{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Pleje {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Så er jeg blevet ejer af en min aller første Malteser, og har derfor et spørgsmål.
Dyrlægen sagde at jeg skulle plukke min lille hvalp i ørene, så han ikke får ørebetændelse osv. men kan simpelthen ikke lide at gøre det, han kan jo ikke lide det.
Nogle gode råd til hvordan det kan gøres bedste muligt, og ikke mindst måske ikke så smertefuldt?

Ser frem til at høre fra jer.

Mange varme hilsner
Dexter & mor

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pleje
  • #1   12. okt 2013 Du skal gøre det, hvalpen burde være vænnet til det fra opdrætteren. Det gør rigtig ondt på hunden, hvis den får ørebetændelse, det gør ikke ondt på den, at du plukker hårene i ørerne. Jeg har selv 4 maltesere, så jeg ved, hvad jeg taler om.

Sid med hunden og kæl med den, kig den i ørerne, de første gange skal du ikke plukke, men kun kigge, ros og giv den en godbid, når det går fint.
    Efter nogle dag tager du fat i nogle af hårene, der kommer nede fra øregangen, og hiver dem ud med et hurtigt tag. Hvis du ikke tager for store totter på én gang, går det bedre. Hvis du er usikker, skal du bruge fingrene eller en speciel tang (ligner en saks, men har ikke skær, købes i dyrebutikker eller på nettet), man kan også bruge en pincet, men så skal man være sikker på hånden, og passe på at man ikke kradser hunden i øret med den.
    Det gør ikke ondt på hunden!
    Held og lykke med vapsen:-)

• #2   12. okt 2013 ja det er rigtigt vigtigt at få de hår ud eller kan der dannes en knude hår nede i øret og der er bestemt ikke sjovt og er desuden umuligt at få ud. Tricket er at stage små bitte totter af gangen og så rykke den ud i et hurtigt snuptag.

En lille smugle off topic er der så nogle malteserfolk her som ved hvad man går med de filter som kan komme nede i øregangen (ligner små dreadlocks) Jeg har nemlig været udsat for at et par af de hunde jeg klipper for andre har dem - har i oplevet det og hvad gør I ved dem?

• #3   12. okt 2013 CMP - dem har jeg aldrig oplevet, kunne forestille mig, at de opstår, hvis man ikke fjerner hårene tit nok.
    De hunde der havde sådan nogle i øregangen, havde de også meget hår i øregangen i det hele taget?

• #4   12. okt 2013 ja de har haft rigtig meget hår i ørene og det vokser dybt i deres øregange så ejeren mente ikke hun kunne stikke noget der ned at få dem væk med. Hunden skulle til dyrlægen og i narkose for at få renset tænder et par dage efter så hun fik dyrlægen til at rive dem ud under narkose. Men det kunne jo være der var en mindre drastisk måde at gøre det på hvis det skulle ske igen

• #5   12. okt 2013 Hvad med de der ørehårs-tænger?

• #6   12. okt 2013 det tror jeg er en god ide til at få fat i hårene nede i ørene så de filter ikke danner sig. Når de først er kommet har jeg dog ikke turde begynde at hive dem ud for kunne godt forestille med det kunne gøre avs og at der måske skulle hives ret hårdt...

Kommentér på:
Pleje

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce