{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.584 visninger | Oprettet:

hunhund bløder igen ca. 1½ måned efter løbetid {{forumTopicSubject}}

Min dalmatiner tæve på 10 måneder er begyndt at bløde igen(helt frisk bod - lugter ikke). Hun var i løbetid for 1½ måneds tid siden - derfor undrer det mig meget, at hun nu er begyndt at bløde igen.
Jeg har ikke tidligere haft hunhund(kun hanhunde) og vil høre er det normalt? Det virker jo ikke logisk på nogen måde....
Ellers er hun som hun plejer, har ikke ændret sig mht. adfærd eller spise/drikkevaner. Jeg prøvede at tage hende temperatur, men niks nej, det kunne jeg bestemt ikke få lov til, så jeg ved ikke om hun har feber, men det virker ikke sådan. Men det er fordi jeg umiddelbart tænker på om det kunne skyldes en underlivsbetændelse..... og det er jo ikke helt ufarligt for hunhunde, har jeg ladet mig fortælle.
Håber der er nogen som har nogle gode råd eller har oplevet noget lignende....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunhund bløder igen ca. 1½ måned efter løbetid
  • #1   22. dec 2011 De unge tæver kan godt få noget der hedder en for løbetid .. den er ikke så stærk som en almindelig løbetid smiley ... jeg ved ikke om det er det du oplever her , men det ville være mit bud .

Men hold øje med hende , føler du der er noget galt så kontakt dyrlægen .

Min tæve har allerede været i løb 3 gange og hun er kun 1,5 år smiley

• #2   22. dec 2011 Ja, det var også en af mine tanker, at hendes hormonerne måske farer rundt i hendes krope. Men hvornår var din tæve i løbetid førstegang. Hvor tæt har hendes løbetider lagt på hinanden?

• #3   22. dec 2011 første gang var hun 11 mdr og kom igen 2 mdr efter og så igen 4,5 mdr efter . De 2 første gange var hun helt bims smiley ... ville ikke spise , falsk drægtig osv ... jeg fik at vide jeg skulle afvente 3 løbetid da det er den der er den første reelle løbetid og det har været rigtigt her . Det er gået hlt efter planen , ingen underlig adfærd eller falsk drægtighed , hn er blevet voksen :).

Det skal dog siges at der er flere tæver der går i løb 3 gange om året og Soya tyder på at blive en af dem smiley

• #4   22. dec 2011 ok, dvs. det kunne være en mulighed for Freya også smiley Vi må jo holde godt øje med hende så... i tilfælde af at det ikke er en løbetid...

• #5   23. dec 2011 Efter en god snak med opdrætter tyder det på at det blot er en løbetid og det første nok har været en præ løbetid. Nogen som er bekendt med det?

• #6   23. dec 2011 Anja .. det er det jeg kalder en for løbetid længere oppe , det er der mange tæver der får smiley

Kommentér på:
hunhund bløder igen ca. 1½ måned efter løbetid

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce