{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.191 visninger | Oprettet:

3 uger i helvede. {{forumTopicSubject}}

Det har virkelig været et helvede
Jeg var sikker på, at nu var det ud med mig.
Endelig blev jeg udskrevet og kom hjem, men der gik kun et par dage så var der høj feber og infektioner igen. Og man fandt aldrig ud af hvorfor jeg havde infektioner.

Til stuegangen mens jeg havde det allerværst spurgte lægen om jeg ønskede at tale med en præst.
Ikke lige det jeg havde mest lyst til at høre - og ja, jeg ved godt at en præst ikke er ensbetydende med død, men også meget andet.

Endvidere blev/bliver jeg proppet med så meget morfin at jeg fantaserer og ser syner og fik en virkelig fæl forstoppelse igen.
Da jeg efter 6 dage endelig kom af med noget, tror jeg at jeg besvimede kort, for jeg fandt mig selv på gulvet foran toilettet.

Jeg har fået en lille morfin ven.
Han er en blanding af egern, bæver og pindsvinet fra Peter Plys.
Han er skide sjov men kan også være meget modbydelig.
Jeg kalder ham Morfi og han dukker op lige så snart jeg sover eller døser lidt hen.
Han har været så slem at han fik mig til at tisse i sengen et par gange og kaste op i håndvasken, og hvad han fik mig til at gøre ved toilettet er i vist hellere fri for at høre.
Men generel er han mest sjov, vi spiser nødder sammen, laver sjove videoer og tegner på bagepapir mm.
For en uge siden kom der ellers en smuk engel og kaldte på mig, men det ødelagde Morfi.
Han kom straks farende og gennede den søde engel væk. Jeg blev ret sur på ham, for ville så gerne have leget med den søde engel.

Jeg ved godt, at det er ren fantasi, men undrer mig over, hvordan man kan finde på sådan noget nonsens. Og ikke kun en gang, men igen og igen.

Nu har jeg været feberfri i to dage og håber at det varer ved og at jeg får kræfter til at kravle op af helvede igen..

Og storken i Smedager, kan godt pakke sammen.
Jeg har sølvmågereden lige ude for mit stuevindue, og de er bare så søde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 uger i helvede.
  • #352   4. maj 2022 Har føleforstyrelse i fingre og fødder, men det kan jeg leve med. De 2 der ikke er skrumpet, vurderes efter endt behandling om de skal væk operativt eller strålebehandles. Sidder på tarm mellem ende og tyktarm og på blæren. Kan jo håbe på de mindskes

• #353   4. maj 2022 Tine, det er da et grimt sted de to svulster sider
    Håber at de forsvinder af sig selv.
    Har du fået undersøgt dine føleforstyrelser?
    Det kan være at det er nervebetændelse?

Jeg havde det jo rigtig godt med kemoen, blev ikke dårlig af den.
    Strålerne har givet mig struma, og har ødelagt mine smagsløg og spytkirtler så jeg ikke producerer spyt nok, som så går ud over tænderne.
    Har speciel tandpasta (205 kr) og går til tandlæge hver tredje måned.
    Mine tænder "smudrer", og har lige fået en tandlæge regning på 7500 kr,

Kemoen har gjort at jeg er blevet haiv døv på venstre øre.

Prednisolonen har givet mig diabetes 2, og diabetesen har givet mig nervebetændelse i begge underben og fødder, samt evt knogleskørhed
    Og ikke nok med det, så fik jeg også MRSA som ikke kan behandles så længe jeg har et fremmedlegeme i kroppen (tuben) Men det mærker jeg ikke noget til.

Jeg kan desværre ikke motionere med min ryg, men kan sidde i min lænestol, læse, se tv og blive federe og federe. smiley
    Men alt i alt, så går det godt smiley
    I morgen vil jeg spise en håndfuld smertestillende og så vil jeg se om jeg ikke kan klare en tur i skoven smiley
    Jeg savner at gå ude i naturen

• #354   4. maj 2022 Årh en forfærdelig liste smiley
    Skriv hvis du skal bruge et lift ud til skoven en dag, eller bare en der er med og nyde oplevelsen sammen med

• #355   4. maj 2022 åh hvor dejligt Tine, håber det bliver ved at gå den vej, så er det til at se en mening med lidelserne ..

og ØV Anni, men sikker et ukueligt humør og evne til at se de gode ting , der er ellers nok der kan fylde ... håber sgu snart du får lidt mere fremgang ...

• #356   4. maj 2022 Hvor er du sød Ziva og mange tak for tilbudet smiley
    Jeg har ikke transport problemer.
    Har både bil, kabinescooter og en almindelig 4 hjulet scooter smiley
    Der er også dem jeg gik sweiss med, de tager mig gerne med. smiley
    Savner ikke så meget hund i hverdagen, men savner hund til at trave rundt i naturen med. smiley

Hanne, det er nu ikke så slem.
    Jeg må se at få mig taget sammen, få lettet min fede røv og komme igang, så bliver det garanteret bedre. smiley

• #357   4. maj 2022 Anni pnkolog er sikker på neuropati. Jeg havde det også dengang jeg fik kemobehandling efter operation..det er meget alm..med taxol kemo..det gik et 1/2 år så var det helt væk. Lidt udfordrende at strikke når fingerspidser er bedøvet. Det er åbenbart heller ikke ualmindeligt med diabetes pga kemo. Nu har eg fået en henvisning til diætist. Pga.kemo har de svært ved.at.regulere mit.stofskifte med medicin . Så perioder hvor selv en gulerod feder. Kræft afdeling siger jeg ikke må tabe mig, skal nok komme til at savne min overvægt på et tidspunkt. Endokrinolog siger vil være godt at tabe sig pga.sukkersyge. jeg siger så længe mit.stofskifte er så lavt, så er fokus at spise sundt og varieret, gider ikke at leve på en streng diæt den tid jeg har tilbage, som jo heldigvis.lige nu er væsentligt forlænget.

• #358   4. maj 2022 Godt at høre du kan komme rundt.
    Det skulle i hvert fald ikke være de første kilometer ud til skoven, der var forhindringen for at kunne ud og se naturen springe ud

Du må også gerne låne to hunde smiley

• #359   4. maj 2022 Tine, godt at det ikke er nervebetændelse, for det kommer man aldrig af med igen.
    Synes at det er sent at du kommer til diætist.
    Jeg havde diætist fra dag et.
    Jeg måtte hellere ikke tabe mig, men tabte 10 kg i den uge hvor jeg var ved at smutte for dem.
    De begyndte at tale om, at jeg skulle have en sonde. Der stod jeg helt af.
    De ti kg har jeg så fået på igen, og burde spise lidt sundere. Men med mad har jeg en rygrad som en regnorm.
    Alt det der smager godt er det der feder og er usund.
    Jeg burde tage et slanke kursus. smiley

• #360   4. maj 2022 Ziva, jeg har tre km ud til skoven. Der er endda en natursti tæt fra hvor jeg bor og til skoven.
    Hvis du boede tættere på, så kunne dine hunde være i "dagpleje" hos mig.

Når min ryg bliver bedre har jeg tænkt på, om jeg skulle låne min sidste chefs tysk ruhåret og gå lidt sweiss igen
    Den må jeg låne lige så meget jeg vil, og den ville elske det, for den har ikke ligefrem et drømme liv

• #361   4. maj 2022 Det kunne da være hyggeligt. smiley

Håber du får det bedre, så den kan komme lidt ud.

Vi restituerer lige nu. Overanstrengte mit knæ i weekenden - og selvfølgelig op til. Vi fik en masse flotte billeder og en vidunderlig tur, så det var det hele værd.
    Så får hundene lige 1-2 uger hvor vi hviler mit knæ mest muligt.

profilbillede
  • #362   4. maj 2022 Autsch, det gør ondt.
    God bedring smiley

• #363   23. maj 2022 Så ligger jeg her igen og venter på at kl. bliver 14,hvor ged slal have opereret en lille svulst væk som sidder lige ved indgangen til luftrøret. smiley
    Håber at tuben er væk når jeg vågner igen. ??
    Men det er vist kun en ønskedrøm. smiley

profilbillede
  • #364   23. maj 2022 Åh jeg håber sådan sammen med dig. Ønsker vitterligt også at den er godartet smiley

• #365   23. maj 2022 Krydser fingre for at du slipper for tuben.
    Held og lykke med operationen, nu har du vist heller ikke brug for mere modgang.

• #366   23. maj 2022 Mange tanker herfra xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• #368   23. maj 2022 Krydser alt for en vellykket operation og fandens også at det er tilbage. Tror aldrig man vænner sig til tanken / frygten om tilbagefald. På et eller andet plan, så er frygten blevet mindre efter mit nu er kronisk.
    Rigtig god bedring

• #369   23. maj 2022 Tine, jeg er ikke nervøs for at kræften kommer igen. Der er jeg helt afklaret.
    Hvis, så skal jeg ikke behandles igen, og når tiden nærmer sig til at sige farvel, så tager jeg til Schweiz.
    Det er godt nok dyrt, koster 150.000 kr at blive hjulpet herfra, men så får jeg da selv brugt min opsparing. ??

Tror ikke, at man kan låne penge i banken til det.
    smiley

• #370   23. maj 2022 Hvor er det dejligt, at du trods alt stadig har din humoristiske sans smiley

• #371   23. maj 2022 Sådan noget lort smiley
    Har vanvittig ondt i halsen og så kan jeg ikke tale mere smiley
    Men e

• #372   23. maj 2022 Lise Lotte, det er ikke humor, men alvor at jeg tager til Schweiz og bliver aflivet. smiley
    Humor er godt, det gør det hele lidt nemmere

• #373   23. maj 2022 Jeg tænkte nu også mere på det med banklån:-)

• #374   23. maj 2022 Kender du ikke en god dyrlæge?

• #375   23. maj 2022 Hvor træls sådan at have ondt i halsen. Håber det hurtigt bliver bedre.

• #376   23. maj 2022 Gad vide, hvad min bankrådgiver vil sige, hvis jeg spørger om et lån til aflivning. smiley
    Tror jeg vil spørge hende næste gang. smiley

• #377   23. maj 2022 Pyt med ondt, det kan jeg forholde mig til, men træls at jeg ikke kan tale mere. smiley
    Jeg får noget i drop. Tror at jeg både kan synge og danse når det er rendt igennem. smiley

Og så er jeg ved at besvime af sult og tørst.
    Har ikke fået noget siden kl 21 i aftes andet end et glas vand og en håndfuld piller her til morgen. smiley

• #378   23. maj 2022 Årh ville ønske jeg måtte komme med alle dine livretter til dig. Har du fortjent.

Tak for at dele. Du får virkelig sat tingene i perspektiv for mig, når jeg kommer hjem efter elendig tur med hundene fordi vi mødte en idiot af en hundeejer.

Håber du snart får mere afklaring, kan tale igen, af med tuben og forbliver fri for bl.a. kræft men lige så meget alle følge sygdommene / komplikationerne, der er opstået efter og grundet kemo.

• #379   23. maj 2022 Åh, din stakkel Anni! Mange tanker herfra. Sådan en lortesygdom. Jeg håber, at du snart bliver i stand til at tale, synge og danse igen smiley

• #380   23. maj 2022 puha ... håber smerterne går over, talen kommer igen og banklånet skal bruges til en rejsen verden rundt når du fejrer helbredelsen ....

• #381   23. maj 2022 Så er jeg lige landet der hjemme. smiley
    Det jeg fik i droppet virker ikke mere, og for h****** jeg har ondt. Tror aldrig at jeg har haft så ondt før. Det gør så ondt at jeg ikke engang tør synke mit spyt. Så det bliver nok en laaang nat.
    Og som om jeg ikke er straffet nok med smerterne i halsen, så har jeg også fået en drønende hovedpine. smiley

Og tuben er der stadig, den irriterer rigtig meget fordi jeg bløder en del.

• #383   23. maj 2022 Har masser af morfin her hjemme, men vil helst ikke tage det. smiley
    Får forstoppelse af morfin, og forstoppelse giver mig hæmorider, og hæmorider er også modbydelig smiley smiley

• #385   24. maj 2022 Øv, noget lort. Jeg håber, du trods alt får sovet noget i nat. Om ikke andet end for måske at komme af med hovedpinen.
    Jeg kan kun ønske god og forhåbentlig hurtig bedring.

• #386   24. maj 2022 Hvad med at skylle morfin ned med et brev movikol? Kan det ikke afhjælpe?

• #387   24. maj 2022 da jeg var på godt med morfin, og fik den sygeste forstoppelse, tog jeg Movicol om morgenen og en pille der hedder Toilax til natten ... Movicol tilfører væske til tarmen, og Toilax hjælper de der perixxxx bevægelser der skal skubbe afføringen ned gennem tarmen ..

• #388   24. maj 2022 Hanne og Ziva, det har jeg også prøvet, samt Laxoberal og noget andet pulver uden at det virkede for godt.
    Vil helst hellere ikke spise alle de der piller.
    Har også sagt pænt nej tak til mere prednisolon.
    Morfinen gemmer jeg, hvis nu det bliver endnu værre. smiley

• #390   25. maj 2022 Isabelle, jeg har fået Dulcolax stikpikker en af de gange,hvor jeg var indlagt, selv efter flere dage virkede de ikke

• #391   25. maj 2022 Øv Annie håber ikke smerter varer for længe.
    Godt nok dyrt for en aflivning i Schweiz. Er det så med all included. Tænker videre ekspedition, kiste mm
    Du kan nok ikke få et flexlån i øjeblikket til en aflivning.
    Har været ude og købe elcykel idag. Manden havde det lidt svært med de priser for en cykel. Måtte jo så sige at det var bedre at købe en ordentlig en, så ville han jo stadig kunne få en del penge for den til den tid. smiley

• #392   25. maj 2022 altså Toilax er jo ikke en pille, som i en medicinsk pille ... det er vel nærmere som et kosttilskud ... og så har jeg nærmest aldrig set så LILLE en pille, nærmest som et knappenålshoved af de der farvede ...

• #393   25. maj 2022 Tine, tillykke med din nye cykel, og du har jo ret, det er bedst at købe en ordentlig.
    Men kan også forstå manden, synes godt nok at de er dyre.
    Lige inden min diagnose købte jeg sådan en 4 hjulet el-scooter og så var det meningen at Gaddafi skulle løbe ved siden af. Desværre blev jeg nåd til at omplacere ham, men scooteren har jeg stadig og den er jeg mega glad for. man kan endda køre i butikkerne og handle ind smiley

Pyt med smerterne, den skal jeg nok klare, det som er det værste er at jeg nu igen er afhængig af andre mennesker fordi jeg ikke kan tale mere.
    Det var ellers så dejlig de sidste tre måneder hvor jeg kunne tale.
    Jeg hader når jeg ikke kan klare mig selv. smiley

• #394   25. maj 2022 Hanne, jeg får tabletter til at tage slim i halsen. Det er også de mindste tabletter jeg har set, lige som dine på str. med et knappenålshoved.
    Så får jeg nogle mod kolesterol, de er dobbelt så store, men de er så i blisterpakke, men de er så små, at de er rigtig svært at trykke dem ud

• #396   25. maj 2022 Tak Isabelle, men lige i går og i dag har der ikke været noget grumt og stærk over mig.
    Jeg begyndte faktisk at tude da hjemmeplejen kom i dag. smiley
    Det er første gang at jeg har tudet over den elendighed jeg har været udsat for gennem det sidste år. smiley
    Troede faktisk at jeg var på vej ned i et sort hul, men det er overstået nu, humoren er fundet frem igen og så får jeg det straks bedre, selv om jeg har pokkers ondt smiley

• #397   26. maj 2022 Er idag et sofadyr. Kemo igår, fik sovet efterfølgende 12 timer i træk og vågnede uden kvalme. Men holder pause for motion idag, kroppen er ved at være lidt brugt. Men det positive er, at har nu overstået 12 uger, så kun f…..g 6 uger tilbage. Blodprøve svar, som nu viser at mit stofskifte er tårnhøjt. Kemo laver totalt rod i kroppens systemer.

profilbillede
  • #398   26. maj 2022 Det er godt over halvvejs smiley du har fortjent en rolig dag og lade just eat lave aftensmad

• #399   26. maj 2022 Dejligt at du fik sovet og ikke er plaget af kvalme.
    Krydser hvad krydses kan for at du kan have det lige så godt de sidste 6 uger. ??

• #400   28. maj 2022 Godmorgen Anni

Sender dig masser af god karma. Jeg håber, at det går den rigtige vej, og at du har fået det bedre.

Jeg ligger her og tænker på dig, min demente mand har været meget urolig i nat, hvilket har påvirket min nattesøvn. Jeg fik helt ondt af mig selv, men så kom jeg til at tænke på dig, og så havde jeg jo ikke noget at pive over.

Ønsker dig en, forhåbentlig, god dag smiley

• #402   28. maj 2022 Selvom andre har det værre, så må man også stadig gerne have ondt af sig selv. Jeg er ked af at høre, at din mand er dement, Lise-Lotte. Det er en forfærdelig sygdom, der påvirker hele familien.

• #403   28. maj 2022 Tja, han er ikke bare dement, men har både Parkinson og Lewy Body demens, så det er faktisk lidt træls.
    At jeg så selv lider under en slidt ryg - og en dum højre arm efter 2 brystoperationer i 2020, gør jo ikke tingene bedre.

Men så er det heller ikke værre, jeg drømmer da stadig om at skulle spamme jer med en ny hvalp, når den på et tidspunkt dukker op. Dum som jeg er, så går jeg selvfølgelig efter en race, som ikke hænger på træerne - hvilke hunde gør mon det smiley smiley

• #404   28. maj 2022 Synes, at den gamle tråd var blevet lang og langsom, så har lavet en fortsættelse her.

https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1271801-3_uger_i_helvede_2

Kommentér på:
3 uger i helvede.

Annonce