{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
243 visninger | Oprettet:

Børn og hunde ? {{forumTopicSubject}}

Ja Fie og jeg var i parken og hun fik en del søgeøvelser i krattet, mens hun er igang kan jeg se 2 piger komme gående med hver deres hund.

Den ene en lille hund og den anden lignede en brun amstaff.

De 2 piger stiller sig på stien og råber om jeg har en hund, ja siger jeg, kan vi slippe vores er modsvaret.....øhhh nej, så skal jeg først have fat i min er svaret.

Fie kommer og jeg får snoren på hende, vi går mod vejen og pigerne slipper deres hunde og de løber så rundt, den ene må løbe efter hunden for at fange den, det lykkedes dog inden de overhovedet er i nærheden af os.

Men tænk sig, jeg var mere end glad for at fie gik med en meget stor kæp i munden.

For havde der sket noget der, så havde de 2 piger på omkring 10 år ikke været til meget hjælp, håber det var nogen der bare er på besøg i anledning af sankt hans.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn og hunde ?
  • #2   23. jun 2007 Rene -

Ja - en 10 årig kan ik altid være til megen hjælp hvis der bliver problemer med hundene - ss -

Sådan ser jeg på det nu - men da jeg selv var 10 - var jeg daglig lufter for en hel del hunde - og flere af dem store - faktisk som oftest store hunde Og gik meget alene med dem - Slap dem nu aldrig på vej og sti etc - men på plæner etc ku jeg godt slippe flere af dem -

En af dem ( stor mastiff blnading ) stillede sig altid op foran mig og viste tænder af folk der kom for tæt på mig - ( de store drenge der altid sku hen og snakke )

Og tænkte faktisk aldrig over dengang at det måske var dybt uansvarligt af folk at lade mig rende rundt med deres hunde alene -

Tror at mange slet ik tænker over sådanne ting - hvis ungerne er vant til hunde og har med dem at gøre dagligt - så tages det som en selvfølgelge af turen ud blandt ander også kan foretages af børnene - ss -

• #3   23. jun 2007 Julie

Ja jeg skal ikke kunne sige det, men den ene hund var ihvertfald ligeglad med at pigerne kaldte på den.

Nej folk tænker sikkert ikke over hvad der evt. kan ske, og måske forældrene slet ikke er klar over de slipper hundene....

• #4   23. jun 2007 Ja du kunne ha fået nok at gøre, hvis det var gået galt.......de par piger kunne ikke gøre meget.

Børn skal slet ikke lufte store hunde........og de skal da slet ikke slippe dem løs.........kors hvor uansvarligt

• #5   23. jun 2007 Dorthe

jeg passer af og til en pige på 10, hun får heller ikke lov til at gå med Fie, for Fie ville sagtens kunne trække hende på røv og albuer

• #6   23. jun 2007 Emma og jeg mødte 3 piger på ca 10 år igår ,som var ude og lufte en lille jack russell terrie........det var en han og jeg spurgte om de lige måtte hilse på hinanden.....ja ja det måtte de....den gjorde intet og var så glad for andre.........de snusede 10 sec. så snerrede den og viste hele gebisset og inden jeg kunne nå at reagere så fløj den i halsen på Emma.........hun blev selvfølgelig rasende og skulle til at give igen, men jeg trak hende hurtigt væk.......der ser man hvad der kan ske når ungerne ikke har det mindste tjek på hvordan den hund de lufter er med andre hunde........der skete heldigvis ikke noget

• #7   23. jun 2007 Ja godt det ikke gik værre Susie

• #8   23. jun 2007 rene´........nej Emma er jo godt polstret lige der ;o)

Min datter på 12 får en sjælden gang lov til at gå en micro tur med Emma.......bare rundt om blokken.......hun kan faktisk godt holde hende.......eller nærmere....Emma lader hende holde hende........for hvis hun virkelig ville så kunne hun slæbe hende afsted........men det gør hun ikke.....hun lystre hende meget godt og går plads.......

• #9   23. jun 2007 Turde ikke en gang ha en 10 årig til at gå med Daisy som ellers er så stille og rolig og opdraget. :o/

• #10   23. jun 2007 Børn burde slet ikke gå alene med hunde uanset størrelse.

Tænk hvilket sår på sjælen et barn kan få ved at opleve den lille bitte hund han/hun går pænt med blive overfaldet.

Det burde vi som voksne skåne dem for og altid være tilstede efter min mening

• #11   23. jun 2007 Helt rigtigt janie........også derfor Sarah ikke må gå ud i den "store" verden med Emma.........her ved blokken kommer der ingen hunde foruden dem emma kender og er gode venner med....drejer sig om 2 hunde..........og ingen går løse her........70 % af beboerene er indvandre og ingen af dem har hund.

• #12   23. jun 2007 Nicole....Nu kan jeg se du er 14. Går du til træning osv er jeg sikker på du har et vist kendskab til både din hund men også hvad der kan ske.

Jeg vil tillade mig at sige, man må vurdere det enkelt "barn". Desværre ser man bare for mange der tror det er en legetøjshund de går med.

• #13   23. jun 2007 vores får kun lov til at holde Chrissie , når vi er med... så går vi ved siden af... men de får aldrig lov til at holde Diego.....

kan ikke forstå nogen tør, lade en 10 års gå med en hund... der er ikke nogen børn, der ikke gerne vil lege med hunden, men de kan ikke styre det... ikke alene, altså...

• #14   23. jun 2007 Hvordan ville forsikringen evt. stille sig hvis det var en 10 årig der luftede hunden alene uden snor ?

Altså tænker på hvis den 10 åriges hund forvoldte skade

Nogen der ved det

• #15   23. jun 2007 Nicole......Jeg generaliserer aldrig ;o)

Jeg har oplvet 14 årige der havde mere styr på deres hunde end voksne mennesker.

Men der er desværre flest af de andre.

• #16   23. jun 2007 Jeg vil nu sige at der er stor forskel på børn.........og hvordan de teer sig når de går med hunden.........min datter kender de 1000vis af regler jeg har m.h.t luftning af Emma.......hun er næsten altid med ude på vores aftentur og holder også Emma der.........der træner vi så hun ved hvordan man gebærder sig når man går med en hund........ex. man skal tænke over, at der kan komme nogen gående på stien når der kommer et sving.......stier som krydser skal man tjekke for evt cykellister inden man bare vader ud.....kommer der folk mod en kaldes Emma på plads.(hun har snor på)........men hun lærer også at læse Emma´s kropssprog...... lærer at se om hun skal ind i busken og pølle og alle de ting som man bare ved om sin hund........dette gør jeg for at hun lærer at omgåes hunde på en ordentlig måde.....hvilket hun også gør........men jeg tror på at hun også kan bruge alt dette i sit voksenliv.......hun har nemlig store planer for hvilken hund hun skal have *G*

• #17   23. jun 2007 Jeg slæbte altid rundt på samtlige hunde på vejen.. måtte jo ikke få min egen og det nød naboerne smiley

Tysk ruhåret,golden og en korthåret grav,var faste.. de 3 og lille mig på 10 år.. Vi har da heldigvid aldruig været i klammeri med nogen..

Tror tiden har ændret sig,for jeg var ikke det eneste barn der gik rundt med en eller flere hunde..

Ville aldrig lade et barn lufte mine hunde...

• #18   23. jun 2007 Stavefejl er gratis

• #19   23. jun 2007 Så kan man jo tænke over hvorfor der er den ændring nu ?

• #20   23. jun 2007 ja jeg luftede da også gamle tjekko som var en ildelugtende terrie af en art.....den var old gammel.......han boede på vejen og ejeren var en ældre.....syntes jeg dengang.....herre, som boede alene.........han var så glad for at jeg gad lufte hans hund når han var på arbejde..........men hunden gad faktisk ikke disse lufteture.........den ville hellere sidde hjemme i deres have og spise guffere sammen med mig........vi gik dog tur, men den slog heletiden bremsen i.....den var så stædig og doven.........og enormt tyk *GG*

Det er faktisk lidt sjovt at tænke på dengang.........søde gamle tjekko som blev fodret rundhåndet med frolic af mig.........ejerne.....den ældre herre....ja han bor stadig på vejen ved mine forældre.......og NU er han altså gammel *SS*

• #21   23. jun 2007 Rene.. Mange gange har jeg på fornemmelsen at folk får hund,fordi det skal man.. Det hører med til stilen idag,hvis du forstår smiley

Sussi.. ja det er skægt at tænke tilbage.. dengang var man ikke så bevist om,at der kunne ske slagsmål eller at man ikke kunne holde kræet,hvis den ville den ene vej..

Kommentér på:
Børn og hunde ?

Annonce