{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  corona 15
  • #478   16. dec 2020 den Matas jeg skal hente i, har så bare ikke adgang for gaden ... men nu må vi se...

• #480   16. dec 2020 altså den smiley er jo også købt, men om jeg så får fingrene i den er en anden sag

jeg tænkte slet ikke i de baner, men den sidste og fødselsdagsgave til Walter der bliver 1 år på fredag fik jeg faktisk lige hentet i dag, og det i Salling, som jo så har lukket fra i morgen tidlig, så det var heldigt ...

og med det antal vi bliver juleaften så skal der ikke meget mad til .. 5 personer, vi plejer at være det dobbelte, og nogle år har vi været 12 -14 stykker ... så det bliver specielt ...

• #481   16. dec 2020 @AG.
    Jeg har overvejet at lave en borgerindsamling der siger:

Er en hundetræner ikke dygtigt nok til at lære sin hund(e) at beundre eller bare ignorere fyrværkeri, så skal de i samme kategori som hundeviskeren... smiley

Har stadig til gode at have en hund der frygter lidt paw paw. smiley

• #482   16. dec 2020 Hanne, så tror jeg først du ser din pakke i det nye år smiley

• #484   16. dec 2020 ja det er der jo risiko for ... ringede derover, men de vidste ikke noget, men muligheden hvis de skulle lukke var at de ville sende de bestilte varer hen til de Matas der måtte have åbne, hvis nogen altså, så ville man få sms besked ... men det var før pressemødet og de vidste intet ... må bare afvente..

Martin, stort set alle mine har taget det roligt de første år, men så er der sket noget, fx blev den ene mega bange under et tordenvejr da lynet slog ned tæt på ... og derefter var det også galt med fyrværkeri .... hun vil helst stå midt på græsplænen og så gøer hun som ind i hxxxxxx

• #485   16. dec 2020 "butikkerne kan forsat udlevere pakker, der er forudbestilt og forudbetalt ved e-handel"
    https://www.bt.dk/samfund/live-stil-dit-spoergsmaal-om-coronavirus

• #486   16. dec 2020 ja pakkeshops, står der ... men det her er en Matas inde midt i et storcenter ... men nu må vi se...får nok en sms ..

• #487   16. dec 2020 Nej, der ikke noget om pakkeshops. Der står generelt at de godt må udlevere:
    Butikkerne kan fortsat udlevere pakker, der er forudbestilt og forudbetalt ved e-handel, herunder fyrværkeri.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/overblik-saadan-rammer-nedlukningen-butikkerne/8403748

• #488   16. dec 2020 Jeg tror ikke butikkerne i centrene må åbne. Men de kan jo levere tingene til en anden butik eller sende det hjem til dig.

• #489   17. dec 2020 Gad vide hvor meget der skal til, førend Nogen af de røde tænker.

“Ok, hvor meget skader denne sag tiltroen til de folkevalgte.”

Hvis en folkevalgt ikke skal holde loven, hvorfor skulle man så kræve at andre gør?

https://www.bt.dk/politik/afsloering-fortrolige-dokumenter-modsiger-mette-frederiksens-forklaring

• #490   17. dec 2020 De regner vel med, at interne ting ikke bliver afsløret. Man kan så undre sig over, at politikerne generelt, uanset farve, ikke bliver klogere, for alt kommer frem før eller siden, hvis der graves.

Jeg spekulerer også på, hvem der fik den geniale idé at grave mange tons døde mink ned i jorden. Det er jo en vanvittig tanke. Tænk at der ikke er én eneste med bare en smule magt, der har overvejet konsekvenserne. Hvis ikke man kan tænke så langt, at det er noget skidt miljømæssigt, så er det jo en bombe under økonomien. Minimum 100 millioner koster det at grave det op, og vandløbet skal jo også renses. Og så er der alle de millioner det kostede at grave dem ned. Det er jo komplet idioti!

• #491   17. dec 2020 Der må dog være kæmpe problemer internt i social demokratiet.

For det er altså mails fra toppen der slipper ud.

Sidst vi så den slags var under Lars Lykke lige inden han blev skubbet af pinden.

Måske der stadig er demokrater tilbage i mit gamle parti. smiley

• #492   17. dec 2020 Der er hverken sociale eller demokrater i det forældede parti. Prøv med levebrødspolitikere og grådige teknokrater. Men vi har fortjent dem, og folk, der stemte på dem, skulle slå sig selv over fingrene med en middelsvær stållineal, eller noget smiley

• #493   17. dec 2020 Jeg tror der er mange der er forbavsede over Mette som stemte på hende (mig selv inklusiv).

Men underligt nok, jo mere man må erkende at kvinden er kriminel og direkte har løjet. Jo flere vil stemme på hende næste valg.

Det er helt sort! smiley

• #497   17. dec 2020 @ martin ... tror ikke der findes fejlfrie politikkere, og så er der bare nogle for hvem noget vægter mere end andet, og ja selvom man ikke bør kunne grad bøje lovovertrædelser så er der nogen der vurderer alligevel, er skaden størst ved overtrædelsen, eller ville skaden være større hvis ikke overtrædelsen var sket .. ... og ja så er det vel at man er pr uskyldig tll det modsatte er bevist ...

der er mange årsager til folk ser ting forskellige ... også folks personlige holdninger til enkelte personer ...
    Og nej, jeg siger ikke en ulovlighed ikke er en ulovlighed ... men ja jeg ved da godt 140 på motorvejen er ulovligt, alligevel ved jeg da at speedometeret er deroppe når forholdene er til det ...

• #499   17. dec 2020 @Hanne M,
    Jeg tror ikke nogen forventer at nogen er perfekte. Ej heller politikkere.

Ting der ender i rigsretsager, er dog ikke bare at have kørt lidt for stærkt.

Det er altså at have pisset på alle der har respekt for demokratiet.

Jeg ved godt at mange røde, accepterer at Mette satte Politi og Millitær ind mod almindelige mennesker. Der sætter jeg så bare hælene i og siger.

Hvis det var ulovligt, så skal hun dømmes for det.

Hvis en virksomheds ejer bryder loven, så er der ingen grænser for store straffe virksomhederne får efterhånden. Det samme må altså gælde for dem der skriver lovene.

Det er så pinligt, hvis hun altså har gjort det. Det skal jo lige undersøges før end at man dømmer hende. Det kan så undre at det var et problem at det skal det for hende-----

profilbillede
  • #500   17. dec 2020 @ Martin ... ja men nu er det så endnu ikke endt i en retssag ..

og selv virksomhedsejere og andre skal kendes skyldige før de straffes ..

• #501   17. dec 2020 @Hanne M,
    Enig, derfor også min undren over Socialdemokratiets modstand mod at det skulle det. Virksomheder bliver jo tjekket ved den mindste mistanke, hvorfor skal vores politikere ikke det?

Bliver en CEO eller en bestyrelse bevist involveret i ulovligheder betyder det altså fængselstraf. Hvor skulle dette ikke gælde for en politiker. Politikerleden er jo enorm i DK. Den slags er en af årsagerne.

Og det blev ikke den helt store undersøgelse, men en undersøgelse der skal foretages andre politikkere.

jeg kan ikke forstå, at uanset hvem man stemmer på, så er det en selvfølge at de følger loven. Jeg stemte på Mette.

Men hverken det faktum eller at hun har gjort mange gode ting, skal nogensinde være en undskyldning til muligvis at bryde selveste grundloven, endsige bare loven generelt.....

• #502   17. dec 2020 næe ... men som jeg læste forleden, hvilket er en anden ting ved jeg godt, men måske grundloven trænger til et eftersyn ... den er vist ikke helt gearet til pandemier ..

jeg ved kender mig at være pragmatisk, selvom jeg forsøger at være nøgtern , men min "rummelighed " ifht det at træde ved siden af, ikke helt ens alt efter om hvilken person det er, eller om jeg fandt at målet helligede midlet, men jeg skal så heller ikke være politikker ..

• #503   17. dec 2020 Jeg har altid været af den overbevisning at alle er uskyldige til det modsatte er bevist;) jeg ved, i modsætning til Martin, ikke alt smiley fx ved jeg stadig ikke om der er begået brud på grundloven smiley det finder vi helt sikkert ud af på et tidspunkt, men indtil da syntes jeg egentlig det er helt fint at lade regeringen få arbejdsro til vi er ude af den her pandemi.
    Jeg tror egentlig ikke den anklagede kan forværre situationen, selv om hun får lov at fortsætte arbejdet!
    Så hold nu kæft og kom videre!

• #505   17. dec 2020 @Hanne M,
    Helt enig og som jeg også skrev længere oppe, så ved vi ikke om hun er uskyldig.

For mig er den slags ret simpelt.

Er man uskyldig så vil man da renses, og her er en undersøgelse så nødvendig fordi der er mange mails der indikerer det modsatte.

For husk nu, at det er samme røde fløj der anklager Inger af principielle årsager for at forhindre pædofili bevidst. Det er da helt skævt! smiley

Men Ok, de røde har det lidt nemmere med den slags tydeligvis:

PS: Også den havde jeg gerne tilgivet at man så igennem fingrene med som Socialdemokrat. Men signalet ud af til er måske ikke ligefrem fremragende!

profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #506   17. dec 2020 En underlig måde at debattere på. Mener man at sagen skal undersøges. Kunne du gøre det bedre selv. Du ved alt. Er meget klogere osv.

Nu kommer det til at handle om hvorvidt hun har brudt grundloven. Så skal i bare høre hvis hun slipper af krogen. Så er det ikke Mette men alle os fjolser som ikke forstod det.

Glemt er så at hun brugte magtanvendelse. Det var bare slet ikke sådan ment. Politiet misforstod det jo også. Måske det bare ikke er let at forstå hvad hun egentlig mener.

• #507   17. dec 2020 @ Martin ... lige den der med Prinsen og Jeppe ... tja, tjo vi er da enige af og til ... igen kan man virkelig ikke begå en fejl, så er det svært at være til ...og jeg mener Jeppe begik en fejl, indrømmede og stoppede, den tror jeg så ikke prinsen gjorde ... og ja igen dilemmaet nogle første fejl er så graverende at de ikke kan tilgives (peter madsen) ... osv ...

Livet er nok bare fuldt af dilemmaer og gradbøjninger ... nogle kan man måske blive enige om er ok, andre kan man blive enige om bestemt ikke er ok... og så er der alt det indimellem det soleklare ...

• #508   17. dec 2020 Men vi lukkede grænsen til Tyskland da Slesvig-Holsten nåede over 30. Det var nemlig meget farligt!

"Nemlig Nørrebro. Her ligger incidenstallet på 1092"

Kan en voksen person ringe til Mette og fortælle, at det er nu hun skal udvise sin fremragende lederstil? Luk nu bare KBH og omegn ned.

Eller er det kun i Nordjylland hun kan styre tingene? Måske fordi det var lidt ligemeget?

Fuck jeg fatter hat af vores kære leder pt! Hun har helt tabt sutten i mine øjne!

https://www.bt.dk/samfund/smitten-gaar-amok-i-koebenhavn-en-bydel-overrasker-ekspert

Nogen der gider hjælpe Mette?

• #512   18. dec 2020 Jeg oplever at folk er blevet mindre forsigtige eller mere ligeglade. F.eks i busserne der venter folk ikke længere på at alle kommer ud af bussen, før de maser sig ind. Det er sket hver eneste gang jeg har taget bussen den sidste uge, og har været afsted 3 gange, hvor jeg flere gange har skulle tage 2 busser hver vej, altså 4 busser i alt på en tur/retur .
    Men tænker også at smittetallene jo netop fortæller at alt for mange IKKE tager de rette forholdsregler. Jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke har behov for at tage bussen igen før til feb !

Jeg tror også at smittetallene vil stige efter jul og nytår, jeg tror ikke vi vil se virkning af restriktionerne der, der er i hvert fald voldsomt mange der ytre på facebook at de dælme holder jul som de plejer, og har set mange ytre at de fortsat holder fest nytårsaften både 10 personer og flere.

• #513   18. dec 2020 Jeg er enig med Radar og Rikke.
    2021 starter garanteret med smitterekorder.

• #519   18. dec 2020 Vi har i Folkekirken retningslinjer om udluftning. Det er temmelig svært i middelalderkirker, bevares.. Men de er der da.

De samme råd gælder i folkeskolen - jeg er formand for den lokale skoles bestyrelse - hvor klasserne har haft åbne vinduer det meste af efteråret for at efterkommende anbefalingerne.

• #521   18. dec 2020 Tjaaaa ... somme tider tænker jeg ....
    Hvad hjælper det at man i År har en dejlig Jul med masser af gæster/ familie ...lækker mad ... sang og flotte gaver ... hvis man kreperer af Corona og slet ikke får glæde af alle gaverne.

Jeg er ikke ufølsom ... bare realist. .... Rolig nu , der kommer en Jul igen næste År at glæde sig til ---> hvis vi PASSER PÅ HINANDEN i År. smiley

• #522   18. dec 2020 Jeg må erkende jeg simpelthen ikke forstår hvorfor kirkerne ikke bliver lukket her til jul . Jaja mange vil gerne i kirke, men netop derfor burde man lukke for det, og så må det klares over tv , eller kirkerne kunne sende deres gudstjeneste online på f.eks deres facebooksider som mange kirker har .

Min mormor går til strik i sognegården , og de har måtte være op til 40 personer fordi det var i kirkens lokaler , og der var ikke noget med afstand , virkelig hul i hovedet og da især når det næsten alle er ældre der netop er de mest sårbare . Det er først i sidste uge de besluttede sig for at holde lukket resten af året.

• #524   18. dec 2020 Vores kirke holder gudstjeneste i hallen . Det giver bare ingen mening at folk ikke må mødes og spille f.eks badminton hvor der er afstand , men der må gerne samles en masse der ikke plejer at være sammen fordi det er i kirkens navn , det giver simpelthen ingen mening.

• #526   18. dec 2020 De skal skam synge, og man skal heller ikke tilmelde sig. Jeg synes de er så uansvarlige både kirken og dem der dukker op, det er sgu at skide på alle andre.
    Så kan de proppe deres 2 meters afstand mellem smittebobler op hvor gud er højest når han plukker jordbær.

profilbillede
  • #527   18. dec 2020 Findes der snart en minister i den regering, som ikke er grebet i at lyve endnu?

https://www.bt.dk/samfund/vaernepligtig-saetter-forsvarsminister-paa-plads-jo-vi-aflivede-mink

• #528   18. dec 2020 Hmmm ... dejligt at vide at der er jordbær i himlen ... hvis man skulle lande der . smiley smiley

• #530   19. dec 2020 fra man/nogle i foråret talte om man ikke rigtig kendte nogle smittede, så kender vi nu flre, sønnens ven, svigersøns bror, en kollega har 5 smittede i hendes familie, heldigvis ikke nogen hun har været sammen med ...

Heldigvis kender jeg endnu ikke nogle der har mistet familie...

Synes godt nok jeg hører om mange familier der har det svært med julens og nytårets dilemmaer ... også mange der vil "køre" det som de plejer ...

• #531   19. dec 2020 Ahhh men, rabler det da helt for folk og sandelig også regeringen.
    Da man blev enig om den nye epidemilov i fredags burde man så sandeligt også have lavet et forbud mod demonstrationer i et par måneder.
    Jeg synes, at det er hårrejsende at folk kan finde på dette her.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/100-mennesker-har-lovligt-danset-rundt-paa-raadhuspladsen-fredag-aften?fbclid=IwAR1Mkwbi7TpEPXS3j_cdjiPUJYn5ChXzApzGS2mrzBQ4dCfmS_qBSgsFgf8

• #533   19. dec 2020 @ Anni ... folk bør skamme sig ...

• #534   19. dec 2020 Jeg hørte i radioen, at 'samfundssind' var blevet kåret til årets ord. En lytter havde skrevet ind og undret sig over, om ikke 'selvretfærdig' burde have vundet.
    Hvad mener panelet?

• #535   19. dec 2020 Hvis der er en ting jeg har lært under Corona, så er det at samfundssind ikke rigtigt findes mere. Loven, reglerne og anbefalinger er hvad jeg selv synes er rigtig. Er jeg ikke enig så bryder jeg den bare.

Det er sådan vores politikkere opfører sig, og sådan pøblen opfører sig.

Det er mig og mine regler, resten kan pisse af.

Så "selvretfærdig" er jeg helt enig i. smiley

• #537   19. dec 2020 Hanne, jeg har 10-12 kolleger der har været smittet. Alle dem i min afdeling, har været på min etage. 2 har været rigtig syge, og døjer stadig med træthed. 2 af dem er lige over 50 år, og ellers sunde og raske. De 2 andre er hhv. 24 og 32 smiley

Jeg kan godt forstå at folk er trætte af restriktioner og mundbind, og at det er demotiverende at så mange skider på det og udsætter sig selv og andre for smitte. Men vi andre kan jo kun gøre hvad vi kan, for at passe på os selv og vores.

• #538   19. dec 2020 @ A Bom ... enig ...

jeg vil nu stadig, uanset hvad folk mener, om det er selvretfærdigt eller ej have lov at mene at der er folk der burde skamme sig i deres egoistiske opførsel, de tænker hverken på de der smittes, eller de der skal stå i forreste linie og passe de der blive indlæggelseskrævende ... dybest er jeg faktisk pisse ligeglad, folk må mene og sige hvad de vil om mine holdninger ..
    Jeg kan kun håbe på den ene side vi ikke kommer til de restriktioner der nu ses omkring i Europa med udgangsforbud på nogle tider, og regler om at julen kun må være sammen med dem man deler husstand med mm ... på den anden side håber jeg det kommer, mig vil det ikke genere, men dem der giver fuck pt håber jeg det vil genere i udpræget grad ...

• #539   19. dec 2020 Klap jer selv på skulderen ... det er så flot .. der er sgu en brist på øverste etage ... protest, men hvorfor skal det gå ud over andre ..

https://www.bt.dk/samfund/maskeret-gruppe-marcherer-gennem-koebenhavn-skyder-med-fyrvaerkeri-mod

• #540   19. dec 2020 Håber de bliver arresteret allesamen og får en bøde.

Tåber!

Man kan mene om Mette og hendes mulige kriminalitet alt hvad man vil!

Men derfra til og så selv og bryde loven. Nej da. Så er man jo selv en del af pøblen.

Formodentligt er det nogen fra yderligt gående højrefløj eller venstrefløj. Gak gak uanset. smiley

• #541   19. dec 2020 Hanne, det er simpelthen hårrejsende. Jeg fatter ikke, at man ikke anholder dem og giver dem store bøder.

• #542   19. dec 2020 De skulle mindst have bøder i samme størrelse, som de, der deltog i "minkfemonstrationen", fik. Der var endda politikere med.

• #543   19. dec 2020 Staten gør da også alt for at være populær pt.!

Hvad er det for en børnehave vi betaler skat til efterhånden?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/corona-regel-aendret-med-kuglepind-det-er-jo-absurd/8407533

• #547   20. dec 2020 Her hvor jeg bor (Slesvig) så er det altså lidt sjovt pt.

For der er delstatsregler, kommuneregler (som stiller krav om maske også udenfor på nogen gader) og så er der samtidigt butikskæder der indfører skærpede krav.

REWE kræver at man bærer maske også udenfor på parkeringspladsen (som deles med lidl). Dette kræver LIDL ikke, men de kræver til gengæld en vogn pr. Person.

Ingen steder må man nu bruge grenbrugstasker. Det vil sige, det må man godt, men de skal blive i bilen, og så må man pakke udenfor ved den, og ikke inden i butikken.

Det er lidt forvirrende, så resultatet er, at nu går de fleste bare med maske hele tiden, og alle har hver deres vogn, lige meget hvor de skal handle.

I dag fik jeg yderligere at vide, at man ikke måtte slippe sin hund fri. Det talte jeg med min jægernabo om, og han forklarede at det ikke var i denne delstat.

Jo jo, der er mange regler at holde øje med. smiley

• #548   20. dec 2020 Jeg kender stadig ingen der er eller har været smittet, kender os kun ganske få der er blevet testet, og det har alle været fordi der har været krav om test i forbindelse med et eller andet, og ingen fordi de har haft symptomer.

Vores by er pt det postnummer i Århus kommune med størst smittetal , men i lang tid har smitten væet høj her i forhold til så mange andre postnumre. Det er bare endnu en grund til at kirken IKKE burde holde gudstjeneste og synge, men næææææh nej de flytter det bare i hallen så folk kan skåle julesalmer, og bare komme uden at have været tilmeldt.

• #551   20. dec 2020 kender nu både smittede og har kendskab til en konkret der er død ... godt nok en ældre mand, men der var ikke andre lidelser, manden var gammel, men sund og rask til han blev indlagt med feber og hoste..

• #552   20. dec 2020 Jeg er voldsomt forkølet i dag, men tror nu ikke det er corona. Men bare for en sikkerhedsskyld holder jeg mig herhjemme , uanset hvad det er vil jeg ikke smitte andre. Vi har heldigvis handlet alt ind til julen , det sidste blevet leveret foran døren på tirsdag .

• #554   21. dec 2020 Nu da emnet er blevet dekadence, så kunne man passende afvikle folkekirken på samme måde som minkavlen. Eller i det mindste indføre reel (1:1) brugerbetaling. På den måde kan vi også "isolere" de "sande" kristne. Det gik nok lidt op i ""'ere, men hvad fanden - tråden er min smiley

• #555   21. dec 2020 hvis nu man har haft den corona vi kender, kan man så få den "nye" mutation de åbenbart smitter meget, og hurtigt

• #557   21. dec 2020 https://www.bt.dk/politik/mette-frederiksens-rolle-i-minksagen-skal-kulegraves

Det er altså positivt.

Så finder vi ud af hvad støbning Mette er!

Endten er hun ren som sne, og fortjener en undskyldning, eller også skal hun nok finde sig et andet arbejde. smiley

• #558   21. dec 2020 Hanne, det vil jeg tro, du kan jo også smittes med den "almindelige" corona igen, selv om du har haft det før.

• #559   21. dec 2020 Så blev vaccinen godkendt af EU og der startes med at vaccinere fra på søndag smiley smiley

• #562   22. dec 2020 @ Radar .... det er det ikke Sammen hver for sig smiley

Kan se de har skærpet restriktionerne for kirkernes Julegudstjenester, men hvorfor hulen kan de ikke lave en masse Gudstjenester i tv og på medier ... passe på både de kirkegængere der måske ikke kan finde ud af det selv, og kirkens ansatte...
    Gad vide hvem der overhovedet møder op i år

• #563   22. dec 2020 Jeg forstår ikke, at man ikke aflyser gudstjenesterne juleaften, og jeg forstår da slet ikke, at folk vil løbe den risiko.
    Flertallet af dem der går til gudtjeneste juleaften plejer alligevel ikke at vise sig i kirken resten af året.

• #564   22. dec 2020 enig ...
    og når de så er i gang kunne de lige lade dagtilbuddene overgå til nødpasning mlm jul og nytår...

• #566   22. dec 2020 De to meters afstand man skal holde i kirken holder da ikke.
    Arosoler (er det sådan det hedder og staves ) spreder sig 8 meter, og selv 8 meters afstand vil ikke være nok, for hver eneste bevægelse vi laver sætter gang i luftens bevægelser og spreder dem.

• #568   22. dec 2020 Vi har et andet dilemma her. Ja og så lligevel ikke. Mellemsteøglen skal konfirmeres 11. april og de skal jo i kirke 10 gange. Præsten tæller ikke bisættelse (farmor blev bisat i nov) med, og gudstjenester i fjernsyn ej heller. Dvs hun står og opfordrer til at ungerne skal ud blandt andre. Jeg er målløs og jeg er vred!
    Jeg ser ikke forskel på en gudstjeneste i kirken og hjemme i sofaen. Det er jo alligevel en monolog og man er ikke tvunget til altergang. Bisættelse tæller ikke, da der ingen prædiken er. Ergo er kravet prædiken og ikke selve "opholdet". Derfor er det modstridende, at de SKAL dukke op og ikke tage en stribe gudstjenester fra første sofarække.

• #569   22. dec 2020 @ Louise, det er bestemt heller ikke iorden ... og ikke at udvise den forsigtighed der opfordres til ...

@ Anni, jeg mener at i de nye retningslinier til kirkerne der stod der vist at der ikke måtte være fællessang til julegudstjenesterne ...

• #571   22. dec 2020 Radar nej det mener man jo ikke.
    Han var afsted i søndags. De var 12 og de sang....

• #572   22. dec 2020 Louise: det er godt nok en forfærdelig holdning fra præstens side. Hvis de ikke tror på at ungerne er ansvarlige og ser den digitale gudstjeneste, er det jo bare at få en underskrift fra forældre.
    Skræmmende at de skal møde op i kirken, når vi i forvejen kæmper med at de unge er smitte-spredere og nogle af dem bliver alligevel ret hårdt ramt.

Det er også bare svært at nå 10 gange fra marts når det forhåbentligt har lagt sig smiley

• #574   22. dec 2020 Hvad skal vi med hovedstadens kræftsyge ?
    Vores sygehus - i hvert fald det her i Kolding er selv ret presset.

• #575   22. dec 2020 Ziva ja det er helt hen i vejret smiley

• #576   22. dec 2020 #574 Anni for fanden! vi skal hjælpe når der er behov!! Når hospitalerne indbyrdes har fundet ud af at der er kapacitet på andre sygehuse, så skal man da naturligvis hjælpe! Syntes du bare vi skal lade sjællænderne dø fordi Kolding sygehus er “ret presset”
    Rent bortset fra det så vil kræftpatienterne komme til OUH det er der ekspertisen er til de patienter!

• #577   22. dec 2020 Bodil, hvor skriver jeg at vi skal lade kræftpatienterne dø ? smiley
    Det gør jeg vist ikke.
    Jeg ved bare, fra flere sygeplejersker, at Kolding sygehus er ved at være overbelastet, så meget, at hellere ikke jeg kan blive indlagt i den her tid, og det bliver vel næppe bedre efter jul.
    Men det er i orden for mig, for der er andre der har værre skavanker end mig, så de må jo komme først selv om det er træls.

• #578   22. dec 2020 Undskyld der er da nogle der er helt sindssyge ... mon ikke de har brug for hjælp af psykiatrisk sundhedspersonale ... at de er skeptikere ok, men det der er helt helt uacceptabelt:

https://www.bt.dk/samfund/corona-skeptiker-opfordrer-til-at-opspore-sygeplejerske-uacceptabelt

• #579   22. dec 2020 Hanne, det er godt nok langt ude.
    Jeg har både familiemedlemmer og gode bekendte der arbejder på Kolding og Sønderborg sygehus og jeg misundt dem virkelig ikke.
    Sådan en som ham Flemming fra dit link burde blive smittet så han måtte i respirator, det havde han fortjent.
    Men sådan noget skal man selvfølgelig ikke ønske andre........

• #580   22. dec 2020 Anni: det må man ikke ønske, men jeg har samme ønske.

Forfærdeligt at opfordre til at være medvirkende til psykisk at køre på vores sundhedsvæsen - de stakkels mennesker kæmper rigeligt

• #581   22. dec 2020 nej det må man jo ikke ...

min ældste datter var på kursus i corona-beredsskab i mandags, hun er læge på Skejby og næsten lige kommet tilbage fra barsel .. den afd hun er på skulle levere personale fra midt februar, men det er blevet rykket frem til nu hvis antallet af indlæggelser bliver ved med at stige ...så hun skal så at sige stå stand by, de ved ikke hvem af personalet der evt bliver indkaldt ...

• #582   22. dec 2020 Vi er blevet pålagt ovenfra at holde gudstjenester derfor gør vi det!
    Som tjenestemænd er det ikke en mulighed at lade være (andet end at sige op).

Vi har skærpede retningslinjer og vi har bedt kirkegængerne om at bære mundbind under hele gudstjenesten også ved eventuel fællessang.

Jeg holder 4 gudstjenester juleaften, og jeg livestreamer de 2 af dem så folk derhjemme kan se med.
    Jeg havde ikke troet jeg skulle blive youtuber i en alder af 35 smiley men sådan er verden så foranderlig.

• #583   22. dec 2020 jeg synes det sidste var at man opfordrer til at der ikke synges fælles, men at kun koret synger ...

• #584   22. dec 2020 Hanne M - man har lagt ansvaret ud lokalt til hvert enkelt sogn.
    Så det vil forvaltes forskelligt i forskellige dele af landet.

• #585   22. dec 2020 Nu er gudstjeneste i den ene kirke her i sognet aflyst, den mindste i pastoratet . Men der skal stadig være fællessang og gudstjeneste i hallen , forstår simpelthen ikke den uansvarlighed biskopperne rundt omkring udviser , går udfra det er dem der bestemmer ,eftersom en af vores lokale præster har skrevet de har fået tilladelse til at aflyse i den ene kirke.

• #586   22. dec 2020 Vi lukker ALT ned ....( Apoteker og fødevarebutikker undtaget )
    Vi må ikke besøge bedstefar og oldemor ... vi skal helst kun være sammen med dem vi bor sammen med .... vi kunne ikke nå at købe Julegaver ... og man kunne ikke nå at handle på nettet , .... Nemlig.com kører ikke varer ud før efter Nytår fordi de har travlt.
    Meeeeen ....

Det er tilladt at sidde i kirken 200 - 300 - 400- personer og skråle Julesalmer ... koret synger og smitter hinanden og går hjem til deres familier bagefter .. jow ... jow . smiley

Og det er fand** også tilladt fodbold - og håndboldspillere at fise rundt på banen og kramme og kysse hinanden -----> og der må være op til 5 Coronasmittede på holdet inden det bliver stoppet. ... for det er jo MEGET vigtigt at de spiller smiley
    Jeg fatter det ikke . smiley

PS: ... i øvrigt husker jeg engang een der sagde .

" Det er bedre at sidde på et værtshus og tænke på Kirken ... end at sidde i Kirken og tænke på et værtshus " ........ Det kunne man jo tænke over i disse tider. ...( lige bortset fra , at man heller ikke må gå på værtshus for tiden ) ... smiley

• #587   22. dec 2020 @ Nittib ... hvor er jeg enig ... der er Gud og så er der Sport ...

jeg fatter det heller ikke, tænk hvis folk nu havde holdt sig i ro for 2-3 uger siden, og gerne før så havde en del af vores sundhedspersonale måske ikke tvangs vagter i julen ... men skidt med dem ..

• #589   22. dec 2020 #588 ... Isabelle ... så har du set for lidt TV. ... for det er nævnt flere gange af Præster ... så sent som for 5 min. siden ... smiley

• #591   22. dec 2020 #590 ... Isabelle ... Kommer vel også an på hvor stor kirken er ... men alligevel .... Jeg kan ikke huske hvilke kirker det var

• #592   22. dec 2020 måske nogle af dem der har booket ind i sports haller ... der er vel næppe nogle kirker der kan rumme så mange hvis afstandskravene skal overholdes ..

jeg synes ærlig talt ikke det er at "elske sin næste" når man ikke vil tage beslutningen fra folks skuldre ...

• #593   22. dec 2020 Jeg mener der bliver nævnt , at een af Kirkerne kunne rumme 1300 personer ... men at de nu kun lukkede 300 + ind ... sååå ??

Hmmm ... måske det var en sportshal ??? ... men jeg mener det var en kirke de snakkede om ...

• #594   22. dec 2020
    Hvorfor i alverden har de ikke bestilt nok vaccine?
    Det er simpelthen under al kretik at de ikke kan finde ud af at bestille nok.

profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#595   22. dec 2020 Folk har ofret sig. Levet i ensomhed. Mistet deres arbejde. Mistet livet.

Men nu er det muligt at samles for at synge til jul. Det er bare så hyggeligt. En hån imod alle som har gjort sit. En trussel imod alle som ikke er ligeglade.

Det betyder meget for mange mennesker. Hvad er det for et argument.

Man bliver helt gal over det.

• #596   22. dec 2020 Det er lige det man gør, Max ..

Sidder nu også og ser nyhederne, at man har været nødt til at tvangsindkalde sundhedspersonale, specielt i Kbhv og på Sjælland ... håber fandme der sidder nogen der ikke gad følge restriktioner eller bruge sin sunde fornuft for ca 1 mdr siden og skammer sig, nogen der må indse at det er deres ældre der nu ligger kritisk syge...
    Det gør mig også sur ...

• #597   22. dec 2020 Jeg synes også det er lidt mærkeligt.

Vi har set politikkere blive vrede over muslimer til begravelser og fester (også fra venstrefløjen), men julen, der er alting åbenbart tilladt og der er regler ligegyldige.

Som jeg før har skrevet. Mette har tabt sutten! Efter Mink sagen så er filmen bare knækket!

Hvem kan snart argumentere i mod?

• #598   22. dec 2020 hvem argumenterer i mod ... du kalder det at tabe sutten ... jeg kan så godt forstå hun ikke gider den ballade og ikke orker det nu og derfor sikrer sig mod endnu en hetz ... men ja, imo tages der for få skridt nu ... havde man lukket DK helt ned som nordjylland, fra 18. 12 og til efter nytår så havde det virkelig battet ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#600   22. dec 2020 Det kan koste menskeliv men hun orker nok ikke lige. Så er hun ikke den rette til opgaven.

Det behøver man ikke engang at være særlig klog for at se.

• #601   22. dec 2020 I "mine" kirker er der udenfor coronaland plads til 130 mennesker.

I coronaland lukker vi maksimalt 32 ind.

Jeg synes, vi gør alt hvad vi kan for at holde gudstjenesterne forsvarlige.
    Og vi har afholdt en del arrangementer henover 2020 uden at være blevet superspredere.
    Blandt mine kollegaer (primært hvad jeg læser på facebook) udvises stor ansvarlighed over hele landet.

Og ja - det er kirkeministeren som har det sidste ord og biskopperne der derefter "uddelegerer" til os personale.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#602   22. dec 2020 Man tager en risiko som kan gå ud over andre. Det er så usolidarisk som noget kan være.

• #603   22. dec 2020 @Hanne M,
    At være en leder er et lortejob!

Men det er også det bedste job i verden da du får tildelt en magt, hvad de fleste reelt ikke evner eller ønsker at have-

Lederen er reelt den der kan flytte ting. Resten er bare killinger...

Mette er nået langt og har gjort det godt! Dog lavede hun en kæmpe fejl, da hun troede hun var almægtig! Det er ingen mennesker.

NU skal hun op på hesten igen, eller bare forsvinde hvis hun er en løgner. I mine øjne drejer det sig om menneskeliv, og ikke hendes ligegyldige ego...

• #604   22. dec 2020 jeg ser det ikke som ego ... jeg ser det som en der nu sikrer sig i hovede og røv hellere end få mere ballade .. derfor bliver processer langsomme ..

• #605   22. dec 2020 @Hanne M.
    Muligvis, men det er ikke en leder der agerer sådan.

Nu taler vi om at slå mennesker ihjel for at få ro og sikre 4 år mere?

Øh, kan du ikke selv mærke det?

• #606   22. dec 2020 nej Martin ... det kan jeg ikke... og jeg er på ingen måde sikker på andre ville kunne gøre det bedre end hun har gjort til nu ...

desuden slår hun ikke mennesker ihjel, det gør dem der ikke følger de restriktioner der er givet .... dem der ikke vil høre og bruge deres sunde fornuft ... det er dem der er egoistiske og selvcentrede ...

• #607   23. dec 2020 @Hanne M
    OK. Det er jo sådan du tænker.

Jeg bliver bare trist! smiley

• #608   23. dec 2020 Jeg synes det er lidt modsigende (i mangel af bedre ord), at anbefalingerne for nytårsaften er, at man kun mødes med 10 mennesker der i forvejen er i ens “10 man ses med til dagligt”, mens man juleaften må være sammen med folk som ikke er med i ens boble på 10 mennesker smiley

• #609   23. dec 2020 Ny og forbedret tråd om emnet
    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1180989-corona_16

• #610   25. dec 2020 Det bliver mere og mere underligt:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/professor-facebook-mette-misbruger-skattekroner/8410236

Misbrug for egen vindings skyld. Trist.

• #611   25. dec 2020 ah ... så klokkeklar er konklusionen nu ikke ...

• #612   25. dec 2020 Det er efterhånden ved at være længe siden, at jeg nåede til det punkt, at jeg hellere så de andre blå ved regeringsmagten.

• #614   26. dec 2020 Ok, Isabelle. Fortæl mig så, hvorvidt du synes, at Inger S er kriminel. Jeg er generelt så træt af folk, som vurderer ud fra, hvad de selv synes er 'i orden'.
    Selv er jeg imod "barnebrude", og jeg er imod minkavl, men jeg er også imod lovbrud - sådan overordnet set.

• #616   26. dec 2020 Man kan argumentere for snart sagt alt, hvis man vil det. Jeg er bare ikke imponeret over den antidemokratiske stil, som danske politikere benytter.
    Skræmmebilleder er til for at - ja, skræmme. Det lykkedes åbenbart til fulde. Se bare, hvor bange mange mennesker er. Det burde kun være de udsatte, som var lidt ængstelige.

• #618   26. dec 2020 Det viser med al ønskelig tydelighed, at skal man virke troværdig, så gør det intet med lidt jysk dialekt.
    Og I (ikke jyder) hopper sgu på den gang på gang smiley
    #larslarsenhavdeetgodttilbudtildig

• #622   26. dec 2020 "Så nu er det blevet en kamp imod jyder og resten af Danmark?"
    CF, hvor er det skønt at se, at du stadig har den samme gode sans for ironi. Det er bare pragtfuldt.

• #623   26. dec 2020 "Støjberg er vist også jyde.
    Kan vi udlede noget af det?
    Nej vel?"

Den var god smiley smiley

• #625   26. dec 2020 Intimidere?
    Slå det op ved lejlighed!

• #627   26. dec 2020 Men jeg er helt enig med CF i, at hvis Mette har begået lovbrud, kan det forsvares.

Var Støjberg i gang med at få ændret loven, så hun kunne skille unge par ad i bunkevis uden problemer? Næh. Det var hun vist ikke.

Isabelle det er godt nok dobbeltmoralsk at mene at Mettes lovbrud var i orden, fordi de var på vej til at lave en lovgivning og at Ingers ikke var i orden fordi hun ikke var på vej med en lovændring.
    Mette brød dansk lovgivning, men det gjorde Inger jo ikke, for i Danmark må børn og hellere ikke 17 årige gifte sig, det Inger overtrådte var konventionerne som desværre står over dansk lovgivning (en af grundene at vi skal komme af med EU)
    Og nu nævner du kun den 17 årige - er det fordi barnebrude så ikke lyder så slemt ?
    Hvad med den 14 årige der havde et barn og var gravid igen............

• #630   26. dec 2020 Isabelle, og ligefrem skilt par af i "bunkevis" Hvor mange var det lige der blev skilt af ? Det var vist ikke i bunkevis.

• #633   26. dec 2020 Jeg MENER altså ikke, at en 17-årig er et barn, John. Det kan du så mene om, hvad du vi
    Det har du ret i Isabelle, men de er hellere ikke voksen.
    Og er det ikke lige så forfærdelig for en 17 årig at være tvangsgift, evt med en som kunne være brudens far ?

John, jeg er ret sikker på, at hvis Inger havde været socialdemokrat, så var det aldrig kommet til den undersøgelse.
    Jeg tror også, at socialdemokraterne sidder og fortryder at de satte den undersøgelse i gang, nu hvor de selv har overtrådt lovgivningen og hvor de selv lyver for at snakke sig fra deres overtrædelse.
    Det ville ikke undre mig, om de trækker tiden ud så Ingers sag er forældet og så håber de på, at de blå lader Mettes møjsag ligge. For når nu de har været så flink mod Inger, så må de blå jo gære gengæld og glemme Mettes lovovertrædelse, andet kan de jo ikke være bekendt.

• #635   26. dec 2020 Jeg nikkede en ældre kælling en skalle i dag inde i et supermarked i dag!

Det jeg gjorde fordi, at hun ikke havde maske på, og derved brød loven.

Da politiet kom, måtte jeg bruge lidt tid på, at forklare dem at det var for folkesundshedens skyld, og dermed ikke et rigtigt lovbrud.

Det tog lidt tid, men så gav de mig faktisk ret.

Jeg gjorde jo bare som Mette! smiley

• #636   26. dec 2020 Jeg tror ikke at Inger slipper.

Dertil er Pape lidt for retskaffen.

Desuden er det en god undskyldning for Venstre at muligvis få parkeret deres lille smertensbarn.

Man kan ikke forsvare at man bryder loven ved at lave andre lovbrud. Det er kun meget enfoldige mennesker eller folk der ikke er demokratiske der tænker sådan (nazister, kommunister og den slags).

Men det er sjovt at se folk blive ved med at forsvare Mette.

For kan man huske lidt tilbage da vi debatterede Inger, så er der faktisk mange HG'er der nu forsvarer Mette?
    Nogen af disse havde absolut havde travlt med at Inger skulle for en rigsret. Fordi sagen var principiel. Man må ikke bryde loven uanset hvad.

Som jeg siger. Lidt enfoldige mennesker... smiley

Kommentér på:
corona 15

Annonce