14.664 visninger
|
Oprettet:
hvalp 9 uger og lopper {{forumTopicSubject}}
Er der nogle der ved hvad man gøre når en hvalp har lopper? Min mor mener den er for lille til de der pipetter og shampoo og loppe halsbånd, men der må da være noget man kan gøre.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Shampoo`en dræber lopperne og deres æg med det samme "så vidt jeg husker".
I hvertfald er det et bad der skal til. :-))
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 28
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
maj 2009
dec 2007
Det står forøvreigt også på pakken med pipetterene at de mindst skal være 7uger og mindst veje 1,5kg.
Jeg kan huske at jeg måtte vente i et par mdr.før min Chi måtte få Bayvantic fordi hun vejede under 1,5kg, men fordi hun altid lå på de store så tror jeg at hun blev beskyttet af deres "dryp" ;-))
maj 2009
dec 2007
Men du læser vel brugs vejledningen eller bagsiden på pakken for der står det, jeg har lige tjekket for at være sikker på at jeg ikke sad og bildte dig noget ind
Jeg syntes du skal købe noget loppeshampoo også vaske den godt og grundigt, for det ER nemlig synd at de skal tappes for blod af alle de ækle kryb.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Advantage og Stronghold må f.eks. gerne bruges til ovenstående hvalp.
maj 2009
dec 2007
Sorry for at jeg "røg" OT..
Nå, men bortset fra det så tænkte jeg ikke på de mærker da jeg selv har brugt Bayvantic i årevis efterhånden.
Jeg er ked af hvis jeg har forvirret mere end godt var, jeg ville bare hjælpe, men ved godt at jeg ikke er den bedste til at forklare det jeg vil sige mere..
jeg glemmer desv. konstant at mine 2 slagtilfælde har gjort min hukommelse og viden mere el.mindre ubrugelig i mange tilfælde, men tro mig jeg mener det virkeligt kun godt når jeg reagere i en tråd som denne.
maj 2009
dec 2007
Men prøv evt.at holde ham i håndklædet så han ikke kan kæmpe så meget med benene også børst små frie stede til at starte med, så er de "pletter" da ordnet.
Men inden du ordner ham så forestil dig at det hele vil gå som en drøm uden problemer af nogen slags, det smitter af på hunden så den kan mærke at du er rolig, stabil og tillidsvækkende.
PS. Når du bader så vær forberedt på at lopperne alle søger op mod hovedet hvor der er mest "tørt" det kan virke ret ulækkert når de samles deroppe især hvis der er rigtigt mange, men "bare" skub dem ned i vandet så de drukner.
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
Man ifører sig med et par engangshandsker (gummihandsker). Sprøjter sig selv i hænderne med nogle tryk på flasken. Dette fordeler man på håndfladerne og kan derefter fordele det i let mængde på dyrets krop. Endelig ikke i øjnene. Har selv været nødt til at bruge det på to 12-ugers killinger. Det fungerede fortrinligt. Og ingen blev syge, eller fik det dårligt. Lopperne forsvandt heldigvis også. Hvilket jo var formålet. Men dengang fik vi at vide, at denne spray, var eneste uskadelige mulighed for at loppebehandle på så små dyr.
maj 2009
Ja Anita jeg ved godt mit sind smitter af, men er godt nok svært. Jeg ser så meget dogwhisperer og er så facineret af den rolige mand.. så noget med børstning her i weekenden såd et skal prøves. Men ærger mig lidt der ikke er et afsnit om små hvalpe.
hvalp 9 uger og lopper
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside