{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

Vejrtrækning?!?! {{forumTopicSubject}}

Hej

Min franske på lidt over 4 år har egentligt en okay vejrtrækning,
Han kan nemt trække vejret gennem næseborene,
men når vi går tur om dagen hvor det er 11-12 grader er han
begyndt at ralle ud gennem munden, (hvis i forstår hvad jeg mener med ralle smiley )
Det er som om at hans vejrtrækning på turene bliver værre og værre jo ældre han bliver. smiley
Er der køligt er der ingenting og han suser rundt og er godt tilpas.
Men er der lidt varmere i vejret så lyder det ikk så rart smiley
Så tænker at det bliver en forfærdelig sommer for ham i år smiley

Men hvad kan jeg gøre?
Er det en operation der skal til? (hvis man kan det)

Vil selvfølgelig snakke med en dyrlæge også,
kunne bare godt lige tænke mig at høre om nogen har oplevet det samme, eller ved hvad man kan gøre ved det?!?!

På forhånd tak.

Mvh. Nanna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vejrtrækning?!?!
  • #1   10. mar 2014 det er temmelig sikkert hans ganesejl, der er for langt, det kan sagtens opereres.

  • #2   10. mar 2014 Ja det er også det jeg tror det er smiley
    Ved du hvordan sådan en operation forgår?
    Er det ikk svært for hunden at komme sig bagefter og er der meget der
    kan gå galt?
    Og kender du en dygtig dyrlæge i Jylland der laver sådanne operationer?


  • #3   10. mar 2014 Personligt har jeg ikke så meget erfaring med sådanne operationer, da ingen af mine er opereret. Det er jo et sats hver gang man operere især i svælget, men har da hørt om mange der har fået det lavet med godt resultat. Der findes dyrlæger der laver det med laser, det skulle være mere skånsomt, men hvor de findes henne ved jeg ikke smiley
    De fjerner jo det overskydende ganesegl, men må ikke tage for meget, for så ryger foderet ned i luftrøret når den spiser, det er én af de funktioner gansesejlet har. Og tager de for lidt er problemet jo ikke afhjulpet.
    Jeg vil til enhver tid anbefale min egen dyrlæge, han er fagdyrlæge i kirurgi, som sagt har jeg ikke selv prøvet at få lavet sådan et operation, men har aldrig været udsat for noget, hvor jeg ikke var tilfreds. Det er Bjerringbro dyrehospital, Jacob Daasbjerg


  • #4   11. mar 2014 Min Cæso har fået det lavet da han var 1½ år. Med godt resultat.

    Jeg ved ikk hvordan det foregår, men han fik sting der skulle oplæse sig selv og tror han havde dem i ca. 6 uger. De kommer sig hurtigt. Han var sig selv dagen efter.

    Men det var tydeligt at se at han havde fået lugtesansen, for da vi gik ud fra Dr. dyr snusede han helt vildt til ALT. Han fik osse lavet større næsebor.

    Synes du skal finde en dyrlæge som kender lidt til racen, for de er jo lidt specielle når de skal i narkose.

    Jeg bor selv på Fyn og fik Årslev dyreklink til at ordne det.


  • #5   11. mar 2014 Her er et par billeder af hans næse:

    http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/39950-caesar_er_blevet_opereret


  • #7   11. mar 2014 Hej

    Låvise
    Tusind tak for dit svar og så endda med billeder :
    Dejligt det er gået så godt med din franske, og dejligt at se billeder af det!!

    Solvej
    Åhh nej, det gør mig ondt at høre!! smiley
    Der er 3 dyrlæger jeg vil prøve at skrive en mail til.
    2 i Silkeborg og en i Bjerringbro.


  • #8   12. mar 2014 Håber du finder ud af noget godt Nanna

  • #9   12. mar 2014 De 2 af dem laver ikke operationen og den sidste har ikk svaret endnu.
    Men blev henvist til en dyrlæge i Århus og en i Viborg af de de der svarede.
    Så nu må jeg prøve at sende dem en mail smiley

    Mange tak Låvise!! smiley


  • #10   15. mar 2014 Jeg kan kun anbefale operationen, hvis din franske er generet. Vi fik lavet det på vores Hannibal da han var 1 1/2 år, og han fik et helt nyt liv. Vi gav en mindre formue for det på Karlslunde dyrehospital (Sjælland), fordi de er nogle af de bedste til denne type operationer - de havde vist lavet 500 næse/gane operationer på det tidspunkt. Men - at mærke Hannibals fornyede livsglæde over bl.a. pludselig at kunne bruge sin næse var det hele værd. Og - han havde stort set ingen men af det fra samme eftermiddag vi hentede ham. Men som de øvrige siger - se dig godt for. Læs om andres erfaringer og læs om de specielle ting som skal til, når dyrlæger skal bedøve franske. Drop al pænhed og spørg stædigt til detaljer om deres erfaring med franske når du taler med en mulig dyrlæge. Det kræver særlig viden, erfaring og omsorg også i opvågningsforløbet at bedøve franske fordi de bl.a. kan være meget længere tid om at vågne op. Held og lykke med det!

Kommentér på:
Vejrtrækning?!?!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce