{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Synstest {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe haft svært ved at køre når det er mørkt.
Jeg har aldrig fået taget en synetest, så nu må det være på tide.
Har ikke umiddelbart andre gener end ved kørsel.
Spørgsmålet er hvilken optiker jeg skal vælge.
Hvad anbefaler I?
Tænker selv Louis Nielsen, mest fordi de reklamerer med at være billige, hvis nu det viser sig, at jeg skal have briller.
Nu spørger jeg måske dumt. Men findes der mennesker der kun har behov for briller, når de kører?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synstest
  • #2   16. sep 2019 Mange har kørebriller, men du vil garanteret opdage, at det også har været problemer i andre situationer. Tit er det ret slemt, når man er begyndt st lægge mærke til det, og når brillerne kommer på, så opdager man, at man har rendt rundt og været halvblind.

• #3   16. sep 2019 Hvorfor ikk gå til en øjenlæge først?

• #6   16. sep 2019 Hvorfor øjenlæge?
    Tænker ikke jeg får en tid pga nedsat syn om natten.
    Har været afsted, da jeg har sorte prikker for øjnene. (Kan ikke huske hvad det hedder).
    Han nævnte intet om dårligt syn generelt.

Julie- Årh kan ikke overskue briller haha.
    Skal jeg gå med dem hele tiden, så vil jeg rigtig meget gerne have linser smiley

Radar- Nej og det er jo det jeg har behov for.
    Kom hurtigt til sidst, da det kunne være tegn på noget akut.

• #8   16. sep 2019 Altså jeg var ved øjenlæge for dårligt syn og jeg ville LANGT hellere til øjenlæge først også til de andre bagefter hvis det er nødvendigt - jeg skulle ha briller men jeg fik info med fra øjenlægen jeg skulle gi dem.. og jo, de ser skam folk for nedsat syn.. det kan jo altså også være mange ting.. desuden sys jeg på ingen måde jeg fik noget info eller andet fra der hvor jeg fik synsprøve og briller.. fik blot stukket briller i hånden hvor jeg hos øjenlægen fik vigtig info! Jeg ville ALDRIG springe øjenlægen over!

• #9   16. sep 2019 Jeg havde også nedsat nattesyn det viste sig at jeg har mistet 40% af synet!

• #11   16. sep 2019 Pernille- Kunne en optiker ikke have fortalt dig det samme?

• #12   16. sep 2019 Ida- Jeg kan sagtens se din pointe. Men tænker bare det er sådan med mange ting.
    Lægen vil også tjene penge. Det samme vil dyrlægen.

• #13   16. sep 2019 Det kan være natteblindhed, det mener jeg ikke briller hjælper imod

• #15   16. sep 2019 Det påstår google. Men altså....jeg aner det ikke.
    Det er bare ikke forsvarligt at køre, når man ikke føler man ser ordentligt.

• #16   16. sep 2019 jeg har ikke været ved øjenlæge siden jeg var barn..

er til tjek (hvis jeg husker det) med mine kontaktlinser 1 gang om året..

Jeg mindes ikke at infoen er anderledes hos optikker end hos øjenlæge...

optikkeren har sådan en maskine til at måle buening inde i øjet og hvordan man ser osv.

og så den klassiske synstest og de der "briller" til indstilling af styrke.

• #17   16. sep 2019 Jeg skriver også lægen (den almindelige), og dyrlægen

• #22   16. sep 2019 De tjener jo ikke mere af at jeg skal have en stærkere styrke i kontaktlinser..

prisen er akkurat den samme uanset styrken..

• #24   16. sep 2019 Radar- Ja præcist. Jeg er mega usikker på at køre i mørke.
    Gør det heldigvis yderst sjældent.
    Som sagt lægger jeg ikke mærke til jeg ikke ser godt i andre henseende, men skal da ikke kunne udelukke det.

• #25   16. sep 2019 Ida - Jeg har ikke brugt briller siden jeg var 18 år.. Jeg havde SÅ mange problemer med dem som barn at jeg kylede dem af h til og fik kontaktlinser istedet for..

Jeg kunne ikke se hvad der stod på tavlen, derfor fik jeg briller som barn..

Det var først øjenlæge og så optikker..

jeg er nærsynet og bliver med tiden mere og mere nærsynet.

uden kontaktlinser er alting ret sløret.

• #27   16. sep 2019 Nej jeg mener ikk jeg kunne få samme info hos de andre nej og fik det heller ikk (faktisk ingen info udover et par briller).. og jeg er 110% med Ida her!

Jeg fik også en recept med så jo, sådan foregår det stadig smiley Jeg blev desuden dryppet med noget der slørede synet som de andre på ingen måde kunne, for at undersøge til bunds smiley

• #29   16. sep 2019 Sidst fik jeg faktisk meget info hos optikkeren, men kan ikke huske hvad de sagde smiley Om han var grundig fordi jeg først kom til tjek fordi jeg ikke kunne se underteksterne i biffen ved jeg ikke smiley

• #30   16. sep 2019 Nu jeg tænker over det, mener jeg faktisk jeg fik dråber i øjnene sidst jeg var ved optikeren inden han kiggede ind i øjet med en maskine. (Og viste mig er eller andet bagefter på en skærm)

• #32   17. sep 2019 Hvor kommer denne skepsis fra til sælgere af en vare/ydelse? Jeg synes, at det må være et træls udgangspunkt i ens liv, hvis det er indstillingen.

Jeg er aldrig blevet "jagtet" til at købe noget hos en optiker, som man bliver det fx i en tøjbutik, jeg tror rent faktisk, at optikere er ganske reelle. Desuden er det ret tydeligt, når du får et par briller, om du har brug for dem eller ej. Der er jo ligesom styrke i, det ses ret tydeligt - de sælger dig jo ikke et par briller uden styrke i. smiley

Mht. natteblindhed lider jeg selv meget af det, faktisk så slemt, at det ikke var forsvarligt for mig at køre mere. Jeg fik nogle polaroidbriller hos optikeren, og de er guld værd. Nu kan jeg rent faktisk skelne gadelygter og bag- og forlygter på andre biler, uden at det hele rodes sammen og bliver utydeligt. Pga, forskellige skader er jeg også meget lysfølsom, og der hjælper de også.

Så jeg vil klart anbefale en optiker, de skal nok fortælle dig, hvis der er behov for en øjenlæge - det gjorde min optiker. smiley

• #33   17. sep 2019 Jeg har haft synskorigerende hjælpemidler smiley siden gymnasiet.
    Jeg er nærsynes og har bygningsfejl. Det er kun blevet værre med alderen pga mit stofskifte. Jeg kan simpelthen intet se ved kørsel i mørke. Dvs jeg ser en masse lygter som flyder helt ud og i regnvejr er den helt gal. Vi har en fantastisk optiker i vores lille by på Falster. De er virkelig dygtige. De er de eneste hernede som kører med noget der hedder Zeiss DriveSafe. Det har gjort underværker for mig. Det er vist noget med at jeg mangler noget blåt lys eller har for meget. Nu kan manden min godt drikke 2 glas rødvin igen og jeg kan køre hjem.
    Jeg ville ikke gå til øjenlæge for dét. Der er lang ventetid og det er vigtigere at det er dem der fejler noget som får tiderne. Find en ordentlig optiker. Ja de skal tjene penge, men du har jo også en udfordring i din natteblindhed. Købmanden skal også tjene penge og mangler jeg pålæg, så handler jeg ind der hvor de har det.
    Og nej DriveSafe er ikke billigt men det er pengene værd.

• #34   17. sep 2019 Første gang jeg var ved optiker, brugte han over en time på at synsteste og snakke med mig og jeg gik der fra med et par læsebriller til 48 kr inkl. etui. Optikere er ikke nødvendigvis ude på at tømme dine lommer.

• #36   17. sep 2019 Trine, jeg har samme oplevelse med Louis Nielsen her i byen - jeg ville ikke bytte dem for noget, de har bare styr på tingene, er grundige og som du også skriver, billigere end andre. smiley

• #37   17. sep 2019 Skrighunden- Ja det lyder til det er præcist de samme problemer vi har smiley
    Det er heller ikke forsvarligt for mig at køre længere. Det blev gjort helt klart sidst jeg kørte da det var mørkt.

Louise- Det er netop drivesafe jeg har læst om smiley Kan dog ikke helt gennemskue og man kan få det hos alle optikere.
    Der er ingen pointe i at gøre tingene halvt jo

• #38   17. sep 2019 Mit skldes en slem bygningsfejl, der kun bliver værre med årene, men det korrigeres ved hjælp af briller/linser og styrke i mine kørebriller. Dødsmart! smiley

En aften, da jeg skulle i den lokale Fakta, tog jeg fejl af indkørslen og et bustoppested ved siden af, jeg kunne slet ikke skelne de 2 fra hinanden, så jeg holdt lige pludseligt på fortovet i en busskur. Dér vidste jeg, at det var tid til hjælp. smiley

• #39   17. sep 2019 Skrighunden- Er det hos Louis Nielsen du har fået dine?

• #40   17. sep 2019 Ja, det er hos Louis Nielsen i Kolding, Østergade. smiley

• #41   17. sep 2019 Skrighunden- Kan man få det der polar/køreglas i kontaktlinser?
    Jeg gruer virkelig for resultatet. Har på fornemmelsen, at det sikkert er værre end jeg går og tror.
    Tanken om briller er altså ikke specielt fed smiley

• #42   17. sep 2019 Nej, det kan man ikke, men så får du jo bare en styrke i kørebrillerne, der er tilpasset dine linser. smiley

Jeg havde det på samme måde som dig, for mange år siden, da jeg skulle have mine første briller. Det er selvfølgelig individuelt, men det er altså ikke slemt eller svært at vænne sig til. Eller rettere, det var det ikke for mig. smiley Tværtimod var min lettelse kæmpestor, første gang jeg fik dem på og trådte ud i gågaden; alt stod knivskarpt og først dér gik det egentlig op for mig, hvor meget jeg havde manglet dem. smiley

I øjeblikket er jeg ved at teste linser, ikke fordi jeg ikke gider briller mere, men fordi jeg har læsebriller ved siden af. På grund af nakkeskader kan jeg ikke have læsefelt i mine briller/glidende overgang, og jeg er virkelig træt af hele tiden at skule skifte mellem almindelige og læsebriller. Men det er ikke nemt, fordi jeg har de bygningsfejl, så det er ikke sikkert, at det lykkes. smiley

• #43   17. sep 2019 Skrighunden- Årh det er smart smiley
    Altså skal jeg gå med dem hele tiden, så bliver det linser.
    Det kan da godt være jeg bliver mere positiv, når/hvis jeg ser hvilken forskel brillerne/linserne kan gøre smiley

• #46   17. sep 2019 Trine- Ja det er der mange der siger smiley
    Jeg tror altså ikke det er så slemt, men man kan jo blive overrasket smiley

• #47   17. sep 2019 Tidligere gik alle til øjenlæge, i dag går de fleste til optiker, når man bare skal have tjekket synet/styrken.
    Jeg har brugt briller i ca 50 år, og har mange gange oplevet, at optikeren efter en (gratis) synstest har sagt, at jeg ikke skulle have ny styrke. Der hvor optikeren er sælger, er nok mere når det kommer til tillægsydelser, fx antirefleks, tonede glas etc., men det vil jo være det samme, hvis du har været hos øjenlægen først smiley
    Du skal nok regne med 1/2 - 1 års ventetid hos en øjenlæge, når det ikke er noget alvorligt/akut.

• #48   17. sep 2019 Trine, tak for tippet, men vi er i gang med at tjekke alle slags, p.t er det månedslinser. Problemet er, at der skal læsestyrke i venstre øje og almindelig styrke i højre, min hjerne har svært ved at koordinere de to, og pga. bygningsfejlen er der ikke det store udvalg.

• #50   17. sep 2019 #37 Nej det er nemlig ikke alle optikere der har det.

Jeg må indrømme at det var så grelt at det faktisk ville være bedre at køre på nogle glas rødvin. Min mand sad på et tidspunkt og trak i rattet, da jeg virkelig kørte i blinde.
    Min optiker har sådan en maskine som målte hvad der var galt med mine øjne. Jeg var ikke "bare" natteblind, men jeg manglede det blå lys. Det er vist det mobilerne udsender. Det ville dog derfor være mere logisk hvis jeg fik for meget blå lys haha

• #51   17. sep 2019 Louise- Det er da virkelig underligt. Måske jeg så skal vælge den optiker der reklamerer med det

• #52   17. sep 2019 Ida, det er lige præcis gule-agtige glas, jeg har i mine kørebriller. De skifter lidt farve efter hvor lyst det er, men de hedder polaroidbriller og er netop beregnet til kørsel i mørke og med skarpt lys, både sol (men ikke så effektive som deciderede solbriller) og skarpt vinterlys.

• #53   17. sep 2019 Skrighunden- Bruger du andre briller, når du kører?

• #54   17. sep 2019 KJ
    Jeg tror det er en tememlog dyr maskine. Vores optiker er den eneste på Lolland og Falster og det er en NYT SYN kæde.

• #55   17. sep 2019 Vi har en lovgivning der siger, at børn under 10 SKAL forbi en læge, før de kan få briller eller kontaktlinser - der er nok det I har oplevet? Jeg fik af vide, at jeg skulle komme 1 gang om året hos øjenlægen, til jeg blev 16.

Nu bruger jeg kontaktlinser, men jeg kommer oftest ind til min optiker og får resultatet at det er fint, eller at det godt KAN gøres bedre, men hvis jeg ikke er generet af det i hverdagen, så er der ingen grund til at hæve styrken.

Jeg har kun gode oplevelser med min optiker og stoler på hende smiley

• #56   17. sep 2019 KJ, altså, styrken i mine kørebriller og almindelige briller er den samme. smiley

• #58   17. sep 2019 Polaoridbruller er fremstillet til det formål, i hvert fald dem jeg har og de virker fortrinligt. smiley

Måske er det slet ikke det samme, jeg reagerede bare på det med den gule farve. smiley

• #60   17. sep 2019 Øjenlæge vs optiker: Da jeg ville have tjekket mit syn. Tænkte jeg at øjenlægen måtte være det sted man gik hen, så jeg ringede til en øjenlæge.
    Her fik jeg at vide at hvis det bare var helt almindelige synstest med henblik på evt. briller så var det ikke dem men en optiker jeg skulle gå til. Så det gjorde jeg. Og nok er de også sælgere, men jeg endte nu ikke med at gå derfra med hverken briller eller kontaktlinser smiley Mit syn fejlede ikke noget,

• #61   17. sep 2019 Ida - # 57 Artiklen reklamerer jo også bare for deres eget produkt, og det nemmeste er at kritisere andres produkter.

• #62   17. sep 2019 Jeg har faktisk fin erfaring med Louis Nielsen. Sidst jeg fik taget synsprøve fandt de en plet på det ene øje, og sender mig videre til en øjenlæge. At han så ydermere finder, at mine øjne så er så smadret af at have brugt linser har Louis Nielsen - eller profiloptik for den sags skyld - ikke nævnt noget om. Så jeg må "nøjes" med briller resten af livet. Men det går nu også helt fint.

• #63   17. sep 2019 Hvis nogen af jer skal på ferie i Rom, så er der rigtig mange penge at spare på briller.
    80% af verdensproduktionen af mærkebrillestel så som Gucci, Armani, Rayban, Dior osv bliver designet og produceret i Italien.
    Moms på "livsnødvendigheder" er 4%.
    Et par enkeltstyrke briller koster hos "min" brillemand 100 euro og med flydende overgang og bredt læsefelt koster de 150 euro.
    Briller som i DK koster godt 10.000 kr.
    Leveringstid 3-4 dage.
    Danmark giver også tilskud til briller købt i udlandet.
    Så er rejsen hurtigt betalt smiley

• #67   17. sep 2019 Øjenlægen kunne se at hinderne er meget ridsede, så mit syn ville kun blive dårligere og dårligere med linser.

• #69   17. sep 2019 Det er præcis på grund at bevægelsen med nakken. smiley

• #71   17. sep 2019 Jeg kan sagtens bevæge nakken, men ikke som jeg hele tiden skal med læsefelt, og fordi læsefeltet er nederst i brillen.

Kommentér på:
Synstest

Annonce