1.477 visninger
|
Oprettet:
Inspiration kylling {{forumTopicSubject}}
Hejsa allesammen
Her i huset elsker vi kylling men kunne være vildt fedt at få lidt nyt inspiration. Ligger i ikke inde med en masse lækre opskrifter?
Søger specielt opskrifter der er nemme, billige og forholdsvis sunde. Men gør man ikke altid det
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Jeg tror nok, jeg gav det en halv times tid i ovnen, men man kan jo stikke i kålen og tage den ud, når man synes, konsistensen passer. Serveres med ris. Hvis de er brune, er det ekstra sundt
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
1 pakke hakket kylling
1 revet løg
1 revet hvidløg
1/2 chili
2 spsk. persille (eller koriander hvis man er til det skidt)
1 spsk. Fishsauce
2 tsk. Mel
salt og peber
Bland det hele sammen og steg
TIP: brun dellerne og put panden med deller i ovnen på 200 grader i 10 minutter.
Så er du sikker på de er gennemstegte og du behøver ikke holde øje med dem
Bare husk at håndtaget skal være lavet af stål og er rigtig varmt når du tager panden ud…
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 1.295
I pakke kyllingefars
et glas rød pesto
Et finthakket løg (kan undlades)
En lille bøtte salattern (Feta)
1-2 spsk mel
salt og peber
Salatternene knuses i en skål med en gaffel og resten blandes i til en god dellefars. Opskriften kan varieres med fx persille eller chilli pesto.
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.735
http://www.indiskmad.com/indisk-smor-kylling-butter-chicken/
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Du finder det i de butikker der har en lille thai hylde/sektion, og den står som regel sammen med de andre blue dragon produkter. Jeg køber det for det meste i Føtex eller Super bedst.
Det lugter afsindigt grimt, men i mad giver det en rigtig god smag. Lidt i stil med at man tilføjer bullion. Jeg er begyndt at bruge det til rigtig meget madlavning efter jeg lærte det at kende, og selv min gamle far på 72 er begyndt at bede mig lave retter med det i
Inspiration kylling
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside