Hundebil :) {{forumTopicSubject}}
Hello
Jeg ved den har været oppe at vende før og jeg har ledt men synes ikke jeg umiddelbart kan finde noget der passer til mine krav Nu sidder her jo så mange så måske jeg kunne få et par andre øjne på;
Vi skal bruge en hundebil som opfylder visse krav;
- Gulpladet
- Ingen læssekant
- God plads bagi
- Komfortabel
- Diesel ( Skal køre mellem 18-20 km/l )
- Vægtafgift ikke over 6000 kr/årlig
- Skal være en brugt bil til max 50.000 kr
Har kig på: Opel Meriva, Citröen Xsara Picasso, Peugoet 307/308 og et lille øje på Suzuki Grand Vitara.
Vil meget gerne høre om der er nogen som har erfaringer med overnævnte biler Og ellers self andre bud
På forhånd tak
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Jeg tror Suzuki G.V. bruger væsentlig mere diesel end det du ønsker, det er jo en firhjulstrækker. Jeg sammenligner med vores anden Toyota, det er nemlig en Rav også en firhjulstrækker, og de er altså noget mere tørstige...
Begge vores Toyotaer kører trofast, aldrig nogen problemer med dem, hvilket er grunden til at vi har valgt mærket.
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Sportsvan/Corolla Sportsvan er nok det bedste bud
Ellers en Octavia eller anden i VW gruppen - bare hold dig til 1,9 og ikke den nyere 2,0 diesel
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 171
Og ellers laver Toyota rigtig gode biler. Både sportsvan og verso er super lækre. Bare vær opmærksom på, at det er ikke alle årgange der kan vejes ned
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 397
Min egen er fra 2003, jeg giver 4070 kr om året efter at der er kommet udligningsafgift på, var den ikke nedvejet, var det 10000+ kr. pr år.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
Rart med forskellige inputs den med at veje bilen ned er bestemt en ting jeg vil tænke på
mar 2008
Jeg ligger på godt 18 km pr. liter, kører til Kbh. ca. 220 km et par gange om ugen, de resterende dage kører den småture. Det er måske også et spørgsmål om hvordan man kører, kører man jævnt og ikke ligger på 140 km i timen, så er økonomien udemærket. Jeg ligger nok mest omkring 120 km/t på motorvejen.
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Opgivet km tal er fusk efter alle kunstens regler.
-Bilerne bliver fyldt med så lidt brændstof/kølevæske/Olie som muligt.
-ingen spinklervæske og piller reservehjul ud
-Slår stortset alle elektriske komponenter fra - Servostyring/blæser/radio osv
-Afmontere antenner og det ene sidespejl
-Taper revner
-Fjerner alt ekstra udstyr - inkl tæpper og evt hattehylde
-perfektion montere diverse front/bag skørt
-Køre med overpumpede dæk
-Køres af en ekspert
-Polere bilen
Kreativitets listen er lang
Mærket der har opnået et mål med længst opgivet km/l er nok bare dem der har været mest kreative
- tilgengæld vil du nok aldrig opbygge samme venskab med din mekanikker i en Toyota - som hvis du vælger Fransk eller nyere Tysk
mar 2008
Typisk ligger vores et pænt stykke over 20 km/l på motorvejen, og så kan jeg fint opnå 18/l i gennemsnit, selvom de daglige småture trækker ned.
mar 2008
Nu har jeg altid kørt "stor" bil, både benzin og diesel, har altid haft brug for pladsen til vovserne og har både haft kørt langt og kort til arbejde. Kører du mange småture, så går brændstofforbruget op, jeg vil ikke sammenligne med taxikørselsmåture, for her er motoren som oftest varm, hvilket jo giver en bedre brændstoføkonomi.
Lige pt. sammenligner jeg mest med Touranen, da det er den jeg ellers kender, der er brændstofforbruget ikke meget anderledes end Sportsvanen ved ens kørsel.
Hundebil :)