Livet uden hund {{forumTopicSubject}}
Som i jo er bekendt med, blev jeg nød til at omplacere Gaddafi.
Det var virkelig svært for mig, da han var/er en lille møgkøter der ikke sådan passede i alle hjem, samt at jeg var ret presset til at finde et nyt hjem.
Der gik virkelig mange tanker gennem mit hoved og jeg var ret bange for, at han måske endte et sted, hvor de ikke rigtig forstod ham og måske bankede ham i bare afmagt.
Jeg fik lidt henvendelser, men mit nye ønskehjem var ikke mellem dem.
Jeg talte lidt med dem der havde henvendt sig og besøgte dem jeg havde mindst tillid til sammen med Gaddafi.
Vi ankom, mavefornemmelsen var ikke ret god, en familie med 6 sammenbragte børn, hvor de 4 boede hjemme og var mellem 11- 17 år.
Og jeg må sige, at det var sådan en positiv overraskelse jeg fik. En halv time efter at Gaddafi og jeg var kommet, så besluttede jeg mig for, at det var her Gaddafi skulle bo.
Sådan en hjertevarm familie og sådanne dejlige børn skal man lede længe efter. (jeg er ikke til børn)
Så lad jer ikke afskrække, hvis mavefornemmelsen ikke er god inden i har haft personlig kontakt, det kan snyde.
Vores møde var om lørdagen og Gaddafi blev hentet mandag eftermiddag.
Det var en sær fornemmelse, der blev meget stille og der var ingen Gaddafi til at rende i røven på mig, samt at jeg ikke først skulle flytte hund inden jeg kunne komme på toilet eller andet.
Natten uden en lille varm hundekrop i sengen var ret træls.
Men næste morgen, det var det værste...
Gaddafi gjorde sig jo ikke så gerne ren i haven.
Vores dag startede altid med hurtig i tøjet og ud på vores lille morgentur.
Jeg stod bare der og følte mig total hjælpeløs og anede ikke, hvad jeg skulle gøre. Det var virkelig en sær fornemmelse.
Efterhånden som dagene gik, lærte jeg faktisk at sætte pris på den ro der var hver morgen, for hvis der var noget der kunne irritere mig ved kræet, så var det hans morgenfriskhed, for jeg er ret stille fra morgenstunden.
Som sagt, så stortrives Gaddafi i sit nye hjem, han har faktisk de samme rettigheder i sit nye hjem - jeg tror endda flere end hos mig -
Forbavsende nok har han ikke ændret sin gamle adfærd, hvilket i mine øjne et et bevis på at han trives.
Han slæber stadig sit bamseskind med i seng og leger ruskelege inden der soves, render rundt på bordene mm.
Han har tillagt sig en ny vane, og det er, at hver dag kl 13,45 stiller han sig op og gør, så får han sele og snor på og mindste sønnen bliver hentet ved skolebussen ca 3 km væk. Jeg synes at det er virkelig sødt af Gaddafi og er med til at vise at han trives.
Gaddafi har fået et hjem der virkelig passer til ham, et hjem hvor han så godt som aldrig er alene, et meget aktiv hjem, hvor der altid er tid og plads til sjov og ballade, for er der ikke en som har tid til ham, så går han bare til den næste
Jeg er virkelig glad og taknemmelig for at denne dejlige familie elsker min lille dreng så højt og passer så godt på ham, det har givet mig fred.
Og hvor er det godt, at jeg ikke fulgte min første mavefornemmelse, men gav det en chance.
Og så er hans nye familie meget imponeret over hans gode opdragelse, det er lige til at grine af, for aldrig har jeg haft en mere uopdragen hund end Gaddafi.
Det der er sværest er at slippe kontrollen helt og ikke blande mig, men jeg gør mit bedste, men det går bedre og bedre for hver dag.
Og indrømmet, livet uden hund er på nuværende tidspunkt ret godt for mig, lige nu savner jeg ikke engang at have hund.
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 1.521
Det lyser langt væk, at du, trods jeres udfordringer sammen, savner den lille hundemand og at han udfordrede dig (på godt og ondt ), det er da klart, at tomheden er overvældende.
Hvor er det dejligt, at du har fundet så dejligt et hjem til ham, og at han kan få lov til at være den lidt uvorne knægt, han åbenbart bare er, han lyder til at være en charmebøf uden lige.
Det gør mig ked af det, at du er blevet så syg, og har måtte træffe det valg, du har om nogen kæmpet for jeres forhold. Jeg håber og beder til, at du kommer godt igennem denne sygdom, og kommer godt ud på den anden side.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.287
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.499
Men desværre, så plejet det jo at gå flere år inden man kan sige om man er helt kræftfri
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
Det er nemlig super svært at finde et hjem til sine omplaceringer, men også hvalpe. Gaddafi er jo en fuldblods terrier og lige efter bogen, som en Fox skal være. Terriers kræver generelt rigtig meget og specielt de første 3 år. En kamp der til tider synes uden ende. Den har du taget og selvom det kan føles sådan fra tid til anden, så har du aldrig formået at kaste håndklædet i ringen. Det er dén frugt den nye familie nu nyder til fulde, og derfor de synes at han er så velopdragen.
Det lyder som en helt vidunderlig familie og et fantastisk liv for en lille Duracel-hund.
Når nu du bliver rask (tro på det <3), så er der også en sød velopdragen voksen hund til dig
Ja Foxer går på bordene..........
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Og hvor var det godt, at du tog chancen og mødte familien i virkeligheden og på deres hjemmebane. Første indtryk via telefon, mail, sms osv. er ikke altid det rigtige. Og det lyder virkelig til at du har fundet det perfekte hjem til ham.
Og rigtig god bedring til dig. Jeg er glad for, at du ikke klarer det så godt at være uden hund i øjeblikket, hvor du mere end nogensinde har brug for mental ro.
maj 2009
Gaddafi var ret stresset de sidste små to måneder fordi jeg ikke kunne opfylde hans behov.
Alt stres er total forsvundet, det er så dejligt.
Naboen nogle huse længere nede på vejen har fået en Kleiner Münsterlænder hvalp, nu 6 måneder.
Den må jeg låne alt det jeg vil, også gå sweiss med.
Det var sådanset en perfekt løsning.
Problemet er bare, at de desværre går og gør hunden dum og dummere. Det er ikke til at holde ud.
jun 2007
Nej førstegangsindtrykket kan godt give en forkert mavefornemmelse. Man skal passe på med ikke at afvise folk. Vi kommunikerer forskelligt, men derfor kan man nemt være en perfekt hundeejer.
maj 2009
Hunden har det nu ganske godt og vil også blive brugt til jagt.
Ejeren vil så gerne gå sweiss med ham.
Har været ud med ham ca 10 - 12 gange, han fatter ikke en dkid af det jeg prøver at forklare.
Konen har set lyset og har meldt sig til hunde træning. Håber at det giver pote.
jun 2007
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.287
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
Selvfølgelig kommer du rask tilbage, ting tager tid ??
Og hvor er det fantastisk med møghunden og hans nye familie, det må være så dejligt for dig af vide, selv om det ikke har været en nem beslutning.
Jeg sender masser af gode tanker og håb til dig ??
maj 2009
Bodil, det er virkelig et godt tilbud du kommer med som jeg måske godt kunne gøre brug af.
Men det er vist mest fornuftig, hvis jeg lige ser an, hvordan strålerne og kemoen virker på mig, selv om det er meget fristende.
Måske bliver jeg hønesyg, måske klarer jeg den fin og har får overskudsenergi.
Lægen har jo malet fanden på væggen, så jeg kan kun blive positiv overrasket
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
En fantastisk læsning. Det skal nok blive godt alt sammen for alle parter
maj 2009
Jeg er ikke så nervøs for kemo og strålerne, er forberedt at jeg kan blive hundesyg og det er så det.
Tværtimod er jeg vist lidt pervers, for jeg har været så sur og skuffet over at jeg ikke er blevet behandlet i 8 dage fordi jeg var for syg til det.
Nu glæder jeg mig til at komme til Odense i dag og få mine stråler
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.247
Husk at drikke. Sæt det i system. Jeg havde 3 1/2 liter flasker i køleskab. 1 til morgen 1 til middag og 1 til aften. De skulle drikkes hver dag, så kom der af og til ekstra som te, juice og saft. Jeg fik kemo hver 3 uge . Inddelte mine uger 1 uge rød, her kan jeg ikke så meget, 2 uge gul, nu går det fremad. 3 uge grøn, her skulle der max ind på kontoen, så jeg var klar til en ny rød uge.
maj 2009
Fredag og onsdag er lange dage, der skal gå mindst 6 timer fra første til sidste stråling, og om onsdagen, hvor der skal gå mindst 4 timer mellem kemo og stråler
Havde det ret godt efter sidste gang kemo, bortset fra at jeg skulle tisse for hver 10 - 15 minutter, så næste gang får jeg en anden slags.
Angående at drikke, så får jeg så rigeligt.
Køleskabet er fyldt op med masser af forskellige drikkelse og det forsvinder ret hurtig.
Skal lige huske at købe nye isterningposer.
dec 2012
Følger: 35 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.415
Du skal nok slå det her
maj 2009
Kl er ikke engang 10 og jeg er ved at gå til af kedsomhed og aner ikke hvad jeg skal foretage mig uden hund.
Jeg har allerede været på en liie skovtur og sidder nu og prøver på a koncentrere mig om at læse lidt, men det kniber med koncentrationen.
En anden ting der er træls ved ikke at have hund længere er, at hvis jeg taber noget, om det er mad eller andet, så må jeg selv ned og damle op, og jeg taber et eller andet hele tiden
Mens Gaddafi var her, var det jo hans job at samle op
Nå det hjælper ikke at jamre og beklage sig, så ønsker alle en dejlig lang weekend
Livet uden hund