{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

Tisser inde? {{forumTopicSubject}}

Jeg har 3 chihuahua drenge, og de tisser inde, selvom de er 2 og 3 år gamle.

Jeg har prøvet at vaske vores gulv i alverdens ting og sager, for at fjerne lugt osv. Men det hjælper ikke!

Vi bor på en gård hvor de kan gå ud og ind som det passer dem, og jeg er med dem ude og gå tur rundt omkring her flere gange om dagen, og lufter dem sent om aften, for at undgå at de tisser inde om natten, dette hjælper heller ikke. smiley

Når de er alene (også om natten) er de i et rum, hvor der er super hyggeligt og deres kurve og huler er.

hvad kan jeg gøre nu? min kæreste er godt træt af dem nu, og siger de skal være ude i laden! (det kommer de aldrig til at være)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser inde?
  • #1   10. sep 2012 hvor og hvornår er det de tisser? og hvad gør DU når de gør det

• #2   10. sep 2012 altså det er faktisk hele tiden, og jeg tager dem aldrig i at de gør det smiley så kan jeg ikke "skælde" ud, nu når jeg ikke ser hvem af dem det er. smiley Men bare jeg feks lige er inde og ordne noget hvor de ikke er med, måske i 10 minutter, så er det 100% sikkert at der er en som har tisset når jeg kommer tilbage..

• #3   10. sep 2012 De har gjort det i 2-3 år, og det er først nu du søger hjælp eller? de har på en eller anden måde lært at det er okay at tisse indenfor.

• #4   10. sep 2012 Nej, de har ikke altid gjort det.. de er først begyndt på det indenfor de sidste 2 måneder.

• #5   10. sep 2012 Hvad nyt er der sket for de omk.2mdr. siden ? og hvor gamle er hundene og hvad køn ?

• #6   10. sep 2012 Jeg har set både alder og køn, og vil tro at det har noget at gøre med at de sidste 2 nu er voksne og de derfor markere for at vise hinanden hvem der har mest at skulle ha sagt i huset, så måske du skulle prøve at få dem kemisk kastereret også se om det hjælper.
    Hvis du da ikke kan hitte ud af om det kun er en af hundene der markere alle stederne. smiley
    Typisk for Chi`hanner. smiley

Du kan også gi dem tissebind på når de er indendørs, det er der flere der har måtte gøre med de3res for at stoppe strinteriet.
    Men det er self.smag og behag hvad man syntes er bedst/værst. Urin eller tissebind ?

• #7   10. sep 2012 Bruger du rodalon eller andet beregnet til at fjerne lugten med Ellers kan hundene stadig lugte urin og vil tisse samme sted igen.

• #8   10. sep 2012 det er bare så irreterende, man elsker jo de små hunde, og man bliver bare så vred og ked af det, når de begynder på dette pjat, for det er simpelthen noget være svineri. Men det er bare så svært med 3 hanner, som alle har deres drifter iorden. Indtil du finder en god løsning, som du vil arbejde med, for det bliver et stort arbejde, så giv dem tisse bælte på, det kan enda være de kunne glemme alt det strinteri, men du skal selvfølgelig være obs på at de ikke render rundt i haven med dem på, altså så de kun har dem på inde i huset.

• #9   11. sep 2012 Den ene af hundene er kastereret smiley Har overvejet lidt de der tissebind, bare for at se hvad de siger til det. smiley

Så må man bare gøre sådan at de kun har dem på når de er alenehjemme, eller der ikke er åben så de kan løbe ud. smiley

Jeg vasker netop i Rodalon, og har også prøvet at købe UrinOff, men det hjælper ikke en dyt på dem..

Hvis tissebælterne ikke gør det bedre, så må jeg bare leve med det smiley

• #10   11. sep 2012 Hvor kan man evt købe de tissebælter? smiley

• #11   12. sep 2012 Jeg har købt mit hos lillevus.com. Kan også købes på canini.dk

• #12   12. sep 2012 okay tak. smiley

• #13   13. sep 2012 Jeg ville putte dem i bur om natten. altså ikke sådan at de skal være i verdens mindste transportkasse, men et bur af en ok str, og hvor de så har tæppe, måske en bideting og en bamse de kan lide i.
    Og så sørge for at de har HVER deres bur hvor ingen af de andre drenge nogensinde kommer ind, så der kun lugter af dem selv.

De vil nok ikke tisse der hvor de selv ligger og spiser/sover.

Selvfølgelig ikke hvis i går i seng og sover 14 timer, men i 6-8 timer synes jeg sagtens de kan.

Det gør jeg med min ene tæve nu som ALDRIG kunne lære at holde sig, og nu holder hun sig fint. Så står jeg så ofte op rigtig tidligt og lufter dem, sådan så de som regel har været i buret fra 00-5 måske, og så kommer de i sengen derefter smiley

Hvis de tisser hver gang du vender ryggen til, så hvis du fx bare lige skal i bad eller de skal være alene, ville jeg også starte med at putte dem i burene, og så vil adfærden efterhånden forhåbentligt stoppe.

Det er også træls hvis man ikke tager dem i det så man kan få sagt NEJ.

• #14   13. sep 2012 Godt råd Linnea. Og du ved jo hvad du taler om.
    Så det råd vil jeg da råde TS at tage til sig. smiley

• #15   13. sep 2012 Ja det kunne man også.. Men mit problem er som sagt også at jeg ikke engang kan gå i bad uden de så har tisset et sted inde, eller hvis vi sidder og hygger om aften med hundene inde i stuen, og man ikke lige er opmærksom på at to af dem går, så er der igen tis et sted. smiley

• #16   14. sep 2012 Jeg ville køre træt i at lukke dem i bur, hvergang jeg forlod et rum, men nu sidder jeg jo også sjældent stille, jeg suser nærmest rundt i huset.

• #17   14. sep 2012 ja er også lidt træt af jeg skal lukke dem i bur hvis det er.. så har bestilt tissebælter nu. smiley så må vi se hvad de siger til dem..

• #18   16. sep 2012 Jeg har selv lavet dem nu, da jeg synes det er for dyrt at købe dem. smiley Så jeg har bare vært igang med at sy.. det tog en halv time og lave 3. smiley og det fungere super godt..

Kommentér på:
Tisser inde?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce