{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.680 visninger | Oprettet:

Er lidt trist!!! :o( (ikke om hunde) {{forumTopicSubject}}

Min datter på 12 år er startet i 6 kl. på sin "gamle" skole. Hun vil gerne skifte skole, da hun som hun selv siger ikke lærer nok. Klassen som hun går i har siden 1 kl. været en meget urolig klasse, med en 3-4 stk. uromagere som så har ødelagt meget for de andre. Der har været taget tiltag i den forstand at skoleinspektør har været med i nogle timer, samt at de der har lavet ballade er sendt på inspektørens kontor hvor der så er taget stilling til om barnet skulle sendes hjem. Derudover er det en klasse som de sidste 2 år gentagende gange har måttet have vikar af forskellige årsager. Skoleåret starter så også med den besked om at børnene skal have vikar da deres nye matematiklærer er syg og derefter går på barsel. Vi har fået nok og det har vores datter også!! Vi har ca.4 år tilbage til at hjælpe vores datter med den bedste skolegang vi kan tilbyde hende. Derfor tager vi kontakt til ´"Vor Frue Skole" i Næstved og vores datter er til optagelsesprøve i fredags. I dag får vi brev om at hun desværre ikke kan starte da hendes faglige niveau ligger under deres 6 kl. Det skal lige siges at en del af de ting som er med i prøverne er ting som min datter endnu ikke er undervist i og derfor er totalt ubekendt for hende.

Jeg sider lige nu og føler mig som jordens dårligste mor!!!

Jeg kan ikke få hende ind på denne gode skole, og jeg ved ikke hvilken anden skole vi skal vælge. Vi har snakket lidt om en skole som hedder "Kildeskolen",som også ligger i Næstved, den er også privat. Den har dog helt andre former for undervisning en alm. skoler.

Mit spørgsmål er : skulle der være nogen herinde som har gode erfaringer med "Kildeskolen" , eller andre skoler i Næstved, så må de hellere end gerne melde sig her. Jeg vil så gerne at min datter får sine sidste 4 års skolegang i en god skole med nogle gode undervisninger hvor der er tid og lyst til at forklarre og undervise under rolige forhold.

Håber på lidt respons, da jeg føler mig mislykket ogtrist lige nu!!!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er lidt trist!!! :o( (ikke om hunde)
  • #1   25. aug 2007 kender ingen skoler i Næstved.....vil nu også bare sende et trøstekram og sige at du lyder som en kanon mor, omsorgsfuld og tænksom overfor din datters fremtid........stort kado til dig.......:O)

• #2   25. aug 2007 Kender desværre heller ingen skoler i næstved smiley

Men kunne hun ikke starte på den anden skole og så gå en klasse om ?

• #3   25. aug 2007 Vor Frue er en ekstrem populær skole, og min datter kom kun til optagelsesprøve, fordi der netop var en elev fra 6 kl. som var gået ud.

Har tænkt mig at ringe på mandag og høre om der evt. ville være en plads til hende i 5 kl.

Men jeg tækte bare at der måske sad nogle herinde som kendte nogle andre gode skoler i Næstved som man kunne tage med i overvejelserne.

For må indrømme at lade hende fortsætte der hvor hun er nu er mig meget imod. Mine børns skolegang og videre uddannelse er meget vigtig for mig, og den klasse hun går i er i mine øjne ødelæggende da der konstant er vikarrer som ikke engang er uddannede og derfor ender den vigtige undervisning ude på græsplænen med en bold.

• #4   25. aug 2007 Rene : Min datter er heller ikke bagud i forhold til undervisning i folkeskolen, men Vor Frue skole er langt forud. De ting som folkeskolen underviser i 7. kl. har de allerede i 6. kl. på Vor Frue. Derfor er min datters faglige niveau for lavt til Vor Frue!!

• #5   25. aug 2007 Nej det er tit vikare ikke er uddannet, der er faktisk også en del lærere der ikke er uddannet....

Håber det lykkes for dig at få hende på en anden skole *S*

Herfra krdyses der fingre for jer smiley

• #6   25. aug 2007 Er der slet ikke nogen som kender en god skole i Næstved??

• #7   25. aug 2007 Herlufsholm er en god skole, har selv gået der. dog kun i gymnasiet. min fætter har gået der siden 6.klasse og er nu blevet student. jeg mener mine to kusiner går der nu. men ved ikke hvordan du har det med Herlufsholm, da jeg ved en del har mange fordomme mod skolen.

• #8   25. aug 2007 Herlufholm skole er også undersøgt, og må indrømme at der følger min økonomi slet ikke med. Det koster over 3000,- kr om måneden og med min pension så rækker det ikke, eller havde vi skam kontaktet dem. Sørgeligt, men desværre et faktum vi er nød til at tage med. :o(

• #9   25. aug 2007 Har ingen fordomme mod skolen men min pengepung er ikke stor nok, desværre.

• #10   25. aug 2007 har du prøvet at snakke med skolen? ved ikke om de evt. kan hjælpe lidt til mht økonomien, det er da et opkald værd? håber du finder ud af noget, for det er ikke en rar situation du står i. held og lykke med det.

• #11   25. aug 2007 Nej har ikke prøvet at snakke med skolen, men var inde på deres hjemmeside. Og der kunne vi se de forskellige priser og da vi havde regnet det hele sammen så var det over 3000 om måneden. Da jeg er på mellemste inv. pension, som ikke er særlig høj kunne vi se at det havde vi ikke økonomi til. Det er megatrist at skulle side og se økonomisk på det i denne situation, men det er desværre faktum!! :o(

• #12   25. aug 2007 det kan jeg godt forstå, men tror at det er muligt at få tilskud. jeg er dog ikke sikker.

• #13   25. aug 2007 Der er sct Jørgens skole . Min ene søster gik der og var glad for den.Der er også Uglebroskolen der er ok.

• #14   25. aug 2007 Teddymor- man kan normalt godt få tilskud til de private skoler. Jeg ved at den skole min datter går på, er der nogen der får tilskud. Den er godt nok ikke helt så dyr som Herlufsholm, men prøv at undersøge det. Det er ligesom med efterskoler, hvor forældrebetalingen går efter indtægt.

Kommentér på:
Er lidt trist!!! :o( (ikke om hunde)

Annonce