{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 uger i helvede 2
  • #1   28. maj 2022 Øv Lise Lotte, hvor træls med din mand, føler med dig.
    Jeg håber, at du får god hjælp til ham.
    Og selv om andre har det være så er det tilladt at klage. Mange gange hjælper det også at man kan få lov til at beklage sig. smiley

Jeg synes hellere ikke at jeg har det være end dig, tværtimod. Jeg ville ikke kunne klare at passe din mand, så stor respekt fra mig til dig.
    Jeg håber, at du snart finder din nye hvalp så der kan komme lidt "sol" i dit liv.
    Sjælden race ? Er det en Mexikansk hårløs du skal have smiley

• #2   28. maj 2022 Jeg ved ikke, hvad de har lavet ved mig i mandags.
    De fleste smerter er gået væk, så nu er det til at holde ud og jeg kan spise og drikke igen. smiley
    Men siden jeg blev opereret har jeg haft en fæl hoste. Jeg får nogle hosteanfald så det sortner for øjnene og jeg kaster op.
    Men besvimer ind i mellem, nu 5 gange i den her uge.
    Første gang troede jeg at jeg bare var skvattet fordi jeg var et fjols, der ikke kunne gå ordentlig på sine ben, men jeg måtte så indse, at det er besvimelser.
    Her til morgen kl 4 skvattede jeg om igen, denne gang tog det vist lidt længere tid end de andre gange. Men forstuvede min venstre tommeltot og fik en ordentlig hudafskrabning på venstre side lige ved ryggen. Synes godt nok at det er uhyggeligt at besvime. smiley

Godt at der ikke er nogen der kan se mig når jeg prøver på at rejse mig op. smiley
    Jeg ligger jo der og ruller rundt som en hval, fordi jeg har svært ved at komme op. smiley
    Bliver så nød til at kravle hen til et eller andet jeg han klamre mig til så jeg kan hejse mig op. smiley

• #4   28. maj 2022 Isabelle, nej jeg mærker ikke noget inden, og det er hellere ikke i forbindelsen med hosten. Mærkede jeg noget, ville jeg bare sætte mig ned og vente til det er overstået. smiley

• #5   28. maj 2022 Puha, Lise-Lotte, så har I godt nok en del at slås med derhjemme! Jeg glæder mig til at se hvalpespam, når du når dertil. Vil du afsløre, hvilken race det er? smiley

Anni, det virker lidt uretfærdigt, at de får afhjulpet nogle af dine gener, bare for at du skal få noget nyt at slås med smiley

• #6   28. maj 2022 Anni
    Du bør ind til tjek, besvime er farligt. Du kan komme slemt til skade ved det smiley

• #7   28. maj 2022 Besvimelser lyder som lavt blodtryk.
    Det er forfærdeligt bare at vågne forvirret op og pludselig ikke forstår, at man ligger på gulvet.

Hosten burde du være af med om et par dage

• #8   28. maj 2022 Salla, jeg blev tjekket med blodprøver, ekg, podet for corona, scannet og kikkert slangen gennem næsen sidste fredag den 20.
    Alt så tilfredsstillende ud, og skal til kontrol igen den 22 /6

• #9   28. maj 2022 Ziva, jeg har forhøjet blodtryk og får to slags tabletter for det.
    Mit blodtryk ligger godt.

Tror også at hosten forsvinder når sårene og hævelserne i halsen aftager.

• #10   28. maj 2022 Min næste hund skal være en Portugisisk vandhund. Det skal være en sort og hvid tæve så jeg ender nok med en brun hanhund på 4 år smiley
    Men det bliver først, når jeg ikke kan/skal passe min mand mere, der er ikke tid til en hvalp lige nu.

• #11   28. maj 2022 Gaddafis opdrætters datter opdrætter Portugisere. ??

• #12   28. maj 2022 Jeg har primært kigget i Tyskland, men er bestemt åben for en dansk opdrætter smiley
    Er det muligt, at få lidt mere info om opdrætteren?
    Gerne hjemmeside, telefonnr eller andet. Gerne på pb, hvis du ikke ønsker at give info i tråden.

• #13   28. maj 2022 Og lige tilbage til trådens egentlige tema: du kan ikke vente næsten en måned på at få at vide, hvorfor du besvimer. Du kan slå dig rigtig alvorligt, når du dejser om. Det der allerede er sket, er selvfølgelig alvorligt nok, men det kan sagtens blive værre.

• #14   28. maj 2022 Jeg er jo lige blevet tjekket total igennem inden operationen. ??
    Tror at det evt skyldes efterveer af narkosen.

• #15   28. maj 2022 Du kan tro i kirken - om søndagen smiley
    Hvis jeg var dig, ville jeg ringe og tale med afdelingen eller din egen læge og fortælle, hvad der sker.
    Det er ikke helt ufarligt, når man besvimer gang på gang.

• #16   29. maj 2022 Jeg ville hellere gå en gang for meget til lægen med sådan noget end en gang for lidt. Se bare at komme afsted. smiley

• #17   30. maj 2022 ej der kan latås hurtigt ske noget med blodtrykket også selvom det normalt er højt ... der findes også det de kalder "pludseligt blodtryksfald" ... det kan jo være der skal ske ændringer/tilpasninger med medicinen ...

• #18   30. maj 2022 Ingen besvimelser siden lørdag morgen kl 5 smiley
    Smerterne er næsten væk, men hosten er der stadig.
    Hjemmeplejen er godt nok søde. smiley
    De har sms'et hver dag og har spurgt, hvordan jeg har det og om de skal komme forbi smiley

• #19   30. maj 2022 Hvor er det dejligt, at de er interesserede i, hvordan det går dig. smiley

• #20   30. maj 2022 Ja Susanne, jeg kan ikke klage.
    Det var faktisk svært at slippe for dem. smiley
    Da jeg kom hjem fra hospitalet mødte de op et par timer efter.
    De ville komme 3-4 gange om dagen og tage sig af tuben, samt sørge for min personlige pleje.
    Plus at de ville installere en nøgleboks og en akut alarm. smiley
    Jeg måtte virkelig kæmpe for at slippe for dem.
    Jeg passede selv min tube på hospitalet, så kan jeg vel også gøre det her hjemme, endvidere, så kan de jo hellere ikke vide hvornår tuben skal renses.
    Langt om længe fik jeg en aftale med dem, at de kun skal komme en gang om ugen og hjælpe med at skifte "halsbåndet" der holder tuben på plads, det skal man være to til og det skal skiftes hver anden dag, hvor de så kommer hver onsdag. De andre dage skifter naboerne for mig.
    Men er da glad for at de har tænkt på mig de sidste dage.

Jeg kan bestemt ikke klage over hjælpen, men er faktisk overrasket over at der er så meget hjælp at få, selv om Kolding kommune ikke er berømt for sin gode hjælp. smiley

• #21   30. maj 2022 Og jubiiiiiiii hurrrrrrra.
    Jeg er begyndt at kunne tale lidt igen smiley smiley

• #22   30. maj 2022 så er freden forbi smiley smiley smiley HELDIGVIS ... fedt det lyder til der endelig sker flere positive ting

• #24   31. maj 2022 Hvor fantastisk smiley

• #25   31. maj 2022 Hvor godt at du kan snakke igen. Det er altså bare nemmere at kunne kommunikere på den måde.

Har du nogen ide om, hvornår du kan slippe for tuben ?

• #26   31. maj 2022 Freden er nu ikke helt forbi.
    Må ikke tale ret meget de næste 3-4 uger

Og hvornår jeg kommer af med tuben er et godt spørgsmål.
    tror efterhånden at jeg kommer til at dø med det rør i halsen. Da jeg fik den sagde de 6 - 8 uger, nu har jeg haft den 13 månder og 15 dage. smiley

• #27   23. jun 2022 Så har jeg været til et års undersøgelse og der er ingen tegn på kræft. smiley
    Den svulst og løse "hudlapper" jeg fik fjernet for 4 uger siden var også godartede smiley
    Og de besvimelser jeg har haft har har været eftervirkninger fra narkosen.
    Det er derfor man ikke skal køre bil før efter 48 timer og at man hellere ikke skal være alene.

Men men men desværre har jeg igen en svulst længere nede i luftrøret.
    Enten er det en ny en, ellers er det en de har overset sidst. smiley
    Den er blandt andet med til at jeg ikke kan komme af med tuben, da den bevæger sig og lukker af når jeg ånder ud. smiley
    Hvis ikke den er skrumpet til næste undersøgelse om 4 uger skal jeg opereres igen hvilket jeg godt nok ikke glæder mig til, for hvor havde jeg ondt sidst, og hvor var jeg ynkelig. smiley

• #28   23. jun 2022 Ej, nu troede jeg lige, at det skulle være en helt igennem god update.

Jeg krydser fingre for, at knuden er skrumpet til næste undersøgelse, så du slipper for endnu en operation. Du har virkelig været nok igennem.

• #29   23. jun 2022 Lene, det er da en god update - jeg er kræftfri smiley

• #30   23. jun 2022 Ja, den del er jo fin, men det lyder nu heller ikke rart med svulsten i halsen. Ved man med sikkerhed, at den ikke er ondartet ?

• #31   23. jun 2022 Ved det ikke med den der er der nu, men går stærk ud fra at den er godartet, det var den sidste også.
    Jeg er hellere ikke nervøs for at kræften kommer igen. smiley

• #32   23. jun 2022 Hvor er det dejligt, at du er kræftfri! Men jeg er ked af, at du stadig skal bøvle med flere svulster smiley

• #33   24. jun 2022 Hvor dejligt, at du er kræftfri. smiley

Men den OP kunne vi godt undvære. smiley

• #35   24. jun 2022 Nu er det ikke kun svulsten der gør at jeg ikke kan ånde ud.
    Min hals er stadig hævet indvendig. Den 21 juni er det et år siden jeg fik de sidste stråler/kemo. Så utrolig at hævelsen kan vare så længe.

Og så har jeg fået krøller af kemoen smiley

• #36   24. jun 2022 Kæmpe stort tillykke smiley
    Årh det skal fejres et år som kræft fri.

• #37   27. jun 2022 Anine det fik jeg også, kemo krøller. Har aldring haft krøller medmindre de var betalt hos frisøren. Foto fra lige før jeg var på kemo igen

profilbillede
  • #38   27. jun 2022 Torsdag var det 17 omgang kemo. Kroppen er ved at være lidt kemo træt.
    Men lidt pral. Alligvel gennemførte jeg 4 km k9 run for fun i boserup skov. Og det forgik i løb, men dog i mit tempo. Victor måtte i rygsæk 1,5 km af ruten.fik lidt hjælp af Skyelar smiley

profilbillede
  • #39   27. jun 2022 smiley Anni ved altså ikke hvorfor der kom til at stå Anine. Det var altså Anni der sku stå, men jeg er lovligt undskyldt- kemohjerne

• #40   27. jun 2022 Tine, hvor er du bare sej smiley og jeg kan godt forstå at du er ved at være kemo træt.
    Men super flot og stor respekt for at du kan klare sådan en løbetur. smiley

Det er pudsig hvad sådan noget kemo kan lave.
    Jeg har ikke så mange krøller som dig, jeg tabte hellere ikke håret, men er blevet meget tyndhåret, nogle steder er der små skaldede pletter, og så er jeg blevet halvdøv på venstre øre.
    Min nabo havde brystkræft, hun har altid været blondine. Efter kemoen har hun fået mørk leverpostejfarvet hår. Hun er også blevet lidt tyndhåret

Hvornår er du færdig med behandlingen?

• #41   28. jun 2022 I er altså seje.

• #42   28. jun 2022 Helt enig med Susanne. I klarer det så flot.

• #43   28. jun 2022 Anni
    Det er sidste gang på torsdag. Men de er begyndt at pippe lidt om måske en runde mere. Får jeg af vide på mandag, svar på scanning. De regner ikke med kræftfri, men at vi får det mindsket mest mulig

• #44   28. jun 2022 Øv, havde sådan håbet at du kunne gå ge nem sommeren uden alt det bøvl.
    Håber at scanning en viser godt nyt. smiley

• #45   22. jul 2022 Av, av,av, i onsdags var jeg i Odense til kontrol, dejligt med aircon i bilen og hospitalet. smiley
    Jeg vidste jo, at jeg igen havde en lille svulst nede i luftrøret, og jeg kunne se, at jeg også havde fået en helt oppe ved indgangen til tuben.
    Nå men der var ikke rigtig nogen der ville tage stilling til hvad de skulle gøre med mig, så jeg fik en ny tid til i går, torsdag, hvor overlægen havde tid til mig. smiley

Nå men de blev så enig om, at de to svulster kunne de fjerne med det samme, hvilket var helt fin fra min side, jeg vidste jo ikke, hvad jeg gik ind til. smiley
    Men jeg blev da klogere. De fjernede svulsterne UDEN bedøvelse, hvor det gjorde ret ondt og hvor jeg hostede og harkede til det blev sort for øjnene af mig.
    Efter tre kvarter og den modbydelige slange gennem næsen utallige gange, fandt de så ud af, at de ikke kunne fjerne det hele, da der også var en del "granulat" , så nu skal jeg igen opereres i halsen den 21 august. Det er så 6 gang i narkose på et år. smiley

Jeg må ærligt indrømme, havde jeg vidst at jeg ville ende sådan her som jeg har det i dag, så var jeg ikke blevet behandlet.
    For ih guder, hvor er jeg træt af at kæmpe. Lige for tiden skal jeg virkelig tage mig sammen for ikke at give op. smiley

• #46   22. jul 2022 Åh Anni det er godt nok opad bakke. Du får et kæmpe kram herfra, vidende at det nok desværre ikke hjælper smiley

• #47   22. jul 2022 smiley du skal godt nok igennem et længere forløb med den hals smiley
    Håber det går fremad fra nu af. smiley
    God bedring smiley

• #48   22. jul 2022 Uden bedøvelse smiley smiley

Ej altså, som du dog skal kæmpe, det er så uretfærdigt

Sender mange tanker og et kram

• #50   22. jul 2022 Mange tanker fra os på Holtevej

profilbillede
  • #52   22. jul 2022 Det lyder godt nok hæsligt.
    Jeg håber da, at det foregik på denne hæslige måde, fordi lægerne forventede at kunne spare dig for endnu en operation

Håber du er nogenlunde ok.

• #53   22. jul 2022 Så fik jeg henter ca 5 ugers udstyr til min tube. smiley

profilbillede
  • #54   22. jul 2022 Stakkels dig. smiley Jeg får helt lyst til at besøge dig, så du kan få et kæmpe kram, men så længe jeg stadig hoster, er det nok ikke så smart.

Sender derfor et kæmpe stort kram.. smiley

• #55   22. jul 2022 Øv vi er sku ikke helt heldige os to. Jeg håber får de alt væk og at du kommer hurtigt igennem de her dage hvor de lige har rodet med dig. Har du ikke fået kemo behandling dengang de opdagede det.

profilbillede
  • #56   22. jul 2022 Men hvorfor først den 21 august

• #57   22. jul 2022 Hvor er livet uretfærdigt nogen gange! smiley Et kæmpe, virtuelt kram og en masse tanker herfra!

• #58   22. jul 2022 Tine, jo jeg fik også kemo, og jeg har været kræftfri i et år, en måned og en dag. smiley
    Det der plager er alle følgerne efter kræften.
    Jeg er vist så heldig, at jeg næsten har raget alt til mig som man kan få. smiley

Hvad med dig, hvordan gik din sidste scanning og slipper du for mere kemo?

• #59   22. jul 2022 At jeg først skal opereres den 24 august skyldes til dels mig selv.
    Jeg går jo til kontrol hver fjerde uge, og så passer det med næste kontrol, samt at der jo også er ferietid.

• #60   22. jul 2022 øv, og av og røv ... sikke en omgang, håber godt nok snart de får alt med d der skal ud så du kan få en længere periode med fremgang og fred ...

• #61   22. jul 2022 Fik et svar det hverken var fugl eller fisk. Mit ca 125 cancerantigen tal er steget fra 70 til 90. Skal ligge under 35. Men scanning viste yderligere formindskelse. Så enten foregår noget som ikke kan ses, eller det bare er et tilfældigt hop. Begge er noget som de oplever. Ikke mere kemo lige nu , har for mange føleforstyrrelser. Men er sat på stærk antihormon letrozol i sommerferien og så vil de søge medicinrådet omnoget der hedder tremitinib.
    Letrozol giver knoglesmerte i indkøringen , så døjer lidt med søvnen. Løber hver anden dag på her på vores sejlferie. Og kan løbe længere og længere uden stop, som jeg kommer væk fra sidste kemo. Det tog mit vejr. Er nu på 3,5 km uden stop. Går ikke hurtigt pga mine fødder, men bliver svedig og forpustet

• #62   22. jul 2022 Hold da op Tine du er sej.
    Ønsker for dig, at den nye behandling virker.
    Jeg læste forleden om en ny kræftbehandling med Car-T celle behandling Har du hørt om det?
    Måske det kunne være aktuel for dig.

• #63   23. jul 2022 #61
    Hvor er du sej, Tine smiley

• #64   24. aug 2022 Så er jeg lige landet der hjemme efter endnu engang at være opereret i halsen, hvor jeg har fået fjernet tre små svulster/polypper i luftrøret.
    Den her gang gør det ikke ret ondt, og det bløder hellere ikke så meget som sidst.

Det var så sjerte gang Jeg har været i narkose i løbet afaf tolv måneder.
    Men håber på, at det i dag har været sidste gang.
    Når det er helet op skal jeg have nogle læserbehandlinger i halsenn.
    Måake hjælper det. smiley
    Men jeg har faktisk opgivet at komme af med tuben.
    Jeg kommer nok til at dø med det plastik rør i halsen, bare de hiver den ud når jeg bliver brændt. smiley

profilbillede
  • #65   24. aug 2022 for fanden og hulen ... godt det tilsyneladende er med lidt mindre gener ... meeeennn

har fagfolk også sagt du ikke kommer "ud af røret"

• #66   24. aug 2022 Øv bøv mht tuben. Jeg håber virkelig at du tager fejl.
    Jeg er dog rigtig glad for at høre, at det ikke gjorde så ondt som du havde frygtet smiley

• #67   24. aug 2022 Hanne, de har hver gang sagt at nu kan jeg nok komme af med tuben, desværre stritter den meget imod og vil ikke forlade mig. smiley

Nu må jeg lige se, når halsen er helet op igen, om den her operation har hjulpet, hvis ikke, så håber jeg på at læserne hjælper. smiley

• #68   25. aug 2022 Jeg krydser fingre for lægerne har ret i at du kommer af med tuben smiley

• #70   25. aug 2022 Øv sikke noget, men det er godt det er mere smertefrit denne gang. Mine tal stiger desværre, så antihormon virker ikke som i overhovedet ikke. Nu er der søgt medicinrådet om en meget dyr medicin. Så venter på svar om ca 10 dage. Scanning fremrykket af samme årsag. , så venter på plan. Skal nok igang med strålebehandling af blære. Men det er ok, for de er rykket for ikke at ville gøre noget ved det, til at det kan vi godt gøre noget ved. Starter op på job 1 sep. Plan er fastholdelses fleks, men først 3 md prøvning for at se hvad jeg kan. I det job jeg har, skal jeg ende med 12 til 15 timer før det giver mening. Så i hvertfald yderligere 3 md før jeg fyres. Sygemeldt i 2 år.

• #71   25. aug 2022 Øv Tinne, Hvor er Det trist at dine tal stiger.
    Og endnu mere trist, at man ikke bare kan få den medicin, som måske kan hjælpe kun fordi den er dyr. Jeg håber at du får det bevilliget, og at det virker.
    Man bliver så træt når der ikke sker fremskridt, men kun går tilbage.
    Og så er jeg imponeret over at du har energi til at gå på arbejde,gid det var mig.

Da jeg fik min diagnose var det ikke en katastrofe for mig, jeg var ikke bange for kræften og tog det med højt humør. Jeg kæmpede da jeg var ved at dø af infektioner, men lige nu synes jeg at det er håbløs at kæmpe, for intet bliver bedre. Og så har jeg raget alverdens senfølger til mig.

Jeg ønsker og håber for dig at der snart sker noget positivt for dig.

• #72   25. aug 2022 øv Tine .. håber du får bevilliget den medicin ... er sgu også imponeret over du orker at arbejde, på den anden side kan jeg huske fra en tid med krise at arbejdet kunne være der hvor man fik tankerne væk, og selvom man blev træt var det en anden træthed, en der på en eller anden måde gav mere mening, end det meningsløse man stod i ....

• #73   25. aug 2022 Ved heller ikke om jeg kan og hvor meget jeg kan. Men det er med til at udsætte fyring i 3 md. Har 1/2 års opsigelse + 3 md bonus. Så er der længere tid til at finde ud af hvad jeg skal. Læs førtidspension.
    Blev ringet op i eftermiddags af en meget overrasket onkolog, som fortalte at ansøgning til dyr medicin var gået igennem på 4 dage mod normalt 2 til 3 uger.
    Så nu er der bestilt tid til knoglescan, hjertescan og ct scan, før opstart hurtigst muligt.

• #74   25. aug 2022 Ej, hvor godt at det gik igennem med medicinen
    Håber at det virker.

• #75   25. aug 2022 hold kæft endelig en god nyhed fra sundhedsvæsenet ...

• #76   27. aug 2022 Årh det gjorde dagen meget bedre. Fantastisk læsning og kæmpe stort tillykke

• #77   29. aug 2022 Jeg krydser så meget fingre for jer. smiley

Svigermor har lige fået konstateret lungekræft.

• #78   29. aug 2022 Øv Susanne, det gør mig ondt,og ønsker at hun kommer gennem forløbet uden for mange gener og følgesygdomme.

Min venindes mand er lige blevet færdig med sin behandling af lungekræft.
    Han var heldig at det ikke havde spredt sig, og han havde det fint under hele forløbet, ingen bivirkninger af kemo mm.

• #79   29. aug 2022 Svigermor har både KOL og bronkitis i forvejen, så jeg ved ærlig talt ikke, hvor længe vi har hende endnu. Hun fortalte ikke ret meget i telefonen, og hun skulle snart til yderligere undersøgelser.

• #80   29. aug 2022 Min skønne far på 86 har også KOL.
    Han fik konstateret lungekræft, og. Pga hans alder, kunne de ikke give ham Kemo.
    Han fik 13 omgange med stråler, og den er så lille nu, at den ikke kan måles. Han går til kontrol hver 3 mdr, og den er efter 2 kontroller, stadig ikke vokset.
    Så det er jo helt fantastisk, og jeg håber det også kunne lykkes for jer Susanne smiley

• #81   29. aug 2022 Svigermor bliver vist 82 i November.

• #82   2. sep 2022 Det er godt nok op af bakke. smiley
    Besked i eboks igår om hurtigst muligt nærmer undersøgelse efter mammografi scan.
    Der er da heller ikke 1 min fred.

• #83   2. sep 2022 Åh for h...... Tine smiley
    Du får lige et kram smiley

• #84   2. sep 2022 Og et stort kram herfra.

• #85   2. sep 2022 Stort kram.

• #86   2. sep 2022 Øv Tine, hvor er du uheldig. Det må da efterhånden være din tur til at være den heldige.
    Stort kram til dig. smiley

• #87   20. sep 2022 Jubiiiiiiiii huraaaaaa.

Det er et en 3-4 uger siden jeg sidst har prøvet at ånde uden tuben.
    Jeg har jo hele tiden kunne ånde ind, men har ikke kunne ånde ud.

Jeg prøvede så i dag at proppe tuben til for at se om jeg kunne uden tuben, og miraklet skete. Efter 17 måneder kunne jeg ånde lidt ud.
    Jeg sad næsten ti minutter hvor tuben var proppet til. Kunne desværre ikke holde til længere tid da det var ret anstrengende at ånde ud.
    Men sikke en dejlig fornemmelse. Nu begynder jeg igen at tro på at jeg kan komme af med det plastik rør jeg har i halsen.

Hvis jeg skal af med tuben skal jeg indlægges i 48 timer, hvor tuben skal være proppet til konstant, kan jeg ikke det, så får jeg den ikke fjernet.

Sidste år lige før jul begyndte jeg at kunne tale igen, så måske er jeg heldig, at julegaven i år er at jeg kan ånde uden tuben.

Jeg er spændt på, hvad de siger i Odense i morgen, og om de laser behandlinger jeg skal have gør det sidste.

• #89   20. sep 2022 Åh Annie det håber jeg så inderligt for dig. Det må give en kæmpe frihedsfornemmelse, at komme af tuben.

• #90   20. sep 2022 Miraklernes tid er endnu ikke forbi, så selvfølgelig kommer du af med tuben smiley jeg beundrer dit livsmod trods så stor modgang! smiley

• #91   20. sep 2022 Tak skal i have ??
    Det første jeg skal hvis jeg kommer af med den og hullet er vokset til, det er en tur under bruseren.
    Ih, hvor jeg savner at lade vandet rende ned over mig og bare nyde det. smiley
    Det er ingen fornøjelse at sidde forover bøjet og passe på, at der ikke kommer vand ind i hullet. smiley

• #92   20. sep 2022 Nej det er sådan noget man ellers tager for givet. Det kan jeg sørme godt forstå.

• #93   20. sep 2022 Jeg ønsker det meget for dig Anni, at du snart slipper af med tuben. Krydser fingre og tæer. smiley

• #94   20. sep 2022

profilbillede
  • #95   20. sep 2022 Det håber, jeg virkelig for dig Anni. Og jeg kan godt forstå, du allerede er begyndt at drømme om brusebadet.

• #96   20. sep 2022 sikke en dejlig opdatering ... herfra krydses alle fingre og poter ...

• #97   20. sep 2022 Hvis du klarer at få tuben ud, så sender jeg gerne 100 kr til det længste bad smiley

• #98   21. sep 2022 Ha ha Ziva, det vil jeg glæde mig til. smiley smiley

• #99   6. okt 2022 Endelig lidt godt nyt. Mit cancer antigen tal kaldet ca125 er på 2 uger faldet fra 300 til 140. Det skal være mindre end 35. Har været på den nye medicin i 28 dage. Så lige nu tror jeg den virker. Skal først scannes om 5 uger, men det er 1 fald i lang tid. Så kan jeg bedre overskue bivirkninger, såsom udslæt/bumser i hele ansigt, og ømme muskler. Skal på hudklinik på hospital imorgen så regner med at gå hjem med et vidundermiddel.
    Der er nu kun 20 dage til at sofus flytter ind smiley smiley

profilbillede
  • #100   6. okt 2022 Årh smiley dejligt at se og læse

• #102   6. okt 2022 Åh hvor er det en dejlig nyhed ...endelig ser det ud til at gå den rigtige vej for både dig og Anni ..
    Det kan man da kun blive glad i låget af ... og få troen på både mirakler og det lange seje træk ...

• #103   6. okt 2022 Åh hvor er det bare dejlige nyheder. Så fedt smiley

• #104   6. okt 2022 Åh, hvor godt. Sikken en god morgennyhed.

Grund til optimisme og ny hvalp, herligt.

• #105   6. okt 2022 Sikke en dejlig opdatering Tine.
    Jeg krydser fingre og tæer for, at det varer ved.

• #106   6. okt 2022 Hos mig er håbet blevet slukket igen.
    Dette med at jeg kunne ånde uden tuben for et par uger siden, var vist kun fordi vor herre mobbede mig. For dagen efter var det slut. smiley

Skal til Odense igen på mandag og have lacer, håber at det hjælper, for alt andet er forsøgt. smiley

• #107   6. okt 2022 Åh Anni det ligner da ikke noget smiley
    Håber laser hjælper dig.

• #109   6. okt 2022 For hulen Anni ... det er sgu da en rutschebane tur/tråd/om igen omgang det her...

min samtale endte med at de lige skal have det på konference .. jeg vidste godt at den er MEGET lille, ½ str af det man normalt opererer, men det er så grundet familiehistorik jeg belv sendt fra Neurolog til Neurokirurg ... det hun sagde var endda at når den er SÅ lille og sidder hvor der hvor de kan se "noget" så kan det være det bare en årene der folder, det har de set før ... så det de nu skal afgøre er om de vil CT scanne for at forsøge at få et bedre billede af området ... Hvis det er en Aneurisme vil jeg nok blive tilbudt at den holdes øje med da OP er større risiko end at den skulle springe...
    Nu skal der så krydses for at de tilbyder CT med kontrast og det bare er en fold !!!!!!

• #110   6. okt 2022 Åhhhh, altså Hanne.
    Je vil mene, at vi efterhånden har været nok igennem. Det må da være vores tur til at få lid medgang
    Jeg kan da slet ikke forstå at de ørst vil konferere hvad de skal gøre.
    Det er da bare at komme igang med at få dig Ct-scannet.
    Krydser alt, hvad krydses kan for at du bliver scannet.

• #111   6. okt 2022 Øv Anni, hvor surt. smiley

Jeg synes ellers, du efterhånden havde fortjent noget medgang i dit lange forløb.

• #112   6. okt 2022 Ja, de sagde, at jeg skulle have tuben i 6 til 8 uger. smiley
    Om et par dage har jeg haft den i 18 måneder. smiley

• #113   6. okt 2022 Anni, jeg håber meget for dig, at du slipper af med den dumme tube. Krydser alt, der krydses kan. smiley

• #114   6. okt 2022 Svigermor er i dag erklæret terminal, og hun har afslået kemo og stråler. Så nu prøver de at holde hende smertefri den sidste tid.

• #115   6. okt 2022 kan godt forstå hun fravælger mere behandling når det er så vidt så er det med at være så klar og ikke mindst smertefri som mulig den sidste tid.

• #116   6. okt 2022 Jeg forstår hende. Hun er 81 og har haft et godt liv. Jeg havde nok valgt det samme.

• #117   6. okt 2022 Tak Susanne.

Jeg kan godt forstå din svigermor.
    Kommer mit kræft igen, så vil jeg hellere ikke behandles, og når den tid kommer, hvor jeg ikke kan mere, så tager jeg til Schweiz eller Holland.

• #118   6. okt 2022 Anni, det må vi håbe på, at det ikke sker. smiley

• #119   12. okt 2022 Jeg havde en virkelig lorte dag i går.
    Jeg skulle igen igen til Odense, denne gang for at få laserbehandling.
    Da jeg skulle af sted var min transport 20 minutter forsinket.
    Ankommet i Odense, hvor jeg faktisk kom til uden ventetid måtte jeg lade den der kikkertslange gennem næsen gå ud over mig en del gange.
    Jeg fik så at vide, at der var rigelig plads i min hals bortset fra, at der stadig var en hævelse i venstre side, som ikke burde genere mig, og at jeg ikke kunne få laserbehandling, fordi chancen for at det blev værre i min hals var for stor og at de ikke kunne gøre mere for mig.
    Det var ikke lige det jeg havde behov for at høre, men nu ved jeg da, at jeg sandsynligvis kommer til at dø med det plastikrør i halsen. På en måde er det rart at få den besked, for så slipper jeg for den ene skuffelse efter den anden.

Men jeg forstår det simpelthen ikke, jeg har kun et luftrør, jeg kan ånde ind, min logik siger, hvis det kan komme ind, så burde det jo også komme ud igen.
    Ikke en eneste læge har kunnet give mig en forklaring på hvorfor.

Da jeg skulle hjem fik jeg at vide, at jeg blev hentet om 20 minutter, og fik også sms om det, men der kom ingen transport. Sekretæren rykkede for det tre gange, hvor der hver gang blev sagt om 20 minutter.
    2 3/4 timer ventede jeg på transport hjem.
    Så alt i alt en virkelig lorte dag.

Så nu vil jeg tage mig sammen og være glad for min tube. Og kun se det positive ved den. smiley
    Jeg behøver ikke at tale med folk, hvis ikke jeg har lyst, kan bare pege på tuben og trække på skuldrene. smiley
    Og hvis jeg ser virkelig ynkelig ud og begynder at ånde rigtig tungt, så er der altid nogle der lader mig komme først i køen. smiley
    Jeg kan parkere på handikap pladser uden at jeg bliver svinet til, som mange med usynligt handikap bliver smiley
    Jeg er glad for min tube, jeg er glad for min tube...........

• #120   12. okt 2022 åh Anni, sikke en træls dag ...
    du overvejer ikke (ved ikke om det er muligt) at bede din læge henvise til vurdering evt på andet hospital, måske Skejby ? eller hvis du ved at der er et sted de måske har et virkelig godt ry?
    Findes der evt patientgrupper for sådan nogen som dig på fx facebook hvor du kan søge erfaringer fra andre ?
    Eller hvad med Kræftens Bekæmpelse ...

• #121   12. okt 2022 Knus Anni, jeg ville ønske jeg kunne hjælpe

• #122   12. okt 2022 Hanne, det er i Odense specialisterne sidder.
    Det hjælper hellere ikke at gå til andre læger. Både min egen læge, samt de to hun har praksis med har konfereret, samt at der nok er 7-8 læger i mund næse hals afdelingen der har kigget, samt lige så mange i onkologi

• #124   12. okt 2022 Det er ikke kun min manglende udånding der er et mysterium.
    Når man har sådan en tube og vil tale, så skal man sætte en "taleventil" på tuben, ellers kan man ikke tale.
    Jeg kan ikke bruge taleventilen, sætter jeg den på, kan jeg ikke ånde ud.
    Men jeg taler uden taleventil, hvilket også er et mysterium da det ikke burde kunne lade sig gøre. Lægerne har hellere ikke en forklaring på det.
    Måske bliver jeg balsameret og udstillet når jeg engang er død.

• #125   12. okt 2022 Hvad med at lære tegnsprog?
    Lidt optimistisk synspunkt fra mig, der absolut ingen viden har, men jeg forestiller mig at det giver samme muligheder at kunne have en social samtale over en kop kaffe.
    Tænker man vel ind i mellem savner en at snakke med. Hvor det bare går lidt hurtigere, mere flydende og mere intimt end et keyboard

• #126   12. okt 2022 Ha, ha Ziva, tak for rådet med tegnsprog smiley
    Men det behøver jeg ikke. smiley
    De første ti måneder kunne jeg ikke tale, men et par dage før sidste jul kunne jeg pludselig tale igen smiley
    Og på det sociale område har jeg hellere ikke problemer. Hvis jeg gider, så er der nok mennesker i min omgangskreds, jeg kan være sammen med. smiley

• #127   13. okt 2022 Anni du behøver ikke at være bekymret for om du har dårlig ånde når du ånder ud. Snorker man med sådan et tube. Så tænker jeg du kan vel både blæse og have mel i munden samtidig, og det er ikke så ringe smiley

• #128   13. okt 2022 Ha ha Tine, det var to gode fordele som jeg ikke havde overvejet før. smiley

• #129   10. nov 2022 Nu vil jeg lige gå i bad, få lidt frokost, som består af rugbrød med sylte, sennep og rødbeder og en tur til Vejle for at se, om jeg også er velsignet med lungekræft

• #130   10. nov 2022 NEJ Anni, det håber jeg så ikke.
    Krydser alt for dig.

• #131   10. nov 2022 Det har du ikke nå! Det gider vi ikke smiley

• #133   10. nov 2022 Ej Anni det tror jeg ikke på smiley

• #134   10. nov 2022 bare NEJ det kommer ikke på tale ...

• #136   10. nov 2022 smiley Kære Anni, Krydser for at det har du ikke.
    Men sådan er det med denne sygdom, aldrig et kedeligt øjeblik. Hele tiden noget vi kan bekymre os om. Jeg blev akut sendt til undersøgelse for blodprop i venstre ben for 3 uger siden. Var det ikke men har tilgengæld udviklet lymfeødem i hele benet. Så nu i behandling for det.

• #137   10. nov 2022 Tine god bedring

Anni poter og fingre er krydset herhjemme

• #138   10. nov 2022 Alt krydses også her smiley

Det er simpelthen IKKE fair, at du skal så meget modgang igennem smiley

• #139   10. nov 2022 Øv Tine, har hørt, at sådanne lymfeødem er ret smertefuld.
    Håber at du snart kan komme af med dem.

• #140   10. nov 2022 Så er jeg landet i Kolding igen.
    Det er ikke lungekræft, men jeg har vand i lungerne.
    Jeg skal scannes igen om en tre ugers tid. Hvis ikke det er blevet bedre til den tid, sender de mig til hjertelægerne, fordi det så højst sandsynlig er hjertet det er galt med.
    Håber ikke på, at det er hjertet, så hellere lungekræft.

• #141   10. nov 2022 Dejlig opdatering Anni.
    Lad os håbe, at det bare forsvinder igen.

• #142   10. nov 2022 Uhh sikken en lettelse Anni smiley
    Kan du ikke sniffe kartoffelmel..?
    Ej håber du kommer af med det hurtigt

• #143   10. nov 2022 Louise, ja desværre ikke sniffe. smiley
    Det er godt at jeg ikke er til kokain, for så havde jeg jo haft et stort problem når nu jeg ikke kan sniffe smiley

• #144   10. nov 2022 Godt det ikke var lungecancer ,,, altså nu er jeg jo selv hjertepatient, jeg vil så sige hellere hjertet end lungecancer, synes der er mange gode behandlinger indenfor hjertelidelser i dag ..

• #145   10. nov 2022 Hanne, der er også mange gode behandlinger for cancer.
    Canser kan man slippe af med igen, det er vist noget sværere med hjertet.

• #146   10. nov 2022 ja jeg ved godt der er mange gode behandlinger, men også for lungecancer ?

• #147   10. nov 2022 Ja vil også heller have noget med hjertet end det jeg har. Der kan gøres meget og tænker også døden måske kan komme pludseligt , istedet for det jeg har i udsigt . Noget meget langstrakt noget.
    Godt det ikke var lungekræft. Hvis det genere meget så få noget prenisolon , har en god effekt på lunger. Fik det under kemo efter operation, hvor de havde fået lavet en rift i den ene lunge, så der kom lidt væske i. Lymfeødem gør ikke ondt men er bare lidt besværligt, og går ikke væk når først man har fået det. Bliver i øjeblikket strammet ind med bandager på hospitalet 3 gange om ugen imens jeg venter på specialfremstillet støttestrømper. Den ene helt oppe fra lysken af, den anden fra knæ. Derudover en hel natstrømpe fra lysken og ned.. Så ene ben 24/7 med støttestrømpe resten af min tid.

• #149   10. nov 2022 Tine, kan de hellere ikke operere det væk?
    Jeg ser sommetider på TLC at at de i USA operere for lymfeødem.

Hvis kræften vender tilbage, skal jeg ikke behandles, og jeg kommer ikke til noget langvarigt noget før jeg lukker øjnene for altid.
    Jeg er fuldstændig afklaret med at der er stor chance for at kræften kan komme tilbage.
    Hvis det sker, og tiden kommer, så tager jeg til Holland eller Schweiz. Jeg har sparet sammen til det - hvis de sindsyge energipriser ikke æder min opsparing op. Skulle det ske, så er det ud på det sorte marked og købe en overdosis.

• #150   10. nov 2022 Anni, dejligt , at det ikke er lungecancer, for nej, lungecancer slipper man sjældent levende fra og man går en langsom og yderst pinefuld død i møde. Det skete for min mor, og det ønsker jeg ikke for nogen! smiley Min svigermor døde 4 dage før min mor af tarmkræft med spredning til lunger og lever, og hun sov stille ind og havde på intet tidspunkt smerter. Så vær du nu glad for, st det ikke er lungekræft, og forhåbentlig kan de fixe hjertet, hvis det er dét, den er gal med.

• #151   10. nov 2022 Skrigehunden, man behøver ikke at få en langsom og pinefuld død, hvis man har lidt penge.
    Der er hjælp at hente i både i Holland og Schweits,og jeg garanterer for at jeg ikke ender sådan
    Det er sørgeligt at man ikke kan hjælpes herfra i Danmark, men at man skal lide en langsom og pinefuld død.
    Alt er undersøgt, både hvordan og hvorledes, og hvad det koster..

Min søster og mig har næsten lige begravet min mor.
    Hun brugte 11 dage om at dø - det var så ikke kræft, men vi stoppede al behandling, også væske og mad. Som sagt, så tog det 11 dage, og aldrig om jeg kommer til at ligge sådan

• #154   11. nov 2022 Jeg har slettet mine sidste kommentarer, dét sår er åbenbart for betændt endnu.

Jeg vil bare sige, at man ikke altid får muligheden for selv at bestemme hvor og hvornår, desværre.

Anni, jeg håber inderligt det bedste for dig. smiley

• #155   11. nov 2022 Skrigehunden, der er da ikke nogen grund til at slette dine kommentarer.
    Og nej, jeg har ikke nogen sår som er betændt. Jeg er bare fuldkommen afklaret med, hvordan mit liv kommer til at ende. smiley

• #156   11. nov 2022 Anni, det er mine egne sår, der endnu er for betændte til, at jeg kan tale om det, uden (måske) at blive lidt skinger, derfor slettede jeg mine kommentarer, det har intet med dig at gøre. smiley

• #157   11. nov 2022 Undskyld Skrigehund. Jeg forstår dig så godt. Efter det med min mor har jeg meldt mig til vågetjenesten.
    Sender dig et stort kram smiley

• #158   11. nov 2022 Anni, tak. smiley

Jeg har faktisk kigget efter vågetjenesten i Kolding-området, men jeg kan ikke finde en kontaktperson. Jeg overvejer det nemlig også, ingen fortjener at dø alene og de pårørende fortjener en time-out, det er nedslidende at våge over en elsket.

Indtil videre starter jeg dog først op igen som besøgsven, hvis der ellers er er behov i Lunderskov, hvor vi er flyttet til.

• #159   11. nov 2022 Skrigehunden.
    Du kan kontakte kræftens bekæmpelse, røde kors og ældresagen.
    De tre foreninger har hver deres vågetjeneste, sandsynligvis også flere foreninger.
    Synes at det er lidt dumt, at hver forening har deres egen. Jeg synes, at det ville være mere smart, hvis der kun fandtes en forening.

Vi havde vågetjeneste på min mor om aften og natten de første to dage mens hun var på hospital, for mor var mege bange for at dø alene.
    Og da min søster sidder i kørestol kunne hun ikke deltage i pasningen på hospitalet.
    Derefter fik vi mor installeret hjemme hos min søster, så det var nemmere for os.

• #160   11. nov 2022 Jeg mener også, at der var vågetjeneste på det hospice, min mor boede på, i hvert fald var der nogle frivillige damer, der snakkede med både patienter og pårørende. Men jeg var den eneste, der var hos min mor 24/7, og det var hårdt i så lang tid.

Tak for tippet. smiley Jeg har kigget på Røde Kors' hjemmeside, men jeg kan ikke finde en kontaktperson, som der står, at man skal rette henvendelse til - eller også har jeg bare ikke kigget ordentligt. smiley

• #161   11. nov 2022 Du kan ringe til dem, så sender de dig videre.

Og ja, det er rigtig at man også kan blive tilknyttet på et hospis

• #163   11. nov 2022 Tak Isabelle smiley

At jeg har så nemt ved det, tror jeg skyldes at vi altid har talt om døden i vores familie, og at man også opfylder ønskerne.
    Jeg har lige fra jeg fyldte 18 år, at jeg aldrig vil genoplive og har været meldt til som donor lige så lang tid.

Jeg synes, at det er meget vigtig at man taler om det i familien, og at man selv har tilrettelagt hvad der skal ske.
    Jeg synes, at det er meget vigtig, at man ikke sætter de efterladte i en situation, hvor de skal tage beslutning, for det må være uendeligt svært at stå som efterladt at stå i situationen og bestemme, hvad der skal ske.

• #164   11. nov 2022 der sad også en fra vågetjeneste ved min mor ... det var plejehjemmet der fik fat i vedkommende så måske plejehjemmene har kontaktnumre ..

• #165   14. nov 2022 I dag er det så Kolding sygehus.
    Det er spændende hvad de finder ud af.
    Jeg skal have undersøgt mit hoved. Ja i læste rigtig, måske er det slet ikke min skyld at jeg er som jeg er, men at det skyldes en hjernetumor. smiley
    Hvis det skulle være så vel, at jeg har sådan en tingest i hovedet, så vil jeg gå ud og lave en masse tåbelige ting og give tumoren skylden. smiley

• #166   14. nov 2022 Anni, jeg elsker din humor.
    Nu håber jeg så ikke, at du har en hjernetumor, selvom jeg også godt kunne komme på en del ting, som jeg ville gøre, hvis jeg kunne skyde skylden på sådan en dims smiley

• #167   14. nov 2022 Knus fra mig

• #169   14. nov 2022 Hold da op en lækker læge, som ser brand godt ud, og oveni havde han humor. smiley
    Unge fyre ser altså bedre ud end gamle mænd
    Glæder mig til at se ham igen.
    For skal scannes på tom mave og med kontrastvæske.
    Men lægen syntes ikke at der var grund til at bekymre sig, hvilket jeg hellere ikke er. smiley

• #171   14. nov 2022 så må vi håbe det er samme læge .. ellers bliver du da noget skuffet ...

Kommentér på:
3 uger i helvede 2

Annonce