{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Hvad vælger I ny (brugt) bil ud fra? {{forumTopicSubject}}

Jeg er i ikke bare 7 men mindst 15 sind smiley

Jeg ved nu, hvad det skal være for én.
Jeg ved, at jeg vil have fra årgang 2018 og fremad.

Der er en del til salg, som selvfølgelig varierer en lille smule ift. pris, farve, grøn afgift, modelår, udstyr, km/l osv.
Så hvad prioriterer man så højest?
Den nyeste model?
Den der har kørt færrest km?
Afstand til forhandler?
km/l? (det svinger faktisk en del - fra 25,6 til 33,3)
Pris? Tror der er 40.000kr forskel, fra den billigste fra 2019 til én fra 2021.
Farve?

Jeg ved godt, at farve er et lidt fjollet kriterium, men jeg vil virkelig nødig have de helt diskrete farver (Grå, sort, hvid), hvis jeg kan blive fri, og det er naturligvis dem, der er flest til salg af.

Hvad har I valgt efter? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vælger I ny (brugt) bil ud fra?
  • #1   2. nov 2022 Udstyr, kilometer, hvordan den er holdt, service. Og tjekke skader

• #2   2. nov 2022 Så du ville lade model-år og km/l komme i tredje/fjerde række?

• #3   2. nov 2022 Jeg er så heldig at min mand er mekanikker smiley det betyder at jeg ikke selv køber bil, men han finder det rigtige, det betaler sig ofte at spørge din faste mekanikker, der er nemlig ofte forskel på hvor god eller dårlig den enkelte model er, dvs at for eksempel en Fiat årgang 2020 kan være et rigtig dårlig valg, hvor i mod en Fiat årgang 2018 er rigtig god;) obs det her er bare eksempel, om det er sådan lige med Fiat ved jeg ikke;)

• #4   2. nov 2022 Når jeg køber ny brugt bil, kigger jeg på årgang, kørte km og om den er nysynet.

• #5   2. nov 2022 Ja og oftes hvad vi har brug for, vi har 2 unger, campingvogn og jeg gider ikke putte børne ned i bil og hvor meget plads der er på bagsæderne. Der skal også være plads bag i til bur og ting. Plus rat knapper er vigtig. Har nogle must og hvis de opfylder det heller, kommer det an på hvordan den er at køre.

• #6   2. nov 2022 På en nyere brugt bil ville jeg kigge hvor langt den har kørt, pris, afgifter og stand. Hvor langt den angives at kører på literen er kun et fingerpeg og nogen gange kan det være temmelig fiktivt smiley
    Model-år er ikke noget jeg går op i. Det handler oftest mest om hvilket lir og unødvendigt krims krams de har puttet i bilen. De sidste gange har jeg købt ny bil og har valgt den 'gamle' model fordi jeg har kunnet få den til en god pris smiley
    Farve er absolut mit sidste valg og nej jeg bryder mig heller ikke særlig meget om grå, hvide og sorte biler. Men kører altså i en sort nu; prisen var god og den kunne leveres forholdsvist hurtigt. Det manglende fokus på farve medført at jeg har kørt i en orange bil (den var virkelig grim), to blå (jeg bryder mig ikke rigtigt om farven blå) og en grøn (en rigtig farfargrøn smiley ). Allerhelst ville jeg have sådan en rigtig frisk-ny-udsprunge-bøgeblade-grøn eller en pink. Meeeeen min nærrighed forbyder mig at lægge alle de ekstra mange tusinde, som det koster at få VW Touran i sådan en farve (jeg spurgte på det sidste gang og det blev et meget hurtigt 'så tager jeg den sorte i hår stående' smiley ).

• #7   2. nov 2022 Ejeren, kørselsbeskrivelse, service - det skal give mig et prej om vedligeholdelse og hvor langt jeg tror motoren har endnu.
    Særligt folk med kort afstand og diesel er en dårlig kombination

• #9   2. nov 2022 Tak for jeres input.
    Alt det generelle ift. størrelse og økonomi, har været i spil allerede ift. at vælge mærke og model, så det er kun de mindre ting, der er som forskel nu.
    Umiddelbart kan jeg ikke rigtigt forestille mig, at der er den store forskel på, om de har gået 30.000 eller 50.000 (når de er fra 2019)? Nu har jeg fået aftalt, at jeg skal ud og så én i weekenden, som ligger "midten" ift. de forskellige kriterier. Så må jeg se smiley

John - jeg har haft ca. halvt af hvert ift. ny/brugt, og jeg har ubetinget været gladest for dem, jeg har købt brugt. De par stykker, jeg har haft fra ny, har jeg skiftet ud efter få år smiley

• #11   2. nov 2022 Jeg er en af dem hvor farve faktisk er mit første kriterie, netop pga hunde i bilen. Hvis ikke bilen er lys (hvid, sølv, etc) så kigger jeg ikke nærmere. Jeg har haft sorte biler og de er bare et helvede med hundene når vi kører de lange ture om sommeren. Jeg føler at mit aircondition bare står på max, når vi holder i kø på de tyske motorveje. Det gider jeg ikke.
    Dernæst stand, kilometer, udstyr, etc. Det er helheden af bilen og ikke detaljer der afgører valget af de udvalgte biler

• #12   2. nov 2022 Her ville vi prioritere færrest kørt kilometer, pris og afstand til forhandler. Antal km kigger vi også lidt på, selvom det er lidt pø om pø med den oplysning - bilen kommer jo aldrig til at køre i så utopiske forhold igen smiley

Farven har nu også lidt at sige…det kan jeg ikke komme uden om smiley

Da vi overvejede ny bil, har jeg et par gange spurgt i synshallen, om hvilke biler de ser flest skavanker ved…altså når jeg alligevel var der med min egen bil smiley

De har ofte informationer, jeg ikke selv havde tænkt over.

Vi havde på et tidspunkt en Suzuki Swift. For mig var det bare en lille japansk bil…men nej. Den blev den gang produceret to steder - Japan og Tjekkiet smiley Og den tjekkiske model havde flest skavanker. Den synsmæssige forskel - hvor antennen sad på bilen.

• #13   3. nov 2022 Her er det mærke/model og pris. Herefter drivmiddel.
    Km og stand er selvfølgelig en stor del af det.

• #14   3. nov 2022 Her er mærke vigtigst. VW+familie, BMW eller Mercedes Benz(det andet er noget plastikskrammel). Derefter pris. Resten er ren mavefornemmelse.
    Tiden er "desværre" kun til førstnævnte mærke.

• #16   4. nov 2022 Nå... nu er mit valg kogt ned til to biler. Samme model, samme udstyrsvariant - og endda samme farve :-).
    Den ene er en 1,8 fra 2019, og har gået 52.000
    Den anden er 2,0 fra 2020 og har gået 76.000
    Prisen er stort set den samme.

Umiddelbart er jeg mest hooked på den første, men jeg kan ikke helt forklare hvorfor smiley Udover at 1,8´eren selvfølgelig er en lillebitte smule mere økonomisk at køre i.

• #17   4. nov 2022 Hvilket mærke/model?

• #18   4. nov 2022 2.0 motor plejer at være bedre - det siger min mekaniker

• #19   4. nov 2022 Toyota Corolla Hybrid smiley

• #20   4. nov 2022 Prøv evt at kigge på bilbalsen under modellen. Der plejer folk at skrive om de forskellige fordele og ulemper. Der er måske en rød tråd i, om det er 1,8 eller 2-liters der foretrækkes og hvorfor. Du kan muligvis også finde noget på FDM's hjemmeside.
    Umiddelbart ville jeg gå efter 2-liters, men vi har også tungere biler. Vi ønsker en bil der har overskud til at flytte sig (fx ved en overhaling) selvom den er fuldt pakket.

• #21   4. nov 2022 Jeg havde valgt ud fra online erfaringer - måske er der en model der gentagende gange har fejl og skal på værksted. Er der ingenting havde jeg valgt 2.0
    Nyere motor, og jeg vil gerne betale en smule i brændstoffet, for at jeg kan køre bedre med campingvognen/trailer/skiferie/sommerferien op af de stejlere bjerge og mulighed for at overhale meget kvikt.

• #22   4. nov 2022 FDM nævner netop i deres test, at de synes automat-gearet sænker accelerationen (i 1,8-udgaven), når man allerede er oppe i fart (fx. ved overhaling på motorvej)
    Det er stort set, det eneste minus de nævner.
    Men alt er jo relativt, og jeg er ret sikker på, at begge to flytter sig mindst lige så kvikt, som min 15 år gamle Auris med 1,6 motor.
    Og den klarer nu udfordringerne ret fint smiley

Jeg har prøvet at lave en sammenligning på Bilbasen, og umiddelbart så er 2020´eren med 2,0 motor faktisk det bedste køb, kan jeg godt se. Så det var godt, jeg spurgte jer smiley

• #23   4. nov 2022 Hjælp til selvhjælp. Du må afsted efter ny bil smiley

• #24   4. nov 2022 Jeps - jeg har aftale søndag om at prøve både 1,8´eren og 2,0´eren, men det er jo rart, at have en favorit på forhånd.
    Jeg må hellere få bestilt gitteret til bagsmækken (der er jo nok noget leveringstid), for indtil det kommer, er den jo ikke hunde-egnet smiley

• #25   4. nov 2022 Jeg går også altid efter minimum 2,0, så den ville jeg gå med.

Kommentér på:
Hvad vælger I ny (brugt) bil ud fra?

Annonce