1.299 visninger
|
Oprettet:
Krav vs. *krav* {{forumTopicSubject}}
Jeg elsker min uforståelig overskrift...
Anyways, det det her går ud på er DKK avls-kravene mod hvad i selv kræver testet hos forældrene til jeres kommende hvalp (eget opdræt eller købt udefra er ligemeget).
Hvor meget mere end de specifikke klub-krav *kræver* i?
Jeg er f.eks nu helt med på at min hund skal HD-testes, og at evt hvalpe herhjemme kommer til at være efter HD-frie forældre. Selvom det ikke er et krav for Sheltien er der nemlig nogle der tester alligevel, og sygdommen ER forekommet (dog er den ret sjælden, muligvis i kraft af at det er meget få der tester).
maj 2005
Følger: 77 Følgere: 77 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 1.634
De skal hd fotograferes, øjenlyses, hc og l2-hga testes samt mentaltestet.
Lilo's mor er hd-fotograferet, øjenlyst, mentaltestet, hc samt l2-hga testet. Hendes far er øjenlyst samt hc og l2-hga testet. Så jeg har gået på kompromi her - netop fordi jeg bare ville have efter denne kombination.
Taz' forældre er fra før en tid, hvor man havde mulighed for bl.a at testel2-hga og hc, så dette var de ikke, inden jeg fik ham. Men moderen er senere blevet testet, og er fri for begge. Hun er A-hofter, er mentalbeskrevet samt øjenlyst.
Denne race har faktisk overhoved ingen avlsrestriktioner, andet end et præmieringskrav. Men det er blevet mere og mere normalt at avlsdyr er testet for ovenstående. Dog kan vi ikke i dk, få vores race mentalbeskrevet, da vi endnu ikke har lavet en ønskeprofil. Jeg får derfor lavet min mentalbeskrivelse i sverige, via min opdrætter.
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
De er godt nok "strenge"
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Du er til gengæld lovlig undskyldt.. Ja, schæferne er vist der hvor resten af os burde være kravsmæssigt... *GG*
feb 2005
Følger: 43 Følgere: 43 Hunde: 5 Emner: 193 Svar: 3.244
Der er pt. krav om godkendt HD og AA, min BHP 1 prøve, UHP ,FP, udstillings resultat, DNAtest, samt en kåring.
maj 2005
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.388
ved jo ikke hvad min kommende race bliver
amstaff igen? måske, måske er jeg over i en helt anden boldbane.
så hvad mine krav er, ved jeg ikke endnu
maj 2005
maj 2005
misforstå mig ret - det er svært at formulere, helt præcist hvad jeg mener...
maj 2005
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Cattledog:
Jeg kræver mine avlshunde dna-testet for PRA ( øjensygdom), HD og AD fotograferet, og helst baer-testet. Baer testen kan jeg godt afvige fra, for det er temmelig besværligt i dk, men udenlandske hanner jeg vil parre med skal også være BAER-testede(høre-test).
Dinky er mentaltestet og det skal Bambina også til den tid.
Jeg avler kun HD-A+A,
B kan jeg til nød acceptere, men kun for vanvittig gode grunde.
Størstedelen af mit sidste ACD-kuld er blevet dna-testet, og det næste kuld spørger jeg ik de kommende ejere, da bliver det gjort- hvis det er nødvændigt.kræver en længere forklaring- skal jeg nok spare jer for:0))
Amstaffen- det er nemmere, for de SKAL HD+AD fotograferes og mentaltestes...Så det bliver de også.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Jeg forventer en øjenlysning for PRA (men det er også et krav for racen).. Er dna-testen mere eller mindre effektiv, og ved du hvorfor (hvis ikke, kan jeg altid selv prøve at finde ud af det)?
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Gik så også efter en hund med tavle på for da det er en amstaff jeg har købt ville jeg være sikker på at der ikke er blandet andet i. Da jeg har hørt mange historier om at folk kan blander dem og påstår at de er ægte.
Krav vs. *krav*
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside