1.642 visninger
|
Oprettet:
Løse tænder {{forumTopicSubject}}
Bubu har aldrig haft gode tænder, og for et halvt år siden kom han for 2 gang i fuld narkose fordi han havde 2 løse voksentænder som gjorde det svært for ham at spise..
Idag kigger jeg så på hans tænder og sørme om ikke os der er en igen!! Og det er de store hjørnetænder vi snakker om, hvilket det også var sidst..
Nu er det så her om jeg igen skal ha ham i fuld nakose for 3.gang inden for tandrens? eller skal man lade det gå naturens vej? Kan jo bare ikke lide hvis han har ondt i den, men jeg fatter virkelig ikke at en hund på 2,5 år allerede skal miste alle de voksentænder.. den kan jo snart ikke spise tørfoder mere..
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Det fortalte de mig sidst jeg var med Måløv tandklinik..
Personligt synes jeg det er meget drastisk - Men ville heller ikke lægge ham så ofte i narkose.
Kan du se om han har smerter, eller?
apr 2009
Desværre ses det vidst mere og mere hyppigt, ved især de små racer.
jan 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 44
apr 2009
Jeg børstede jo meget tænder på mine, over en periode.
Men det er kun Shika der har behov for det, de andre har super fine tænder.. Især Paya får simpelthen SÅ meget ros hver gang vi er ved dyrlægen.
Så Shika får børste tænder 1-2 gange om ugen. Lidt er bedre end intet :o)
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
jun 2009
Men men. Nu må Mor her jo så ta' tandbørsten i den anden hånd og være liiidt mere "håndfast" og flittig med tandbørsten og levertandpastaen. Men tak for rådet. Det er det bedste ved HG. At man på denne hyggelige og behagelige måde, kan hente gode råd og snakke sammen med andre hundeglade mennesker om vores elskede kæledyrs trivsel :o)
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 44 Svar: 684
apr 2009
...For hun VED at der falder en lækker snack af bagefter - Som Paya og Thea bliver meeeeget misundelige på! ;o) Hehe!
dec 2007
Men helt ærligt, hvis det er fordi han sluger alt og derfor ikke får renset tænderne som andre hunde eller det er den arvelig faktor der ligger til grund elle begge, så ville jeg ta "tyren ved hornene" og holde ham fast mens jeg rensede bisserne med sådan en man sætter på fingeren, og så rense dem så ofte som muligt og det betyder Mindst 1gang pr. dag uanset hvad han siger til det. "Kender ham jo ikke så ved ikke hvordan han lettest overbevises om at DETTE SKAL bare gøres"
Ved godt at hunde kan leve uden tænder da de jo "bare" får våd kost el.blødt foder, men da han er SÅ ung syntes jeg at du bør sætte hårdt mod hårdt så han i det mindste har en chance for at bevare så mange tænder om muligt og så længe som muligt.
Men ved naturligvis også godt at du vil gøre alt hvad du kan for at bibeholde hans bisser.
Skriver det mere generelt hvis andre der læser med og som ikke kender så meget til vores små hundes tandproblemer kan få lidt input. ;o)
Ønsker dig AL Held og Lykke med projektet.
dec 2007
jan 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 44
jun 2009
Løse tænder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside