1.484 visninger
|
Oprettet:
schæferhundeklubben. {{forumTopicSubject}}
Hvem træner der? Har i gode/dårlige erfaringer??
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Jeg har det på den måde, at man må sætte sig ind i hvad det er man vil - der er jo ikke bare et 14 dages kursus man tilmelder sig..
Nu træner jeg i PH - Her kræves DKK stamtavle og en ren straffeattes og for at komme ind i den afd. jeg er i - så skal man have gået på det såkaldte lydighedshold - herefter kan man så søge om optagelse/medlemskab i PH - afd. - her begynder så træningen af dig og din hund, med det formål at hund og fører bliver kåret.
Det vil sige at man træner målrettet og efter et fast program. Der vil så blive oprette kåringshold efter behov, samtidig med at man træner hund kan man uddanne sig sideløbende som figurant.
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Først i kreds 62, nu i kreds 43.
Begge steder har jeg kun rosende ord for.
jan 2006
Jeg har trænet i sch. kreds 4 Roskilde - 30 Greve/Hundie - 2 Amager - 1 Rødovre - 56 Præstø - 46 Køge,
Kreds 56 præstø - den vil jeg ikke anbefale - der er så meget vrøvl der.
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.911
Hvis du taler om avlskåring, så giver en PH-kåring adgang til avlskåring på lige fod med en BHP 1.Det ene program behøver altså ikke udelukke det andet. Der er gengangere til DM udtagelser BHP 3 og DM for dansk politihundeforening, så det kan sagtens lade sig gøre.
jun 2005
Jeg startede i 62, men træningen blev lagt på dage hvor jeg ikke kunne. Det var trist, for jeg var glad for at gå der.
Men jeg må indrømme jeg har fået en super modtagelse i 443, og det gør jo et skift både lettere og dejlig.
Jeg skal på Amager denne week-end og lurer pragtfulde hunde denne week-end, de glæder jeg mig meget til............
jun 2005
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.911
mit svar var til Carina
jan 2006
Der er vist ingen klubber der bruger straf..
Hos os er det direkte bortvisning - og man kommer ikke ind igen hvis man bruger vold eller andre metoder som ikker etisk og i henhold til dyreværnsloven.
nov 2004
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 1.427
jan 2006
Så mener jeg at det er på sin plads, at man kommer med oplysninger, så det kan blive stoppe.
Du er velkommen til at tage kontakt til mig, - så vil jeg tage kontakt til de kredse som du evt. har oplysninger på.
Men der skal virkelig vær hold i det, i
Babett.
jun 2005
Ude ved os ser jeg også ting jeg ikke bryder mig om. Men her drejer det sig om selvtrænere......Så længe de ikke overtræder nogle love, kan man intet andet end prøve at snakke med dem. Gjorde jeg det samme, røg jeg på stedet ud af klubben, det har min træner gjort helt klart !
apr 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 274 Svar: 1.225
jan 2006
Respektér naturen .
Og har svaret dig - ser desvæære ikke ud til at der er hold i det du siger - det bliver brugt overalt - men det er heldigvis kun i en kort periode.
jan 2006
I dag bruger man hundens drifter - alle hunde har forskellig begrænsninger i drifterne .....
Men der findes hunde, som kører migtigt høj i driften - og det kan være svært at nå ind til hunden, når den kører højt - helt oppe og ringe i det røde felt -.....
Er hunden deroppe - så er der overhovedet ingen indlæring - da det flimrer for hunden - så skal man have hunden ned på et langt lavere nevu før der er indlæring.
jan 2006
Hvis du læser min besked - så står det der..
Jeg bruger det med at hunden - ikke kommer til at lave noget - før den er i ro....
Bliver den ved med at stresse op - så trækker jeg af med den. men ikke længere væk - end den kan se og høre hvad der forgår -
Bliver den ved - så ryger den i bilen - og så snart der er ro på hunden - kommen den ud igen - men lige så snart den siger så meget som en lyd - ruger den i bilen - indtil der er ro ..
Det kan godt være at hunden bliver lidt forvirret over denne behandling, at den bider mig, men det er så noget man må tage med..
Men hunden skal være fuldstændig i ro - og lige så snart der er ro på den - så får den love til at arbejde.
Og som kontakt øvelse bruger jeg bold - den sætter jeg under hagen - og lige så snart at hunden kigger op på mig - så slipper jeg bolden. så er det belønning for hunden.
feb 2005
Følger: 43 Følgere: 43 Hunde: 5 Emner: 193 Svar: 3.244
Nu er man jo en gang selv ansvarlig for hvilke metoder man anvender i sin træning.
Klubben har selvfølgelig et ansvar for at holdtræning foregår på ordenligt vis og da også hvis der er folk der ikke overholder loven i forhold til træningen.
Så det er da ganske simpelt hvis man finder det ulovligt man ser så kan man jo indberette pågældene.
og vil da nok også sige at nolgen gange kan træningen da godt se ud til at være hård, uden den er det.
Og mener da bestemt at de steder jeg kommer er der da sket meget i forhold til trænings metoder.
Ex tror alle i dag anvender bold elller bidepølse og positiv træning *SS*
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 209 Svar: 673
feb 2005
nov 2006
feb 2005
Der er 3 andre på Fyn 2 ved odense og en på syd fyn så der er da lige at vælge imellem alle 4 ganske gode kredse, tag ud og snak med og se hvad de er for nogle *SS*
nov 2006
schæferhundeklubben.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside