{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Humper anden hanhund {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 pomeranier. Begge intakte hanner. Den ene på 6 år og den anden 9.
Ham på 6 har den seneste uge villet humpe den anden konstant. Han kan slet ikke finde ro nogen steder.
Nogen der har prøvet noget lignende? Jeg håber da at det går over igen, for det her er ikke til at være i smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Humper anden hanhund
  • #2   4. apr 2022 Hippie: hvad gør man ved sådan noget smiley

  • #4   4. apr 2022 Jeg har tidligere vendt kemisk kastration med adfærdsbehandler og hun tror ikke det gør noget for ham grundet hans alder.

  • #5   4. apr 2022 Stress eller smerter.
    Jeg har tidligere fået kemisk kastreret en 11-årig tidligere avlshund. Det virkede helt efter hensigten. Er det hormonelt, så er ashkderen da ligegyldig.


  • #6   4. apr 2022 Når en hund ændrer adfærd vil jeg som det første altid tænke over, om noget har ændret sig.
    Har I ændret rutiner? Har hunden før reageret på løbetidstæver? Er der sket noget med jer selv? Kan hunden have smerter? Etc.
    Hvad er fx grunden til at du har haft adfærdsbehandler på hunden og overvejet kemisk kastration? Stresser den ved tæver i løb? Måske kan svaret findes heri.

    Det kan jo have forskellige årsager - og det er derfor ikke sikkert at andres oplevelser er svaret på, hvorfor netop din hund gør det. Men jeg ville, hvis I ikke allerede har gjort det, tænke over om der er andre faktorer som kan have igangsat den ændrede adfærd.
    Begynder man at snakke en længere periode hvor man ser adfærdsændring hos hunden, så ville jeg også tage et tjek hos dyrlægen, bare for at være sikker på, at smerter er udelukket.


  • #7   4. apr 2022 Har noget ændret sig? Flytning, ændrede rutiner, nye naboer (evt med tæve I huset) osv. Det ville være min første tanke.

    Hvis ikke der er noget at finde der, ville jeg tage hunden forbi dyrlægen - det kan være noget fysisk. Min gamle tæve blev f.eks. pludseligt i en alder af 8 år en kælling overfor andre tæver. Hun viste sig at have cyster på æggestokkene, der påvirkede hormonprpduktionen. Lignende dårligdomme kan jo ske for hanhunde.

    Hvis det var en ung hund, ville jeg tænke noget hormonel kønsmodning osv, og altså noget der, med lidt fornuftig håndtering, vil gå over af sig selv.
    Men med en 6-årig hund, der ikke tidligere har gjort det, ville jeg lede efter noget, der har ændret sig, enten i omgivelserne eller i hunden selv.


  • #8   5. apr 2022 Måske noget så simpelt som løbetidsduft kunne være årsagen? Er det ikke lige nu, at mange hunhunde er i løb?

  • #9   5. apr 2022 Ikke som... Tæver er i løb hele året.

    Har du mærket hans testikler igennem? Er der knuder eller andet, så kan en hormonelt ubalance også give en sådan adfærd. Ligesom med tæven i indlægget ovenfor.


  • #10   5. apr 2022 Hvis ikke der er løbetid i nærheden, ville jeg få undersøgt begge hunde grundigt. Der kan være tale om sygdom, som ændrer adfærd hos den ene eller lugten hos den anden, som derfor udløser ændret adfærd hos makkeren.

  • #11   5. apr 2022 Jeg har 3 hanhund, de går sammen ingen problemer. smiley

  • #12   5. apr 2022 Jeg tænker også; få tjekket den anden hanhund. Fx kan kræft godt give hormonkludder og det måske er det han reagere på. Det behøves ikke nødvendigvis være fordi den gamle lugter af tæve eller løbetid. Bare det at den lugter anderledes end den plejer kan godt give den reaktion.

  • #13   5. apr 2022 Ham der humper har netop fået en større tandoperation her for en 15 dage siden.. han fik revet 10 tænder ud og var på smertestillende 10 dage efter.. kan det måske være fordi han stadig er i smerte fra tænderne???

  • #15   5. apr 2022 @13: Det er måske ikke helt utænkeligt at han stadig har nogle eftervirkninger af tandudtrækningen. Ikke nødvendigvis smerter, men måske munden føles anderledes - hvem ved.

Kommentér på:
Humper anden hanhund

Annonce