{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

har i nogle råd? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg har to hunde (begge miniature lang håret gravhunde)
Den ene er en han på 2 år (kastereret) og den anden er en lille ny tæve på 10 uger.

Jeg har to spørgsmål:

jeg bor i lejlighed, og vil gøre alt for at min lille hvalp bliver renlig hurtigst muligt. men har desværre ikke en have at lukke hende ud i, så skal ud med hende hver gang (hvilket ikke gør mig noget) men hvad gør jeg for at hun bliver renlig?

det andet er at hver gang nogen banker på så løber de begge hen til døren (min ældste hund han gør når det er) men de vil ikke gå væk så jeg kan åbne døren, og vil gerne at de bliver væk, så personen kan komme ind uden man skal tage begge op, eller skubbe dem væk. har i nogen ide?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har i nogle råd?
  • #1   11. maj 2012 Hvor mange ture går du med dem/ den lille?
    (det er mig, der har sagt ja til at passe dem på facebook smiley )

• #2   11. maj 2012 Du skal bare ud med hende hver eneste gang hun har leget, sovet og spist. Hunden er og bliver kun renlig på den måde. Jo ældre hun bliver jo længere tid kan du vente før hun behøver at komme ud.

• #3   11. maj 2012 Sa jeg boede med Jason i lejlighed uden have, var der heldigvis næsten lige udenfor lejligheden, en lille plet med græs, og der tissede han hver gang da han var helt lille.
    Han ville helst tisse samme sted hver gang, da det lugtede af ham og han var tryg der.
    Han havde ikke flere uheld hverken om dagen eller natten da han fyldte 4 måneder smiley

Så ja, hver gang hvalpen har spist, sovet, drukket og leget eller bare været aktiv, så ud..
    Har selv en bette labrador hvalp på 12 uger, så ved nøjagtig hvordan du har det..
    Bor på første sal (har dog have), så det er op og ned mange gange om dagen, og sådan en labrador vokser altså hurtig, så han er tung at have på slæb smiley

Med hensyn til dit andet probem, kan du så måske prøve at lokke hundene væk fra døren med godbidder og så få dem til at sætte sig??

• #4   12. maj 2012 Eller lær dem at gå hen i deres kurv når der kommer gæster. det har vi stor glæde af herhjemme smiley

• #5   12. maj 2012 Her står hundene også foran døren når det banker på, men har en bøtte med godbidder stående ude foran døren, så gæsterne kan bede dem om at sætte sig, og så får de en godbid og så er der egentligt ro for dem.
    Ved ikke om det hjælper, men her gør det.

Men ja, som Malene skriver vil det klart være det nemmeste hvis man lære dem at gå i deres kurv...
    Det har Enzo så bare aldrig lært *rødme* smiley

• #6   12. maj 2012 Når nogen banker på døren, at de siger til er vel ok, men så er det også fint.
    Lad en person hjælpe dig. Hun står uden for og banker på en enkelt gang, du bliver siddende i sofaen eller på en stol i 15 sek. det er vigtigt du ikke fare op når det banker på, men forholder dig roligt.

Når du så rejser dig går du foran døren med ansigtet til begge hunde og siger væk en gang, så bruger du din krop og kropssprog til at flytte dem fra døren, du spærre for dem, de flytter sig bagud og du får dem til at sætte sig, du tager som om du vil åben døren, men så rejser de sig garantert, men så gør du det samme igen, du blokere for døren og får dem på passende afstand og får dem til at sidde. Når du har brugt omkring 5 min. på det ja så har de garantert fatte pointen, dog skal du regner med den lille er lille, men kan sagtens lære dette nummer rigtig hurtigt. Det er meget vigtigt at du tager det stille og rolig og opservere dine hunde og lader dem tænke. Dette skal så uden undtagelse gøres hver eneste gang der er en der banker på, men efter en uge, med et par besøg om dagen, så sidder øvelsen nok fast.

God arbejdslyst, det er faktis rigtig sjovt.

Kommentér på:
har i nogle råd?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce