{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.697 visninger | Oprettet:

God lille hundebil {{forumTopicSubject}}

Overvejer lidt når jeg har fået solgt Minien om jeg skal ud og invistere i en helt ny bil :).
Det skal være en lille bil til under 100.000, bagsæde skal gerne kunne lægges helt ned, så hundeburet ikke skal stå på bagsædet eller også med plads til bur bagi :).
Kom frisk med forslag :).
Og så skal det jo helst være noget der ikke ruster eller går i stykker lige med det samme smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God lille hundebil
  • #1   27. feb 2012 Altså miniputbilen (Chevrolet Spark) kan jo få lagt sæderne helt ned. Og den ligger på under 100.000 kr

Ellers er der kommet en ny VW Up. Der er også Kia Picanto og Suzuki Alto.

Jeg ville selv vælge enten VW Up'en eller Kia'en.. Jeg ved dog ikke lige hvor meget Up'en kører på literen.

• #2   27. feb 2012 Vil prøve og kigge på VW Up :).
    Kender godt Altoen men værgrer mig lidt fordi min kammerat som har den mener at jeg absolut skal ud og have sådan en og driller mig med det *GG*. Jeg får aldrig nogensinde fred hvis jeg køber sådan en *LOL*

• #3   27. feb 2012 Og Kia vil jeg da også lige kigge på. Det er kun ved overvejelserne endnu og bliver det ikke til en helt ny bil, kan jeg overtage min mors Micra. Den er så bare et år ældre end Minien *LOL*. Men i fin stand

• #4   27. feb 2012 Jeannette var det ikke noget med der nærmest ikke var plads til et bur i chevyen eller var det bare fordi det var din fars bil og det ikke skulle stå der permanent?

• #5   27. feb 2012 vi har en ny kia picanto og er rigtig glade for den:)

• #6   27. feb 2012 Sidder og er ved at kigge Picanto nu, det ser fint ud :).

• #7   27. feb 2012 Ha, der er åbent hus hos VW i weekenden med UP

• #8   27. feb 2012 jamen så er det jo en oplagt mulighed:) vi har to biler, og den anden er en vw lupo , der er hele bagende indrettet til hundeende og så med gitter om til føreenden . det er ganske enkelt virkelig genialt og lækkert:)

så jeg er på både kia og vw;) og den nye up ser også lækker ud..

• #9   27. feb 2012 I KIA Picanto'en får du jo 7 års garanti, 5 døre og en bil der er mere rummelig i kabinen end VW Up'en..
    I Tyskland har Up'en og Picanto'en desuden været testet imod hinanden, og der vandt Picanto'en.
    Men det er begge fine biler, så du må ud og prøve dem begge og se hvad der tiltaler mest. God jagt på den rette :o)

• #10   27. feb 2012 Jeg har fået lagt sædet helt ned. Det var bare fordi vi ikke lige havde "mast" nok på. Jeg kan tage et bilede om lidt og sende på mms til dig smiley

• #11   27. feb 2012 Ok Jeanette smiley
    Dorte koster den under 100? smiley

• #12   27. feb 2012 Aj fandens oss, nu glemte jeg det *suk*

Nå men altså sædet kan godt lægges helt plant og buret står fint. Altså havde det været min egen bil, havde jeg fået hevet sæderne ud *G*

• #13   27. feb 2012 Ved godt den koster lidt mere men ikke meget..
    Men jeg kan virkelig anbefale en suzuki splash..
    Den fungere bare.. Det en af de mest rummelige små biler..
    Den er høj og der er god plads på sæderne også og bagi kan selv min venindes malamute godt sidde tihihih....
    og så er det bare en lækker bil.. har haft min siden 09 og
    den kører stadig upåklageligt.. elsker min bil...!
    det kun en 1.0 men den er ret hurtig alligevel..
    og så den billig at have... suzuki har også en aftale med if så man kan
    få super billig bilforsikring igennem dem hvis man køber en ny suzuki...

Jeg var ude at prøve kører alle de andre små bilmærker hvor vægtafgiften kun lå på de 260 pr.½ år og som lå under 120.000 og der var efter min mening ingen af de andre der var rummelige nok til mig , kæresten, vores søn og hund og indkøbsvarer og familie...

Vi kan tage 4 personer, tulle og ALT mad og tøj osv med i bilen til en hel uges ferie..
    Faktisk gloede folk noget ved netto sidste sommer da mig og min mor stod med en hel oppakket bil med alle ruder dækket og tømte en hel indkøbsvogn med varer ind i bilen tihihi...

• #14   28. feb 2012 Mopsejer det lyder vældigt :). Men nu er der jo kun Gizmo og mig, så behøver ikke så meget plads. Kommer jo også fra Minien så alt andet har mere plads og er mere praktisk *LOL*

• #15   28. feb 2012 Men af dem jeg har kigget på indtil nu, Toyota Aygo, Kia Picanto, VW UP og Suzuki alto, der er altoen godt nok den billigste :). Men har kun kigget på nettet, den eneste jeg har prøvet er Suzukien og den er egentlig fin nok :). Men har god tid til at kigge, prøve og vælge, skal jo først af med Minien smiley

• #16   28. feb 2012 Jeg ville kigge på Hyundai I10 den er altså en rigtig fin bil til under 100000 kr smiley Mener den koster 80000 kr lige pt, jeg har selv en lidt større model af dem og elsker den .-)

• #17   28. feb 2012 Vi har en Aygo. Sæderne kan klappes helt ned og være flade.
    Jeg har valgt, at have et bur på bagsædet som er spændt fast.

Hvis du kan undvære A/C er de billige, hvis du ikke vil have dem fra helt ny.

Vi er lige blevet budt 65000 kr for vores ved forhandler. Den er 1½ år og har kørt 35000 smiley

Vi giver 260 kr/ halvårligt i vægtafgift, 4000 kr/årligt i forsikring og kører ca.20 km på literen.

• #18   29. feb 2012 Sabrina det lyder super :). Behøver ikke være spritny, har overvejet en af de der leasingbiler som har kørt et år :). AC behøver jeg ikke, vil bare meget gerne have der er musikmulighed i bilen, hader og køre uden musik/radio *GG*.
    De har faktisk en stående ude ved Toyota her i Esbjerg som godt kunne friste mig og kigge på :). Men nu skal jeg lige af med Minimoyseren først og have sparet lidt penge sammen.

• #19   29. feb 2012 Huyndai, jeg vidste der var en af japanerne jeg havde glemt *GG*

• #20   29. feb 2012 Ja, det er jo enormt billigt for en forholdsvis ny bil.
    Vi gav 115.000 kr for den fra ny smiley

Der er radio med cdafspiller i de fleste smiley

• #21   1. mar 2012 Jeg har en Susuki wagon, der kan sæderne lægges helt ned, så der blvier god plads.

• #22   2. mar 2012 Så har jeg kigget på hyundai og den ser fin fin ud :). Skal ud og have prøvet nogle af alle de biler :). En skam jeg er nødt til at vente med og købe, den er i kampagne lige nu *GG*

• #23   2. mar 2012 Husk på, hvis du skal have en Kia Picanto er der over næsten hele landet leveringstid på bilerne under/omkring de 100.000,- (Motion og Motion Plus).
    Så du kan flere steder komme til at vente 3-4 måneder før du kan få den leveret - Så det kan godt betale sig at købe den INDEN du sælger Mini'en. Med mindre du kan leve unden en bil i X antal tid selvfølgelig.. :o)
    Men det er bagsiden af medaljen på Picanto'ens succes, fabrikken kan desværre ikke nå at spytte nok biler ud til efterspørgslen.

• #24   2. mar 2012 Jeg lever uden bil allerede nu, den står ude hos min papfar i øjeblikket og så skal den ud til en der har lovet og have den stående og hjælpe med at sælge den smiley

• #25   2. mar 2012 Aha, ja så er der jo intet problem :o)
    God jagt og god weekend!

• #26   13. mar 2012 ved ikke om du har fundet ud af hvilken bil du ville købe dig...

men jeg selv er helt vild med Suzuki Swift... den ville jeg gerne have som nummer to bil... for den er fræk, rap og har masser af plads.. men fremfor min audi a8 - så har den i den grad den fordel at den kan være i en p.bås... det er et problem jeg har med min Audi... den enten står på striberne, lige indenfor eller over... alt efter hvor jeg kommer... hvis jeg så kan have den mellem striberne, ja så kan jeg ikke komme ud og ind af dørene hvis en anden parkere i båsen ved siden af :O/

Jeg har også luret lidt på VW´s Up... men der kommer Skoda med en kopi... det er PRÆCIS samme bil, bliver lavet samme sted, er bare så meget billigere end originalen fra VW og den kommer i en 5 dørs udgave, det finder jeg interessant :O)) Den kommer i Skoda´s forretninger i maj måed

• #27   13. mar 2012 Og hvad hedder skoda modellen så?

• #28   13. mar 2012 jeanette

den hedder - Skoda Citigo . og man kan få den både som 3 og 5 dørs og vil komme i forretningerne i maj :O)

• #29   13. mar 2012 Vil da holde øje med Skodaen :).
    Har besluttet mig for at vente et års tid med en ny bil. Så kan jeg nå at få sparet noget sammen, så jeg ikke skal ud og låne så meget smiley

Kommentér på:
God lille hundebil

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce