Ballerup 16+17.6 Ballerup 16+17.6
Skal vi ikke have en resultattråd for weekenden
Lørdag havde vi en finsk dommer. Hun syntes begge mine drenge var for lange og skulle have mere pels, så de endte begge på exc uden ck. Det var en svensk hund der blev bir og en dansk bim.
Søndag var dommeren vist fra Ungarn. Edda startede dagen med at hoppe på 3 ben , men lidt efter ville hun godt gå normalt igen men var lidt gnaven og ville have fred for hunde der ville hilse... jeg kunne ikke finde ud af hvad der generede hende.
Men jeg tænkte at nu var hun jo kommet med, så måtte hun få et kip hvis hun begyndte at gå med løftet forben igen.
Først var Tavi inde... manglede bryst - exc uden ck
Så var vi 3 championhanner inde... den der vandt lørdag var for let - exc uden ck. , Fossi var for smal og manglede bryst - vg
Og den 3 - verdensvinderen fik ck og blev bedste han.
Så var det tøsernes tur... både åben klasse tæven og championtæverne fik exc uden ck (fandt jeg ud af senere)... så var det Edda's tur (veteran)... jo, hun kunne da godt have større brystkurv... men fik exc ck og blev dermed bedste tæve.... fint tænkte jeg.... så skulle hun op imod Frey - verdensvinderen og dommeren mente at min gamle tøs på 10½ år, som dommeren dog ikke havde set halte tidligere på dagen, bevægede sig bedre end den unge dreng på 3 år... så Edda blev BIR og københavnsvinder..... grin og det var hende jeg var lige ved at sige at hun ingen chancer havde og derfor var lige ved at sige at hun ikke kom.
Og Edda måtte dermed i store ring 2 gange næsten lige efter hinanden.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Lørdag, norsk dommer som ingen havde stillet for. En noget streng dommer, men hver dommer har sine "kæpheste", sådan er det jo.
Cissie: Bedste Hvalp (uden konkurrence desværre).
Beckie: åben klasse, da hun lige er fyldt 2 år. BIM og 4. cert, dermed Dansk Champion.
Bianca: champ. klasse, 2. bedste tæve efter sin lillesøster
Søndag: Dommer Ole Staunskær. Han har været med til at genopbygge racen og er en af vores avlsgodkendende dommer.
Cissie, Bedste Hvalp (med konkurrence denne dag, juhuu), Store Ring "nada".
Beckie: champ klasse og stillede for Ole for 1. gang. Excellent CK og 4. bedste i champ klassen. Så glad og tilfreds med hendes kritik.
Bianca: champ klasse, 2. Bedste Tæve som slutresultat, endda med en helt fremmed handler, da jeg handlede Beckie. Det gjorde han så godt, at hvis det ikke var fordi det var en af mine hvalpekøbere fra Norge, der var med i weekenden, så havde jeg hyret ham som handler. Men Bianca er nyparret, så hun kommer først på udstilling til november, så har jeg god tid til at finde en handler til hende fremover.
Det var så fantastisk at have besøg fra Norge, for min lille hvalp fra B-kuldet er en stjerne. Desværre gik det ikke så godt, men sådan er det med fremmede steder, og hun er kun 1½ år. I Norge har hun allerede blevet BIR nogle gange, og fik Store Cert i Bø i år. I Sverige fik hun Cert den første dag hun stillede i juniorklassen og lige fyldt 9 mdr.
Til august tager de til Finland på en 3 dages udstilling (tror jeg det var). Får hun cert der, så vil hun blive Nordisk Champion når hun får et "lille" cert efter hun er fyldt 2 år den 31.10.2012. Er så stolt af hende, og hun går sin mor Bianca i bedene.
Så det har været en god weekend ikke bare udstillingsmæssigt, men også socialt. Lørdag aften var vi ude at spise med vores norske hvalpekøbere, og da vi kom hjem var Anne Mette (Billie & Jackie) og Rikke kommet og skulle overnatte hos os. For de var tilmeldt udstillingen om søndagen. Så en rigtig dejlig weekend har det været.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
DKCH, DKV 2011, KHW 2012 Misty Meadows LionHeart : INT show in Ballerup BOS ,CACIB , KHW 2012
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.029
Stort tillykke med det.....
Vi var noget spændte Lørdag, da vi fik dommer ændring i sidste øjeblik, til en Hollansk dommer og vi kunne intet finde på den dommer hvor hun havde dømt racen....
Viste sig at hun selv havde haft racen, og hun faldt helt i svime over vores dreng og ville stjæle ham:) og han endte ud med at blive BIR og vores venner fra Norge blev BIM med deres tæve..
Søndag havde vi også en Hollansk dommer, vi håbede på en Københavner vinder med vores unge han... Og fik den
Dommeren byttede om på BIR og BIM fra om Lørdagen og vores Norske venner blev så BIR og vi blev BIM
Så vi klager heller ikke over denne weekend.... :)(kun over det diskotek storering pludselig var omdannet til)
apr 2005
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.584
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
M&R: "Så vi klager heller ikke over denne weekend.... (kun over det diskotek storering pludselig var omdannet til)"
- Hvordan skal store ring så være ? skal det være en død fest med ingen musik, ingen klap, ingen hujen, ingenting ??
Store ring er en FEST og jeg synes det er fedt vi har fået noget gang i storering med musik, klap, hujen osv osv ...
Og hvis det er et spørgsmål om hundene ikke kan "tåle" det så burde man til at indfører til ringtræning at sådan noget bliver trænet med, det ved jeg i hvertfald man gør i Vejle ved kreds 5, der bliver klappet og spillet musik osv den sidste runde inden man går hjem så hundene kan vænne sig til det ,.
apr 2005
Klappet hujen og hajen, fint for mig, det gør jeg selv men nu nævner jeg DISKOTEK og ikke klap hujen og hajen men dunrende musik på fuld knald er bare ikke ok.. selv speaker blev overdøvet af musikken..
Ældre måtte forlade udstillingen , uden at gå i storering med deres hunde... Ikke ok.. Og musikken var bestemt heller ikke ok for hundene, den volumen vil jeg sgi gerne se blive trænet til en ringtræning, tror det er de færreste der har det udstyr til rådighed...
De betalende stande rundt om ringen måtte stå og råbe til deres kunde (og nu er det jo DKK der har bestemt de ikke må pakke sammen før efter storering, så burde der også tænkes på dette)
Storering kan sagtens laves med stil, og stil var det ikke denne weekend....
Denne weekend gik de bestemt over gevind...
maj 2006
Tillykke til jer alle sammen. Mette, hvorfor er Charlotte ikke velkommen mere. Jeg har ikke oplevet at hun har haft "snuden" for langt fremme.
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
Vi var kun tilmeldt søndag og det gik over alt forventning.
Rubin blev BIM og fik sit andet CAC og Eccola stillede for første gang i champion klassen og blev BIR og dermed fik sit andet 2 CACIB
Så fik er glade og holder en lille pause fra udstillingerne end til Bremen.
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Husk at sende dem til showresults ;o)
Min egen weekend var også ganske fremragende!
Jeg har en tæve på 2 1/2 år som har været lang tid om at modnes. Var faktisk ikke sikker på at hun nogensinde ville "være der", men det er hun nu og det så lørdagens dommer og gav hende hendes (og mit) første cert og tilmed 2. bedste tæve - kun slået af en rigtig fin ch-tæve!
Søndag gik det sørme således at denne dommer fandt min juniortæve så god, at også hun blev 2. bedste tæve og også hun fik sit første cert!
Hold op, jeg smilede fra øre til øre da jeg kom hjem!
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
Søndag blev han 4 bedste junior uden ck... han var træt og showede ikke særlig godt
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Søndag fik han EXC CK CAC CACIB BIR KHBV12
Så alt i alt en ganske udemærket weekend :-))
maj 2006
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Vi have en aldeles fremragende weekend i gode venners lag. Mit hvalp kunne ikke bedømmes lørdag men fik alligevel en kanonkritik da dommeren var vild med hende, søndag blev hun SL og BIR hvalp
Min han fik begge dage excellent lørdag blev han BIK 2 og søndag med CK og res cacib BIK 2 og min gamle pige på 9 fik begge dage excellent med CK og hhv BIK 2 og 3 og begge dage med kanon kritik og bedste veteran. Så "mor" er stolt!
maj 2006
Overhalede dig på motorvejen søndag morgen lige før afkørslen ved Lejre Ådal. Har du fået ny bil? Det var fordi jeg kunne kende hundene, at jeg så at det var dig
aug 2007
Følger: 129 Følgere: 130 Hunde: 8 Emner: 70 Svar: 917
Vores junior tæve Qui Terret Addiction: Lørdag EX1, CK, CAC, BIR
Søndag fik hun: Ex 1 CK, CAC, KBHV 2012 BIM
Mor her er såååå stolt at hun klaskede alle de voksne hunde hi hi
jan 2006
maj 2006
Du har fået en meget bedre bil Trine, vær glad for det. Der er også bedre plads til nu 3 hunde i bilen
jan 2006
Jeg er enormt glad for bilen og vi har lige været i Polen kørt derned på rekord tid i forhold til den lille gule som jeg nu også var glad for...
Ballerup 16+17.6
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside