1.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Har dundet en muldvarpeunge eller lign Har dundet en muldvarpeunge eller lign

Mig og min gode veninde Patricia (herindefra) var ude og gå tur med hundene i dag. De løber rundt i en indhegning som sjælden benyttes og jeg kan pludselig se at Bella har fundet noget hun synes er meget spændende + jeg kan høre en masse små piv.
Jeg skynder mig over for at se hvad det er og jeg ser Bella der ligger og tager en lille muldvarpeunge i munden for derefter at spytte dne ud igen, heldigvis uden at nappe i den.. Men hun har heller aldrig gjort et dyr fortræd.

Jeg tager så den dejligt tilsavlede muldvarpeunge op og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre da den lå midt på marken og der ingen huller eller mor var at se. Vi kunne slet ikek finde ud af hvor den kom fra. Så vi fik min kæreste til at ringe til falck og tog den lille unge med hjem og sørgede for at holde den varm.

Nu sidder jeg herhjemme og har lagt den ned i en kasse sammen med en masse strømper.. Den ligger og roder rundt og tror den er sulten, men falck fik et vigtigere opkald de lige måtte tage sig af først.

Hvor er dte dog forfærdeligt så hurtigt man kan blive knyttet til sådan en lille en. Den er simpelthen så kær, men ved absolut ikke hvad sådan nogle kræver og er ikke engang sikker på om det er en muldvarp. hehe..

Så det bliver spændende at se hvad falck siger..

Synes lige I skulle høre den lille historie.. Sjovt hvad man kan finde på sin gåtur engang imellem..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har dundet en muldvarpeunge eller lign
  • #1   24. sep 2007 Og dre skulle selvfølgelig stå fundet en muldvarpeunge.. Det går lidt for hurtigt på tastaturet.. *g*

• #2   24. sep 2007 ARG.. dre = der
    Stavefejl er gratis i dag.. Beklager mange gange..

• #3   24. sep 2007 er de ikke kommet endnu?????????

• #4   24. sep 2007 Du kan tydeligt se på forbenene hvis det er en muldvarp. De har nærmest skovlformede fødder. Hvis ikke kan det være en spidsmus.

• #5   24. sep 2007 Patricia: Nope.. Der kom som sagt en vigtigere sag.. Og den ligger og piver lidt nu og roder rundt.. Tror den er rigtig sulten.. Prøvede at dyppe lidt vand på fingeren for at se om den gad drikke det, men så gav den bare et lille piv og begyndte ellers at køre poterne rundt i ansigtet.. hehe.. Den blev skide fornærmet..

Ceteris: Dejligt at høre at andre havde gjort det samme som mig.. smiley Kan ikke bare gå fra sådan en lille skabning.. Ja, den har pels, men ikke øjne.. De er helt klemt sammen som var den næsten nyfødt.. Men hvis det er en muldvarp får den vist slet ikke øjne.. Men kær er den i hvert fald.. Men det er Patricia vist ikke enig i.. *GG*

• #6   24. sep 2007 Vibeke: Den har ganske alm. poter.
    Men den ligner bare ikke ne mus i ansigtet.. Men ved ikke hvordan sådan nogle spidsmus ser ud når de er unger..
    Den er sådan lidt grålig/brunlig (næsten tigerstribet)..
    Men kær er den i hvert fald..

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
    #7   24. sep 2007 Kan du ikke tage et billede?

• #8   24. sep 2007 Marianne: Min kæreste tog et billede.. SKal lige se om jeg kan få det overført til computeren..

• #9   24. sep 2007 uhh nej den er da ulækker.... sådan nogle små kryb er altså ikke min kop the...

• #10   24. sep 2007 kai den var altså ikke mere end et par dage gammel....

• #11   24. sep 2007 Det er ikke sikkert at det var en muldvarp.. Som Vibeke har skrevet, så lyder det ikke som en muldvarp eftersom poterne var ganske alm. Så det er har nok været en lille spidsmuseunge.. Og den var ikke mange dage gammel..

Den er lige blevet hentet..

Er ved at prøve at sætte et billede ind.. smiley

• #12   24. sep 2007 hvad sagde de så til den, og hvad ville de gør med den?

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#13   24. sep 2007 Noget held med billedet? smiley

• #14   24. sep 2007 Her er der billeder af den:

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=11128

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#15   24. sep 2007 Det ser ud til at den har en lang hale? Så er det ikke en muldvarp hvert falid. Ligner en mus. Har den lukkede øjne?

• #16   24. sep 2007 Patricia: Han anede ikke hvad han skulle gøre med den og spurgte os om han vidste hvor sådan nogle skulle køres hen.. Jeg fortalte så at de gerne plejede at komme hen på et vildtreservat da de har styr på sådan noget.. Så sagde han bare ok og sagde at det måtte han lige spørge om..

Så han ringer nok lige til en kollega eller overordnet og spørger..

• #17   24. sep 2007 Rasmus: Ja, den havde lukkede øjne.. Synes bare at dens hoved var meget bredt af en mus's.. Men det kan sagtens være.. Jeg kender kun de små søde alm. mus vi også har herhjemme i lejligheden.. hehe..

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#18   24. sep 2007 Tvivler på en mus eller muldvarp kommer i nærheden af et vildtreservat. Og hvis de gør bliver det nok som rævefoder.

• #19   24. sep 2007 Rasmus: Hmm.. Det håber jeg da ikke.. For ellers havde jeg da hellere end gerne beholdt den selv og fodret den op.. Den var fandme kær.. Jeg kunne sagtens have givet den til slangerne eller lign, men ville gerne give den en chance og ringede derfor til falck..
    Men det lyder da næsten som om at det var naivt tænkt.. :-s

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#20   24. sep 2007 Dina: Ja den ser da ganske sød ud!

Men nu er en muldvarp jo rent faktisk et skadedyr herhjemme. Og markmus/spidsmus er vi jo heller ikke ligefrem i undertal af.

• #21   24. sep 2007 Jeg er da rimeligt sikker på at den er blevet taget til et vildtplejecenter, hvor de så vurderer om den har haft en chance for at blive opflasket og derefter kunne klare sig selv i naturen. Det er jo det de vurderer ud fra smiley Og så vurderer de om de har resurserne til sådan en lille fætter eller om der er andre resource krævende dyr, som har en større chance for overlevelse...

Så jeg synes du har gjort det rigtige smiley Overhovedet ikke naivt, og det er jo godt at eksperterne kan komme ind over og vurdere den smiley

• #22   24. sep 2007 Cemile: Mange tak.. Men når du nu sagde at de gerne ville komme ud og hente den og ikke bare sagde at jeg skulle sætte den ud på marken igen, så vil jeg da gå ud fra at de gør deres for at hjælpe den lille fyr.. *s*

Rasmus: Det er rigtig nok at det ikke ligefrem er et af de mest populære dyr.. Men siden de giver sig tid til at køre ud og hente den må de da næsten ville gøre et eller andet for den..?

• #23   24. sep 2007 Dina: Ja, jeg vil tro at de får vurderet dens overlevelseschancer på en vildtplejestationt smiley Men i sidste ende, så er det eksperterne på vildtplejestationen som bestemmer den lille guts skæbne smiley Falckredderne er jo ikke uddannet til at tage den beslutning. Det er de derimod på vildtplejestationerne. Det er derfor at Falck sørger for transporten derud smiley

Kommentér på:
Har dundet en muldvarpeunge eller lign

Annonce