{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.483 visninger | Oprettet:

Hanhund humper - råd søges {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg ejer den dejligste golden dreng på snart to år, som er begyndt med en adfærd som vi ikke er så glade for. Så det ville være rart hvis vi kunne få nogle råd.

Sagen er den at hver gang han leger med en anden hund, så ender han med at humpe dem, og bliver næsten hængende selv om den anden hund løber. I går gik det ud over nogle venners 11 uger gamle schæfer tæve, som kort forinden allerede havde underkastet sig, og hun blev jo selvfølgelig bange.
Det virker som om at han overhovedet ikke kan styre sig, og når han først har gjort det en gang så bliver han ved.

Han er ellers ikke en alfa-han typisk, så jeg synes det er lidt mærkeligt hvis det handler om dominans. På den anden side har han heller ikke de voldsomme drifter, på trods af at han stadig er fertil. Så jeg er lidt i syv sind.

Er der nogen der har et bud på hvad vi kan gøre ved det?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund humper - råd søges
  • #1   25. jun 2011 Kastretion ? smiley

  • #2   25. jun 2011 Dominans? Men en god ide ville være at kasterer ham hvis i ikke bryder jer om det. smiley

  • #3   25. jun 2011 DKK Tavlesnob med DKCH basse . - hvorfor vil du ikk det ? det er det mange dyrlæger råder til hvis man har en hund der gør som her ..

    vores han på 13 mdr. er også begyndt , men dog ikk i så stor grd at det er til "gene" for os, men vi stopper ham når han gør det og siger " NEJ! " og vi har aftalt med vores dyrlæge t virker det ikk, så er det afsted og så ryger hans "legetøj" ..


  • #6   25. jun 2011 Jeg ville under ingen omstændigheder kastrere på den baggrund.

    Jeg er fuldstændig enig med Krumme...


  • #7   25. jun 2011 majbritt, ¨på nogle hunde gør det altså , zeus humpede meget, fik ham kastreret, ikke pga. det , men nu gør han det ikke mere.

  • #8   25. jun 2011 Jeg vil ikke kastrere ham på det grundlag hvis jeg ikke er sikker. Jeg vil ikke risikere at han ændrer adfærd på andre måder, for han er virkelig en dejlig hund på allé andre områder.

    Noget andet er, at det først er blevet rigtig slemt inden for det sidste halve år. Før det var det sjældent at han humpede, og der behøvede man kun at sige nej til han én gang. Men han er også begyndt at sige fra over for andre hunde der prøver at dominere ham, så kan det være at han muligvis er forvirret over hans "rolle" over for andre hunde? For det virker da i mine øjne underligt at han humper en 11 uger gammel hvalp som tydeligvis har underkastet sig?


  • #10   25. jun 2011 Krumme - tak for rådet! Det skal forsøges!

    DKK tavlesnob - jeg er helt enig! For han er på alle andre områder en dejlig nem hund, som jeg helst ikke vil ændre på. Der er bare det humperi, og det vil vi bare gerne have ham til at stoppe med.


  • #11   25. jun 2011 Altså min ha hund er IKKE kastereret. Men han har heller aldrig humpet nogen.
    Jeg synes at det er okay at kasterer hvis hunden bliver forvirret og tosset i hovedt af hormonerne og den bedre kan slappe af omkring andre hunde og lugte. Synes det er en tjeneste for NOGEN hunde at gøre.
    Jeg er ikke ude på at skændes eller noget. Det hele er skrevet i en pæn tone og er bare min mening. smiley


  • #13   26. jun 2011 Louise - så du kan slippe for symptomerne på at hunden har hormonelle forandringer - og den kan leve med det, må du vel mene?

    Det er et voldsomt indgreb både i hundens fysik og psyke. Hvis man ikke vil have at hunden laver hvalpe, så holder man den væk fra tæver i løb. Man begynder dælme ikke at skære i den med omsiggribende konsekvenser - for den - til følge. IMO.


  • #15   26. jun 2011 vores tæver kan også finde på at humpe hinanden, men det er altid i forbindelse med de hormonelle udsving ved løbetider... de kan enda stå der og lave futtog smiley de har ders rangorden og det er ikke dominans...

  • #16   26. jun 2011 Enig med Krumme. Og for mig uacceptabel adfærd der stoppes prompte !!



Kommentér på:
Hanhund humper - råd søges

Annonce