{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Så blev Berta fanget {{forumTopicSubject}}

Så blev Berta endelig fanget efter halvandet år.
Og hvis man tænker på, at den lille hund har måttet klare sig selv i halvandet år, så er den godt nok i en utrolig god foderstand.

Der skrives, at Berta har strejfet rundt i både Tyskland og Danmark og at den er blevet fanget i Skagen ?
Det kan jeg så ikke forstå, hvorfra ved man det, og det er godt nok langt fra Tyskland til Skagen for sådan en lille hund.

https://nordjyske.dk/nyheder/nordjylland/hunden-berta-strejfede-rundt-i-halvandet-aar-nu-soeger-internat-efter-et-hjem-til-den/4078510b-26df-4395-a245-dff7326d502f?fbclid=IwAR0UD4VrIx4SyevXlQOlN06V75Q0wXdWEuI1VDJ2HbmgYgsTnabClPBJReE

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev Berta fanget
  • #1   27. sep 2020 hvordan ved man så den hedder Berta, og er der en eller anden der i sin tid har efterlyst den ? det er ikke en historie jeg har fulgt med i ...

• #2   27. sep 2020 Mon ikke der er tale om to forskellige hunde?
    Der er altså flere bortløbne hunde rundt om i landet, nogle bliver hurtigt fanget men andre finder man aldrig.
    Men fint at den er fanget. Tror dog det bliver vanskeligt at finde et godt hjem til hende i dagens Danmark.

• #4   27. sep 2020 Ak, folk står i kø for at overtage sådan en hund. Det gør de jo også md gadehund,for det isr jo, hvor gode mennesker de er.

• #6   27. sep 2020 Der er en artikel om den et eller andet sted. Den er blevet navngivet Berta, at en tysk dame der har prøvet atracke den via sightings... Men om det 100% er den samme hund der altid er blevet spottet er jo ikke godt at vide.

• #7   27. sep 2020 Det kunne faktisk være lidt sjovt at træne med sådan en type hund. Og se hvilke form for relation man kan skabe.
    Mon ikke det er det samme som hovedparten af gadehundene som folk gladeligt slæber hertil?
    Den ser nu meget sød ud smiley

• #8   27. sep 2020 Det er desværre denne type hunde der er allerflest der gerne vil have - de kan godt lide tanken om at redde en stakkel tror jeg... Der ville blive ramaskrig hvis internatet havde sagt: "hun bliver aldrig en normal hund der kan fungere i en normal hverdag, så vi skønnede det var bedst at give hende fred" - på trods af at det lyder som den løsning der nok er bedst for hunden...

• #10   27. sep 2020 Linda
    De fleste der betegnes som gadehunde har stort set aldrig levet på gaden. Men er født i et shelter.
    Men du kan finde enkelte der har levet på gaden på egen hånd længe og disse hunde er ofte meget specielle.
    Om denne hund kan fungere i et normalt hjem med særlige hensyn skal jeg ikke gøre mig klog på. Det vil tiden jo nok også vise. Jeg tror næppe den ender som kastebold, så tror jeg altså de afliver

• #12   27. sep 2020 smiley

• #13   27. sep 2020 Kan ikke se det urealistiske i, at Berta har været på egen pote og gået så langt.

Der er en hund her i DK, der har været væk i næsten 4 år nu. Han ses stadig fra tid til anden.

• #14   27. sep 2020 Det er da overhovedet ikke urealistisk med den km-vidde, det har man set rigtig mange hunde klare i årenes løb. Hun er en lille rask og vims tøs, og i god form.
    Og at det er samme hund er der nok heller ikke tvivl om, grupper både i Tyskland og Danmark har fulgt hende og der er temmelig meget godt billedemateriale, der viser hende i løbet af de mange måneder, som hun har været undervejs. Hun har jo ikke været så bange, at hun slet ikke kom i nærheden af mennesker, derfor er der taget en del billeder.

• #15   27. sep 2020 Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er samme hund, der har taget den lange tur smiley Den har så vidt jeg husker, et ret karakteristisk forben, som er helt hvidt smiley

Jeg tænker dog også, at den måske har bedre af at få fred..

Vild historie, og fedt at Berta endelig er fanget. Sikke en tur!

• #16   27. sep 2020 Nu får den så chancen i et nyt hjem.
    Aflivet kan den vel altid blive hvis det ikke går

Kommentér på:
Så blev Berta fanget

Annonce