{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tak ..
  • #1   11. dec 2019 "og så mener jeg at enhver der beviseligt er involveret i planlægning af terror skal ud af landet på røv og albuer ...."

Ja helt enig.

Men når de har afsonet kan de bare nægte at medvirke til hjemsendelsen, og så indkvarterer vi dem på et udrejsecenter, og lader dem spankulere rundt i samfundet sammen med os andre, som de har bevist at de gerne vil slå ihjel.

• #2   11. dec 2019 har man beviseligt planlagt islamistisk militant terror må det være fordi man er tilhænger af et islamisk styre af den rabiate slags ... og så synes jeg bare man skal lave en form for Erdogan, vil de ikke selv ud, så er det bare at tvinge dem på at fly og af der hvor styret er af den slags de hylder ...

• #3   11. dec 2019 Ja ud med tvang. En bedøvelsespil og så afsted.

Men de af dem som politikerne har været så dumme og give dansk pas, eller deres afkom, kan vi slet ikke forsøge at udvise.

Lige her er jeg altså fortaler for dødsstraf.
    En kugle i nakken, så kan de ikke gøre mere skade og heller ikke hverve nye terrorister. De har vist hvad de er for nogle mennesker, og vi kan aldrig stole på dem. Befolkningens sikkerhed må stå over deres ret til liv.

• #4   11. dec 2019 ikke som, retorikken kan vi ikke helt dele, ej heller at det skal ramme andre end dem der er BEVISELIGT skyldige, derunder tænker jeg så fx ikke "afkom" ....

Dødsstraf er jeg faktisk generelt ambivalent omkring ...

men er man så meget tilhænger af militant islamisme, så synes jeg det er synd man ikke bor hvor det praktiseres, så der bør vi hjælpe med at realisere drømmen... hvem de så evt gerne vil have med må være op til dem selv ... efterlader de familie her er der selvfølgelig ikke på sigt mulighed for familiesammenføring i DK ...

• #5   11. dec 2019 Min bemærkning omkring deres afkom var møntet på den situation, at afkommet forsøger at begå terror.

Børn som fødes af forældre med dansk pas, får automatisk dansk indfødsret.

• #6   11. dec 2019 Tilhængerne af militant islam vil slet ikke bytte, de er PRÆCIS der hvor de vil være. En af de bedste ting en muslim kan gøre for ham der Allan er, at rejse ud og kolonisere de vantro's land. Det er en stor ære og belønnes gavmildt i efterlivet.

Faktisk er der i koranen skrevet at fordi ham der Allan er så mægtig, så har han sørget for at de vantro har skabt en masse rigdomme som retteligt tilhører muslimerne, ligesom hele jorden tilhører muslimerne. Som en slags paradis på jorden skal muslimerne erobre de vantro's lande og leve godt af rigdommene som er skabt her, uden at røre en finger.
    Islam opdeler verden i to - Islams hus og Krigens hus. Førstnævnte er der hvor islam hersker, det andet er her hvor vi bor.

Jeg foragter islam af et godt hjerte. Det er simpelthen så ulækker en ideologi.

• #7   11. dec 2019 var nu også lidt ironisk ment, det med de da skulle være der hvor idealismen praktiseres ... er helt med på det der med de skal omvende de vantro ... tror nu egentlig ikke lige den del går efter planen ...

• #8   11. dec 2019 Jeg er med på, at nogen hader islam sådan generelt.

Jeg vil alligevel slå et slag for lige at stoppe op et sekund - og huske, at der er MEGET stor forskel på militant islamisme og så den islam, der praktiseres i hverdagen herhjemme.

Militant islamisme er en trussel mod Danmark, men det er religionen islam altså ikke.

Det lyder nemlig til, at man her i tråden får rodet begreberne rundt i én stor pærevælling - og det er selvfølgelig fair nok, men vi skal lige huske, at politiet snakker om militant islamisme og altså ikke islam som helhed.
    Islamisme og islam er ikke det samme.

Håber, vi fik udredt misforståelserne smiley

• #9   11. dec 2019 Islam og islam er ikke det samme?

Hold nu op.

Islam har altid overtaget de lande muslimerne har koloniseret. Den dag de militante opnår resultater, følger de moderate med. Sådan virker islam og det med succes igennem 1400 år.
    Islamisterne er de ægte muslimer, "de forreste" som de kaldes i islam, for de følger koranen bogstav for bogstav uden at tolke og er derfor rene. Ingen muslim må retlede nogen som er mere religiøse end dem selv, og derfor vil de fleste muslimer ikke bekæmpe dem.

• #10   11. dec 2019 Hvorfor er det kun islamistisk terror som skal lede til udvisning?

• #11   11. dec 2019 Læs en bog, Ikkesom. Helt seriøst. Jeg forstår godt, at du er meget fundamentalistisk, men der ér andre måder at anskue verden på.

• #12   11. dec 2019 Ja bare tal ned til mig, som faktisk har læst koranen og haditherne og brugt uendelige timer på islamiske hjemmesider, både danske og udenlandske.

Tror det er dig der skal læse nogle bøger.

Jeg stoler ikke på islam over en dørtærskel, for der er intet der giver mig grund til at stole på islam. INTET!

• #13   11. dec 2019 Men jeg kan da godt se de store menneskemasser af muslimer, der demonstrerer imod hizb ut tahrir, hver gang de arrangerer en magtdemonstration på Christiansborg Slotsplads og andre steder, bør få mig til at indse at islam ikke er islam, ikke her i europa ihvertfald.

(Sarkasme anvendt)

Eller de mange muslimer blandt deltagerne i diverse fakkeloptog imod islamisk terror.

(Mere sarkasme anvendt)

• #14   11. dec 2019

profilbillede
  • #15   11. dec 2019 Du har tydeligvis ikke sat dig ordentligt ind i tingene alligevel smiley

Jeg siger ikke, at det du skriver er forkert - anskuet fra et fundamentalistisk synspunkt. Men ligesom den radikale, kristne vold kan legitimeres fra et sådant synspunkt, så bilder jeg ikke mig selv ind at sådan er kristendommen bare defineret for ALLE, punktum.

Du går sindssygt meget op i det, og det anerkender jeg skam, men du går op i det med et brændende had. Det lader ikke til, at du overhovedet kan lægge det fra dig og anskue det på en reel faglig måde.

Det er fair nok, hvis man synes religion er røvkedeligt og ikke aner at der faktisk kan findes flere grene af en religion. Men det gør altså bare ondt langt ind i hjertet, når folk fyrer den ene misforståelse af efter den anden.

• #16   11. dec 2019 A-S

Jeg synes vi skal stoppe med at tildele indvandrere dansk statsborgerskab, og så begynde at udvise dem ved første straffelovsovertrædelse.

Ligesom gæster i mit hus bliver kylet ud hvis de ikke opfører sig ordentligt.

• #17   11. dec 2019 Funke,

Jeg hader ikke nogen der ikke har gjort mig noget, men jeg afskyr islam, og jo mere jeg lærte jo større blev min afsky..

"Men ligesom den radikale, kristne vold kan legitimeres fra et sådant synspunkt, så bilder jeg ikke mig selv ind at sådan er kristendommen bare defineret for ALLE, punktum."
    Kan du komme med nogle nutidige eksempler på radikal kristen vold?

Det gør også ondt i mit hjerte at se en befolkning totalt ignorere historien, samtidig med at de udtaler at de er SÅ kloge, og de som faktisk har gjort en indsats for at få mere viden, nedgøres som dumme og uvidende hadske mennesker.
    Tag Mogens Glistrup f.eks, han havde en phd. i islamstudier, men han blev bare latterliggjort i hans tid, selvom han beviseligt har haft 100% ret i hans forudsigelser indtil nu. Resten af hans forudsigelser får han sikkert også ret i, men det vil tiden vise efterhånden som den muslimske befolkningsandel stiger.

Du skulle tage og vågne lidt op..

• #18   11. dec 2019 @ Fünke ... derfor skriver jeg også militant islamisme og bevist skyldige ... for selvfølge skal man imo skærer alle over samme kam blot fordi de har samme tro ... der er også forskel på kristne ... men militante islamister skal helst bare fise af, de vil os ikke, respekterer ikke vores system og deler ikke vores værdier ... hvad man ellers i fred og ro praktiserer hver især bag egne vægge rager mig ikke hvis ellers man kan finde en måde at være sammen på i det offentlige rum, og det kan man jo da imo med de fleste ...

• #19   11. dec 2019 @ a-s #10 ... nu var det så lige den der pt åbenbart er en aktuel trussel .. kender ikke andre der pt truer julefreden med terror i DK

• #20   11. dec 2019 Please, tag et enkelt semester på arabisk- og islamstudier, bare et enkelt - og se, hvor langt du kommer med at fortælle forskere og undervisere, at de skal “vågne lidt op” og må omarrangere samtlige fag og eksamener fordi der bare faktuelt ikke findes flere former for islam eller iøvrigt anden forståelse end din smiley

• #21   11. dec 2019 Fünke -

Overså du det her spørgsmål? For det ville jeg da i grunden også gerne høre svaret på smiley

Kan du komme med nogle nutidige eksempler på radikal kristen vold?

• #22   11. dec 2019 Funke,

Jeg anerkender at der findes flere slags muslimer, med de største grupper tilhørende Shia og Sunni. Men de tilbeder de samme forskruede religiøse tekster, og er ihvertfald hvad sunni og shia angår, lige forskruede i hovedet.

Find gerne bare EET land igennem islams 1400 års historie, som er blevet bedre af at islam er kommet til og hvor den oprindelige befolknings religion og kultur er blevet respekteret og bevaret.

Det kan du ikke..

Vi på højrefløjen bliver tit og ofte beskyldt for ikke at lære af historien (med nazismen) men hvorfor lærer folk ikke af historien, når det gælder islam? For der er INTET i historien som bakker dine synspunkter om et fredeligt islam op.

Islam betyder forresten: Underkastelse.

• #24   11. dec 2019 Hvis der udbrød en religionskrig mellem islam og kristendommen, og du var tvunget til at vælge side.. Hvilken religion ville du så støtte Isabelle?

• #26   11. dec 2019 Præcis.

De "moderate" er irelevante, det er ekstremisterne som sætter dagsordenen og resten retter ind eller bliver et hoved kortere.

Derfor kunne ISIS erobre så meget land så hurtigt.
    I Irak nægtede tusindvis af soldater at kæmpe imod, men efterlod pligtskyldigt deres våben til "de forreste" inden de gik hjem.

• #28   12. dec 2019 "Viser historien ikke, at det IKKE ekstremisterne, der vinder i det lange løb?"
    Så de fleste tyskere var enige med nazisterne? Det er nyt for mig.

Jeg ved nu ikke om vesten har "domineret" mellemøsten. Men vi har blandet os i noget vi ikke skulle have blandet os i, men nu er der heldigvis tendenser der går i den anden retning. Endelig ser det ud til at vi har indset, at hvis visse landes befolkninger ikke styres stramt under en diktator, så blomstrer islam og landene går til i ufred og fordærv.

Det tyder jo på at muslimerne gerne vil leve et islamistisk liv, med alt hvad det indebærer, og dem der er imod dukker nakken, fordi "de forreste" ved bedst eller noget, og sikkert i skræk over at blive betragtet som frafaldne.

• #29   12. dec 2019 Jeg ville ønske at mine børn ... børnebørn og oldebørn kunne leve lige så fredeligt i Danmark som jeg kunne da jeg var barn i 40-50-60'erne.
    Dengang kørte der ikke store lastbiler ind på Julemarkeder med det formål at slå så mange ihjel som muligt..... eller ved sportsbegivenheder.
    Dengang risikerede man ikke at blive stukket ned med en kniv hos købmanden … som man oplever i dag i centrene .
    Dengang oplevede man ikke ….. at blive sprængt i luften …. tjaaa ,, fortsæt selv.

Jeg tænker bare … om ikke så mange år er jeg væk.. .( man lever jo ikke evigt … jeg er nu 73 år ) … men det er mine 4 børn... 8 børnebørn og 1 oldebørn der skal leve med det . smiley

• #32   12. dec 2019 Kig mod USA, Martine smiley Tankerne kunne også ledes hen på Rusland...
    I forstår forhåbentlig begge min pointe i at en ekstrem og bogstavelig tolkning ikke er en universel sandhed, bare fordi det kan anskues sådan.

Ikkesom fremlægger et syn, der - ikke ulig islamisk fundamentalisme - er meget bogstaveligt og ekstremt. Han påstår, at sådan er religionen islam og det mener muslimer. Jeg håber at kunne opfordre til et lidt mere fagligt blik, for det er simpelthen for unuanceret og ukorrekt.

• #33   12. dec 2019 Hmm - jeg synes at dine svar på ret simple spørgsmål altid er drivende af sarkasme og et slet skjult "kæft, I er dumme i forhold til mig" fedtet ind i dem.

Det kan jeg sagtens leve med - der er forskellige måder folk skal stive sig af på, og jeg accepterer, at du har fundet din smiley

Skal ikke rette spørgsmål i din retning fremadrettet smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #35   12. dec 2019 For det ville være rigtig klogt at samle dem her?. Så kan den almindelige borger betale prisen når det går galt. For ikke at snakke om omkostningerne for at overvåge de her mennesker.

Selvfølgelig skal man ikke samle på folk,der er til fare for samfundet.

• #36   12. dec 2019 @21: Oklahomabomberen var kristen og gjorde det sin tro (han var imod den føderale regering).

• #39   12. dec 2019 Det der for mig er mest slående i denne tråd er nok had, det gør mig godt nok lidt trist;(
    Det gælder så både teoristernes had mod Danskerne, men i lige så høj grad den had alle “anderledes mennesker” mødes med fra mange i denne tråd.
    Klart skal kriminelle spærres inde, men de ikke kriminelle som tilfældigvis har samme farve, nationalitet eller tro skal da ikke!

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#41   12. dec 2019 Der er vil ingen som skriver at uskyldige skal i fængsel?.

38. Det ville give god mening. Så må man jo lave strafferammen om. Terror=livstid. Før det sker kan de få lov at blive hvor de er.

• #42   12. dec 2019 Der er vil ingen som skriver at uskyldige skal i fængsel?.

Nej, men det lyder lidt bedre, hvis vi vinkler den på den måde smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#43   12. dec 2019 Og folk hopper i med begge ben. Man skulle jo nødig, være en af dem,der går ind for at smide uskyldige mennesker i fængsel.

Hold nu op.

• #44   12. dec 2019 @ mb 38 ... nu ved vi så ikke om de nuværende fængslede er danske statsborgere ...

@ Bodil 39 ... det er lidt generaliserende, jeg hader ikke !! men jeg gider heller ikke holde ¨på folk der er her, og som har det mere trygt og sikkert end så mange andre steder og som så pønser på at ødelægge det ...

Jeg tror på at graden af tro, eller den indvirkning den har i ens dagligdag er lige så forskellig bland folk der tror på Allah som den er blandt de der tro på Gud ...
    Jeg bryder mig ikke om den radikale fløj i nogle af delene ..

Jeg har flere gange skrevet BEVISELIGT skyldige ...

Kommentér på:
Tak ..

Annonce