{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Pels pleje {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Håber i kan hjælpe mig med lidt fif og gode idéer..

Jeg har "fået" den her dejlige lille hund på 6 år, med semi lang pels, og eftersom vi bor op til marker og skov, er hans pels tit og ofte filtret, beskidt og fyldt med små runde dimser, der sidder fast på ALT..

Mit problem er at han ikke vil have børstet pelsen, selvom vi gør det forsigtigt, og roser ham til skyerne, kryber han altid udenom, er ikke til tvang..

Er der nogen af jer, der har et fif eller en idé, til hvad jeg kan gøre for at lære ham, at det er dejligt med en nyredt pels..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pels pleje
  • #1   18. sep 2012 Hvad er det for race?

    Når vi får hunde ind på salonen som hjemme fra ikke vil børstes, altså jeg ved ikke hvad vi gør, men vi kan godt børste dem, vi snakker venligt med dem samtidig med at vi bare gør det. De skal ikke bestemme hvornår det er slut. Ejerne er altid paf over at vi kan få lov til at børste dem, men snak venligt og start med at børste hvor den ikke er filtret.

    Du kunne også vælge at lade ham klippe i bamseklip på en salon, så du "nemmere" kan holde det, og selv bestemme hvor langt det skal være, så det er nemmere at komme af med præstelus og "borer"..


  • #2   18. sep 2012 Masser af guffer mens du reder din hund let ( uden at få hårknuder og andet der kan rive i pelsen) så hunden får en positiv opfattelse af det at blive "nusset" i pelsen;) og ros masse af ros når den står stille.

  • #3   18. sep 2012 Christina han er blanding af dsg cocker spaniel pomerian og papillion..
    Bamseklip, øh hvad er det..??

    Vi har prøvet med både godbidder og ros, stille og rolig tilgang men der er ikke noget der har hjulpet..


  • #4   18. sep 2012 Jeg synes ofte det er nemmere at få hunden til at forholde sig roligt, hvis den kommer op på et bord.

    Min collie, Zantos kan stå på et bord i en time eller mere når han skal ordnes..
    Sætter jeg ham ikke op på bordet så slutter tålmodigheden efter 10 minutter


  • #5   18. sep 2012 Må man se billede af ham?

    Bamseklip er hvor man klipper en bestemt længde over hele hunden i facon, så hvis han nu har 10 cm pels, så kan man klippe ham så han kun her 5cm pels.Så er pelsen ikke så lang så det nemmere at børste ud, og det er ikke alt for kort så man synes at han er blevet "klippet ned".
    Det var bare en mulighed hvis du synes at det er "trættende" ikke at kunne børste sin hund, og træls at der sidder så meget i den semi lange pels.

    Nogle hundefrisører hjælper også folk med at lære dem at børste deres hund.


  • #6   18. sep 2012 Ved ikke rigtig om du kan fornemme hans pels her... Pelsen er lidt længere nu end på billedet.. smiley

    Må undersøge om der er nogle hundefrisører i nærheden.. smiley


    profilbillede
  • #7   18. sep 2012 Min fejl; troede ikke lige at det var buddy vi snakkede om. Troede du lige have fået en hund på 6år som du ikke havde oprettet endnu. Sorry,

    Men ham vil jeg da kalde "kortåret" med lidt faner.
    Men som IB skriver, op på et bord med ham. På bordet bestemmer vi. Sæt ham ALDRIG ned når han ikke gider mere. Altså opfører sig umulig, for så ved han at næste gang han gør det, så slipper han.
    Jeg ville gå roligt frem. Når man børstet en hund, så børster man ikke med laaaaange tag. Det er små tag, som når man karder. Man løfter op i pelsen og karder, skildninger for skildninger, og det gør man også med faner og bukser og hale hvor han så har mest hår på. Små bitte tag, karde, karde, karde, og så gå stille frem.


  • #8   18. sep 2012 Hehe ahh oki, men ha kun ham for tiden.. smiley

    Tænker bare at feks en schæfer er kort håret, så derfor jeg skrev semi langt, men så lærte jeg da noget nyt idag smiley

    Men tak for svar, og det vil jeg daprøve i morgen.. smiley


  • #9   18. sep 2012 Det er da lidt ærgeligt at du bor så langt væk eller skulle jeg nok lige have vist dig det. Det er også det at have "taget" altså holde rigtigt, for man skal ikke holde dem fast, men vi har nogle "tag" som gør det nemmere at, ja, altså, at børste hunden smiley

  • #10   18. sep 2012 Hehe ja det er lidt ærgeligt.. smiley

    Der ligger vist en i Esbjerg, og det er ikke så langt væk, prøver at ringe til dem i morgen og hører om de vil hjælpe.. smiley


  • #11   18. sep 2012 He he...

    Der var også engang jeg syntes en tervueren var langhåret smiley

    Med en collie i huset findes der meget få langhårede racer....


  • #12   18. sep 2012 Jeg kan anbefale Vestjysk hundesalon, for hun er med i foreningen for "professionelle" hundefrisører, men hun bor ved varde tror jeg.
    www.lhs-dk.dk


  • #13   18. sep 2012 Jamen Varde er jo også endnu tætter på, så det ville jo være perfekt, hehe så kunne han også komme ind til mormor og blive forkælet bagefter.. smiley

    Hehe Ib ja det er der nok noget om.. smiley


  • #14   18. sep 2012 Ja, du kan altid spørge dem om de ikke vil hjælpe dig med hvordan du skal lære din hund at blive børstet, og lære hvordan og hvorledes når han står på bordet.
    Jeg håber at høre fra dig hvordan det er gået smiley


  • #15   19. sep 2012 Christina kiggede lige på det link du sendte, og det viser sig at der er en derinde her fra min lille by, så hende ringer jeg til i morgen...

    1000 tak for hjælpen og skal fortælle hvordan det hele går.. smiley


Kommentér på:
Pels pleje

Annonce