Kender I det???? {{forumTopicSubject}}
Man kommer kørende enten som fører af bilen eller som passager, og ser en hundeejer med hund. I næste øjeblik sidder man og smiler over denne dejlige hund som går der lige så glad.
Ja, jeg må indrømme at jeg fanger mig selv i det, så godt som hver gang jeg ser en hund,og det er uanset race/gadekryds og størrelse.
Mange gange fanger jeg også hundeejerens øjenkontakt, og for det meste smiler de tilbage og de nærmest ranker ryggen mere op og virker pludselig gladere, som om de tænker "yep, hun kan også godt lide min hund.
En dag så jeg en lille bitte hvalp, tror det var af racen amstaff eller det der ligner sådan en. Den tog fat i hundesnoren som om den ville sige "ja, nu går jeg tur med dig far!!", og jeg sad der med et mægtigt smil og morede mig over denne lille dejlige hvalp. Ejeren så at jeg sad der og smillede og morede mig over hans lille hvalp, og jeg fik et mægtigt smil tilbage.
Ja, jeg syntes det er så dejligt at se alle disse hunde, og så se ejerne og se hvor glade de bliver, når jeg gennem mine smil viser at jeg syntes deres hunde er dejlige. Det er ligsom om at man uden at tale sammen kan føle at her er der noget vi er fælles om!
Alt dette lyder måske dumt, men det viser for mig dog, at hunde uanset om vi kender hinanden eller ej, kan fjerne noget af den kolde luft der er imellem os ukendte mennesker. Blot ved at den ene part kommer gående med en hund gør at man ved et smil kan finde en vis samhørighed på trods af at man ikke kender hinanden og aldrig har talt sammen eller kommer til det.
Jeg vil ihvertfald fortsætte med at smile når jeg ser en dejlig hund!!!!
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 1.404
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Jeg tænker tit slet ikke over det når jeg kører forbi, men når jeg så er kommet forbi går det ofte op for mig at jeg sidder og smiler.
Især er der en lille aussie hvalp jeg tit kører forbi, som får mig til at smile, og blive i rigtig godt humør. Det er en ung pige der har den, og man kan rigtig se de er et makkerpar. De går der helt opslugt af hinanden, og tit går de og pjatter/leger lidt.
Se DET er en god måde at starte dagen på:o)
Men ja, det er hyggeligt at have noget man er fælles om, selvom man slet ikke kender hinanden:o)
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.070
har det på samme måde som vis jeg ser et bette barn i barnevogen eller klapvogen der enten smiler griner eller siger noget sjovt ja jeg smiler selv om jeg sidder i bussen he he
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
Endnu et bevis på den gode ting en dejlig hund kan gøre!! :o)
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Og det er jo fuldstændigt rigtigt. Man kommer til at smile af at se hunde og deres ejere hygge sig med hinanden - og man smiler altid til ejeren. Omvendt synes jeg også jeg får langt flere smil efter jeg har fået hund. Det gør det lidt mere "legalt" at smile til hinanden. Havde jeg gået alene på gågaden og en fremmed havde smilet til mig, ville jeg enten tro at vedkommende var "ude på noget" eller lidt småtosset. Hunde gør en glad!!!
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.070
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Og oplever meget sjældent at hundefolk ikke hilser igen.
Hundefolk må da være Danmarks venligste folkefærd *S*
Kender I det????