{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.842 visninger | Oprettet:

Løse Tænder!!! {{forumTopicSubject}}

Hej ..
Vi har en chihuahua på 2.5 år (Milou)
Her til aften tjekkede jeg lige hans bisser som vi nu så tit gør MEN i dag opdagede jeg at hans nederste 4 tænder i undermunden var temmelig løse. Det syntes jeg ikke at have bemærket tidligere?? Er det normalt eller?? Han spiser som han plejer, men er også en hund som IKKE "piver" selvom han har meget ondt.. Altså IKKE en sart hund...
Håber nogle ved lidt mere om det end jeg..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse Tænder!!!
  • #1   28. maj 2010 Tænderne burde ikke kunne rokkes overhovedet så vil råde dig til at tage til dyrlæge

• #2   28. maj 2010 Kan det være mælketænder de burde godt nok være væk for længst men man ved jo aldrig?

• #3   28. maj 2010 Hmm okay det virker sgu også lidt underligt..

• #4   28. maj 2010 ja meget har ikke hørt om en hund med rokkende tænder før

• #5   28. maj 2010 Nej men min første tanke er egentligt bare at hele tandkødet/hagen eller hvad man siger jo er temmelig blødt og meget lille så at de måske bare godt kan rokke lidt hvis han har tygget i for mange bamser.. Jeg ved da fra mig selv og diverse tandbøjer kombineret med karameller at tænderne kan gå lidt løse smiley

• #6   28. maj 2010 Sandy: okay har jeg ikke prøvet men synes du skal tage hunden til dyrlæge for det ikke normalt selvom de tygger meget

• #7   28. maj 2010 Nej det kan man da sige - alle kan da komme med det gode råd at jeg skal tage til dyrelæge med ham, men jeg kunne jo også lige se i løbet af et par dage hvordan det går smiley er ikke fordi jeg ikke under ham at komme en tur til dyrelægen men altså dyrehospitalet en fredag aften pga. et par rokketænder det gør jeg lige godt ikke smiley

• #9   28. maj 2010 det er altså meget almindeligt at hudene taber nogle af de små fortænder, men jeg sys det lyder lidt voldsomt at det er dem alle?

• #10   28. maj 2010 Ja ik.. arr men tror dog ikke at de skal ud.. han har tænder som en lille hvalp smiley intet at se nogle steder og han har LIGE været til dyrelæge og blive tjekket i begge ender og tænderne så fine ud sååå arr det håber jeg da ihvertfald ikke smiley

• #11   28. maj 2010 Min Chihuahua Micki har en smule løse tænder de 6 nederste mellem hjørnetænderne...

Jeg opdagede det en weekend for 3-4 år siden man kunne rokke med dem og de så misfarvet ud(let gule) om mandagen kontaktede jeg dyrlæge for at de kunne se dem... Vi fik taget røngten af dem og tandrødderne så fine ud så de ville ikke gøre mere ved det, de måtte holde så lang tid de kunne...

Og nu har de da holdt i 3-4 år og er knap så løse...

Jeg og dyrlægen tror at han har i leg simpelthen har løbet ind i noget eller ramt et eller andet så de har fået et ordentlig slag....

Men han fungere helt optimalt og tygger på livet løs og spiser som min den anden chi som ikke har løse tænder:o)

• #12   29. maj 2010 Sandy mente heller ikke du skal tage til dyrlæge med det samme han klarer sig jo nok men synes du skal gøre det mandag. Men det jo op til dig

• #13   5. jun 2010 Jeg tog det helt stille og roligt smiley Min kærestes fætter er dyrelæge og mente heller ikke jeg skulle ligge mere i det - men mente dog at vores leg med tøjdyr skulle dæmpes lidt selvom det jo er Milous ynglingsleg smiley Hans tænder sidder nu også bedere fast, og vi takker for alle jeres gode råd.. Pote dask til jer alle..

Kommentér på:
Løse Tænder!!!

Annonce