{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Pleje af pels og hud.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg blev her i fredags den lykkelige ejer af en 4 årig gammel Shih Tzu. Hun er den skønneste pige.

Men jeg kunne ikke undgå at lægge mærke til at hun rundt på kroppen havde en masse knuder under huden. Ved nogle af dem når man så godt efter lignede det hudorme. Og når man så trykkede kom der noget gammelt puds ud. :S Sagen er så at der er 3 knuder jeg ikke kunne finde en "åbning" på. Så det vil være dyrlægen der kigger på det, med mindre de bliver større. De gør vidst hverken ondt eller genere hende. Men jeg fjernede ca. 4-5 stykker med puds i. Tænker indgroet hår?
Desuden har jeg en melissa trimmer. Jeg tvivler på at den er den bedste, og derfor tænker jeg, at det måske er fordi den gør noget forkert når den trimmer hun får de der puds bumser/hudorme ting?

For det andet har hun noget tørt hud over det hele. Værst nede ved halen. Men efter hun kom i bad forsvandt det røde udslæt og det ser faktisk rigtigt fint ud. Hun havde små sår før. Vi er igang med at skifte over til olivers. Plus at hun når hun er faldet godt til og vil spise til faste tider. Så kommer der også lakse olie i fodret.

Er det noget som i har oplevet, eller er det normalt med Shih Tzu..`?

Hvis der er andet i synes i vil tilføje ud over det jeg har spurgt om. Så må i hjertens gerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pleje af pels og hud..
  • #1   28. mar 2013 Hej, og tillykke med hende.
    Du har fundet dig en skøn race.

    De "bumser" du har fundet er formentlig talgkirtler. De generer ikke men kan vokse og så er det en god ide at få dem fjernet.
    Det gør dyrlægen ved at skære dem op, trykke talget ud og fjerne "sækken", så den ikke kommer igen. Det kan gøres helt uden bedøvelse.

    Med hensyn til tør og irriteret hud, så kan det være dårligt foder.
    Vi får om 14 dage en plejeshampoo hjem, som hjælper med at genopbygge pels og hud, og den kan hjælpe på dit problem med huden.
    Du er velkommen til at kontakte mig hvis du er interesseret.

    held og lykke med hende.


  • #2   28. mar 2013 Hej Peter.
    tak for dit svar smiley

    Det er højst sansynligt nok bare dårligt foder. Lige pt. Får hun chappi fra netto tror jeg det er. Noget billigt sprøjt. Men som sagt er vi på vej over på Olivers, som jeg synes er et godt foder.


  • jeanette v
    jeanette v Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #3   29. mar 2013 Hej BB
    Jeg har i nogle år brugt shampoo fra San Bernard og balsam fra KW. Det har virket rigtigt fintog er utrolig velegnet til langhårs pelse. Nu stod jeg for at skulle købe ny forsyning og valgte at købe en ny serie fra San Bernard - "Maracuja shampoo og Maracuja Mask" , samt en særlig effektiv conditioner "PEK conditioner" til udredningsspray.. Det hele fås i Butik BellaMaya..
    Held & lykke med din lille shih tzu pige..


  • #4   29. mar 2013 Tak for svar smiley Jeg kigger lige på det også smiley

  • #5   29. mar 2013 Hej
    Helt enig med jeanette med Iv San Bernard.
    Den nye serie er meget spændende.
    Vi får den hjem (samt resten af produkterne) fra Italien nu, og har en butik med deres produkter klar inden længe.

    Uden sammenligning de bedste produkter vi har brugt de sidste 10 år.


  • #7   5. apr 2013 Mortificare

    Du tager fejl med PH.
    Hund og kat har samme PH, og produkterne kan bruges til alle disse.
    En Iv San Bernard Banana Shampoo og Conditioner er kanon til en kat.


Kommentér på:
Pleje af pels og hud..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce