{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Sommer mad {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg synes tit jeg laver det samme mad igen og igen og jeg er kørt lidt fast..

Derfor leder jeg nu efter noget lækkert sommer mad der ikke kræver en kokke uddannelse at lave..

Mangler simpelthen inspiration! Så det håber jeg I kan hjælpe med, I plejer at være så gode til den slags!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommer mad
  • #1   1. jun 2020 For mig er sommer mad:

Koldskål med kammerjunker
    Mad der laves på grill (hovedsagligt pølser, korteletter og brød) med coleslaw og/eller salat til
    Vandmelon
    Jordbær med mælk
    Ærter man selv piller ud af bælg og spiser direkte.

Og ja jeg ved godt det meste ikke er så mættende smiley

• #2   1. jun 2020 Tænkte nok mest ala aftensmad smiley Ville sådan ønske jeg havde et ordentligt sted at grille! Der savner jeg godt nok min mors gamle have! (hun er flyttet)

• #3   1. jun 2020 hvis du har altan, kan man få en altangrill til kul smiley Sådan en har min kæreste haft, det minder lidt om en altan-kasse i størrelse og virker som en alm kul-grill smiley

• #4   1. jun 2020 Friske forårsruller, mums.
    I den her uge har jeg bl.a. planlagt at lave salat med karry-kyllingestykker, cherrytomater og frisk mozzarella, som jeg synes er rimelig "sommer-agtigt"

• #5   1. jun 2020 Frk Jensen, har jeg desværre ikke.. Bor i stuen..

• #6   1. jun 2020 Funke, har du en opskrift på de der forårsruller? Lyder lækkert!!

• #7   1. jun 2020 Pernille - Øv smiley

• #8   1. jun 2020 Frk Jensen, ja! Det ville ellers ha været dejligt.. Min mor har dog en stor altan men de må kun bruge gas grill og det smager bare slet ikk af grill mad hvis du spørger mig.. Plus hun ikk har en smiley Men, de har en fælles have hvor hun bor, så jeg tænker at vi en dag må derned og grille med min lille weber.. Ville bare ha været fedt hvis hundene ikk havde behøvet være i snor og nok også noget nemmere/mindre besværligt men hvor der er vilje er der vej og me looooves me some grill mad smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #9   1. jun 2020 Jomfruhummer og skalrejer. Det er ikke så ringe.

Så bliver det ikke meget bedre på en varm sommerdag.

• #10   1. jun 2020 Pernille - Enig og ved kul kan man snuppe snobrød til dessert smiley Det er gas ikke så god til

• #11   1. jun 2020 Max, lyder nu også ret lækkert og en stegt rødspætte med nye kartofler og persillesovs, mums!

• #12   1. jun 2020 Frk Jensen, også det ja.. Men min yndlings ting fra grillen er nok en lidt mørk og godt stegt pølse!

• #13   1. jun 2020 Jeg følger faktisk ikke en bestemt opskrift, jeg putter bare risnudler i og så nogle grøntsager og tofu - men du kan google vietnamesiske/friske forårsruller, så kommer der helt sikkert en masse inspiration op smiley

• #14   1. jun 2020 Funke, okay tak smiley

• #16   1. jun 2020 Jeg må melde mig på forårsruller ! Fuck hvor er de lækre smiley og nemme.

Jeg køber dej pladerne i en asiatisk butik, de er frosne. Jeg har svinekød, forårsløg, hvidkål, gulerod, bønnerspirer og soya, sukker og lidt salt. Jeg kommer dem lige i noget olie og så de færdige.
    Jeg får ofre glasnudler med grøntsager vendt i rød karry pasta, olie og sirup dertil.

Kartoffel salat med frikadeller er også et sommerhit herhjemme smiley

• #17   1. jun 2020 Linda, åh ja pitabrød!! Fråderen!!! *savle*

• #18   1. jun 2020 Lp, lyder da til at jeg må igang med nogle forårsruller smiley

• #19   1. jun 2020 Vi har begge slags grill og helt ærligt så kan jeg sgutte smage den store forskel på en bøf/kotelet/kyllingebryst, der max får 5-10 min på grillen smiley

Tilbage til emnet smiley

Vi griller en del, men når vi ikke griller så står den fx på:
    Birkesbagt laks med salat, flüte og rejer
    Tortilla med krydret oksekød
    Kalkunbryst med ris, stegte grøntsager og krydret tomatsauce
    Hakkedrenge med bløde løg, champignon, peberfrugt og squash, bådkartofler og tzatziki
    Krebinet med nye forårsgrønt og stuvet spinat
    Fyldt kyllingebryst med stegt grønt og cremet pasta
    Osv smiley

Vi får faktisk næsten det samme hele året...det er som regel bare dyppelses tilbehøret, der er anderledes smiley

Efterår og vinter: sovs og stuvninger
    Forår og sommer: tzatziki, humus og dressinger smiley

• #20   1. jun 2020 Linda, tak for de mange ideer! Lyder virkelig lækkert! smiley

• #21   1. jun 2020 Velbekomme smiley

Jeg elsker at grille på gasgrillen...det tager nærmest ingen tid at lave mad. Lige tænde op, varme den og så kød og grønt på...grille, grille og så spise smiley

Ofte er det vare et stykke kød/fisk/fjerkræ, humus/tzatziki/dressing, grillet peberfrugt og squash og et lunet naanbrød smiley 15 min og så er det mad smiley

• #22   2. jun 2020 Lyder også lækkert! Det er SÅ hyggeligt at grille!

• #24   2. jun 2020 Årh ja, æggekage smiley DET skal jeg virkelig lave snart!! Det smager SÅ fråderen!

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

Emner: 8 Svar: 147
    #25   2. jun 2020 Grill mad er bare godt til de varme sommer aftener, og helst kuld grill, så man får den røgede kul smag til maden, (jeg kan nemlig sagtens smage forskel på om der er brugt kuld eller gas grill.) Det svære kan jeg ikke grille, jeg bor i lejlighed øv, har altan men der må ikke grilles ude på dem uanset hvilken grill man vil bruge.
    Men hjemme hos min mor griller vi. smiley vi får både grillet ostepølser, bøffer og koteletter, samt hot wings, der bliver også ofte grillet champignon og peberfrugter. smiley

Men ja hjemmelavet kold kartoffelsalat salat med hjemmelavet frikadeller, det er bare nemt og lave.
    Eller kold pastasalat, det er også mums, det er også nemt og kan laves lige som man vil. smiley
    Eller frikadeller med tatziki og ovnbagte kartofler med paprika på.

Og ellers laver jeg efter hvad jeg har lyst til. smiley går ikke altid efter årstid.

Og ellers, en god ting som ikke lige er aftensmad, koldskål, så længe den laves rigtig. smiley

• #26   2. jun 2020 Uh, hot wings.. Dem tror jeg vi skal prøve at grille når engang vi får taget os sammen smiley

• #27   2. jun 2020 Jeg skal have tigerrejer og nudelsalat smiley i går spiste jeg hjemmelavet kartoffelpizza smiley

Herhjemme er sådan noget som kold kartoffelsalat, grillmad, diverse salater og generelt bare frisk og “let” mad typisk sommermad smiley og især også “småtteri-mad”, som egentlig bare er en masse forskellige små ting med forskellig dyppelse, man kan sidde og nippe af smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#29   2. jun 2020 Nåre ja, kom lige i tanke om vi også en gang imellem får Spareribs og grøntsags spyd. smiley
    På grøntsags spydene kommer vi ofte Løg, Champignon, Peberfrugt, Cherrytomater osv på, og en gang imellem kommer vi lidt kød på i form af Bacon eller små bøf tern. smiley

Og ellers får vi indbagt Laks, eller tun bøffer, (disse tun bøffer er bare en hel tun som er skåret ud i bøffer, dem kan man købe i nogen forretninger.) smiley Tun bøfferne serveres oftes med nudler og asparges med en citron marinade som hældes over det hele, som vi selv laver smiley

• #30   2. jun 2020 Grillede kæmperejer er nu også guf!

• #32   2. jun 2020 Har spist SÅ meget laks da jeg havde kræft og fik madservice (det fra kommunen som de gamle ofte får leveret) fordi jeg ikk kunne li ret meget af det andet, så nu er jeg seriøst ved at brække mig bare ved tanken om laks! Hænger mig virkelig ud af halsen! Tror seriøst jeg kunne finde på at brække mig bare ved lugten :s

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#33   3. jun 2020 Pernille F, hvis du gerne vil havde fisk men ikke Laks, så prøv Tun bøffer de er gode, man kan ofte købe dem i Fakta, og mener også at havde set dem i Føtex. smiley Bare en ide. smiley

• #34   3. jun 2020 Har tit spist tun bøffer.. De er nemlig rigtigt lækre! Er faktisk lang tid siden så tak fordi du huskede mig på det! Det vil jeg helt sikkert lave når jeg har spist det lasagne jeg har i køleskabet pt!

• #35   3. jun 2020 Hvis man nu tager salat i stedet for bagte grøntsager, så har vi et sommerhit!

Nye kartofler, cevapcici og Tzatziki!

profilbillede
  • #36   3. jun 2020 Hvad er cevacici?

• #37   3. jun 2020 Kroatiske kød"boller".
    Fars, hvidløg, persille, løg - det er grundingredienserne. Smager uforskammet godt.

• #38   3. jun 2020 Lyder også lækkert smiley

Kommentér på:
Sommer mad

Annonce