856 visninger
|
Oprettet:
Pels pleje {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen..
Håber i kan hjælpe mig med lidt fif og gode idéer..
Jeg har "fået" den her dejlige lille hund på 6 år, med semi lang pels, og eftersom vi bor op til marker og skov, er hans pels tit og ofte filtret, beskidt og fyldt med små runde dimser, der sidder fast på ALT..
Mit problem er at han ikke vil have børstet pelsen, selvom vi gør det forsigtigt, og roser ham til skyerne, kryber han altid udenom, er ikke til tvang..
Er der nogen af jer, der har et fif eller en idé, til hvad jeg kan gøre for at lære ham, at det er dejligt med en nyredt pels..??
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
Når vi får hunde ind på salonen som hjemme fra ikke vil børstes, altså jeg ved ikke hvad vi gør, men vi kan godt børste dem, vi snakker venligt med dem samtidig med at vi bare gør det. De skal ikke bestemme hvornår det er slut. Ejerne er altid paf over at vi kan få lov til at børste dem, men snak venligt og start med at børste hvor den ikke er filtret.
Du kunne også vælge at lade ham klippe i bamseklip på en salon, så du "nemmere" kan holde det, og selv bestemme hvor langt det skal være, så det er nemmere at komme af med præstelus og "borer"..
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 14
Bamseklip, øh hvad er det..??
Vi har prøvet med både godbidder og ros, stille og rolig tilgang men der er ikke noget der har hjulpet..
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Min collie, Zantos kan stå på et bord i en time eller mere når han skal ordnes..
Sætter jeg ham ikke op på bordet så slutter tålmodigheden efter 10 minutter
dec 2006
Bamseklip er hvor man klipper en bestemt længde over hele hunden i facon, så hvis han nu har 10 cm pels, så kan man klippe ham så han kun her 5cm pels.Så er pelsen ikke så lang så det nemmere at børste ud, og det er ikke alt for kort så man synes at han er blevet "klippet ned".
Det var bare en mulighed hvis du synes at det er "trættende" ikke at kunne børste sin hund, og træls at der sidder så meget i den semi lange pels.
Nogle hundefrisører hjælper også folk med at lære dem at børste deres hund.
sep 2012
Må undersøge om der er nogle hundefrisører i nærheden..
dec 2006
Men ham vil jeg da kalde "kortåret" med lidt faner.
Men som IB skriver, op på et bord med ham. På bordet bestemmer vi. Sæt ham ALDRIG ned når han ikke gider mere. Altså opfører sig umulig, for så ved han at næste gang han gør det, så slipper han.
Jeg ville gå roligt frem. Når man børstet en hund, så børster man ikke med laaaaange tag. Det er små tag, som når man karder. Man løfter op i pelsen og karder, skildninger for skildninger, og det gør man også med faner og bukser og hale hvor han så har mest hår på. Små bitte tag, karde, karde, karde, og så gå stille frem.
sep 2012
Tænker bare at feks en schæfer er kort håret, så derfor jeg skrev semi langt, men så lærte jeg da noget nyt idag
Men tak for svar, og det vil jeg daprøve i morgen..
dec 2006
sep 2012
Der ligger vist en i Esbjerg, og det er ikke så langt væk, prøver at ringe til dem i morgen og hører om de vil hjælpe..
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Der var også engang jeg syntes en tervueren var langhåret
Med en collie i huset findes der meget få langhårede racer....
dec 2006
www.lhs-dk.dk
sep 2012
Hehe Ib ja det er der nok noget om..
dec 2006
Jeg håber at høre fra dig hvordan det er gået
sep 2012
1000 tak for hjælpen og skal fortælle hvordan det hele går..
Pels pleje