit tidligere lægehus fandt det irriterende, at de absolut skulle presse mig ind i deres program en uge senere - hvor jeg så ovenikøbet kom ind til en ung studerende, der aldrig havde fjernet sting før. Det var sgu lidt nervepirrende. Så det blev lige dråben til lægeskift.
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.568
Jeg forstår selvfølgelig godt, du ikke orker det, men ærgerligt at systemet slipper af sted med det.
aug 2013
Jeg købte en i juni og hold nu op den har øget min livskvalitet og gjort mig meget mere mobil , lettet indkøb mm. I dag har jeg så mega ondt i mine fødder at jeg ikke kan gå særlig meget før jeg må holde pause, men med min cykel kunne jeg alligevel komme ud at handle lidt ind, og så slipper man også for ekstra smerter i hænder og arme hvis noget er tungt. Nåh ja og så kommer man ud at røre sig hvilket jo også er godt for kroppen. Jeg kan ikke cykle på en alm cykel mere, da jeg ikke har kraft nok i benene til at komme igang og træde rundt , men på elcyklen går det SÅ nemt, og det er så fedt at kunne skrue op/ned for hjælpen alt efter hvor meget det blæser, hvor dårlig en dag man har osv.
Udover Ozzy , Mailo og Henning, så er mkn elcykel uden tvivl det bedste køb jeg nogensinde har gjort.
feb 2011
maj 2009
Dertil skal siges, at han reddede mit liv for 30 år siden, hvor jeg havde livmoderhalskræft. Dengang var han vikar for Per Elton, som altid bare skrev tabletter ud når man ringede, det nægtede Peter, så jeg måtte hen og undersøges. Det var godt Per var på ferie, ellers havde jeg bare fået tabletter igen.
I dag har jeg Lone Kudsk, som jeg virkelig kan anbefale.
Rikke rapand det med elcyklen lyder godt. Kan godt forstå at du er glaf for den og at den har lettet dit liv.
Man kan blive helt glad når man finder noget, som virkelig hjælper.
Jeg købte en firehjulet el-scooter, med den har jeg det ligesom dig med din cykel. Uden den kunne jeg ikke Få handlet ind, og med den må man jo køre i butikker.
Rikke, der er ligesom ikke noget at klage over, da han gik på pension et par dage inden jeg fik diagnosen.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 234 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 994
Ja, det er forfærdeligt ikke at blive troet på. Selv samme læge sagde også, at jeg tændte på medicinske procedurer, fordi jeg har været igennem lumbalpunkturer, trykmålinger af hjernen, flere MR skanninger etc. Det var ret traumatiserende at gå igennem, og det kostede et totalt mentalt breakdown. Jeg kunne slet ikke rumme, at nogle kunne tro sådan, når jeg lå derhjemme og sov 20 timer i døgnet pga hovedpiner, mistede næsten samtlige venskaber, fordi jeg simpelthen ikke havde overskud til dem, ikke kunne holde til uddannelse etc.
Faktum er, at jeg har kostet samfundet utroligt mange penge, fordi det ikke blev udredt og behandlet ordentligt fra start af.
maj 2009
maj 2009
maj 2009
Du kan jo være med i den her tråd, du er da ikke smidt ud, selv om du sletter dine kommentarer kort efter du har skrevet dem.
okt 2011
maj 2009
Jeg har læst og hørt, at det kan tage op til 5 år før der kommer en afgørelse.
maj 2008
Victor: Fa-ar må jeg tage til fest i aften henne hos XXX?
Far: Det må vi lige spørge mor om, når hun kommer hjem.
V: Jamen far, hun kommer jo først hjem i morgen.
Far: Ærgerligt ærgerligt, men det er jo ikke mig, der laver reglerne.
aug 2013
maj 2009
Den med cyklen synes jeg er god.
Jeg skal igang med at lære at gå igen, og jeg har en cykel, godt nok ikke el, men tror at jeg skal finde den frem og cykle lidt for at komme i gang igen.
aug 2013
Vi har jo ikke bil, og jeg har slet ikke kørekort. Havde min gamle alm cykel stående et par år hvor den ikke blev brugt, andet end til at trække afsted med, men det kunne jeg jo så ikke på de helt dårlige dage. Troede aldrig jeg skulle op på en cykel igen, så er så positiv overrasket over HVOR meget hjælp el er , altså kan ikke cykle 1 meter på en alm cykel da jeg som sagt ikke kan træde rundt, på min elcykel kan jeg cykle ind til Århus og hjem igen, der er ca 9 km hver vej !
maj 2009
aug 2013
maj 2009
Spørgsmålet er om jeg har luft nok til det
maj 2009
Håber at de har fået det hele med ud.
Hvordan går det med datteren ?
maj 2009
Hvor mange kemoer har hun tilbage ?
maj 2009
Normalt får man en om ugen, somme tider 2
Jeg manglerhalvdelen af mine kemoer, også på grund af infektioner.
Jeg fik dem ikke senere
feb 2011
alt i alt lyder det jo til det er gået bedre end de egentlig forventede ...
maj 2008
maj 2009
Endda på sygehuset fik jeg serveret alle de is, kager og dessert jeg havde lyst til.
maj 2009
Jeg er meget ironisk og har sort humor, hvilket Overlægen på onkologisk i Odense overhovedet ikke har. Han er total humør forladt. Og han skældte altid ud fordi jeg ikke tog min sygdom alvorlig men bare gjorde grin med det.
jun 2011
Følger: 19 Følgere: 103 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 584
Jeg sagde farvel til mine kollegaer gennem 3,5 i går, og det var faktisk lidt sværere end jeg havde forberedt mig på.
Jeg blev opsagt i december, og selvom det var et slag på selvtilliden, så tror jeg faktisk det er det bedste der er sket for mig.
I løbet af de 3,5 år jeg nåede at være der, har jeg både fået konstateret en svær depression, stress symptomer samt at min gigtkrop flippede totalt ud med smerter ingen kunne forklare.
I de værste perioder har jeg haft ondt fra ryggen og ned, og er blevet MR scannet, CT scannet, røntgenfotograferet og ultralydsscannet et utal af gange, uden at kunne finde en forklaring på at jeg pludselig var gået fra at kunne gå 12 km til ikke engang at kunne gå 500 meter, og at jeg i påsken 2021 ligepludselig ikke kunne gå. Alverdens smertestillende forsøgt, med en masse bivirkninger men uden den egentlige virkning.
Dansk gigthospital har haft mig indlagt to gange, hhv. i 2020 og 2021, og der var planlagt en indlæggelse igen her i foråret 2023 - min reumatolog havde givet op og sagt at hvis ikke han kunne fjerne smerterne, ville han ihvertfald gøre et forsøg på at lære mig at leve med smerterne, som mine 8 panodiler om dagen ikke kunne bremse.
Efter at jeg blev opsagt i december, er der sket en masse ting på meget kort tid.
Jeg er stoppet til psykolog, som jeg gik til pga. min depression efter at have vist tydelig bedring. Mine stress symptomer er formindsket, næsten til forsvundet......
Og mine gigtsmerter, ja de er nærmest forsvundet komplet.
Og ps - min reumatolog har af samme grund aflyst min kommende indlæggelse
maj 2009
Jeg ønsker at de gode ting varer ved, og at du bliver rigtig glad for det nye job.
maj 2009
Hvordan tager børnene det?
maj 2009
Suzanne Bjerrehuus har også haft kræft i halsen. Det er gået ud over hendes tale.
Det er frygtelig at høre hende, for man kan ikke forstå hvad hun siger.
Men jeg er alligevel lidt misundelig, for hun kan gå i bad
okt 2005
Jeg tror du gør det bedste for dine børnebørn, når de kan tage en snak med dig omkring det hele, deres angst, deres bekymringer. Så behøver de ikke bekymre mor og far. Du er guld værd for dem alle lige nu
jan 2019
jan 2019
må være træt, forvirret og sær når der er rodet rundt i hjernen
okt 2005
Har koncentreret mig det sidste års tid med behandling og fået en dygtig psykolog til at hjælpe mig videre på den nye vej.
Så lige nu synes jeg mine tanker køre meget på det jeg mister.
Jeg ville nok være klar til en hund igen efter tabet af Albert, men jeg kan ikke holde til det. Det synes jeg er et stort tab. Jeg bliver aldrig ejer af den hund eller race jeg godt gad.
Andre der har prøvet at bakse med de tanker?
feb 2011
@ Isabelle, kan godt forstå det er en surralistisk oplevelse .. skal det forstås som at han er HJEMME ?
feb 2011
Det at man er så mentalt frisk at man kan se, tænke, forestille sig hvad man ikke længere kan, eller kommer til mere, når lysten til noget er der men kræfterne ikke længere er ..
jeg tænker meget på de drømme jeg har for min alderdom, men ser samtidig at de bliver mere og mere urealistiske ... og ja er det den sidste hund, kan man overhovedet tillade sig at købe ny hund .. på en måde ville jeg allerhelst have hvalp, men den energi kan jeg slet ikke honorére, så det vil jeg ikke byde en hvalp ..
tanker om de oplevelser jeg så at sige har udskudt, både pga tid og økonomi til at skulle opleve i efterlønsalderen .. og indsigten i at jeg nok ikke kan ...
Hvor langt når man at følge sine børn og børnebørn ..
så JO du kan nok læse, du er slet ikke den eneste ..
okt 2005
Jeg følger en instagramer, som har en hund der ikke er overskud til i det daglige. Ham har jeg fået lov at starte nosework med, for der skal jeg ikke gå for meget. Så må jeg prøve det af, og så se om det fungere.
feb 2011
er da godt nok lidt i chok over han er hjemme ... en ting er al den logistik når han så alligevel skulle på Riget i dag ... noget andet er, og jeg kender jo ikke familien og børnene, men er der OVERHOVEDET nogen vurdering af om hvad det kan gøre ved børn at bo med deres far i den forfatning (skal ikke opfattes negativt) ... jeg mener en ting er at se ham måske kort på hospitalet, men noget andet kan vel være at opleve ham døgnet rundt ,,
Får de nogen hjælp, hjemmesygepleje eller noget .. jeg mener din datters situation taget i betragtning også
feb 2011
jeg håber skole og institutionspersonale er obs ...
maj 2009
Jeg havde aldring tænkt på,at min alderdom skulle live som den er blevet. Jeg havde en aftale ned to schæfer kenneler om atlave prø er på deres hunde, og at jeg skulle trisse lidt rundt med mine egne hunde og arbejde lidt
I stedet er jeg endt som et sølle skravl som ikke engang har en krop til at have hund.
Jeg har indtil videre overlevet kræften, men har ikke et liv.
Alt det, som gav mig livskvalitet er forsvundet.
feb 2011
okt 2005
Jeg er realistisk omkring hvad jeg kan, men det gør ikke det hele nemmere
maj 2009
Men den her sommer bliver bedre end den sidste, i år slipper jeg nemlig for halstørklæde i solskin, for i år må jeg få sol
okt 2005
jun 2011
Jeg tror simpelthen, at min psyke har haft større indvirkning på mine smerter end jeg har givet det kredit for. Så mit bedste gæt er faktisk at udsigten til, at jeg slipper ud af et dårligt arbejdsmiljø, har gjort noget godt for mig.
Og så er det jo kun et kæmpe plus at jeg blev headhuntet til mit nye arbejde via. facebook, da jeg endelig var klar til at gå offentligt med at jeg var blevet opsagt.
feb 2011
aug 2013
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.244
Jeg skal have kemo hver dag i 7- 8 dage, og så skal der gives blod, imun stoffer og tceller den næste uges tid, og så bliver jeg måske udskrevet efter de 2 uger. Det værste er nok, det skal være i isolation. Men så er der tid til hundegalleriet.
feb 2011
feb 2011
jeg har prøvet det før kortvarigt, sidder og er i tvivl.. er det sygdom, er det bivirkning af medicin (er sat kraftigt op i stofskiftemedicin for 2 uger siden) er det bivirkning af al det kosttilskud jeg tager og som jeg har øget gevaldig de seneste måneder .. eller kan det være corona senfølger, hvor sent kan de have debut ?
jeg kan ikke finde det som bivirkning beskrevet i hverken medicin eller kosttilskud ..
aug 2013
feb 2011
aug 2013
feb 2011
okt 2014
Sidst gik der over 2 mdr før jeg var til opfølgende samtale, denne gang 5 dage..
Jeg tænker, at de godt ved, at deres forglemmelse af dele af scanningen ikke var god, at det hele er udskudt over en måned mere og derfor har sat mig først i køen - og ikke fordi min cyste er vokset (hvilket scanning viste) eller andet alvorligt.
feb 2011
jeg fik en mindre lugt i næsen i nat, smurte simpelthen tigerbalsam under og lidt op i næsen, det lugter alt andet lig bedre end cigaret røg ..i dag synes jeg lugten er lidt mindre dominerende ..
maj 2009
maj 2009
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.962
Men ok ... det kan også være en fordel ... at DU ikke kan lugte .
okt 2014
Jeg arbejder selv i sundhedssektoren og ved hvor presset der er, men at stå på venteliste til at få en indkaldelse til svar på scanning, fordi de ikke ved hvornår der er personale til det, er bare ikke okay.
feb 2011
aug 2008
maj 2009
maj 2009
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/en-digital-tvilling-kan-forudsige-dine-sygdomme-og-teste-din-medicin/ar-AA18V7KE?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=c67560ad279c438c9f3fd1319f187a3f&ei=70
aug 2008
Men jeg skal nok have en MR scan i mellem tiden, så hvis jeg bliver opereret i år (hvis det er det, der skal til) så er jeg heldig...
Så nu har jeg ringet til min sundhedsforsikring
aug 2008
Jeg er godkendt til Hamlet igen, så jeg kan komme ind til ham, som opererede mig i første omgang igen
maj 2009
aug 2008
Ringer til dem imorgen i deres telefontid og hører dem ad
maj 2009
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.244
feb 2011
@ Isabelle ... jeg er ENDNU en gang i chok ... jeg ville sgu ikke hjem før jeg var scannet, og ikke for at male fanden på væggen, men kan man udelukke væske/blødning .. hvis han kommer hjem, og de bliver enige om det med trykket, kunne der så via egen læge være en fys de skal have kontakt til ?
mht til børnene (ikke for at blande mig) men er der ikke noget hjælp at hente via Kræftens Bekæmpelse (viden, grupper, støtte) ..
jul 2009
Det er da ikke i orden, at man ikke får skannet din svigersøn.
De er da nødt til at finde ud af, hvad det er, der giver smerterne. Det er vel næppe psykisk, når det ændrer sig ved tryk.
Hvis de mener, at han er blevet overstimuleret af at være hjemme, så skulle de måske have beholdt ham på sygehuset, indtil han var klar til at komme hjem.
Jeg lærte at råbe højt, efter min mand blev indlagt med fuld udrykning 2 gange på få timer.
Mange gode tanker i jeres retning.
feb 2011
maj 2009
Isabelle, hvor er det sørgeligt at læse. Jeg føler mig helt priviligeret med den behandling jeg har fået og får i Odense.
Sidst jeg var indlagt fik jeg endda lov til at blive to dage ekstra, fordi der kun var 2 dage tilbage af min behandling.
Hanne, der ikke meget hjælp af kræftens bekæmpelse
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.949
maj 2009
Min søster har haft meget glæde af dem.
Kræftens bekæmpelse kan lære meget af dem.
aug 2013
Så kunne det være fedt hvis de fik beskrevet mine røntgenbilleder inden mandag, fik taget dem d. 6, og de er stadig ikke beskrevet. Overvejer virkelig at være den trælse patient og ringe til dem i morgen, da er jo ret væsentlige for lægen at have svar på , i forhold til den videre udredning og evt behandling.
aug 2013
feb 2011
for ca 3-4 uger skulle jeg altså bare have noget massage og uden at køre af H til ... så jeg fik en tid lokalt Tilst Skolevej .. det har været meget specielt men det har hjulpet MEGET ...
feb 2011
feb 2011
Jeg har da været bekymret for Ipsens tandoperation, men at jeg skulle få sådan en reaktion da vi kom hjem er mig ufattelig ...
feb 2011
godt med svigersønnen, men bliver han så ikke scannet ?
jan 2019
feb 2011
@Isabelle var det ikke i går du var afsted ... hvordan går det med dine infektionstal ?
jul 2009
Er Zita sluppet af med den dårlige mave?
feb 2011
jan 2019
Hov, ja Isabelle hvordan gik det ved lægen?
jul 2009
Jeg sover nogenlunde om natten, vågner af og til, men falder hurtigt i søvn igen.
Tror det tager lidt tid, når man skal vænne sig til, at man bare kan sive, uden hele tiden at være på stikkerne
Generelt nyder jeg, at jeg ikke skal være på vagt hele tiden. Selvfølgelig bruger jeg meget tid på plejehjemmet lige nu, men det skulle gerne blive bedre.
Min mand er det meste af tiden meget træt og forvirret.
I lørdags havde han fødselsdag, og jeg havde brunch med ud på plejehjemmet. Vi andre spiste branchen, mens manden lå i sengen og var meget fraværende.
Da vores ene søn, svigerdatter og to børnebørn gik, fik vi manden på højkant, og så spiste han et par stykker bacon
Da det blev spisetid, kørte jeg hjem for at lave et par marengslagkager, som jeg så kørte ud på plejehjemmet med til kaffetid.
Så vågnede manden op og kværnede to stykker lagkage
Generelt virker manden meget træt og forvirret, men han har jo også kun været der en uge i dag, så jeg håber da, at det bliver bedre.
Det er lidt træls, at skulle forklare ham hver dag, at jeg ikke pakker hans møbler ud i bilen, og tager ham med hjem
Personalet er meget søde, og der er helt styr på medicinhåndtering osv.
feb 2011
@ Isabelle ... undskyld jeg er lidt glemsom, men forleden da du skrev om det infektionstal mener jeg også du skrev noget med nogle af og til smerter ?? eller husker jeg helt forkert ?
maj 2009
Spurgte du ikke, hvis bord det så er ?
maj 2009
maj 2009
Jeg har gennem de seneste år været op 3 gange hver nat for at rense tuben og tømme min hyperaktive blære. Jeg falder også let i søvn hver gang.
I nat skete miraklet, jeg sov 8 timer, hverken blæren eller tuben har generet mig, og jeg føler mig meget mere frisk og udhvilet end de nætter hvor jeg er oppe flere gange.
feb 2011
@Isabelle .. man skulle da tror den først BP var en fejl, dt lyder ret vildt, for det første at du har haft så højt tal uden symptomer men også at det er faldet så hurtigt uden behandling ..
aug 2013
Hovedmistanken er stadig psoriasisgigt, men de er ikke sikre på noget som helst endnu, og de er også i tvivl om der både er psorasisgigt og en bindevævssygdom . Fik at vide at jeg skulle være forberedt på at det kommer til at tage tid at få en diagnose, også fordi jeg er så kompliceret en patient pga alle de forskellige sygdomme , men at derfor skulle jo stadig have en god behandling .
Overlægen havde snakket med min læge på hudafdelingen, og ville også ringe til min leverlæge , og hvis han giver grønt lys skal jeg nok have rituximab for at banke mit immunforsvar mere ned , udfra hvad jeg kan læse er det hvad man kalder immunterapi , og lyder som noget heftig stads , man får flere slags præmedicin for at mindske muligheden for bivirkninger .
Havde håbet på at få et skud binyrebarkhormon i måsen igår, for at kunne slippe for nogen af alle de smerter i hænder og fødder, fik det for 2-3 år siden og efter få dage var smerterne næsten væk. Det ville hende lægen jeg var inde ved sådan set gerne give, men overlægen mente det kunne komme til at påvirke udredningen , så ja det fik jeg ikke. Han forslog så NSAID som jo netop også er hyppig brugt til gigt, men det må jeg ikke få pga min lever . Så jeg må bare bide smerterne i mig og håbe udbruddet snart stopper.
De ser også på HELE mig, alle de diagnoser jeg har i forvejen, alle symptomer osv , begyndte at hyle i lettelse over der endelig er nogen der ser det store billede, og ikke bare deres eget lille speciale . Så selvom jeg ikke er blevet klogere , så er jeg virkelig glad for den afdeling , og de 2 læger jeg har snakket med har begge været så søde .
maj 2009
Havde en veninde der var hårdt plaget af det.
Jeg synes også at du har rigelig diagnoser i forvejen, du behøver vist ikke flere.
Kan godt forstå at du gerne ville have binyrebark, men pas på med det. Binyrebark kan give mange følgesygdomme.
Ønsker dig god bedring og at du hurtigt bliver udbredt.
aug 2013
Det vil give SÅ god mening hvis det er psoriasisgigt , da jeg jo netop har psoriasis , og det pt er forværret. Det biologiske medicin jeg får mod min anden sygdom ( som også bruges til psoriasis og psoriasisgigt) , kan desværre også forværre ens psoriasis, og hudlægen er sikker på det er medicinen der har forværret min psoriasis, men det virker så godt mod den anden sygdom så vil ikke stoppe på det . Lige pt afventer jeg jo så udredningen på led og bindevæv, for hvis det "bare" er psoriasisgigt" kan jeg blive på medicinen , og så bare få tilføjet noget andet oveni til at holde min psoriasis nede. Nogen vil måske mene det er åndssvagt at fortsætte og få mere medicin, men både lægen og jeg mener det er rette valg, netop fordi jeg er gået fra 1-3 nye smertefulde bylder om ugen , til at have haft 5 bitte små bylder i alt siden juni !
Og ja min krop spiller en slags sygdomsbingo, men jeg har trods diverse sygdomme og symptomer stadig et godt liv , en skøn familie, min dejlige mand, kleptoman Henning , tag over hovedet , og får mad på bordet hver dag , så behøves jeg ikke mere
maj 2009
maj 2009
okt 2011
Nu har jeg klaret smerter efter skulder af led med fraktur, ødelagt ledlæbe og en skulder der konstant sidder ude af ledskålen ....alt dette i 6 måneder uden at tage smertestillende. Jeg er ikke pivet. MEN(!) nu har jeg fuckfandeme lavet ét eller andet, der gør så ondt i hele skulderområdet, at jeg bukkede under i dag.
Jeg havde en kiropraktortid til 2 af hundene i dag, det var bare et års-tjek. Jeg var nærmest ved at ligge mig til at tude på dyrlægens gulv, men facaden blev holdt helt indtil, jeg kom hjem. Jeg har nu taget en Tradolan, som har taget toppen....men ikke meget mere end toppen
Nu vil jeg tage et kæmpe stykke islagkage, og ynke mig selv rigtig meget. Men jeg vil også tænke på, at I andre har det meget værre, så mit ynk må stoppe i morgen
maj 2009
Jeg synes at du skal på skadestuen, måske kan de gøre noget så du får mindre ondt.
Håber,at du får din operation og at din skulder bliver i ordenefter operationen.
At andre har det værre kan du ikke bruge til noget.
Synes heller ikke at du jamrer, selv om det gør godt engang imellem.
Så hold dig endelig ikke tilbage.
maj 2008
Jeg håber, at du snart får det så godt, at du må fake for at deltage i tråden
Huskede du at hilse MLA?
jan 2019
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.089
Stort set alt jeg elsker er gået på en nej-liste. Så er gået på en lchf-ish kost. Ris, kartofler og pasta er no go. Brød, der falder jeg altså i hist og her.... men har opdaget at min krop reagerer på for mange kulhydrater ved at begynde at klø.
Bonus er så at jeg har tabt over 20 kg og mit langtidsblodsukker ligger i normalspektret.
Men jeg savner ris, kartofler og pasta, suk.
maj 2008
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.471
maj 2009
God bedring, håber at du hurtig får det bedre.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
sep 2005
Så vægttab og medicin, og fjernelse af alle de der satans kulhydrater har gjort underværker. Får godt nok pænt motion på job ellers, og gloede lidt da mit smartwatch kom med et tip om at jeg måske trængte til mere aktivitet.... senere samme dag fik jeg hund....
sep 2005
Første gang var i starten hvor man blev sendt hjem i flere dage. . jeg havde feber i under 24 timer, og så var jeg frisk igen.
Jeg var så dum nok til at joke med at jeg da bare tog en coronaferie mere.... og så fik jeg det igen, og blev pissesyg, og var stakåndet i flere uger bagefter.
Jeg tør ikke joke om en tredje gang, for med den udvikling kommer jeg sgu til at stille skoene
feb 2011
@ Gotta Poke ... der findes nogle kartofler der hedder Power Potatoes, de indeholde væsentligt færre kulhydrater, de fås som regel i Bilka, Føtex og af og til i Netto når de er på markedet .. til afløsning af ris kan jeg anbefale at købe fx speltkerner, eller bruge bulgur o.lign...
feb 2011
sep 2005
Kender godt powerkartoflerne, men kan oftest kun fåes I en kortere periode. Kornprodukter er i øv-kategorien, for de indeholder stadig en god del kulhydrater.
Godt at jeg elsker kød
sep 2005
feb 2011
jun 2011
Nu render jeg rundt og klør mit ansigt, min hals, mit kraveben, og jeg er rød som en reje, og jeg er varm. Min egen diagnose er nældefeber ... og jeg aner ikke hvad man gør ved det skrammel!
Fugtighedscreme, aloe vera creme og kolde omslag er forsøgt, uden held. Mit ansigt er snart lige så rødt som mit hår
aug 2013
feb 2011
jul 2009
Min erfaring er, at antihistaminer i tabletform ikke virker, heller ikke Telfast, som er i en høj dosis.
180 mg Telfast kan virke, men typisk skal der mere til, når man starter behandlingen op.
maj 2009
Som Rikke skriver, køb noget antihistamin, evt. Benadryl samt noget kløestillende salve.
Du kan godt nå at komme på apoteket inden de lukker.
feb 2011
aug 2013
jul 2009
Det skal lige siges, at jeg i forvejen tager 3x180 mg Telfast om dagen for at holde mine allergier lidt nede.
maj 2009
Jeg skal ikke genoplives, og alle de gange jeg har været i narkose de sidste to år har jeg fortalt det til lægerne i Odense, for mener, at det da må være en dejlig død at være lagt til at sove og aldrig vågne igen.
Hver gang det er ældre læger, så begynder de at diskutere det og prøver at overtale en til at skifte mening.
Er det unge læger, så slipper man som regel for disse overtalelser, og de fleste siger, at det kan de godt forstå.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/fakta-nej-til-genoplivning-digitalt-eller-p%C3%A5-papir/ar-AA19Fxwg?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=d64acc0d0cba4c65bfe0c7cbd32ca877&ei=152
feb 2011
Pt synes jeg ikke jeg er "gammel" nok, og synes sgu det er endnu en af de ting der er trælse ved +60 alderen
maj 2009
Og derfor stoppede vi al behandling af min mor sidste sommer.
Jeg synes, at det er vigtig at man selv har bestemt for, hvad der sker for en, hvis uheldet skulle være ud, og at man ikke sætter dem der elsker en i et sådant dilemma.
For hvor må det være uhyggelig svært for et familiemedlem at skulle tage stilling til det når de er i sorg.
aug 2013
Men som det er pt vil jeg gerne genoplives , men hvis min leversygdom en dag bliver så slem at jeg alligevel vil dø indenfor x antal tid hvis jeg ikke får en ny , så vil jeg ikke genoplives .
Jeg har derimod for mange år siden besluttet at jeg IKKE ønsker livsforlængende behandling ved f.eks kræft . Jeg så hvordan min morfar gik fra at være stort set symptomfri , til at leve det sidste år i helvede med blodtransfusioner, infektioner, indlæggelser, og ja ikke kunne andet end at ligge i en seng, de sidste uger sagde han også højt at han bare ville dø. Sådan vil jeg aldrig ende hvis jeg selv har noget valg , så vil jeg 500 gange hellere leve kortere tid , for det var satme ikke værdigt på nogen som helst måde . Så er der ikke stor chance for helbredelse, og snakker vi bare at man kan få måneder eller få år ekstra, så siger jeg stop .
feb 2011
Pt kan jeg godt tænke at var jeg midt 80´erne ville jeg sige jeg ikke skulle genoplives, men igen er min tanke at det kan bero på andre ting også til den tid ..
Men ja en grøntsag 90% afhængig af hjælp døgnet rundt ønsker jeg ikke at være ..
Men kan mærke det krumper sig sammen inde i hovedet ved de tanker, og ja jeg indrømmer gerne at jeg har det enormt svært med tanken om ikke at være her mere ...
maj 2009
Havde det været sådan med min mor, så var jeg godt nok blevet tosset.
Bodil,, jeg har det lige som, dig. Jeg har min lillesøster som er hårdt ramt af sclerose, og håber at hun dør før mig, og de andre to søskende har jeg ikke haft kontakt til i over 40 år, og får det hellere aldrig igen.
Rikke - Hanne
Jeg har også en hel del ting jeg gerne vil, men som jeg så aldrig kommer til at opleve. Jeg har aldrig tænkt at jeg nogensinde skulle ende som det sølle skravl jeg er blevet. Jeg havde nogle ting, som jeg virkelig gerne ville når jeg blev pensionist.
Nu sidder jeg så her og kan ikke noget som helst. Havde jeg vidst, at jeg ville ende som det jeg er nu, så var jeg ikke blevet behandlet.
Jeg overlevede kræften, men jeg lever jo ikke.
For mig er livet ikke kvantitet, men kvalitet. Nu er jeg en halv grøntsag, og hvem kan garantere mig, at jeg efter en genoplivning ikke ender som en hel grøntsag
Og Rikke,, jeg synes godt nok at du er sej, og dejlig at du har så stor en livslyst.
Som du selv siger, så fejler du 500 ting, men du klager og jamret aldrig. Stor respekt fra min.
feb 2011
aug 2013
Alt er fint og i ro , mit tal ved scanningen er steget fra 4,1-5,6 , men det skal bare være under 8 , så ingen grund til bekymring pt .
Kæft hvor er jeg glad for at min krop reagerede så hurtigt og godt på medicinen, og hvor er det skønt at en af alle mine sygdomme gider holde sig i ro, haha.
maj 2009
Jeg håber at det varer ved
aug 2013
Jeg er jo kun på "vedligeholdsdosis" af det immundæmpende , og får pt halvdelen af hvad jeg fik i starten, og får heller ingen prednisolon.
maj 2009
Jeg skiftede selv tuben,
Ville jo ikke "tabe ansigt" så der var ikke andet for end at bide tænderne sammen og få det gjort.
Men fik ikke tuber med hjem så jeg slap for at køre til Odense, for der skal to til at skifte, og der er ingen i min omgangskreds der vil hjælpe
Hvordan går det med svigersøn og datteren?
sep 2017
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.471
Godt nok et flot tilbud.
sep 2017
jul 2009
maj 2009
Dengang de prøvede masken første gang på mig, gik jeg fuldkommen i panik.
De havde ikke fortalt mig, at masken blev spændt så fast at man ikke kan bevæge sig en centimeter.
De blev nød til at hive den af mig og give mig stesolid inden de igen kunne spænde mig fast for at sætte mærker på, hvor strålerne skulle ramme.
Fik også stesolid med hjem, men tog det kun første gang.
Efter et par gange var det faktisk ret behagelig, det var næsten som en ansigtsbehandling, manglede kun agurkeskiverne til øjnene.
Da jeg fik tuben var der 4 dage, hvor jeg ikke fik stråler, fordi jeg ikke kunne ligge på ryggen uden at få hosteanfald.
Det endte med at de måtte lave en ny maske og sådan en form så jeg kunne få hovedet hævet.
Jeg tog begge mine masker med hjem.
Det var meningen at jeg ville sætte et par røde pærer i øjnene og en ringeklokke i hullet til tuben
Jeg skal prøve at tage et billede af masken i morgen
maj 2009
feb 2011
maj 2009
Efter nogle gange var det ret afslappende at ligge der. En gang faldt jeg i søvn, det fik jeg ikke rigtig noget ud af, for en gang stråler tager kun 5 minutter.
Masken ser sådan ud.
På bagsiden er der "indstøbt" flere tingester til at spænde fast med.
Når de laver den, får man et varmt net over ansigtet som de former efter ens hoved og så ligger man et kvarter - tyve minutter mens det hærder.
Når det er hærdet, kommer man ind i strålerummet h or man bliver spændt fast, hvor de så sætter mærker på hvor strålerne skal ramme.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.953
Jeg tror alle i familien var enige om ikke at synes om lige dét stykke kunst, men det kom op på væggen i soveværelset. Tror min far smed det ud, da hun døde...
maj 2009
Jeg overvejer at sætte to røde pærer som øjne og en ringeklokke i hullet til tuben.
Og når man ringer med klokken, så skal øjnene lyse.
Hvis jeg får det gjort er jeg garanteret den eneste i landet der har sådan en dørklokke.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.953
maj 2009
I Vejle og Odense ligger man hellere ikke i røret når man får stråler, der er der sådan en der kører frem og tilbage.
Min maske er også formet efter næse og øjne, det er bare ikke så nemt at se på billedet.
maj 2009
I Vejle og Odense ligger man hellere ikke i røret når man får stråler, der er der sådan en der kører frem og tilbage.
Min maske er også formet efter næse og øjne, det er bare ikke så nemt at se på billedet, og den var også en fast pladen, som blev varmet op og derefter formet.
jan 2019
Jeg har fået en henvisning til klinik for senfølger efter kræft i bækken og tarm i Århus, jeg har også fået henvisning til koloskopi, det glæder jeg mig nu ikke til, men helt ærligt, det er første gang jeg føler at mine senfølger bliver taget alvorligt og alene det er godt;) det er kun ca et år siden senfølger efter kræft fik Focus, det var ærligtalt på tide.
maj 2009
Jeg håber at de kan gøre noget for dig så livet bliver lidt lettere
feb 2011
mon vi også snart skal have en Sygejournal version 2.0 ?
aug 2008
Jeg skal en tur under kniven igen. Min skade er stadig meget stor
Så det ser lidt sort ud med min plan om at stille til agility stævner i efteråret.
maj 2009
Håber da, at den nye operation hjælper.
Hvor længe efter operationen er du "ukampdygtig'"
aug 2008
feb 2011
aug 2008
feb 2011
mit mellemgulv er hårdt som sted og som en stor øm byld ... nogen der kender det, har overvejet om jeg evt har bugspytkirtelbetændelse ... oveni er jeg startet på Ozempic (onsdag ) (min læge mente jeg skulle, jeg føler næsten jeg er den eneste i DK der ikke gerne vil), som bivirkning står der faktisk noget om bugspytkirtelbetændelse, så jeg tænker lidt at der problem i forvejen er det så derfor jeg har så ondt i dag ..
jan 2019
Umiddelbart tænker jeg måske mere irritabel tyktarm hvis smerterne er mere i et bælte eller i en større del af maven?? Men prøv at snakke med din læge igen.
feb 2011
jeg har bestemt ikke spist hverken fedt mad, eller krydret mad ... i lang tid ...
maj 2009
Jeg har lagt ud med jammer og ynk i den nye tråd.
https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1318613-sygejournalen_2
Sygejournalen