962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Helene P
Helene P
Emner: 6 Svar: 19

Hundefoder Acana - specific Hundefoder Acana - specific

Hej

Min hund får specific hundefoder, da han har fået fjernet en blæresten, og her skulle foderet så hjælpe da det fjerner "syren" i blæren. (hvis jeg har forstået det korrekt).

Vi har snakket med en ejer af en dyrehandel som nævnte, at det egentlig var bedre at give hunden mad med kød/højt protein indhold. Så skulle vi bare give ham en c vitamins pille ved siden da, da den også går ind og arbejder mod syren i blæren.

Vi har tidligere kørt acana foder, da det indeholder kød.

Men vi ved ikke rigtig hvem vi skal høre efter, for vi har hørt fra flere at dyrelæger egentlig ikke ved så meget om hundefoder.

Er der nogen herinde der har erfaring på området???

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundefoder Acana - specific
  • #1   13. dec 2022 Det er rigtigt, at dyrlægen ikke nødvendigvis har stor viden om foder, men de har viden om sygdomme og forebyggelse/behandling af disse, herunder f eks. at når hunden fejler x er det vigtigt med et foder med lavt proteinindhold e.l. og så giver dyrlægen en anbefaling til et foder, der lever op til dette.
    Så hvis dyrlægen siger, at det din hund fejler kræver foder med en særlig sammensætning, så ville jeg lytte til det. Der kan sagtens være andre fodermærker, der kan det samme, så spørg da dyrlægen hvad det er, du skal gå efter ift det din hund fejler og se så, hvad der fondes af foder, der dur til netop de behov.

Acana er et fint foder, men din hund har jo særlige behov, og hvilke sundhedsfaglige kompetencer har foderforhandleren, når hun siger, du bare kan give c-vitamin?

• #2   13. dec 2022 Foderet ændrer pH balancen.
    Vi gav c vitamin og skiftede foderet som dyrlægen anbefalede og gav blæren ro i et helt år inden vi begyndte at vende tilbage til øget protein

Jeg ville simpelthen ikke turde gamble. Omkostningerne for Ziva var alt for høje i forhold til hvor lille bitte et udbytte jeg følte at jeg kunne få ud af det.

C vitamin kan sjældent stå alene.

Og dyrlæger ved måske ikke altid super meget om fodersammensætninger, men de ved meget om bivirkninger og smerterne for vovse, når pH er skæv og der dannes både krystaller og sten i urinen. De skærer og gør frygteligt ondt.

• #3   13. dec 2022 Og så får jeg altså lyst til at spørge, hvordan din hund trives på Specific?
    Det er jo fint og godt at have sine "foderideologier" og ville have højt kødindhold, ingen korn og hvad der nu ellers er moderne, men hundene har altså ikke altid læst med på nettet, når den slags lovpriser smiley

Så hvis din hund trives på det den får, så ville jeg ikke overveje at tage chancen med et andet foder og risikere tilbagefald.

• Helene P
    Helene P Tilmeldt:
    jan 2017

Emner: 6 Svar: 19
    #4   13. dec 2022 Tak for svar!
    Han er typen der trives bare så længe at han får mad smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 590
    #5   14. dec 2022 Når man fodrer med højt protein så forsures urinen væsentligt. Det kan C vitamin ikke ændre synderligt på, da det i ren form er forsurende og dermed gavnligt for bl.a unge tæver der let får blærebetændelse. Det der får C vitamin til at virke er det magnesiumsulfat eller anden base af magnesium/calcium der er tilsat for at få det til at være syreneutralt. Det kan på ingen måder være nok medmindre der overdoseres, til at opveje for den forsurende virkning det ekstra kød/proteinindhold.
    Diætfoder til hunde med issues er vejen frem. Det er ikke at spøge med når hunden danner sten og slet ikke uopløselige sten.
    Og trives hunden, hvorfor så skifte i det hele taget ?

• #6   14. dec 2022 Der er flere former for blæresten (nyresten). Nogle udfældes i sur urin og andre i basisk. Fælles for dem er at de ofte symptomet på en underliggende defekt et sted i kroppen. Derfor er det ikke så simpelt at man bare kan fordre med massere af animalsk protein fordi det forsurer urinen. Det vil faktisk være katastrofalt for hunden hvis nu det er cystin eller oxalat sten, der udfælder i sur urin. Struvitsten udfælder i basisk urin og her er det relevant at sørge for at urinen er let syrlig. Derfor er det forholdsvist vigtigt at man ved hvad det er for en slags urinsten hunden har smiley Struvitsten er den mest almindelige og de kan skyldes infektion og antibiotikabehandling.
    PS: Jeg har haft en hund der havde den arvelige sygdom cystinuria og derfor udfældede cystin i sin urin. Hvis urinen var syrlig blev det til krystaller og siden sten. Sygdommen blev opdaget da han en dag pludselig ikke kunne tisse. Han levede fra diagnosen på et specialfoder der gjorde urinen let basisk og næsten intet andet. Han blev kontrolleret en gang i kvartallet og fik ingen tilbagefald.

Kommentér på:
Hundefoder Acana - specific

Annonce