{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Sarah Isabel F
Sarah Isabel F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

råd omkring opdræt og stueopdræt {{forumTopicSubject}}

Kære FB venner,

er rigtig glad for at komme ind i denne gruppe!! vi er et kæreste par, som har besluttet os efter 1 år gennemtænkning at få hos vores yndlings hund, nemlig en Fransk Bulldog. Vi har bare nogle spørgsmål, vi mangler at følge os sikre på. Vi har fået blandet meldninger omkring opdræt med stambog og så alm stueopdræt, nogen er imod og andre siger at det er bedst med DKK bog. Vi har mødt nogle basser hvor deres vejrtrækning har været med slem og ved at franske bulldogs har trendsen til at ikke kunne trække vejret ordenligt. ville det hjælpe med en "længere" snude? og hvad er bedst Kennel opdræt eller alm stueopdræt? håber på hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råd omkring opdræt og stueopdræt
  • #1   16. sep 2012 Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad forventer du fra et stueopdræt?

• #2   16. sep 2012 Nu kan man jo godt have stueopdræt med DKK stamtavle?

• #3   16. sep 2012 Altså i skal købe hund? Eller have hvalpe? smiley

• #4   16. sep 2012 En rigtig god ting er altid at se forældrene inden man køber en hund.. vi har også gået meget op i at vores hunde er født naturligt og kigget meget på avler.. vi har valgt avlere hvor hundene var hele deres liv.. og spurgt meget ind til forældrenes sygdomshistorier, men avler kan jo altid bare lyve om det er med eller uden stambog.. Hvad angår med eller uden stambog, så er det jo hvad man foretrækker.. om man vil udstille eller ej.. Men rent juridisk gælder købeloven ligeligt uanset om der er stambog eller ej.. mange tror fejlagtigt at man bliver stillet bedre med en stambog rent juridisk hvis ens hund fejler noget.. Derudover tror mange at købeloven hjemler en 2-årig garanti.. Det er også forkert.. købeloven hjemler en 2-årig reklamationsret.. Dvs. du kan reklamere overfor sælger indtil 2 år efter købet.. det første halve år har sælger bevisbyrden, derefter er det køber.. Dog gælder reklamationen kun for fejl hvis denne har været der på købstidspunktet.. Jeg ved ikke om du ved disse ting.. men vil bare lige sige det, eftersom jeg ofte har stødt på fejlagtige opfattelser mht. ens juridiske stilling..

• #5   16. sep 2012 stueopdræt siger intet om stamtavle vs ikke stamtavle...det siger udelukkende noget om hvor hvalpene befinder sig:-)

Jeg kan anbefale MED DKK tavle, og så er det en god ide at tjekke om forældrene er tjekket for sygdomme af den ene eller anden art, da de jo er disponible for en del. Men ja som Jesper skriver, så er du dækket ind af købeloven, hvis der skulle være noget galt med din hvalp, og det hjælper dkk med at opdrætter bliver fastholdt i det, hvis der bliver problemer med komunikationen

• #6   17. sep 2012 Jeg ville og klart anbefale en hund med Dkk tavle, der ved du hvad du får. Og det med vejr trækningen er ikke et problem hvis de kommer ud fra de rette linier.
    Du kan jo kun få en hund med længere snude ved at krydse dem, og det synes jeg personligt ikke der er godt.
    Jeg køber/sælger kun hvalpe med DKK eller FCI pas da jeg bla har oplevet nok af usunde franske bulldogs..
    Håber det hjalp på dit spørgsmål smiley

Mvh Michelle

• #7   19. sep 2012 Det jeg mener med stue opdræt, er at det ikke er en Kennel eller avler. Det har hjulpet meget, vi har fået råd på at tage på udstillinger og se hundene der, samt besøge nogle kenneler. Der er også nogen som har sagt at svenske kenneler er bedre og man ofte oplever sundere FB'er der.?!

• #8   19. sep 2012 hvis man har et kuld hvalpe, er man avler, eller som det hedder når det er hunde, opdrætter.
    Og som sagt er stueopdræt udelukkende stedet hvor hvalpene opvokser. Mine bulldoghvalpe opvokser i stue, dvs stueopdræt, men jeg har da kennelmærke hos dkk osv

• #9   19. sep 2012 om svenskerne har sundere bulldogger...tja det er vel en smagssag...de skal tjekke hudnene for patella og hjerteundersøge dem inden avl, og det er ikke hjertescanning jeg mener, så det gør dem vel ikke decideret mere sunde? Så er det bedre at vende næsen mod tyskland, hvis du vil have fra udlandet, men sørg for at den har VDH stamtavle, da mange registrerer hvalpene i polen eller lign i stedet for Tyskland.

• #10   20. sep 2012 vi vil personligt ikke have med stamtavle.. vi har ikke noget at bruge den til.. og kan bestemt ikke se hvad en stamtavle giver af fordele.. synes ikke de argumeneter der bliver givet mht. stamtavle holder vand.. tværtimod så min veninde engang en fransk på udstilling som vand 1. pladsen, men den kunne knap nok bevæge sig fordi den trakt vejret så dårligt..

• #11   20. sep 2012 Jeg siger det samme som Lykke. Et stueopdræt er hvor de lever/opvokser i de første 8 uger.

Min staff som er med født Skk tavle, og overflyttet til Dkk er fra et stueopdræt og min datters franske med Dkk stamtavle er fra et stueopdræt.

Jesper, Jannie og bullerne .
    Min datters franske er som sagt med DKK tavle, og du kan ikke høre en lyd på hende.

• #12   20. sep 2012 Jeg siger heller ikke at alle med stamtavle er sådan.. men det er nøjagtig det samme som med dem uden.. så kan bestemt ikke se hvorfor stamtavle er bedre mht franske end uden.. du får ikke en sundere hund fordi den er med tavle end uden.. jeg tror bare ikke på, at den hanhund ikke har været med til at lave nogle kuld, fordi han havde super flotte resultater.. Så at påstå man får en sundere hund fordi den er med tavle, må jeg indrømme, jeg synes er noget fis..

• #13   20. sep 2012 Jeg er ikke lige helt med på, hvad du mener om " den hanhund " ?

Jeg mener man står bedre med en hund med DKK stamtavle. Som køber bestemmer man jo ene og alene, hvem man vil købe hos. Derfor skal man bare være kritisk..
    Der er jo nogle racer der ikke har avlskrav, men derfor kan man godt finde opdrættere der tjekker deres hunde i hovede og røv alligevel.

Jeg har deværre til gode at se, at der er nogen der gør det, hvis de sælger uden stambog.

Jeg ser det også ved min egen race. Folk der laver kuld, og de har ikke testet deres hunde for noget som helst.. Rigtig ærgeligt når nu racen har problemer at slås med. Eller også er de tjekket som de skal, men resultaterne blev ikke som håbet, og så laver man da også bare uden stambog smiley

• #14   21. sep 2012 Som lykke j siger kan man jo godt have DKK hvalpe i stue opdræt, det har jeg også haft. Det foretrækker jeg da i stedet for de opvokser i en stald..

Kommentér på:
råd omkring opdræt og stueopdræt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce