4. maj 2007 Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Tak {{forumTopicSubject}}
for invitationen til gruppen.
Jeg har 2 tøser som er fløjtende og bedøvende ligeglad med alting. Men jeg får ofte forespørgsler på hvad folk kan gøre ved deres angste og bange hund (ikke mindst her til nytårets komme) og jeg har anbefalet TS fordi jeg har hørt meget godt om den.
Så jeg har siddet og læst jeres historier med fornøjelse. Jeg kan jo se at langt de fleste har den virket på og det glæder mig på jeres vegne. For jer hvor den ikke virker gør det mig ondt.
Jeg har selv haft en golden som var absolut rædselsslagen hele december måned. Jeg "bedøvede" ham nytårsaften og var herhjemme alene med ham. Desværre var jeg ikke dengang klar over at det "kun" er kroppen der bliver "bedøvet" og ikke sanserne. Da jeg blev opmærksom på det, stoppede jeg selvfølgelig med at "bedøve" ham.
På en udstilling fandt jeg et naturpræparat til hunde, som er bange nytårsaften. Jeg valgte at give det en chance og HURRA!! Det virkede på min hund. Jeg havde en hund, som var opmærksom men bestemt ikke bange eller utryg. Hvor var det FEDT!!
Den samme fornemmelse tror jeg at I har, når I kan se at TS virker op jeres hunde.
MEN samtidig tror jeg at man skal TRO på at den virker!! Jeg ved fra mig selv dengang at hver gang der lød et brag, så blev jeg ked af det for jeg VIDSTE at nu ville min hund blive bange. Og det løber direkte fra jer og ned til hunden. TRO på at det virker og "ignorer" hunden når den bliver udsat for det, som den ikke bryder sig om.
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.127
Tror du har ret i at det hjælper at tro på det virker. Men vil nu sige, jeg troede faktisk ikke på det ville virke på min hund. Og det virkede virkelig i aller højeste grad.
Men jeg tror når situationen opstår, hvor man ved at hunden vil være utryg, så skal man være meget opmærksom på ens eget kropsprog, ikke stå og tænke så, nu sker det! Da jeg ofte tror det er noget hunden reagere på.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Netop. Og hvis man TROR på at det virker, så vil man, oftest, kunne være meget mere afslappet selv. Og det smitter af på hunden.
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.127
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.032
Jeg må indrømme at jeg havde en del skepsis med hensyn til Baldur da flere af hans problemer ikke direkte er angst men problemer han har med i bagagen fra da vi overtog ham som 2 årrig.
Vi har prøvet utallige forskellige forskellige råd på at afhjælpe problemerne men uden større held.
Han har været helt uden for rækkevidde med hensyn til at få kontakt med ham når han fks så en bil eller så en stor fugl, der kan jeg nu se en forbedring.
Han reagerer dog stadig en del når han ser en bil men nu kan dog få kontakt med ham og det er et skridt på vejen og giver os mulighed for at arbejde videre med problemet.
En ting har vi dog set en klar bedring og det er hans reaktion hvis man siger navnet Rudy, det var en der havde tæsket ham og sparket til ham ved den forrige ejer, med trøjen på kommer han bare hen og sætter sig ved siden af mig og kikker på mig før gøede han og rystede af angst.
Vi har dog stadig et godt stykke vej med problemerne men nu har vi dog bedre mulighed for at komme videre med træningen da vi kan få kontakt med ham så det er jeg godt tilfreds med..
maj 2007
Nej, man kan ikke forvente at ALT bare bliver rosenrødt, men kan man nå dertil at både hund og ejer kan leve med tingene og leve godt med dem, så er RIGTIG meget jo opnået:-)
dec 2008
Man skal ikke forvente det er en problem løser men en trænings hjælper, det er i hvert tilfælde sådan jeg ser som her, man skal jo gerne kunne arbejde sig frem til at man ikke længere har brug for at bruge trøjen mere.
Det kan så godt være lidt sværere at decideret arbejde med de problemer der kan være nytårs aften da man jo af gode grunde ikke kan træne det dagligt men kan trøjen så hjælpe de hunde denne aften er det en stor ting.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.904
dec 2008
aug 2008
dec 2008
Her hos os er der næsten ingen fyrværkeri kun lidt raketter, vi har ikke selv fyrværkeri, og naboerne plejer kun at fyre lidt raketter af kl 24 nede på marken.
De eneste brag vi kan høre er helt ude fra Holstebro og det kan fjernsynet overdøve.
aug 2008
dec 2008
maj 2007
maj 2007
Jeg ANER ikke om det virker på jeres hunde, men det gjorde på min gamle golden.
aug 2008
maj 2007
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 236
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Hun skal have TS på hele dagen d. 31., og om eftermiddagen/aftenen får hun så Meprobamat.
Meprobamat er et vidundermiddel - Jeg havde den lykkeligste hund sidste nytårsaften, og hun var helt ligeglad med fyrværkeriet. :o)
Tak
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside