har i nogle råd? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har to hunde (begge miniature lang håret gravhunde)
Den ene er en han på 2 år (kastereret) og den anden er en lille ny tæve på 10 uger.
Jeg har to spørgsmål:
jeg bor i lejlighed, og vil gøre alt for at min lille hvalp bliver renlig hurtigst muligt. men har desværre ikke en have at lukke hende ud i, så skal ud med hende hver gang (hvilket ikke gør mig noget) men hvad gør jeg for at hun bliver renlig?
det andet er at hver gang nogen banker på så løber de begge hen til døren (min ældste hund han gør når det er) men de vil ikke gå væk så jeg kan åbne døren, og vil gerne at de bliver væk, så personen kan komme ind uden man skal tage begge op, eller skubbe dem væk. har i nogen ide?
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 451 Svar: 2.869
(det er mig, der har sagt ja til at passe dem på facebook )
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 197 Svar: 1.559
Han ville helst tisse samme sted hver gang, da det lugtede af ham og han var tryg der.
Han havde ikke flere uheld hverken om dagen eller natten da han fyldte 4 måneder
Så ja, hver gang hvalpen har spist, sovet, drukket og leget eller bare været aktiv, så ud..
Har selv en bette labrador hvalp på 12 uger, så ved nøjagtig hvordan du har det..
Bor på første sal (har dog have), så det er op og ned mange gange om dagen, og sådan en labrador vokser altså hurtig, så han er tung at have på slæb
Med hensyn til dit andet probem, kan du så måske prøve at lokke hundene væk fra døren med godbidder og så få dem til at sætte sig??
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 102
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 197 Svar: 1.559
Ved ikke om det hjælper, men her gør det.
Men ja, som Malene skriver vil det klart være det nemmeste hvis man lære dem at gå i deres kurv...
Det har Enzo så bare aldrig lært *rødme*
jan 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 204
Lad en person hjælpe dig. Hun står uden for og banker på en enkelt gang, du bliver siddende i sofaen eller på en stol i 15 sek. det er vigtigt du ikke fare op når det banker på, men forholder dig roligt.
Når du så rejser dig går du foran døren med ansigtet til begge hunde og siger væk en gang, så bruger du din krop og kropssprog til at flytte dem fra døren, du spærre for dem, de flytter sig bagud og du får dem til at sætte sig, du tager som om du vil åben døren, men så rejser de sig garantert, men så gør du det samme igen, du blokere for døren og får dem på passende afstand og får dem til at sidde. Når du har brugt omkring 5 min. på det ja så har de garantert fatte pointen, dog skal du regner med den lille er lille, men kan sagtens lære dette nummer rigtig hurtigt. Det er meget vigtigt at du tager det stille og rolig og opservere dine hunde og lader dem tænke. Dette skal så uden undtagelse gøres hver eneste gang der er en der banker på, men efter en uge, med et par besøg om dagen, så sidder øvelsen nok fast.
God arbejdslyst, det er faktis rigtig sjovt.
har i nogle råd?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside